Blog - Strona 1269 z 1419 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1269

Generali Polska zapewnia kompleksową zdalną obsługę klienta

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Dla bezpieczeństwa klientów, partnerów i pracowników Generali Polska podjęło decyzję o zdalnej pracy i obsłudze klientów. Wszystkie działy firmy pracują obecnie w sposób rozproszony, aby minimalizować ryzyko zarażenia koronawirusem, a jednocześnie zapewnić pełną obsługę klienta i sprawne działanie wszystkich procesów biznesowych.

W związku ze zwiększającą się liczbą przypadków zachorowań na koronawirusa w Polsce czasowo zawieszona została bezpośrednia obsługa klientów w oddziałach Generali. Klienci skorzystać mogą ze specjalnych zdalnych kanałów komunikacji: strona www, email i telefon.

Agenci współpracujący z Generali mogą zawrzeć polisę zdalnie, dzięki specjalnej opcji w systemie sprzedażowym. Agenci, którzy zdecydują się na bezpośrednie spotkanie, mogą zaproponować klientowi płatność kartą lub BLIK-iem.

Również dla brokerów przygotowano narzędzia i opracowano proces, aby zapewnić sprawną i bieżącą obsługę klienta korporacyjnego. Dokumenty ubezpieczeniowe wystawiane są obecnie w formie elektronicznej z podpisami odtworzonymi mechanicznie lub kwalifikowanymi podpisami elektronicznymi, co pozwala na ich przekazanie do klientów poprzez e-mail. Zapewniona jest także ciągłość procesu w obszarze oceny ryzyka, w którym audyty przeprowadzane są zdalnie, na podstawie przesłanych przez klientów informacji. Jest też możliwość wykorzystania do tego celu aplikacji zdalnej.

Również proces likwidacji szkód jest realizowany zdalnie. W przypadku zarówno szkód komunikacyjnych, jak i majątkowych istnieje możliwość przeprowadzenia oględzin zdalnych, dzięki specjalnej aplikacji. W przypadku niewielkich uszkodzeń wystarczy, że podczas zgłoszenia sprawy za pośrednictwem strony internetowej zostaną dołączone zdjęcia. W wielu sprawach Generali wypłaca odszkodowanie na podstawie oświadczenia. Nie są wymagane dokumenty, jeśli nie są konieczne.

Przy zgłoszeniach dotyczących odniesionych obrażeń lub chorób zamiast osobistego badania lekarskiego Generali może wydać orzeczenie zaoczne na podstawie dokumentacji medycznej. Wszystkie dokumenty można przesłać jako zdjęcia zrobione telefonem.

W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo klientów wszystkim osobom, które posiadają aktywną polisę podróżną Generali i są zaniepokojone sytuacją związaną z koronawirusem, Centrum Pomocy (CP) udziela odpowiednich informacji.

Jeżeli klient przebywa za granicą i potrzebuje pomocy medycznej, Centrum przeprowadza wstępną ocenę medyczną oraz przekazuje instrukcję postępowania w razie zagrożenia wystąpienia koronawirusa. CP Generali na bieżąco śledzi  wytyczne MSZ, Głównego Inspektoratu Sanitarnego, Światowej Organizacji Zdrowia i zalecenia miejscowych władz w państwach, w których stwierdzono przypadki zakażenia koronawirusem.

Z informacji tej mogą skorzystać również klienci posiadających polisy Generali uprawniające do pomocy medycznej w kraju.

(AM, źródło: Generali)

Ergo Hestia: Ruszyła akcja #UbezpieczamZdalnie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ergo Hestia rozpoczęła akcję #UbezpieczamZdalnie, w ramach której zachęca agentów do publikowania zdjęć zrobionych podczas pracy w domu. Autorzy najciekawszych fotografii otrzymają nagrody.

Akcja jest kolejnym przedsięwzięciem ubezpieczyciela, który chce zabezpieczyć pośredników – ze względu na charakter wykonywanej profesji szczególnie narażonych na zarażenie koronawirusem – przed ryzykiem związanym z chorobą i jej konsekwencjami. Wcześniej firma proponowała agentom przeprowadzanie ankiet z klientami, które pozwalały ograniczyć spotkania z nieznajomym. Teraz zaś namawia ich, by pracowali z domu.

W tym celu Ergo Hestia zorganizowała zabawę na Facebooku. Agenci i pracownicy ubezpieczyciela mogą wrzucać zdjęcia z pracy zdalnej z hasztagiem #UbezpieczamZdalnie. Autorzy najbardziej oryginalnych fotografii otrzymają nagrody. Pośrednicy natychmiast zaczęli publikować zdjęcia z domowej pracy. Dodatkowo zakład udostępnia specjalne nakładki na Facebooku, dzięki czemu każdy może promować akcję i przyczynić się do zmniejszania ryzyka rozprzestrzeniania się wirusa.

Akcja jest jednym z działań podjętych przez Ergo Hestię w celu przekonania wszystkich do pozostania w domu. Dlatego firma ogłosiła, że wszystkie jej przedstawicielstwa są zamknięte, a ubezpieczyć się można mailowo lub telefonicznie. Dodatkowo w ramach kampanii „W trosce o wspólne bezpieczeństwo” firma uprościła wiele procedur i ponownie poinstruowała agentów o zasadach działania systemów. Zakład przypomniał, że wśród rozwiązań pozwalających na sprzedaż zdalną znajdują się m.in. iHestia Lite umożliwiająca sprzedaż ubezpieczeń z poziomu smartfona czy iMonitor, za pomocą którego można nadzorować wysokość sprzedaży. Dodatkowo w Centrum Informacji pośrednicy mogą liczyć na niemal codzienne aktualizacje, dzięki którym na bieżąco otrzymują kolejne wskazówki. Pomoc świadczy również system Agent, który jest swoistym centrum zarządzania polisami czy raportami.

(AM, źródło: Ergo Hestia)

Concordia Polska-Grupa Generali otwiera portal dla klientów

0

Wraz ze startem sprzedaży wiosennych ubezpieczeń upraw Concordia Polska-Grupa Generali uruchomiła nowy portal informacyjny i-rolnik.pl, skierowany do klientów zakładu z sektora agro.

W portalu może zarejestrować się każdy, kto posiada przynajmniej jedną aktywną polisę ubezpieczenia upraw rolnych, Concordia Agro Ekspert/Sprzęt Rolniczy, Concordia Agro, Concordia Produkcja Zwierzęca lub Concordia Konie. Konto klienta będzie aktywne przez cały czas obowiązywania ochrony oraz przez 36 miesięcy od jej zakończenia.

Dzięki portalowi klient będzie miał podgląd zgłoszonych szkód, co pozwoli mu na bieżąco kontrolować ich status, jednocześnie pozostając w stałym kontakcie z osobą prowadzącą proces likwidacji. Za pośrednictwem i-rolnik.pl klient będzie mógł również zgłosić nową szkodę.

Dodatkowo, za pomocą portalu klient uzyskuje dostęp do listy swoich polis zawartych w Concordii Polska-Grupa Generali, może sprawdzić ważne daty, harmonogram i status płatności. Użytkownik ma również możliwość pobrania polisy w formacie pdf, dzięki czemu w każdej chwili może wrócić do zakresu i przedmiotu swojego ubezpieczenia oraz terminów ochrony.

– Teraz klient łatwiej będzie mógł się upewnić, czy spełnione są wszystkie obowiązki związane z objęciem ochroną ubezpieczeniową upraw rolnych. Ostatnie lata pokazały dobitnie, że w sytuacjach wystąpienia klęski spełnienie tych obowiązków jest weryfikowane i uwzględniane przy ustalaniu zakresu pomocy dla gospodarstw rolnych. Dlatego chcemy, aby nasza platforma ułatwiała klientom Concordii Polska-Grupa Generali kontrolę spełniania tych powinności – mówi Maciej Fedyna, prezes zarządu Concordii Polska-Grupa Generali.

Przydatną funkcją może się okazać dostęp do aktualnych informacji pogodowych dla konkretnej lokalizacji. Portal jest także bazą wiedzy o ubezpieczeniach i rolnictwie, w tym o wydarzeniach z udziałem ubezpieczyciela. Zalogowani klienci będą mieli możliwość korzystania ze specjalnych promocji oraz udziału w konkursach.

– W Concordii Polska słuchamy naszych klientów i odpowiadamy na ich potrzeby, dlatego usprawniamy kolejne procesy związane z obsługą czy likwidacją szkód, tak abyśmy nie tylko mogli realizować je sprawniej, ale również aby nasi klienci mieli szybki dostęp do potrzebnych informacji w swoich indywidualnych sprawach. Naturalnie jest to dopiero początek i już teraz planujemy rozwój platformy i-rolnik.pl, tak aby wspierała efektywne zarządzanie ryzykiem w gospodarstwie i stanowiła ułatwienie w obowiązkach administracyjnych gospodarstw rolnych. Portal będzie się zmieniał wraz z potrzebami użytkowników – naszym celem jest bycie blisko rolnika, wspieranie go w codziennej pracy i  w sytuacjach kryzysowych. Platforma i-rolnik.pl jest bardzo elastycznym narzędziem, a jej potencjał będziemy sukcesywnie wykorzystywać we współpracy ze wszystkimi, którzy będą z niego aktywnie korzystać – podkreśla Maciej Fedyna.

(AM, źródło: Concordia Polska-Grupa Generali)

Drogowcy chcą akceptowania gwarancji elektronicznych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z inicjatywy Profika Broker Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa wystąpiła do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz Konwentu Zarządów Dróg Wojewódzkich w sprawie akceptowania gwarancji elektronicznych z podpisem kwalifikowanym.

„Obecna  sytuacja  i  wynikające  z  niej  utrudnienia, takie  jak wprowadzenie  ograniczenia przemieszczania się i zmiana trybu pracy zdecydowanej większości zakładów na pracę zdalną,  są  wyzwaniem  które  wymaga  elastycznego  i  szybkiego  rozwiązania.  W naszym odczuciu  zmiana  dotychczasowych  procedur  i  akceptowanie gwarancji  elektronicznych z  podpisem  kwalifikowanym  jako  oryginałów  gwarancji  może  stać  się  takim właśnie rozwiązaniem. Nasza  prośba  dotyczy  zarówno  gwarancji  wadialnych,  jak  też  gwarancji należytego wykonania i usunięcia wad i usterek. Uprzedzając  wszelkie  obawy  co do  zasadności  wprowadzenia  takiego  rozwiązania, pragniemy  zaznaczyć,  że  forma  elektroniczna  gwarancji  w  żadnym  przypadku  nie osłabia wartości tego zabezpieczenia. Zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego forma elektroniczna winna być traktowana jako równoważna z formą pisemną” – czytamy w piśmie skierowanym przez OIGD do GDDKiA. – Jako inicjator tego przedsięwzięci, liczymy na to iż presja branży drogowej przyśpieszy dostosowanie przez GDDKiA i Zarządów Dróg Wojewódzkich swoich procedur i umożliwi wystawianie gwarancji elektronicznych – przekazał „Gazecie Ubezpieczeniowej” Łukasz Wawrzeńczyk, prezes zarządu Profika Broker. – Swoje rekomendacje przedstawiliśmy także za pośrednictwem Izby stronie rządowej. Nasze rekomendacje przekazaliśmy również Izbie Kolei oraz Polskiej Izbie Konstrukcji Stalowych – dodaje.

(am)

Bchain Partner udostępnia nieodpłatnie trwały nośnik S3DOC

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W związku z pandemią koronawirusa spółka Bchain Partner podjęła decyzję o darmowym udostępnieniu do końca czerwca 2020 roku trwałego nośnika S3DOC dla przedsiębiorstw z Unii Europejskiej. Firma deklaruje, że będzie monitorować sytuację i w uzasadnionych okolicznościach rozważy wydłużenie tego okresu.

Trwały nośnik może z powodzeniem zastąpić dokumenty w formie papierowej. W sytuacji rozwijającej się epidemii ważne jest pozostanie w domu i praca zdalna. Jest to inicjatywa „pro bono”, w której Bchain Partner oddaje (bezpowrotnie, mając na uwadze cechy trwałego nośnika) przestrzeń na trwałym nośniku dla przedsiębiorców. Firma za wykorzystanie tej przestrzeni nie pobierze żadnych opłat.

Spółka przypomina, że wiele regulacji prawnych umożliwia wykorzystanie elektronicznej wersji trwałego nośnika zamiast dokumentów papierowych. Umożliwia ona dystrybucję ważnych dokumentów bez konieczności bezpośredniego kontaktu między ludźmi (nie trzeba iść na pocztę, listonosz nie dostarcza dokumentów konsumentowi/klientowi).

W ramach swojej oferty firma zapewnia dostęp do systemu w wersji S3DOC Cloud, sumaryczną powierzchnię dla około 1 mln dokumentów, portal dla wystawcy dokumentu, portal dla zdefiniowanych odbiorców dokumentów oraz aplikację mobilną (Android, iOS) dla zdefiniowanych odbiorców dokumentów.

Bchain Partner zapewnia, że po zakończeniu okresu nieodpłatnego udostępnienia trwałego nośnika nie pobierze od nikogo opłat za korzystanie z systemu w tym czasie. Użytkownicy będą mieli możliwość bezpłatnej rezygnacji z dalszej współpracy oraz bezpłatnego pobrania wszystkich zmagazynowanych dokumentów.

(AM, źródło: Bchain Partner)

Generali: Dwa ubezpieczenia z Orderami Finansowymi

0

Redakcja „Home & Market” wyróżniła Orderami Finansowymi ubezpieczenia: Generali, z myślą o życiu Plus i Generali, z myślą o podróży.

W ubezpieczeniu Generali, z myślą o życiu Plus redakcja „Home & Market” doceniła możliwość dopasowania optymalnego zakresu ochrony do potrzeb poszczególnych grup klientów poprzez wybór gotowych umów i rozszerzenie ich o umowy dodatkowe. Single mają możliwość zawarcia ubezpieczenia z wysoką ochroną dla siebie, rodziny – ochronę życia i zdrowia, a także świadczenia związane z dzieckiem, rodzicem lub teściem. Seniorzy natomiast mogą otrzymać bezterminową ochronę. Klienci mogą również podwyższyć sumę ubezpieczenia w wybranych umowach, zależnie od potrzeb.

– Obserwujemy, że nasi klienci cenią sobie indywidualne podejście i chętnie korzystają z 29 dostępnych umów dodatkowych. Ok. 40% klientów, którzy dotychczas zdecydowali się na ubezpieczenie Generali, z myślą o życiu Plus, wybrało umowy dodatkowe, wykraczające poza gotowe pakiety – mówi Arkadiusz Wiśniewski, członek zarządu Generali Życie.

Nagrodę otrzymała również polisa Generali, z myślą o podróży. W ubezpieczeniu tym klient może wybrać wysokie sumy ubezpieczenia, nawet do 1,2 mln zł. W zależności od powodu podróży klienci mogą wybrać zakres ubezpieczenia od ryzyk, których najbardziej się obawiają, np. narciarze mogą wybrać pakiet assistance exclusive, który zapewnia im m.in. świadczenie, gdy z powodu niekorzystnych warunków pogodowych zamknięte zostaną trasy narciarskie. 

– Tworząc nasze ubezpieczenia, zawsze staramy się, aby stanowiły realną ochronę i dawały faktyczną pomoc w sytuacjach, w których klienci tego potrzebują. Cały czas je zmieniamy i dostosowujemy do zmieniających się oczekiwań rynku. Wszystkie te działania podejmujemy z myślą o klientach, aby stać się dla nich partnerem na całe życie. Bardzo cieszę się, że redakcja „Home & Marke”t to dostrzegła i doceniła – mówi Arkadiusz Wiśniewski.

(AM, źródło: Generali)

Koronawirus groźny dla zwrotów z inwestycji ubezpieczycieli

0

Wpływ epidemii nowego koronawirusa na ubezpieczycieli majątkowych będzie bardziej odczuwalny w zwrotach z inwestycji niż w roszczeniach – wynika z raportu firmy Piper Sandler & Co z sektora bankowości inwestycyjnej.

Roszczenia odszkodowawcze mogą nawet ulec zmniejszeniu w niektórych liniach ubezpieczeń, takich jak ubezpieczenia komunikacyjne, ponieważ z powodu odwoływania imprez całkowita liczba przejechanych kilometrów spadnie. Jednocześnie największym obszarem roszczeń będą odszkodowania z tytułu odwołania imprezy – podaje „Business Insurance”, powołując się na raport Piper Sandler.

„Uważamy niezmiennie, że najbardziej znacząca ekspozycja na ryzyko dla ubezpieczycieli odnosi się do ich portfeli inwestycyjnych” – czytamy w raporcie banku, który właśnie obniżył szacunki przychodów netto z inwestycji, odpowiadających za niższe zwroty z inwestycji.

To z kolei doprowadziło analityków do obniżenia szacowanych zysków w całej branży ubezpieczeniowej, biorąc pod uwagę „środowisko niższych stóp procentowych, gdzie zwroty na portfelu, ogólnie rzecz biorąc, maleją (…) i I kwartał bardzo trudny dla inwestycji alternatywnych”. Autorzy raportu Piper Sandler zastrzegli jednak, że obecnie jeśli chodzi o informacje o wynikach firm, takie wyliczenia „są bardziej sztuką niż nauką”.

Autorzy zasugerowali, że ponieważ firmy przechodzą z codzienną działalnością na pracę zdalną, delegując do niej wielu pracowników, aby zapobiegać przenoszeniu się wirusa, ekspozycja na ryzyko częściowo może być mniejsza. „Przy zwiększonym wykorzystaniu pracy w domu mniej będzie wypadków drogowych, skoro ludzie będą mniej jeździć” – napisano w raporcie, przypominając, że podczas globalnego kryzysu finansowego z lat 2007–2008 w USA liczba przejechanych mil zmniejszyła się istotnie.

„Ubezpieczenie odwołania imprezy wydaje się największym źródłem roszczeń związanych z koronawirusem” – powiedziano w raporcie. Potencjalne odwołanie imprezy takiej jak olimpiada w Tokio może skutkować roszczeniami idącymi w „miliardy dolarów”.

Wcześniej agencja Standard & Poor’s Global Ratings zasugerowała, że wirus może być przyczyną roszczeń z tytułu przerw w działalności biznesowej (BI), ale z nimi branża sobie poradzi.

AC

LMA: Biura zamknięte z powodu epidemii

0

W reakcji na epidemię COVID-19 Lloyd’s Market Association zamknęło swoje biura od 17 marca do końca miesiąca. Wdrożony został „Plan kontynuacji działalności z zastosowaniem pracy w domu” i biuro jest zamknięte, ale LMA zapewnia, że działa w sposób możliwie najbliższy normalnemu.

Podjęte zostały następujące działania: od wtorku 17 marca biura są zamknięte, ale pracownicy są dostępni w pracy zdalnej; w okresie od 13 marca do końca kwietnia odwołane zostały wszystkie wydarzenia i programy edukacyjne; od 13 marca wszystkie spotkania odbywają się na zasadzie tele- i wideokonferencji. „Zdajemy sobie sprawę, że jest to inny sposób pracy – jesteśmy w pełni wyposażeni i przygotowani do kontynuowania współpracy z rynkiem londyńskim możliwie takiej jak zwykle” – podało LMA w komunikacie.

(AC, źródło: Insurance Journal)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 12/2020

0

Robert Zapotoczny, PFR Portal PPK: Damy pracodawcom więcej czasu – str. 2

Dariusz Selak, PFR Portal PPK: Zdalnie szkolimy pracodawców i pracowników – str. 2

Roger Hodgkiss, Generali Polska: Generalnie chcemy być partnerem na całe życie – str. 3

Jak zakłady i multiagenci zabezpieczają siebie i klientów przed zarażeniem: Higiena, praca zdalna i zdrowy rozsądek – str. 4

Piotr M. Śliwicki: ERGO Hestia w trosce o wspólne bezpieczeństwo – str. 6

Grupa PZU SA: Zaangażowanie pracowników przekłada się na rekordową sprzedaż – str. 7

Concordia Polska – Grupa Generali: Wiosenne nowości w ofercie dla rolników – str. 8

ERGO Hestia: Agent skuteczny również z domu – str. 9

Artur Makowiecki: Minął tydzień. Epidemia zmieni branżę – str. 10

Aleksandra E. Wysocka: Inspiracje. Koronawirus jak meteoryt dla cyfrowych dinozaurów – str. 10

LINK4 zwróci pieniądze za niewykorzystane polisy podróżne – str. 11

Michael Page: Jak wprowadzić pracę zdalną i efektywnie pracować z domu? – str. 12

Antal:5 cennych rad na temat skutecznej pracy zdalnej – str. 13

Maciej Zasadzki, Advicos: Jak szybko zorganizować komunikację telefoniczną w strukturze rozproszonej – str. 13

Nationale-Nederlanden: Profilaktyka zdrowotna zyskuje na popularności – str. 14

Saltus Ubezpieczenia: Polisy zdrowotne pomagają w przypadku zaburzeń psychicznych – str. 15

Bartosz Wasilonek, Sollers Consulting: Co teraz „żre”? – str.16

LINK4, Credit Agricole: Ubezpieczenie roweru w kredycie ratalnym – str. 17

Lloyd’s: Testowanie odporności rynku na koronawirusa – str. 19

Grzegorz Piotrowski: Dłuższa praca – obowiązek czy przywilej? (2) – str. 20

Sławomir Dąblewski: Szczęśliwy finał nieszczęśliwego wypadku – str. 21

Paweł Walczak: Bądź blisko. Blisko siebie – str. 22

Generali: 100 mln euro na walkę z koronawirusem

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Na spotkaniu w Turynie zarząd Assicurazioni Generali zatwierdził utworzenie nadzwyczajnego międzynarodowego funduszu, w ramach którego przeznaczy do 100 milionów euro na walkę z międzynarodowym kryzysem wywołanym przez COVID-19. Fundusz w największym stopniu wesprze Włochy, ale skorzystają z niego również inne kraje, w których działa Generali. Zaoferuje on natychmiastową pomoc, a w perspektywie ma na celu również wsparcie ożywienia gospodarczego w  krajach dotkniętych epidemią.

Przewodniczący rady Assicurazioni Generali Gabriele Galateri di Genola i dyrektor generalny grupy Philippe Donnet oświadczyli: – Dzięki temu nadzwyczajnemu funduszowi natychmiast przeznaczamy konkretną pulę zasobów, aby zareagować na kryzys wywołany przez pandemię koronawirusa. Generali chce być liderem w międzynarodowej społeczności i stawić czoła kryzysowi zarówno zdrowotnemu, jak i gospodarczemu. Wszyscy musimy współpracować, aby walczyć w tej bitwie. Jesteśmy częścią zarówno historii Włoch, jak i Europy i zgodnie z naszym dziedzictwem mamy wszystko i zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby pomagać każdemu, kto tego potrzebuje.

Pierwsza transza wsparcia z funduszu w wysokości do 30 mln euro zostanie przeznaczona na pomoc w nadzwyczajnej sytuacji kryzysowej, która dotknęła Włochy. Priorytety inwestycyjne zostaną ustalone wspólnie z przedstawicielami włoskiego systemu opieki zdrowotnej i władzami właściwymi ds. ochrony ludności (Protezione Civile), we współpracy z nadzwyczajnym komisarzem powołanym przez rząd do zwalczania skutków kryzysu wywołanego przez koronawirus.

Pozostałe środki zostaną przekazane na wsparcie klientów Generali, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji w wyniku epidemii, np. małych i średnich firm z sektorów szczególnie dotkniętych kryzysem, a także ich pracowników.

Pracownicy Generali będą mogli także przekazać darowiznę na fundusz.

AM, news@gu.home.pl
(źródło: Generali)

18,049FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie