Blog - Strona 1376 z 1524 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1376

Wielka Brytania: Po pandemii cyberataki

0

Upowszechnianie się pracy zdalnej w wyniku pandemii zwiększy ryzyko cyberataków. Najbardziej bezbronne w tej sytuacji są małe firmy. Stwarza to szansę dla ubezpieczycieli na poprawę współczynnika penetracji. Popyt na ubezpieczenia od ryzyk cyber wśród brytyjskich małych i średnich przedsiębiorstw wzrósł znacznie od 2015 r., osiągając w 2019 r. poziom 18,8% sektora małych i średnich przedsiębiorstw – wskazują wnioski płynące z raportu tematycznego poświęconego cyberubezpieczeniom.

Analityczka Global Data Jazmin Chong komentuje: – Popyt na cyberubezpieczenia widać najwyraźniej wśród mikrofirm, gdzie w latach 2016–2019 nastąpił 300% wzrost, do poziomu 17,8%. Tak ogromny wzrost wynika z bardzo niskiego odsetka mikrofirm, jakie miały cyberubezpieczenia w przeszłości.

Z kolei małe i średnie przedsiębiorstwa również odnotowały zauważalne wzrosty. Obecnie ponad 50% firm średniej wielkości posiada polisę chroniącą przed ryzykiem cyber, co wskazuje na rosnącą powszechnie świadomość znaczenia ochrony przed incydentami cyfrowymi wśród większych przedsiębiorstw. Tymczasem spośród przedsiębiorstw małych w 2019 r. cyberpolisę miało 40%. Pandemia z pewnością spowoduje przyspieszenie na tym rynku.

Global Data spodziewa się dalszego wzrostu popytu na cyberubezpieczenia, nie tylko z powodu cyberryzyk związanych z pracą w domu, ale też dlatego, że pandemia jeszcze bardziej wzmocni zależność firm od technologii w codziennej działalności.

(AC, źródło: Global Data)

UKNF o konsekwencjach niedopełnienia obowiązku szkoleniowego przez dystrybutorów ubezpieczeń

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W odpowiedzi na pytania podmiotów nadzorowanych Urząd Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF) opublikował swoje stanowisko dotyczące skutków niezrealizowania obowiązku doskonalenia umiejętności zawodowych, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń.

W komunikacie Urząd podkreślił, że jego zdaniem wskazanie przez ustawodawcę wprost terminu, w jakim powinno nastąpić wykonanie obowiązku ukończenia szkolenia zawodowego w przypadku osób, o których mowa w art. 12 ust. 1 i 10 ustawy oznacza, że nie można uzupełnić z mocą wsteczną szkolenia zawodowego za rok poprzedni. W szczególności „uzupełnienie” nie może nastąpić poprzez ukończenie szkolenia w zwiększonej liczbie godzin w kolejnym roku kalendarzowym. UKNF zastrzegł, że czym innym jest natomiast  możliwość korekty błędów formalnych dotyczących otrzymanych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia zawodowego. Przez błędy formalne należy rozumieć niedochowanie wymagań wskazanych w treści art. 12 ust. 8 i 9 ustawy. Możliwość korekty nie dotyczy natomiast konwalidowania uchybień dotyczących samego szkolenia.

„Obowiązek wynikający z art. 12 ust. 1 i 10 u.d.u. należy powiązać z obowiązkami wynikającymi z art. 7 ust. 1, zgodnie z którym dystrybutor ubezpieczeń, wykonując dystrybucję ubezpieczeń, postępuje uczciwie, rzetelnie i profesjonalnie, zgodnie z najlepiej pojętym interesem klientów. Coroczne dopełnienie obowiązku ukończenia szkolenia zawodowego przez osoby, o których mowa w art. 12 ust. 1 i 10 umożliwia nabycie, utrwalanie i aktualizację wiedzy niezbędnej do właściwego wykonywania czynności przez ww. osoby. W ocenie organu nadzoru, przejawem profesjonalizmu dystrybutora ubezpieczeń jest nie tylko osobiste dopełnienie tego obowiązku (jeżeli obowiązek dotyczy danego dystrybutora), lecz również korzystanie przy wykonywaniu działalności dystrybucyjnej z usług osób, które zadośćuczyniły temu obowiązkowi” – głosi komunikat.

UKNF zaznaczył też, że w razie stwierdzenia przez dystrybutora ubezpieczeń, iż wykonuje czynności przy pomocy osób fizycznych, które nie zrealizowały obowiązku ukończenia szkolenia zawodowego w 2019 r., powinien on zadbać, aby takie osoby nie wykonywały czynności dystrybucyjnych do czasu zrealizowania tego obowiązku za 2020 r. Dopełnienie obowiązku nie zwalnia z odpowiedzialności z tytułu jego niezrealizowania za 2019 r. Analogiczne działania powinny zostać podjęte także przez dystrybutorów, którzy osobiście nie dopełnili obowiązku ukończenia szkolenia zawodowego.

Nadzór podkreślił również, że w jego ocenie wdrożenie i stosowanie regulacji wewnętrznych w zakresie spełnienia obowiązku ukończenia szkolenia zawodowego może stanowić wsparcie systemowe przy realizacji tego obowiązku spoczywającego na dystrybutorach oraz realizacji obowiązków wynikających z art. 7 ustawy, w zakresie korzystania przy wykonywaniu działalności dystrybucyjnej z usług osób, które zrealizowały obowiązek ukończenia szkolenia zawodowego, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy.

UKNF przypomniał też, jakie konsekwencje może mieć brak realizacji obowiązku ukończenia szkolenia zawodowego, określonego w art. 12 ust. 1 ustawy o dystrybucji ubezpieczeń. Zastosowanie ma wówczas art. 84 ust. 2 tejże ustawy, zgodnie z którym nadzór może m.in. wydać wobec dystrybutora ubezpieczeń lub dystrybutora reasekuracji decyzję nakazującą powstrzymanie się od ponownego naruszania prawa, cofnąć zezwolenie na wykonywanie działalności brokerskiej podmiotowi wykonującemu tę działalność, dokonującemu naruszenia przepisów prawa lub wykreślić z rejestru agentów agenta ubezpieczeniowego dokonującego naruszenia przepisów prawa.

Z kolei brak skutecznego nadzoru nad realizacją obowiązku szkoleniowego przez osoby fizyczne wykonujące czynności dystrybucyjne, skutkującego posługiwaniem się przez dystrybutora ubezpieczeń osobami, które nie dopełniły obowiązku ukończenia szkolenia zawodowego, może skutkować zastosowaniem art. 84 ust. 1 ustawy o dystrybucji ubezpieczeń. Zgodnie z nim organ nadzoru może w drodze decyzji wydać publiczne oświadczenie wskazujące osobę odpowiedzialną za naruszenie prawa oraz charakter tego naruszenia, nakazać dystrybutorowi powstrzymanie się od ponownego naruszania prawa, zawiesić w czynnościach członka zarządu dystrybutora-osoby prawnej odpowiedzialnego za dokonanie naruszenia przepisów prawa, nałożyć na dystrybutora-osobę prawną lub fizyczną karę pieniężną czy też cofnąć zezwolenie na wykonywanie działalności brokerskiej dokonującemu naruszenia przepisów prawa lub wykreślić z rejestru agentów naruszających przepisy prawa.

„W ramach sprawowanego nadzoru nad dystrybucją ubezpieczeń, UKNF monitoruje sposób wykonywania obowiązku doskonalenia umiejętności zawodowych wskazany w art. 12 u.d.u. W przypadku stwierdzonych naruszeń przepisów prawa w przedmiotowym zakresie, organ nadzoru skorzysta z przysługujących mu, wskazanych powyżej, środków nadzorczych. Podejmując decyzję o zastosowaniu konkretnego środka, organ nadzoru będzie kierował się przesłankami określonymi w treści art. 85 ustawy o dystrybucji ubezpieczeń, biorąc również pod uwagę m.in. stopień braku realizacji obowiązku (np. czy osoba zobowiązana w ogóle nie zrealizowała obowiązku, czy też realizowała go w niepełnym wymiarze), a także przyczyny braku realizacji obowiązku, czy też skalę posługiwania się osobami nieprzeszkolonymi przez dystrybutora. Stosowanym środkiem nadzorczym mogą być w szczególności kary pieniężne określone w treści art. 84 ust. 1 pkt 4 i 5 ustawy. W przypadku stwierdzenia rażących naruszeń przepisów prawa organ nadzoru nie wyklucza jednakże podejmowania innych działań nadzorczych, z wykreśleniem z rejestru pośredników ubezpieczeniowych włącznie” – napisano w komunikacie.

(AM, źródło: KNF)

Insurance Forum: Aleksandra Wysocka poprowadzi dyskusję na temat prewencji

0

24 czerwca, podczas drugiego dnia 15. Insurance Forum, odbędzie się panel dyskusyjny poświęcony prewencji, który poprowadzi redaktor naczelna „Gazety Ubezpieczeniowej” Aleksandra Wysocka.

Uczestnicy panelu będą dyskutować na takie tematy, jak prewencja wpisana w model biznesowy, wykorzystanie nowych technologii w służbie prewencji w różnych segmentach ubezpieczeń czy zagraniczne inspiracje kształtowania wzorców odpowiedzialnych zachowań. Przedstawią też przykłady kampanii pokazujących prewencję jako wartość dodaną do ubezpieczenia oraz inicjatyw prewencyjnych w zakresie ruchu drogowego, których celem jest przeciwdziałanie wypadkom oraz zmniejszanie ich skutków.

Obok Aleksandry Wysockiej w dyskusji udział wezmą: Rafał Hiszpański, prezes zarządu D.A.S., Radosław Kamiński, wiceprezes zarządu Allianz, Dorota Macieja, członek zarządu PZU Życie, Stanisław Szczurek, dyrektor Biura Rozwoju Biznesu AXA, oraz Katarzyna Wojdyła, członek zarządu Link4.

Aleksandra Wysocka
Rafał Hiszpański
Katarzyna Wojdyła
Dorota Macieja
Stanisław Szczurek
Radosław Kamiński

Panel odbędzie się w godzinach 9.50-10.20. „Gazeta Ubezpieczeniowa” jest patronem medialnym Insurance Forum.

Artur Makowiecki
news@gu.home.pl

Jeszcze o polisach na raty

0
Wacław Migacz

O nadal aktualnym temacie sprzedaży polis na raty rozmawiam z Wacławem Migaczem, prezesem zarządu Alwis & Secura i Alwis Finanse

Aleksandra E. Wysocka: – Wiem, że od dłuższego już czasu prowadzicie sprzedaż ubezpieczeń na raty, spytam więc, jakie są Wasze doświadczenia w tym zakresie?

Wacław Migacz: – To prawda, bo własny alwisowski system sprzedaży polis na raty posiadamy od ponad dziesięciu lat. I przez cały ten okres dobrze się nam sprawdzał i nadal sprawdza, a teraz w okresie pandemii szybciej rozwija.

Stworzyliśmy go dla własnych pośredników (OFWCA), aby pomóc im w sprzedaży ubezpieczeń, kiedy za rozłożenie składki na cztery raty trzeba było podnosić składkę np. o 10 lub 5%. W naszym systemie przy rozłożeniu na dziesięć rat składka była zawsze nieco niższa. Był i jest to system dla własnych OFWCA, ale teraz wychodzimy z nim szerzej do agentów zewnętrznych, ponieważ widzimy takie zapotrzebowanie.

Ważny jest fakt, że przez cały czas sprzedajemy na raty ubezpieczenia dla wszystkich zakładów ubezpieczeniowych, z którymi mamy podpisane umowy agencyjne – te ZU nawet o tym nie wiedzą. Otrzymują składkę jednorazowo, a prawny stosunek kredytowy odbywa się poza nimi na płaszczyźnie OFWCA – klient.

I aby było to bardzo czytelne, po kilku latach podzieliliśmy jeszcze role poprzez powołanie własnej spółki-córki – Alwis Finanse. I teraz Alwis & Secura zajmuje się tylko ubezpieczeniami, natomiast Alwis Finanse sprawami ubezpieczeń na raty. Wszystko pod jednym kierownictwem. Nie tylko ubezpieczenia na raty, bo wyszliśmy z założenia, że warto, aby w naszych terenowych Biurach Ubezpieczeń prowadzić także inne usługi finansowe: przyjmowania opłat, kredytów i pożyczek detalicznych.

Obok dodatkowych środków finansowych z tej działalności ważne jest również, że takie biuro jest zawsze otwarte i pracownik służy pomocą. Dużą bolączką biur jednoosobowych jest to, że jak OFWCA sama obsługuje ubezpieczenia w biurze, to nie ma czasu na wyjazd do klienta, ponieważ musiałaby zamknąć swoje BU na ten czas – i koło się zamyka. Tutaj mamy ten problem częściowo rozwiązany.

Reasumując, chcę jasno podkreślić, że sprzedaż polis na raty to u nas w agencji ważny element wsparcia sprzedaży.

To ciekawe, bo nie wszyscy tak szeroko widzą ten problem. A jakie korzyści mają z tego dystrybutorzy/OFWCA i klienci?

– Dodałbym, że korzyści mają tutaj trzy strony: agent, klient i zakład ubezpieczeń, o czym się często zapomina. To taka nierozłączna „triada” beneficjentów tego rozwiązania.

  • Klient: Ma możliwość opłacenia – za stosunkowo niską kwotę – składki ubezpieczeniowej w dziesięciu ratach (ponieważ takie preferujemy). Nie musi wykładać naraz większych pieniędzy, może rozszerzyć zakres ubezpieczenia lub przeznaczyć pieniądze na inne, ważniejsze cele, co wyraźnie się ujawniło podczas pandemii.

A dlaczego na dziesięć rat, a nie np. 12? Ponieważ klient otrzymuje kredyt i zaczyna go spłacać w następnym miesiącu. Za rok przychodzi do nas wznowić ubezpieczenie i ma spłacone poprzednie raty, może znów korzystać z takiej formy zapłaty. Mamy klientów, którzy od kilku lat co roku tak się ubezpieczają.

  • Agent/OFWCA: Pomaga klientowi rozwiązać problem z zapłatą składki za ubezpieczenie i często jeszcze dodatkowe ubezpieczenia. Klient jest z nim mocniej związany. Otrzymuje prowizję jednorazowo, a więc nie musi monitorować zapłaty rat składki przez klienta czy sprawdzać naliczenia prowizji za raty. A wszyscy wiemy, że dość często wypadają dobrowolne ubezpieczenia na skutek niezapłacenia kolejnych rat składek. Dodatkowo otrzymuje jeszcze prowizje za dokonaną sprzedaż na raty.

Cała procedura przeprowadzenia kredytowania składki jest bardzo prosta, niewymagająca czasu i dodatkowych nakładów. Trzeba też podkreślić, że agent nie ponosi żadnej odpowiedzialności, jeśli klient nie będzie płacił kolejnych rat za zaciągnięty kredyt na ubezpieczenie.

  • Zakład ubezpieczeń: Nie jest uczestnikiem żadnego stosunku kredytowego z klientem. Otrzymuje od agenta składkę jednorazowo, nie musi monitorować zapłaty kolejnych rat, a także kontrolować czy windykować w tej sprawie umownego roszczenia. Może lokować składki w celu osiągnięcia zysku, choć obecnie to raczej trudne. Jeśli umowa ubezpieczenia jest rozwiązywana, to składka jest rozliczana tylko z klientem, tak jak w każdym innym przypadku.

Ładnie to Pan przedstawił. Ale czy to jest w praktyce stosowane? Jakie widzicie tutaj problemy?

– Od samego początku postawiliśmy na pełną dobrowolność naszych partnerów w biznesie, czyli OFWCA. Daliśmy im narzędzie, które wspiera sprzedaż. Mogą z niego skorzystać przy naszej pełnej merytorycznej pomocy. Jedni skorzystali, inni nie. Jest wiele tego powodów. To pewna tradycja: „od lat za ubezpieczenia płaci się gotówką”. Niektórzy pośrednicy nie byli przekonani i chyba jeszcze nie są, chociaż pandemia w pewien sposób ich zmusiła do zmiany podejścia. Młodsi korzystają z tej formy chętniej.

Generalnie problem tkwi w zrozumieniu swojego interesu przez pośrednika. I na to zwracamy obecnie uwagę. Ale nie przymuszamy, natomiast rozmawiamy, szkolimy, pomagamy i pokazujemy realne korzyści. Naszym plusem jest to, że znamy dokładnie to środowisko, znamy w większości osobiście te osoby i wiemy, jaki potencjał w nich tkwi. Ten potencjał będziemy wyzwalać i przełamywać stereotypy „tradycyjnego agenta”, który odchodzi w niebyt.

Wdrażane nowe technologie, technika, formy organizacyjne, digitalizacja, metody kontaktów i łączności wymuszą zmianę postaw agencyjnych i sprzedażowych. Okres pandemii pokazał, że to jest możliwe, i to w tak krótkim czasie – chcemy to również wykorzystać.

Jak już wspomniałem, nasz system sprzedaży na raty udostępniamy także agentom z nami niewspółpracującym, jako OFWCA. Chętnych zapraszamy do kontaktu. Odpowiemy na każde zapytanie.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

AXA zaoferuje opaskę medyczną z ubezpieczeniem na życie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Przygotowana wspólnie z Comarch Healthcare inteligentna opaska medyczna z polisą na życie jest kolejnym pomysłem AXA na wykorzystanie internetu rzeczy (IoT) w działalności ubezpieczeniowej – zauważa „Puls Biznesu”.

Sprzedaż opaski monitorującej parametry życiowe z ubezpieczeniem ma ruszyć w przyszłym miesiącu. Dystrybucja będzie się odbywać przez sieć agentów wyłącznych. Aleksandra Polakowska-Szymańska, dyrektor departamentu rozwoju produktów AXA, mówi gazecie, że pakiet został stworzony z myślą o seniorach, do których najtrudniej dotrzeć z polisą na życie ze względu na wysoką składkę, rosnącą z wiekiem. Przyznaje, że zakład celowo nie określił progu wiekowego ubezpieczenia, gdyż wierzy, iż opaska może cieszyć się zainteresowaniem również wśród przewlekle chorych ludzi młodych. Celem produktu jest zapewnienie poczucia bezpieczeństwa osobom starszym. Ze względów formalnych polisa określa sumę ubezpieczenia wypłacaną w przypadku śmierci, ale jest ona symboliczna. Stanisław Szczurek, dyrektor biura rozwoju biznesu AXA, wyjaśnia, że opaska wyposażona w kartę SIM i system geolokalizacji pozwala na bieżąco mierzyć parametry życiowe użytkownika i przesyłać je do centrum monitoringu Comarch Healthcare. Gdy odbiegają od normy, ratownicy medyczni kontaktują się z właścicielem opaski, a w przypadku braku kontaktu wysyłają pogotowie ratunkowe. Opaska pozwala też na szybkie wezwanie pomocy przy użyciu specjalnych przycisków oraz zapewnia wgląd w historię choroby pacjenta. AXA nie wyklucza, że w przyszłości opaska będzie dodatkiem do każdej polisy na życie. Firma myśli też o wprowadzeniu urządzenia monitorującego oddech dodanego do świadczenia z tytułu urodzenia dziecka.

Więcej:
„Puls Biznesu” z 24 czerwca Karolina Wysota „Życiowy sojusz AXA i Comarchu”
https://www.pb.pl/zyciowy-sojusz-axa-i-comarchu-994682

 (AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Klauzula covidowa w polisach turystycznych Europy Ubezpieczenia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Europa Ubezpieczenia wprowadza do ubezpieczeń turystycznych klauzulę covidową, która zapewnia ochronę na wypadek zarażenia koronawirusem podczas podróży zagranicznej.

– Mimo otwarcia granic, nadal występuje ryzyko zachorowania na COVID-19. Dlatego chcemy zapewnić klientom, którzy decydują się na wyjazd za granicę w celach turystycznych lub zawodowych, ochronę na wypadek zachorowania na koronawirusa. W ramach oferowanych przez nas ubezpieczeń będą mogli liczyć na pokrycie kosztów leczenia, ratownictwa, transportu czy pomocy w podróży  – mówi Tomasz Janas, ekspert ds. ubezpieczeń turystycznych Europy Ubezpieczenia.

Ochrona przed COVID-19 jest dostępna m.in. w ubezpieczeniu Travel World, które Europa oferuje przez partnerów, czy ubezpieczeniu ITravel, które można zakupić na stronie internetowej tueuropa.pl. Zgodnie z klauzulą covidową w przypadku zachorowania ochrona jest zapewniona w ramach sumy ubezpieczenia kosztów leczenia, w wysokości do 50 tys. euro w produkcie Travel World i do 200 tys. zł w ITravel.

Nowe zasady ochrony ubezpieczeniowej dotyczą wyjazdów zagranicznych od 21 czerwca, niezależnie od daty zakupu polisy. Klauzula covidowa nie obejmuje ubezpieczenia kosztów rezygnacji.

(AM, źródło: Europy Ubezpieczenia)

Polisa na zagraniczny wyjazd musi chronić od ryzyka COVID-19

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Wybierając się w podróż zagraniczną, warto sprawdzić, czy posiadane ubezpieczenie podróżne zapewni ochronę w razie zachorowania na COVID-19 – przypomina „Puls Biznesu”.

Michał Domagalski, ekspert w zakresie ubezpieczeń osobowych Marsh Polska, podkreśla, że optymalna polisa powinna obowiązywać w przypadku COVID-19, a jej suma ubezpieczenia wystarczy na leczenie i transport ubezpieczonego do Polski. Radzi, aby dokładnie zweryfikować aktualne oferty zakładów, ponieważ w ostatnim czasie jedno z towarzystw wprowadziło do swoich OWU wyłączenie odpowiedzialności za skutki epidemii lub pandemii. Z kolei prof. Mariusz Golecki, Rzecznik Finansowy, zauważa, że ubezpieczyciele często nie wprowadzają rozróżnienia na pandemię i epidemię w postanowieniach umów, ale niektórzy wyłączają pierwszą, a obejmują ochroną tę drugą. Michał Grabowski, dyrektor generalny Operon Ubezpieczenia, uważa, że obecnie bez ubezpieczenia ryzyka wystąpienia zdarzeń związanych  z COVID-19 polisa turystyczna nie ma sensu. Robert Pelczar, menedżer produktu Rankomat, przyznaje, że zakłady szybko dostosowały się do nowej sytuacji i objęły ochroną zachorowania na koronawirusa. Magdalena Oszczak, menedżer ds. oceny ryzyka AXA, przyznaje, że polisy turystyczne jej firmy chronią na wypadek zarażenia się wirusem podczas pobytu za granicą – COVID-19 jest traktowany jak każde inne nagłe zachorowanie. Podobnie jest w Warcie i Colonnade.

Więcej:
„Puls Biznesu” z 24 Sylwia Wedziuk „W delegacji bez polisy ani rusz”:
https://www.pb.pl/w-delegacji-bez-polisy-ani-rusz-994674

 (AM, źródło: „Puls Biznesu”)

TUW PZUW sfinansował zabezpieczenie łódzkich kamienic

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

14 łódzkich kamienic wskazanych do generalnego remontu lub rozbiórki zostało zabezpieczonych specjalną siatką chroniącą przed oderwaniem się części elewacji. Zakup i montaż siatek został sfinansowany z funduszu prewencyjnego TUW PZUW.

Ubezpieczyciel wyjaśnił, że zadanie prewencyjne ma bezpośredni wpływ na poprawę bezpieczeństwa mieszkańców i gości odwiedzających Łódź. Wytypowane budynki znajdują się bowiem w pobliżu ruchliwych ulic i  chodników. Koszt zakupu i instalacji zabezpieczeń wyniósł 100 tys. zł.

(AM, źródło: TUW PZUW)

Starter24 świętuje dwudziestolecie obecności na polskim rynku

0

W czerwcu tego roku mija 20 lat od debiutu rynkowego Starter24. Firma, która jako ostatnia rozpoczynała działalność w branży car assistance w Polsce, dzisiaj legitymuje się blisko 60% udziałem w segmencie OEM (producentów, importerów samochodów).

– Gdy w 2000 roku rozpoczynaliśmy naszą działalność, byliśmy ostatnią firmą assistance, która debiutowała na polskim rynku assistance. Dzisiaj, po 20 latach, możemy zaliczyć Starter24 do jednego z liderów tego rynku, z mocną pozycją w kilku segmentach. Jesteśmy niekwestionowanym liderem w segmencie OEM (nowych samochodów opuszczających salony sprzedaży), mając 60% udziału w rynku. Poza tym mamy mocną pozycję w branży CFM (wynajem długoterminowy) i leasingowej. Obsługujemy również klientów w branży ubezpieczeniowej i motoryzacyjnej – wyjaśnia Marek Zefirian, prezes zarządu Starter24.

Aktualnie Starter24 ma pod ochroną ponad 1,3 mln samochodów i obsługuje rocznie ponad 210 tys. spraw assistance. Starter24 specjalizuje się głównie w assistance samochodowym dla biznesu, ale ma w ofercie także home i medical assistance, usługi call-center czy likwidacji szkód.

– To, co wyróżnia naszą firmę i pozwoliło zbudować przewagę konkurencyjną, to wysoka skuteczność napraw na drodze (dzięki własnej flocie samochodów patrolowych, rozwojowi kompetencji technicznych), wykorzystanie najnowszych technologii (m.in. własny system operacyjny ATLAS, ciągłe innowacje) oraz dojrzały i ambitny zespół, bez którego to wszystko nie byłoby możliwe – dodaje Marek Zefirian. – Jesteśmy częścią międzynarodowej rodziny, jaką jest ARC Europe. Dzięki współpracy w grupie wymieniamy się doświadczeniem, najlepszymi praktykami, korzystamy z kompetencji różnych organizacji, ale przede wszystkim możemy zapewnić naszym klientom pomoc i mobilność w całej Europie, 24/7/365 – podkreśla.

(AM, źródło: Starter24)

Filipiny: Więcej składki zebranej z mikroubezpieczeń

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W 2019 r. suma składek wygenerowanych przez sektor mikroubezpieczeń wyniosła 9,12 mld filipińskich peso (182 mln dol.), o 12% więcej niż 8,14 mld peso przypisane w 2018 r. – wyliczyła Komisja Ubezpieczeń na podstawie raportów ubezpieczycieli bez audytu.

Całkowita liczba ubezpieczonych wzrosła w 2019 r. o 16%, do 45,13 mln, z 38,89 mln w 2018 r. Towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych mają największy udział w ochronie i składce, z 57,6% całkowitej składki sektora, i ubezpieczały w ub.r. 25,66 mln osób, czyli 56,9% wszystkich ubezpieczonych w sektorze mikroubezpieczeń. Ubezpieczenia na życie odnotowały 2% wzrostu składki mikroubezpieczeniowej, do 2,64 mld filipińskich peso, podczas gdy liczba ubezpieczonych spadła do 11,01 mln, z 11,85 mln. W ubezpieczeniach non-life składka wzrosła o 23%, do 1,23 mld peso.

(AC, źródło: AIR)

18,429FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie