Portal Cash wspiera finansowy well-being pracowników

0
994

Rozmowa z Tomaszem Łakomym, dyrektorem ds. zarządzania efektywnością sieci sprzedaży i portfelem w Biurze Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych PZU Życie SA i dyrektorem ds. sprzedaży i wsparcia PZU Cash SA

Aleksandra E. Wysocka: – Na początku proszę o przypomnienie czytelnikom, co to dokładnie jest Portal Cash.

Tomasz Łakomy: – Portal Cash to pierwszy w Polsce portal benefitów finansowych oferujący rozwiązania z zakresu financial well-being. Prowadzi go spółka PZU Cash. Działa od 2019 r. Początkowo w ramach pilotażu korzystali z niego pracownicy PZU, a od 2020 r. również pracownicy innych firm, których liczba systematycznie rośnie.

Ile firm już korzysta z tego narzędzia?

– Widzimy, że pracodawcy coraz częściej poszukują rozwiązań z obszaru financial wellness, które mogą zaproponować swoim pracownikom. Od 2019 r. nawiązaliśmy współpracę z ponad 3 tys. firm. Łączna liczba pracowników, którzy obecnie mają dostęp do portalu, to 300 tys.

Intensywnie pracujemy nad wdrożeniem naszej oferty w kolejnych zakładach pracy i poszerzaniem grona odbiorców. Zwiększamy swój zakres działalności przez nawiązanie współpracy z brokerami przekonanymi do tego rozwiązania. Dodatkowo, nasza oferta dostępna jest również za pośrednictwem Platformy Benefitowej PZU.

Jakie konkretnie usługi finansowe są dostępne w ramach portalu?

– Nasze portfolio jest kompleksowe – możemy pomóc użytkownikom szybko uzyskać atrakcyjne finansowanie dowolnego celu i zaspokoić inne potrzeby w obszarze domowych finansów.

Portal udostępnia pracownikom produkty z Grupy PZU, m.in. Alior Banku i Banku Pekao SA. W ofercie są produkty kredytowe, czyli pożyczki gotówkowe, kredyt hipoteczny oraz kredyt konsolidacyjny, produkty oszczędnościowe, czyli rachunek bankowy w Banku Pekao z kontem oszczędnościowym oraz InPZU, a także pakiety profilaktyczne PZU Zdrowie.

Warunki, które proponujemy, są konkurencyjne, a proces skorzystania z produktu jest prosty i intuicyjny, co potwierdzają klienci, którzy z naszego rozwiązania skorzystali.

Które produkty cieszą się największym zainteresowaniem pracowników?

– Największą popularnością cieszą się pożyczki gotówkowe. Zarówno pożyczka na większe wydatki Alior Banku, jak i pożyczka Mini Cash, pożyczka, która działa jak zaliczka z pensji.

Coraz większym zainteresowaniem cieszy się kredyt konsolidacyjny. Ten produkt pozwala połączyć swoje wcześniejsze zobowiązania w jeden nowy kredyt i spłacać tylko jedną ratę miesięcznie, dostosowaną do możliwości budżetu domowego pracownika.

Dodatkowo zauważamy, jak bardzo oczekiwane są teraz produkty ze stałym oprocentowaniem, które gwarantują stabilną spłatę i lepsze zarządzanie domowym budżetem.

Co się dzieje, jeśli pracownik korzystający z któregoś z produktów zmienia pracodawcę?

– W przypadku odejścia z firmy pracownik nadal może korzystać z produktu, a warunki cenowe nie ulegają zmianie. Nie ma mowy o zmianie warunków oferty. Jeśli pracownik zdecydował się na pożyczkę z opcją spłaty z wynagrodzenia, to po rozstaniu z pracodawcą będzie po prostu spłacał ją samodzielnie.

Jakie są dalsze plany rozwoju portalu?

– Do tej pory zbudowaliśmy bogate portfolio produktów finansowych, które zaspokajają najważniejsze potrzeby pracowników w zakresie domowych finansów. Swoją rolę widzimy jednak szerzej – naszym celem jest edukacja użytkowników portalu w obszarze zarządzania domowymi finansami. Planujemy aktywny rozwój w tym zakresie. Będziemy intensywnie rozwijać sekcję edukacyjną oraz kontynuować spotkania w formie webinarów, które przyciągają nowych użytkowników.

Równolegle będziemy zwiększać zasięg i udostępniać portal kolejnym zakładom pracy. Dużo uwagi poświęcimy też dalszemu dostosowywaniu oferty do potrzeb w kontekście UX i płynności procesów.

Jak program przyjęli brokerzy, którzy przecież najczęściej nie są ekspertami od produktów finansowych?

– Trwają rozmowy z wieloma pośrednikami, które przełożyły się już na pierwsze umowy marketingowe i pierwsze spotkania u potencjalnych klientów. Są to głównie firmy, które szukają nowych i ciekawych benefitów dla swoich klientów.

Co ciekawe, okazuje się, że międzynarodowi brokerzy czekali na rozwiązanie z obszaru financial wellness, które funkcjonują już w Europie Zachodniej. Teraz mogą zaoferować je swoim klientom także w Polsce.

Gdzie brokerzy mogą dowiedzieć się więcej o portalu Cash?

– Po dodatkowe informacje zapraszamy na portalcash.pl. Całość prac związanych z nawiązaniem współpracy z brokerami koordynuje Grzegorz Lichota – dyrektor ds. współpracy strategicznej PZU CASH (666 887 491).

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka