ERGO Hestia i Merydian Group o relacji szpital–pacjent–ubezpieczyciel

0
870

Jak usprawnić relacje między szpitalem, pacjentem i ubezpieczycielem? – odpowiedzi na to pytanie poszukiwali eksperci podczas konferencji zorganizowanej przez ERGO Hestię z firmą brokerską Merydian Group. W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele podmiotów leczniczych – dyrektorzy placówek, radcy prawni i kierownicy działów jakości – które sopocka firma ubezpiecza za pośrednictwem brokera.

W trakcie konferencji wystąpili: Zbigniew Kowalski, pionier nauczania o komunikacji w medycynie, psycholog i trener, autor wielu publikacji, mecenas Marek Koenner, doktor nauk prawnych, były sędzia, obecnie radca prawny specjalizujący się w prawie medycznym, wykładowca na Uniwersytecie Gdańskim, autor wielu książek i publikacji, oraz Jacek Woronkiewicz, zastępca dyrektora Departamentu Operacji i Likwidacji Szkód ERGO Hestii, od 30 lat związany z sopockim ubezpieczycielem, wykładowca na Uniwersytecie Gdańskim, autor wielu publikacji.

– Wybór tematu tego spotkania nie był przypadkowy – mówiła po konferencji Anna Sikorska-Nowik, kierowniczka ds. ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej zawodowej  ERGO Hestii. – Chcieliśmy zwrócić uwagę słuchaczy przede wszystkim na to, że właściwa komunikacja na linii podmiot leczniczy–pacjent przekłada się na skuteczność procesu leczenia, jak również na bezpieczeństwo prawne placówki medycznej.

Kamil Bara, dyrektor ds. Ubezpieczeń Odpowiedzialności Cywilnej ERGO Hestii, odniósł się z kolei do roli ubezpieczyciela w relacji ubezpieczony podmiot–poszkodowany. – W takiej sytuacji ubezpieczyciel występuje dopiero na etapie zapatrywania roszczenia. Wtedy musi wejść w rolę swoistego arbitra, gdzie adekwatnie prowadzony dialog może zapewnić wszystkim stronom dobry efekt. Zależy nam, aby branża medyczna rozwijała nie tylko stronę organizacyjną, czy podnosiła jakość wykonywanych procedur, ale też aby w tym procesie obecna była otwarta i profesjonalna komunikacja z pacjentem – mówił ekspert.

Natomiast Michał Gabryelak, prezes Merydian, zaznaczał, że właściwa komunikacja jest podstawą rzetelnego przebiegu likwidacji szkód oraz jego sprawnego i zadowalającego zakończenia. – Klienci często nie mają wiedzy o mechanizmach działania towarzystw ubezpieczeniowych. Jako broker zawsze służymy kompleksową i profesjonalną pomocą w tym zakresie, ale widzimy wyraźnie, że szersze poznanie tego zagadnienia pozwala na polepszenie i usprawnienie procesu. Tym wydarzeniem chcemy rozpocząć cykl spotkań, podczas których nasi klienci poznają podejście wszystkich stron procesu likwidacji, w tym również innych towarzystw ubezpieczeniowych, które ubezpieczają branżę medyczną – mówił.

(AM, źródło: ERGO Hestia)