Blog - Strona 436 z 1469 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 436

Konferencja o praktycznych i prawnych problemach w likwidacji szkód komunikacyjnych

0
Źródło zdjęcia: Uczelnia Łazarskiego

25 października na Uczelni Łazarskiego w Warszawie odbędzie się konferencja naukowa zatytułowana „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym a standardy likwidacji szkód komunikacyjnych w ramach ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych i rola biegłego sądowego”. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Konferencja skierowana jest m.in. do sędziów, biegłych sądowych, rzeczoznawców samochodowych, pracowników naukowych z zakresu prawa cywilnego, ubezpieczeniowego i technologii napraw, likwidatorów szkód komunikacyjnych, towarzystw ubezpieczeniowych, prawników.

Program wydarzenia przewiduje krótkie merytoryczne prelekcje w ramach trzech moderowanych paneli tematycznych. Ich uczestnikami będą m.in. sędziowie, pracownicy naukowi, eksperci. W trakcie konferencji omówione zostaną m.in. aktualne trendy linii orzeczniczej oraz ich wpływ na wysokość świadczeń w ramach ubezpieczeń OC ppm., rola instytucji nadzorujących ochronę poszkodowanych oraz rynek finansowy, aspekty prawnej i etycznej odpowiedzialności spoczywającej na biegłych i rzeczoznawcach, procesowe, ustrojowe i etyczne aspekty dotyczące roli biegłego w toku postępowania sądowego oraz zasad sporządzania postanowienia o dopuszczeniu dowodu z opinii biegłego a także problemy w toku postępowania sądowego, z jakimi borykają się sędziowie, biegli, rzeczoznawcy, prawnicy oraz poszkodowani i pracownicy towarzystw ubezpieczeń.

Uczestnicy spotkania sformułują również wnioski de lege ferenda oraz propozycje dla ustawodawcy.

Koszt uczestnictwa w konferencji to 350 zł.

Rejestracja i agenda możliwa jest TUTAJ.

źródło: Uczelnia Łazarskiego

(AM, źródło: gu.com.pl, Uczelnia Łazarskiego)

Jak spełnić obowiązek szkoleniowy wymagany ustawą

0
Joanna Jastrzębska

Przed nami gorący czas – rozpoczął się wzmożony ruch w szkoleniach zawodowych dla branży ubezpieczeniowej (IDD). To dobry moment, aby przypomnieć kilka istotnych kwestii związanych z obowiązkiem szkoleniowym.

Kogo dotyczą szkolenia zawodowe (IDD)?

  • osoby wykonującej czynności agencyjne,
  • osoby wykonującej czynności brokerskie w zakresie ubezpieczeń,
  • osoby wykonującej czynności brokerskie w zakresie reasekuracji,
  • osoby wykonującej czynności dystrybucyjne zakładu ubezpieczeń,
  • osoby wykonującej czynności dystrybucyjne zakładu reasekuracji,

Osoby wchodzące do branży ubezpieczeniowej pierwsze szkolenie zawodowe w wymiarze minimum 15 h zobowiązane są zrealizować w terminie 18 miesięcy od dnia:

  • wpisu do rejestru pośredników ubezpieczeniowych osoby wykonującej czynności agencyjne, osoby wykonującej czynności brokerskie w zakresie ubezpieczeń lub osoby wykonującej czynności brokerskie w zakresie reasekuracji;
  • rozpoczęcia wykonywania czynności dystrybucyjnych zakładu ubezpieczeń lub czynności dystrybucyjnych zakładu reasekuracji przez osoby wykonujące takie czynności.

Osoba doskonaląca swoje umiejętności zawodowe ma obowiązek zrealizowania przynajmniej 15 godzin szkoleń zawodowych zgodnie z Ustawą o dystrybucji ubezpieczeń.

Dla ułatwienia, rynek w większości przyjął zasadę, że obejmuje obowiązkiem osoby zarejestrowane i wpisane do rejestru w poprzednim roku kalendarzowym.

Czy 15 godzin szkoleń w ciągu roku jest wystarczające w stosunku do ryzyka związanego z wykonywaniem zawodu pośrednika ubezpieczeniowego? Jak wygląda to w praktyce.

Stanowisko UKNF dotyczące realizacji obowiązku doskonalenia umiejętności zawodowych z 12 lutego 2020 r. doprecyzowuje i jednoznacznie określa, że w sytuacji, gdy osoba obowiązana proponuje klientom zawarcie umów z różnych działów, grup i rodzajów ubezpieczeń, wymiar 15 godzin będzie niewystarczający.

Zatem właściwe będzie realizowanie szkoleń w wyższym wymiarze, adekwatnym do zakresu oferowanych umów.

Co rekomendujemy?

Realizując szkolenia w obszarze IDD, wydając oraz konfekcjonując zaświadczenia dla TU wystawiane przez inne organizacje, mamy szeroki pogląd na praktyki rynku. 
Dla dobra wszystkich stron zaangażowanych w proces IDD dzielimy się doświadczeniem i wnioskami sprawdzonych praktyk rynkowych.

O czym należy pamiętać:

  • Dostarczenie zaświadczeń do TU majątkowego – minimum 15 h z grupy II
  • Dostarczenie zaświadczeń do TU Życiowego – minimum 15 h z grupy I
  • Multiagencje mające w ofercie zarówno ubezpieczenia majątkowe, jak i życiowe – należy ustalić proporcjonalnie w zależności od wielkości przypisu z danej grupy. Dla przykładu multiagencja dystrybuująca w 70% majątek, w 30% życie – minimum 15 h z działu II oraz 6 h z działu I.

Jeśli jesteś osobą odpowiedzialną lub wystawiającą zaświadczenie z przebytego szkolenia:

  • Zwróć szczególną uwagę na wpisanie wszystkich danych wymaganych ustawą o IDD.
  • Wpisz grupę ubezpieczeń, której dotyczy szkolenie (nie jest to jednoznaczny wymóg ustawowy, ale w świetle konieczności „wylegitymowania się” z 15 h osobom, które proponują klientom zawarcie umów ubezpieczenia z różnych działów, grup i rodzajów ubezpieczeń – naszym zdaniem staje się konieczne podanie działu, do którego kwalifikuje się szkolenie.
  • Podpisz dokument elektronicznie – naszą rekomendacją jest podpis elektroniczny kwalifikowany (U.d.u. nie zawiera definicji podpisu elektronicznego. Znajduje się ona w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady UE nr 910/2014 z 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylające dyrektywę 1999/93/WE (OJ L 257, 28.8.2014, p. 73–114), zwane dalej: rozporządzeniem. Art. 3 pkt 10 rozporządzenia definiuje podpis elektroniczny, jako „dane w postaci elektronicznej, które są dołączone lub logicznie powiązane z innymi danymi w postaci elektronicznej, i które użyte są przez podpisującego jako podpis”.
  • Stosuj przejrzysty wzorzec zaświadczenia, łatwy do analizy dla osób sprawdzających dokument.

Jeśli jesteś osobą szkoloną (agent, OFWCA, dystrybutor, broker), sprawdź:

  • czy twoje dane na zaświadczeniu są poprawne,
  • czy zaświadczenie dotyczy aktualnego roku kalendarzowego,
  • czy jest podpisane (często się zdarza, że osoby szkolone pobierają dokument elektroniczny przed podpisaniem go przez osobę uprawnioną).

Jeśli twój dokument zawiera błędy, zwróć się do jego wystawcy i poproś o korektę.

To ciebie dotyczy obowiązek realizacji szkoleń, a w razie kontroli okazania prawidłowo wystawionego zaświadczenia.

Pamiętaj, aby przekazując zaświadczenia do osób je sprawdzających:

  • dokumenty były czytelne,
  • niepodzielone na odrębne strony (ciężko przyporządkować drugą stronę do dokumentu źródłowego),
  • dokument elektroniczny pozostał w oryginalnej wersji (jako plik elektroniczny, nigdy skan),
  • nie skanować wielu dokumentów – zaświadczeń z podpisem odręcznym,
  • nie przekazywać tego samego dokumentu kilka razy (dubel).

Warto pamiętać, że na końcu całego procesu związanego z IDD jest ktoś, kto musi przeanalizować wszystkie dokumenty, sprawdzić liczbę godzin w danych grupach ubezpieczeń i je zaraportować.

W eOFWCA.pl podczas sprawdzania zaświadczeń korzystamy z automatycznego narzędzia opartego na robotyce – co znacznie przyspiesza proces sprawdzania i raportowania. Analiza wymaga, aby przekazane dokumenty były jak najbardziej zunifikowane.

Ułatwmy sobie wzajemnie pracę. Będzie to korzyścią dla całej branży.

Joanna Jastrzębska
członkini zarządu, obszar szkoleń
eOFWCA.pl

Inwestycja w grunty z pomocą pośrednika

0
Grzegorz Kaliszuk

Grunty to jeden z wielu rodzajów aktywów trwałych, które nabywamy także w celach inwestycyjnych. Według badania „Postawy Polaków wobec finansów 2022” aż 11% badanych zapytanych o to, co robią ze swoimi oszczędnościami, wskazało inwestycje w nieruchomości.

Na pytanie, na jakie cele oszczędzamy, 17% ankietowanych w tym samym badaniu wskazało nieruchomości, dom, mieszkanie lub działkę. Badanie przeprowadzono na zlecenie Fundacji Think! oraz Fundacji Citi Handlowy im. L. Kronenberga.

Lokowanie środków w nieruchomości gruntowe to wciąż bardzo popularna forma inwestycji. Możemy inwestować w działki w centrum miasta lub na przedmieściach, działki w turystycznych obszarach Polski lub rolne oraz siedliskowe. Naszym celem może być w końcu zakup gruntu na terenach przemysłowych.

Potencjał inwestycji

Jakie są zatem główne argumenty na rzecz takiej właśnie formy inwestycji? Jest ich naprawdę dużo, ale główne, na które warto zwrócić tutaj uwagę, to że ziemia z natury jest dobrem rzadkim, którego nie przybywa, więc wraz ze wzrostem popytu rośnie jego cena.

Inwestycja w ziemię daje inwestorowi pełną swobodę dysponowania tym aktywem, ze świadomością, że płynność tego rodzaju inwestycji może być obniżona z uwagi na jej wartość.

Środki ulokowane w nieruchomości charakteryzują się relatywnie największą odpornością na wahania koniunkturalne. Należy mieć jednak także na uwadze aspekt podatkowy, a mianowicie istnieje obowiązek uiszczenia podatku dochodowego od sprzedaży działki, ale tylko wtedy, gdy transakcja sprzedaży nastąpi przed upływem pięciu lat od jej nabycia.

Grunty, podobnie jak złoto, są powszechnie uznawane przez inwestorów za aktywo na niepewne czasy, jednak jak każda inwestycja, i ta związana jest z ryzykiem inwestycyjnym. Popyt na atrakcyjne lokalizacje lub działki z dużym potencjałem stopy zwrotu jednak nie słabnie. Wśród głównych czynników napędzających popyt jest obserwowany od lat długofalowy wzrost wartości ziemi, wysoka inflacja, bardzo szybko rosnące koszty zakupu własnego M oraz wciąż wysokie (jednak obniżone m.in. przez program Bezpieczny Kredyt) koszty kredytu hipotecznego.

Jako przykład potencjału tego rodzaju inwestycji można podać zmiany ceny gruntów rolnych za 1 ha w obrocie prywatnym, które w 2003 r. wynosiły 5753 zł, zaś niespełna dwie dekady później, w ubiegłym roku ich poziom uplasował się już wokół wartości 60 tys. zł (czyli ponad dziesięć razy większym).

Jaką wartość dodaje pośrednik?

Zakup nieruchomości gruntowej to zarówno prosta, jak i pełna niuansów transakcja. Warto zatem posłużyć się fachową pomocą. Korzystając z usługi pośrednika, uzyskujemy dostęp do szerokiej oferty gruntów w ramach banku ziemi, dostęp do takiej oferty, której skompletowanie i porównanie własnym sumptem zajęłoby nam długie miesiące lub nawet lata.

Wykorzystanie usługi pośrednika to także swojego rodzaju polisa ubezpieczeniowa, która chroni nas przed ryzykiem podjęcia złych decyzji pod kątem prawnym lub administracyjnym. Pośrednik bowiem dokonuje audytu gruntów, biorąc pod uwagę właśnie aspekt prawny, planistyczny, komunikacyjny oraz środowiskowy. Bada także potencjał inwestycyjny ze względu na lokalizację gruntu.

Myśląc o inwestycji w grunty, warto skorzystać z usług profesjonalnych instytucji działających na tym rynku, które przeważnie nie pobierają dodatkowych opłat. Cena zakupu pokrywa najczęściej całość kosztów.

Grzegorz Kaliszuk
dyrektor Departamentu Produktów Inwestycyjnych w Phinance SA

UFG będzie zwracać pieniądze za odwołane wyjazdy do Izraela

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny jako operator Turystycznego Funduszu Pomocowego rozpoczął 12 października przyjmowanie wniosków od podróżnych oraz organizatorów turystyki o zwrot pieniędzy wpłaconych na wycieczki do Izraela, które zostały odwołane z powodu działań wojennych.

Ochrona funduszu obejmuje wyłącznie imprezy turystyczne (połączenie co najmniej dwóch różnych rodzajów usług turystycznych na potrzeby tej samej podróży lub wakacji, np. przelotu i noclegu) odwołane przed ich rozpoczęciem. Środki z TFP nie są przeznaczone na zwrot wpłat za inne aktywności turystyczne, takie jak np. przejazd autokarem, koleją czy transport lotniczy.

Wnioski można składać wyłącznie za pośrednictwem portalu tfg.ufg.pl, nie później niż przed upływem 14 dni od powiadomienia przez podróżnego lub organizatora o rozwiązaniu umowy o udział w imprezie turystycznej realizowanej na terytorium Izraela. Zwrotom z TFP podlegają wyłącznie wpłaty za imprezy turystyczne realizowane na terytorium Izraela, w odniesieniu do których powiadomienie o odstąpieniu od umowy przez podróżnego lub powiadomienie o rozwiązaniu umowy przez organizatora turystyki nastąpiło w terminie od 7 do 22 października, zgodnie z komunikatem wydanym przez Ministra Sportu i Turystyki w porozumieniu z Ministrem Finansów.

Zwrot środków będzie możliwy w przypadku złożenia przez organizatora imprezy turystycznej i podróżnego wniosków ze zgodnymi danymi. Weryfikacja nastąpi w ciągu 30 dni od dnia otrzymania późniejszego z wniosków. W razie konieczności przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego termin przedłuży się do 4 miesięcy. W ciągu 14 dni od dnia pozytywnej weryfikacji UFG dokonuje wypłaty z TFP na rzecz podróżnych, nie wcześniej jednak niż przed uzyskaniem od organizatora turystyki wpłat, których musi on dokonać wraz ze złożeniem swojego wniosku. Do złożenia wniosku niezbędne jest posiadanie przez organizatora oraz podróżnego konta w portalu TFG. Nie można składać wniosków pocztą elektroniczną (email), tradycyjną oraz osobiście.

(AM, źródło: UFG)

Unilink kolejny rok z Polską Ligą Siatkówki

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Unilink już trzeci rok będzie wspierać rozgrywki Polskiej Ligi Siatkówki. W tym roku multiagencja stworzyła „Klub Kibica Unilink” ze specjalną strefą korzyści dla agentów współpracujących z firmą w modelu UniPartner.

– Piłka siatkowa to rodzinny sport, kojarzony wyłącznie pozytywnie. Polscy siatkarze odnoszą wiele sukcesów, dlatego cieszymy się, że możemy wspierać ten fantastyczny sport oraz jednocześnie zwiększać rozpoznawalności marki Unilink. Dzięki współpracy z Polską Ligą Siatkówki mamy kolejną przewagę konkurencyjną zwiększającą rozpoznawalność współpracujących z nami agentów komentuje Sebastian Kozak, dyrektor Sprzedaży Agencyjnej Unilink.

W ramach współpracy z Polską Ligą Siatkówki odbędzie się m.in. kampania reklamowa Unilink w trakcie meczy Polskiej Ligi Siatkówki (stoiska, bandy) oraz na kanale Polsat Sport.

Nowość dla agentów – „Klub Kibica Unilink”

Agenci współpracujący z Unilink w modelu UniPartner, poza dotychczasowymi benefitami ze współpracy, takimi jak np. oznakowanie placówki marką multiagencji, wsparciem sprzedażowym i marketingowym, mogą od teraz czerpać korzyści wynikające z dołączenia do „Klubu Kibica Unilink”.

– W tym roku przygotowaliśmy kolejną nowość dla agentów współpracujących z nami w ramach programu UniPartner – „Klub Kibica Unilink”. To specjalna społeczność zrzeszającą fanów piłki siatkowej ze strefą korzyści: bezpłatnymi biletami na mecze Polskiej Ligi Siatkówki, konkursami z atrakcyjnymi nagrodami sportowymi, a także możliwością zamówienia materiałów promocyjnych i gadżetów dla klientów – podkreśla Janusz Bednarczyk, dyrektor Programu UniPartner i Placówek Własnych Unilink.

(AM, źródło: Unilink)

Lloyd’s of London: Katastrofy naturalne mogą wygenerować koszty liczone w bilionach dolarów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

5 bilionów dolarów w ciągu pięciu lat – na taką kwotę Lloyd’s of London oszacował globalne straty gospodarcze powstałe wskutek ekstremalnych zjawisk pogodowych, powodujących nieurodzaje oraz niedobory żywności i wody.

Lloyd’s, który przeprowadził badanie wraz z Cambridge Centre for Risk Studies, podkreślił, że opracowany przez niego „scenariusz ryzyka systemowego”, który modeluje globalny wpływ ekstremalnych warunków pogodowych na gospodarkę, ma charakter hipotetyczny. Stwierdzono jednak, że prace te poprawią wiedzę przedsiębiorców i decydentów na temat ich narażenia na krytyczne zagrożenia, takie jak ekstremalne warunki pogodowe.

Pierwsze badanie z serii

W opracowanym we współpracy z Cambridge Centre for Risk Studies scenariuszu ryzyka systemowego zbadano, jak hipotetyczny, ale prawdopodobny wzrost liczby ekstremalnych zjawisk pogodowych w związku ze zmianą klimatu może doprowadzić do nieurodzaju i znacznych globalnych niedoborów żywności i wody. Badanie, będące pierwszym z serii dziewięciu scenariuszy ryzyka systemowego, ma za zadanie zwiększyć świadomość decydentów oraz przedsiębiorców w zakresie ich podatności na krytyczne zagrożenia, takie jak ekstremalne warunki pogodowe, oraz roli ochrony ubezpieczeniowej dla budowania ich odporności.

Nawet 17,6 bln dol. strat w najgorszym scenariuszu

Lloyd’s modelował globalne straty gospodarcze spowodowane ekstremalnymi zjawiskami pogodowymi, szacując wpływ szoków żywnościowych i wodnych na światowy produkt krajowy brutto w okresie pięciu lat. Średnia ważona strata w trzech modelowanych poziomach dotkliwości – dużej, poważnej i skrajnej – wyniosła 5 bln dol. w ciągu pięciu lat i wahała się od 3 bln dol. w scenariuszu o najniższej dotkliwości do 17,6 bln dol. w ekstremalnym.

W badaniu podkreślono, że istnieje znaczna luka w ochronie przed ryzykiem klimatycznym, a szacunki wskazują, że obecnie ubezpieczona jest jedynie jedna trzecia światowych strat gospodarczych spowodowanych ekstremalnymi warunkami pogodowymi i ryzykami związanymi z klimatem.

– Lloyd’s angażuje się w budowanie zrozumienia i odporności społeczeństwa w odniesieniu do ryzyka systemowego oraz w ochronę naszych klientów przed rosnącymi zagrożeniami klimatycznymi. Niezwykle istotne jest, aby nasz rynek w dalszym ciągu współpracował z sektorem publicznym i prywatnym, aby stawić czoła temu wyzwaniu na dużą skalę i zapewnić wszystkim zrównoważoną przyszłość – powiedział John Neal, dyrektor generalny Lloyd’s.

– Globalna gospodarka staje się coraz bardziej złożona i coraz bardziej narażona na zagrożenia systemowe. Cieszymy się, że możemy współpracować z Lloyd’s i innymi podmiotami, aby pomóc firmom i decydentom w badaniu potencjalnych skutków tych scenariuszy – dodał dr Trevor Maynard, dyrektor wykonawczy ds. ryzyka systemowego Cambridge Center for Risk Studies.

(AM, źródło: Lloyd’s)

Allianz Partners i Bolttech ze wspólną ofertą ubezpieczeń wbudowanych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Allianz Partners oraz insurtech Bolttech nawiązały strategiczną współpracę. Jej celem będzie rozwój oferty ubezpieczeń wbudowanych oraz sprzętu elektronicznego – podał cashless.pl.

Wspólna oferta ma być skierowana do sprzedawców RTV i AGD, telekomów czy banków. Allianz ma wnieść do partnerstwa wiedzę i doświadczenie w zakresie tworzenia produktów ochronny i assistance, natomiast Bolttech – specjalizujący się w ubezpieczeniach wbudowanych, zwłaszcza ochronie ubezpieczeń mobilnych – udostępni swoją technologię. Obie firmy będą współdziałać na rynkach USA oraz regionu Azji i Pacyfiku, a na dzień dobry zaoferują ubezpieczenia ochrony sprzętu klientom jednego z czołowych graczy na rynku elektroniki w Tajlandii.

Więcej:

cashless.pl z 11 października, Ida Krzemińska-Albrycht „Allianz Partners nawiązuje strategiczną współpracę z Bolttechem. Firmy chcą rozwijać ubezpieczenia wbudowane”

 (AM, źródło: cashless.pl)

Maciej Woliński pokieruje sprzedażą agencyjną majątkowego Allianz

0
Maciej Woliński

Maciej Woliński zostanie nowym dyrektorem Departamentu Sprzedaży Sieci Agencyjnej TUiR Allianz Polska. Na tym stanowisku zastąpi Małgorzatę Harasimiuk-Grodzką, która zdecydowała się opuścić szeregi ubezpieczyciela, ale przez najbliższy czas wesprze swojego następcę w przejęciu nowych obowiązków.

– W imieniu zarządu chciałem serdecznie podziękować Małgosi Harasimiuk-Grodzkiej za ponad 6 lat pracy w naszej firmie. Dziękujemy jej za wysiłek włożony w transformację oraz unowocześnianie sieci, wdrażanie nowych rozwiązań i prowadzenie integracji w obszarze agencyjnej sieci majątkowej. Doceniamy to, że zadba o płynne przekazanie swoich obowiązków następcy. Życzymy pomyślności zawodowej i prywatnej. Jednocześnie witam na pokładzie Macieja Wolińskiego, któremu życzę satysfakcji oraz wielu sukcesów – mówi Marcin Kulawik, członek zarządu wykonujący obowiązki prezesa TUiR Allianz Polska.

Maciej Woliński, który objął stanowisko dyrektora Departamentu Sprzedaży Sieci Agencyjnej, będzie odpowiadać za zarządzanie siecią wyłączną majątkową i za multiagencje. Menedżer zaczynał pracę w branży jako agent ubezpieczeniowy. Ma 20 lat doświadczenia w kierowaniu strukturami sprzedaży. Ostatnio był związany z PZU, gdzie aktywnie zarządzał sieciami agentów oraz współpracą z brokerami.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

O budowie pozytywnego wizerunku, cyfryzacji oraz trendach w sprzedaży ubezpieczeń na 22. Insurance Forum

0

W dniach 16–17 października w The Westin Warsaw Hotel odbędzie się 26. Banking & 22. Insurance Forum. Spotkanie jest wydarzeniem skupiającym liderów świata finansów, którzy dwa razy do roku dyskutują na temat priorytetów oraz wyzwań sektora bankowego i ubezpieczeniowego w Polsce. Głównym patronem medialnym Insurance Forum jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Wśród tematów omawianych podczas spotkania znajdą się m.in. kwestie związane ze skuteczną komunikacją z klientem, marketingiem i PR branży ubezpieczeniowej. Uczestnicy pochylą się również nad zagadnieniami dotyczącymi dystrybucji ubezpieczeń w niekorzystnych warunkach makroekonomicznych. Prelegenci porozmawiają m.in. o planach rozwoju dystrybucji ubezpieczeń na najbliższe lata, zarządzaniu cenami w ubezpieczeniach, dopasowaniu oferty w dobie wojny, inflacji i przyspieszonej transformacji cyfrowej oraz konstruowaniu produktów z myślą o cyfrowym komforcie klienta. Pojawią się również wątki z obszaru trendów kształtujących ubezpieczenia zdrowotne i na życie oraz technologii w ubezpieczeniach.

(am)

UKNF uruchomił Centrum Analiz Danych Nadzorczych

0
Źródło zdjęcia: KNF

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach gościły uczestników konferencji „Dane podstawą funkcjonowania i rozwoju rynku finansowego”, organizowanej w Centrum Nowoczesnych Technologii Informatycznych UEK. Wydarzeniu towarzyszyło otwarcie oddziału Centrum Analiz Danych Nadzorczych UKNF

Katowickie centrum kompetencyjne będzie miejscem rozwoju analityki danych wspierającej nadzór nad rynkiem finansowym w Polsce. UKNF podkreślił, że poszerzający się nadzór nad sektorem finansowym wymaga gromadzenia stale rosnącej ilości danych, co wiąże się z koniecznością korzystania z nowoczesnych narzędzi. 

Ideą powstania CAD jest wsparcie integracji środowiska oraz rozwój infrastruktury i potencjału pracowników nadzoru w celu efektywnego wykorzystywania danych w nadzorze finansowym.  

Centrum Analiz Danych Nadzorczych, współpracując m.in. ze środowiskiem naukowym oraz instytucjami administracji państwowej, będzie wspierać Komisję Nadzoru Finansowego w realizacji misji nadzoru.  

(AM, źródło: KNF)

18,294FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie