Blog - Strona 1336 z 1398 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1336

Open Life zmienia sposób funkcjonowania na czas epidemii

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Open Life wprowadziło zmiany w sposobie funkcjonowania firmy na czas zagrożenia epidemiologicznego wirusem SARS-CoV-2. Jednocześnie ubezpieczyciel zapewnia o kontynuacji działalności i zaprasza do kontaktu środkami komunikacji na odległość.

Chcąc przestrzegać zaleceń Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz nałożonych przez władze restrykcji w przemieszczaniu się, Open Life podjęło decyzję o udostępnieniu wszystkim pracownikom możliwości podjęcia pracy zdalnej. Sprzęt, w który na co dzień wyposażony jest pracownik towarzystwa, posiada software zarówno umożliwiający połączenie z zasobami sieciowymi spółki, jak i zabezpieczający przed nieuprawnionym dostępem, złośliwym oprogramowaniem czy atakiem z zewnątrz. Dla osób przebywających w siedzibie Open Life do dyspozycji pozostają, dostępne od kilku tygodni, preparaty do dezynfekcji.

Ponadto zakład wstrzymał do odwołania przyjmowanie gości w siedzibie spółki.

– Mamy nadzieję, że spotka się to ze zrozumieniem wszystkich zainteresowanych wizytą u nas. Kontakt telefoniczny przez infolinię, z oczywistych względów, będzie utrudniony. Zachęcamy do komunikacji za pośrednictwem innych zdalnych kanałów –  komentuje Marek Libront, dyrektor Departamentu Obsługi Klienta Open Life.

Do dyspozycji klientów pozostają zdalne kanały komunikacji, tj. poczta elektroniczna oraz strona internetowa, na której klienci znajdą formularze kontaktowe ogólne oraz dla konkretnych zagadnień, a także serwis internetowy, w którym można zapoznać się z danymi finansowymi oraz złożyć większość dyspozycji dotyczących ubezpieczenia. Ubezpieczyciel przypomina, iż zgłaszanie roszczeń również może odbywać się w całości za pomocą aplikacji e-roszczenia.openlife.pl.

– Rzeczywistość, w jakiej się wszyscy znaleźliśmy, wymaga od nas radykalnych posunięć. Należy jednak podkreślić, iż Open Life działa nieprzerwanie, świadcząc obsługę klientów i agentów na niezmiennie wysokim poziomie. Kilkuletni projekt automatyzacji w firmie jest szczególnie odczuwalny w obecnej sytuacji. Roboty i nowoczesne rozwiązania informatyczne wspomagają pracowników w codziennych obowiązkach i zapewniają kontynuację biznesu w dotychczasowym standardzie – podkreśla prezes Open Life Krzysztof Bukowski. – Dołączamy się do apeli płynących ze strony biznesu, władz i nadzoru sanitarnego, pozostańmy w domach, przestrzegajmy podstawowych zasad higieny i solidarnie stawmy czoło niespotykanemu we współczesnej historii kraju zagrożeniu – dodaje.

(AM, źródło: Open Life)

Terminy w II fazie PPK ulegną zmianie

0

W związku z koniecznością podejmowania przez pracodawców działań przeciwdziałających rozprzestrzenianiu się wirusa SARS CoV-2, rząd zamierza umożliwić pracodawcom zatrudniającym co najmniej 50 osób przesunięcie terminów na utworzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK). Uczestników II fazy systemu będą obowiązywać takie same terminy jak pracodawców z III etapu. To jedna z inicjatyw zapowiedzianych w ramach „Tarczy Antykryzysowej” – pakietu rozwiązań mających na celu ochronę miejsc pracy i bezpieczeństwa finansowego obywateli oraz przedsiębiorstw.

Zgodnie z obecnym brzmieniem ustawy o PPK, najpóźniejsze terminy utworzenia Planów przez podmioty zatrudniające na 30 czerwca 2019 r. co najmniej 50 osób to 24 kwietnia 2020 r. (termin na zawarcie umowy o zarządzanie PPK) i 11 maja 2020 r. (termin na zawarcie umowy o prowadzenie PPK). Zapowiadana przez rząd zmiana ma polegać na przyjęciu, w odniesieniu do pracodawców z II fazy wdrożenia Planów, maksymalnych terminów obowiązujących III fazę, czyli: 27 października 2020 r. i 10 listopada 2020 r. (odpowiednio jak wyżej).

Przesunięcie terminów nie będzie skutkować zmianami dla pracodawców z II fazy, którzy wdrożyli już PPK. Również sytuacja pracowników, dla których zawarto już umowy o prowadzenie Planów, nie ulegnie zmianie.

II faza wdrożenia PPK podmioty zatrudniające na 30 czerwca 2019 r. co najmniej 50 osób zatrudnionych:
obecnie obowiązujące terminy proponowane nowe terminy zawarcia umów
do 24 kwietnia 2020 r. umowa o zarządzanie PPK do 27 października 2020 r. umowa o zarządzanie PPK
do 11 maja 2020 r. umowa o prowadzenie PPK do 10 listopada 2020 r. umowa o prowadzenie PPK

Dla pracodawców, którzy zostali objęci przepisami ustawy o PPK od 1 stycznia 2020 r. i jeszcze nie wdrożyli PPK, zmiany te spowodują wydłużenie czasu na wybór instytucji finansowej, w tym na zawarcie porozumienia w tym zakresie z zakładowymi organizacjami związkowymi lub reprezentacją osób zatrudnionych, wydłużenie czasu na zawarcie umowy o zarządzanie Planem z wybraną instytucją finansową, wydłużenie czasu na zawarcie umowy o prowadzenie PPK dla zatrudnionych oraz przesunięcie pierwszych wpłat do systemu.

Dla pracowników przesunięcie maksymalnego terminu na zawarcie umów o prowadzenie PPK może oznaczać późniejsze rozpoczęcie oszczędzania w systemie i późniejsze nabycie uprawnień do wpłaty powitalnej.

(AM, źródło: mojeppk.pl)

PKO Ubezpieczenia zwróci składkę za niewykorzystaną polisę podróżną w czasie pandemii

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Klienci, którzy z powodu pandemii koronawirusa odwołali podróż, otrzymają zwrot składki za niewykorzystany okres ochrony w ramach ubezpieczenia podróżnego PKO Ubezpieczenia. Towarzystwo wspiera akcję #zostanwdomu – rekomenduje ograniczenie podróży i tymczasowo wstrzymuje sprzedaż ubezpieczeń turystycznych Moje Podróże24 i Tak Podróżuję.

– Wielu naszych klientów ubezpieczyło swoją podróż, która z uwagi na obecną sytuację nie może się odbyć. W związku z tym naturalnym krokiem jest zwrot wpłaconych składek za niewykorzystane ubezpieczenie. Zwrot składki będzie realizowany z chwilą otrzymania od klienta informacji o odwołaniu wyjazdu – mówi Sławomir Łopalewski, prezes zarządu PKO Ubezpieczenia.

Towarzystwo zwróci wpłaconą składkę klientom, którzy posiadają lub posiadali polisę z ochroną ubezpieczeniową, która była aktywna 11 marca lub później. Klienci, którzy nie odbyli swojej podróży i chcieliby otrzymać zwrot składki, mogą kontaktować się w tej sprawie telefonicznie lub mailem.

– Sytuacja związana z koronawirusem dotyka nas wszystkich i zwłaszcza teraz tak ważne jest bezpieczeństwo oraz podjęcie dostępnych środków zaradczych. Swoimi działaniami chcemy wesprzeć akcję #zostanwdomu. Zachęcamy naszych klientów, aby ograniczali aktywność poza domem, w tym jak najmniej podróżowali. Dlatego zdecydowaliśmy o tymczasowym wstrzymaniu oferty ubezpieczeń turystycznych MojePodróże24 i Tak Podróżuję. Uprościliśmy również procesy, tak aby wszystkie sprawy związane z polisą nasi klienci mogli załatwić nie wychodząc z domu – online lub telefonicznie – dodaje Sławomir Łopalewski.

(AM, źródło: PKO Ubezpieczenia)

PZU ufunduje sprzęt medyczny do walki z koronawirusem

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PZU sfinansuje zakup sprzętu dla szpitali do walki z koronawirusem. Przeznaczy na ten cel 6 mln zł. Dodatkowo, dzięki finansowemu wsparciu zakładu, do policji i Straży Granicznej trafią kombinezony, maseczki, rękawiczki i środki dezynfekcyjne.

– Wyjątkowa sytuacja wymaga wyjątkowych działań. Jako największy ubezpieczyciel w Polsce czujemy szczególną odpowiedzialność i troskę o zdrowie wszystkich Polaków. Ufundowany przez nas sprzęt trafi w pierwszej kolejności do szpitali, które opiekują się zarażonymi koronawirusem. Lekarzom, pielęgniarkom i innym pracownikom szpitali, którzy z poświęceniem walczą o zdrowie chorych, należy się jak najlepszy sprzęt, by mogli nieść skuteczną pomoc. Chcemy ich wspierać w ratowaniu pacjentów – mówi prezes PZU SA, Beata Kozłowska-Chyła. Sprzęt otrzymają szpitale w Olsztynie, Poznaniu, Warszawie, Giżycku, Piszu i Elblągu.

– Spieszymy z pomocą zawsze, gdy dzieje się coś złego. Gdy w lutym południe Polski nawiedziła fala katastrofalnych wichur, wysłaliśmy w teren ponad stu pracowników. Tym bardziej więc nie pozostajemy obojętni wobec tak poważnego zagrożenia, jakim jest koronawirus. Zdajemy sobie sprawę z powagi sytuacji i rozumiemy związane z nią potrzeby, ponieważ Grupa PZU to nie tylko ubezpieczenia, ale i jeden z największych operatorów medycznych w Polsce, PZU Zdrowie. Dziękujemy wszystkim pracownikom służby zdrowia zaangażowanym w walkę z koronawirusem i mamy nadzieję, że ufundowany przez nas sprzęt pomoże im w pracy – podkreśla prezes PZU Życie Aleksandra Agatowska.

PZU Zdrowie jeszcze przed wykryciem pierwszego przypadku koronawirusa w Polsce uruchomił bezpłatną pomoc telemedyczną dla wszystkich Polaków, którzy w związku z zagrożeniem epidemią niepokoją się o swoje zdrowie. Lekarze PZU Zdrowie co dzień udzielają porad kilkuset osobom.

Zaangażowanie w walkę z koronawirusem wpisuje się w ogłoszoną w zeszłym roku społeczną strategię PZU #10latdłużej, obejmującą szereg projektów na rzecz publicznego zdrowia i bezpieczeństwa. – PZU deklaruje: „Możesz na nas polegać”, dlatego  w czasie pandemii nie mieliśmy wątpliwości, że musimy włączyć się w walkę z koronawirusem. Szybko podjęliśmy decyzję, żeby pomóc szpitalom, a dzięki temu chorym Polakom. Tak powinna działać firma zaangażowana społecznie – mówi członek zarządu PZU Życie Dorota Macieja, inicjatorka pomocy dla szpitali.

(AM, źródło: PZU)

PPK przez telefon w Compensie Życie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Compensa Życie wprowadza możliwość zawarcia umowy o zarządzanie Pracowniczym Planem Kapitałowym (PPK) przez telefon. To jeden z elementów reagowania spółek Compensy na zagrożenie koronawirusem.

Sieć sprzedaży Compensy Życie zyskuje możliwość telefonicznego zawarcia umowy o zarządzanie PPK. Również spotkania i szkolenia dla klientów odbywają się online.

– To odpowiedź na zagrożenie epidemią koronawirusa w Polsce. Dzięki tym działaniom niemal całkowicie przestawiliśmy się na zdalną, elektroniczną obsługę procesu sprzedaży i obsługi PPK. Warto przypomnieć, że od wejścia w życie rządowego programu udostępniamy pracodawcom narzędzia IT, które ułatwiają i minimalizują formalności, jak również, co jest dziś najważniejsze, eliminują bezpośredni kontakt z innymi osobami – mówi Konrad Kluska, członek zarządu Compensy Życie odpowiedzialny za obszar PPK.

Modyfikacja procesu sprzedaży Planów to jedno z wielu działań wdrażanych i promowanych przez spółki Compensy w obliczu zagrożenia koronawirusem. Aby zapewnić klientom i pracownikom bezpieczeństwo, firma podjęła decyzję o rozpoczęciu działania w trybie pracy zdalnej. Ponadto ubezpieczyciel zachęca klientów do korzystania z funkcji „Znajdź Agenta”, dostępnej na stronie internetowej ubezpieczyciela – pozwala to na zakup polisy bez wychodzenia z domu. W obszarze likwidacji szkód znaczenia nabiera natomiast uruchomiona w 2019 roku aplikacja do samodzielnej likwidacji szkód z prostych ubezpieczeń majątkowych i komunikacyjnych.

(AM, źródło: Brandscope)

PZU Zdrowie: Zmiana trybu pracy placówek medycznych w związku z koronawirusem

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PZU Zdrowie poinformowało, że ze względu na rekomendacje Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego tryb pracy jego placówek medycznych może ulegać zmianom.

Aktualnie centra medyczne PZU Zdrowie pracują w dotychczasowych godzinach, jednak w uzasadnionych przypadkach lekarze mogą udzielać porad telefonicznie, zamiast stacjonarnie. W celu potwierdzenia obowiązującego trybu pracy placówki należy sprawdzać informacje na stronie internetowej.

Do 28 marca zostaje zawieszona planowana działalność gabinetów stomatologicznych w Centrach Medycznych PZU Zdrowie w Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu. Kontynuowane będzie leczenie pacjentów w uzasadnionych medycznie przypadkach. W razie konieczności pilnej pomocy stomatologicznej należy kontaktować się z infolinią stomatologiczną. 

PZU Zdrowie zachęca do pozostania w najbliższym czasie w domu i skorzystania ze zdalnej opieki medycznej.

(AM, źródło: PZU Zdrowie)

Stanowisko PIU w ramach publicznych konsultacji projektu wytycznych ICT

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Polska Izba Ubezpieczeń (PIU) przekazała 13 marca Europejskiemu Urzędowi Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych (EIOPA) swoje stanowisko w ramach publicznych konsultacji projektu wytycznych, które dotyczą zarządzania informacjami oraz technologiami komunikacyjnymi (ICT) oraz ich bezpieczeństwem. Wytyczne są skierowane zarówno do organów nadzoru, jak i do zakładów ubezpieczeń i zakładów reasekuracji – pisze na blogu PIU Mariusz Kuna, ekspert Izby.

Wytyczne ICT doprecyzują wymogi, które są już określone w dyrektywie Solvency II i jej aktach wykonawczych. Zbierają kluczowe wymagania dotyczące przetwarzania informacji czy zarządzania środowiskami teleinformatycznymi. Ponadto regulują kwestie zarządzania bezpieczeństwem informacji i środowisk, w których te pierwsze są przetwarzane. Zakres ICT to w szczególności:

  • ICT w ramach systemu zarządzania, strategii i zasad bezpieczeństwa
  • Audyt, polityka, środki i funkcje bezpieczeństwa
  • Bezpieczeństwo logiczne, fizyczne, operacji i ich monitoring
  • Szkolenie i budowanie świadomości
  • Zarządzanie operacyjne, zmianami, incydentami, projektami, ciągłością działania
  • Nabywanie i rozwój systemów, testowanie i outsourcing systemów i usług
  • Analiza wpływu na działalność gospodarczą.

Wytyczne mają obowiązywać od 1 lipca 2020 roku.

„Wprowadzenie wytycznych wpłynie na ograniczenie ryzyk związanych z funkcjonowaniem zakładów w zakresie zarządzania informacją. Należy też spodziewać się, iż ułatwi zakładom współpracę z kooperantami oraz dostawcami rozwiązań teleinformatycznych” – wskazuje Mariusz Kuna.

Ekspert PIU zdradza, że wątpliwości Izby budziły wytyczne dotyczące raportowania do organu nadzoru. Zdaniem organizacji wymagały one doprecyzowania oraz określenia, jak w praktyce powinno wyglądać wypełnienie obowiązku dotyczącego zgłaszania incydentów bezpieczeństwa do nadzorcy. W ocenie PIU w wytycznych zabrakło informacji na temat kryteriów, warunków, procedury i zakresu informacji, jakie należy przekazać.

„Podobnie należy doprecyzować metody i zakres przekazywania przez zakłady ubezpieczeń informacji na temat wprowadzonych środków komunikacji w sytuacjach kryzysowych” – pisze ekspert. „Do zastosowania wytycznych rynek potrzebuje jeszcze opinii KNF, która określi, jak zastosować wybrane wytyczne w Polsce. Wytyczne posługują się np. terminem AMSB, który oznacza organ administracyjny, zarządzający i nadzorczy. Należy zatem doprecyzować, które wymogi będą miały zastosowanie do zarządów, a które do rad nadzorczych w Polsce” – dodaje.

(AM, źródło: PIU)

Analizy Online nagrodziły dwa fundusze dłużne TFI PZU

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Fundusze dłużne TFI PZU zostały uhonorowane przez Analizy Online dwiema prestiżowymi statuetkami ALFY 2019. Fundusze PZU Obligacji Krótkoterminowych i PZU Dłużny Aktywny zostały najwyżej ocenione ze względu na ponadprzeciętną stopę zwrotu, jaką przyniosły inwestorom w 2019 roku.

Fundusz PZU Obligacji Krótkoterminowych inwestuje w krótkoterminowe papiery dłużne emitowane, poręczane i gwarantowane głównie przez Skarb Państwa. Jest przeznaczony dla inwestorów indywidualnych, którzy oczekują zysków na poziomie konkurencyjnym do lokaty bankowej, a także dla inwestorów instytucjonalnych w ramach zarządzania płynnością.

PZU Dłużny Aktywny inwestuje głównie w średnio- i długoterminowe obligacje skarbowe emitowane w Polsce i na rynkach zagranicznych. Strategia nie ma benchmarku, to zarządzający dostosowuje skład portfela do warunków rynkowych. Subfundusz jest przeznaczony dla inwestorów poszukujących atrakcyjnych stóp zwrotu na rynku obligacji.

(AM, źródło: PZU)

Lloyd’s: Testowanie odporności rynku na koronawirusa

0

Wobec narastającej niepewności otaczającej wpływ koronawirusa na branżę ubezpieczeniową i reasekuracyjną, Lloyd’s przeprowadził szereg działań mających na celu sprawdzenie odporności rynku.

W piątek 13 marca Lloyd’s zamknął swój underwriting room w Londynie przy Lime Street. Na 24 godziny wdrożona została procedura Emergency Trading Protocol (sprzedaży w sytuacji krytycznej), aby zbadać możliwości alternatywne – podał portal Reinsurance News.

Działanie to podjęto z nadzieją, że dostarczy informacji o rzeczywistej skuteczności procedury. O akcji poinformowano z wyprzedzeniem odpowiednie ciała nadzorcze.

Dodatkowo Lloyd’s skorzystał z okazji do przeprowadzenia gruntownego czyszczenia underwriting roomu i całej przestrzeni publicznej w budynku Lloyd’s.

Akcja Lloyd’s wpisuje się w działania rządów na całym świecie, podejmowane w nadziei na powstrzymanie rozprzestrzeniania się wirusa i ograniczenie jego wpływu na biznes.

Swiss Re Institute zakomunikował, że spodziewa się globalnej recesji w 2020 r., jeśli epidemia koronawirusa będzie trwać, powodując ogromne zakłócenia na całym świecie i wywierając presję na i tak już słabą odporność ekonomiczną.

Analitycy uważają, że w kontekście historycznym recesja prawdopodobnie będzie umiarkowana, chociaż wzrost gospodarczy może wyhamować dość gwałtownie w Japonii i strefie euro, w tym we Włoszech, Francji i Niemczech.

AC

Odc. 107 – Generalnie można zdalnie

0

Ubezpieczenia przechodzą w tryb zdalny. Jakie procedury wdrożyło Generali? O tym mówi Tomasz Poradzewski, dyrektor Departamentu Sprzedaży Agencyjnej. Z audycji dowiecie się:

  • Które produkty Generali agent może już sprzedawać całkowicie on-line
  • Jak pracują menedżerowie w terenie
  • Jak odbywają się zdalne szkolenia
  • W jaki sposób funkcjonuje infolinia wspierająca agentów
  • Co planuje Generali w najbliższym czasie.

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

18,152FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie