Blog - Strona 1446 z 1450 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1446

Odc. 39 – Sztuczna inteligencja. Groza wdrożenia – Aspartus

0

Już sama nazwa „sztuczna inteligencja” odstrasza przeciętnego śmiertelnika. Obawy niczym z filmów science fiction, w których roboty opanowują naszą planetę. Pewnie jest w nich ziarno prawdy, ale to zmartwienie pozostawiamy światowym przywódcom i gigantom przemysłu wierząc, że zachowają umiar i zdrowy rozsądek w zastępowaniu człowieka.
My zajęliśmy się czymś bardziej „przyziemnym”, tzn. usprawnianiem algorytmów decyzyjnych w procesach ubezpieczeniowych. Dziś możemy świętować sukces, ale droga do jego osiągnięcia była usłana wieloma zwrotami akcji, obawami wdrożenia, a także niepewnością ze strony zakładów ubezpieczeń i wizją redukcji personelu.
Gośćmi podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez asekuracji” są Marcin Wójciuk i Marcin Dąmbski z firmy Aspartus. Z podcastu dowiecie się:

  • Jakie są główne przeszkody przy wdrożeniu elementów sztucznej inteligencji w branży ubezpieczeniowej?
  • W jakich obszarach biznesowych sztuczna inteligencja może być przydatna?
  • Czy boty zastąpią pracowników i agentów?

PS Zainteresowanych tematem odsyłamy też do artykułu „Sztuczna inteligencja. Groza wdrożenia„.

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 38 – Ubezpieczenia bez serca – Alicja Cybulska, Havas

0

Dlaczego klienci jedne marki kochają, a obok innych przechodzą obojętnie? Czy ubezpieczenia mogą zrobić coś, by lepiej trafiać do serc i umysłów ludzi, czy wystarczy, jak pozostaną przy racjonalnych komunikatach opartych na liczbach i paragrafach?
Na te i inne pytania odpowie Alicja Cybulska, Intelligence Director w Havas.

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 37 — Sukces według OVB – Artur Kijonka

0

25 lat multiagencji OVB w Polsce to okazja do podsumowań. Czy w świecie współczesnej dystrybucji jest miejsce na duże, wielopoziomowe sieci? A może wręcz tylko na takie? O sukcesach i wyzwaniach opowie Artur Kijonka – prezes OVB.
W podcaście:

  • Jak odnieść sukces w OVB?
  • Czego młodzi ludzie szukają w ubezpieczeniach?
  • Co jest rzeczywistym produktem w OVB?
  • Od inwestycji, do życia i majątku – „Allfinanz” w praktyce
  • Autorski pomysł na APK (analizę potrzeb klienta)
  • Jednostka czy zespół?
  • Sprzedawca czy misjonarz?
  • Dlaczego nie ma konkurencji między agentami?
  • Co czeka rynek w kolejnych latach?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 36 – Co jeszcze da ci UFG? – Aspartus

0

Usługi oferowane przez Ośrodek Informacji UFG to skarbnica wiedzy o kliencie, pojeździe czy nawet całym rynku. Trzeba tylko umieć z tej wiedzy skorzystać. O tym, jak to zrobić w 36. odcinku podcastu „Rozmowy bez asekuracji” opowiadają Marcin Wójciuk i Przemysław Czapliński z firmy Aspartus.
Wypełnienie bazy ubezpieczeniami komunikacyjnymi od dłuższego czasu jest bliskie 100%. Oznacza to, że prawie każda polisa, szkoda i odszkodowanie są raportowane przez zakłady do Ośrodka Informacji. Przypomnijmy, dane dla OC gromadzone są od 2004, a AC – 2006 r. Liczby są imponujące, samych rekordów polisowych w bazie jest ponad 300 mln!
A jak jest z jakością? Również coraz lepiej. Należy pamiętać, że jakość danych w bazie zależy wyłącznie od higieny przekazywania danych przez zakłady.
Z podcastu dowiecie się:

  • Ile potrafi zniszczyć jeden przecinek
  • Jak skuteczniej wykrywać fraudy
  • Jak sprawdzić, czy dane przesyłane do UFG są poprawne
  • Jak zwiększyć dokładność analizy szkodowości
  • Do czego można wykorzystać program „Broker UFG”?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Jeszcze więcej o zastosowaniu danych z Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego w artykule „Co skrywa UFG„.

Odc. 35 – 3… 2… 1… IDD! – Łukasz Zoń, Stowarzyszenie Brokerów

0

Od 1 X 2018 r. obowiązuje nowa Ustawa o dystrybucji ubezpieczeń.

  • Czy brokerzy są gotowi na nowe przepisy?
  • Jak zmienia się przygotowanie rekomendacji brokerskiej?
  • Jakie jeszcze nowości przyniosły nowe przepisy?

O tym wszystkim opowiada Łukasz Zoń, prezes Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych.
W podcaście usłyszymy również o cyklu certyfikowanych szkoleń zawodowych, które już niebawem ruszą w Stowarzyszeniu, pozwalając na realizację ustawowego obowiązku doskonalenia zawodowego w wymiarze co najmniej 15 godzin rocznie.

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 34 – Plan na Zdrowie w sieci multi – Łukasz Heinowski, PZU

0

Od lipca 2018 roku multiagenci współpracujący z PZU SA mają w ofercie nowe, indywidualne ubezpieczenie zdrowotne – PZU Plan na Zdrowie. Produkt pomaga w codziennym dbaniu o zdrowie, zapewniając dostęp do ponad 2 tys. prywatnych placówek medycznych w całym kraju oraz  wspiera klientów w trudnych momentach, takich jak nieszczęśliwy wypadek, ciężka choroba czy nowotwór złośliwy.
W strategii PZU ważnym elementem jest zdobycie pozycji lidera ubezpieczeń zdrowotnych i w tym kierunku aktywnie zmierzamy. Wprowadzenie PZU Planu Na Zdrowie doskonale się w to wpisuje. Produkt jest prosty zarówno z punktu widzenia klienta, jak i multiagenta. Proces sprzedaży jest bardzo intuicyjny, tak naprawdę wystarczy kilka kliknięć, by wystawić polisę – mówi Łukasz Heinowski, dyrektor Biura Sprzedaży Multiagencyjnej i Brokerskiej PZU SA, gość 34 odcinka podcastu „Rozmowy bez asekuracji”. – Najważniejsze jest jednak to, że klient otrzymuje ochronę, którą rozumie i która mu się przyda w sytuacji poważnych zachorowań, a także w codziennym dbaniu o zdrowie.
Wystąpienie poważnego problemu zdrowotnego wymaga natychmiastowej reakcji, aby jak najszybciej rozpocząć diagnostykę, podjąć skuteczne leczenie i zapobiec ryzyku powikłań. PZU w ramach ubezpieczenia PZU Plan na Zdrowie obejmuje ochroną ubezpieczeniową osoby dotknięte:

  • nieszczęśliwym wypadkiem, skutkującym m.in.: złamaniem, porażeniem i uszkodzeniem narządów (ubezpieczenie podstawowe – Plan na Zdrowie);
  • ciężką chorobą: np. udarem, ropniem mózgu, zapaleniem mięśnia sercowego, stwardnieniem rozsiany (ubezpieczenie dodatkowe W Ciężkiej Chorobie);
  • nowotworem złośliwym, w tym coraz częściej diagnozowanymi u Polaków: czerniakiem złośliwym, nowotworem złośliwym piersi, nowotworem złośliwym szyjki macicy i nowotworem złośliwym płuc (ubezpieczenie dodatkowe W Leczeniu Nowotworu).

Osoby zmagające się z konsekwencjami nieszczęśliwego wypadku oraz ciężkiej choroby otrzymają dostęp do specjalistach konsultacji lekarskich i badań diagnostycznych w sieci medycznej PZU Zdrowie. W razie zdiagnozowania nowotworu złośliwego PZU zapewni organizację drugiej opinii medycznej oraz konsylium lekarskiego, a także wsparcie finansowe, które pacjent może przeznaczyć na dowolny cel np. na nierefundowaną terapię farmakologiczną.
Ubezpieczenie można rozszerzyć również o opiekę medyczną na co dzień (ubezpieczenie dodatkowe W Trosce o Ciebie), w ramach której dostępne są m.in. wizyty u specjalistów (bez skierowania), badania diagnostyczne i zabiegi rehabilitacyjne. Co ważne, wizyta u lekarza POZ odbywa się w ciągu maksymalnie dwóch dni roboczych, a u specjalisty – w ciągu 5 dni.
Zarówno multiagenci, jak i ich klienci są pozytywnie zaskoczeni ceną Planu na Zdrowie. Roczne leczenie następstw nieszczęśliwych wypadków lub ciężkich chorób może kosztować zaledwie 30 gr. dziennie. Koszt leczenia następstw nieszczęśliwych wypadków i nowotworów złośliwych wynosi 1,2 zł dziennie. Za ok 6 zł dziennie gwarantujemy kompleksowe leczenie ambulatoryjne przez rok bez względu na przyczynę wystąpienia choroby wraz zabiegami rehabilitacyjnymi. To korzystna cenowo, jakościowa oferta  – wyjaśnia Łukasz Heinowski. – Klienci coraz częściej oczekują od multiagenta kompleksowej obsługi. To oznacza konieczność poznawania nowych produktów i doskonalenia umiejętności sprzedażowych, ponieważ o zdrowiu rozmawia się inaczej, niż o samochodzie czy mieszkaniu. Dla pośredników to jest wyzwanie, ale coraz więcej z nich wychodzi mu naprzeciw – podsumowuje.
Jeszcze w tym roku multiagenci współpracujący z PZU będą mogli skorzystać z dedykowanego ubezpieczenia zdrowotnego. – Najlepiej przekonać się osobiście, jak działa takie ubezpieczenie, dlatego szykujemy rozwiązanie przygotowane specjalnie dla naszych pośredników. Szkolenia są bardzo istotne, ale nic nie zastąpi własnego doświadczenia – dodaje Łukasz Heinowski.

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 33 – Oferta ubezpieczenia grupowego od A do Z – Waldemar Poberejko, Gruplowe

0

Jak stworzyć dobrą ofertę ubezpieczenia grupowego, która nie pozostawi konkurencji większych szans? Czy wystarczy wojować samą niską ceną?
Waldemar Poberejko z Gruplowe pokazuje, jak uszyć ofertę na miarę. Z podcastu dowiesz się:

  • Z jakich elementów składa się oferta ubezpieczenia grupowego?
  • Jakie ryzyka są kluczowe, gdy konstruujemy program grupowy dla firmy?
  • W jaki sposób korzystać ze wsparcia menedżera?
  • Jak dopasować ofertę grupówki do struktury zatrudnienia?
  • W jaki sposób zaproponować „coś ekstra”, co sprawi, że wyprzedzimy konkurentów?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 32 – Jak wybrać sensowną polisę NNW dla dziecka? – Grzegorz Gasiecki, ProPlus

0
  • Jaką szkolną polisę NNW dla swojego dziecka wybrać, żeby potem spać spokojnie?
  • Czy ubezpieczenie, które oferuje szkoła jest wystarczające?
  • A może warto mieć dwie różne polisy?
  • …A może należy w ogóle zrezygnować z ubezpieczenia szkolnego?
  • Jakie elementy ochrony są naprawdę istotne, a jakie drugorzędne?
  • Czy kupować w „dajrekcie” czy u pośrednika?
  • A co jeśli dziecko uprawia nietypowy sport?

O tym wszystkim w najnowszym odcinku podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez asekuracji”. O szkolnych ubezpieczeniach NNW odpowiada Grzegorz Gasiecki, właściciel multiagencji ProPlus.

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 31 – Ubezpieczenia na dwóch kółkach – Marek Ogrodowski, Ubezpieczenia AZ

0

W sierpniu 2018 roku odbył się Drugi Ubezpieczeniowy Rajd Rowerowy zorganizowany przez multiagencję Ubezpieczenia AZ. Wszyscy uczestnicy (a było ich 155) zgodnie twierdzą, że to najbardziej niezwykły kongres multiagencyjny w Polsce, który przełamał najpopularniejszą formułę „kotlet plus dyplom”.
O tym, jak powstał pomysł na Rajd i o planach na przyszłość opowiadają:

  • Marek Ogrodowski – właściciel Ubezpieczenia AZ
  • Kinga Ogrodowska – wiceprezes.

A swoje wrażenia z Rajdu relacjonują agenci:

  • Kamil Jelonkiewicz
  • Agata Fus

W ciągu trzech dni ubezpieczeniowcy przejechali prawie 160 km po górskich terenach. Z trasą zmagali się obok siebie agenci, pracownicy multiagencji, menedżerowie, pracownicy towarzystw i członkowie zarządów oraz prezesi. Godnie reprezentowane były towarzystwa: PZU, Warta, UNIQA, Compensa, InterRisk, AXA, TUZ Ubezpieczenia, Link4 oraz D.A.S.

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 30 – Po co agentowi porównywarka? – Daniel Palak, Comperia

0

1 października 2018 r. wchodzi w życie nowa Ustawa o dystrybucji ubezpieczeń, nakładająca na dystrybutorów m.in. obowiązek przeprowadzenia analizy potrzeb klienta i zaprezentowania mu całej dostępnej oferty ubezpieczeń. Czy da się to zrobić bez wsparcia technologicznego?
Jedną z największych bolączek pracy pośrednika jest konieczność równoczesnej obsługi wielu systemów sprzedażowych i wpisywanie dokładnie tych samych danych, by uzyskać ofertę. Wszystko to pochłania czas i niepotrzebnie wydłuża proces sprzedaży. Agent zamiast rozmawiać z klientem wciąż stuka w klawiaturę.
Może go tu wspomóc technologia, która pozwala w kilka sekund sczytać dane z dowodu rejestracyjnego i wykorzystać w sposób automatyczny do wykonania kalkulacji w kilku, a nawet kilkunastu towarzystwach, bez konieczności wielokrotnego logowania się i ręcznego uzupełniania formularzy.
O tym, jak transakcyjna porównywarka skraca pracę agenta opowiada Daniel Palak z firmy Comperia.

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

18,100FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie