Blog - Strona 1374 z 1524 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1374

Generali zostanie wiodącym udziałowcem Cattolica

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zarządy grup Generali i Cattolica zatwierdziły nawiązanie strategicznego partnerstwa między oboma podmiotami. Pierwszy z ubezpieczycieli zostanie głównym udziałowcem drugiego, nabywając 24,4% jego udziałów po podniesieniu kapitału zakładowego.

Wartość transakcji to 300 mln euro. Cattolica musi jeszcze dokonać demutualizacji i przyjąć formę spółki akcyjnej ze skutkiem od 1 kwietnia 2021 r. Generali przejmie udziały po podwyższeniu kapitału zakładowego o wspomniane na wstępie 300 mln euro. Dodatkowo grupa będzie również mieć możliwość pozyskania udziałów podczas kolejnej subskrypcji akcji, przeprowadzonej celem podniesienia kapitału, na dodatkową maksymalną kwotę 200 mln euro.

Partnerstwo zakłada współpracę obu grup w ramach czterech obszarów: ubezpieczeń majątkowych, zarządzania aktywami, innowacji cyfrowych i usług zdrowotnych. Ma to pozwolić Cattolice na rozszerzenie i ulepszenie oferty dla klientów.

(AM, źródło: Generali)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 26-27/2020

0

Dodatek specjalny LIDERZY UBEZPIECZEŃ KORPORACYJNYCH:

  • Łukasz Białous, Hubert Karpiński, ERGO Hestia, Hestia Corporate Solutions: Internet rzeczy nigdy nie śpi – str. 5
  • Rafał Tokarz, Generali, Janusz Słobosz, riskChallenge: Planowanie ciągłości działania w dobie Covid-19 – str. 6
  • Agnieszka Żołędziowska-Kulig, AXA: Brokerzy po prostu chcą z nami robić biznes – str. 7
  • Bogusław Bieda, Vindicat: Windykacyjny assistance na trudne czasy – str. 8
  • Grzegorz Waszkiewicz, BezpieczenstwowBiznesie.pl: Broker wie, czego potrzebuje klient – str. 9
  • Daniel Zdziński, Certo Broker: Czy zdrowotne i życiówki to ubezpieczenia i do tego jeszcze korporacyjne? – str. 10
  • Tomasz Luty, Brandscope: Trzy pułapki komunikacji ubezpieczeń korporacyjnych – str. 11
  • Krzysztof Niewiadomski, UNIQA: Flotę optymalnie obsłuży robot – str. 12
  • Piotr Brzozowski, Profika Broker: Transport w potrzasku – str. 13

Dodatek specjalny MULTIAGENT:

  • Łukasz Michalczyk, LINK4: Agencie, spójrz na dane! – str. 15
  • Jacek Byliński, Anna Pawłowska-Kruzińska, CUK Ubezpieczenia: Plan na biznes z CUK Ubezpieczenia – str. 16
  • Rafał Trzyna, Anna Jakimiak, Damian Jastrzębski, Arrant: Pewny partner w niepewnych czasach – str. 17
  • Jan Zimowicz, Aegon, Adam Malinowski, Signal Iduna: Jest moc w koasekuracji – str. 18
  • Waldemar Poberejko, Gruplowe: Twoja letnia historia sprzedaży ubezpieczeń grupowych – str. 19
  • Wacław Migacz, Alwis & Secura: Pakiet narzędzi agenta przyszłości – str. 20

Poza tym w numerze:

  • Agenci wyłączni PZU to elita na rynku ubezpieczeń – str. 2
  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Sygnał alarmowy w OC – str. 4
  • Aleksandra E. Wysocka: Inspiracje. Normalnie już było – str. 4
  • UKNF: Szkol się, bo cię skreślą! – str. 21
  • Karol Bartkowski: Od czego zacząć sprzedażową rozmowę telefoniczną z potencjalnym klientem, który w ogóle nas nie zna? – str. 27
  • Paweł Skotnicki: Syndrom Zosi-Samosi – str. 28
  • Teresa Grabowska: Dwa lata RODO – str. 29
  • Adam Kubicki: Czy szkolenia mają sens? – str. 30

Rusza platforma pożyczkowa Cash

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PZU i Alior Bank uruchomiły portal internetowy Cash, który zapewnia pracownikom szybki dostęp do tanich i bezpiecznych pożyczek spłacanych z pensji. Z portalu już korzystają pracownicy PKP Telkol, spółki z Grupy PKP, która jako pierwsza rozpoczęła współpracę z Cash. Portal jest już dostępny także dla innych pracodawców.

– Rozpoczynamy działalność na szeroką skalę. Po udanym zakończeniu pilotażowej fazy, gdy możliwość korzystania z pożyczek zaoferowaliśmy pracownikom spółek z Grupy PZU, otwieramy się na współpracę z innymi firmami. Pierwszą jest PKP Telkol, spółka z Grupy PKP. To szczególny wyraz troski o pracowników – mówi Małgorzata Sadurska, członek zarządu PZU SA.

– Udostępnienie tak unikalnej platformy pożyczkowej odpowiada na aktualne potrzeby klientów. Pokazuje też, że Alior Bank, będący częścią Grupy PZU, tworzy unikalne rozwiązania i w ten sposób dyktuje trendy na finansowym rynku – mówi Iwona Duda, wiceprezes kierująca pracami zarządu Alior Banku.

Za pośrednictwem internetowego portalu Cash zatrudnieni na umowę o pracę mogą uzyskać niskooprocentowane pożyczki na dowolny cel. Maksymalna kwota pożyczki to 50 tys. zł. Może być ona przyznana na okres od 3 do 36 miesięcy. Koszt pożyczek oferowanych przez Alior Bank na portalu Cash wynosi np. mniej niż 5 zł miesięcznie za każdy pożyczony 1 tys. zł, jeśli spłata odbywa się w 18 lub więcej ratach. 

– Stawiamy na zdalność i maksymalne ograniczenie formalności. Pracownicy nie muszą przedstawiać zaświadczenia o zarobkach, ponieważ o to dba ich pracodawca – wyjaśnia Weronika Dejneka, prezes spółki zarządzającej portalem Cash.

Proces jest w pełni zdalny – od wypełnienia wniosku online, aż do podpisania umowy poprzez wiadomość SMS. Z pożyczki można skorzystać z domu. Pracownik otrzymuje pieniądze następnego dnia roboczego po podpisaniu umowy. Raty są automatycznie potrącane z wynagrodzenia.

– Cash jest dla pracodawców sposobem na zyskanie większej atrakcyjności na rynku pracy. Oferując pracownikom dodatkowe korzyści, mogą utrzymać tych, na których im najbardziej zależy i zdobyć nowych – dodaje Weronika Dejneka.  

Cash oferuje pracodawcom wsparcie przy uruchamianiu i obsłudze platformy. Obejmuje ono szkolenia dla działów płac, materiały informacyjne dla pracowników i kompleksowy bieżący serwis.

– Portal Cash to nowa linia biznesowa i świetny przykład wykorzystania synergii w ramach Grupy PZU. Współpraca z bankami jest jednym z naszych strategicznych priorytetów. Rozszerzamy ją, by jeszcze lepiej zaspokajać potrzeby klientów – podkreśla Małgorzata Sadurska.

PKP Telkol to spółka świadcząca specjalistyczne usługi telekomunikacyjne i utrzymaniowe dla sektora kolejowego.

AM, news@gu.home.pl

(źródło: PZU)

Łukasz Zoń prezesem SPBUiR nowej kadencji

0
Łukasz Zoń

25 czerwca odbyło się Zwyczajne Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych. Podjęto na nim decyzję w sprawie wyboru prezesa organizacji. Członkowie SPBUiR zdecydowali o ponownym powierzeniu tej funkcji Łukaszowi Zoniowi, dotychczasowemu prezesowi Stowarzyszenia.

Decyzje personalne Zgromadzenia dotyczyły składów zarządu, Komisji Rewizyjnej oraz Komisji Etyki Zawodowej nowej kadencji. W skład pierwszego z organów, poza Łukaszem Zoniem, weszli: Weronika Chmielewska, Rafał Kaszubowski, Marek Porczyński oraz Bernard Rożek. Do Komisji Rewizyjnej wybrani zostali z kolei: Stanisław Friedel, Tadeusz Gabryelak i Aneta Hellberg. Natomiast do Komisji Etyki Zawodowej powołani zostali: Mateusz Bartoszcze, Jacek Bronś, Katarzyna Darewska, Jacek Kliszcz, Ewa Kuczyńska, Zbigniew Łazowski oraz Elżbieta Skoczylas.

W trakcie obrad rozpatrzono i zatwierdzono również sprawozdania zarządu i Komisji Rewizyjnej z działalności w 2019 roku, udzielono absolutorium członkom organu zarządzającego oraz rozpatrzono i zatwierdzono sprawozdanie finansowe za 2019 rok. Podczas Zgromadzenia ustalono również, że kwota składki członkowskiej pozostanie niezmieniona.

Łukasz Zoń jest absolwentem prawa Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz studiów podyplomowych z zakresu ubezpieczeń Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. Broker ubezpieczeniowy od 1997 r. Od 1995 r. w EIB SA, obecnie na stanowisku dyrektora Departamentu Prawnego. Radca prawny od 1998 r. Autor publikacji prasowych z zakresu prawa ubezpieczeń. Od 2004 r. członek Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych. W maju 2013 r. powołany na stanowisko prezesa zarządu Stowarzyszenia. W czerwcu 2014 i 2020 roku wybrany na kolejne kadencje.

Łukasz Zoń jest też autorem wielu publikacji medialnych, między innymi tekstu na temat przyszłości ubezpieczeń z perspektywy brokerskiej, zatytułowanego „Róbmy swoje”, który ukazał się w dołączonym do „Gazety Ubezpieczeniowej” nr 20 z 18 maja dodatku „Broker”

Artur Makowiecki
news@gu.home.pl

Ubezpieczenie grupowe Allianz Rodzina w nowej odsłonie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Od 24 czerwca Allianz oferuje nową odsłonę ubezpieczenia grupowego Allianz Rodzina. Produkt jest dostępny w sieci wyłącznej, u multiagentów i w pozostałych kanałach sprzedaży.

– Wiemy, że potrzeby naszych klientów stale się zmieniają. Dlatego zmodyfikowaliśmy nasz produkt grupowy Allianz Rodzina, tak aby był atrakcyjny dla pracodawców i pracowników. Jesteśmy przekonani, że dzięki prostym pakietom i możliwości dowolnego dopasowania elementów spełni on oczekiwania naszych klientów – mówi Łukasz Bąbol, dyrektor zarządzający ds. produktów życiowych i zdrowotnych Allianz.

Zmodyfikowane ubezpieczenie Allianz Rodzina składa się z oferty bazowej oraz pakietów dodatkowych. Tę pierwszą opracowuje się, wybierając zakres  główny dla pracowników wspólnie z pracodawcą. Pracownik ma także możliwość indywidualnego wyboru spośród ośmiu dodatkowych pakietów, m.in. onkologicznego, kardiologicznego, komunikacyjnego, chorobowego oraz pakietów dziecko czy senior. W każdym z nich znajdują się ryzyka najczęściej wybierane przez klientów.

– Allianz podąża ścieżką upraszczania i pakietyzacji już jakiś czas. I widzimy, że nasza strategia jest doceniania przez klientów, ponieważ pakiety naszych produktów pozwalają na szybkie zrozumienie, jakie elementy wchodzą w zakres ochrony i jednocześnie dają możliwość wyboru tych ryzyk, które są dla nich najbardziej istotne i potrzebne – dodaje Łukasz Bąbol.

Allianz Rodzina zostały wzbogacony także o nowe usługi assistance, np. oprócz standardowej wypłaty za urodzenie dziecka, dodatkowo w zestawie znajduje się pakiet „fitness” dla mamy, oprócz standardowej wypłaty w razie zgonu – dodatkowo assistance pogrzebowy, tzn. realna pomoc przy organizacji pogrzebu, pokrycie koszów organizacji konsolacji czy transportu uczestników, a oprócz standardowej wypłaty w razie poważnego zachorowania – pakiet konsultacji lekarskich i badań.

– Przy tworzeniu nowych pakietów w ramach produktu grupowego Allianz Rodzina chcieliśmy dać klientom nie tylko możliwość indywidualnego dopasowania oferty, ale także takie usługi, które realnie im pomogą w trudnych czy niespodziewanych sytuacjach życiowych – dodaje Łukasz Bąbol.

Dodatkowo w odnowionym produkcie ubezpieczyciel podwyższył sumy ubezpieczeń, a w standardzie assistance klienci mają dostęp do usług telemedycyny. Rozszerzone zostały także katalogi poważnych zachorowań (max. 65 jednostek), zabiegów operacyjnych (dodana kategoria D), leczenia specjalistycznego (11 rodzajów), wczesnej postaci nowotworu (15 postaci).

Każdy proces związany z obsługą ubezpieczenia może być wykonany zdalnie.

– Już teraz do ubezpieczenia można przystąpić zdalnie, natomiast w czasie wakacji uruchomimy także opcję zdalnego zgłoszenia szkody, bez konieczności wysyłania drukowanych dokumentów – dodaje Łukasz Bąbol. Przystąpienie do ubezpieczenia wymaga jedynie wypełnienia e-deklaracji.

(AM, źródło: Allianz)

Jak zmienić grupę w efektywny zespół sprzedażowy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ostatnim artykule pisałem o częstym problemie menedżerów polegającym na tym, że bardziej zarządzają grupą niż zespołem. Ponieważ jest to najczęściej wina menedżera i jego postawy, opisałem podstawowe cechy, nad jakimi menedżer powinien pracować. Skupmy się teraz na tym, jak przekształcić grupę w zespół. Zaproponuję wam przejście przed cztery fazy tworzenia ducha zespołowości.

Pierwsza faza to faza integracji zespołu. Jej celem jest to, aby poprzez właściwe działania pomóc członkom grupy poznać się lepiej i zbudować głębsze relacje pozabiznesowe. Jest to podstawowy element, na którym będzie można budować swój zespół.

Pamiętajmy, że atmosfera sztywności i nieufności bierze się głównie z tego, że nie znamy się dobrze ze sobą. Relacje są powierzchowne, ludzie zakładają różne maski i swoim stylem komunikacji spełniają oczekiwania szefa. Pomyślcie, jeśli podczas jazdy samochodem ktoś zajedzie wam drogę, najpewniej podniesie wasze ciśnienie i spowoduje gwałtowną reakcję. Jeśli jednak okaże się, że to wasz dobry znajomy, a nie obca osoba, uśmiechniecie się i żartobliwie pogrozicie palcem.

Ludziom, których znamy i lubimy, szybciej wybaczamy błędy i niedociągnięcia. Jeśli na imprezie dwie obce sobie osoby ustalą, że chodziły do tej samej szkoły, to po chwili zachowują się jak starzy znajomi. Dzieje się tak, ponieważ podobieństwa nas do siebie zbliżają i przyspieszają budowanie głębszych relacji.

Jak wzmocnić i pogłębić proces integracji członków grupy? Sprawcie, aby ludzie mieli okazję do swobodnych rozmów i lepszego poznania się. Można to osiągnąć, na przykład, poprzez:

• Wspólne wyjazdy integracyjne.

• Wyjścia do kina, teatru, opery itp.

• Wspólne aktywności sportowe, takie jak nordic walking, fitness, basen, piłka nożna itp.

• Wycieczki z wyzwaniem wymagającym wspólnego działania, na przykład: wyprawy w góry, na żagle, podróż rowerowa.

• Prowadzenie zebrań w stylu śniadań biznesowych, gdzie atmosfera jest dużo luźniejsza niż na klasycznym zebraniu.

Pomysłów na integrację może być o wiele więcej, wszystko zależy od waszej kreatywności i zaangażowania.

Druga faza to faza otwartej komunikacji. Każdy z nas był przynajmniej raz na zebraniu, gdzie głównym lub jedynym nadawcą był szef. Ludzie siedzą cicho jak trusie i boją się odezwać. Ale po zebraniu, za plecami szefa otwierają się i każdy ma coś do powiedzenia.

Jeśli nie dacie ludziom możliwości szczerych wypowiedzi, nie macie szans na zespół. Najtrudniej jest na początku. Współpracownicy przyzwyczajeni do tego, że nikt ich nie słucha, nie otworzą się od razu, nawet gdy będziecie ich do tego namawiali. Będą wietrzyli podstęp.

Zainicjujcie rozmowy z ludźmi poprzez szczere i otwarte wypowiedzi. Słuchajcie i nie przerywajcie. Zachęcajcie pytaniami: Co o tym sądzicie? Jakie macie opinie? Jakie, według was, ten pomysł ma szanse powodzenia? Z czym najtrudniejszym obecnie się borykacie?

Trzecia faza to faza pobudzania kreatywności i tworzenia grup projektowych. Każdy wasz współpracownik dysponuje sporym potencjałem do tworzenia pomysłów wspomagających realizację wspólnych celów biznesowych.

Zadaniem menedżera budującego ducha zespołowości jest pobudzanie kreatywności swoich ludzi, słuchanie ich pomysłów i dawanie im pewnej swobody działania. Może się okazać, że pomysł, który sprawdza się jednej osobie, można zaproponować pozostałym członkom zespołu.

Pamiętajmy, aby takie pomysły proponować, a nie narzucać. W tym drugim przypadku nie tylko, że nie zostaną z sukcesem wprowadzone, to jeszcze ich twórca będzie czuł niechęć grupy do siebie. Może się tak wydarzyć, że pewne pomysły płynące z grupy będą wymagały współpracy jej członków. Możecie pomóc współpracownikom zbudować grupy robocze czy projektowe, które bez ciśnienia z zewnątrz będą realizowały swój plan.

Wspólna praca zazwyczaj łączy ludzi i wydostaje z nich zaangażowanie dużo wyższe, niż kiedy pracują samodzielnie.

Czwarta faza budowania zespołu to praca nad wspólnymi wartościami. Wprowadzając zarządzanie poprzez wartości, możemy stworzyć najwyższej jakości zespół ludzki. Polega to na ustaleniu razem z członkami zespołu podstawowych trzech wartości, które łączą nas w pracy i którymi chcielibyście promieniować na zewnątrz.

Po zdefiniowaniu tego, jakie poszczególne wartości będą brały udział w codziennym działaniu zespołu, należy wzmacniać świadomość wartości wśród ludzi poprzez ich aktywny marketing. Rozmowy o wartościach powinny pojawiać się przy okazji zebrań i spotkań z zespołem, wartości powinny pojawiać się na różnego rodzaju materiałach, które krążą wewnątrz i na zewnątrz zespołu.

Ustalone wartości będziecie również brali pod uwagę w sytuacjach konfliktowych lub w przypadku podejmowania ważnych decyzji. Będą wam pomagały w utrzymaniu właściwego kierunku biznesowego, do którego zmierza wasz zespół.

Adam Kubicki
adam.kubicki@indus.com.pl

InterRisk egzaminuje kandydatów na agentów w trybie online

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

InterRisk udostępnił kandydatom na agentów ubezpieczeniowych możliwość zdawania egzaminów przez internet. Ubezpieczyciel przygotował systemy teleinformatyczne, zapewniające skuteczną identyfikację tożsamości osób zdających egzamin oraz samodzielność ich pracy.

Możliwość zdalnego zdawania egzaminów na agenta ubezpieczeniowego została wprowadzona dzięki podpisaniu przez ministra finansów nowelizacji rozporządzenia w sprawie egzaminu dla osób ubiegających się o wykonywanie czynności agencyjnych, czynności dystrybucyjnych zakładu ubezpieczeń oraz czynności dystrybucyjnych zakładu reasekuracji. Nowela wprowadziła czasową możliwość przeprowadzania egzaminów agencyjnych zdalnie, z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego.

– Znaleźliśmy się w nietypowej sytuacji, która wymagała od nas natychmiastowego dostosowania się do nowych warunków. Nowe przepisy to kolejny krok w usprawnianiu funkcjonowania branży ubezpieczeniowej. Dzięki nim mogliśmy przygotować rozwiązania ułatwiające kandydatom na agentów zdawanie egzaminów w trybie online. Dbamy o to, aby pośrednicy byli bezpieczni, co jest istotne zwłaszcza w stanie epidemii – mówi Robert Lesiak, kierownik Zespołu Administrowania Sprzedażą InterRisk.

(AM, źródło: InterRisk)

UKNF wspiera informacyjnie polskich klientów Gefion

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W związku z pojawiającymi się informacjami dotyczącymi problemów w dochodzeniu swoich praw od Gefion Insurance A/S Urząd Komisji Nadzoru Finansowego opublikował komunikat, w którym przypomniał klientom ubezpieczyciela, do kogo mogą zwrócić się o pomoc.

UKNF zwrócił uwagę, że Komisja Nadzoru Finansowego nie sprawuje nadzoru nad zagranicznymi zakładami ubezpieczeń z siedzibą w innym państwie członkowskim UE, wykonującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność w ramach swobody świadczenia usług. W stosunku do takich zakładów ubezpieczeń KNF może podejmować jedynie określone i ograniczone działania nadzorcze. 

Nadzór nad działalnością prowadzoną przez Gefion sprawuje duński organ nadzoru finansowego Finanstilsynet. Z tego powodu wszelkie zgłoszenia dotyczące działalności Gefion w Polsce kierowane do KNF będą przekazywane do Finanstilsynet. 

Gefion w dalszym ciągu pozostaje podmiotem polskiego rynku finansowego w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (RzF), dlatego jest zobowiązany do m.in. udzielania odpowiedzi na interwencje Rzecznika oraz uczestniczenia w pozasądowym rozwiązywaniu sporów w ramach postępowania oferowanego przez RzF.

Gefion ma obowiązek rozpatrywania reklamacji osób fizycznych w terminie i w sposób określony w ustawie o Rzeczniku. Reklamacje można złożyć w formie pisemnej na adres polskiego reprezentanta firmy podany w treści dokumentów przekazanych przy zawarciu umowy ubezpieczenia lub pisemnie czy elektronicznie na adres w Danii podany na stronie internetowej ubezpieczyciela.

Gefion jest zobowiązany obsługiwać roszczenia z tytułu umów nadal obowiązujących. Roszczenia należy składać na adres wskazany w umowie ubezpieczenia lub na polisie OC ppm. Informacje dotyczące sposobu zgłaszania szkód znajdują się również na stronie internetowej Gefion, gdzie wskazane są podmioty do kontaktu.

Zgodnie z informacjami posiadanymi przez KNF, oprócz ubezpieczeń OC ppm Gefion oferował w Polsce również inne ubezpieczenia z działu II, w tym ubezpieczenia assistance. Roszczenia należy składać na adres wskazany w umowie ubezpieczenia lub na polisie.

Dla sporów z powództwa ubezpieczającego, ubezpieczonego, uposażonego z tytułu umowy ubezpieczenia, jak również dla poszkodowanego dochodzącego wypłaty świadczenia w ramach umowy OC ppm możliwe jest wytoczenie powództwa przed sąd w Polsce. Następcy prawni poszkodowanych (np. warsztaty samochodowe czy tzw. kancelarie odszkodowawcze), jak wynika z informacji posiadanych przez UKNF, mogą spotkać się z odrzuceniem pozwu przez polski sąd z powodu nieposiadania przez nich bezpośrednio statusu poszkodowanego. Wówczas konieczne jest dochodzenie praw przed właściwym sądem duńskim. Ustalenie właściwości sądu polskiego nie oznacza, iż zakład ubezpieczeń powinien posiadać adres do doręczeń w Polsce. W przypadku braku takiego adresu niezbędne będzie dokonywanie doręczeń na adres siedziby głównej Gefion w Danii, nawet jeżeli właściwym będzie sąd polski. Zakład ubezpieczeń jest uprawniony do odmowy przyjęcia pozwu, jeżeli dokument ten nie zostanie przedłożony w języku duńskim.

Wszystkie osoby posiadające ważne umowy ubezpieczenia OC ppm w Gefion, jeszcze przed zakończeniem okresu ubezpieczenia zobowiązane są do zawarcia umowy ubezpieczenia na kolejny okres z innym zakładem ubezpieczeń, gdyż umowa ubezpieczenia w Gefion nie odnowi się.

(AM, źródło: KNF)

Nowa akcja promocyjna TUW „TUW”

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” rozpoczęło akcję „Bezpieczna Chata na trzy lata”. Jej celem jest promocja pakietu ubezpieczeń Bezpieczna Rodzina zawieranego na korzystnych warunkach na okres trzech lat.

W ramach pakietu TUW „TUW” oferuje ochronę budynków, budowli, mienia, a także odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym, ochrony prawnej i następstw nieszczęśliwych wypadków. Klienci mają możliwość wyboru sum ubezpieczenia oraz indywidualnego dopasowania zakresu ubezpieczenia do swoich potrzeb w wariantach ryzyk nazwanych i wszystkich ryzyk.

TUW „TUW” oferuje również szeroki pakiet pomocy w ramach ubezpieczenia Dom Assistance. Klienci mają także do wyboru cały wachlarz klauzul dodatkowych, na podstawie których można rozszerzyć ochronę ubezpieczeniową m.in. o szkody spowodowane przez przenikanie wody z gruntu oraz dzikie zwierzęta, koszty poszukiwania przyczyny powstania szkody oraz koszty najmu budynku/lokalu i pomieszczeń zastępczych.

W związku z sytuacją epidemiczną w pakiecie Bezpieczna Rodzina została zwiększona odpowiedzialność za mienie wykorzystywane do prowadzenia działalności gospodarczej/zarobkowej lub wykonywania wolnego zawodu objęte ochroną w ramach ubezpieczenia ruchomości domowych i stałych elementów wykończeniowych.

Klienci, którzy skorzystają z promocji „Bezpieczna Chata na trzy lata”, otrzymają wielorazową maseczkę ochronną wykonaną z dwóch warstw bawełny nasączonej jonami srebra, które mają właściwości antybakteryjne.

(AM, źródło: TUW „TUW”)

Małe i średnie firmy sięgają po cyberubezpieczenia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Małe i średnie przedsiębiorstwa są bardziej skłonne do przyjęcia ubezpieczenia cyber niż firmy duże – wynika z nowego badania ankietowego przeprowadzonego przez Cowbell Cyber.

Ankieta służyła pozyskaniu danych o intencjach i motywach zakupu cyberubezpieczeń, satysfakcji, sumach ubezpieczenia i różnicach między MŚP, definiowanymi jako posiadające poniżej 1 mld dol. Obrotu, a firmami większymi – podaje portal Insurance Business America.

Z przytoczonego przez portal raportu Thoughlab wynika, że 65% MŚP planuje w ciągu najbliższych dwóch lat zwiększenie wydatków na cyberubezpieczenie w ramach swojego planu nabywania odporności cybernetycznej. Dla porównania, zwiększenie wydatków planuje tylko 58% firm większych.

Raport pokazał też, że 71% MŚP miało limit ochrony poniżej 1 mln dol. i niższy od całkowitych przeszłych lub szacowanych przyszłych kosztów cyberataku.

Uprawa i hodowla, opieka zdrowotna, hotelarstwo i telekomunikacja to branże zdecydowanie niedostatecznie chronione, z największą luką pomiędzy sumami ubezpieczenia a spodziewanymi stratami.

– Naruszenie bezpieczeństwa cybernetycznego to nie jest już kwestia „czy”, tylko „kiedy” – stwierdziła Isabelle Dumont, wiceprezes Cowbell Cyber. – Nasza analiza wyników badania ankietowego pokazuje, że cyberubezpieczenie staje się coraz popularniejsze wśród małych i średnich przedsiębiorstw, które chcą chronić swoje aktywa i przyspieszyć reakcję oraz proces powrotu do normalności po cyberincydencie. Ubezpieczenie cyber jest teraz dla firm koniecznością, a nie luksusem.

W badaniu ustalono również, że zarówno MŚP, jak i duże firmy oceniają prawdopodobieństwo incydentu naruszenia bezpieczeństwa danych w ciągu najbliższego roku na 45%.

62% MŚP we wczesnych fazach dojrzałości cyberbezpieczeństwa uważa, że cyberubezpieczenie jest warte swojej ceny. Tylko 13% uznało, że ochrona nie jest warta kosztu. Przeciętnie suma ubezpieczenia cyber wynosi ok. 0,14% obrotu firmy.

Cyberataki z nieuprawnionym użyciem hasła i uwierzytelnienia powodują obecnie największe straty i będą stanowić największe zagrożenie w ciągu najbliższych dwóch lat.

Wieloczynnikowa identyfikacja jest znacząco zbyt rzadko stosowana w MŚP (18%) w porównaniu z dużymi firmami (43%).

55% MŚP wskazało na urządzenia własne pracowników jako źródło największego zagrożenia.

AC

18,429FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie