Blog - Strona 929 z 1520 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 929

CUK Ubezpieczenia włącza się w pomoc uchodźcom

0
Źródło zdjęcia: CUK Ubezpieczenia

Ruszyła specjalna infolinia w języku ukraińskim, na której pod numerem 523 702 999 od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00–16.00 konsultanci pomogą we wszelkich tematach dotyczących ubezpieczeń w Polsce. CUK Ubezpieczenia wykorzystuje sieć obsługi wielokanałowej i angażuje się w działania informacyjne dotyczące sfinansowanych przez Ergo Hestię, PZU i Wartę 30-dniowych krótkoterminowych polis OC dla posiadaczy pojazdów mechanicznych wszystkich uchodźców przybywających do Polski z Ukrainy. 

Z kolei zarząd CUK zdecydował o przekazaniu 50 tys. zł na rzecz Polskiej Akcji Humanitarnej i nie wyklucza kolejnych wpłat. Uruchomił też specjalną zbiórkę na rzecz PAH wśród pracowników. Oprócz tego firma przygotuje i udostępni pomieszczenia w Płocku, w których schronienie znajdą potrzebujące rodziny z dziećmi. 

– Zdajemy sobie sprawę z powagi sytuacji. Dzięki zaangażowaniu środków finansowych i zasobów materialnych firmy możemy pomóc na wielu płaszczyznach, przyczyniając się również do przekazania informacji o działaniach innych podmiotów. Uchodźcy z Ukrainy mogą pozostać w Polsce bardzo długo. Oprócz zabezpieczenia niezbędnych potrzeb z pewnością przyjdzie czas na formalności, w tym również te ubezpieczeniowe. Jesteśmy gotowi, żeby pomóc – mówi Jacek Byliński, prezes CUK Ubezpieczenia .

(AM, źródło: CUK)

TUW „TUW” finansowo i ubezpieczeniowo pomaga Ukrainie

0

Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” aktywnie włącza się w pomoc Ukrainie. W tym celu przekazane zostały już środki finansowe na zakup sprzętu niezbędnego do niesienia pomocy przez służby ukraińskie poszkodowanym w wyniku działań wojennych oraz dla Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce w celu wsparcia dla ich podopiecznych oraz opuszczonych dzieci z domów dziecka na Ukrainie.

Woluntariusze zostali zaopatrzeni przez TUW „TUW” w koce termiczne, które są przekazywane uchodźcom czekającym na granicy naszego kraju. Zaopatrzyliśmy także w środki higieny osobistej przygraniczne punkty obsługi. We współpracy ze Związkami Wzajemności Członkowskiej przekazano środki finansowe Centrum Administracji Pieczy Zastępczej w Łodzi na doposażenie budynku Domu Dziecka nr 1, który przyjął grupę sierot z Ukrainy, a także zakupiono latarki czołówki dla mieszkańców Ukrainy.

Ponadto TUW „TUW” bezskładkowo rozszerzył ochronę ubezpieczeniową w zakresie NNW dzieci z Ukrainy w placówkach oświatowych objętych ubezpieczeniem grupowym „Bezpieczna Szkoła”. Pojazdy jednostek samorządów terytorialnych i służb ratowniczych oraz organizacji zaangażowanych w udzielanie pomocy w Ukrainie, które są ubezpieczone w TUW „TUW” w zakresie OC ppm mogą skorzystać z ubezpieczenia „Zielona Karta” za symboliczną złotówkę.

Godny podkreślenia jest fakt, że poza działaniami realizowanymi przez TUW „TUW” w akcję pomocy Ukrainie zaangażowali się także jego pracownicy. W ramach akcji „Tuwiaki Pomagają” zorganizowali zbiórkę najbardziej potrzebnych rzeczy (m.in. latarki, materiały opatrunkowe, power banki, koce, śpiwory), które już dotarły do mieszkańców pogrążonej w wojnie Ukrainy.

(AM, źródło: TUW „TUW’)

Mondial Assistance tworzy Dzienny Klub Opieki dla dzieci z Ukrainy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Mondial Assistance zdecydował się w trybie ekspresowym wykończyć wolną powierzchnię w swoim biurze i przeznaczyć ją na Dzienny Klub Opieki dla dzieci z Ukrainy.

– Dzięki Fachmistrzowi ekipa remontowa wchodzi w poniedziałek i za 4 dni do dyspozycji będzie 5 sal o łącznej powierzchni niespełna 400 metrów kwadratowych. Potrzebujemy jednak kogoś, kto mógłby nam doradzić, w co sale powinny zostać wyposażone, bo najzwyczajniej w świecie się na tym nie znamy. Oczywiście jak ktoś ma ochotę realizować się artystycznie i ozdobić sale – również zapraszamy. Założyliśmy, że Klub będzie działał do września. Dzieciom zapewnimy wyżywienie. O koordynację poprosiliśmy Urząd Miasta Warszawy, więc mimo tempa wszystko dzieje się we właściwy sposób – poinformował Piotr Ruszowski, prezes Mondial Assistance.

W odpowiedzi na jego wpis na profilu na Facebooku z ofertą pomocy zgłosiło się wiele osób.

(AM)

WDB mobilizuje brokerów do pomocy Ukrainie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Firma brokerska WDB powołała skarbonkę przy akcji PAH – SOS Ukraina, pod nazwą: #BrokerzyDlaUkrainy. Wraz z innymi podmiotami z sektora brokerskiego przedsiębiorstwo chce zebrać pół miliona złotych na pomoc dla sąsiadów dotkniętych wojną.

Na 4 marca WDB udało się zrealizować 30% celu. Było to możliwe m.in. dzięki dołączeniu do akcji sześciu firm brokerskich. Chcąc wzmocnić zasięg akcji i pokazać, jak środowisko brokerskie potrafi się jednoczyć, WDB uruchomiło specjalny serwis:

www.brokerzydlaukrainy.pl

gdzie publikuje logotypy spółek, które dołączyły do akcji.

(AM, źródło: WDB)

Alstom i KUKE zostały strategicznymi partnerami

0
Źródło zdjęcia: KUKE

Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych i firma Alstom zawarły porozumienie strategiczne. Umowa o wartości 1 mld euro ma na celu ułatwienie realizacji kontraktów poprzez pozyskiwanie finansowania dla nabywców wytwarzanych przez Alstom pojazdów. To pierwszy przypadek, gdy nowe rozwiązanie z oferty KUKE zostaną wykorzystane przez globalny koncern obecny w Polsce.

KUKE wesprze Alstom poprzez ułatwienie realizacji kontraktów oraz pozyskanie finansowania dla nabywców taboru czy systemów sterowania ruchem kolejowym na całym świecie. W umowie zostały określone zasady współpracy, które precyzują udział polskich firm przemysłowych w realizowanych przez Alstom kontraktach eksportowych, finansowanych przez banki, a ubezpieczanych przez KUKE.

– Dzięki współpracy z KUKE rozwój i inwestycje Alstomu w Polsce mają szansę szybko wzrosnąć – powiedział Sławomir Cyza, prezes i dyrektor zarządzający w Polsce, Ukrainie i Krajach Bałtyckich. 

Alstom rozważa obecnie wykorzystanie wsparcia KUKE w kilku projektach na całym świecie.

– KUKE jest gotowa wspierać zagraniczną ekspansję firm działających w Polsce, a przy okazji ich rozwój w kraju, zachęcając do dalszego inwestowania. Dysponujemy nowoczesnymi rozwiązaniami i potencjałem finansowym – powiedział Janusz Władyczak, prezes zarządu KUKE.

To pierwsze wykorzystanie przez globalny koncern nowego instrumentu z oferty Korporacji. Sam Alstom współpracuje z KUKE od wielu lat, a w 2018 r. skorzystał z ubezpieczenia projektu eksportowego obejmującego dostawy wagonów metra wyprodukowanych w chorzowskich zakładach Alstom Konstal dla metra w Dubaju. 

(AM, źródło: PAP MediaRoom)

UFG gotów do przyjmowania wniosków o zwrot pieniędzy za odwołane wyjazdy na Ukrainę

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

8 marca Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny rozpocznie przyjmowanie wniosków podróżnych oraz organizatorów turystyki o zwrot pieniędzy wpłaconych za imprezy turystyczne odwołane z powodu agresji Rosji na Ukrainę. Wypłaty będą realizowane z Turystycznego Funduszu Pomocowego.

Zwrotom podlegają wyłącznie wpłaty za imprezy turystyczne. Oferta organizatora turystyki stanowi imprezę turystyczną w sytuacji, gdy obejmuje ona co najmniej dwie usługi turystyczne (np. transport tam i z powrotem, zakwaterowanie, wyżywienie, atrakcje dodatkowe), tworzące jednolity program i objęte wspólną ceną, jeżeli usługi te obejmują nocleg lub trwają ponad 24 godziny albo jeżeli program przewiduje zmianę miejsca pobytu.

Zwrot pieniędzy będzie możliwy wyłącznie w przypadku złożenia wniosków przez organizatora imprezy turystycznej i podróżnego. UFG dokona ich weryfikacji. W ciągu 14 dni od pozytywnej weryfikacji UFG dokonuje wypłaty z TFP na rzecz podróżnych.

Wnioski o zwrot muszą być złożone elektronicznie, za pośrednictwem konta w portalu Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego.

(AM, źródło: UFG)

Polska jednym z najbezpieczniejszych miejsc pracy w Europie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Urazy w miejscu pracy są nieszczęśliwymi wypadkami, które zdarzają się częściej, niż nam się wydaje. Ostatnie dane Eurostatu wskazują, że Europejczycy doświadczyli w miejscach pracy ponad 3,4 mln wypadków bez skutków śmiertelnych.

Zainteresowany problemami zdrowia i bezpieczeństwa portal claims.co.uk przeprowadził analizę najświeższych danych Eurostatu, które dotyczą 2019 r. Na jej podstawie ustalił, w którym z państw europejskich wypadki w miejscu pracy zdarzają się najczęściej. Chodzi tu o wypadki skutkujące co najmniej czterodniową nieobecnością w pracy.

  • Portugalia okazała krajem z największą liczbą wypadków – 2848 na 100 000 zatrudnionych.
  • Francja zajmuje drugie miejsce – wypadkowi uległo 2822 na 100 tys. zatrudnionych.
  • Hiszpania jest trzecia w tej statystyce – 2491 wypadków na 100 tys. zatrudnionych osób.
  • Luksemburg (2482), Niemcy (2133) i Szwajcaria (2079) zaliczają się do państw, w których dochodzi do ponad 2000 wypadków przy pracy na 100 tys. zatrudnionych, i zajmują w tym zestawieniu miejsce czwarte, piąte i szóste.

Co ciekawe, Polska znalazła się na 22. pozycji. Na 100 tys. zatrudnionych uraz przy pracy wystąpił tu 474 razy.

W szczegółowym podziale na rodzaje urazów, polskie statystyki za 2019 r. przedstawiają się następująco:

Rany głębokie i powierzchowne – 219 na 100 tys. zatrudnionych; 16. miejsce w Europie.

Złamania kości – 85 na 100 tys.; 18. miejsce w Europie.

Urazy kręgosłupa – 121 na 100 tys.; 20. miejsce w Europie.

Utrata części ciała wskutek wypadku przy pracy – 6 na 100 tys.; 8. miejsce w Europie.

– Doznanie urazu w miejscu pracy może być bardzo stresujące, zwłaszcza że niewielu z nas wyobraża sobie taki scenariusz. Analiza wykazała, że wypadki w niektórych państwach europejskich zdarzają się częściej niż w innych. Dlatego pracownikom, którzy ulegli wypadkowi, zaleca się określone działania – menedżerka Sasha Quail, menedżerka Claims.co.uk

Zalecane działania są następujące:

  • Czytaj instrukcje – co pół roku odświeżaj sobie pamięć dobrych praktyk określonych w dostarczonej przez pracodawcę instrukcji BHP.
  • Sporządź dokumentację fotograficzną – w razie wypadku użyj smartfona, żeby sfotografować doznany uraz i okoliczności w miejscu pracy, które twoim zdaniem do niego doprowadziły.
  • Uzyskaj relacje naocznych świadków – poproś świadków zdarzenia o pisemne relacje i dane kontaktowe.
  • Dopełnij formalności – ty lub ktoś inny musi zgłosić zajście pracodawcy i upewnić się, że wypadek został oficjalnie odnotowany.
  • Oceń sytuację – na podstawie dokumentacji fotograficznej czy zeznania świadka możesz dojść do wniosku, że częściową lub całkowitą winę za wypadek ponosi pracodawca. W takiej sytuacji poszukaj pomocy prawnej i pozwij pracodawcę o zaniedbanie.

AC

WTW: Presja zewnętrzna wymusza automatyzację ubezpieczeń na życie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Przeprowadzone przez Willis Towers Watson badanie na temat modelowania finansowego w sektorze ubezpieczeń na życie, obejmujące obszar EMEA (Life Financial Modelling Survey 2021) pokazuje, że wielu dostawców polis na życie znajduje się pod potężną presją ze strony organów regulacyjnych i kierownictwa, aby poprawić swoją sprawozdawczość finansową. Jest to natomiast utrudnione ze względu zasadnicze bariery w przyjmowaniu technologii chmury obliczeniowej, która mogłaby przełożyć się na poprawę możliwości w zakresie modelowania.

Chociaż ankietowane firmy stwierdziły, że są zadowolone ze swojego obecnego modelowania finansowego, zapotrzebowanie na coraz obszerniejszą i szybszą sprawozdawczość jest powodem do niepokoju dla wielu ubezpieczycieli. Presja ta jest najbardziej widoczna w przypadku międzynarodowych korporacji. Respondenci wskazali przede wszystkim trzy bariery, które będą musiały pokonać, aby sprostać tej presji na szybkość i wydajność:

  1. Zarządzanie kosztami – firmy są pod stałą presją, aby zwiększać wydajność operacyjną i zaspokajać zapotrzebowanie na usługi świadczone w czasie rzeczywistym, ale przy coraz niższych kosztach.
  2. Niedobory wykwalifikowanych pracowników – respondenci badania stwierdzili, że posiadanie odpowiedniego zestawu umiejętności i oprogramowania ma zasadnicze znaczenie, zwłaszcza w porównaniu z sytuacją firm, które nadal korzystają ze starych, skomplikowanych lub niestandardowych narzędzi.
  3. Poprawa zarządzania i możliwości kontroli – wyzwanie związane z aktualizacją praktyk w zakresie modelowania finansowego, które nie tylko przynoszą szybsze rezultaty, ale są również w stanie zapewnić wyższy poziom kontroli i możliwości audytu.

Ponad 90% badanych uznało, że zastosowanie technologii automatyzacji – w tym automatyzacji procesów biznesowych, elastycznej chmury obliczeniowej i oprogramowania jako usługi (SaaS) – jest priorytetem w odpowiedzi na te wyzwania. Jednocześnie wiele badanych firm z rezerwą podchodziło do zmian koniecznych do wdrożenia nowej technologii, wymieniając koszty przejścia, politykę w zakresie danych i IT oraz wyzwania techniczne jako główne przeszkody w jej przyjęciu.

– Coraz krótsze terminy i coraz większe obciążenie pracą oznaczają, że ubezpieczyciele muszą znaleźć nowe sposoby maksymalizacji korzyści płynących z programu modelowania finansowego. Zamiast bardziej drastycznej opcji, jaką byłoby wciśnięcie przycisku „reset”, najbardziej efektywną drogą dla większości firm będzie zachowanie i udoskonalenie najlepszych elementów tego, co już posiadają, zastępując je czymś nowym jedynie tam, gdzie to konieczne, i budując wokół nich silniejszy i szybszy proces – powiedział Mark Brown, globalny lider produktu w obszarze modelowania finansowego WTW.

Badanie ujawniło również potrzebę zwiększenia częstotliwości raportowania i outsourcingu jako kluczowe obszary usprawnień, które będą priorytetem dla ubezpieczycieli w ciągu najbliższych dwóch lat. Według WTW jest to bezpośrednim odzwierciedleniem szerszego trendu rynkowego, polegającego na dążeniu firm do szybszych, prostszych i częstszych interakcji, możliwych dzięki lepszej technologii i bogatszym zbiorom danych. Z drugiej strony nadal panuje tendencja do outsourcingu działalności pobocznej, którą napędza ciągła potrzeba rozbudowy możliwości cyfrowych przez ubezpieczycieli, zmniejszania złożoności i ogólnej bazy kosztowej, aby wspierać sprawniejsze, bardziej zrównoważone i konkurencyjne obszary działania.

Badanie to wskazuje na szereg wewnętrznych barier, które utrudniają części ubezpieczycieli podjęcie wyzwania i przyjęcie najlepszych technologii chmurowych. Wynikają one z naturalnej ostrożności i niechęci do podejmowania ryzyka związanego z wyborem nowych, czasem nieznanych rozwiązań. Rzeczywistość jest często mniej przerażająca, gdy technologia jest już dobrze rozwinięta, a branża znajduje się w punkcie zwrotnym, ponieważ przyszły sukces może zależeć od dzisiejszych decyzji i strategii technologicznych – dodał Mark Brown.

O badaniu:

Badanie WTW objęło 61 ubezpieczycieli z 17 krajów Europy i Bliskiego Wschodu. Daje ono ubezpieczycielom możliwość zestawienia swoich możliwości z innymi firmami – porównania planów, poczynionych postępów i wyzwań, przed którymi stoją.

(AM, źródło: WTW)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 10/2022

0
  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Branża ubezpieczeniowa zdaje egzamin w czasach mroku – str. 2
  • Aleksandra E. Wysocka: Jest Energia do Porozumienia – str. 3
  • PZU, Warta, ERGO Hestia, Allianz: Bezpłatne krótkoterminowe OC dla kierowców z Ukrainy – str. 4
  • PZU, Compensa, UNIQA: Pełne wsparcie dla pracowników – str. 4
  • Aviva, Allianz, Warta, Nationale-Nederlanden, Euler Hermes, PZU Zdrowie, Unilink, Aegon, Mentor: Ubezpieczeniowcy społecznie odpowiedzialni i solidarni – str. 5
  • Maciej Tymusz, Profi Finance: Leasing – sposób na dodatkową prowizję – str. 7
  • Agro TUW w miejsce Pocztowego TUW – str. 9
  • Polska jednym z najbezpieczniejszych miejsc pracy w Europie – str. 10
  • Marsh: Ceny ubezpieczeń nadal rosną, ale w umiarkowanym tempie – str. 11
  • Adam Wolski: Brak opieki medycznej podczas pandemii uderza w ubezpieczycieli – str. 13
  • Europ Assistance: Wsparcie dla poszkodowanych przez hakerów – str. 14
  • Warta: Nowości w OC zawodowej przewoźnika drogowego – str. 15
  • Robert Jaliński: Wypłata odszkodowania za odczyny poszczepienne może być utrudniona? – str. 17
  • UFG: Ubezpieczyciele komunikacyjni przekazują dane coraz wyższej jakości – str. 18
  • Iwona Frydryszek, PWS Konstanta: Ubezpieczenia z głębokiej szuflady – str. 19
  • Kancelaria Prawna Skarbiec: Nowe uprawnienia skarbówki w karaniu przedsiębiorców – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: Uszczerbek z ZUS jak z polisy NNW? – str. 21
  • Adam Kubicki: Jak zachowanie menedżera wpływa na pracę jego zespołu – str. 22
  • Grzegorz Piotrowski: Na pomoc PPK – str. 22

Generali pomaga rodzinom z Ukrainy i zawiesza działalność w Rosji

0
Źródło zdjęcia: Generali

Generali na poziomie lokalnym i globalnym pomaga uchodźcom z Ukrainy. Zarówno wspiera swoich ukraińskich pracowników, jak i wdraża działania na rzecz przyjeżdżających rodzin z dziećmi. Ubezpieczyciel podjął też decyzję o zawieszeniu u działalności w Federacji Rosyjskiej.

Polskie spółki grupy są w stałym kontakcie z pracownikami pochodzącymi z Ukrainy. Generali udzieliło im specjalnego bezzwrotnego wsparcia finansowego na organizację pomocy dla nich oraz dla ich bliskich. Dodatkowo grupa zaoferowała im możliwość korzystania z bezpłatnej pomocy psychologicznej. W trzech biurach Generali w Polsce, w Warszawie, Lublinie i Poznaniu, została zorganizowana zbiórka produktów pierwszej potrzeby. Zostaną one przekazane potrzebującym poprzez Caritas Polska.

Również we współpracy z Caritas organizowany jest program czasowego zakwaterowania dla kilkudziesięciu ukraińskich rodzin z dziećmi, m.in. w Warszawie. Generali pokryje koszty nie tylko samego zakwaterowania, ale również całodziennego wyżywienia dla wszystkich osób objętych tym programem. W pierwszym etapie program będzie realizowany przez kilka tygodni. W zależności od sytuacji będzie przedłużany lub korygowany.

Pracownicy Generali Polska aktywnie pomagają, zapraszając osoby z Ukrainy do swoich mieszkań i domów, przekazując im potrzebne rzeczy, wspierając w transporcie. To pierwsze działania realizowane lokalnie. Kolejne będą wdrażanie w następnych etapach.

Globalnie Generali postanowiło utworzyć fundusz pomocowy w wysokości 3 milionów euro przeznaczony na wsparcie programów dla uchodźców, w tym darowiznę na rzecz UNHCR – głównej agendy ONZ zajmującej się uchodźcami, która obecnie stoi na czele działań humanitarnych na Ukrainie.

Wykorzystując sieć The Human Safety Net, grupa rozpoczyna globalną zbiórkę pieniędzy wśród pracowników, aby wesprzeć UNICEF w działaniach, które będzie prowadził w najbliższych tygodniach i miesiącach na rzecz rodzin z dziećmi. Zebrana kwota zostanie podwojona przez Generali.

Generali zawiesza działalność w Rosji

W opublikowanym 3 marca specjalnym oświadczeniu ubezpieczyciel ogłosił, że zamknie swoje przedstawicielstwo w Moskwie oraz że zrezygnował z miejsc w zarządzie rosyjskiego ubezpieczyciela Ingosstrakh (posiada w nim mniejszościowy pakiet inwestycyjny w wysokości 38,5%), w rezultacie czego nie ma żadnego wpływu na działalność tej spółki. Ponadto Generali podało, że działalność w Rosji zakończy również Europ Assistance.

„Niewielka ekspozycja Generali na rynek rosyjski w zakresie inwestycji i działalności ubezpieczeniowej również jest stale analizowana i jest w pełni zgodna ze wszystkimi obowiązującymi sankcjami” – ogłosiła grupa.

AM, news@gu.com.pl

(źródło: Generali)

18,421FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie