Blog - Strona 922 z 1490 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 922

Europ Assistance oferuje wsparcie dla poszkodowanych przez hakerów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Od wielu lat mówi się o niewidzialnym zagrożeniu, jakim jest cyberprzestępczość. Zmiany, jakie przyniosła pandemia, w tym praca zdalna na szeroką skalę i szybka transformacja cyfrowa, stanowią jeszcze większy potencjał dla cyberprzestępców.

– Z dnia na dzień większość naszego życia zarówno prywatnego, jak i zawodowego przeniosła się do internetu. Telemedycyna, praca w systemie home office, zwiększony ruch na platformach e-commerce – z jednej strony rozwój technologii pozwala na niezwykły postęp, ale z drugiej strony stanowi kolejne potencjalne źródła ataków dla cyberprzestępców – mówi Marcin Zieliński, dyrektor Departamentu Sprzedaży Europ Assistance Polska.

Jak wynika z badania Norton Cyber Safety Insights Report 2021, prawie 2 na 3 osoby dorosłe twierdzą, że spędzają w sieci więcej czasu niż kiedykolwiek wcześniej. Społeczeństwo jest też świadome istniejących zagrożeń – ponad połowa dorosłych (58%) bardziej niż kiedykolwiek martwi się, że padnie ofiarą cyberprzestępczości. Jednocześnie nie wie (53%), jak się chronić przed takimi zagrożeniami. Co ciekawe, ponad połowa osób (53%), która wzięła udział w badaniu, deklaruje, że doświadczyła cyberprzestępczości. Najczęściej w wyniku złośliwego oprogramowania (22%), nieautoryzowanego dostępu do konta e-mail (14%) czy w social mediach (13%). Ważne jest również, że społeczeństwo widzi potrzebę ochrony:  8 na 10 osób chce zrobić więcej, aby chronić swoją prywatność.

Europ Assistance Polska przypomina, że w jego ofercie znajduje się specjalny produkt Identity&Digital Protection, przygotowany z myślą o bezpieczeństwie klienta indywidualnego. Produkt zapewnia dostęp i możliwość zalogowania do specjalnej cyfrowej platformy ochrony tożsamości pozwalającej na: zapobieganie, monitorowanie, alertowanie o zagrożeniach cybernetycznych, a także wsparcie informacyjne w przypadku zagrożenia kradzieżą tożsamości.

(AM, źródło: Europ Assistance Polska)

Odc. 173 – Zmiany otoczenia prawnego dla działalności ubezpieczeniowej

0

Jakie są kluczowe zmiany w otoczeniu prawnym ubezpieczycieli w 2022 roku? O tym w podcaście ubezpieczeniowym #RozmowyBezAsekuracji mówią Kamila Mróz i Bartosz Gauza z firmy Deloitte.

Dowiesz się:

  • Dlaczego europejskie organy nadzoru będą się częściej komunikować?
  • Jak Europejski Zielony Ład wpłynie na polskie zakłady ubezpieczeń?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Wydarzenia Miesiąca – Styczeń 2022

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Jednym z wiodących akcentów pierwszego miesiąca obecnego roku były wydarzenia związane z sektorem ubezpieczeń na życie. Fakt ten znalazł odzwierciedlenie w styczniowej odsłonie cyklicznego rankingu „Gazety Ubezpieczeniowej”, w którym blisko połowa wyróżnień dotyczyła „życiówki”.

WYDARZENIE MIESIĄCA

Działania podjęte przez Komisje Nadzoru Finansowego na rzecz wzmocnienia ochrony klientów ubezpieczeń na życie z UFK – za opracowanie projektu kompleksowej regulacji prawnej dotyczącej zasad lokowania przez zakłady ubezpieczeń środków finansowych ubezpieczeniowego funduszu kapitałowego oraz zajęcie stanowiska dotyczącego sposobu prezentowania opłat w umowach ubezpieczenia z UFK.

UBEZPIECZYCIEL MIESIĄCA

Warta – za systematyczną i zakrojoną na szeroką skalę rozbudowę oferty korporacyjnej oraz modyfikację produktów z tego segmentu, dostosowaną do szybko zmieniających się potrzeb klientów.

INNOWACJA MIESIĄCA

Voicebot Inteligentna Głosowa Asystentka TU Zdrowie –  narzędzie usprawniające i przyspieszające proces obsługi klientów towarzystwa, oferujące szeroki zakres oferowanego wsparcia, odciążenie pracowników oraz dostępność 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę.

PRODUKT MIESIĄCA

Generali, z Myślą o Całym Twoim Życiu – ubezpieczenie na życie, którego zakres można dostosować do indywidualnego profilu klienta w zależności od jego zmieniających się potrzeb w różnych etapach życia.

CZŁOWIEK MIESIĄCA

Dagmara Wieczorek-Bartczak – za objęcie stanowiska członkini zarządu Bankowego Funduszu Gwarancyjnego oraz podjęcie się misji przygotowania BFG do pełnienia funkcji organu przymusowej restrukturyzacji dla ubezpieczycieli i reasekuratorów w związku z rozpoczęciem przez Komisję Europejską prac nad Dyrektywą IRRD.

Artur Makowiecki

redaktor portalu www.gu.com.pl

Bezpłatny webinar poświęcony procesowi elektronicznego podpisywania umów

0

„Jak być #paperless zgodnie z prawem i zawierać umowy online w 1 minutę?” – odpowiedź na to pytanie będzie można uzyskać już 24 lutego podczas bezpłatnego webinaru  organizowanego przez Signius – właściciela platformy Signius Professional oraz kancelarię prawną Orłowski Tomaszewski i Partnerzy.

Podczas wydarzenia w formacie Coffee Talk omówiony zostanie temat procesu elektronicznego podpisywania dokumentów w kontekście prawnym. Na uczestników czeka spora dawka wiedzy prawniczej oraz spojrzenie na proces z biznesowego punktu widzenia.

Gośćmi webinaru będą: radca prawny Paola Kasztelan z kancelarii OTSP, która przedstawi prawne aspekty podpisu elektronicznego, oraz Maciej Zygmański z Signius, który pokaże, jak wykorzystać e-podpis w praktyce biznesowej.

Na webinar można zapisać się pod adresem:

https://lnkd.in/emWWuKjp

AGENDA WYDARZENIA

  • Podpis elektroniczny – biznes i praktyka
  • Europejskie i polskie regulacje prawne dotyczące podpisów elektronicznych
  • Bariery i wyzwania w branży
  • Jak rozpocząć przygodę z e-podpisem szybko i zgodnie z prawem?
  • DEMO platformy SIGNIUS Professional
  • Sesja Q & A
  • Niespodzianka dla uczestników webinaru

Webinar odbedzie się 24 lutego o godz. 10.00.

(AM)

Krzysztof Szypuła opuścił zarząd PZU SA

0
Krzysztof Szypuła

4 lutego Krzysztof Szypuła złożył rezygnację z pełnienia funkcji członka zarządu PZU SA ze skutkiem natychmiastowym. Menedżer nie podał przyczyn swojej decyzji.

Mimo rezygnacji Krzysztof Szypuła pozostanie członkiem zarządu PZU Życie. Oprócz tego w obu spółkach ubezpieczeniowych Grupy PZU będzie kontynuował nadzór nad obszarem produktów.

Krzysztof Szypuła ma blisko trzydziestoletni staż w branży usług finansowych. Przez długi czas był związany z grupą Nationale-Nederlanden, gdzie od 1994 do 2010 roku zarówno w Polsce, jak i Stanach Zjednoczonych oraz Australii pracował na wielu stanowiskach i zdobywał różnorodne doświadczenia zawodowe w obszarze aktuariatu, zarządzania finansami, projektami IT oraz operacjami.

Przed dołączeniem do Grupy PZU był związany z polskim oddziałem Prudential plc z Wielkiej Brytanii, gdzie odpowiadał za rozwój i zarządzanie produktem oraz z Allianz Polska. W zarządzie spółek ubezpieczeniowych Allianz odpowiadał początkowo za produkty życiowe i zdrowotne, a następnie za zarządzanie sprzedażą. Od 2018 roku w PZU pełnił funkcję dyrektora zarządzającego ds. strategii produktowej.

Krzysztof Szypuła jest absolwentem Uniwersytetu Łódzkiego – specjalizacja ekonometria i statystyka oraz Letniej Szkoły Nauk Aktuarialnych na Uniwersytecie Warszawskim.

(AM, źródło: PZU)

Wirtualne oddziały radykalnie poprawiają efektywność agencji

0
Maciej Kujawa

Rozmowa z Maciejem Kujawą z Eye One

Aleksandra E. Wysocka: – Technologia staje się coraz bardziej niezbędna w branży ubezpieczeniowej. Co oferuje jej na tym polu firma Eye One?

Maciej Kujawa: – Dajemy możliwość wdrożenia wirtualnych oddziałów dla agencji ubezpieczeniowych. Rozumiemy przez to komplet usług, proponujemy więc automatyzację umawiania spotkań i wideorozmowy. Do tego różne widgety i narzędzia do integracji ze stroną, czyli na przykład czaty czy aplikację z prośbą o oddzwonienie. To wszystko u nas jest w jednym miejscu i współdziała ze sobą.

Macie już pewne doświadczenia z ubezpieczeniowcami, agentami. Co Pana najbardziej zaskoczyło?

– Zaskoczyło mnie przede wszystkim to, że bardzo doświadczone osoby z branży ubezpieczeniowej, pracujące już 20 czy 30 lat, mówią, że mają dość dotychczasowego sposobu pracy. Potrzebują czegoś nowego, co ułatwi i uprości ich codzienne działania. Są przy tym otwarte na zmiany i chętnie próbują czegoś nowego. Na przykład, zamiast jechać przez całe miasto do klienta, odbywają z nim krótką rozmowę wideo, w trakcie której mogą pokazać na ekranie konfigurator ubezpieczenia i dobrać odpowiednią ofertę.

W jaki sposób przebiega wdrożenie Waszego narzędzia?

– Nasz system ma być przede wszystkim wygodny dla agenta oraz dla jego klientów. Agent jednym kliknięciem łączy się z systemem i nie zajmuje się szczegółami, to my ustawiamy logo czy zdjęcia, a także konfigurujemy system, robimy testowe rozmowy z klientem. Poza tym pokazujemy, jak podłączyć kalendarze. Takie wdrożeniowe spotkanie trwa zazwyczaj około 20 minut, z możliwością przedłużenia o kolejne 10 w razie potrzeby. Najdłuższe spotkanie trwało 27 minut.

Kolejnym pozytywnym zaskoczeniem jest to, że dużo więcej osób, niż się spodziewałem, ma swoje onlinowe, współdzielone kalendarze. To duże ułatwienie, bo integracja naszego narzędzia z takim kalendarzem to możliwość automatyzacji spotkań, czyli oszczędność czasu.

A czy interesują Was większe multiagencje?

– Jak najbardziej! W większej skali wartość dodana naszego rozwiązania jest naprawdę widoczna i realnie transformuje biznesy ubezpieczeniowe. Indywidualni agenci przede wszystkim muszą działać szybko, w ich pracy bardzo liczy się wydajność. Dlatego szukają narzędzi, które pozwolą im łatwiej połączyć się z klientem online. Ważne jest też dla nich zarządzanie kalendarzem swoim i współpracowników. Nie trzeba pytać pięciu osób, kiedy mogą się spotkać, bo system robi to za nas automatycznie.

Natomiast jeśli mamy do czynienia z większą agencją, to tam już jest cały zespół i te wyzwania są zupełnie inne. Dochodzą kwestie związane z regulacjami – m.in kontrola jakości rozmów agentów z klientami, które w związku z tym należy nagrywać. Agencje mają też swoje systemy do zarządzania biznesem i potrzebna jest im sprawna integracja z naszym narzędziem.

Czego branża ubezpieczeniowa może się nauczyć od innych branż? Jak to wygląda na podstawie doświadczeń Eye One?

– Wywodzimy się z branży inwestycyjnej i finansowej. Natomiast sam produkt Eye One jest też używany przez firmy technologiczne, które robią demo swoich produktów i pokazują klientowi, jak coś będzie u niego funkcjonowało.

Branża ubezpieczeniowa może się nauczyć, jak na przykład robić krótsze spotkania. Z naszego doświadczenia wynika, że lepiej skończyć spotkanie i zostawić niedosyt, niż przesiedzieć dwie godziny, bo tak się umówiliśmy. W spotkania na żywo inwestujemy znacznie więcej czasu niż ten przeznaczony na samą rozmowę, bo musimy jeszcze dojechać, więc nawet gdy to spotkanie do niczego nie prowadzi, czujemy, że musimy odbyć je co do ustalonej minuty. Rozmowę online łatwiej jest zakończyć przed czasem.

Rekomenduję każdemu spotkania 20-minutowe albo nawet 10-minutowe. Paradoksalnie one są najlepsze, bo jeżeli masz ograniczony czas, to wiesz, że musisz się skupić. Nie rozmawiasz o pogodzie czy o tym, kto czym przyjechał. Takie podejście bardzo usprawnia pracę.

Ale wielu agentów mówi, że wszyscy wolą spotykać się na żywo. Obawiają się, że umawianie się na Zoomie nie jest do końca profesjonalne.

– Zawsze pytam: gdybyś dzisiaj tworzył swoją firmę, to ona byłaby bardziej online’owa czy tradycyjna? I to są bardzo interesujące dyskusje. Wielu klientów mówi, że wolałoby pójść jeszcze krok dalej i mieć wszystko online.

Ale też trzeba mieć świadomość, że w ubezpieczeniach to się nie zawsze sprawdzi. Z jednej strony są proste produkty, np. ubezpieczenia turystyczne, które osoba zainteresowana może sama sobie wyklikać. Rozmowy o innych, na przykład komunikacyjnych, można poprowadzić online. A trudny produkt, który dotyczy zabezpieczenia życia, rodziny, zdrowia, poważnych chorób czy firmy, wymaga już poważniejszej rozmowy. Wtedy spotkanie na żywo jest nieuniknione, ale już rzeczy techniczne można omówić zdalnie, nie ma potrzeby jeżdżenia za każdym razem do klienta.

Co Eye One szykuje w tym roku dla branży ubezpieczeniowej?

– Niedługo wprowadzimy odświeżone propozycje dla agentów indywidualnych, które będą bardziej dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Jeśli chodzi o większe firmy, to szykujemy nowe metody integracji oraz widgety na stronę, które spowodują, że będzie można coraz bardziej otoczyć klienta swoimi usługami z jednego miejsca.

Chcemy, żeby nasza marka była pierwszą, która przychodzi do głowy osobom odpowiedzialnym za rozwój i innowacje, kiedy myślą o zbudowaniu w świecie wirtualnym obecności swojej fizycznej firmy.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Nationale-Nederlanden: Pandemia skłoniła do dbania o zdrowie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Nationale-Nederlanden wynika, że chorobą, której konsekwencji ankietowani obawiają się najbardziej, jest nowotwór. Jednocześnie 57% badanych przyznało, że miało styczność z rakiem w rodzinie.

W opinii jednej trzeciej uczestników najnowszego sondażu Nationale-Nederlanden pandemia Covid-19 wpłynęła na pogorszenie się ich kondycji psychicznej. Dlatego wielu z nich zdecydowało się zadbać o swój dobrostan, zaczynając od podstawowych badań kontrolnych. Dwie trzecie respondentów zadeklarowało, że w ubiegłym roku wykonało m.in. morfologię lub zweryfikowało poziomu cukru we krwi. Jednocześnie 42% ankietowanych przyznało, że cyklicznie przeprowadza samobadanie piersi lub jąder. Na taką kontrolę zdrowia decyduje się 56% kobiet i 25% mężczyzn.

W trosce o dobre samopoczucie co drugi ankietowany wskazał, że zdrowo i regularnie się odżywia, a 41%, że uprawia sport. Na aktywność fizyczną decyduje się odpowiednio 26% kobiet i 58% mężczyzn.

– Analizując wyniki badania, można zauważyć, że profilaktyka zdrowotna cieszy się zdecydowanie większą popularnością wśród kobiet niż wśród mężczyzn. Panie częściej odwiedzają gabinety lekarskie i kontrolują stan zdrowia, podczas gdy panowie w pierwszej kolejności stawiają na wysiłek fizyczny i odpowiednią, zbilansowaną dietę – podkreśla Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektor Komunikacji Korporacyjnej oraz rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden.

Z deklaracji badanych wynika ponadto, że z pakietu prywatnej opieki medycznej, który obejmuje dostęp do badań i lekarzy specjalistów, korzysta nieco ponad jedna czwarta z nich. Z kolei na zakup ubezpieczenia na wypadek poważnego zachorowania zdecydował się co dziesiąty respondent.

– Choroba nowotworowa to nie tylko ogromne wyzwanie emocjonalne, ale także finansowe, tym bardziej że chorzy często nie są w stanie w czasie terapii pracować, a bywa tak, że jedyną szansą na powrót do zdrowia jest leczenie za granicą. Dysponując odpowiednią polisą, pacjent może nie tylko szybko potwierdzić bądź wykluczyć poważną chorobę, ale w przypadku jej wystąpienia – uzyskać dostęp do najlepszych specjalistów i wsparcie na każdym etapie, jak również świadczenie finansowe – dodaje Marta Pokutycka-Mądrala.

O badaniu:

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Nationale-Nederlanden przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych w dniach 21–22 stycznia 2022 r. W ramach badania ilościowego przeprowadzono wywiady przy użyciu techniki CATI na reprezentatywnej grupie dorosłych Polaków (n=1100).

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)

Zakresy i stawki w OC dla biur rachunkowych pozostały niezmienione mimo Polskiego Ładu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z danych zebranych przez „Dziennik Gazetę Prawną” od PZU SA, UNIQA oraz Warty wynika, że mimo wzrostu ryzyka wystąpienia szkody po wejściu w życie nowych przepisów podatkowych składki w OC dla biur rachunkowych nie poszły w górę.

„DGP” pisze, że w odpowiedzi na list w sprawie podstawowego zakresu ubezpieczenia OC dla członków Stowarzyszenia Księgowych w Polsce PZU SA odpowiedział, że nie uległ on zmianie w związku z wprowadzeniem Polskiego Ładu i polisa nadal jest dostępna w czterech różnych wariantach. Gazeta zwraca uwagę, że podobną konstrukcję mają również oferty innych zakładów.

Arkadiusz Kwieciński z Biura Rachunkowego ARCO uważa, że największe ryzyko związane z Polskim Ładem ponoszą doradcy podatkowi, na których opinii opierają się podatnicy dokonujący wyboru formy prowadzenia działalności czy opodatkowania. Zaznacza jednocześnie, że akurat od tego ryzyka można bez problemu ubezpieczyć się, gdyż na rynku są obecne odpowiednie produkty.

Ankietowane przez „DGP” towarzystwa przyznały, że PŁ nie wpłynął na zakres OC dla biur rachunkowych. Proszący o anonimowość agent ubezpieczeniowy uważa, że zmianą jest większa odpowiedzialność ubezpieczycieli, gdyż pewne zmiany w prawie gospodarczym przełożyły się na ochronę ubezpieczeniową. Marek Brejwo, menadżer produktu w Warcie, podkreśla, że skoro nowe przepisy nie spowodowały zmiany zakresu czynności biur rachunkowych, to i oferta produktowa zakładu w tym zakresie nie uległa zmianie. Skutkiem tego nie zmieniła się też wysokość składek. Ekspert zdradza, że przy minimalnej sumie gwarancyjnej (równowartość 10 tys. euro) wynoszą one przynajmniej kilkaset złotych.

Z kolej Jerzy Szymańczak, menedżer Zespołu Odpowiedzialności Cywilnej Zawodowej, Pionu Rozwiązań dla Klienta Korporacyjnego UNIQA mówi, że przy bezszkodowym przebiegu ubezpieczenia składka za ubezpieczenie obowiązkowe w jego firmie oscyluje wokół 500 zł. Dodaje, że umowy dobrowolne można z kolei zawierać nawet na tak niewysokie sumy gwarancyjne jak 20 tys. zł, gdzie składka za pojedyncze ryzyko dobrowolne wynosi nieco ponad 100 zł za roczny okres ubezpieczenia. Arkadiusz Kwieciński zwraca uwagę, że OC biur rachunkowych obejmuje prowadzenie ksiąg rachunkowych, ale już nie prowadzenie uproszczonych form księgowości, usług kadrowo-płacowych ani rozliczeń z ZUS. W jego ocenie warto rozszerzyć polisę o takie ryzyka.

Więcej:

 „Dziennik Gazeta Prawna” z 7 lutego, Łukasz Zalewski „Ceny polis nie wzrosły, część biur zwiększa zakres OC”:

https://edgp.gazetaprawna.pl/e-wydanie/583…

(AM, źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”)

Wzrost składek i wartości odszkodowań z polis na życie jednym z efektów pandemii

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Marcin Tarczyński, analityk Polskiej Izby Ubezpieczeń, powiedział PAP, że pandemia spowodowała wzrost zarówno zainteresowania ubezpieczeniami na życie, jak i wypłat z tego typu odszkodowań.

– Najnowsze dane rynkowe dotyczą III kwartału 2021 roku i wynika z nich, że po 9 miesiącach ub. roku wypłaty z tytułu ochronnych ubezpieczeń na życie wyniosły (narastająco, czyli za okres styczeń–wrzesień 2021 r.) 5,5 mld zł i były o 26,5% wyższe niż rok wcześniej – wyjaśnił.

Jak ocenił, powodem tego jest pandemia i tragiczne skutki zwiększonej śmiertelności – podał Bankier.pl za PAP.

Marcin Tarczyński wskazał, że po III kwartale 2021 roku składka z ochronnych ubezpieczeń na życie wyniosła 6,76 mld zł i była wyższa niż rok wcześniej o ponad 14%. – Dodatkowo w pandemii obserwujemy też duży wzrost zainteresowania ubezpieczeniami zdrowotnymi, z których korzysta już w Polsce 3,7 mln osób, co oznacza wzrost rok do roku o 17% – dodał.

Więcej:

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Ekspert-po…

(AM, źródło: Bankier.pl, PAP)

Aegon PTE wspiera różnorodność płci w biznesie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Aegon PTE został częścią inicjatywy 30% Club, która wspiera wzrost reprezentacji kobiet w zarządach spółek giełdowych i włączył się w promowanie tej idei.

– Różnorodność władz spółek wpływa na ich innowacyjność i kształtuje kulturę organizacyjną firm. Może wzmacniać wyniki i tworzy długoterminową wartość dla akcjonariuszy. Struktury, w których zarządzający są różnej płci, mają różny wiek, doświadczenie i wiedzę fachową, sprzyjają konstruktywnym dyskusjom i podejmowaniu skutecznych decyzji – podkreśla Ludmiła Falak-Cyniak, prezes Aegon PTE.

Inicjatywa jest częścią globalnej kampanii 30% Club. Jej celem jest zwiększenie reprezentacji kobiet w zarządach i radach nadzorczych największych firm. Idea opiera się na założeniu, że zrównoważona reprezentacja płci w zarządzie i w wyższym kierownictwie spółek sprzyja kooperacji oraz wspomaga realizację strategicznych celów.

W Polsce jednym z najważniejszych postulatów kampanii 30% Club jest osiągnięcie co najmniej 30% reprezentacji kobiet w zarządach i radach nadzorczych w 140 największych polskich spółkach giełdowych do 2030 roku.

Aegon PTE tłumaczy, że próg 30% dla udziału kobiet ma swoje źródło w teorii masy krytycznej, w której został określony jako minimalny odsetek grupy, przy którym głosy mniejszości zaczynają mieć wpływ na decyzje podejmowane przez większość.

(AM, źródło: Aegon)

18,351FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie