Po linii najmniejszego oporu skutecznie do celu

0
518

Jak wykorzystać ludzką skłonność do unikania wysiłku i chodzenia na skróty, by lepiej komunikować się, zarządzać i sprzedawać?

Choć nie zawsze to dostrzegasz, spotykasz się z nią na każdym kroku. Zasada najniższej energii to naturalna, ewolucyjna ludzka skłonność do oszczędzania tych zasobów – powód, dla którego nie robimy rzeczy, które powinniśmy robić, a kiedy już je robimy, wybieramy łatwiejszą drogę.

Ta niepozorna tendencja okazuje się mieć niebagatelne znaczenie dla naszej komunikacji, kształtowania dobrych i złych nawyków, sposobu, w jaki łączymy się w grupy i pary, sprzedajemy i kupujemy, w jaki projektujemy nasze otoczenie, zarządzamy zespołami, ale też w jaki podlegamy zarządzaniu jako podwładni.

Dzięki analizie tego zjawiska dowiesz się między innymi:

• Jak drogą najmniejszego oporu poprowadzić klienta do decyzji o kupnie.

• Jak reklamować, by być zauważonym i skłonić do działania.

• W jaki sposób ustalać zasady, które będą przestrzegane.

• Jak kształtować nawyki swoje i innych.

• W jaki sposób formułować pytania, by uzyskać prawdziwą i precyzyjną odpowiedź.

• Czemu łatwiej jest być szefem despotą i czemu warto nim jednak nie być.

• Jak szybko dostać odpowiedź na e-mail.

Przy okazji odkryjesz, co naprawdę sprzedajemy, kiedy pracujemy, czemu pierścionek zaręczynowy powinien kosztować dwie wypłaty i dlaczego warto stosować emotikony. A także: co ma wspólnego tresura psów z codzienną rozmową z bliskimi oraz kiedy i dlaczego warto pomyśleć o zmianie pracy.

To książka dla każdego, kto chce doskonalić swoje zdolności komunikacyjne i sprzedażowe oraz umiejętności przywódcze i strategiczne lub też pragnie lepiej zrozumieć motywacje stojące za ludzkimi decyzjami. Została napisana zgodnie z zasadą, którą opisuje – tak by łatwiej było kontynuować czytanie, niż je przerwać: jest podzielona na krótkie rozdziały i podrozdziały, bogata w obrazowe przykłady, odniesienia, historie i ciekawostki, a także uzupełniona o notatki ułatwiające powrót do najważniejszych zagadnień i wniosków.

Michał Słotwiński, autor książki, menedżer, lider i ekspert od ponad dziesięciu lat związany z branżą contact center, jest zafascynowany sztuką skutecznej komunikacji. Zasada najniżej energii jest jego debiutem. Wcześniej publikował między innymi w magazynie literackim „Odra”.

Kup książkę z rabatem 35%, wpisując przy zakupie na stronie mtbiznes.pl kod ubezpieczeniowa35. Kod jest ważny dla całej oferty wydawnictwa MT Biznes.