Blog - Strona 1336 z 1370 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1336

MetLife: Justyna Dymek zatwierdzona jako członek zarządu ds. ryzyka

0

14 października Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Justyny Dymek na stanowisko członka zarządu MetLife Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie i Reasekuracji, odpowiedzialnego za zarządzanie ryzykiem.

Justyna Dymek rozpoczęła pracę w MetLife w 2007 roku, na stanowisku dyrektora Departamentu Planowania i Analiz. Od 2015 roku była odpowiedzialna za funkcję planowania finansowego i raportowania zarządczego w grupie MetLife w Polsce i subregionie Europy Południowo-Wschodniej (ESE). Od maja 2017 r. do czerwca 2019 r. pełniła funkcję prezesa zarządu MetLife PTE. W czerwcu 2019 objęła funkcję dyrektora finansowego i została powołana na członka zarządu MetLife TUnŻiR.

Doświadczenie zawodowe zdobywała w firmie Ernst & Young, gdzie specjalizowała się w badaniu sprawozdań finansowych i projektach doradczych dla czołowych firm z sektora finansowego, w tym przede wszystkim zakładów ubezpieczeń, towarzystw emerytalnych i funduszy inwestycyjnych.

Jest absolwentką kierunku Finanse i Bankowość Szkoły Głównej Handlowej. Od 2000 roku jest członkiem Association of Chartered Certified Accountants (ACCA).

(AM, źródło: KNF, MetLife)

fot.MetLife

Tysiąc wirtualnych biur dla agentów w serwisie Bezpieczny.pl

0

Spersonalizowane strony internetowe otrzymają wybrani pośrednicy współpracujący z serwisem Bezpieczny.pl. Nowoczesne witryny pozwolą na skuteczniejsze pozyskiwanie klientów w internecie oraz wzmocnią markę osobistą agenta.

– Znam wiele firm, które tworzą lokalne biura franszyzowe, brandując je nazwami dystrybutorów lub towarzystw ubezpieczeniowych, zwłaszcza w Polsce powiatowej i gminnej. Proces brandowania biur jest jednak bardzo kosztowny i wymagający operacyjnie. Postanowiliśmy działać alternatywnie oraz uzupełniająco, zwiększając bezpośrednią rolę osoby fizycznej jako pośrednika, tworząc relacje z klientem – tłumaczy Andrzej Adamczyk, prezes Bezpieczny.pl.

Strony mają być w pełni responsywne, czyli dostosowane zarówno do przeglądania za pośrednictwem komputera, jak i smartfona. Pozwolą na szybki kontakt z agentem oraz znalezienie jego biura na mapie. Dodatkowo strony będą połączone z mechanizmem geolokalizacyjnym Google, który zwiększa zauważalność strony w najbliższej okolicy agenta.

Jeszcze w tym roku swoje witryny otrzyma pierwszy tysiąc pośredników współpracujących z Bezpieczny.pl. Czterystu z nich otrzyma również od serwisu dedykowane domeny internetowe.

– Obecnie dla zdecydowanej większości klientów głównym źródłem informacji o produkcie ubezpieczeniowym jest internet. Transakcja z kolei, czyli sposób zawarcia umowy ubezpieczeniowej, uzależniona jest wyłącznie od preferencji konsumenta, z którymi nie należy walczyć, tylko  się do nich dostosować. Tymczasem offline’owy, organiczny pośrednik nie posiada zwykle wystarczających zasobów ekonomicznych oraz technologicznych (zaplecze informatyczne), by utrzymać stronę internetową na najwyższym technologicznym poziomie – dodaje Andrzej Adamczyk.

Z oferty będą mogli skorzystać zarówno agenci wyłączni Generali, jak multiagenci i „multiofwce” (istnieje możliwość umieszczenia na stronie logotypów wszystkich oferowanych towarzystw).

(AW, źródło: Bezpieczny.pl)

Nationale-Nederlanden: Nowy portal dla ojców

0

Nationale-Nederlanden we współpracy z Ringier Axel Springer (RAS) stworzyło serwis najwiekszykibic.onet.pl. Można w nim znaleźć materiały redakcyjne o budowaniu relacji z dzieckiem oraz o roli ojca w wychowaniu dzieci.

W serwisie można znaleźć wskazówki, jak rozwijać w dziecku dobre nawyki, aktywności, w które warto się zaangażować, a także pomysły, jak zorganizować życie domowe, tak aby przebiegało ono harmonijnie i bez zakłóceń. Wyróżnikiem serwisu jest możliwość współtworzenia treści przez czytelników. To oni decydują, które tematy chcieliby czytać w pierwszej kolejności, a także mogą dzielić się bazą ciekawych miejsc do odwiedzenia. Dzięki temu powstanie interaktywna mapa ciekawych i przyjaznych rodzinom miejsc.

W ramach platformy Największy Kibic dostępne są materiały tworzone we współpracy z psycholożką i dziennikarką Małgorzatą Ohme oraz Kamilem Nowakiem, autorem jednego z najpopularniejszych parentingowych blogów w Polsce – Blog Ojciec.

– W serwisie Największy Kibic kładziemy nacisk na relacje ojciec-dziecko. Są to więzi, które trzeba pielęgnować i wspierać. Dlatego stworzyliśmy konkurs dla kobiet, który ma je zachęcić do zastanowienia się, za co doceniają i za co chciałyby podziękować ojcom swoim dzieci – mówi Marta Maszewska-Danielewicz z Nationale-Nederlanden.

Serwis jest dostępny pod adresem:

https://najwiekszykibic.onet.pl/

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)

MetLife: Nowe ubezpieczenie „Uszkodzenie Ciała po Wypadku”

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

MetLife wprowadził do oferty dodatkowe indywidualne ubezpieczenie „Uszkodzenie Ciała po Wypadku”, które zapewnia ochronę nawet przy niewielkich urazach.

– Polisa NNW, nawet najlepiej dopasowana, przed wypadkami nas nie uchroni, ale zabezpieczy przed ich skutkami finansowymi. Jednak tego typu produkty najczęściej zapewniają wypłatę świadczenia w przypadku stwierdzenia tzw. trwałego uszczerbku na zdrowiu, a za takie zazwyczaj są uznawane uszkodzenia ciała, które są nieodwracalne i nie rokują poprawy. Wiele urazów, np. ran, zwichnięć, skręceń czy złamań, nie powoduje trwałego uszczerbku i w związku z tym nie są one obejmowane ochroną. Z punktu widzenia klientów bardzo ważne jest, aby zakres ubezpieczenia był jak najszerszy i nasz nowy produkt to oferuje. Naszym celem jest też szybka wypłata świadczenia, od razu po wypadku, tak aby klienci nie musieli czekać na zakończenie procesu leczenia czy rehabilitacji. W przypadku urazu potrzebny jest szybki dostęp do pieniędzy i rehabilitacji, a dzięki naszej ofercie klienci nie będą musieli ponosić kosztów z tym związanych – mówi Bożena Trzaska, dyrektor ds. Rozwoju Produktów Ochronnych MetLife.

Oprócz wsparcia finansowego za konkretne zdarzenie w ramach umowy, dostępny jest bezpłatny Pakiet Rehabilitacyjny Assistance, który klienci otrzymują w razie wypadku przy sumie ubezpieczenia równej lub wyższej niż 50 tys. zł. Pakiet dostępny jest zarówno dla ubezpieczonego, jak i współubezpieczonego. Zakres usług assistance został dopasowany do najczęstszych potrzeb klientów po wypadku i obejmuje organizację i pokrycie kosztów rehabilitacji, konsultacji lekarzy specjalistów, ortopedy czy chirurga, zakupu lub wypożyczenia oraz dostarczenia sprzętu rehabilitacyjnego, transport medyczny czy infolinię medyczną.

Umowa „Uszkodzenie Ciała po Wypadku” zawierana jest na 5 lat, automatycznie przedłużana na kolejne 5-letnie okresy i trwa do końca umowy podstawowej lub do 75. roku życia osoby ubezpieczonej. Minimalna suma ubezpieczenia wynosi 10 tys. zł, a maksymalna 100 tys. zł.

Ubezpieczenie dostępne jest jako umowa dodatkowa do umów podstawowych: „MetLife na Życie”, „MetLife Gwarancja Jutra”, „Gwarantowana Emerytura+” oraz „MetLife Gwarantowana Ochrona”:

(AM, źródło: MetLife)

Saltus Ubezpieczenia: Jak się leczą 30-latkowie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

30-latkowie to grupa najczęściej korzystająca ze zwolnień lekarskich. Wśród specjalistów, do których chodzą najwięcej, są ginekolog, dermatolog, ortopeda oraz endokrynolog – wynika z analizy Saltus Ubezpieczenia.

– Najczęściej 30-latkowie korzystają z diagnostyki laboratoryjnej, to ponad połowa zamawianych przez nich świadczeń medycznych. Na drugim miejscy znajdują się konsultacje specjalistyczne, a na trzecim diagnostyka obrazowa. Wizyty u internisty to jedynie niecałe 7% usług zdrowotnych, z których korzystają. Choć sporo ze świadczeń związanych jest z ciążą, to statystyki potwierdzają niestety, że pokolenie Y cierpi na więcej problemów zdrowotnych niż ich rodzice w tym wieku – zauważa Xenia Kruszewska, dyrektor Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych Saltus Ubezpieczenia.

Wśród specjalistów, do których najczęściej chodzą osoby pomiędzy 30. a 39. rokiem życia ubezpieczone w SALTUS TUW, znajdują się ginekolog, dermatolog, ortopeda, endokrynolog, laryngolog.

Porady ginekologiczne stanowią 28% konsultacji, z których co miesiąc korzysta ta grupa wiekowa. 12% to wizyty dermatologiczne, a 11% to porady ortopedyczne. O pomoc do endokrynologa zwracają się w 10% przypadków, a do ortopedy w 7%. W dalszej kolejności korzystają z konsultacji okulistycznych, neurologicznych, alergologicznych, kardiologicznych i gastrologicznych.

– Bardzo istotnym zjawiskiem, którego nie można bagatelizować, jest fakt, że wielu 30-latków zmaga się z zaburzeniami hormonalnymi. Żadna inna spośród 5 analizowanych przez nas grup wiekowych nie odbywa miesięcznie tylu konsultacji endokrynologicznych co oni. Ich wizyty stanowią 27% ogółu. Problemy hormonalne mogą być powodowane m.in. przez nadmierny stres oraz zbyt małą aktywność fizyczną, czyli zjawiska powszechne wśród millenialsów – dodaje Xenia Kruszewska.

Osoby pomiędzy 30. a 39. rokiem życia są też grupą, która wykonuje najwięcej badań laboratoryjnych – 24% ogółu. Najczęściej są to podstawowe badania profilaktyczne, czyli morfologia krwi, sprawdzenie poziomu TSH, badanie ogólne moczu, kontrola fT4, analiza poziomu glukozy.

W dalszej kolejności wykonują próby wątrobowe, sprawdzają poziom fT3, kreatyniny oraz kontrolują poziom cholesterolu za pomocą lipidogramu. Z kolei do najczęściej wykonywanych badań obrazowych należą: USG miednicy, USG piersi, USG jamy brzusznej, USG tarczycy, EKG spoczynkowe.

(AM, źródło: Brandscope)

Aon: Rosną koszty pracowniczej opieki medycznej

0

Według badania Aon „2020 Global Medical Trend Rates Report”, średnie globalne koszty opieki medycznej w 2020 roku wzrosną o 8% (7,8% w 2019 r.). Wynika to głównie z rozszerzenia benefitów i nieznacznego wzrostu prognozowanej inflacji.

Przewidywane wskaźniki kosztów opieki medycznej różnią się znacznie w zależności od regionu. Uważa się, że koszty wzrosną najbardziej w Ameryce Łacińskiej i na Bliskim Wschodzie/w Afryce, przy czym średnie składki prognozowane są tam odpowiednio na poziomie 13,1 i 12,2%. Natomiast w Europie przewiduje się wzrost średniej składki na ubezpieczenie zdrowotne o 5,7%.

Wzrost kosztów opieki medycznej
  2019 2020
Świat   7,8% 8,0%
Europa   5,1% 5,7%
Ameryka Północna   6,4% 6,4%
Ameryka Łacińska i Karaiby   13,2% 13,1%
Azja i Australia   8,6% 8,7%
Bliski Wschód/Afryka   13,7% 12,2%

Aon oczekuje dalszego wzrostu kosztów planów medycznych z powodu starzenia się populacji na całym świecie, ogólnego pogorszenia stanu zdrowia, złych nawyków, które stają się powszechne w krajach rozwijających się, dalszego przenoszenia kosztów z programów społecznych i intensywnego wykorzystywania planów sponsorowanych przez pracodawców.

W Polsce prognozowany wskaźnik kosztów opieki medycznej wynosi 9% w 2020 roku, przy inflacji, która ma wynosić 1,9%. Według Aon wśród najważniejszych elementów planów medycznych znajdują się usługi specjalistów, wizyty w klinikach i laboratoriach, koszty administracyjne, profilaktyka oraz leki na receptę. Jeśli chodzi o schorzenia, które są najczęstszą przyczyną zgłaszania roszczeń medycznych, na pierwszym miejscu znalazły się nowotwory. Dalej w zestawieniu pojawiają się schorzenia sercowo-naczyniowe, ginekologia i prowadzenie ciąży oraz alergie.

Jakie czynniki stwarzają największe ryzyko? W Polsce zestawienie top 5 otwiera starzejące się społeczeństwo. Na kolejnych miejscach znalazły się nadciśnienie, wysoki cholesterol, palenie oraz brak aktywności fizycznej. Dodatkowo Aon sprawdził także, jakie środki zaradcze stosują pracodawcy w Polsce, aby zmniejszyć koszty planów medycznych. Krótka lista zawiera elastyczne plany benefitów medycznych, ograniczanie budżetu oraz inicjatywy wellness.

(AM, źródło: Aon)

Rynek ubezpieczeń: Niepowodzenie projektu Avivy

0

Po czterech miesiącach Aviva zawiesza sprzedaż AC na godziny, dostępnego przez aplikację na smartfony TERAZ by Aviva* – informuje „Puls Biznesu”.

Gazeta pisze, że dystrybucja krótkoterminowego autocasco zostanie zawieszona 18 października. Powodem tej decyzji ubezpieczyciela jest fiasko planów strategicznych w postaci pozyskania 100 tys. klientów produktu w okresie wakacyjnym, choć aplikację pobrało i aktywowało ponad 80 tys. internautów.

Marka TERAZ by Aviva wystartowała 19 czerwca tego roku.

***

*https://gu.com.pl/…

Więcej:

„Puls Biznesu” z 3 października, Karolina Wysota „Aviva zawiesza projekt TERAZ”

https://www.pb.pl/…

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Pół tysiąca agentów na Kongresie Unilink

0

Ponad 500 osób uczestniczyło w tegorocznym Kongresie Unilink, który odbył się 12 października w warszawskim hotelu Double Tree by Hilton. Ta największa w Polsce multiagencja rozwija się bardzo dynamicznie, szczególnie dzięki przejęciom innych podmiotów. Największą transakcją w mijającym roku była akwizycja Consultii. Unilink przygotowuje się też do ekspansji zagranicznej. Wszystko wskazuje na to, że cel zdobycia 2 mld przypisu do 2021 roku jest w zasięgu spółki.

Sytuacja na polskim rynku ubezpieczeń sprzyja dominacji agregatorów, którzy mają mocniejszą pozycję negocjacyjną w relacjach z zakładami ubezpieczeń oraz większy kapitał na inwestycje w technologię czy marketing. Unilink opiera swoją strategię na pełnej ofercie rynkowej oraz indywidualnych relacjach agent-klient, wspartych przez innowacje technologiczne. Do listy narzędzi cyfrowych dostępnych agentom Unilink dołączyły niedawno aplikacja mobilna oraz program CRM.

W Kongresie uczestniczyła liczna reprezentacja zarządów zakładów ubezpieczeń. Obecni byli między innymi: prezes D.A.S. Rafał Hiszpański, prezes Ergo Hestii Piotr Maria Śliwicki, prezes Generali Andrea Simoncelli, prezes InterRisk Piotr Narloch, prezes Warty Jarosław Parkot oraz prezes Wiener Anna Włodarczyk-Moczkowska.

Wydaje się, że rola dobrze zarządzanych i doinwestowanych podmiotów, takich jak Unilink, będzie na polskim rynku dystrybucyjnym coraz bardziej dominująca. Mniejszym graczom, a w szczególności indywidualnym agentom coraz trudniej będzie dotrzymać kroku ogólnopolskim podmiotom dysponującym najnowszymi technologiami, kapitałem i uprzywilejowaną pozycją negocjacyjną w relacjach z zakładami ubezpieczeń. Indywidualni agenci dysponują za to kapitałem społecznym, czyli wieloletnimi, opartymi na zaufaniu relacjami z klientami oraz wysoką ekspertyzą zawodową.

O tym, jak agent może budować przewagę konkurencyjną mówił odwołując się do przykładów ze świata sportu trener Szymon Kudła. Zachęcał, żeby przezwyciężać panującą na rynku przeciętność, być profesjonalistą, otwierać się na nowe sposoby działania oraz wykorzystywać siłę pracy zespołowej.

Na scenie pojawili się także ubezpieczyciele, występując w rzadkiej w naszej branży formule stand-upu. O liczbach i planach na przyszłość mówił zwięźle prezes Unilink Igor Rusinowski. Agenci mieli też okazję poznać następcę Marka Goli, nowego członka zarządu Piotra Głowskiego (Marek Gola pozostaje w zarządzie, ale podejmie się nowych obowiązków związanych z rozwojem międzynarodowym Unilink oraz integracją przejmowanych multiagencji).

Kongres Unilink zapadnie w pamięć ze względu na swoją skalę, profesjonalną organizację oraz wysoki poziom koncentracji na kluczowych kwestiach. Igorowi Rusinowskiemu i jego zespołowi udało się w tym wszystkim zachować relacyjny i osobisty charakter imprezy, co jest naprawdę ogromnym wyzwaniem, gdy na sali zasiada pół tysiąca osób. Podobne wyzwanie stoi przed zarządem Unilink również w codziennym biznesie, gdzie szybki wzrost należy połączyć ludzkim, relacyjnym wymiarem ubezpieczeń. Trzymamy kciuki za powodzenie tego niełatwego planu.

Aleksandra E. Wysocka

Pracodawcy doceniają nasze przewagi

0

Rozmowa z Sylwestrem Janiakiem, dyrektorem zarządzającym odpowiedzialnym za Departament Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych w Warcie

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – W ostatnich latach sytuacja na rynku ubezpieczeń grupowych wyglądała na silnie utrwaloną. Dlatego między innymi łatwo jest zauważyć wyjątkową aktywność Warty na tym rynku. Co wpłynęło na Państwa rosnące zaangażowanie?

Sylwester Janiak: – Od kilku lat realizujemy nową strategię względem oferty i sprzedaży ubezpieczeń na życie. Duży nacisk w tej kwestii położyliśmy na ubezpieczenia ochronne ze składką regularną. Tak więc nasze nastawienie dotyczące ubezpieczeń grupowych jest naturalną konsekwencją tych decyzji. Oczywiście jedno to przygotowanie strategii, drugie to jej skuteczna realizacja, dlatego z dumą patrzymy na efekty, jakie osiągamy w tym segmencie ubezpieczeń, utrzymując od kilku lat pozycję lidera pod względem nowej sprzedaży. Oczywiście chcemy ją utrzymać i dalej stabilnie rozwijać sprzedaż naszych produktów klientom.

Wszyscy wiemy, jak trudnym rynkiem są ubezpieczenia grupowe, dlatego ciekawe jest, na co postawiła Warta, chcąc osiągnąć założone rezultaty?

– Kompleksowo podeszliśmy do tematu wzmacniania naszej pozycji na tym rynku, bo tylko tak można osiągnąć sukces. Dlatego tyle samo uwagi poświęcamy kwestii budowy produktów, jak i współpracy z klientami na etapie sprzedaży oraz obsługi posprzedażowej. Stale rozmawiamy z klientami i brokerami, co też ma przełożenie na nasze oferowane rozwiązania.

Mamy bardzo dobre produkty, które oferują szeroką ochronę dla pracowników i członków ich rodzin. I ta zasada jest utrzymywana zarówno w przypadku dużych, średnich, jak i małych firm. Co ważne, są to rozwiązania dopasowane do potrzeb poszczególnych grup pracowników, a finalny kształt produktu jest poprzedzany profesjonalną analizą struktury zatrudnionych. Warte podkreślenia są przede wszystkim dodatkowe warianty dedykowane pracownikom dotychczas nieubezpieczonym oraz różnorodne pakiety dodatkowe, umożliwiające zindywidualizowanie ochrony pojedynczego pracownika. To między innymi one wyróżniają nasze ubezpieczenia na tle rynku, a elastyczność produktu i dopasowanie do potrzeb pracowników daje pracodawcom interesujący benefit, oczekiwany na rynku pracy.

Dopasowanie oferty do pracownika oznacza często więcej formalności, a tym samym wydłużony czas na zawarcie polisy. Jak ten problem został rozwiązany?

– Naszym klientom zapewniamy prosty i szybki proces zawarcia umowy ubezpieczenia. Wiemy, że klienci tego oczekują, dlatego w przypadku pracodawców zatrudniających do 50 osób już podczas jednego spotkania możliwe jest dokładne przygotowanie oferty i zawarcie umowy. Naturalnie w przypadku dużych firm ten proces jest trochę dłuższy, jednak tu także jedno spotkanie może pozwolić na przygotowanie oferty dopasowanej do potrzeb klienta i jego pracowników.

Jakiej współpracy może spodziewać się pracodawca i klient po zawarciu umowy?

– Zdecydowanie komfortowej i przyjaznej. Wszyscy wiemy, że rolą firmy ubezpieczeniowej jest nie tylko zapewnienie ochrony ubezpieczeniowej swoim klientom, ale także zadbanie, aby kontakt był jak najbardziej ułatwiony, a obsługa szybka i przyjazna. Dlatego przygotowaliśmy pracodawcom dedykowany system obsługi polis, dzięki któremu możliwy jest stały dostęp do pełnej informacji o osobach ubezpieczonych, opłaconych składkach, a przede wszystkim łatwość w zgłoszeniu roszczenia, które oczywiście jest również dostępne online poprzez witrynę internetową. Warta udostępnia także szereg dedykowanych infolinii: dla klientów, agentów i osób obsługujących ubezpieczenie w zakładzie pracy. Co ważne, w przypadku jakichkolwiek wątpliwości lub pytań do dyspozycji pracodawców są również nasi regionalni menedżerowie sprzedaży, pracownicy oddziałów, dostępni w 12 lokalizacjach na terenie kraju, oraz pracownicy w centrali.

Jednak moim zdaniem niezwykle ważnym aspektem posiadanego ubezpieczenia jest moment, gdy klient zgłasza się do nas, chcąc skorzystać z warunków, jakie ono zawiera. Warta jest znana na rynku jako firma oferująca najwyższy standard obsługi klienta, nie inaczej jest z ubezpieczeniami grupowymi. Zapewniamy przyjazny dla ubezpieczonego sposób składania wniosków o wypłatę świadczenia, a także szybkie rozpatrywanie tych zgłoszeń. Skraca się średni czas realizacji praktycznie wszystkich świadczeń, a z pomocą w coraz większej liczbie przypadków przychodzą nam nowe technologie. Dla przykładu uruchomiliśmy robota, który już wspomógł nas w ponad 50 tys. spraw, w związku z którymi wypłaciliśmy już świadczenia o wartości ponad 100 mln zł. Co jest najważniejsze, średni czas, jaki minął od zgłoszenia do wypłaty świadczeń, wynosi około jednego dnia. To fantastyczny wynik, który pozytywnie wpływa na opinie klientów o naszej firmie.

Jaką przyszłość widzi Pan dla tego rynku?

– Generalnie rynek ten w moim odczuciu będzie się nadal rozwijał. Obecnie pracodawcy muszą sobie radzić z faktem, że mamy tzw. rynek pracownika. Bezrobocie jest na bardzo niskim poziomie, istnieje duży problem ze znalezieniem do pracy osób kompetentnych z dużym doświadczeniem, o umiejętnościach zarówno twardych, jak i miękkich. Z drugiej strony widzimy rosnącą skalę automatyzacji, jednak ona na rynek pracy będzie wpływała dopiero w dłuższej perspektywie. Dlatego spodziewam się dalszego zainteresowania ubezpieczeniami grupowymi jako przydatnego i poszukiwanego benefitu dla pracowników.

Co nowego w grupowym ubezpieczeniu na życie Warty
Firmy z sektora MŚP:

  • Uproszczony proces zawarcia umowy;
  • Stale ulepszana oferta, pozwalająca na zindywidualizowane podejście do potrzeb pracodawcy i jego pracowników;
  • Szeroki wachlarz usług wspierających pracodawcę we wdrożeniu i obsłudze ubezpieczenia.

Firmy duże/korporacje:

  • Wprowadzona 6 miesięcy temu nowa oferta ubezpieczenia dla firm zatrudniających powyżej 50 pracowników;
  • Oferta dopasowana do potrzeb poszczególnych grup pracowników, poprzedzona profesjonalną analizą struktury zatrudnionych;
  • Nowy, szeroki wachlarz umów dodatkowych, w tym m.in.:
    • możliwość rozszerzenia ochrony na wypadek choroby nowotworowej;
    • nowe umowy zdrowotne;
    • szeroki zakres umów z ochroną dla członków rodziny.

Rynek ubezpieczeń: Instytucje pod nowym kierownictwem

0

Gdy z perspektywy lat przyjrzymy się obecnemu rokowi, to łatwo będziemy mogli zauważyć, iż wyróżniało go kilka charakterystycznych cech. Takich jak choćby historyczne decyzje personalne we władzach instytucji rynku ubezpieczeniowego. Niedawno bowiem, po ponad dekadzie doszło do zmiany na stanowisku prezesa zarządu Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Teraz zaś wygasła kadencja Rzecznika Finansowego.

Kończąca się w ubiegłym tygodniu kadencja Aleksandry Wiktorow na stanowisku RzF była dla instytucji okazją do wielu podsumowań, dotyczących między innymi rynku ubezpieczeń. Dzięki temu mogliśmy się dowiedzieć, że na przykład istotne poglądy RZF okazały się skutecznym instrumentem wsparcia klientów w sporach sądowych z ubezpieczycielami. W około 90% spraw, w których Rzecznik wydał istotny pogląd, sędziowie wydawali wyroki korzystne dla ubezpieczonych.

Szeroka paleta nowości produktowych

Charakterystyczną cechą ostatnich kilku dni był również prawdziwy wysyp nowości w zakresie podstawowej działalności towarzystw. Jednym z najbardziej interesujących akcentów było dołączenie Banku Pocztowego do grona partnerów bankowych Warty. Na uwagę zasługiwał tez debiut PZU Mieszkanie Na Wynajem – najnowszej oferty największego polskiego ubezpieczyciela przygotowanej wspólnie ze start-upem w ramach akceleratora MIT Enterprise Forum CEE, dostępnej na specjalnej platformie internetowej. Wspomnieć należy również o debiucie nowej odsłony ubezpieczenia Ochrona Prawna dla osób wykonujących zawód medyczny, wprowadzonej przez Inter Polska.

Cały artykuł ukazał się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 43 z datą wydawniczą 21 października.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

17,896FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie