Blog - Strona 787 z 1669 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 787

Odc. 220 – Polisa dla motocyklisty 2023

0

Jakiej ochrony potrzebuje motocyklista? O tym w podcaście ubezpieczeniowym #RozmowyBezAsekuracji mówi Karol Domżała, dyrektor Biura Taryfikacji Ubezpieczeń Klientów Indywidualnych w firmie Compensa. Rozmawia Aleksandra Wysocka.

Dowiesz się:

  • Ilu jest motocyklistów w Polsce?
  • Jakie szkody przydarzają się motocyklistom najczęściej?
  • Czy właściciele starszych motocykli powinni kupić polisę AC?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W APPLE PODCASTS | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Reso Europa Service połączyło się z wygodnie.pl

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

7 marca zrealizowało się połączenie Reso Europa Service z porównywarką ubezpieczeń wygodnie.pl. Ubezpieczyciel podkreśla, że fuzja niesie za sobą wiele korzyści zarówno dla klientów, jak i dla agentów.

Reso zaznacza, że dzięki połączeniu z wygodnie.pl zyskuje dodatkowe narzędzie do porównywania oferty zakładów ubezpieczeń oraz zaplecze wspomagające agentów w ich codziennej pracy.

Wygodnie.pl to portal ubezpieczeniowy umożliwiający porównanie i zakup polisy 30 towarzystw. W ofercie znajdują się ubezpieczenia komunikacyjne, domu/mieszkania, podróżne, zdrowotne, na życie, NNW oraz specjalistyczne dla firm. Firma rozpoczęła działalność w 2006 roku jako pierwsza w Polsce w pełni niezależna porównywarka ubezpieczeń. Pierwsza polisa została sprzedana online na początku 2007 roku. 

(AM, źródło: wygodnie.pl, Facebook)

Nationale-Nederlanden: Wiosna motywuje Polaków do wysiłku fizycznego

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Blisko dwie trzecie uczestników badania przeprowadzonego na zlecenie Nationale-Nederlanden wraz z nadejściem sezonu wiosennego zamierza zwiększyć swoją aktywność fizyczną. Dla niemal trzech czwartych ankietowanych jest to dla forma dbania o zdrowie.

Z odpowiedzi respondentów wynika, że 40% ankietowanych pójdzie wiosną na badania profilaktyczne. Dodatkowo, oprócz zwiększenia aktywności fizycznej (62% wskazań), co drugi zadba także o zbilansowaną dietę i odpowiednią suplementację. Jedna piąta zamierza z kolei włączyć się w wydarzenia sportowe organizowane w ich mieście, m.in. imprezy biegowe.

– Pewne jest, że wprowadzanie pozytywnych zmian dotyczących zdrowia i aktywności zwykle odbywa się stopniowo i wymaga systematyczności oraz zaangażowania. Warto patrzeć na tego typu przedsięwzięcie długodystansowo i uczynić dbanie o siebie stałą częścią swojego stylu życia, pamiętając, że troska o zdrowie to maraton, a nie sprint – mówi Marta Maszewska-Danielewicz, dyrektor ds. komunikacji marketingowej i marki Nationale-Nederlanden, sponsora tytularnego 17. Nationale-Nederlanden Półmaratonu Warszawskiego, który odbył się w ostatnią niedzielę marca pod hasłem „Wiosna zaczyna się w Warszawie”.

Aktywność nie tylko od święta

Badani deklarują, że regularnie podejmują aktywność fizyczną. Jedna piąta robi to codziennie, a 1/4 przynajmniej kilka razy w tygodniu. Z kolei 20% respondentów zapewnia, że stara się podejmować wysiłek fizyczny raz lub dwa razy w ciągu 7 dni. Natomiast co dziesiąty nie podejmuje działań w tym zakresie.

Preferowaną formą aktywności jest spacer lub nordic walking – blisko 60% wskazań. Dużą popularnością cieszy się także jazda na rowerze, praktykowana przez co drugiego respondenta. Zainteresowaniem cieszą się również ćwiczenia na siłowni (18%), pływanie (16%) oraz bieganie (15%).

– Ta ostatnia dyscyplina z roku na rok zdobywa coraz większe grono zwolenników, co widać szczególnie na ulicach dużych miast. Wzrost popularności biegania wynika nie tylko z faktu, że jest to prosta i niedroga forma aktywności, ale także z korzyści zdrowotnych, jakie niosą ze sobą regularne treningi. Co ciekawe, częściej na tę formę wysiłku decydują się mężczyźni. W grupie ankietowanych taką odpowiedź wskazał co piąty badany – dodaje Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektor komunikacji korporacyjnej Nationale-Nederlanden.

Korzyści dla zdrowia fizycznego i psychicznego

Badani mają świadomość zalet wynikających z regularnego wysiłku dla zdrowia i samopoczucia. W opinii 70% z nich sport i aktywność to przede wszystkim doskonały sposób na relaks, jak również zadbanie o swoją kondycję. Ponad 40% jest zdania, że dzięki temu może utrzymać wymarzoną sylwetkę. Podobny odsetek twierdzi, że to dobry pomysł na spędzenie czasu z rodziną i bliskimi.

– Uczestnicy naszego badania zwrócili uwagę na jeszcze jeden ważny aspekt. Mianowicie 40% z nich uważa, że aktywność fizyczna odgrywa ważną rolę w zachowaniu równowagi życiowej. Regularne ćwiczenia pozytywnie wpływają nie tylko na ich ciało, budując kondycję, siłę mięśni i koordynację ruchową, ale przede wszystkim dzięki nim zmniejsza się poziom stresu, jak również poprawia ogólne samopoczucie. Płynące z tego sondażu wnioski dobrze więc podsumowuje popularne powiedzenie, że „w zdrowym ciele, zdrowy duch” – podkreśla Marta Pokutycka-Mądrala.

Inwestycja w bezpieczeństwo

Ankietowani w mniejszym lub większym zakresie inwestują także w swoje bezpieczeństwo. 23% przyznaje, że ma wykupione ubezpieczenie na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń – takich jak kontuzja czy uraz. Blisko 20% deklaruje, że zdaje się na los i nie stosuje żadnej dodatkowej ochrony, która mogłaby zminimalizować ryzyko urazu lub wesprzeć ich później w przypadku jego wystąpienia.

O badaniu

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Nationale-Nederlanden przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 17–20 marca 2023 r. W ramach badania ilościowego przeprowadzono wywiady przy użyciu techniki CATI na grupie dorosłych Polaków (n=1000).

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)

Michał Lutostański z PZU w radzie nadzorczej Sigma Bis

0
Michał Lutostański

Michał Lutostański, dyrektor departamentu marketingu PZU, został powołany do rady nadzorczej agencji mediowej Sigma Bis. Zajął w niej miejsce Natalii Górnej – podał serwis wirtualnemedia.pl.

Michał Lutostański był związany z PZU w latach 2015–2017. Po trzyletniej przerwie powrócił do największego polskiego ubezpieczyciela, by wiosną 2020 r. stanąć na czele marketingu zakładu. W swojej karierze był też związany m.in. z Havas Media Group czy Vienna Insurance Group.

Sigma Bis to agencja należąca w 66% do Orlenu a w 34% do PZU.

(AM, źródło: wirtualnemedia.pl)

Startupy powalczą o możliwości rozwoju na Infoshare Startup Contest

0
Źródło zdjęcia: Infoshare

Do 31 marca trwają zapisy do udziału w tegorocznej edycji konkursu Infoshare Startup Contest, którego finał odbędzie się w maju, podczas konferencji Infoshare 2023 w Gdańsku. Teraz międzynarodowi inwestorzy przyjadą poznać startupy, które zgłoszą się do Infoshare Startup Contest. Najlepsze wygrają łącznie 30 tysięcy euro w gotówce i zyskają możliwość rozwoju w programie mentoringowym InCredibles.

W Infoshare Startup Contest wzięło dotąd udział ponad 4 tysiące startupów. Tegoroczna edycja skierowana jest do podmiotów pozytywnego wpływu z różnych branż, w tym technologii, zrównoważonego rozwoju, edukacji i zdrowia, działających na rzecz dobra społecznego i środowiska. Najlepsze z nich zaprezentują się międzynarodowym funduszom VC i inwestorom, a także przedstawicielom największych globalnych korporacji.

Łączna pula nagród w konkursie to 30 tys. euro w gotówce ufundowane przez Prezydenta Miasta Gdańska. Na półfinalistów czekają także Startup Passy, umożliwiające nieodpłatny udział w konferencji oraz dostęp do wszystkich scen i matchmakingu z inwestorami i klientami. Ponadto będą miały możliwość prezentacji rozwiązań w Startup Expo. Nagrodą dodatkową będzie udział wybranego startupu w programie mentoringowym. Aplikować do konkursu można do 31 marca. Zwycięzcy zostaną wyłonieni w maju.

Najlepsi z programem mentoringowym

Spośród 20 najlepszych startupów wyłonionych w półfinałach Startup Contest zostanie wybrany jeden, który zostanie zaproszony do uczestnictwa w VII edycji InCredibles – programu mentoringowego dla młodych przedsiębiorców z wizją stworzonego przez Sebastiana Kulczyka. Do grona InCredibles należy już ponad 50 spółek, w tym m.in. SunRoof Technology, Infermedica, Therapify, a także FibriTech – uczestnicy Startup Contest  z 2021 r. Program InCredibles to kilka miesięcy zindywidualizowanego, bezpłatnego wsparcia przez polskich i zagranicznych mentorów – uznanych founderów, inwestorów, doradców i specjalistów z zakresu m.in. zarządzania, sprzedaży i marketingu, strategii, komunikacji, finansowania oraz HR.

– Dzielimy się nie tylko wiedzą i doświadczeniem, ale też sprawdzonymi kontaktami. W ciągu kilku lat stworzyliśmy sieć mentorów, centrów kompetencji, organizacji branżowych i funduszy venture capital, która stała się unikatową platformą wsparcia oraz rozwoju dla młodych liderów przedsiębiorczości. W tym roku znowu stawiamy na tych, którym nie jest wszystko jedno jak, i z kim robią biznes – mówi Sebastian Kulczyk.

Pokaż się zagranicznym inwestorom

W tym roku udział w konferencji potwierdzili m.in. inwestorzy, związani z Andreessen Horowitz, 10X Founders i Flashpoint VC czy 500 Emerging Europe. Gotowi są przeznaczyć kolejne miliony na inwestycje w startupy na Infoshare, jeśli tylko te ich do siebie przekonają. Spotkania z inwestorami i partnerami odbywać się będą za pośrednictwem specjalnej aplikacji do matchmakingu. W 2022 r. odbyło się 1505 takich spotkań, a ponad 80% startupów obecnych na wydarzeniu deklaruje, że to właśnie na Infoshare spotkało potencjalnego inwestora i rozpoczęło rozmowy.

Startup Contest organizowany jest w ramach Infoshare – największej w regionie CEE konferencji łączącej biznes z nowymi technologiami. Tegoroczna edycja konferencji to 9 scen tematycznych, kilkuset czołowych prelegentów z całego świata, blisko 250 wystąpień,  strefa Expo i 6 imprez towarzyszących.

Więcej informacji o konkursie na stronie organizatora.

(AM, źródło: Infoshare)

Odpowiednie opony podstawą bezpieczeństwa na drodze

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rozpoczęła się kalendarzowa wiosna, co oznacza porę na zmianę opon na letnie. Dane policji i eksperci Mondial Assistance tłumaczą, dlaczego należy dostosować opony do pory roku.

Zgodnie z ostatnimi pełnymi danymi rocznymi opublikowanymi przez Komendę Główną Policji (z 2021 roku), niewłaściwie ogumienie było drugą najczęściej stwierdzaną usterką techniczną pojazdów (14,2% przypadków). Wskaźniki te pokrywają się z danymi organizacji eksperckiej Dekra, według których jeszcze przed pandemią Covid-19 źle dobrane opony były przyczyną około 12% wypadków.

Opony zimowe charakteryzują się bardziej miękką gumą i głębszym bieżnikiem, przez co są lepiej przystosowane m.in. do jazdy po śniegu i lodzie. Jednakże wraz ze wzrostem temperatury ich przyczepność się zmniejsza, co prowadzi do wydłużenia drogi hamowania o nawet 30% i utrudnia kontrolę pojazdu, a co za tym idzie – zwiększa ryzyko wypadków drogowych i kolizji. Jak zauważają eksperci Mondial Assistance, nie pozostaje to bez wpływu na energooszczędność – jeżdżąc latem na oponach zimowych, zużywa się więcej paliwa, co oznacza dodatkowe koszty i większy ślad węglowy.

– Kiedy wyruszamy w podróż na złym ogumieniu, może dojść do wypadku z powodu niższej przyczepności lub awarii opony. Jest to szczególnie niebezpieczne przy zdecydowanie wyższych temperaturach asfaltu, kiedy opony zimowe szybciej się ścierają, co może doprowadzić nawet do ich pęknięcia – komentuje Jakub Gawroński, kierownik Działu Sieci Mondial Assistance. – Mondial Assistance współpracuje z siecią wulkanizacji mobilnych, co pozwala wymienić uszkodzone opony w dowolnym miejscu w kraju. Ta elastyczność jest jedną z największych zalet assistance samochodowego i powodem, dla którego usługi pomocowe związane z pojazdami są najbardziej cenionym pakietem ze wszystkich usług pomocowych. Zgodnie z wynikami 12. edycji badania przeprowadzonego przez Mondial Assistance „Rynek usług assistance widziany oczami klientów” aż 84% respondentów uznało je za najbardziej potrzebne – dodaje.

(AM, źródło: Mondial Assistance)

Rankomat: Największe zagrożenie stanowią młodzi kierowcy BMW

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

41% uczestników badania przeprowadzonego przez Rankomat uważa, że młodzi kierowcy stanowią największe zagrożenie na drodze. Potwierdzają to policyjne statystyki. Wśród osób w wieku 18–24 lata wskaźnik liczby wypadków na 10 tys. populacji jest najwyższy w porównaniu do pozostałych grup wiekowych.

Uczestników badania zapytano, których kierowców i właścicieli jakich marek samochodów najbardziej obawiają się na drodze. Następnie eksperci porównywarki na podstawie policyjnych statystyk przeanalizowali, kto najczęściej powoduje wypadki drogowe w Polsce. 

Młodzi kierowcy najniebezpieczniejsi

41% ankietowanych uznało, że młodzi kierowcy stanowią największe zagrożenie na drodze. Z kolei 37% stwierdziło, że najniebezpieczniejszymi kierowcami są seniorzy. Natomiast 36% badanych sądzi, że niebezpieczni są niedoświadczeni kierowcy.

Również według policyjnych statystyk wynika, że najniebezpieczniejsi na drodze są młodzi kierowcy. Wśród osób w grupie wiekowej 18–24 lata wskaźnik liczby wypadków na 10 tys. populacji wynosi 13,77. Tymczasem jest znacznie niższy w starszych grupach kierowców – odpowiednio 7,85 (25–39 lat), 5,46 (40–59 lat) i 3,49 (powyżej 60 lat). 

73,1% sprawców wypadków drogowych w Polsce stanowią właściciele samochodów osobowych.

Według 73% ankietowanych najbardziej niebezpieczni na drodze są kierowcy BMW. 8% badanych nie wiąże niebezpieczeństwa z żadną konkretną marką. 

W I kw. 2023 r. osoby z grupy wiekowej 18–24 lata najczęściej ubezpieczyły w Rankomat auta marki Audi (12%), Volkswagen (11,8%) oraz BMW (11,4%). 

– Młodzi i niedoświadczeni kierowcy często kupują używane modele Audi i BMW, ponieważ chcą mieć szybki i sportowy samochód. To może wpływać na postrzeganie marki, skoro dane policyjne potwierdzają, że to właśnie najmłodsi kierowcy powodują największe zagrożenie na drogach – wyjaśnia Kamil Sztandera, ekspert ds. ubezpieczeń komunikacyjnych Rankomat.

Odzwierciedlenie statystyk widać także w cenach OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, gdzie statystyczni najmłodsi kierowcy ponoszą największe koszty. W 2022 r. 18-latkowie płacili średnio 1945 zł, a 60-latkowie 435 zł.

Badanie na zlecenie rankomat.pl zostało przeprowadzone przez Wavemaker w lutym 2023 r. na ogólnopolskiej grupie 1033 osób.

(AM, źródło: Rankomat)

UOKiK: Zgoda na przejęcie udziałów Millennium Financial Services przez Europę Ubezpieczenia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

23 marca prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyraził zgodę na dokonanie koncentracji i utworzenie wspólnego przedsiębiorcy – Millennium Financial Services – przez Bank Millennium oraz spółki Europa Ubezpieczenia.

– Uzyskanie zgody właściwego organu antymonopolowego umożliwi w najbliższej przyszłości sfinalizowanie transakcji polegającej na nabyciu przez Europa Ubezpieczenia 80% udziałów w spółce Millennium Financial Services, działającej obecnie w Grupie Banku Millennium. Spółka będzie nas wspierać w tworzeniu nowych rozwiązań dla klientów i obsłudze zawartych już polis. Planowana sprzedaż będzie miała pozytywny wpływ na wskaźniki kapitałowe banku – powiedział João Brás Jorge, prezes zarządu Millennium, cytowany w komunikacie banku.

Transakcja zatwierdzona w niecałe sześć tygodni

Decyzja UOKiK to pokłosie współpracy strategicznej, jaką nawiązały Bank Millennium i Europa Ubezpieczenia. W jej ramach bank 13 lutego za ok. 500 mln zł sprzedał spółkom grupy 80% udziałów Millennium Financial Services. Dodatkowo strony uzgodniły, że przez najbliższe 10 lat będzie oferować wybrane ubezpieczenia towarzystw na zasadach wyłączności.

Partnerstwo ma pomóc bankowi w realizacji celów biznesowych, wzmocnieniu pozycji kapitałowej i przyśpieszy rozwój oferty ubezpieczeniowej dla klientów. Rozpoczęcie współpracy w ramach bancassurance jest planowane na trzeci kwartał 2023 r.

Millennium Financial Services będzie wspierać Europę Ubezpieczenia oraz bank w tworzeniu nowych rozwiązań dla klientów i obsłudze zawartych już polis. Zapewni również możliwość efektywnej realizacji procesów sprzedażowych we wszystkich kanałach banku, w tym poprzez wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

Sfinalizowanie transakcji uzależnione było od uzyskania zgody UOKiK.

Więcej na temat transakcji w artykule na stronie internetowej „Gazety Ubezpieczeniowej”.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

100 agencji w 3 dni: Zaproś Wienera do siebie

0
Michał Miklewski

Wiener rozszerza portfolio produktów o Pakiet BIZNES – nową polisę dla małych i średnich przedsiębiorstw. W ramach promocji nowego produktu wśród agentów zakład wyruszy w trasę, odwiedzając 100 biur agencyjnych w 3 dni. Placówki, w których odbędą się spotkania, zostaną wyłonione w specjalnym konkursie. Patronem medialnym przedsięwzięcia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Pakiet BIZNES, nowa propozycja dla małych i średnich przedsiębiorstw, ma się wkrótce pojawić na platformie do sprzedaży ubezpieczeń Wie.net. W ramach hasła promującego nowy produkt „Z nami zrobisz BIZNES” 17 kwietnia Wiener wyruszy w trzydniową trasę, podczas której odwiedzi 100 biur agencyjnych. Przygotowane pakiety informacyjne przybliżające specyfikę nowego produktu oraz atrakcyjne podarunki trafią do wszystkich wyłonionych w konkursie placówek.

– Wdrożenie nowego produktu to wyjątkowa okazja, dlatego w wyjątkowy sposób postanowiliśmy do niej podejść. Stawiamy sobie ambitny cel i kolejny raz zrobimy coś, czego nie robił jeszcze nikt. Odwiedzimy 100 biur pośredników w zaledwie 3 dni. Spotkania te jeszcze raz pokazują, że jesteśmy blisko agentów, wspierając ich w sprzedaży naszych produktów. Zrobimy wszystko, by zrealizować ten ambitny i nieco zakręcony plan oraz liczymy, że nasz pomysł spotka się z ciepłym przyjęciem agentów w całej Polsce. Tym bardziej że przygotowaliśmy sporo niespodzianek związanych z naszymi wizytami – komentuje Michał Miklewski, dyrektor Biura Sprzedaży Ubezpieczeń Detalicznych Wiener.

Michał Miklewski będzie gościem programu #ubezpieczenioweTOP3 we wtorek o godz. 10.00. Program emitowany jest na kanałach „Gazety Ubezpieczeniowej” na Facebooku, LinkedIn i YouTube.

Jak się zgłosić?

Aby zgłosić swój udział w wienerowej trasie, należy wejść na stronę https://znamizrobiszbiznes.pl/ i do 30 marca wypełnić formularz zgłoszeniowy, a następnie w kreatywny sposób zaprosić Wienera do swojego biura. Spośród wszystkich zgłoszeń zostanie wyłonionych 100 najbardziej charakterystycznych. 17 kwietnia Wiener wyruszy w Polskę specjalnym Wienerbusem.

Regulamin akcji znajduje się na stronie https://znamizrobiszbiznes.pl/, a wszystkie szczegóły oraz informacje związane z akcją będą publikowane na facebookowej grupie Cafe Wiener (https://www.facebook.com/groups/cafewiener) oraz na Wie.net.

(AM, źródło: Wiener)

Sparta Brokers zastąpiła markę Insurance Brokers

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Broker Insurance Brokers poinformował, że zmienił nazwę na Sparta Brokers, a także dane adresowe. Zmiany zostały już uwzględnione w Krajowym Rejestrze Sądowym.

Obecny adres siedziby spółki, w tym adres do korespondencji, to ul. Powązkowska 15, 01-797 Warszawa.

Konsekwencją zmiany nazwy spółki będzie aktualizacja jej identyfikacji wizualnej, w tym aktualizację logotypu oraz zmianę domeny internetowej na spartabrokers.pl.

Reorganizacja dotyczy jedynie nazwy oraz siedziby firmy, bez konsekwencji dla klientów. Zgodnie z obowiązującymi przepisami zmiana nazwy nie wywołuje skutku w postaci zmiany podmiotu, który był i pozostaje stroną zawartych już umów. 

(AM, źródło: Sparta Brokers)

22,064FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie