Blog - Strona 940 z 1523 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 940

Rok 20 cyber 22

0
Łukasz Cichowski

Próba przewidywania przyszłości jest jak próba jazdy po wiejskiej drodze, w nocy, bez świateł i ze wzrokiem utkwionym w lusterku wstecznym – zauważył Peter F. Drucker (1909–2005), ekspert ds. zarządzania, wykładowca akademicki, badacz procesów organizacji i zarządzania w korporacjach oraz organizacjach non profit.

Nie można się nie zgodzić z Druckerem. Próby przewidzenia zdarzeń lub trendów mają dwie fundamentalne wady. Po pierwsze, są obarczone tak dużym marginesem błędu, że w zasadzie nie powinny być brane pod uwagę.

Po drugie, mają tendencje do samospełniania się. Jeśli więc chcemy ukształtować przyszłość po swojemu, wystarczy, że przyjmiemy kilka założeń i wpuścimy je do publicznego obiegu informacji. Potem pozostaje poczekać na efekt. Spróbujmy więc przygotować się na to, co nadejdzie.

Cyberataki będą kosztować życie

Światu nie są obce szkody, jakie mogą wyrządzić hakerzy. Widzieliśmy ataki na służbę zdrowia i systemy sterowania, pozostawiające sparaliżowane szpitale i miasta pozbawione publicznej komunikacji. Jednak to, co wielu ludziom trudno sobie wyobrazić, to atak hakera na infrastrukturę krytyczną, np. na elektrownie lub zapory.

Zagrożenia staną się realne, gdy skutecznie przeprowadzony atak spowoduje zakłócenia w dostawie usług i mediów oraz śmierć. Działania światowych przywódców wskazują na to, że cyberbezpieczeństwo jest kolejną linią frontu w globalnej cyberwojnie, a ofiary są tylko jej logicznym następstwem.

Niedobór pracowników branży cyberbezpieczeństwa

W nadchodzącym roku branża cyberbezpieczeństwa nadal będzie odczuwać skutki ogromnego niedoboru pracowników. „Wielka rezygnacja”, która dotknęła cały rynek zatrudnienia, będzie miała jednak swoje zalety.

Ponieważ wspomniana branża nadal opowiada się za zatrudnianiem osób spoza swojego środowiska, rośnie liczba pracowników, którzy chcą opuścić swoje obecne miejsca pracy w poszukiwaniu nowych wyzwań i możliwości poszerzenia swoich umiejętności, a także potencjalnego wyboru pracy z dowolnego miejsca. Chociaż osoby te nadal będą musiały przejść stosowne szkolenie, warto rozważyć aplikacje kandydatów, którzy na pierwszy rzut oka nie muszą wydawać się stworzeni do pracy w branży cyberbezpieczeństwa, ale mogą mieć nieszablonowy punkt widzenia na rozwiązywanie stojących przed nimi wyzwań z tego zakresu.

Ten pracowniczy exodus zwiększy także znaczenie pozytywnej kultury pracy, ponieważ kandydaci będą mieli wiele możliwości wyboru kierunku, w którym podążą w ramach rozwoju kariery. Mimo to przedsiębiorstwa nie będą w stanie zatrudnić wszystkich potrzebnych im specjalistów, więc w nadchodzącym roku będą zmuszone w większym stopniu polegać na automatyzacji, której zadaniem będzie uzupełnienie kadrowych luk.

Odpowiedzialność na szczeblu zarządczym

W miarę przechodzenia od postawy reaktywnej do postawy prewencyjnej od kadry kierowniczej wyższego szczebla będzie się wymagało efektywniejszego raportowania do zarządów przedsiębiorstw praktyk w zakresie cyberbezpieczeństwa oraz jego finansowych aspektów.

Aby przedsiębiorstwo mogło mówić o postawie prewencyjnej, członkowie zarządów będą musieli zrozumieć, że kwestie cyberbezpieczeństwa dotyczą wszystkich – bez wyjątku – aspektów funkcjonowania przedsiębiorstwa. Dzięki temu obowiązki związane z zarządzaniem ryzykiem cybernetycznym obejmą wszystkie komórki przedsiębiorstwa – od administracji, przez działy HR i prawne, do działów zakupów i zarządzania ryzykiem.

Odpowiedzialność za cyberbezpieczeństwo spoczywa na każdym pracowniku, przede wszystkim na członkach władz spółek, którzy będą mieli do odegrania kluczową rolę w podnoszeniu świadomości istniejącego ryzyka i zaplanowaniu stosownych inwestycji. Członkowie zarządów będą musieli zrozumieć, jakie korzyści płyną z ograniczenia ryzyka.

Do przeszłości odejdzie ocenianie przez firmy ryzyka cybernetycznego przez pryzmat arkuszy kalkulacyjnych. Na porządku dziennym będzie monitorowanie cyberryzyka w czasie rzeczywistym.

Ubezpieczenie od następstw ryzyk cyber

Rynek ubezpieczeń włożył wiele wysiłku w zapewnienie dostępu do wiedzy i najlepszych praktyk mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa cybernetycznego. Przedsiębiorstwa nie będą mogły dłużej podnosić argumentu, że nie były świadome zagrożenia lub że były pozbawione dostępu do informacji. Wiedza na temat cyberbezpieczeństwa jest już teraz powszechnie dostępna. Chociaż niektóre proponowane zalecenia mogą wydać się kosztowne, przedsiębiorstwa mogą zacząć od wdrożenia podstawowych praktyk, takich jak wieloetapowe uwierzytelnianie logowania i regularna zmiana haseł.

Uwzględniając dostępność tych informacji, ubezpieczyciele mogą podnieść wysokość składek i wprowadzić bardziej rygorystyczne wymogi bezpieczeństwa, mając na uwadze, że polisa cyber nie może służyć do zastępowania rzetelnej polityki bezpieczeństwa, lecz ma stanowić polityki tej dopełnienie jako ostatnia linia obrony. W nadchodzącym roku ubezpieczyciele mogą odmówić zapłacenia okupu, jeżeli stwierdzą, że przedsiębiorstwo nie spełnia minimalnych wymogów cyberbezpieczeństwa.

Łukasz Cichowski
starszy broker w MAI Insurance Brokers Poland sp. z o.o.

Mondial Assistance: Rekordowy rok usług assistance

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W 2021 r. z usług assistance skorzystała rekordowa liczba 3,14 mln Polaków – wynika z badania przeprowadzonego przez IPSOS na zlecenie Mondial Assistance. To osoby, które w tym okresie przynajmniej raz skorzystały z takiej usługi oferowanej przy produktach finansowo-ubezpieczeniowych.

– To kolejny rok w którym badania pokazują konsekwentny wzrost liczby osób, które mogły osobiście przekonać się o użyteczności usług assistance. Jeszcze trzy lata temu takich osób było około 2,31 mln – mówi Kinga Traczyk z IPSOS.

To oznacza, że w perspektywie 36 miesięcy świadomość i zainteresowanie tego typu wsparciem zwiększyły się na tyle, że w 2021 r. zdecydowało się z niego skorzystać o 830 tys. osób więcej. W 2021 r. zdecydowanie najwięcej zdarzeń losowych wymagających pomocy dotyczyło awarii samochodu – 18%, czy awarii w domu – 15%. Zaś 10% zgłoszeń odnosiło się do nagłego zachorowania w kraju.

Dekada zmian w rozumieniu assistance

Cofając się do badania z 2012 r., można zobaczyć, że w ciągu 10 lat liczba osób, które skorzystały z usług assistance wzrosła ponad trzykrotnie. Wówczas skorzystanie przynajmniej raz z pomocy zadeklarowało około 970 tys. osób. Wzrosła też świadomość istnienia takiej usług. W 2012 r. na pytanie „Czym są usługi assistance?” aż 47% badanych odpowiedziało „nie wiem”. Dziś takiej odpowiedzi udzieliło 25% respondentów.

– Ta tendencja jest efektem pracy wielu podmiotów, między innymi ubezpieczycieli i banków, w edukowaniu klientów względem korzystania z tych rozwiązań. Sami zainteresowani także dostrzegają coraz szersze spektrum usług assistance, na których mogą polegać i chętnie decydują się na ich wykorzystanie, co potwierdzają nasze cykliczne badania – mówi Piotr Ruszowski, prezes Mondial Assistance. – Zmienia się nie tylko ogólny poziom wiedzy na temat assistance, ale również postrzeganie rozwiązań tego typu i chęć korzystania z nich. Nasz raport z 2012 r. wyraźnie wskazywał, że 47% Polaków assistance kojarzy przede wszystkim ze wsparciem w razie problemów z samochodem, zaś obecnie ponad połowa klientów postrzega assistance szerzej – jako usługi pomocowe lub ratunkowe. To także duża zmiana, która pokazuje istotę takich usług i zakres, w ramach którego klienci chcą otrzymywać pomoc – dodaje.

Trendy w assistance

Wśród najbardziej atrakcyjnych serwisów assistance w 2021 r. znalazły się m.in. rehabilitacja po wypadku lub chorobie (68% wskazań) i dostęp do specjalistycznych badań (65%). Nieco niżej została oceniona atrakcyjność usług pomocowych związanych z samochodami. Usługi pojazdu zastępczego oraz holowania aut uzyskały po 62% wskazań. W obu serwisach jest to wzrost wielkości o około 5 pp. w stosunku do 2020 r.

– Badania, które przeprowadziliśmy wskazują, że szeroki wachlarz wsparcia dla Polaków w trudnych momentach – wypadkach komunikacyjnych, problemach zdrowotnych, problemach na wakacjach czy domowych awariach – jest coraz bardziej doceniany i pożądany. Klienci coraz chętniej sięgają po wygodne rozwiązania assistance. To duża zmiana, która z roku na rok będzie postępowała i rozwijała zakres oferowanych usług pomocowych – przewiduje Piotr Ruszowski.

(AM, źródło: Brandscope)

Nowości Warty w OC zawodowej przewoźnika drogowego

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

21 lutego Warta wprowadziła nowe rozwiązania w ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej zawodowej przewoźnika drogowego. To efekt zmian w prawie unijnym.

OC zawodowa przewoźnika drogowego jest ubezpieczeniem pozwalającym udokumentować przed organem wydającym zezwolenie lub licencję na wykonywanie działalności przewozowej posiadanie minimalnej zdolności przewozowej, wymaganej zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) 1071/2009 z dn. 21.10.2009 r. ustanawiającego wspólne zasady warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylającego Dyrektywę Rady 96/26 WE (z późniejszymi zmianami). Ubezpieczenie jest oferowane przedsiębiorcom ubiegającym się o zezwolenie lub licencję oraz tym, którzy się nimi legitymują.

W związku ze zmianami wprowadzonymi Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2020/1055 z 15 lipca 2020 r. i poszerzającymi obowiązek udokumentowania zdolności finansowej również w odniesieniu do wykorzystywanych przez przewoźników pojazdów o DMC powyżej 2,5 t do 3,5 t Warta odpowiednio zmodyfikowała produkt.

Od 21 lutego ubezpieczenie jest kierowane do przewoźników posługujących się przy wykonywaniu działalności:

  • wyłącznie pojazdami o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) powyżej 3,5 t,
  • zarówno pojazdami o DMC powyżej 3,5 t, jak i pojazdami o DMC powyżej 2,5 t, do 3,5 t (obowiązek funkcjonujący od 21 lutego),
  • wyłącznie pojazdami o DMC powyżej 2,5 t, do 3,5 t (obowiązek funkcjonujący od 21 maja 2022 r.).

Do zawarcia umowy konieczna jest informacja o liczbie oraz dopuszczalnej masie całkowitej pojazdów wykorzystywanych przez klienta do wykonywania usług przewozowych, ponieważ od tych dwóch elementów zależy suma ubezpieczenia, która musi znaleźć się na polisie.

Zgodnie z Rozporządzeniem jest to:

Pojazdy, którymi posługuje się przewoźnikSuma ubezpieczenia
Wyłącznie pojazdy o DMC powyżej 3,5 t9 tys. euro na pierwszy pojazd, 5 tys. euro na kolejny pojazd
Pojazdy o DMC powyżej 3,5 t oraz pojazdy o DMC powyżej 2,5 t, do 3,5 t9 tys. euro na pierwszy pojazd, 5 tys. euro na kolejny pojazd o DMC powyżej 3,5 t, 900 euro na kolejny pojazd o DMC powyżej 2,5 t, do 3,5 t
Wyłącznie pojazdy o DMC powyżej 2,5 t, do 3,5 t1,8 tys. euro na pierwszy pojazd, 900 euro na kolejny pojazd

Skalkulowana według powyższych zasad łączna suma ubezpieczenia dotyczy jednocześnie jednego, jak i wszystkich zdarzeń z umowy.

(AM, źródło: Warta)

Szkolenie poświęcone rekomendacjom KNF dotyczącym likwidacji szkód komunikacyjnych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

22 marca odbędzie się szkolenie online zatytułowane „Nowa rekomendacja KNF dotycząca likwidacji szkód komunikacyjnych”. Patronem medialnym wydarzenia organizowanego przez V Financial Conferences jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Inspiracją do zorganizowania szkolenia było skierowanie do publicznych konsultacji projektu rekomendacji KNF dotyczących likwidacji szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych. Mają one zastąpić dotychczas obowiązujące wytyczne z dnia 16 grudnia 2014 r. Implementacja standardów wskazanych w rekomendacjach przez zakłady ubezpieczeń ma nastąpić nie później niż do 30 czerwca 2022 r.

Podczas szkolenia, które poprowadzi Paweł Stykowski, Local Partner, kierujący Departamentem Prawa Ubezpieczeń w DWF Poland, omówione zostaną następujące tematy:

  1. Uwzględnianie rabatów w kosztorysach napraw.
  2. Zakres usług, jakie musi zapewnić ubezpieczyciel, jeśli klient chce mu zlecić naprawę.
  3. Jakie informacje należy przekazać poszkodowanemu w kosztorysie i innych dokumentach?
  4. Zawieranie ugód zgodnie z rekomendacją.
  5. Komu zwracać koszty ekspertyz?

Rejestracja:

Kontakt z organizatorem:

Ewa Dawid, Sales Specialist

tel: 884377776, 791 404 321

e-mail: echrzanowska@vfconferences.pl, biuro@vfconferences.pl

(AM)

Bułgarski ubezpieczyciel DZI korzysta z Comarch PowerCloud

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

DZI, lider branży ubezpieczeniowej w Bułgarii, podpisał pięcioletni kontrakt z Comarch na wykorzystanie platformy PowerCloud w zakresie hostingu IT oraz działań związanych z utrzymaniem systemów i administracją. Migracja do PowerCloud została przeprowadzona w czwartym kwartale minionego roku. DZI już korzysta z rozwiązania Comarch.

Działająca od 1946 r. DZI (Darzhaven Zastrahovatelen Instytut, Państwowy Instytut Ubezpieczeń) dostarcza szeroką gamę produktów z zakresu ubezpieczeń ogólnych, na życie i zdrowotnych. Od 2007 r. jest częścią belgijskiej grupy KBC. Współpraca z Comarch ma na celu zwiększenie wydajności infrastruktury IT firmy.

DZI korzysta z platformy Comarch o nazwie PowerCloud – gotowego do użycia rozwiązania, które umożliwia użytkownikom IBM POWER Systems™ migrację ich tradycyjnego środowiska IT do chmury. Klienci korzystający z tego narzędzia mogą liczyć zarówno na pełne wsparcie techniczne, jak również na dostęp do portfolio usług zarządzanych. Zgodnie z nowo podpisaną umową Comarch będzie odpowiedzialny za hosting i działania z zakresu „IT maintenance” w ramach głównego systemu ubezpieczeniowego DZI przez kolejne pięć lat. 

– Rozwiązanie PowerCloud od firmy Comarch zapewniło nam elastyczność, której potrzebowaliśmy, jak również udowodniło swoje zalety, gdy tylko proces migracji został przeprowadzony po naszej stronie. Całość udało nam się zrealizować w bardzo krótkim czasie i bez kompromisów w kwestii jakości. Nie mam wątpliwości, że platforma ta pomoże nam w kolejnych latach usprawnić każdą aktywność, jaką wykonujemy w naszym głównym systemie ubezpieczeniowym – mówi Ivaylo Ganchev, dyrektor Sekcji Information Technologies DZI.

– Jesteśmy dumni, że możemy wspierać firmę DZI w optymalizacji środowisk IBM Power. Rozwiązanie PowerCloud firmy Comarch doskonale spełnia potrzeby DZI, umożliwiając firmie migrację tradycyjnego stosu technologicznego do najbardziej opłacalnego rozwiązania. To kolejny etap dynamicznego rozwoju Comarch w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie koncentrujemy się na dostarczaniu kompleksowych usług naszym klientom z sektora finansowego – mówi Piotr Kusek, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży Comarch.

(AM, źródło: Comarch)

Silna reprezentacja agentów Unum Życie w MDRT

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

34 agentów (Life Protection Advisors) Unum Życie zakwalifikowało się do międzynarodowego stowarzyszenia Million Dollar Round Table na 2022 rok. W ubiegłym roku reprezentacja z wszystkich firm w Polsce wynosiła 88 członków.

Million Dollar Round Table (MDRT) to elitarne stowarzyszenie doradców finansowych. Jest to niezależna organizacja zrzeszająca ponad 90 tys. wiodących profesjonalistów w dziedzinie ubezpieczeń na życie i usług finansowych z ponad 500 firm i 70 krajów. Członkowie MDRT charakteryzują się doskonałą wiedzą na temat produktów, wyjątkową jakością obsługi klienta oraz kodeksem etycznym.

Aby uzyskać kwalifikację do MDRT, agenci muszą wykazać się wybitnymi wynikami sprzedaży, wysoką jakością oraz etyką w relacjach z klientami.

Aktualnie 34 spośród wszystkich agentów Unum Życie uzyskało członkostwo w organizacji. W ubiegłym roku 88 ekspertów z innych firm w Polsce zakwalifikowało się do MDRT, a agenci Unum stanowili 36% z nich.

– Serdecznie gratuluję naszym Life Protection Advisorom. Przynależność do MDRT stanowi potwierdzenie najwyższych standardów etycznych, wiedzy i profesjonalizmu naszych ekspertów. Natomiast dla naszych klientów to jasny sygnał, że ich bezpieczeństwo finansowe spoczywa w najlepszych rękach – komentuje Renata Stawiczny, krajowa dyrektor sprzedaży ubezpieczeń indywidualnych Unum Życie.

(AM, źródło: Unum)

Blisko połowa nowych aut elektrycznych w portfelu assistance ARC Europe Polska

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Instytut Sama podaje, że 46% aut elektrycznych sprzedanych w 2021 roku jest pod ochroną assistance ARC Europe Polska (dawniej Starter24).

– Obsługujemy w Polsce kilku dużych producentów samochodów, którzy bardzo mocno inwestują w elektromobilność. Mam na myśli Grupę Volkswagen (na szczególną uwagę zasługuje obsługa całej rodziny pojazdów ID), Grupę Renault, Stellantis (PSA) i Forda. Nasi klienci oczekują, że zapewnimy mobilność także kierowcom samochodów elektrycznych. Tak więc od lat konsekwentnie dostosowujemy się do zmian na rynku motoryzacyjnym po to, aby zapewnić kierowcom bezpieczne i wygodne korzystanie z aut elektrycznych oraz minimalizować koszty obsługi assistance producentów, firm ubezpieczeniowych czy leasingowych – wyjaśnia Waldemar Kułagowski, dyrektor sprzedaży ARC Europe Polska.

Rosnąca liczba samochodów elektrycznych musi być ściśle powiązana z rozwojem infrastruktury. Dotyczy to nie tylko stacji ładowania, ale całego ekosystemu rozwiązań i usług dla rynku EV (np. produkty finansowe, ubezpieczeniowe i assistance). ARC Europe już teraz oferuje rozwiązania assistance dla elektromobilności.

– ARC Europe od kilku lat wdraża strategię i własny ogólnoeuropejski ekosystem assistance EV. Jego najważniejszymi elementami są: wsparcie e-kierowcy, assistance samochodów EV (naprawa zdalna i na drodze, holowanie, zapewnienie mobilności), własny system szkoleń i certyfikacji pracowników pomocy drogowej oraz assistance stacji ładowania. W styczniu zrealizowaliśmy też wyjątkowy projekt szkoleniowy w firmie. Przeszkoliliśmy ponad 80% wszystkich pracowników z zakresu elektromobilności. Szkolenie „elektryczna rewolucja” jest przykładem jedynej takiej inicjatywy w branży, której celem jest zapoznanie pracowników z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi samochodów elektrycznych – dodaje Rafał Staszkiewicz, lider projektu EV ARC Europe Polska.

(AM, źródło: ARC)

Dorośli i dzieci coraz częściej korzystają z pomocy psychologów i psychiatrów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z psychicznymi konsekwencjami pandemii Covid-19 zmagają się zarówno dorośli, jak i dzieci, o czym świadczy znaczny wzrost zainteresowania konsultacjami psychologicznymi i psychiatrycznymi. Z danych zebranych przez TU Zdrowie wynika, że dynamika wzrostu liczby udzielonych porad tego typu w 2021 r. porównaniu do 2019 r. wyniosła ponad 176% wśród dorosłych i przeszło 250% w grupie dzieci i młodzieży.

W 2019 r. liczba konsultacji psychologicznych i psychiatrycznych utrzymywała się na stosunkowo równym poziomie około 300 porad miesięcznie. Wyjątek stanowił okres ferii zimowych i wakacji. Wybuch pandemii spowodował nagły spadek konsultacji w II kwartale 2020 r., aby w drugim półroczu powrócić do poziomu sprzed pandemii. Rosnące zainteresowanie tego rodzaju świadczeniami było widoczne także w ubiegłym roku, a dynamika wzrostu w 2021 roku jest wyraźnie wyższa niż w poprzednich latach – średnio miesięcznie TU Zdrowie pokryło koszty prawie 550 wizyt.

– Przewidując wzmożoną potrzebę rozmów z psychologami, tuż po rozpoczęciu pandemii w Polsce uruchomiliśmy dodatkowe porady u psychologa w postaci telekonsultacji i od początku spotkały się one z zainteresowaniem ubezpieczonych. Obecnie w wybranych wariantach ubezpieczenia konsultacje i e-konsultacje psychologa i psychiatry dostępne są dla ubezpieczonych i członków ich rodzin – mówi Teresa Domańska, dyrektor Biura Ubezpieczeń TU Zdrowie.

– Z myślą o ubezpieczonych w TU Zdrowie uruchomiliśmy szkolenia dla naszych klientów w formie webinarów, których celem jest umiejętność rozpoznania problemu i zidentyfikowaniu jego źródła. Szkolenia prowadzone są przez psychologów z wieloletnim doświadczeniem, specjalizujących się w pracy z pacjentami z zaburzeniami psychicznymi, chorobami współwystępującymi, osobami uzależnionymi lub przeżywającymi kryzys i trudności adaptacyjne – mówi Dariusz Grądziel, dyrektor sprzedaży TU Zdrowie.

(AM, źródło: TU Zdrowie)

TFI PZU: PZU Sejf+ nagrodzony przez ekspertów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PZU Sejf+ zdobył Alfę, nagrodę przyznawaną od 9 lat przez portal Analizy Online w kategorii funduszy polskich papierów skarbowych. Laur jest przyznawany funduszom, które na tle całego rynku dają klientom ponadprzeciętne stopy zwrotu w odniesieniu do poziomu ponoszonego ryzyka.

Największe znaczenie w rankingu mają wyniki osiągnięte w ostatnim roku, jednak wpływ na ocenę mają też stopy zwrotu i ich zmienność z lat poprzednich (5 pełnych lat kalendarzowych w przypadku funduszy z segmentu akcyjnego i mieszanego lub co najmniej 3 lata w przypadku funduszy z segmentu dłużnego). Nagradzane fundusze muszą spełniać wyśrubowane wymagania, m.in. posiadać odpowiednio wysokie średnie poziomy aktywów netto w danym roku (co najmniej ok. 100 mln zł), być dostępne dla szerokiego grona klientów (fundusze detaliczne), posiadać charakter otwarty (FIO lub SFIO).

– Fundusz PZU Sejf + to jeden z naszych najlepiej sprzedających się funduszy w 2021 roku. Cieszymy się, że produkt, który znalazł uznanie w oczach klientów, dostał potwierdzenie jakości w postaci nagrody Alfa. Szczególnie że ostatni okres był bardzo trudny dla funduszy opierających swe inwestycje na obligacjach. Warto podkreślić, że dzięki współpracy w Grupie PZU mamy możliwość oferowania klientom  PZU Sejf+, jedynego na rynku funduszu z ubezpieczeniem od straty finansowej – mówi Marcin Żółtek, wiceprezes TFI PZU.

W ciągu ostatniego roku klienci TFI PZU zainwestowali w PZU Sejf+ 647,69 mln zł.

W tej samej kategorii Analizy Online wyróżniły również fundusz inPZU Inwestycji Ostrożnych oferowany przez TFI PZU na platformie inPZU.

(AM, źródło: TFI PZU)

Dell Technologies i VMware tworzą spójny model operacyjny chmury Munich Re

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Dell Technologies i VMware współpracują z Munich Re, którego prywatna chmura wykorzystuje systemy Dell VxRail z VMware Cloud Foundation do budowy infrastruktury hiperkonwergentnej. Z kolei Microsoft Azure VMware Solution dostarcza funkcje hybrydowej chmury obliczeniowej. Dzięki tym rozwiązaniom reasekurator ma osiągnąć większą wydajność i elastyczność z zachowaniem wysokiego poziomu bezpieczeństwa dla intensywnie przetwarzanych danych w globalnych operacjach informatycznych.

– Branża ubezpieczeniowa przechodzi obecnie rewolucję technologiczną, począwszy od sposobu przetwarzania roszczeń, a skończywszy na sposobie angażowania klientów – powiedział Bradd Lewis, wiceprezes Dell Technologies i lider ds. usług finansowych. – Munich Re zwrócił się nas z zamiarem stworzenia strategii wielochmurowej, która zapewni wydajną i stabilną infrastrukturę IT oraz pozwoli elastycznie reagować na potrzeby branży za pomocą ustandaryzowanej i zautomatyzowanej platformy – dodał.

Obaj dostawcy pomagają reasekuratorowi w spełnieniu wymogów zgodności i obniżeniu kosztów informatycznych. Oprogramowanie Azure VMware Solution, będące częścią Microsoft Azure, oraz nowoczesna chmura prywatna oparta na technologiach Dell i VMware utworzą architekturę wielochmurową, w której dane i obciążenia robocze będą przetwarzane i dostarczane dokładnie tam, gdzie są potrzebne, oraz współdzielone w wielu środowiskach.

– Dzięki wsparciu Dell Technologies i VMware tworzymy spójny model operacyjny chmury, aby ustandaryzować naszą infrastrukturę i w inteligentny sposób zwiększyć wydajność, stabilność i odporność naszych środowisk – powiedział Robin Johnson, dyrektor ds. informatyki Munich Re. – Nowoczesna infrastruktura wielochmurowa pomoże nam w codziennej działalności biznesowej, pozwalając dopasować odpowiednią chmurę do dowolnej aplikacji – dodał.

Azure VMware Solution przyspieszy modernizacje aplikacji i chmury przy mniejszym ryzyku i lepszej ekonomice niż w przypadku tradycyjnych podejść. Rozwiązanie pozwala również na rozszerzenie lub migrację istniejących obciążeń VMware natywnie na Microsoft Azure. Prywatna chmura Munich Re będzie oparta na systemach infrastruktury hiperkonwergentnej Dell VxRail z oprogramowaniem VMware Cloud Foundation. Organizacja będzie korzystać z rozwiązań VMware vRealize Cloud Management i VMware NSX, aby zarządzać środowiskami chmurowymi oraz wdrażać polityki bezpieczeństwa.

– W branży ubezpieczeniowej widzimy, że nasi klienci inwestują w strategie chmur hybrydowych – powiedziała Jennifer Manry, wiceprezes ds. branż globalnych VMware. – Jednak aby zachować odporność, nie chodzi już o podejście typu „najpierw chmura”, ale o to, aby być „cloud smart”. Razem z Dellem zapewniamy przedsiębiorstwu Munich Re szansę na sprawne wdrażanie innowacji. Chmura hybrydowa umożliwia szybkie skalowanie i przenoszenie obciążeń między środowiskami IT bez ograniczeń i kompromisów – dodała.

(AM, źródło: inplusmedia)

18,424FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie