Agenci szlifują wirtualny warsztat pracy na Insurance Summit

0
716

W środę, 8 kwietnia 2020 r., a więc w samym środku ogólnopolskiej (a wręcz ogólnoświatowej) kwarantanny odbyło się całodniowe szkolenie sprzedażowe dla ubezpieczeniowców Insurance Summit. Organizatorem był Dariusz Halczok (Finanse z Ludzką Twarzą), a patronat medialny objęła „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

W ciągu dnia zalogowało się ponad 500 osób, a wśród nich zarówno osoby dopiero stawiające pierwsze kroki w naszej branży, jak i doświadczeni doradcy ubezpieczeniowi.

Konferencja Insurance Summit miała odbyć się w sposób tradycyjny, już wszystko było dopięte na ostatni guzik, sale zarezerwowane… – wyjaśnia Dariusz Halczok. – Chociaż jesteśmy branżą preferującą zdecydowanie osobiste spotkania, to umiemy też doskonalić kwalifikacje zawodowe w sposób zdalny. Stąd pomysł na szkolenie w wersji online, które zorganizowałem dosłownie w ciągu kilku dni – dodaje organizator.

W programie znalazł się mocny blok sprzedażowy, w którym uczestnicy mogli dowiedzieć się:

* Jak wykonać profesjonalną analizę potrzeb online

* Jak skutecznie zaprojektować powtarzalny i wysokomarżowy proces sprzedażowy

* Jak znaleźć więcej potencjalnych klientów dzięki analizie danych

W części dotyczącej modeli biznesowych pojawiły się następujące wątki:

* Jak stworzyć i wdrożyć rentowny model biznesowy

* Jak dobierać rozwiązania dla klientów

* Jak zrozumiale prezentować rozwiązania finansowe

* Jak zaplanować ekspansję biznesową z wykorzystaniem internetu

Jednym z gości specjalnych Insurance Summit był Daniel Kędzierski, prezes internetowej agencji FastTony.es, który radził jak wykorzystać media społecznościowe do zdobywania klientów i budowy marki osobistej w dobie pracy zdalnej. Daniel tłumaczył, jak można skutecznie automatyzować działania reklamowe i pozyskiwać kontakty do potencjalnych klientów bez przeznaczania na reklamę w internecie tysięcy złotych.

Prezentacja Daniela cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem uczestników konferencji, którzy w świecie internetowej reklamy czują się dość niepewnie, a wielu z nich miało przykre doświadczenia kosztownych, a zarazem nieskutecznych biznesowo kampanii.

W programie znalazł się też panel dyskusyjny z udziałem Rajmunda Rusieckiego, członka zarządu Generali Życie, Roberta Tomaszewskiego, dyrektora zarządzającego z ERGO Hestii, oraz Aleksandry E. Wysockiej, redaktor naczelnej „Gazety Ubezpieczeniowej”. Paneliści dyskutowali o aktualnych wyzwaniach dla branży ubezpieczeniowej, a podsumowanie debaty można obejrzeć na wizualnej notatce przygotowanej przez Bogumiłę Ratajczak.

Nagrania z konferencji były dostępne przez tydzień po wydarzeniu, a uczestnicy mogli skorzystać z promocyjnej ceny kursu online „Akademia Doradcy”. Chociaż wystąpiły pewne problemy techniczne, wydarzenie należy podsumować jako bardzo udane i dobrze wpisane w potrzeby szkoleniowe agentów ubezpieczeniowych, którzy w pandemicznych warunkach szukają skutecznych narzędzi komunikacji i sprzedaży.

Nasi klienci i potencjalni klienci cały czas potrzebują zabezpieczenia finansowej przyszłości, dostępu do opieki zdrowotnej i innych produktów finansowych – podkreślał Dariusz Halczok. – Mądrze wykorzystana technologia pozwala dotrzeć z ofertą do osób, które jej naprawdę potrzebują – uzupełnił.