Blog - Strona 486 z 1516 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 486

Odc. 239 – Klimat ryzyka 2023

0

Jaka jest rola ubezpieczycieli w zarządzaniu ryzykiem klimatycznym? O tym w podcaście ubezpieczeniowym #RozmowyBezAsekuracji mówi Rafał Mańkowski, ekspert, Polska Izba Ubezpieczeń. Rozmawia Aleksandra E. Wysocka.

Dowiesz się:

  • To już druga edycja raportu klimatycznego – czym się różnią obie edycje?
  • Ubezpieczyciele mogą asekurować skutki finansowe szkód o podłożu klimatycznym, ale czy mogą też minimalizować rozmiar potencjalnych szkód – czy jest to raczej zadanie dla sektora publicznego?
  • Jakie są najważniejsze wnioski z tej edycji raportu?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W APPLE PODCASTS | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Mariusz Kurowski nowym prezesem Benefii Ubezpieczenia, Damian Andruszkiewicz dołączy do zarządu

0
Mariusz Kurowski

Po 32 latach pracy na stanowisku wiceprezesa i członka zarządu odpowiedzialnego za sprzedaż Jarosław Szwajgier zdecydował się zakończyć karierę w Vienna Insurance Group Polska. Jednocześnie do zarządu Compensy został powołany Damian Andruszkiewicz. Menedżer zasiądzie też we władzach Benefii Ubezpieczenia, na prezesa której został powołany Mariusz Kurowski. Wszystkie ruchy kadrowe mają na celu wykorzystanie potencjału sprzedażowego spółek Compensy.

W ramach zmian wewnętrznych zarządzanie departamentami sprzedażowymi zakładu, a także spółką Polisa-Życie Ubezpieczenia przechodzi do pionu, którym kieruje Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezeska Compensy. Do końca roku działania w obszarze sprzedaży będzie wspierał Jarosław Szwajgier. Jednocześnie od września w spółce majątkowej stanowisko dyrektora zarządzającego objął Michał Miklewski, związany z VIG od 16 lat.

Powołany na stanowisko członka zarządu Compensy Damian Andruszkiewicz jest związany ze spółką od 12 lat. Stworzył od podstaw Departament Ubezpieczeń Małych i Średnich Przedsiębiorstw, pełnił funkcję Chief Product Officer przy wdrożeniu Beesafe, był tez członkiem zarządu Compensy Dystrybucja. Teraz będzie kierował departamentami produktowymi ubezpieczeń masowych oraz wszedł do zarządu Benefii Ubezpieczenia. Na swoim nowym stanowisku będzie wspierał realizację nowej strategii spółki, która zakłada wzmocnienie współpracy z rynkiem dealerów samochodowych oraz koncentrację na sprzedażowym potencjale

Na czele marki – jako prezes zarządu – stanął Mariusz Kurowski związany z VIG od 2015 r. Jest to doświadczony menedżer, który od początku rozwijał współpracę z rynkiem dealerskim, pełniący dotychczas funkcję wiceprezesa zarządu Benefii.

Ponadto od początku października zarządzanie Departamentem Ubezpieczeń Korporacyjnych Compensy objął Cezary Falkowski, menedżer z dwudziestoletnim doświadczeniem na rynku ubezpieczeniowym, z czego ponad połowa przypada na obszar ubezpieczeń korporacyjnych. Cezary Falkowski zastąpi Tomasza Miśniakiewicza, który po 17 latach pracy zakończył współpracę z Compensą.

– Wszystkie zachodzące teraz zmiany mają jeden cel – jak najlepsze wykorzystanie ogromnego potencjału naszych spółek i wzmocnienie ich pozycji na polskim rynku ubezpieczeń. Jednocześnie chciałabym podkreślić, że osiągnięcie przez Compensę obecnego statusu liczącego się towarzystwa nie byłoby możliwe bez ogromnego wkładu Jarosława Szwajgiera, za co bardzo dziękuję. Dziękuję także Tomkowi Miśniakiewiczowi za wiele lat owocnej współpracy z Compensą. Jednocześnie gratuluję wszystkim objęcia nowych obszarów odpowiedzialności. Przed nami kolejne wyzwania, które zainicjują nowe otwarcie i otworzą nowe perspektywy. Jesteśmy na to gotowi – komentuje Anna Włodarczyk-Moczkowska.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Ubezpieczyciele nadal najbardziej przyjaźni mediacjom

0
Źródło zdjęcia: KNF

Krystian Wiercioch, zastępca przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego, oraz prof. dr hab. Aleksander Chłopecki, prezes Sądu Polubownego przy KNF, uroczyście wręczyli wyróżnienia instytucjom finansowym przyjaznym mediacji. Podobnie jak rok wcześniej, zdecydowana większość podmiotów najbardziej zaangażowanych w proces mediacji reprezentowała rynek ubezpieczeń.

Laury za rok 2022 przypadły w sumie czternastu firmom i instytucjom. Aż dziesięć spośród nich reprezentowało rynek ubezpieczeń. Kapituła plebiscytu wyróżniła dziewięć towarzystw majątkowych. Są to: PZU SA, TUiR Warta, UNIQA TU, Wiener TU, Compensa TU, LINK4, TUZ Ubezpieczenia, TUiR Allianz Polska oraz TUW PZUW. Poza ostatnim zakładem, wszystkie pozostałe powtórzyły swoje osiągnięcie z poprzedniej edycji. Ostatnie wyróżnienie branżowe przypadło Ubezpieczeniowemu Funduszowi Gwarancyjnemu. W porównaniu z poprzednią edycją w gronie ubezpieczeniowych laureatów zabrakło STU ERGO Hestii, InterRisk oraz Vienny Life. Pozostałe laury trafiły do czterech banków: PKO BP, BOŚ, BNP Paribas Bank Polska oraz ING BSK.

– Jesteśmy dumni, że po raz kolejny TUZ otrzymał tę prestiżową nagrodę. Dedykuję ją pracownikom, którzy od lat angażują się w procesy mediacyjne oraz kolegom i koleżankom z innych departamentów, w szczególności windykacji. To efekt systematycznej pracy naszego zespołu oraz wielu starań i kompromisów. Niezmiernie nas cieszy, że znaleźliśmy się wśród nagrodzonych firm ubezpieczeniowych i że kapituła doceniła naszą pracę na rzecz mediacji i polubownego rozwiązywania sporów – mówi Dariusz Radaczyński, dyrektor Departamentu Likwidacji Szkód TUZ Ubezpieczenia.

Większość podmiotów zgadza się na mediacje

Do końca września 2023 r., do Sądu Polubownego przy KNF wpłynęły łącznie 20 242 wnioski o przeprowadzenie mediacji. W 19 465 sprawach strony przystąpiły do mediacji. Nadzór podkreślił, że Centrum Mediacji Sądu Polubownego przy KNF w większości przypadków doprowadza do porozumienia satysfakcjonującego obie strony sporu. W latach 2020–2023 ponad 82% postępowań mediacyjnych zakończyło się zawarciem ugody. 

Wyróżnienie „Instytucja finansowa przyjazna mediacji” jest przyznawane za propagowanie przez instytucje finansowe idei mediacji i polubownego rozwiązywania sporów z odbiorcami ich usług.

(AM, źródło: KNF)

Dominik Stachiewicz wiceprezesem Howden Polska

0
Dominik Stachiewicz

Na stanowisko wiceprezesa Howden Polska został powołany Dominik Stachiewicz. Jego nominacja ma związek z postępującą integracją Grupy Howden.

Dominik Stachiewicz jest związany ze spółką od 2012 r. Od 2014 r. jako członek zarządu i współwłaściciel. Obecnie odpowiada w niej za kontakty z Grupą Howden. Po nominacji obszar zarządzania Dominika Stachiewicza powiększy się o kluczowe działy administracyjne, w tym zarządzanie zasobami ludzkimi.

– Z Dominikiem Stachiewiczem współpracuję już ponad 12 lat. To menedżer godny zaufania. Jest odpowiedzialny za bieżącą współpracę ze spółkami Grupy Howden. Wraz z grupą menedżerów jest współtwórcą obecnej strategii spółki, w związku z tym odpowiada za nasz rozwój. Nominacja na stanowisko wiceprezesa to naturalna kolej rzeczy. Była to jednogłośna decyzja wszystkich akcjonariuszy. Z przyjemnością przekażę Dominikowi część swoich obowiązków i będę go wspierał w codziennym zarzadzaniu operacyjnym – mówi Dariusz Zajączkowski, prezes Howden Polska.

(AM, źródło: Howden)

O spokojnym śnie dystrybutora, czyli dokumentacja

0
Wojciech Semmerling

O tym, że APK należy wykonać, każdy dystrybutor ubezpieczeń wie, gdyż obowiązek ten został pięć lat temu zdefiniowany w art. 8 UDU. To taka prawda objawiona. Ale jeśli przyjrzymy się temu artykułowi, nie znajdziemy w nim informacji, w jaki sposób to APK ma być przygotowane. I tak faktycznie jest.

Ustawa nie precyzuje, jak należy APK zrobić. Nie zastrzega formy i sposobu, ale czy to oznacza, że nie ma w tym zakresie regulacji?

Dlaczego dokumentacja jest kluczowa?

Warto sięgać do analiz i artykułów KNF dostępnych w sieci, ale przede wszystkim do dokumentów uzupełniających do ustaw. Wiem, to wymaga zaangażowania – stąd choćby ten artykuł.

Gdy poszukamy w przepisach, znajdziemy ważną regulację – art. 12 Rozporządzenia delegowanego 2017/2358, który mówi, że dystrybutor jest zobowiązany do odpowiedniego dokumentowania działań związanych z dystrybucją ubezpieczeń oraz przechowywania i udostępniania tych informacji organowi nadzoru. Zwróćmy uwagę, że w Rozporządzeniu mowa jest o całym procesie działań dystrybutora, którego APK jest ważnym elementem.

Sama KNF w swoim stanowisku dotyczącym APK wskazuje, że forma dokumentacji jest dowolna – może to być forma papierowa, elektroniczna lub nawet nagranie rozmowy. Choć moim zdaniem forma zabezpieczenia wykonanych działań w APK dla samego dystrybutora jest dowolna, to ta dokumentowa jest bardziej wiarygodna pod względem dowodowym.

Dokumentowanie w praktyce

Z mojej ponad 30-letniej praktyki wynika, że im bardziej udokumentujemy swoje działanie, i to nie tylko na etapie APK, tym lepiej będziemy chronieni. Będziemy też mieli z czego czerpać i do czego wracać. Wszelkie oświadczenia czy ustalenia potwierdzone e-mailem, notatka z ustaleń przesłana i potwierdzona, ważne informacje potwierdzone w korespondencji albo pisemnie. To odpowiednia droga.

Ale uwaga, dokument nie może być obarczony błędem. Na przykład, nie wkręcajcie siebie i klientów w oświadczenia stwierdzające, że proponowana umowa odpowiada potrzebom klienta i jest adekwatna do jego potrzeb. Według KNF to błąd. Klienci nie są profesjonalistami, więc nie mogą składać tego rodzaju oświadczeń. To nie jest ten rodzaj dokumentacji, o której mówią regulacje.

Niezbędna chronologia – przechowywanie

Pamiętajmy, że dokumentacja wykonanych czynności to jedno, ale ważny jest czas jej przechowania. A to kolejna dobra praktyka (choć dla części dystrybutorów to obowiązek). Dlaczego? Przez lata mojej praktyki brokerskiej miałem do czynienia z sytuacjami, w których należało udowodnić po długim czasie wykonanie jakichś czynności czy ustaleń z klientem bądź z ubezpieczycielem. Czy to w kwestii reklamacyjnej, kontroli KNF czy wsparcia klienta w postępowaniu sądowym. I w takich sytuacjach udokumentowane działania pozwalały spać spokojnie.

Aby ten sen dystrybutora ubezpieczeń był spokojny, wdrażajmy dobre praktyki w dokumentowaniu swoich czynności. To nie tylko obowiązek, to nasze zabezpieczenie. Dlatego warto dbać o jakość dokumentacji czynności dystrybucyjnych, ale też zaprzyjaźnić się z art. 7 UDU.

Wojciech Semmerling
doświadczony menedżer i ekspert rynku ubezpieczeń
www.safety4all.pl

TUZ stawia na majątek

0
Artur Stępień

Rozmowa z Arturem Stępniem, członkiem zarządu TUZ Ubezpieczenia

Aleksandra E. Wysocka: – We wrześniu rozpoczął Pan drugą kadencję w zarządzie TUZ Ubezpieczenia, a Pańskie kompetencje są dość szerokie. Co było najważniejszym celem w minionej kadencji?

Artur Stępień: – Zajmuję się rzeczywiście kilkoma obszarami: od ubezpieczeń i likwidacji szkód po finanse, reasekurację, aktuariat oraz zarządzanie ryzykiem. Lista jest długa, dlatego obecnie część zadań przejmuje ode mnie Anna Kowalska, dotychczasowa dyrektorka Departamentu Zarządzania Ryzykiem, a od maja tego roku członkini zarządu TUZ Ubezpieczenia.

W trakcie ostatniej kadencji skupiłem się głównie na restrukturyzacji portfela, dążąc do poprawy rentowności, szczególnie w sektorze ubezpieczeń komunikacyjnych. Gdy dołączyłem do organizacji trzy lata temu, ubezpieczenia komunikacyjne OC stanowiły aż 63% naszego portfela – znacznie więcej niż średnia rynkowa. Warto podkreślić, że te polisy niosą ze sobą pewne ryzyko: roszczenia mogą pojawiać się nawet wiele lat po ich zawarciu. Dlatego dla stabilności firmy lepiej jest ograniczyć ich udział w portfelu. Dziś, analizując dane z sierpnia dla TUZ Ubezpieczenia, udział ten spadł do około 43%, czyli udało się go obniżyć o jedną trzecią w ciągu zaledwie trzech lat.

Ponadto przeprowadziliśmy modyfikację struktury portfela ubezpieczeń OC, dostosowując profil ubezpieczanych przez nas kierowców i pojazdów. Kierujemy naszą ofertę bardziej w stronę ubezpieczeń autocasco. Chociaż osiągnęliśmy już pewne sukcesy w tym obszarze, nadal dążymy do zwiększenia sprzedaży ubezpieczeń AC.

W dobie niskich cen ubezpieczeń komunikacyjnych i rosnących kosztów likwidacji szkód poprawa rentowności jest szczególnym wyzwaniem…

– To prawda, czasy są wyjątkowo trudne, więc rentowność nie jest jeszcze taka, jakiej docelowo oczekujemy. Jeśli rynek się nie zmieni, to w kolejnych latach będzie to jeszcze bardziej skomplikowane. Zwłaszcza że TUZ jest na polskim rynku graczem niewielkim, nie jesteśmy w stanie kreować trendów i musimy podążać za tym, co robią rynkowi giganci.

Na szczęście pojawiły się pierwsze oznaki odbicia rynku i jest nadzieja na zakończenie wojny cenowej. Dlatego apeluję do uczestników rynku o to, żeby chociaż dostosować stawki do inflacji, która dotyka nas wszystkich.

Jakie zmiany poza transformacją portfela komunikacyjnego udało się wprowadzić w TUZ Ubezpieczenia?

– W ciągu tych trzech lat zreorganizowaliśmy strukturę firmy poprzez wyodrębnienie dwóch departamentów: Departamentu Ubezpieczeń Detalicznych, który zajmuje się klientem indywidualnym, oraz Departamentu Ubezpieczeń Korporacyjnych, który powstał praktycznie od zera.

Jeśli chodzi o obszar detaliczny, to wprowadziliśmy flagowy produkt dla klienta indywidualnego, czyli ubezpieczenia domów i mieszkań Bezpieczny Dom, który zdobył wszystkie możliwe laury i nagrody, w tym wyróżnienie Teraz Polska, co jest bardzo rzadkim osiągnięciem. Ponadto weszliśmy w różne nowe produkty indywidualne, chociażby w segmencie ubezpieczeń szkolnych.

Na nowo opracowaliśmy pakiet dla małych i średnich przedsiębiorstw, który niedawno został zmodyfikowany i dostosowany do standardów rynkowych. Rozwijamy również ubezpieczenia rolne, oferujemy różnego rodzaju ubezpieczenia dobrowolne, w tym ubezpieczenia upraw jako uzupełnienie do tych obowiązkowych. Tak więc nasz pakiet ubezpieczeń indywidualnych jest szeroki i coraz bardziej różnorodny, natomiast zdecydowanym sukcesem poprzedniej kadencji było utworzenie departamentu i zbudowanie portfela ubezpieczeń korporacyjnych.

Z jakimi wyzwaniami musieliście się zmierzyć? Jak sobie z nimi poradziliście jako firma?

– Trzy lata temu nie było w TUZ Ubezpieczenia ani zespołu korporacyjnego, ani kontaktów z brokerami, ani przypisu z tego działu. W tej chwili mamy około 40 mln zł składki z majątkowych ubezpieczeń korporacyjnych. Poważnym wyzwaniem było to, jak dotrzeć do zupełnie nowego portfela klientów. Ale udało nam się i możemy pochwalić się dużą dynamiką sprzedaży, wynoszącą blisko 300% rok do roku. Skąd taki skok? Oczywiście to prawda, że zaczynaliśmy praktycznie od zera, ale muszę tutaj podkreślić rolę naszego zespołu, który ciężko na ten wynik pracował.

W tej chwili brokerzy już nas rozpoznają. Klienci przychodzą do nas zarówno z sektora prywatnego, jak i publicznego. Obsługujemy przetargi publiczne. Zawieramy ubezpieczenia korporacyjne samodzielnie do naszych pojemności reasekuracyjnych, a także wchodzimy w koasekurację z innymi zakładami ubezpieczeń. Liczymy na dalszy rozwój tego biznesu.

Jakie macie plany produktowe na kolejne lata?

– Będziemy poszerzać zarówno ofertę detaliczną, jak i korporacyjną, a także chcemy poprawiać nasze wyniki, dalej się rozwijać. Chcielibyśmy też wdrożyć ubezpieczenia turystyczne, bo jest to w tej chwili produkt masowy, którego brakuje w naszej ofercie.

W ubezpieczeniach korporacyjnych będziemy natomiast kładli akcent na rozwój ubezpieczeń inżynieryjnych. Opracowujemy nowe warunki ubezpieczenia sprzętu elektronicznego, jak również planujemy wdrożyć i rozwijać portfel szeroko rozumianych ubezpieczeń OC dla firm, w tym OC zawodową. W dalszej perspektywie celujemy w polisy cyber, które stanowią przyszłość ubezpieczeń, więc my również w tym segmencie zechcemy zaistnieć.

Na rynku mówi się, że planujecie odejść od formuły towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych. Czy to prawda?

– Owszem, podjęliśmy takie działania i planujemy stać się spółką akcyjną w drugiej połowie przyszłego roku, chociaż oczywiście wiele tu zależy od regulatora i innych formalnych kwestii, więc liczymy się z ryzykiem przedłużenia tego procesu. Jesteśmy zdania, że zmiana formy działania uczyni ją bardziej zrozumiałą z perspektywy naszych klientów.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

Piotr Frankiewicz członkiem zarządu multiagencji Harpie i Orły Sprzedaży

0
Piotr Frankiewicz

28 września do zarządu gliwickiej multiagencji Harpie i Orły Sprzedaży dołączył Piotr Frankiewicz. Menedżer objął funkcję członka zarządu.

Piotr Frankiewicz jest związany z multiagencją od 2021 roku. Przed wejściem do zarządu sprawował funkcję dyrektora ds. operacji i prokurenta spółki.

Obecnie w skład zarządu Harpie i Orły Sprzedaży wchodzą: Magdalena Toruń – prezeska, Daniel Palak – wiceprezes oraz Piotr Frankiewicz – członek zarządu.

(AM, źródło: Harpie i Orły Sprzedaży)

Unum Życie: Polisa na życie pożądanym benefitem w pracy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Badania przeprowadzone na zlecenie Unum Życie pokazują, że zatrudnienie na etat to kluczowy czynnik poczucia bezpieczeństwa, wskazany przez ponad połowę respondentów. Dla 29% gwarantem spokoju jest także ubezpieczenie na życie. Polisa ochronna zyskała więcej wskazań niż posiadane oszczędności czy wysoka pensja.

79% badanych pracowników uważa grupowe ubezpieczenie za jeden z najbardziej atrakcyjnych benefitów, zaraz po dopłatach do wakacji (88%) czy dodatkowym płatnym urlopem (85%). W rankingu pożądanych benefitów ubezpieczenie na życie wygrywa też z prywatną opieką medyczną.

– Dobre programy ubezpieczenia grupowego zapewniają nie tylko wypłatę świadczenia w razie poważnej choroby, wypadku czy urazu. Pracownicy mogą skorzystać z badań medycznych, konsultacji lekarskich i całodobowej infolinii medycznej organizującej dla nich usługi medyczne – komentuje Joanna Grudnik, dyrektorka Departamentu Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych Unum Życie.

źródło: Unum

Świadomy pracownik sam wybiera

Pracownicy dokładnie analizują oferty ubezpieczeń grupowych w miejscu pracy i wolą sami dopasować swoją ochronę do indywidualnych potrzeb. Liczy się dla nich rodzaj zdarzeń objętych ochroną (67%) czy liczba zdarzeń w ramach ochrony (65%), a wysokość składki znajduje się na 3. miejscu. Zatrudnieni są gotowi zapłacić więcej za lepszą ochronę, co nie znaczy, że nie liczą na pomoc pracodawcy w tym zakresie.

– Z naszych analiz wynika, że pracownicy chętnie sięgają po dodatkowe warianty, jak ubezpieczenie bliskich czy na wypadek chorób kardiologicznych, onkologicznych bądź cywilizacyjnych. Warianty dodatkowe dają pracownikom szeroki wybór opcji i możliwość dopasowania ochrony do swoich potrzeb, wieku, sytuacji rodzinnej, zdrowotnej czy hobby  – dodaje Joanna Grudnik.

źródło: Unum

Bez wysiłku dla pracodawcy

Ponad połowa badanych organizacji oferowała kilka wariantów ubezpieczenia grupowego do wyboru. Taka oferta wymaga od firm szczegółowego wyjaśnienia pracownikom, na czym konkretne opcje polegają, jak przystąpić do ubezpieczenia i kogo oraz w jakim zakresie ono obejmuje. Unum Życie podkreśla, że przedsiębiorstwa nie muszą robić tego same. Ubezpieczyciele mają przygotowane plany wdrożenia i wsparcia pracodawców w tym obszarze.

źródło: Unum

– Przygotowujemy ulotki, materiały on-line, spotkania z pracownikami, a dla osób obsługujących ubezpieczenia w firmie, np. pracowników HR – warsztaty, szkolenia i nowoczesne narzędzia ułatwiające im pracę – komentuje Michał Glasenapp, dyrektor ds. Wdrożeń Polis Grupowych Unum Życie.

źródło: Unum

(AM, źródło: Unum Życie)

Konferencja o praktycznych aspektach relacji pomiędzy rynkiem leasingu a ubezpieczeniowym

0
Źródło zdjęcia: Związek Polskiego Leasingu

W dniach 20-21 listopada odbędzie się konferencja „Leasing a ubezpieczenia” – druga edycja spotkania branży leasingowej i ubezpieczeniowej. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Konferencję organizują i koordynują eksperci grupy ds. odbezpieczeń oraz grupy ds. PR, działających przy Związku Polskiego Leasingu. Celem spotkania jest wymiana doświadczeń i rozwój kontaktów biznesowych, określenie obszarów współpracy obydwu branż, możliwości wymiany informacji i danych oraz wzmocnienie działań wpływających na bezpieczeństwo aktywów, transakcji i procedur.

Tematyka tegorocznej edycji konferencji obejmuje istotne zagadnienia z obydwu obszarów: cyfryzację, aspekty prawne i szkodowość, klientocentryzm oraz ESG. Podczas spotkania omówione i przedyskutowane zostaną takie kwestie, jak:

  • szkody w leasingu – zarządzanie i likwidacja,
  • GeoScore jako wsparcie w ocenie ryzyka kredytowego klienta,
  • najkorzystniejsze formy opodatkowania w przepływach między firmami leasingowymi a towarzystwami ubezpieczeń
  • ESG w firmie leasingowej i towarzystwie ubezpieczeń,
  • zapewnienie zgodności z przepisami prawa i oczekiwaniami Komisji Nadzoru Finansowego dystrybucji ubezpieczeń w leasingu w różnych modelach.

Agenda spotkania, rejestracja: i kontakt z organizatorem TUTAJ.

Konferencja odbędzie się w dniach 20 i 21 listopada 2023 r., w Hotelu Warszawianka w Jachrance koło Warszawy.

(AM, źródło: ZPL)

Kanada: Kto się martwi o cyberbezpieczeństwo firmy?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Większość małych firm nie wierzy, że doświadczy cyberataku, chociaż wielu pracowników martwi się narażeniem organizacji na ryzyko – wynika z ankiety Insurance Bureau of Canada (IBC).

Badanie na temat cyberbezpieczeństwa wykazało, że ponad 60% małych firm uważa, że są za małe, aby stać się celem cyberprzestępców. Odsetek ten wzrasta do 73% dla przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą.

Podczas gdy większość badanych właścicieli nie martwi się, że personel może stwarzać cyberzagrożenie, trzech na czterech zatrudnionych przyznało, że podjęli co najmniej jedno działanie stwarzające zagrożenie dla cyberbezpieczeństwa. 25% pracowników nie ma poczucia, że dysponuje narzędziami i odbyło szkolenia niezbędne do rozpoznawania potencjalnych cyberzagrożeń w pracy. 22% pracowników obawia się, że swoimi działaniami mogli przyczynić się do cyberataku albo kradzieży danych. 10% pracowników udostępniło poufne informacje publicznie dostępnej platformie sztucznej inteligencji (chatbotowi).

Mimo że niemal 40% pracowników małych firm wskazuje, że zauważyło wzrost częstości usiłowań oszustwa w ciągu ostatnich 12 miesięcy, reakcje pracodawców pokazały, że mogą oni nie inwestować wystarczająco w cyberochronę. 69% nie uważa cyberbezpieczeństwa za priorytet. Tylko 20% ma zamiar zakupić cyberubezpieczenie w przyszłym roku.

(AC, źródło: Insurance Bureau of Canada)

18,411FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie