Blog - Strona 621 z 1556 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 621

Chiny: Błękitny ocean emerytalny

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Nowy system emerytalny wprowadzony w listopadzie 2022 r. zyskuje na popularności. Liczba uczestników na koniec marca 2023 r. sięgnęła 33,2 mln osób – ujawniło chińskie Ministerstwo Zasobów Ludzkich i Zabezpieczenia Społecznego.

Zwiększyła się też liczba emerytalnych produktów inwestycyjnych, jako że rozmaite instytucje finansowe wchodzą na rynek błękitnego oceanu. Jest to rynek obfitujący w niewykorzystaną przestrzeń, o którą nie toczy się walka konkurencyjna, dający możliwość wzrostu.

Obecnie na chińskim rynku istnieją 652 indywidualne produkty emerytalne – podaje „China Times” za platformą ubezpieczeń społecznych i usług publicznych. Na liczbę tę składają się 465 produktów oszczędnościowych, 137 funduszy, 32 produkty ubezpieczeniowe i 18 produktów zarządzania majątkiem.

Nowy system emerytur osobistych ma na celu poszerzenie komercyjnego rynku emerytalnego, który stanowić będzie uzupełnienie podstawowego, państwowego systemu emerytalnego, niezdolnego do zaspokojenia potrzeb finansowych starzejącego się społeczeństwa.

W systemie prywatnych emerytur osobistych uczestnicy dokonują dobrowolnych wpłat na indywidualne konta emerytalne prowadzone na scentralizowanej platformie. Roczny limit dobrowolnych wpłat wynosi 1700 dol. Wpłacane środki są inwestowane w produkty finansowe wskazywane przez uczestników.

Wpłacający uzyskują ulgę podatkową w wysokości 12 000 juanów (ok. 1670 dol.) rocznie oraz obniżenie opodatkowania świadczenia emerytalnego z 7,5% do 3%. Ponadto przychody z inwestycji na razie będą nieopodatkowane.

Nowy system nie jest bezproblemowy. Przystępujących jest niewielu w stosunku do populacji, a spośród ponad 30 mln tych, którzy otworzyli osobiste konta emerytalne, zaledwie niecałe 10 mln dokonało wpłaty. Do uczestnictwa zniechęca obawa o płynność finansową, jako że środków z konta nie można wycofać aż do przejścia na emeryturę.

nie

AC

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 23/2023

0
  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. ChatGPT wchodzi do polskich ubezpieczeń – str. 2
  • Adam Dwulecki, Wiener: Ubezpieczenia MŚP na czas kryzysu – str. 3
  • PZU Życie: Kolejny rok ponadrynkowych wzrostów sprzedaży – str. 4
  • Inteliace Research: Roszczenia i wydatki szybko rosną – str. 6
  • Karolina Tworzydło, Compensa: Milionowe odsłony na TikToku – jak to robi Compensa? – str. 7
  • Tradycja i nowoczesność w relacjach Prévoir z bankami spółdzielczymi – str. 9
  • Renata Wyrostek, Alwis & Secura: Jak ubezpieczenia mogą chronić twoją przyszłość? – str. 10
  • Sławomir Łopalewski, LUX MED Ubezpieczenia: Już ponad 30 tys. osób korzysta z prywatnego ubezpieczenia szpitalnego LUX MED Pełna Opieka – str. 11
  • Aleksandra E. Wysocka: Rocky w Mikołajkach, czyli zmagania brokerów na tegorocznym Kongresie – str. 12
  • Jarosław Pieczko, TUZ Ubezpieczenia: Równe szanse w sprawdzonej formule – str. 14
  • Grupa PZU: Mocny wzrost sprzedaży i wyniku netto – str. 16
  • SAS: Miliard dolarów w sztuczną inteligencję – str. 18
  • Teresa Grabowska, TG-Doradztwo i zarządzanie: Nowe ryzyka, nowe podatności – str. 21
  • Grzegorz Kaliszuk, Phinance: Byk kontra niedźwiedź – kto silniejszy – str. 22
  • dr Róża Błaś, Mentor SA: Programy affinity w pogoni za trendami – str. 22
  • Michał Ryszka, IBIMS: Inflacja nie gasi zainteresowania ubezpieczeniami turystycznymi – str. 23
  • Dariusz Kiełb, kancelaria Wolf Theiss: Kłopotliwa odpowiedzialność producentów AI – str. 24
  • Sławomir Dąblewski: Czy to antidotum? – str. 25
  • Aneta Sobol, PSRDU: Przygotowanie do spotkania – str. 25
  • Adam Kubicki: Co wpływa na decyzję klienta o zakupie ubezpieczenia? – str. 26
  • Artur Sójka, Biznes Klub Polska: Kultura informacji zwrotnej – str. 26

4,3 mln Polaków prywatnie ubezpieczonych na zdrowie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z danych zgromadzonych przez Polską Izbę Ubezpieczeń wynika, że na koniec marca tego roku ochroną w ramach prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych objętych było 4,3 mln Polaków. To o 12,5% więcej niż rok wcześniej. Kwartalny przypis składki z tego typu produktów osiągnął poziom 454,4 mln zł.

PIU wskazuje, że w porównaniu z poprzednim rokiem wciąż występuje dwucyfrowy wzrost liczby ubezpieczonych w stosunku rocznym. Inflacja, wzrost kosztów życia, a także rosnąca skłonność Polaków do oszczędzania nie przekładają się na spadek popularności prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych.

– Polskie społeczeństwo się starzeje, nie jest też zdrowe, a publiczna opieka zdrowotna boryka się z coraz większymi problemami. Pracodawcy o tym wiedzą, dlatego robią wszystko, by mieć efektywnych, a to znaczy także zdrowych pracowników. W ostatnim czasie wzrosła liczba zwolnień lekarskich, których przyczyną były przede wszystkim choroby układu oddechowego oraz mięśniowo-szkieletowego. Pogłębiają się problemy ze zdrowiem psychicznym. Części tych chorób można zapobiec dzięki profilaktyce, szybko je wyleczyć lub ustabilizować. Dostęp do leczenia, który oferują ubezpieczyciele, jest tu nieoceniony – mówi Dorota M. Fal, doradca zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń.

Warto przypomnieć, że według danych PIU na koniec 2022 r. prywatnym ubezpieczeniem zdrowotnym objętych było blisko 4,23 mln osób, czyli o 9,2% więcej niż rok wcześniej. Wydatki na prywatne polisy wyniosły ponad 1,3 mld zł (+17% r/r).

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Polski Aegon już pod skrzydłami VIG

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Vienna Insurance Group sfinalizowała przejęcie polskich spółek Aegon. W ten sposób zakończył się trwający od ponad dwóch i pół roku proces akwizycyjny.

– W Polsce, która jest dla nas szczególnie ważnym rynkiem, działamy od 1998 r. Kładziemy coraz większy nacisk na działalności emerytalną i życiową, a w tym zakresie nasze polskie spółki oferują swoim klientom optymalne rozwiązania. Razem stworzymy silną organizację opartą na utalentowanych pracownikach, którzy nadal będą koncentrować się na potrzebach klientów. Serdecznie witamy wszystkich klientów i współpracowników VIG – mówi Elisabeth Stadler, CEO Vienna Insurance Group.

W Polsce Aegon w części życiowej wniesie do portfela ubezpieczeń VIG Polska ok. 393,6 mln zł składek przypisanych brutto, 1,83% udziału w rynku i blisko 44 tys. klientów (dane na koniec 2022 r.). Natomiast łączne aktywa netto Aegon PTE wynoszą niemal 13,5 mld zł. Towarzystwo zarządza czwartym co do wielkości OFE na rynku, który ma blisko 1,7 mln członków (stan na koniec 2022 r.). Zamknięcie transakcji nie wpływa na polisy i nie powoduje żadnych zmian w umowach klientów.

Węgierska droga przez mękę

Finalizacja przejęcia kończy trwający ponad 2,5 roku proces akwizycyjny. Vienna Insurance Group nabyła bowiem działalność ubezpieczeniową Aegon NV na Węgrzech, w Polsce, Rumunii i Turcji, a także jego fundusze emerytalne, spółki zarządzające aktywami oraz usługowe na mocy umowy zawartej 29 listopada 2020 r. Najcenniejszym aktywem przejmowanym w ramach transakcji był Aegon na Węgrzech, który w chwili jej dokonywania zajmował 3. miejsce na rynku ubezpieczeń majątkowych i 7. na rynku ubezpieczeń na życie.

Wartość transakcji wyniosła 830 mln euro. Przejęcie wymagało niezbędnych zgód regulatorów oraz urzędów antymonopolowych. Zamknięcie miało nastąpić w drugiej połowie 2021 r. Tymczasem 6 kwietnia 2021 r. VIG została poinformowana przez węgierskie Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, że nie wyrazi ono zgody na przejęcie lokalnych spółek Aegon.

W sierpniu na przejęcie zgodziła się Komisja Europejska. Jednak już we wrześniu wniesiona przez grupę i Aegon skarga na decyzję węgierskiego MSW została oddalona przez Sąd Metropolitalny w Budapeszcie. Ostatecznie jednak w grudniu 2021 r. udało się zawrzeć porozumienie. 23 marca 2022 r., po uzyskaniu zgody lokalnych władz, Vienna Insurance Group sfinalizowała przejęcie działalności Aegona na Węgrzech.

Dziewięć miesięcy od zgody do finalizacji

W Polsce VIG dostała zielone światło na przejęcie 26 sierpnia 2022 r., kiedy to Komisja Nadzoru Finansowego stwierdziła brak podstaw do zgłoszenia sprzeciwu wobec pośredniego nabycia akcji Aegon TUnŻ przez Vienna Insurance Group AG Wiener Versicherung Gruppe oraz przez Wiener Städtische Wechselseitiger Versicherungsverein-Vermögensverwaltung Vienna Insurance Group, w liczbie zapewniającej przekroczenie jednej drugiej ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu oraz udziału w kapitale zakładowym towarzystwa. Dodatkowo 10 lutego tego roku KNF jednogłośnie wyraziła zgodę na wydłużenie do 30 czerwca 2023 r. terminu wspomnianego powyżej nabycia.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Europa Ubezpieczenia chce rozwijać biznes ubezpieczeń turystycznych i gwarancji

0
Katarzyna Szepczyńska

Ubezpieczyciel wzmacnia szeregi w kluczowym dla siebie segmencie – ubezpieczeń i gwarancji turystycznych. Ma też ambicję rosnąć w gwarancjach kontraktowych. Za rozbudowę pierwszego z obszarów będzie odpowiadać Katarzyna Szepczyńska, która 1 czerwca dołączyła do firmy. Na czele segmentu gwarancji kontraktowych stanął Tomasz Janas.

Ubezpieczenia i gwarancje turystyczne to jeden z trzech, obok bancassurance i affinity, filarów długofalowej strategii Europy Ubezpieczenia. Według statystyk, ubezpieczyciel jest w rynkowej pierwszej trójce pod względem sprzedaży. Ale to go nie zadowala.

– Mamy solidne doświadczenie, aby naszą ochroną wspierać biura turystyczne i podróżnych. A także zespół specjalistów na pokładzie, którzy znają branżę turystyczną od lat i doskonale ją rozumieją. Cieszę się, że dołącza do nas Katarzyna Szepczyńska, aby poprowadzić firmę do rozwoju w tym segmencie – deklaruje Krzysztof Morawski, członek zarządu spółek Europy Ubezpieczenia.

Smak na owoce turystycznego boomu

Plany firmy to efekt jej przekonania, że turystyka będzie się rozwijać po pandemii. Ten pogląd wzmacniają analizy Instytutu Badań Turystyki Traveldata, które prognozują ponad 20-procentowy średnioroczny wzrost rynku do 2025 r.

– Zwiększamy nasze ambicje na pozycję rynkową w turystyce i inwestujemy w zespół. Wierzę, że możemy dotrzymać tempa branży turystycznej. Jednocześnie pozostajemy kameralnym ubezpieczycielem – dodaje Krzysztof Morawski.

Katarzyna Szepczyńska, która objęła nową funkcję dyrektora departamentu ubezpieczeń turystycznych, będzie nadzorować gwarancje turystyczne, współpracę z biurami podróży i ofertę indywidualną. Katarzyna Szepczyńska wcześniej pracowała w UNIQA. Od ponad 20 lat jest związana z branżą turystyczną i ubezpieczeniową. W przeszłości zarządzała linią ubezpieczeń i gwarancji turystycznych w AXA i Signal Iduna.

Gwarancje kontraktowe będą działać na własny rachunek

Nominacja nowej dyrektor jest elementem zmian w ramach struktury wewnętrznej firmy. Zmiany doprowadziły do rozdzielenia biznesu gwarancji turystycznych i kontraktowych pomiędzy dwóch doświadczonych menedżerów. Rolę dyrektora departamentu gwarancji będzie pełnić Tomasz Janas, związany z Europą Ubezpieczenia od dziesięciu lat. Przedtem pracował w bankach, gdzie zajmował się ryzykiem kredytowym.

– Polskie firmy potrzebują pojemności ubezpieczeniowej ze względu na planowane inwestycje infrastrukturalne i inflację zwiększającą wartość pojedynczych kontraktów. Mamy wiedzę na pokładzie, którą wzmacniamy doświadczeniem kolejnych specjalistów od gwarancji kontraktowych, oraz elastyczność dopasowywania się do wymagań beneficjentów w zakresie treści gwarancji. Czujemy się więc mocnym partnerem dla przedsiębiorstw i ich brokerów ubezpieczeniowych – podsumowuje Krzysztof Morawski.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Na co stawiamy w ubezpieczeniach korporacyjnych?

0
Agata Kozieł

Dynamiczna sytuacja ekonomiczna, geopolityczna, wysoka inflacja i rosnące ceny zmusiły większość firm do zrobienia niejako kroku wstecz w rozwijaniu programów ochrony ubezpieczeniowej. Dziś kluczowa jest regularna kontrola tych obszarów, które wydawało się, że mamy już w pełni zabezpieczone.

Dziś firmy i rynek ubezpieczeń muszą stawić czoło nie tylko nowym ryzykom wynikającym m.in. z rosnącego zaangażowania nowoczesnych technologii i sztucznej inteligencji w systemy bezpieczeństwa, np. pożarowego. Wobec wywrócenia rynków międzynarodowych do góry nogami z powodu pandemii i wojny w Ukrainie musimy ponownie zadbać o podstawową kwestię, czyli użyteczność „bazowych” ubezpieczeń majątkowych.

Ponownej weryfikacji wymagają zapisy ubezpieczeń mienia od wszystkich ryzyk, maszyn i urządzeń, utraty zysku, a także odpowiedzialności cywilnej. W pierwszej kolejności należy zaktualizować sumy ubezpieczenia, ponieważ gwałtowny wzrost cen produktów i usług sprawił, że zdecydowana większość starych sum, zwłaszcza w umowach wieloletnich, nie zapewnia już realnej ochrony. Pod uwagę należy też brać fakt, że wydłużyły się łańcuchy dostaw, co najbardziej odbija się na ubezpieczeniach utraty zysku. Czas likwidacji szkód wydłużył się znacząco z powodu braków materiałowych.

Rośnie zatem ryzyko niedoubezpieczenia. Oprócz aktualizacji sum ubezpieczenia (to dziś podstawa!) zachęcamy też ubezpieczonych do stosowania dodatkowych rozwiązań, które minimalizują ryzyko niedoszacowania sum ubezpieczenia do wartości chronionego mienia. Oferujemy zastosowanie klauzul leeway oraz inflacyjnej.

Podstawą jest zatem edukacja ubezpieczonych na temat mechanizmów wpływających na rynek ubezpieczeń. Dlatego stawiamy przede wszystkim na rozwijanie współpracy z brokerami. Są oni niewątpliwie bliżej klienta niż my i doskonale orientują się w niuansach związanych z potencjalnymi zagrożeniami, na które narażona jest dana firma. W końcu, w segmencie ubezpieczeń korporacyjnych, ochronę ubezpieczeniową szyjemy na miarę. Dlatego współpraca z brokerami jest kluczowa.

Doradztwo świadczone firmom przez brokerów ma też, moim zdaniem, duży wpływ na jakość zarówno ochrony firm, jak i rynku ubezpieczeń w ogóle. Przykładowo, rekomendując regularną waloryzację sum ubezpieczenia, zmniejszają ryzyko niedoubezpieczenia, które jest obecnie jednym z największych zagrożeń. Mają zatem realny wpływ na kondycję całego sektora ubezpieczeń, a w szczególności na budowanie zaufania klientów. Nic nie wzmacnia wizerunku ubezpieczeń lepiej od skutecznej i realnej pomocy w razie szkody.

Agata Kozieł
dyrektorka Departamentu Ubezpieczeń Korporacyjnych
Saltus Ubezpieczenia


Jak wyglądają nasze pracownicze programy profilaktyczne (PPP)?

Obecnie proponujemy 11 różnych wariantów – są to nielimitowane zestawy badań i konsultacji lekarskich oraz świadczeń dodatkowych. Są to profilaktyka onkologiczna (dwa warianty), kardiologiczna, neurologiczna, chorób układu oddechowego, diabetologiczna, epidemiczna, nabytych wad postawy, wzroku, słuchu oraz następstw urazów.

Tworzymy też indywidualne programy dopasowane do specyfiki danej branży, a nawet konkretnego klienta.

Listę „podstawowych” PPP też nieustannie rozwijamy, ponieważ potrzeby zdrowotne pracowników ewoluują. Przykładowo, kilkanaście miesięcy temu rozszerzyliśmy listę programów o profilaktykę cukrzycy i następstw epidemii. Stworzyliśmy te programy w odpowiedzi na rosnące zagrożenie pracowników tymi chorobami oraz na podstawie zarówno własnych obserwacji potrzeb pracowniczych, jak i sugestii pracodawców, z którymi współpracujemy.

Udostępnienie dodatkowej opieki dla osób dotkniętych przez pandemię było naturalnym rozwinięciem oferowanych już wcześniej świadczeń ułatwiających walkę z następstwami Covid-19. Z kolei u podstaw uruchomienia profilaktyki diabetologicznej leżał fakt, że jest to pogłębiający się problem. Cukrzyca nazywana jest obecnie pierwszą, niezakaźną epidemią na świecie. Co więcej, wiele osób nie robi regularnie badań i nie zdaje sobie sprawy z tego, że musi zmierzyć się z problemem.

Spodziewamy się, że w następnych latach pojawią się w naszej ofercie kolejne programy. Przede wszystkim dlatego, że widzimy potrzebę ich tworzenia. Posiadamy też już wieloletnie doświadczenie w skutecznej ich obsłudze, więc dalszy rozwój świadczeń profilaktycznych jest dla nas naturalnym kierunkiem.

Beata Tylke
dyrektorka Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych i Pracowniczych
Saltus Ubezpieczenia


Dlaczego warto tworzyć programy profilaktyczne w ramach ubezpieczenia zdrowotnego?

Na profilaktykę stawia dziś każdy, ale czy skutecznie? Saltus Ubezpieczenia uruchomił pracownicze programy profilaktyczne już cztery lata temu i nieustannie je rozwija.

Rola profilaktyki w ochronie zdrowia wzrosła drastycznie w ostatnich latach. Główną przyczyną jest pandemia. Co do zasady zwiększyła naszą uważność na różne schorzenia, ale z jej powodu zaciągnęliśmy też ogromny dług zdrowotny. Tylko skuteczna i systematyczna profilaktyka pozwoli nam go spłacić.

Widać to w statystykach – z naszych obserwacji wynika, że liczba wszystkich świadczeń zamawianych i zrealizowanych w ramach ubezpieczeń zdrowotnych wzrosła w 2022 r. o 40% w porównaniu z 2021 r.

Wagę profilaktyki medycznej zaczęli dostrzegać również pracodawcy. Widzimy większe niż wcześniej zainteresowanie programami profilaktycznymi dla pracowników. Przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, że dobrze skonstruowany zakres świadczeń wpływa pozytywnie na zadowolenie z warunków pracy i benefitu, jakim jest prywatna opieka zdrowotna (zatrudnieni dostają pomoc dostosowaną do potrzeb). Z drugiej strony wpływa też na efektywność całej firmy, bo pracownicy cieszą się lepszym zdrowiem.

Trzeba też zwrócić uwagę na korzyści finansowe – w miejsce szerokich i drogich wariantów ubezpieczeń (często z limitami liczby wizyt i badań w ciągu roku) pracownicy dostają punktową (i nielimitowaną) pomoc, która jest im najbardziej potrzebna.

Co więcej, większość działań profilaktycznych można ująć w ramy medycyny pracy, która jest opodatkowana korzystniej dla przedsiębiorcy w porównaniu z „klasycznymi” benefitami.

Marcin Załęski
dyrektor Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych i Pracowniczych
Saltus Ubezpieczenia

Sukces autozapisu to zasługa współpracy

0
Robert Zapotoczny

O 718 tys. zwiększyła się liczba uczestników pracowniczych planów kapitałowych po ponownym autozapisie. W sumie w programie oszczędza już wraz z pracodawcą i państwem 3,3 mln osób, co przekłada się na partycypację na poziomie 43,7%. O autozapisie i branży ubezpieczeniowej rozmawiamy z Robertem Zapotocznym, prezesem PFR Portal PPK.

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Sukces czy nie sukces? Instytucje doceniają, brokerzy doceniają, ale hejtujących nie brakuje.

Robert Zapotoczny: – To już zależy od indywidualnych preferencji. Fakty są takie, że coraz więcej osób ma oszczędności, że coraz więcej mówi się o konieczności oszczędzania i że ten temat powraca w debacie publicznej. 718 tys. uczestników przybyło do PPK dzięki autozapisowi, łącznie 3,3 mln osób oszczędza wspólnie z pracodawcą i państwem, a w odniesieniu do poziomu z końca lutego 2023 r. możemy mówić o prawie 28% wzroście aktywnych uczestników.

Czyli szklanka do połowy pełna.

– Jak zawsze. Pracownicze plany kapitałowe to nadal najbardziej opłacalny produkt oszczędnościowy w Polsce i pewny sposób oszczędzania na cele emerytalne w niepewnych czasach.

Stopa zwrotu na inwestycji w PPK (wpłaty pracodawcy i państwa oraz zwrot z inwestycji) dla przykładowego pracownika, oszczędzającego od grudnia 2019 r. i zarabiającego 5300 zł brutto wynosi 113%. Oznacza to, że taki pracownik zgromadził 113% więcej, niż sam wpłacił na swój rachunek PPK.

To efekt zarządzania instytucji finansowych?

– Również. Obecnie środkami gromadzonymi w ramach PPK zarządza 18 instytucji finansowych. Średnia wysokość wynagrodzenia za zarządzanie waha się od 0,24% do 0,43%, a średni koszt wynagrodzenia za zarządzanie funduszami PPK wynosi 0,345%. Jest to najniższy w Polsce koszt dla uczestnika programu. I mówię to z pełnym przekonaniem.

Mimo wielu trudności we wdrażaniu PPK, spowodowanych pandemią i wybuchem wojny w Ukrainie, narastająco fundusze zdefiniowanej daty osiągnęły zysk. W zależności od danego FZD wyniósł on od 7,46% do 23,50%. Uważam, że tak dobry wynik autozapisu to efekt doskonałej współpracy całego środowiska – instytucji, brokerów, całego zespołu PFR Portal PPK.

Nie wiem, czy to środowisko o tym wie, ale uważam, że wydanie „Gazety Ubezpieczeniowej” na Kongres Brokerów to dobre miejsce, żeby bardzo głośno i wyraźnie wybrzmiało moje uznanie dla codziennej pracy osób zaangażowanych w jakikolwiek sposób w promocję i rozwój PPK. Mówię tu o instytucjach i brokerach, wszystkich osobach, które czują się częścią tej grupy zawodowej, które z poświęceniem i cierpliwością tłumaczyły zasady, pokazywały korzyści i mierzyły się z ogromnym murem nieufności, żeby nie powiedzieć – wrogości. Usłyszcie to ode mnie – bardzo Wam dziękuję za wykonaną pracę.

Dzięki wspólnym wysiłkom miliony Polek i Polaków zaczynają mieć jakiekolwiek oszczędności, zaczynają mieć poduszki finansowe, zaczynają myśleć o oszczędzaniu. To naprawdę wielka rzecz.Dziękuję równieżmediom, które rzetelnie informowały o faktach, nie podsycały niepotrzebnych emocji, nie szukały sensacji i nie tworzyły katastroficznych nagłówków wyłącznie dla klikalności.

Nie mogę też nie wspomnieć o moim zespole, o całej ekipie PFR Portal PPK – dziękuję działowi finansowemu pod wodzą Kamila Prokopa i prawnemu zarządzanemu przez Jakuba Malinowskiego; dziękuję Klaudynie Kafarze z zespołem za przeprowadzoną kampanię, a także za codzienną pracę redakcyjną i trenerską Sylwii Prokorym-Bogdan i jej załogi. Potwierdzacie, że odpowiedni ludzie na odpowiednich miejscach to klucz do sukcesu. Mam głęboką pewność co do tego, że rola, jaką wszyscy pełnimy, ma istotne znaczenie. Zaufanie, naruszone w 2014 r. przez nieumiejętne i pozbawione szacunku do ludzi zachowania ówczesnych władz, jest bardzo trudne do odbudowania. Mimo to nam się udaje i jak widać, partycypacja rośnie. Niech każdy z Was czuje się częścią tego sukcesu.

Wiemy, co za nami, a jakie plany? Będzie wzrost uczestników w PPK?

– W ciągu najbliższych dwóch lat zakładany jest znaczący wzrost liczby uczestników. W budowaniu oszczędności pomóc może także uruchomienie Centralnej Informacji Emerytalnej (CIE), która pozwoli na dostęp w jednym miejscu do informacji o aktualnych saldach i historii operacji na wszystkich kontach produktów emerytalnych użytkownika. To nowa jakość informowania i edukowania o produktach emerytalnych.

W sposób ciągły będą także prowadzone działania edukacyjne i upowszechniające PPK – dotychczas przeprowadziliśmy 8206 szkoleń dla 263 tys. uczestników.

A co planujecie na Kongres Brokerów?

– Przed rokiem, podczas XXIV Kongresu Brokerów, zorganizowaliśmy panel „Skuteczny broker – techniki efektywnej autoprezentacji”. Omawialiśmy wówczas wiele technik i narzędzi, które mogą pomóc brokerom ubezpieczeniowym w skutecznej prezentacji siebie i swojej oferty przed klientami.

W tym roku dla wszystkich, którzy zainteresowani są rozwijaniem swoich umiejętności jako brokerzy ubezpieczeniowi, postanowiliśmy przygotować jeszcze bardziej rozbudowany program. Zorganizowaliśmy trzy stoiska, na których będziecie mogli poznać swoje typy osobowości, motywacje oraz czynniki stresujące.

Stoiska te to doskonała okazja do poszerzenia swojej wiedzy i umiejętności, a w konsekwencji do osiągnięcia jeszcze lepszych wyników w pracy. Na pierwszym z nich będzie okazja do poznania typów osobowości. To może pomóc w lepszym dopasowaniu swojego stylu sprzedaży i przełożyć się na zwiększenie skuteczności działań sprzedażowych i na osiąganie lepszych wyników.

Na drugim stoisku zajmiemy się kwestią motywacji brokerów ubezpieczeniowych. Test, który przeprowadzimy, może pomóc w lepszym zrozumieniu swoich motywacji, mocnych i słabych stron, potrzeb klientów oraz czynników wpływających na jego satysfakcję z pracy. Przyda się w rozwoju zawodowym, podnoszeniu kompetencji i osiąganiu lepszych wyników.

Na końcu zajmiemy się stresem. Poznanie czynników stresu pozwoli brokerowi ubezpieczeniowemu na lepsze zarządzanie swoim czasem i energią. Jeśli jesteście ciekawi – serdecznie zapraszam w imieniu całego zespołu. Sprawdźcie, co Was czeka!

Bezpieczna Szkoła TUW „TUW” w nowej odsłonie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z dniem 1 czerwca Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” wprowadziło modyfikacje w ubezpieczeniu „Bezpieczna Szkoła” na rok 2023/2024. Polisa została wzbogacona o pakiet usług assistance.

„Bezpieczna Szkoła” to kompleksowe ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków dla dzieci, uczniów, studentów, słuchaczy oraz personelu placówek oświatowych, z możliwością rozszerzenia ochrony o odpowiedzialność cywilną placówki oświatowej, nauczycieli, dyrektorów szkoły czy studentów w związku z odbywaniem praktyk zawodowych. Ochrona ubezpieczeniowa zapewniana jest całodobowo na terenie całego świata, przez cały rok.

Nowa oferta przygotowana na rok 2023/2024 została wzbogacona o pakiet świadczeń assistance, którego zakres obejmuje:

  • pomoc medyczną (wizyta lekarska, wizyta pielęgniarki, dostarczenie leków, transport medyczny, pomoc na wypadek ukąszenia przez kleszcza, organizacja drobnego sprzętu do rehabilitacji),
  • pomoc psychologiczną w trudnych sytuacjach zdrowotnych i życiowych, takich jak na przykład śmierć osoby bliskiej, poważne zachorowanie osoby bliskiej, mobbing, prześladowanie, uzależnienie,
  • pomoc prawną, informację prawną, pomoc w przygotowaniu dokumentów,
  • pomoc IT – wsparcie merytoryczne i techniczne w zakresie konfiguracji sprzętu i oprogramowania.

Niezmiennie w zakresie ubezpieczenia „Bezpieczna Szkoła” ochroną są objęte zdarzenia związane z wyczynowym uprawianiem sportów, jak również dodatkowy miesiąc ochrony dla uczniów ostatnich klas szkół ponadpodstawowych.

W ramach wprowadzonych modyfikacji utrzymane zostały wcześniejsze zmiany w postaci zwolnienia z opłaty składki członkowskiej, wpisowego oraz udziałów niezależnie od wysokości składki.

(AM, źródło: TUW „TUW”)

Aegon odświeżył ofertę długoterminowego oszczędzania

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Aegon zmodyfikował swoją ofertę ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym. Klienci, którzy wybiorą Aegon Kapitalną Przyszłość Pro, mogą liczyć na udział w zyskach wypracowanych przez ubezpieczyciela i wyższe sumy gwarantowane.

1 czerwca ubezpieczyciel wprowadził do oferty nowy produkt oszczędnościowo-inwestycyjny – Aegon Kapitalna Przyszłość Pro. Do tej pory ubezpieczenie na życie składało się z dwóch części: inwestycyjnej i gwarantowanej. Obecnie trzecim komponentem jest udział w zysku.

– Odświeżenie naszej oferty długoterminowego oszczędzania jest odpowiedzią na rosnące oczekiwania klientów związane z podwyższoną inflacją oraz stopami zwrotu oferowanymi m.in. w produktach depozytowych. Środowisko wysokich stóp procentowych umożliwia nam wypracowywanie dodatkowego zysku z inwestowania rezerw techniczno-ubezpieczeniowych. Chcemy tym zyskiem podzielić się z klientami. Zważywszy na długoterminowy charakter produktu, kwota udziału w zysku może znacząco zwiększyć kwotę wypłacaną klientowi na koniec umowy – mówi Jan Zimowicz, członek zarządu Aegon Polska.

Udział w zysku naliczany jest od 2. rocznicy polisy, a wypłacany na koniec umowy lub w razie śmierci ubezpieczonego. Ubezpieczony otrzyma 75% wypracowanego przez ubezpieczyciela zysku przewyższającego stopę techniczną (ustaloną na poziomie 2,2%). 

Kolejną zmianą są podwyższone gwarancje. Aegon Kapitalna Przyszłość Pro zapewnia z góry określony kapitał na koniec okresu ubezpieczenia. Może on wynieść nawet 125% wpłaconych składek. Ponadto klienci w części inwestycyjnej mogą wielokrotnie w trakcie trwania umowy zmieniać plan inwestycyjny ze zrównoważonego na dynamiczny i odwrotnie. Środki są inwestowane w ramach Zarządzanej Platformy Inwestycyjnej, która nie wymaga od klienta samodzielnego wyboru funduszy – za zarządzanie środkami w trakcie trwania umowy odpowiada międzynarodowy zespół profesjonalistów.

– Nasza nowa oferta jest skierowana przede wszystkich do osób, które są zainteresowane dodatkowymi możliwościami oszczędzania w średnim i długim terminie, zwłaszcza z myślą o emeryturze. To narzędzie dla osób, które mają niski lub średni apetyt na ryzyko i szukają praktycznie bezobsługowego narzędzia inwestycyjnego – podkreśla Mateusz RobaszyńskiJaniec z działu produktów Aegon Polska.

Aegon Kapitalna Przyszłość Pro umożliwia inwestowanie w ubezpieczeniowe fundusze kapitałowe także w postaci rachunków IKE i IKZE. Składka może być opłacana z częstotliwością miesięczną i roczną. Ubezpieczenie można też dopasowywać do swoich potrzeb. W trakcie trwania umowy można zmienić wysokość składki.

(AM, źródło: Aegon)

InterRisk AutoAssistance w specjalnej cenie promocyjnej na wakacje

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

InterRisk wystartował z wakacyjną ofertą promocyjną AutoAssistance w wariancie premium. W jej ramach udostępnił wspomnianą opcję w cenie od 199 zł.

Wariant premium to najszerszy zakres ubezpieczenia AutoAssistance w ramach Pakietu Auto+ dla klientów posiadających samochód osobowy. Polisa w tej wersji gwarantuje uzyskanie pomocy w przypadku nieoczekiwanego zdarzenia tak na terenie Polski, jak i Europy. W wersji premium holowanie pojazdu na terenie naszego kraju nie ma limitu kilometrów, natomiast poza granicami Polski może on wynieść nawet 1500 km.

Pakiet zapewnia też auto zastępcze na okres nawet do 14 dni. I to bez franszyzy kilometrów od miejsca zdarzenia. Obecnie w ramach akcji wakacyjnej InterRisk AutoAssistance składka za wariant premium zaczyna się już od 199 zł. Promocja potrwa od 1 czerwca do 31 lipca 2023 r.

(AM, źródło: InterRisk

18,540FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie