Ubezpieczyciele poprawiają jakość obsługi i danych

0
757

Po emocjach związanych z oczekiwanym–nieoczekiwanym ogłoszeniem sprzedaży aktywów AXA w Polsce (oczekiwanym, bo spodziewano się go już od kilku miesięcy, nieoczekiwanym, bo nikt nie przypuszczał, że nabywcą biznesu francuskiej grupy zostanie UNIQA), kolejny tydzień przebiegał pod znakiem rynkowej „bieżączki”, czyli wydarzeń z zakresu podstawowej działalności zakładów.

Warta wesprze poszkodowanych ze szkodami całkowitymi

Jednym z najistotniejszych akcentów ostatnich dni była zapowiedź Warty dotycząca wprowadzenia nowego modelu likwidacji szkód całkowitych. Mechanizm wdrożony przez wicelidera rynku majątkowego był praktyczne identyczny z analogicznym projektem, którego przyjęcie zapowiedziała pod koniec stycznia firma numer trzy w sektorze non-life, czyli Ergo Hestia. Trudno zresztą dziwić się, skoro partnerem obu firm jest ten sam podmiot – firma Wrecking Ball.

PZU będzie przejmować w sektorze zdrowotnym

Na uwagę zasługiwały również informacje dotyczące nowej strategii PZU. Może nie same jej założenia – o tym, że fundamentem nowych planów strategicznych ubezpieczyciela będą zdrowie i życie Polaków wiemy już od czerwca 2019 r. – ale garść konkretów, które ujawnił prezes PZU Życie Roman Pałac. Zdradził on bowiem, że PZU będzie kontynuować politykę przejęć na rynku prywatnej opieki zdrowotnej, tak aby przychody z tego biznesu przekroczyły  założony w obecnej strategii poziom 1 mld zł.

Zakłady poprawiły jakość danych

Interesującym wydarzeniem była także publikacja najnowszej odsłony rankingu jakości danych w ogólnopolskiej bazie polis komunikacyjnych Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Z zestawienia UFG wynikało, że ubiegłoroczni liderzy rankingu utrzymali swoje pozycje. Jednak jeszcze istotniejsze było to, że w porównaniu z poprzednim rokiem poprawiły się wskaźniki jakości informacji przesyłanych do Funduszu.

Cały artykuł ukazał się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 8 z datą wydawniczą 24 lutego.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl