Blog - Strona 858 z 1469 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 858

Ubezpieczenia morskie: Rosyjska flota widmo

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Państwowa rosyjska firma żeglugowa Sovcomflot (SCF), która dysponuje flotą nowoczesnych tankowców, jest głównym przewoźnikiem rosyjskiej ropy i skroplonego gazu, ale wcześniej transportowała też ładunki z innych krajów, takich jak USA. Od napaści na Ukrainę napotyka coraz większe trudności z realizacją przewozów, ponieważ porty, kontrahenci, ubezpieczyciele morscy i inne firmy transportowe wycofują się z interesów z Rosją.

Sankcje niosą ze sobą konsekwencje dla ubezpieczeń i certyfikacji żeglugowej. Jeszcze przed nałożeniem przez Londyn sankcji na armatora, co nastąpiło 24 marca br., należący do SCF tankowiec NS Champion był zmuszony do zmiany kursu, ponieważ nie mógł wejść do brytyjskiego portu z powodu restrykcji dotyczących statków rosyjskich. Maria Angelicoussis, dyrektorka jednej z czołowych firm transportu morskiego, Angelicoussis Group, zauważa z kolei wśród armatorów szerszy trend niechęci wobec przewozu rosyjskich ładunków. Unia Europejska zaliczyła SCF do rosyjskich firm państwowych, z którymi „zabronione jest bezpośrednie lub pośrednie angażowanie się w jakiekolwiek transakcje” po 15 maja, kiedy skończy się okres przeznaczony na zamknięcie spraw. Kanada umieściła SCF na swojej liście napiętnowanych podmiotów w lutym, natomiast USA odcięły ją od możliwości pozyskiwania kapitału na amerykańskich rynkach finansowych. Zdaniem anonimowej osoby z branży ubezpieczeniowej „podejście państw do SCF jest nieco chaotyczne i różni się między jurysdykcjami. Decyzja Wielkiej Brytanii o zamrożeniu aktywów utrudni sprawę firmom ubezpieczeniowym i reasekuracyjnym z siedzibą w tym kraju. Żaden kontrakt nie może funkcjonować przy zamrożonych aktywach”.

Rosyjska żegluga ma problemy z brakiem dostępu do usług certyfikacji zapewnianych przez zagraniczne towarzystwa klasyfikacyjne, takie jak brytyjski Lloyd’s Register of Shipping (LR) i norweski Det Norske Veritas (DNV). Uzyskanie certyfikatu zdolności żeglugowej jest niezbędne do zawarcia ubezpieczenia i prawa wchodzenia do portów. Nie wiadomo, co stanie się z flotą SCF pozbawioną ochrony. Rzecznik DNV powiedział, że trwa proces zwijania wszystkich biznesów z podmiotami rosyjskimi, a Sovcomflot jest częścią tego procesu. Rzecznik LR poinformował o wyłączeniu dostarczania wszelkich usług firmom i aktywom będących rosyjską własnością, pod rosyjską kontrolą albo w rosyjskim zarządzaniu. Z danych transportowych wynika, że w pewnej mierze ochronę ubezpieczeniową zapewnia statkom SCF norweski Skuld. Prezes Stale Hansen stwierdził, że monitoruje wszystkie nowe sankcje i ich konsekwencje dla udzielanej przez Skuld ochrony.

(AC za Reuters)

UFG: Rekordowe wypłaty odszkodowań z OC i AC

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z danych Ośrodka Informacji Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego wynika, że na koniec ubiegłego roku po polskich drogach poruszało się już niemal 27 mln pojazdów objętych OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Z tej liczby około 6,7 mln maszyn miało również AC. Rosnące koszty likwidacji szkód spowodowały, że 2021 r. był rekordowy pod względem sumy wypłaconych odszkodowań komunikacyjnych.

Na koniec ub.r. w bazie prowadzonej przez Fundusz znalazło się blisko 27 mln aktywnych umów OC ppm., o ponad 920 tys. więcej niż w 2020 r.

– UFG korzysta z zaawansowanych systemów informatycznych i analizuje duże wolumeny danych, aby wskazać posiadaczom pojazdów, że w odniesieniu do nich zachodzi brak ciągłości w ochronie ubezpieczeniowej. Tak naprawdę nie opłata za brak spełnienia obowiązku ciągłości OC komunikacyjnego jest największym ryzykiem dla posiadacza danego pojazdu. Tym ryzykiem jest wzięcie na siebie osobistej odpowiedzialności za szkody wyrządzone pojazdem bez ważnego ubezpieczenia. Szkody, których rozmiar może sięgać kilkudziesięciu czy kilkuset tysięcy złotych. Zdarza się niestety również osobista odpowiedzialność sprawcy przekraczająca kwotę miliona złotych – wskazała Małgorzata Ślepowrońska, prezes zarządu UFG. – Należy pamiętać, że zgodnie z prawem posiadacz każdego pojazdu mechanicznego zarejestrowanego w Polsce i wprowadzonego do ruchu ma obowiązek zawarcia umowy ubezpieczenia komunikacyjnego OC – dodała.

Jedna czwarta kierowców ma AC

Jeśli nastąpi przerwa w ubezpieczeniu posiadacz pojazdu będzie musiał wnieść stosowne opłaty. Z kolei w razie spowodowania wypadku nieubezpieczonym autem UFG wypłaci świadczenia i odszkodowania z tytułu szkody, a następnie wystąpi do sprawcy z roszczeniem zwrotnym. Średnia ubiegłoroczna wartość regresu wynosiła ok. 17,6 tys. zł, podczas gdy średnia cena OC ppm. nie przekraczała 500 zł. Rekordowy regres wynosi 1,4 mln zł.

Z danych UFG wynika ponadto, że na koniec 2021 roku ubezpieczeniem AC objętych było 6,69 mln aut, o ok. 420 tys. więcej niż w 2020 r. Oznacza to, że ochroną w ramach autocasco dysponowało 24,8% posiadających aktywne OC ppm. Rok wcześniej odsetek ten wyniósł 24,1%.

Mniej szkód, a wypłaty na rekordowym poziomie

W 2021 r. łączna wartość wypłat z OC ppm. zaraportowanych do OI UFG przekroczyła 7,7 mld zł, rosnąc o 4,6% r/r. Z tej kwoty 1,3 mld zł stanowiły szkody osobowe, natomiast pozostałe 6,4 mld zł to szkody na majątku. Wypłaty z AC wyniosły ponad 5,6 mld zł – o 6% więcej niż rok wcześniej. W obydwu przypadkach były to wartości rekordowe, mimo że podobnie jak w 2020 r. w ubiegłym roku doszło do mniejszej liczby wypadków niż przed pandemią. Wyraźnie spada liczba poważnych wypadków ze szkodami na osobach, jednak wciąż wysoka pozostaje liczba kolizji, których skutkami są coraz bardziej kosztowne naprawy samochodów. Z tego powodu spadek liczby szkód nie przełożył się na mniejszą wartość wypłacanych odszkodowań.

źródło: OI UFG

Najwięcej wypadków w piątki

Z danych gromadzonych przez Ośrodek Informacji UFG można się także dowiedzieć, kiedy najczęściej dochodzi do wypadków drogowych i kolizji. Kierujący pojazdami wzmożoną czujność powinni zachować szczególnie w piątki – w ubiegłym roku właśnie w tym dniu tygodnia doszło w sumie do ok. 170 tys. zdarzeń skutkujących zgłoszeniem szkód z OC ppm. i ok. 136 tys. z AC. Do licznych zdarzeń drogowych dochodziło również w poniedziałki, znacznie bezpieczniejsze były natomiast weekendy, w szczególności niedziele. Najgorszymi miesiącami pod względem liczby szkód były w ubiegłym roku czerwiec i październik.

źródło: OI UFG

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

TUW PZUW z wyjątkowymi wynikami sprzedaży

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

TUW Polski Zakład Ubezpieczeń Wzajemnych zebrało w 2021 roku 796,5 mln zł składki. To o ponad jedną czwartą więcej niż przed rokiem a zarazem rekordowy wynik sprzedażowy w pięcioletniej historii towarzystwa. Na koniec roku zakład miał 518 członków, o jedną piątą więcej niż w 2020 r.

– W szybszym niż założone tempie zbliżamy się do strategicznego celu w postaci miliarda złotych składki rocznie, który wyznaczyliśmy sobie na 2024 rok. Zwiększa się też nasz udział w ogólnym wyniku Grupy PZU, do której należymy. To dowód na to, że nasz rozwój jest oparty na solidnych podstawach i daje obiecujące perspektywy – podkreślił prezes TUW PZUW Rafał Kiliński.

Zebrana w 2021 roku składka osiągnęła poziom o 163,3 mln zł wyższy niż przed rokiem i o 46,5 mln większy w stosunku do planu. Najszybciej rozwijał się segment ubezpieczeń zdrowotnych, w którym przypis składki wzrósł o ponad 190%. O 27,5%, wzrosła też składka w ubezpieczeniach strategicznych podmiotów gospodarczych, które stanowią prawie 40% członków towarzystwa.

Wskaźnik mieszany (COR) TUW PZUW uplasował się na poziomie 89,5%, a wskaźnik Wypłacalność II wyniósł 205%, wobec 189% przed rokiem. Potwierdzeniem silnej pozycji Towarzystwa jest utrzymanie w 2021 roku przez agencję S&P Global Ratings ratingu siły finansowej TUW PZUW na poziomie A-.

– Osiągnięte wyniki pokazują, że radzimy sobie nawet w trudnych rynkowych okolicznościach, potrafimy odpowiadać na wyzwania rynku i oczekiwania klientów. Przykładem tego jest wprowadzona ostatnio „Polisa na biznes”, czyli ubezpieczenie ryzyka biznesowego dla franczyzobiorców. Ma dla nas historyczny wymiar, ponieważ ubezpieczając dotąd duże podmioty gospodarcze, otworzyliśmy się na te średnie i małe. Ma też aspekt społeczny, ponieważ jest odpowiedzią na wynikające z pandemii finansowe problemy drobnych przedsiębiorców, którzy dają zatrudnienie milionom Polaków i decydują o sile polskiej gospodarki – powiedział Rafał Kiliński.

Nowością są też wprowadzone w 2021 roku tzw. parasolowe ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej dla podmiotów medycznych. Polegają na obejmowaniu dodatkową ochroną grup szpitali, a nie tylko pojedynczych placówek.

– Jesteśmy doceniani przez rynek i przez własnych pracowników. W ankiecie przeprowadzonej przez Komisję Nadzoru Finansowego znaleźliśmy się w ścisłej czołówce najlepiej ocenianych przez brokerów towarzystw ubezpieczeniowych. W badaniach zaangażowania pracowników uzyskaliśmy rekordowy wynik: sięgnął 78 proc. i był o prawie dwie trzecie wyższy od średniej rynkowej – zaznaczył prezes.

Jego zdaniem szybki przyrost składki i liczby ubezpieczonych to najlepszy prognostyk dla ogłoszonej w 2021 roku Strategii TUW PZUW na lata 2021–2024. – Zatytułowaliśmy ją „Więcej wspólnych korzyści”, ponieważ oddaje istotę ubezpieczeń wzajemnych – dodał Rafał Kiliński.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

UNIQA: Piotr Lipa zastąpi Jarosława Matusiewicza

0
Piotr Lipa

Jarosław Matusiewicz odchodzi ze stanowiska wiceprezesa UNIQA. Jego następcą został Piotr Lipa, dyrektor zarządzający Pionu Pracowników, który na nowym stanowisku będzie odpowiadać za HR, kulturę organizacyjną i komunikację.

– Na początku połączenia UNIQA i AXA zobowiązałem się do pozostania w zarządzie UNIQA przez kolejny rok, aby wesprzeć organizację w trudnym czasie transformacji i trwającej fuzji operacyjnej. Dziś, dokładnie rok po udanej fuzji prawnej, moja misja dobiega końca – mówi Jarosław Matusiewicz.

Menedżer był związany z Grupą UNIQA od 2006 roku. Od 2013 r. pełnił funkcję dyrektora zarządzającego ds. likwidacji szkód, od 2016 r. wiceprezesa polskich spółek UNIQA, a od 2017 r. do kwietnia 2021 r. – prezesa.

Jarosław Matusiewicz

– Dziękuję Jarkowi za te wszystkie lata ogromnego zaangażowania na różnych stanowiskach w UNIQA International. Szczególnie ważny był jego wielki wkład w transformację kultury UNIQA Polska w latach, w których pełnił funkcję prezesa, oraz jego przywództwo podczas procesu przejęcia i integracji AXA w Polsce. Jego ostatnim osiągnięciem było sprawne połączenie dwóch dużych organizacji – mówi Zoran Visnjic, przewodniczący rad nadzorczych spółek ubezpieczeniowych w Polsce.

– Dziękuję Jarkowi, że pozostał w zarządzie w czasie naszej największej transformacji i budowania zespołu. Jego wkład jest nie do przecenienia. Cieszę się, że pozostanie z nami jeszcze przez kilka miesięcy w roli doradcy zarządu i dokończy przekazywanie swoich dotychczasowych zadań – mówi Marcin Nedwidek, prezes UNIQA w Polsce.

Zarządzanie HR, kulturą organizacyjną i komunikacją przejmie Piotr Lipa, dyrektor zarządzający Pionu Pracowników, który dołączył do UNIQA w maju 2021 roku. Wcześniej był szefem HR w innej firmie ubezpieczeniowej, a także dyrektorem HR w bankach BNP Paribas Bank i Pekao. Współpracował również z kancelarią prawną.

Piotr Lipa jest absolwentem prawa, administracji i psychologii. Ukończył Uniwersytet Łódzki oraz Uniwersytet SWPS. Ma stopień doktora nauk prawnych i uprawnienia do wykonywania zawodu adwokata.

Odpowiedzialność za markę przejmie z kolei Mariusz Wójcik, obecny członek zarządu ds. bancassurance i programów partnerskich.

(AM, źródło: UNIQA)

Zwrot w stronę agentów

0
Natalia Piotrowicz

W życiu każdej firmy przychodzą momenty weryfikacji wiedzy i pomysłów. Rok 2021 był dla Mapy Agentów zdecydowanie takim rokiem. Okazał się testem zaradności oraz egzaminem dla pomysłów sprzedażowych i obsługi agenta.

Teraz, mając już doświadczenie, zdecydowaliśmy o zmianach, które uczynią nasz portal pierwszą tak kompleksową przestrzenią w internecie stworzoną dla branży ubezpieczeniowej.

 Zmiana wyglądu to tylko początek

By zaakcentować nowy rozdział, odświeżyliśmy wygląd naszego portalu. Nowe barwy oraz logo podkreślają nasze wartości, jakimi są: innowacyjność, kompetencje i doświadczenie.

Zmianie uległ także symbol marki. Dotychczasowy sygnet Mapy Agentów – czyli lupa – został stworzony na podstawie usługi wyszukiwania agentów, co nie jest już jedynym ani głównym narzędziem Mapy.

Nowa misja skierowana do agentów

Początek istnienia projektu to skupienie na kliencie detalicznym i kierowanie komunikatów w stronę tych, którzy poszukują agentów ubezpieczeniowych. Za wzór do działania przyjęliśmy inny portal, który opierał się na tych samych zasadach – Znanego Lekarza.

Szybko jednak stało się jasne, że wyszukiwarka medyków, czy nawet system umawiania wizyt, nie są jedynymi czynnikami, które odpowiadają za sukces strony. Przełomowym krokiem było zaoferowanie lekarzom narzędzi, które pomogły im uczynić pracę prostszą, przyjemniejszą i lepiej zorganizowaną. Naszą nową misją jest zatem ułatwiać codzienność każdego agenta ubezpieczeniowego.

Miejsce, które łączy potrzeby wszystkich

Zauważyliśmy problem, więc przyszedł czas i na rozwiązania. Wprowadziliśmy na Mapie Agentów podział na Strefę Agenta i Klienta, który ułatwia poruszanie się po portalu. Każda z grup docelowych zyskała także nowe udogodnienia.

Klienci mogą cieszyć się ulepszonym wyszukiwaniem doradców ubezpieczeniowych. Lista pokazuje w pierwszej kolejności agentów o najwyższej ocenie oraz stopniu uzupełnienia profilu. Uporządkowaliśmy także zakładkę z ubezpieczeniami, która w jasny sposób objaśnia, jakie istnieją rodzaje polis oraz kiedy można z nich skorzystać.

Z początkiem kwietnia pojawi się natomiast sekcja z promocjami, gdzie będziemy stale aktualizować informacje o atrakcyjnych ofertach od Towarzystw Ubezpieczeniowych.

Lista nowości przewidzianych dla przedstawicieli branży ubezpieczeniowej jest jeszcze dłuższa. Na metamorfozę graficzną wciąż czeka Panel Agenta, który otwiera się po zalogowaniu do konta. Z początkiem kwietnia zyska on nowy wygląd, a wraz z nim pojawi się wiele korzyści w postaci: statystyk profilu, darmowej bazy zdjęć do pobrania czy biblioteki materiałów rozwojowych. Niedługo później do tego zestawu dołączą system CRM, który znacznie ułatwia obsługę klientów, oraz pierwsza oferta produktu dla agentów w specjalnej, korzystnej ofercie.

Niech 2022 będzie Twój!

Rok 2022 to najlepszy czas dla agentów zdecydowanych na budowanie i rozwój marki osobistej. Widoczność konkurencji w sieci jest wciąż dosyć niska i przy niewielkim nakładzie pracy można sprytnie dotrzeć do nowych klientów.

Aby umożliwić doradcom wykorzystanie tej szansy, zapraszamy wszystkich do śledzenia Mapy, gdzie – oprócz przydatnych narzędzi – znajdziecie najświeższe informacje z branży, porady oraz społeczność zaangażowaną wokół rozwoju. Dołączcie do nas za darmo i obserwujcie nasz profil na Facebooku!

Natalia Piotrowicz
specjalistka ds. marketingu
Mapa Agentów

Polisa w 60 sekund

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

CUK Ubezpieczenia funkcjonuje na rynku ponad 20 lat. Multiagencja zdobyła ogromny kapitał wiedzy i innowacyjnych rozwiązań. Jako pierwsza wprowadziła porównywarkę ofert i zrewolucjonizowała rynek ubezpieczeń. Nie zwalnia tempa, bo rzeczywistość wymaga umiejętnego podejścia do digitalizacji i budowania relacji.

Digitalizacja w branży ubezpieczeniowej jest pomocna, ale nie zastąpi pełnego kontaktu z doradcą. CUK sprzedaje ubezpieczenia w każdym z kanałów. Multiagencja posiada ponad 500 placówek, contact center, aplikację i kalkulatory z modułem sprzedażowym online. Nowym ogniwem jest wprowadzona niedawno wideosprzedaż.

Pandemia przyzwyczaiła nas do spotkań wideo. Poszliśmy jednak krok dalej i zintegrowaliśmy to rozwiązanie z naszymi systemami sprzedażowymi. Mamy świadomość, że wśród naszych klientów znajdują się osoby, które preferują bezpośredni kontakt przy użyciu moblinych technologii. Wideosprzedaż jest odpowiedzią dla tej grupy – mówi Marcin Dyliński, dyrektor marketingu i e-commerce w CUK Ubezpieczenia.

Marcin Dyliński

Polisa w 60 sekund

Współpracujący z CUK agenci są wyposażeni w zaawansowane i rozbudowane narzędzia technologiczne, które jednocześnie odznaczają się łatwością i przejrzystością obsługi. Ich celem jest przede wszystkim wspieranie i automatyzacja procesu obsługowego – ofertowania, zawierania, wznawiania i rozliczania ubezpieczeń.

Poza powyższymi, aplikacje zapewniają możliwość sprzedaży polis, raportowania i analiz, jak również przyjazne zarządzanie bazą CRM.

Posiadana przez nas technologia wspomaga pracę i ogranicza formalności do niezbędnego minimum. Dzięki naszej porównywarce agent ma możliwość zestawienia ofert 30 ubezpieczycieli w niespełna minutę. Podobny czas zajmuje wystawienie polisy i jej archiwizacja. I to bez względu na to, czy oferuje swojemu klientowi produkt komunikacyjny, mieszkaniowy, OC, czy polisę na życie.

Zaoszczędzony w ten sposób czas można przeznaczyć np. na dodatkową akwizycję, opiekę posprzedażową czy budowanie relacji z klientami – zauważa Przemysław Grabowski, członek zarządu CUK Ubezpieczenia.

Przemysław Grabowski

Rozwój kompetencji

Innowacyjność w CUK pojawia się na wielu płaszczyznach. Multiagencja inwestuje w wiedzę doradców. Osoby działające w ramach sieci mają możliwość ciągłego podnoszenia swoich kwalifikacji.

Realizowany przez nas system szkoleń skierowany jest zarówno do osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z ubezpieczeniami, jak i do doświadczonych agentów. W jego skład wchodzą szkolenia obowiązkowe, np. z zakresu IDD, czy przygotowujące do egzaminu państwowego, kursy nieobligatoryjne, a także rozwijające „miękkie kompetencje” – mówi Magdalena Kanarek, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń w CUK Ubezpieczenia.

Magdalena Kanarek

Wszystko to pozwala zainteresowanym na systematyczne poszerzanie swojej wiedzy z zakresu ubezpieczeń, nowości produktowych, ale również technik sprzedaży, marketingu, zmian prawnych czy strategii prowadzenia biznesu.

Przyszłość na solidnym fundamencie

CUK chce się dynamicznie rozwijać. W planach jest podwojenie liczby punktów. Firma zaznacza otwartość dla podmiotów pasujących do organizacji. Multiagencja wypracowała innowacyjne modele współpracy, dając pewność, że wszystkie rozwiązania są odpowiednie do obowiązującego prawa. Dotyczy to np. RODO, zgodności ze zmieniającymi się przepisami czy wymaganiami KNF.

CUK przejmuje też proces obsługi reklamacji oraz zapewnia ochronę w ramach polisy OC zawodowej z jedną z najwyższych na rynku sum gwarancyjnych. Oferuje także wsparcie eksperckie. Wszystko to sprawia, że w przypadku pojawienia się problemów agent może czuć się bezpieczny.

W naszej strukturze działa ekspercki Zespół Wsparcia Sprzedaży. Jego zadaniem jest bieżąca pomoc i poszukiwanie rozwiązań problemów produktowych, prawnych czy związanych z nietypowymi zapytaniami i sytuacjami, z którymi agenci spotykają się w swojej działalności.

Z naszych badań wynika, że asysta, którą oferujemy, jest o wiele szybsza i przydatniejsza niż np. poszukiwanie pomocy u samych ubezpieczycieli – podkreśla Magdalena Moltzan, kierownik Działu Szkoleń i Wsparcia Sprzedaży.

Magdalena Moltzan

Deloitte i Quantee zostały strategicznymi partnerami

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Firma Deloitte nawiązała strategiczne partnerstwo z polskim insurtechem Quantee. Obejmie ono m.in. współpracę we wdrażaniu rozwijanego przez Quantee narzędzia do dynamicznej taryfikacji w ubezpieczeniach. Eksperci Deloitte będą wdrażać narzędzie Quantee oraz świadczyć aktuarialne wsparcie w obszarze taryfikacji. Partnerstwo dotyczy Polski, ale w planach jest również ekspansja w regionie Europie Środkowej.

Platforma Quantee jest rozwiązaniem ubezpieczeniowym wspierającym kompleksowo proces taryfikacji. Narzędzie umożliwia użytkownikom wykorzystywanie zarówno metod tradycyjnych, jak i innowacyjnych technik uczenia maszynowego oraz sieci neuronowych.

Deloitte będzie uczestniczyć we wdrożeniach platformy Quantee, oferując m.in. wsparcie aktuarialne w procesie doskonalenia taryf. Eksperci firmy doradczej będą także zaangażowani w procesy integracji oprogramowania z systemami klientów oraz projektowanie nowych funkcjonalności narzędzia.

– Bliska współpraca z innowacyjnymi parterami technologicznymi jest jednym z naszych kluczowych priorytetów. Podpisana właśnie umowa z Quantee jest jedynie przypieczętowaniem naszej relacji budowanej od wielu miesięcy. Wierzymy, że połączenie doświadczenia i kompetencji aktuarialnych oraz technologicznych Deloitte z doskonałym narzędziem oraz unikatową propozycją wartości Quantee to przepis na sukces – mówi Adam Pasternak-Winiarski, dyrektor w dziale usług aktuarialnych i ubezpieczeniowych Deloitte Polska.

– Partnerstwo z Deloitte jest naturalnym krokiem w ramach konsekwentnie budowanej strategii rozwoju Quantee. Jesteśmy przekonani, że współpraca z partnerem o takiej renomie i kompetencjach jak Deloitte pozwoli po pierwsze na sprawną obsługę rosnącego zainteresowania wdrożeniami platformy Quantee, a po drugie na przyspieszenie ekspansji na rynkach zagranicznych – podsumowuje Mateusz Gintrowski, co-founder Quantee.

Na polskim rynku z rozwiązań Quantee korzysta m.in. InterRisk. Ubezpieczyciel wdraża ActuAI – innowacyjne oprogramowanie insurtechu do dynamicznej wyceny produktów ochronnych. Umowę z Quantee zawarł też Urząd Komisji Nadzoru Finansowego. Jej przedmiotem jest wdrożenie narzędzia Machine Learning. Nowe rozwiązanie wspomoże prace nadzorcze w zakresie weryfikacji wyceny rezerw techniczno-ubezpieczeniowych.

(AM, źródło: Deloitte, gu.com.pl)

PZU iFlota pozwoli zarządzać flotą, ubezpieczeniem i bezpieczeństwem

0
Źródło zdjęcia: PZU

PZU rozszerza pakiet rozwiązań dla korporacyjnych klientów flotowych o system PZU iFlota. Jego trzy najważniejsze moduły to zarządzanie flotą, ubezpieczeniami oraz bezpieczeństwem.  To kolejne, obok PZU Bezpieczna Flota i Audax, specjalne rozwiązanie prewencyjne oferowane przez PZU flotom korporacyjnym.

– W ramach biznesu korporacyjnego PZU obsługuje kilkanaście tysięcy firmowych klientów flotowych, co stanowi ponad pół miliona ubezpieczonych pojazdów. Analizy Zespołu Zarządzania Ryzykiem Flot PZU, ale także informacje przekazywane przez samych klientów i pośredników wskazują, że w segmencie mniejszych i średnich flot bardzo często nie ma jednej konkretnej osoby, która odgrywa rolę kierownika floty, nie mówiąc już o programie wspomagającym zarządzanie flotą. Dlatego postanowiliśmy stworzyć system PZU iFlota, który pomoże klientom w zarządzaniu flotą, ograniczaniu szkód i kontrolowaniu kosztów – mówi Jakub Sajkowski, dyrektor zarządzający ds. klienta korporacyjnego PZU SA.

PZU iFlota to system, który łączy w sobie trzy elementy ważne z punktu widzenia osoby zarządzającej parkiem pojazdów w przedsiębiorstwie. Podstawową jego funkcją jest możliwość zarządzania ewidencją pojazdów, kierowców i różnego rodzaju kosztami, a także obsługą m.in. kart paliwowych i usług serwisowych. W tym module można zdefiniować powiadomienia, które przypomną o zbliżających się zadaniach, takich jak przeglądy, szkolenia, odnowienia uprawień kierowców czy płatność raty. Drugim elementem jest zarządzanie ubezpieczeniami. System zapewnia dostęp do danych o aktualnych polisach AC i OC oraz umożliwia zgłaszanie i podgląd szkód z poziomu aplikacji. Trzecim elementem jest wartość prewencyjna aplikacji, czyli poprawa bezpieczeństwa floty.

To właśnie chęć poprawy bezpieczeństwa na drodze była fundamentem projektu. Na bazie danych floty i jej historii zarządzający uzyskują informacje o głównych przyczynach szkód. Natomiast analiza tych informacji pozwala odpowiedzieć na pytanie, co można zrobić, by ten stan poprawić. Wsparciem dla kierownika floty i kierowców będzie możliwość z korzystania z rozbudowanej bazy wiedzy, w której PZU przygotował szkolenia, pigułki wiedzy, e-learningi oraz blog.

– Narzędzie jest uniwersalne i może być wykorzystywane w każdej flocie, zarówno tej lekkiej, mieszanej, jak i ciężkiej. Jedynym warunkiem jest posiadanie ubezpieczenia flotowego w PZU.  Koszt użytkowania systemu to dla klienta jedyne 189 zł za całą flotę za rok. Wystarczy uregulować tę opłatę na rzecz dostawcy systemu i niemal od razu można korzystać z narzędzia. Dzięki zintegrowaniu PZU iFlota z systemami dziedzinowymi PZU, import danych odbywa się automatycznie – wskazuje Konrad Owsiński, dyrektor ds. underwritingu ubezpieczeń komunikacyjnych PZU SA.

PZU iFlota w jednym miejscu gromadzi informacje o ubezpieczeniu klienta ważne również z punktu widzenia pośrednika ubezpieczeniowego. Oprócz aktualnych polis, pośrednik ma dostęp do listy zgłoszonych szkód OC i AC, może sprawdzić ich przyczynę i status obsługi. Dodatkowo na bazie generowanych przez system zaawansowanych raportów szkodowych i personalizowanych zaleceń, może zaproponować klientowi działania, które zmniejszą szkodowość.

– Dzięki naszemu systemowi pośrednik jest w stanie dostarczać klientowi dodatkową wartość w postaci lepszej obsługi szkód i pracy nad optymalizacją liczby i wartości szkód. Ma też możliwość częstszego kontaktu z klientem i w ten sposób wzmacnia z nim relacje – dodaje Janusz Zieliński, dyrektor biura sprzedaży korporacyjnej w PZU SA.

Rozwiązanie technologiczne dla PZU iFlota dostarcza firma VivaDrive, która specjalizuje się w budowie zaawansowanych rozwiązań dla flot.

(AM, źródło: PZU)


POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

SPBUiR spełnia wymagania jakości szkoleniowej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Po zakończeniu audytu realizowanego przez organizację DEKRA Certification Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych po raz kolejny otrzymało certyfikat potwierdzający spełnienie wymagań systemu zapewnienia jakości dla firm szkoleniowo-rozwojowych.

Nowy Standard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 2.0 jest standardem zarządzania i świadczenia usług przez podmioty specjalizujące się w usługach szkoleniowo-rozwojowych. Został wypracowany przez branżowych ekspertów, wykorzystuje doświadczenie rynkowe i eksperckie całego środowiska z obszaru usług szkoleniowo-rozwojowych. Jest rozwinięciem standardu SUS znanego na polskim rynku edukacyjnym od 2011 roku, który został zastosowany w ponad 400 organizacjach. Określa wymagania wobec firm szkoleniowo-rozwojowych (prowadzących usługi szkoleniowe, coachingowe, doradcze, e-learningowe itp.) w zakresie przygotowania, realizacji i ewaluacji oferowanych usług. Wyznacza standardy zarządzania firmami oraz kompetencjami osób odpowiedzialnych za realizację usług.

SUS 2.0 jest standardem certyfikowanym. Jego spełnienie potwierdza audyt przeprowadzony przez  niezależną organizację certyfikującą, specjalizującą się w audytach systemów zarządzania – DEKRA Certification.

(AM, źródło: SPBUiR)

Swiss Re: Powodzie kosztują coraz więcej, a luka w ochronie nie maleje

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Katastrofy naturalne w 2021 r. były przyczyną globalnych strat gospodarczych o łącznej wartości 270 mld USD. Straty ubezpieczone wyniosły 111 mld USD. Najkosztowniejszą pojedynczą klęską żywiołową był huragan Ida, ale za większość ubezpieczonych strat katastroficznych odpowiadały po raz kolejny zagrożenia wtórne, jak np. lipcowa powódź w Europie Zachodniej będąca najkosztowniejszą w historii klęską żywiołową w regionie. Pomimo rekordowego poziomu ubezpieczonych strat powodziowych, globalna luka w ochronie związana z tym ryzykiem pozostaje duża – wynika z najnowszej sigmy Swiss Re zatytułowanej „Katastrofy naturalne w 2021 r.: wrota powodziowe są otwarte”.

– Powodzie dotykają prawie jedną trzecią ludności świata, bardziej niż jakiekolwiek inne niebezpieczeństwo. Tylko w 2021 roku byliśmy świadkami ponad 50 poważnych powodzi na całym świecie – powiedział Martin Bertogg, Head of Catastrophe Perils Swiss Re. – Biorąc pod uwagę skalę zniszczeń, ryzyko powodzi zasługuje na taką samą uwagę i rygorystyczną ocenę ryzyka, jak główne zagrożenia, takie jak huragany.

W 2021 r. powodzie odpowiadały za 31% globalnych strat gospodarczych spowodowanych katastrofami naturalnymi, zaledwie o 2 pp. mniej niż cyklony tropikalne. Ich łączna wartość wyniosła 82 mld USD. Z kolei łączna kwota strat ubezpieczonych uplasowała się na poziomie nieco przekraczającym 20 mld USD.

– Wzrost strat spowodowanych powodziami staje się coraz bardziej widoczny – powiedział Jérôme Jean Haegeli, główny ekonomista Swiss Re Group. – Istnieje coraz pilniejsza potrzeba podjęcia działań na rzecz zwiększenia odporności społeczeństw na całym świecie

Dane zawarte w sigmie pokazują, że powodzie są zdecydowanie najczęściej występującym zagrożeniem naturalnym. W ostatniej dekadzie       odnotowano trzykrotnie więcej poważnych powodzi niż cyklonów tropikalnych. Straty gospodarcze spowodowane tego typu katastrofami odpowiadały za 23% ich globalnej wartości, zajmując drugie miejsce co do wielkości po cyklonach tropikalnych.

Swiss Re zwraca uwagę, że w ciągu ostatniej dekady na rynkach wschodzących tylko 5% poważnych strat powodziowych było ubezpieczonych, przy 34% w gospodarkach rozwiniętych, co zdaniem reasekuratora wskazuje na dużą globalną lukę ubezpieczeniową. Największa luka w ochronie przeciwpowodziowej występuje w Azji, gdzie ubezpieczenia pokrywają jedynie 7% strat ekonomicznych. Natomiast w Europie ubezpieczonych jest 34% strat.

(AM, źródło: Swiss Re)

18,295FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie