Pomoc i wsparcie na co dzień

0
611

Polisa ubezpieczeniowa zapewnia ochronę i świadczenia w sytuacji np. kolizji drogowej, kradzieży, choroby, nieszczęśliwego wypadku i podobnych, niespodziewanych zdarzeń losowych. Ale to wszystko, co wiąże się z takimi zdarzeniami, może sprawić ubezpieczonemu masę kłopotów.

Coraz częściej polisa kupowana przez klientów towarzystw ubezpieczeniowych w celu ochrony mieszkania, auta czy np. kosztów leczenia w podróży ma równie opcję assistance. Nie jest ona z reguły obligatoryjnym jej elementem, ale wiele osób decyduje się na taki dodatek, wychodząc z założenia, że może przydać się w wielu sytuacjach – najczęściej mało przyjemnych i na ogół najmniej spodziewanych. Od wielu lat korzystają z niej klienci w zasadzie na całym świecie.

Ubezpieczenie assistance cieszy się popularnością w wielu krajach Europy, jak również na świecie. Potwierdzać to mogą chociażby wyniki badania Holiday Barometer, które zostało przeprowadzone w 15 krajach: we Francji, Belgii, Niemczech, Austrii, Polsce, Portugalii, Hiszpanii, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Czechach, Australii i Malezji.

Jako firma assistance jesteśmy obecni w ponad 200 krajach i wciąż się rozwijamy, więc widać, że zapotrzebowanie na takie usługi w dalszym ciągu rośnie. Nasza firma działa głównie w modelu B2B2C, co oznacza, że nie mamy swoich agentów i współpracujemy z wieloma towarzystwami ubezpieczeniowymi, agencjami i multiagencjami. Niemniej produktem, na który najczęściej decydują się nasi klienci e-commerce, jest głównie assistance podróżny – mówi Iwona Jurkowska, menedżerka ds. komunikacji i marketingu w Europe Assistance Polska.
Ochrona assistance może przydać się w niemal każdej niespodziewanej sytuacji związanej z codziennym życiem. Według ogólnopolskiego Badania Assistance prowadzonego cyklicznie przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Europe Assistance Polska największą popularnością cieszy się w Polsce assistance samochodowe, które posiada 93% Polaków, korzystających np. z usług holowania auta czy z pojazdu zastępczego na czas naprawy.
Z dodatkowej pomocy korzystają także posiadacze polisy ubezpieczenia mieszkania (23%). W tej opcji mogą oni liczyć np. na pomoc specjalistów w razie nagłej awarii sprzętów RTV/AGD czy komputera. A np. posiadacze assistance medycznego mogą liczyć na zorganizowanie transportu medycznego lub wielu innych usług po pobycie w szpitalu.

Dodatkowa pomoc przydać się może także, a może przede wszystkim, w przypadku podróży zagranicznych. Wtedy oprócz samej konieczności wizyty w przychodni lub szpitalu trzeba jeszcze tam dotrzeć, a np. w sytuacji, kiedy konieczny byłby transport do kraju, załatwić wszystkie formalności. I to bardzo często w krajach dla przeciętnego Polaka dość „egzotycznych”.

Propozycje bardzo różnych rozwiązań typu assistance można znaleźć w ofercie krajowych ubezpieczycieli lub u pośredników. Nie są one drogie, a pozwalają szybko załatwić wiele spraw związanych ze szkodami np. objętymi ochroną w ramach posiadanych polis. W takich sytuacjach możliwość skorzystania z pomocy zorganizowanej przez profesjonalną firmę wydaje się rzeczą nie do przecenienia. Dlatego chyba warto wydać nieco więcej i za tę cenę nie martwić się tym, co trzeba będzie załatwić, kiedy przydarzy się choroba, awaria auta, zepsuje się pralka lub wskutek zagubienia kluczy trzeba będzie dostać się do mieszkania. Takie sytuacje zawsze mogą się zdarzyć, ale nie muszą kojarzyć się ze stresem czy problemem nie do rozwiązania.

Grzegorz Piotrowski

gpiotrowski@o2.pl