Blog - Strona 841 z 1471 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 841

CUK Ubezpieczenia: OC nadal tanieje, AC lekko w górę

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z danych multiagencji CUK Ubezpieczenia wynika, że w I kwartale 2022 r. stawki w OC posiadaczy pojazdów mechanicznych były średnio o 3% niższe niż przed rokiem. Z kolei polisy AC podrożały o ok. 2,7%. Obok właścicieli marek premium z wyższymi kosztami ubezpieczeń muszą liczyć się posiadacze aut z amerykańskim rodowodem.

Średnia cena OC ppm. spadła rok do roku z 551 zł do 534 zł. Stawki obniżyły się we wszystkich województwach. W małopolskim, mazowieckim oraz podlaskim odnotowano największe spadki – o ok. 5%, tj. średnio 30–40 zł. Podobna sytuacja miała miejsce w zachodniopomorskim i lubuskim, gdzie za OC ppm. płacono przeciętnie 4% mniej niż w I kwartale 2021 r. Więcej niż w innych regionach kraju potaniały także ubezpieczenia w Wielkopolsce (3,3%), aglomeracji łódzkiej (2,8%) oraz na Śląsku (2,7 proc.). Spadki na poziomie 1% odnotowano w dolnośląskim, świętokrzyskim i lubelskim.

– Jedną z głównych przyczyn spadku cen polis OC w ciągu ostatniego roku jest duża konkurencja wśród ubezpieczycieli w tym segmencie rynku. Należy ponadto zdawać sobie sprawę, że sfera ubezpieczeń charakteryzuje się nieco odmiennym cyklem koniunkturalnym, niż ma to miejsce w innych obszarach gospodarki. Nie bez znaczenia jest również aktualna sytuacja podażowa na rynku motoryzacyjnym. Jednak niskie poziomy składek nie będą trwać w nieskończoność i należy przypuszczać, że wkrótce ceny polis pójdą w górę – stwierdza Kamila Grandzicka z CUK Ubezpieczenia.

Cena AC rośnie wolniej od inflacji

Z danych CUK Ubezpieczenia wynika ponadto, że w ciągu roku średnia cena AC wzrosła o niespełna 2,7%. W zdecydowanej większości województw podwyżki nie przekroczyły tego poziomu. Stawki najmocniej poszybowały w województwie świętokrzyskim – o 24% w porównaniu do I kw. ub.r. W ujęciu kwotowym ubezpieczenie było droższe przeciętnie o 190 zł. Stosunkowo mocno wzrosły także ceny w podkarpackim (9%) i w warmińsko-mazurskim (6,8%). Na przeciwległym biegunie są województwa opolskie i dolnośląskie, w których stawki były niższe niż przed rokiem – odpowiednio o 3,7 i 0,5%. Sytuacja nie zmieniła się z kolei w kujawsko-pomorskim, gdzie średni poziom składki wynosił nadal 800 zł.

Ceny polis autocasco rosną, ale zdecydowanie wolniej niż poziom inflacji, więc realnie można stwierdzić, że też tanieją. Od tego trendu wyraźnie odstaje województwo świętokrzyskie. Jednak bez względu na to, gdzie kierowca kupuje ubezpieczenie, w pakiecie może liczyć na dodatkowe zniżki. Korzystając z kalkulatorów online, kierowcy mogą również samodzielnie przeglądać oferty wszystkich towarzystw ubezpieczeniowych i wybrać pakiet dopasowany do swoich potrzeb – dodaje Kamila Grandzicka.

W I kwartale 2022 r. najdrożej za OC ppm. płaciły osoby w wieku 18–24 lata – było to średnio 1080 zł i ponad 50% więcej niż kierowcy w przedziale wiekowym 55+. Podobnie było w przypadku AC. Składka dla osób powyżej 55. roku życia wyniosła średnio 720 zł przy 1371 zł dla najmłodszych.

Relatywnie wysokie koszty ubezpieczeń ponieśli właściciele aut z amerykańskim rodowodem. Średnie składki za OC i AC dla chryslera, cadillaca, chevroleta czy jeepa oscylowały w granicach 3,3 tys. zł. To ok. 40% mniej niż w przypadku porsche i ponad 50% od tesli, ale średnio 900 zł więcej w porównaniu do pozycjonowanych na zbliżonym poziomie marek japońskich tj. samochodów mazda czy lexus.

Za samo OC ppm. najmniej zapłacili właściciele fiatów, opli, renault czy marek koreańskich. Kwoty ubezpieczenia kształtowały się w tych przypadkach w przedziale 450–600 zł. Najdroższe OC ppm., oscylujące w granicach 1 tys. zł, mieli użytkownicy land roverów, jeepów, bmw i pojazdów marki Abarth.

– Wpływ na wzrost cen ubezpieczeń AC mają rosnące koszty usług serwisowych, pracy, a także energii zużywanej w warsztatach samochodowych. Naprawa po zdarzeniu drogowym wymaga również coraz wyższych wydatków na części zamienne oraz stosowania skomplikowanej i kosztownej technologii. To również dlatego ceny polis dla luksusowych oraz rzadkich modeli, jak np. amerykańskie, są wyższe niż w przypadku bardziej popularnych i produkowanych w Europie aut – podsumowuje Kamila Grandzicka.

(AM, źródło: Brandscope)

Ubea: OC w marcu było tańsze niż w styczniu i lutym

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z obliczeń wykonanych przez ekspertów Ubea.pl wynika, że marzec przyniósł kolejny spadek średniej składki OC posiadaczy pojazdów mechanicznych oferowanego przez internet.

Sposób przygotowywania kolejnych wydań barometru wygląda następująco: eksperci porównywarki co miesiąc sprawdzają ponad 100 tys. rzeczywistych kalkulacji wykonanych przez internautów. Taka analiza anonimowych informacji pozwala sprawdzić, jak w danym miesiącu kształtowała się średnia składka OC ppm. proponowana przez internet. Następnie wynik z danego miesiąca jest porównywany do styczniowego. Średni poziom składki ze stycznia każdego roku służy bowiem jako punkt odniesienia.

Marcowy odczyt barometru wyniósł 99%, co oznacza spadek średniej składki OC ppm. o około 1% względem stycznia 2022 roku. Przeciętna składka z trzeciego miesiąca roku wynosiła 1206 zł. Był to wynik mniejszy niż w styczniu (1219 zł) oraz lutym (1231 zł). – W relacji do styczniowego wyniku średni koszt OC z marca był mniejszy o około 1%. Dlatego marcowy poziom barometru wyniósł 99 (99%) – podkreśla Paweł Kuczyński, prezes Ubea.

Zdaniem ekspertów porównywarki, marcowy spadek średniej składki OC ppm., mimo jego niewielkiej skalim może wzbudzać pewne zaskoczenie. Mamy bowiem do czynienia z wysoką inflacją. Co więcej, wprowadzenie dość kosztownej dla zakładów ubezpieczeń rekomendacji KNF w sprawie szkód komunikacyjnych wydaje się pewne. Z drugiej strony, historyczne notowania barometru Ubea.pl już pokazały, że miesięczne zmiany często nie odpowiadają dłuższemu trendowi.

– O tendencjach cenowych dotyczących OC będzie można powiedzieć więcej po sprawdzeniu danych z pierwszego półrocza – podsumowuje Andrzej Prajsnar, ekspert Ubea.

(AM, źródło: Ubea)

Były minister rozwoju zostanie członkiem zarządu PZU?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Według ustaleń dziennikarzy RMF FM Piotr Nowak, do niedawna minister rozwoju, ma zostać członkiem zarządu PZU. 

Piotr Nowak przez wiele lat był wiceministrem finansów. Pracował też w Międzynarodowym Funduszu Walutowym. Ostatnio – do 7 kwietnia – pełnił funkcję ministra rozwoju. Jego wejście do zarządu PZU ma stanowić rekompensatę za dymisję po jedynie 5 miesiącach urzędowania.

Więcej:

https://www.rmf24.pl/ekonomia/news-byly-minister-rozwoju-piotr-nowak…

(AM, źródło: RMF FM)

Beesafe: Otoczenie gospodarcze budzi finansowe obawy wśród posiadaczy aut

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z badania GfK przeprowadzonego na zlecenie Beesafe wynika, że dwóch na trzech ankietowanych w obecnej sytuacji gospodarczej – mając na uwadze chociażby inflację czy ceny paliw – boi się, że nie stać ich na zakup i utrzymanie samochodu.

Tę obawę szczególnie widać u najmłodszych badanych, tj. w wieku 15–29 lat (78% wskazań w tej grupie), wśród przedstawicieli jednoosobowych gospodarstw domowych (69%) oraz tych, w których mieszka co najmniej pięć osób (72%).

Strachu przed kosztami związanymi z zakupem i utrzymaniem pojazdu nie czuje natomiast 41% ankietowanych z wykształceniem wyższym oraz 47% przedstawicieli gospodarstw, których dochód wynosi co najmniej 7 tys. zł.

Spośród osób deklarujących brak auta niemal 60% zgadza się ze stwierdzeniem, że pandemia pokazała, iż można obyć się bez niego. Spośród aktualnych właścicieli czterech kółek podobnie twierdzi 40% badanych. Z taką tezą szczególnie nie utożsamiają się uczestnicy badania w wieku 40–49 lat (70% wskazań w tej grupie). Podobnie uważa 72% respondentów z wyższym wykształceniem. Natomiast 55% dyrektorów, kierowników czy właścicieli firm przyznało, że pandemia uświadomiła im, iż auto nie jest im niezbędne.

55% kierowców zadeklarowało, że korzysta z samochodu rzadziej niż przed pandemią, więc chciałaby też obniżyć wartość ubezpieczenia. To podejście jest szczególnie bliskie starszym respondentom – zgodziło się z nim 71% badanych powyżej 60. roku życia. 63% osób bez auta i 55% właścicieli pojazdów stwierdziło, że jego ubezpieczenie powinno być tańsze w związku z tym, że rzadziej jeździ się samochodem.

GfK w badaniu realizowanym dla Beesafe sprawdziło też preferencje dotyczące zakupu samochodu w aktualnych realiach. 69% respondentów uznało, że gdyby teraz planowało jego nabycie, zdecydowanie lub raczej wybrałoby pojazd używany. Odsetek takich odpowiedzi jest najwyższy w przypadku najmłodszej grupy badanych i wynosi 78%.

– Warto zauważyć, że trzech na czterech Polaków, którzy zdecydowaliby się na auto używane, to także osoby, które obawiają się, że nie stać ich na zakup i utrzymanie samochodu. Może być to związane ze skutkami pandemii, które zarówno gospodarka całościowo, jak i wielu z nas odczuwa. Jednym z nich były problemy z realizacją zamówień i malejącą liczbą ofert pojazdów, jednak większość (57%) respondentów nie uznała dostępności za czynnik, który przede wszystkim brałaby pod uwagę, decydując się na zakup nowego samochodu. Równocześnie też widać w naszym badaniu, że prawie trzech na pięciu respondentów (59%) nie zmieniłoby auta na tańsze niż to, które posiadają – zauważa Rafał Mosionek, CEO Beesafe.

Na zakup pojazdu z niższej półki cenowej zdecydowałby się natomiast co piąty badany, który stwierdził, że pandemia pokazała mu, iż może obyć się bez samochodu, choć wcześniej uważał inaczej.

O badaniu:

Badanie Omnibus na próbie N=1000 przeprowadził GfK dla Beesafe w marcu III 2022 roku.

(AM, źródło: Beesafe)

Właściciel Euroins widzi potencjał cross-sellingu ubezpieczeń i energetyki

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Eurohold, bułgarska grupa ubezpieczeniowo-energetyczna grupa, wzięła na celownik polską branżą energetyczną. Firma jest zainteresowana wejściem w obrót energią oraz sektorem OZE – informuje „Puls Biznesu”.

Kiril Boshov, prezes Eurohold, mówi gazecie, że jego firma jest już właścicielem największej spółki obrotu energią w Bułgarii, więc w grę mogłoby wchodzić np. uruchomienie obrotu pomiędzy rynkami. Innym obszarem zainteresowania jest energetyka odnawialna.

„PB” przypomina, że strategia Eurohold stawia na rozwój w oparciu o dwa filary: ubezpieczenia i energetykę. Kiril Boshov podkreśla, że jego firma ma doświadczenie w działaniu w tych obszarach i widzi potencjał m.in. do cross-sellingu.

Na polskim rynku ubezpieczeń Eurohold działa pod marką Euroins. Jego przedstawicielem w naszym kraju jest spółka Eins Polska. Firma koncentruje się na sprzedaży ubezpieczeń klientom indywidualnym poprzez agencyjny kanał dystrybucji.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 26 kwietnia, Sylwia Wedziuk „Eurohold chce dać się poznać”:

https://www.pb.pl/eurohold-chce-dac-sie-poznac-1148596

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

PFR TFI, PwC i KUKE wskazują kierunki zagranicznych inwestycji

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Pięć pierwszych miejsc w rankingu najbardziej obiecujących kierunków dla polskich inwestycji zagranicznych zajmują Indie, Finlandia, Estonia, Izrael i Chile – wynika z raportu „Polskie inwestycje zagraniczne: nowe trendy i kierunki” przygotowanego przez PwC Polska i PFR TFI. Partnerem opracowania jest KUKE.

Chociaż obecnie większość polskich bezpośrednich inwestycji zlokalizowana jest w Europie (ponad 84% pod względem skumulowanej wartości w 2020 r.), a przedsiębiorstwa najczęściej wskazują właśnie pobliskie kierunki europejskie jako potencjalne nowe lokalizacje dla inwestycji, istnieje wiele innych, mniej oczywistych kierunków charakteryzujących się dużym potencjałem.

Raport „Polskie inwestycje zagraniczne: nowe trendy i kierunki” prezentuje najciekawsze z nich, uwzględniając wpływ pandemii na atrakcyjność poszczególnych krajów. W rankingu premiowane są państwa, które relatywnie najlepiej poradziły sobie ze skutkami Covid-19 w zakresie napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Zdecydowano się także na próbę odwzorowania wpływu aktualnych wydarzeń geopolitycznych na krótkoterminowe nastroje wśród inwestorów. 

W podstawowym rankingu najbardziej obiecujących kierunków dla polskich inwestycji zagranicznych najwyższe miejsca zajęły Indie, Finlandia, Estonia, Izrael i Chile. Są to szybko rosnące rynki, podejmujące wiele inicjatyw w celu podniesienia swojej atrakcyjności biznesowej dla zagranicznych inwestorów. 

Oprócz rankingu raport prezentuje także rezultaty badań zrealizowanych na próbie 240 średnich i dużych polskich przedsiębiorstw. Wynika z nich jednoznacznie, jak ważne dla kolejnych kroków w międzynarodowym rozwoju firm są pierwsze doświadczenia na zagranicznych rynkach. 

Autorzy raportu przedstawiają trendy kluczowe na rynku bezpośrednich inwestycji zagranicznych (BIZ) oraz wskazują na ich znaczenie dla polskich firm. Trendy te można było zaobserwować już wcześniej, jednak pandemia Covid-19 okazała się ich akceleratorem. Do najważniejszych zjawisk należą: zabezpieczanie łańcuchów dostaw, screening bezpośrednich inwestycji zagranicznych i rosnący protekcjonizm, rewolucja e-commerce, zmniejszanie śladu węglowego i wdrażanie praktyk ESG oraz nowe technologie i wykorzystanie sztucznej inteligencji. 

Pandemia, rewolucja e-commerce, konieczność zabezpieczenia łańcuchów dostaw to czynniki, które sprawiają, że podejście do BIZ dynamicznie się zmienia. Jedną z odpowiedzi na te zjawiska jest regionalizacja inwestycji i tworzenie się bloków państw. Widać też, że coraz więcej krajów wprowadza procedury utrudniające inwestycje zagraniczne – zauważa Janusz Władyczak, prezes zarządu KUKE.

(AM, źródło: KUKE)

NN Group sfinalizowała przejęcie spółek MetLife w Polsce

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

22 kwietnia Grupa NN ogłosiła zakończenie procesu przejęcia spółek MetLife w Polsce. Było to możliwe dzięki brakowi sprzeciwu Komisji Nadzoru Finansowego wobec przeprowadzenia transakcji.

– Dziś długo oczekiwany przez nas dzień. Dzięki tej transakcji wzmacniamy pozycję Grupy na atrakcyjnych rynkach wzrostu, jakimi są Polska i Grecja. W najbliższych miesiącach zintegrujemy działalność MetLife z lokalnymi spółkami NN, co wzmocni potencjał Grupy – powiedział David Knibbe, prezes zarządu Grupy NN. – Łącząc mocne strony obu firm, zobowiązujemy się do poszanowania kompetencji i doświadczeń pracowników obu organizacji oraz postępowania według sprawiedliwych i transparentnych zasad. Jednocześnie będziemy w dalszym ciągu dbać o najwyższą jakość obsługi naszych klientów. Będziemy również pracować na rzecz wzmacniania pozycji Grupy oraz wykorzystywać szanse na rozwój, jakie stwarzają nam te rynki. Witamy pracowników, klientów oraz partnerów MetLife Polska i Grecja. Cieszymy się na naszą wspólną podróż – dodał.

– Dziś rozpoczyna się nasza wspólna podróż, której punktem docelowym są integracja i dalszy rozwój organizacji, z jeszcze mocniejszą pozycją na polskim rynku ubezpieczeń na życie oraz rozbudowaną siecią dystrybucji. To dla nas niezwykle ważny czas. Dlatego chcę zapewnić, że wszelkim naszym działaniom wokół integracji przyświecać będą jak zawsze wartości Grupy NN, czyli troska, przejrzystość oraz zaangażowanie. Jednocześnie w dalszym ciągu będziemy kierować naszą uwagę na klientów i ich potrzeby powiedział Paweł Kacprzyk, prezes zarządu Nationale-Nederlanden TUnŻ.

Paweł Kacprzyk został powołany także na stanowisko prezesa zarządu MetLife TUnŻiR. Jego nominację musi zatwierdzić jeszcze KNF.

Grupa NN ogłosiła zawarcie porozumienia w sprawie nabycia biznesu MetLife w Polsce i w Grecji w lipcu ubiegłego roku. Wartość transakcji oszacowano na 584 milionów euro. Przejęcie ma wzmocnić pozycję NN Group na rynku ubezpieczeń na życie oraz emerytalnym w Polsce. W naszym kraju udział NN w rynku ubezpieczeń na życie wzrośnie z 8% do 12%, z łącznym przypisem składki brutto na poziomie około 500 mln euro rocznie. Ponadto skala dystrybucji zostanie znacznie poszerzona dzięki dołączeniu 1200 doradców oraz zewnętrznym partnerstwom.

W grudniu 2021 r. NN Group ogłosiła, że uzyskała od Komisji Europejskiej zgodę na przejęcie w obu krajach i pozostało jej już tylko uzyskanie odrębnych zgód od polskich i greckich organów regulacyjnych. Proces przejęcia działalności MetLife w Grecji został zakończony 31 stycznia tego roku. W Polsce stało się to 22 kwietnia, po tym jak 14 kwietnia brak sprzeciwu wobec transakcji wyraziła KNF.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

PZU zwiększa swoje zaangażowanie w przedsięwzięcia ESG

0
Źródło zdjęcia: PZU

PZU podpisał umowę finansowania czterech nowych farm wiatrowych. Właścicielem inwestycji jest DIF Capital Partners. Grupa przeznaczy prawie 220 mln zł na budowę 54 turbin o zainstalowanej mocy 108 MW. Ponadto ubezpieczyciel dołączył do grona instytucji współpracujących z Centrum UNEP/GRID-Warszawa na rzecz realizacji środowiskowych aspektów Celów Zrównoważonego Rozwoju, w ramach Partnerstwa SDGs „Razem dla środowiska”. Wsparcie rozwoju sektora energii odnawialnej i dołączenie do Partnerstwa są jednymi z kluczowych elementów strategii ESG PZU na lata 2021–2024, której celem są m.in. osiągnięcie neutralności klimatycznej czy wspieranie transformacji klimatyczno-energetycznej kraju.

– Grupa PZU wspiera najważniejszą od dziesięcioleci zmianę w polskiej gospodarce, jaką jest transformacja energetyczna. Wraz z najnowszą inwestycją przeznaczyliśmy już blisko 420 mln zł na rozwój lądowej energetyki wiatrowej, a kolejnych 300 mln zł ulokowaliśmy w obligacjach powiązanych z ratingiem ESG. Zachęcamy również naszych klientów i partnerów biznesowych do zielonej energii, m.in. oferując im unikatowe na rynku ubezpieczenia instalacji wiatrowych i fotowoltaicznych – mówi dr hab. Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU SA.

Przedsięwzięcie jest realizowane przez 4 spółki celowe, których sponsorem jest fundusz inwestycyjny DIF Capital Partners. Finansowanie przedsięwzięcia, oprócz PZU (216,7 mln zł), zapewniają DNB Bank i Santander Bank Polska, a łączna kwota senioralnego finansowania terminowego wynosi 475 mln zł. Farmy wiatrowe powstaną w Pruszczu i Markowicach w województwie kujawsko-pomorskim oraz w Wyszkach i Piaskach w województwie wielkopolskim – dwie z nich rozpoczną produkcję energii w III kw. 2022 roku, a dwie kolejne w I kw. 2023 r. Farmy będą w stanie wytworzyć w ciągu roku taką ilość zielonej energii, która mogłaby zasilić 156 tys. gospodarstw domowych.

PZU członkiem „Razem dla środowiska”

Ostatnio PZU dołączył też do grona firm, izb gospodarczych, instytucji naukowych i badawczo-rozwojowych, jednostek administracji publicznej, centralnej i samorządowej oraz organizacji pozarządowych zrzeszonych w Partnerstwie SDGs „Razem dla środowiska”. Celem inicjatywy jest dążenie do zrównoważonego rozwoju oraz działania z poszanowaniem środowiska naturalnego. PZU deklaruje współpracę przede wszystkim w obszarze działań na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatycznym.

– Włączenie się w działania Partnerstwa to dla nas naturalny krok w realizacji strategii ESG „Rozwój w równowadze”, będącej częścią nowej strategii całej Grupy PZU na lata 2021–2024. Sektor finansowy, w tym ubezpieczeniowy, odgrywa kluczową rolę w procesie przestawiania polskiej gospodarki na tryb niskoemisyjny, odporny klimatycznie i zrównoważony – zarówno pod względem dokonywanych inwestycji, jak i obejmowanego ryzyka. Jako lider rynku ubezpieczeń chcemy wyznaczać nowe standardy w obszarze zrównoważonego rozwoju i współpracować z innymi podmiotami, by wspólnie wypracować najlepsze praktyki w tym zakresie – mówi Joanna Gorczyca, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju PZU.

Partnerstwo SDG’s „Razem dla środowiska” zostało powołane przez UNEP/GRID-Warszawa w 2016 roku i jest odpowiedzią na potrzebę budowy w Polsce przyjaznego klimatu oraz możliwie najlepszych warunków dla realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju – szczególnie tych, które odnoszą się do kwestii środowiskowych. Wcześniej, w lutym 2022 roku PZU przystąpił do programu Climate Leadership realizowanego również przez UNEP/GRID-Warszawa, w ramach którego pracuje nad swoim konkretnym zobowiązaniem dotyczącym zmniejszenia presji klimatycznej wynikającej z działalności firmy. 

Strategia ESG

Zaangażowanie w rozwój sektora OZE oraz w Partnerstwo to istotne elementy realizacji strategii ESG Grupy PZU na lata 2021–2024 „Rozwój w równowadze”, która zakłada osiągnięcie neutralności klimatycznej działalności własnej do 2024 roku. Od jej ogłoszenia rok temu ubezpieczyciel włączył się w szereg projektów wiatrowych onshore, angażując w ich finansowanie w sumie już blisko 420 mln zł. PZU przystąpił też do porozumienia zainicjowanego przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska na rzecz rozwoju morskiej energetyki wiatrowej w Polsce. Wdrożył też nowatorskie ubezpieczenia przeznaczone specjalnie dla indywidualnych i korporacyjnych właścicieli urządzeń i instalacji fotowoltaicznych lub wiatrowych. TFI PZU wprowadził zaś do oferty funduszy pasywnych fundusz inPZU Akcje Sektora Zielonej Energii, pozwalający każdemu inwestować w indeks wiodących na świecie spółek z branży OZE. Ponadto w ramach „Rozwoju w równowadze” spółki grupy docelowo będą korzystały wyłącznie z zielonej energii elektrycznej pochodzącej z odnawialnych źródeł, ograniczały zużycie wielu zasobów (m.in. energii, paliw, wody), a także zwiększały udział samochodów hybrydowych oraz elektrycznych w firmowych flotach. PZU planuje, że do roku 2040 neutralni klimatycznie staną się też jego kooperanci i partnerzy biznesowi, a do roku 2050 także klienci ubezpieczeniowi i inwestycyjni.

AM, news@gu.com.pl

(źródło: PZU)

Warta wzmacnia kompetencje pionu korporacyjnego oraz relacje z brokerami

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Warta uruchomiła nową platformę szkoleniową dla brokerów. Ubezpieczyciel udostępnił też nowy poradnik dla klientów korporacyjnych, opracowany przez Biuro Oceny Ryzyka Technicznego a także poinformował o wzmocnieniach personalnych w obszarze korporacyjnym.

Nowa platforma szkoleniowa Warty ruszyła w połowie kwietnia. W pierwszej kolejności uruchomiono na niej szkolenia e-learningowe. Pod adresem edu.warta.pl znajdują się wszystkie szkolenia, które dotychczas były dostępne na centrumszkolenwarta.pl.

Nowa platforma zapewnia m.in.:

  • dostęp do aktywności szkoleniowych brokerów,
  • bieżący monitoring realizacji szkoleń,
  • licznik godzin IDD,
  • możliwość samodzielnego pobierania zaświadczeń po szkoleniach.

Docelowo Warta zaoferuje na platformie m.in.:

  • webinary,
  • filmy edukacyjne/instruktażowe,
  • testy,
  • ankiety,
  • możliwość zapisywania się na dostępne szkolenia.

Wszystkim osobom, które dotychczas miały konto na centrumszkolenwarta.pl, automatycznie utworzone zostanie konto na edu.warta.pl.

Nowa rekomendacja techniczna

Warta udostępniła też nowy poradnik dla klientów korporacyjnych, opracowany przez Biuro Oceny Ryzyka Technicznego. Tym razem dotyczy on dobrych praktyk w zakresie instalowania stacji lub punktu ładowania pojazdów elektrycznych.  

Zaprezentowane w materiale rozwiązania są wskazówkami sugerującymi, jakie wymagania prawne oraz standardy inżynierskie powinny spełniać takie stacje i punkty, aby korzystanie z nich było bezpieczne.

Zastosowanie tych rekomendacji umożliwi brokerom bezproblemowe ubezpieczenie instalacji.

Nowi specjaliści

Warta poinformowała też, że w ciągu ostatnich miesięcy dołączyło do niej (bądź lada moment dołączy) kilku bardzo doświadczonych ekspertów ubezpieczeniowych.

Od maja Wartę wzmocni Marek Majchrowski, który będzie pełnił rolę lidera Zespołu Negocjatorów Financial Lines w Departamencie Ubezpieczeń Korporacyjnych. Zespół ten specjalizuje się przede wszystkim w sprzedaży produktu D&O. Marek Majchrowski posiada 25-letnie doświadczenie w branży ubezpieczeniowej. Przez ten czas pracował zarówno po stronie ubezpieczycieli (Polonia, PZU), jak i brokerów (własna kancelaria brokerska, Gras Savoye, Aon). Od początku specjalizował się w szeroko rozumianych ubezpieczeniach OC. Przez ostatnie 9 lat w Aon był odpowiedzialny za ubezpieczenia tzw. linii finansowych – D&O, POSI oraz OC zawodowe instytucji finansowych.

W listopadzie 2021 r. zespół produktowy w Warszawie (Biuro Produktów Klientów Korporacyjnych) wzmocniła Patrycja Rodecka, która została Menedżerem Produktów. Jest odpowiedzialna za produkty z obszaru ubezpieczenia mienia i utraty zysku. Patrycja Rodecka posiada ponad 20-letnie doświadczenie w ubezpieczeniach korporacyjnych obejmujące zarówno firmy ubezpieczeniowe (PZU, Generali), jak i kancelarie brokerskie (Aon, JLT Siaci). Przez ostatnie 11 lat pracowała w PZU – w tym okresie realizowała zadania z różnych obszarów: sprzedażowego, produktowego oraz underwritingowego.

Patrycja Rodecka posiada duże doświadczenie w ubezpieczeniach mienia oraz ubezpieczeniach związanych z ryzykami cybernetycznymi (zarówno w kontekście budowania i wprowadzania warunków ubezpieczenia, jak i budowy systemu ubezpieczeniowego itp.).

W lutym do Departamentu Klientów Strategicznych i Reasekuracji dołączyła Monika Sidorczuk. Powróciła do Warty, z którą była związana od 2006 r., po 4-letniej przerwie, podczas której zdobywała doświadczenie zawodowe w innym towarzystwie.

W trakcie swojej kariery w ubezpieczeniach ekspertka miała okazję poznać różne obszary pracy, poczynając do sprzedaży agencyjnej po underwriting ubezpieczeń dla klienta korporacyjnego. 

Swoją wiedzę i umiejętności wykorzystywać będzie teraz, zajmując się underwritingiem i sprzedażą ubezpieczeń majątkowych i technicznych w segmencie klienta strategicznego.

(AM, źródło: Warta)

iBooster – dopalamy możliwości agenta

0
Michał Dworakowski

Trzy pytania do Michała Dworakowskiego, współwłaściciela firmy Polskie Polisy odpowiedzialnego za użyteczność rozwiązań ubezpieczeniowych

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Jakie główne problemy, wyzwania zauważacie na rynku?

Michał Dworakowski: – Codziennie rozmawiamy z agentami, doradcami, przedstawicielami niewielkich, ale prężnych i ambitnych, często rodzinnych firm. Ponad wszystko cenią sobie one niezależność, możliwość prowadzenia własnego biznesu.

Problemami, które nam zgłaszają, są między innymi:

●    niskie ceny ubezpieczeń komunikacyjnych,

●    wysokie koszty prowadzenia działalności,

●    brak kompleksowych narzędzi pomagających w prowadzeniu agencji ubezpieczeniowej.

Jakie widzicie rozwiązania?

– Jedną z możliwości jest oczywiście współpraca agenta z solidną strukturą multiagencyjną, oferującą wsparcie marketingowe, organizacyjne i ekosystemy narzędziowe.

Ale jeśli ktoś chce iść własną drogą, to szybko napotyka na różne bariery, takie jak brak pieniędzy na stworzenie własnego, kompleksowego rozwiązania informatycznego. I tutaj z pomocą przychodzą niezależne narzędzia.

Tyle że chociaż na rynku pojawiają się kolejne rozwiązania sygnowane tą czy inną marką, to wielu agentów sygnalizuje nam, że brakuje kompleksowych rozwiązań. Dlatego postanowiliśmy zainwestować w platformę, która pozwala agentowi korzystać z wielu różnych – często konkurencyjnych wobec siebie – aplikacji dostępnych dzisiaj na rynku. A przy tym oferuje funkcjonalności doceniane przez agentów.

Czyli to coś więcej niż kolejna „superporównywarka”?

– Tak. To będzie „sklep” z porównywarkami oraz innymi narzędziami niezbędnymi do funkcjonowania nowoczesnej agencji, „ogarniającymi” wyzwania od administracji, przez marketing po sprzedaż. Przecież w codzienności agenta jest tak, że w jednej aplikacji podoba nam się takie rozwiązanie, w kolejnej inne… nie oszukujmy się, nie ma jednego „narzędzia doskonałego”!

Dlatego chcemy, żeby każdy agent mógł sobie dowolnie konfigurować warsztat pracy, wybierając spośród wielu rozwiązań, które będą się ze sobą komunikować!

To będzie taki ubezpieczeniowy marketplace, miejsce stworzone DLA AGENTÓW, stąd nazwa: 4agent. Jeszcze w tym roku planujemy zaprosić Państwa do nowego świata 4agent.

W międzyczasie pozostańmy w kontakcie. Piszcie do nas: kontakt@polskiepolisy.pl, jesteśmy otwarci na rozmowę o potrzebach agentów ubezpieczeniowych.


KOMENTARZ PARTNERA

Synergia dwóch aplikacji już działa!

Tomasz Fabiszewski

W Multiagencji Insur Invest wierzymy w partnerstwo biznesowe na najwyższym poziomie. Codziennie współpracujemy z najlepszymi doradcami oraz dostawcami nowoczesnych rozwiązań.

Nasz autorski system CRM InTrust już od 2019 r. działa w połączeniu z iBooster – porównywarką OC/AC oraz narzędziem polisującym. Dzięki takiemu rozwiązaniu nasi doradcy przechowują dane klientów oraz ich pojazdów w systemie wewnętrznym agencji, a ścieżkę sprzedażową oraz integrację z API towarzystw ubezpieczeniowych obsługuje wyspecjalizowany partner: Polskie Polisy.

Połączenie możliwości naszego CRM InTrust oraz porównywarki iBooster to wygoda, oszczędność czasu i bezpieczeństwo zarówno dla agenta, jak i dla klientów.

Tomasz Fabiszewski
menedżer ds. wsparcia IT w Insur Invest sp. z o.o.
tomasz.fabiszewski@insur.pl | www.insur.pl

18,304FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie