Sztuczna inteligencja wesprze PZU przy obsłudze szkód ruchomości domowych

0
743

PZU we współpracy ze szwedzkim Upptec AB wdraża AiHome – aplikację do obsługi ruchomości domowych. System przyspieszy wyceny i czas ich przygotowywania. To pionierskie wdrożenie na rynku ubezpieczeń Europy Środkowo-Wschodniej.

AiHome wesprze pracowników PZU w wycenie ruchomości domowych, ze szczególnym uwzględnieniem sprzętu RTV i AGD. Zastosowanie narzędzia znacznie usprawni pracę opiekuna klienta, nie tylko dzięki przyspieszeniu procesu wycen uszkodzonych ruchomości domowych, ale też ich ujednoliceniu, dzięki codziennej aktualizacji cen od wiodących sprzedawców oraz dostarczaniu tych samych danych wszystkim opiekunom. Ponadto aplikacja automatycznie wyszuka i zaproponuje zamienniki sprzętu, który nie jest już produkowany. 

– Przez ostatni rok przetestowaliśmy aplikację na kilkuset szkodach, porównując jej wyniki ze standardowymi sposobami wyceny. Rozwiązanie potwierdziło swoją skuteczność. Jego zastosowanie poprawiło jakość wycen i czas ich przygotowywania – mówi Stanisław Sęk, dyrektor ds. Obsługi Szkód i Świadczeń PZU. – Istotną zaletą narzędzia jest to, że automatycznie aplikuje  dane do wyceny, dzięki czemu pracownik PZU nie musi ich uwzględniać i samodzielnie przeliczać, co przyśpiesza obsługę i ogranicza potencjalne błędy. Dlatego zdecydowaliśmy się wdrożyć aplikację jako wsparcie dla naszych opiekunów klienta i do wszystkich kwalifikujących się szkód – dodaje. 

Poza optymalizacją procesu wyceny, wdrożone przez PZU rozwiązanie zapewni pracownikom dostęp do wszystkich dostępnych w Polsce produktów zebranych w jednym miejscu z prostą wyszukiwarką. Oprócz tego aplikacja wskazuje klientowi, gdzie konkretnie może zakupić nowy produkt, który został uszkodzony, lub też jego zamiennik, a także dostarczy automatycznie generowany raport z wyceny, zawierający wszystkie kluczowe informacje dla ubezpieczyciela, jak i klienta. 

Dostawcą aplikacji jest insurtech Upptec AB, specjalizujący się w usprawnianiu obsługi szkód majątkowych w Skandynawii. Szwedzki scaleup niedawno rozpoczął także ekspansję w USA.

– Współpraca ze szwedzką firmą jest fragmentem szerszego kontekstu automatyzacji obsługi szkód majątkowych w PZU. W tym roku udostępniliśmy też naszym klientom innowacyjne narzędzie wykorzystujące sztuczną inteligencję przy obsłudze szkód komunikacyjnych, które otrzymało liczne wyróżnienia i nagrody – mówi Stanisław Sęk. – PZU od lat współpracuje z najlepszymi startupami w Polsce i na świecie w ramach programu „PZU Ready for Startups”.  Wspólnie z młodymi firmami technologicznymi rozwijamy nie tylko naszą ofertę i usługi, ale także  wyznaczamy nowe trendy i zmieniamy oblicze świata ubezpieczeń. Bardzo cieszymy się z tego wdrożenia, ponieważ jest ono kolejnym dowodem na to, że współpraca na linii korporacja-startup może być korzystna dla obydwu stron – dodaje.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl