Blog - Strona 1012 z 1523 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1012

Jak wypadamy w walce z oszustami ubezpieczeniowymi

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W 2020 r. w Polsce udaremniono 23 225 prób wyłudzeń z ubezpieczeń majątkowych i na życie na kwotę 401 mln zł – wynika z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń. Działalność przestępców jest szkodliwa nie tylko dla ubezpieczycieli. W Stanach Zjednoczonych konsumenci w wyniku oszustw ubezpieczeniowych każdego roku mogą tracić nawet 80 mld dol.

Jak przyznaje PIU, wykrycie wszystkich prób oszustw jest niemożliwe. W Polsce likwiduje się ok. 6,6 mln szkód z ubezpieczeń majątkowych oraz wypłaca niemal 4,4 mln świadczeń z polis na życie. To oznacza średnio likwidację ponad 18 tys. szkód majątkowych i 12 tys. życiowych dziennie.

Z badań przeprowadzonych przez Insurance Europe wynika, że przestępczość ubezpieczeniowa stanowi ok. 10% wartości wypłacanych odszkodowań i świadczeń. W efekcie przestępcy próbują w Europie wyłudzić nawet 13 mld euro rocznie.

Najczęstsze wyłudzenia w Polsce

W 2020 r. w Polsce udaremniono 16 231 prób oszustw w ubezpieczeniach majątkowych o wartości ponad 354 mln zł. Natomiast w 2019 r. zapobieżono 14 682 wyłudzeniom na kwotę 351 mln zł. Co ważne, w ciągu ostatnich sześciu lat systematycznie rośnie liczba i wartość wykrywanych przestępstw ubezpieczeniowych.

Aż cztery na pięć prób wyłudzeń wypłaty odszkodowań dotyczy ubezpieczeń komunikacyjnych. W 2020 r. wykryto 6468 przypadków w ramach OC majątkowego o wartości 85,6 mln zł, 2856 z OC osobowego (99,8 mln zł) i 2862 z autocasco (95,4 mln zł). W efekcie zapobieżono wypłaceniu oszustom ok. 281 mln zł.

Zwykle próby oszustw dotyczą zgłaszania roszczeń za rzekome uszkodzenia ciała w wypadkach komunikacyjnych. Zdarza się również symulowanie szoku pourazowego, zawyżanie liczby poszkodowanych w zdarzeniach drogowych, celowe powodowanie kolizji (np. z udziałem drogich pojazdów i obcokrajowców), wykorzystywanie wraków samochodów pochodzących z importu czy fikcyjne korzystanie z aut zastępczych z OC sprawcy.

Adam Strażecki

Wyłudzenia w ubezpieczeniach na życie

W 2020 r. wykryto w Polsce 6994 próby wyłudzeń odszkodowań w ramach ubezpieczeń na życie o wartości 47 mln zł. W 2019 r. liczba ujawnionych przypadków oszustw wyniosła 2429, a ich kwota ok. 43 mln zł.

Aż 54% wartości wszystkich wykrytych oszustw w ramach ubezpieczeń na życie dotyczy zgonu ubezpieczonego – najczęściej upozorowanego za pomocą fałszywej dokumentacji lub ochrony udzielonej po śmierci osoby ubezpieczonej. W 2020 r. udaremniono 841 prób tego typu oszustw o wartości 30,1 mln zł.

Często oszuści próbują również wyłudzić od towarzystw ubezpieczeniowych wypłatę nienależnych świadczeń z tytułu poważnego zachorowania (7,3 mln zł), trwałego inwalidztwa lub uszczerbku na zdrowiu z powodu nieszczęśliwego wypadku (3,1 mln zł) czy niezdolności do pracy (81,1 tys. zł).

Coraz bardziej popularne wśród oszustów są również próby wyłudzeń nienależnych świadczeń związanych z leczeniem szpitalnym (3585 wykrytych przypadków o wartości 4 mln zł w 2020 r.). Zwykle pobyt w placówce medycznej jest fikcyjny, wymuszony lub sztucznie przedłużony. Średnia wartość jednego tego typu przestępstwa wynosi ok. 1 tys. zł.

Wykrywanie prób wyłudzeń w Polsce i na świecie

W 2020 r. w Polsce zapobieżono wypłacie nienależnych odszkodowań i świadczeń na kwotę 401 mln zł (ok. 183 mln euro). Jak wypadamy pod tym względem w porównaniu z resztą świata? Oczywiście to zależy od wielkości lokalnych rynków oraz skali przestępstw ubezpieczeniowych w danym kraju. Pamiętajmy również, że niemożliwe jest wykrycie każdego oszustwa.

W Stanach Zjednoczonych z powodu przestępczości ubezpieczeniowej konsumenci każdego roku mogą tracić nawet 80 mld dol. (317 mld zł) – wynika z szacunków organizacji Coalition Against Insurance Fraud (Koalicji Przeciwko Oszustwom Ubezpieczeniowym). Najczęściej oszustwa dotyczą polis majątkowych (wypadki komunikacyjne i domowe) oraz życiowych. Ze względu na powszechną, prywatną służbę zdrowia częste są również przestępstwa związane z ubezpieczeniami zdrowotnymi.

Z kolei w Wielkiej Brytanii w 2019 r. wykryto 107 tys. prób wyłudzeń od towarzystw ubezpieczeniowych na kwotę 1,2 mld funtów (6,4 mld zł). Największa liczba oszustw (58 tys.) dotyczy polis komunikacyjnych, których wartość wyniosła 605 mln funtów (3,2 mld zł). 75% spraw jest związanych ze szkodami osobowymi – wynika z raportu PIU.

Natomiast w Niemczech w 2020 r. wartość prób wyłudzeń od towarzystw ubezpieczeniowych miała wynieść ok. 1 mld euro (5 mld zł). 77% przypadków dotyczyło zgłaszania szkód faktycznie nieubezpieczonego mienia, 17% zawyżania wartości powstałej szkody, a 5% niezaistniałych szkód – wynika z raportu PIU.

Na tle Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Niemiec wykryte w 2020 r. w Polsce próby wyłudzeń nienależnych odszkodowań od firm ubezpieczeniowych na kwotę 401 mln zł (ok. 183 mln euro) mogą wydawać się skromnym wynikiem. Jednak w Europie ustępujemy pod tym względem jeszcze tylko Belgii (500 mln euro), Hiszpanii (460 mln euro), Irlandii (276 mln euro), Francji (252 mln euro) i Włochom (220 mln euro) – wynika z danych z 2017 r. zgromadzonych przez Insurance Europe, na które powołuje się PIU.

Natomiast w tym samym czasie udaremniono przestępstwa ubezpieczeniowe o mniejszej wartości niż w Polsce w Szwecji (50 mln euro), Czechach (47,3 mln euro), Portugalii (42,8 mln euro), Danii (32,7 mln euro) i Słowenii (20 mln euro).

Covid-19 a walka z oszustwami ubezpieczeniowymi

Wciąż trwająca pandemia jeszcze bardziej wzmogła działania przestępców. Próbowali wykorzystać fakt, że zdecydowana większość towarzystw ubezpieczeniowych została zmuszona do przejścia na pracę zdalną, szczególnie podczas pierwszej fali koronawirusa.

Do metod najczęściej stosowanych przez oszustów należało utrudnianie kontaktu z likwidatorem i przeprowadzenie oględzin, których przyczyną były rzekome silne obawy przed zarażeniem. Klienci często również odmawiali przesłania dokumentacji, tłumacząc się brakiem dostępu do internetu czy nieumiejętnością posługiwania się pocztą elektroniczną i smartfonem. Podczas pandemii dochodziło też do wydłużania czasu napraw uszkodzonych pojazdów i korzystania z samochodów zastępczych z OC sprawcy czy deklarowanie szkód w transporcie towarów z powodu opóźnień na granicach oraz powstania zatorów logistycznych.

Coraz częściej przestępcy ubezpieczeniowi w swojej działalności wykorzystują również internetowe narzędzia. Stosują zaawansowane boty podszywające się pod autentyczne serwisy ubezpieczycieli, używają phishingu w celu wyłudzenia danych osobowych czy wykonują fałszywe telefony lub wysyłają e-maile z informacją o rzekomym zakończeniu umowy ubezpieczenia i konieczności wniesienia dodatkowej opłaty.

W efekcie towarzystwa ubezpieczeniowe również stosują coraz bardziej zaawansowane narzędzia technologiczne do kontaktu z klientem i w walce z przestępcami. Zwłaszcza podczas pierwszej fali pandemii ubezpieczyciele zaczęli stosować wiele nowoczesnych form zdalnej likwidacji szkód, np. wideorozmowy w komunikatorach mobilnych.

Firmy ubezpieczeniowe udoskonalają też metody analizy danych (m.in. sztuczną inteligencję), które umożliwiają szybsze wykrycie prób wyłudzeń wypłaty nienależnych odszkodowań i świadczeń.

Adam Strażecki
kancelaria Strażecki, Jaliński & Wspólnicy

Fałszywe ubezpieczenie auta nowym oszustwem

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Młodzi mężczyźni to najczęstsze ofiary nowego rodzaju przestępstw ubezpieczeniowych. Brytyjska policja wydała kolejne skierowane do nich ostrzeżenie przed zakupem wyjątkowo tanich polis. Oszuści podszywający się pod agentów ubezpieczeniowych oferują takie polisy zazwyczaj poprzez media społecznościowe lub WhatsApp. W rzeczywistości są one fałszywe. „Agenci widmo” najchętniej polują na młodych kierowców, którzy najdrożej płacą za ubezpieczenie samochodu i poszukują tańszych ofert.

Z najnowszych danych Action Fraud, specjalnego serwisu brytyjskiej policji przyjmującego zgłoszenia oszustw, wynika że przez pierwszych osiem miesięcy tego roku złożonych zostało ponad 350 zawiadomień od osób, które zostały oszukane przez „agentów widmo” na łącznie blisko 790 tys. funtów. Każda z nich straciła średnio po 2250 funtów. Ponad 60% oszukanych to mężczyźni, a najbardziej prawdopodobną ofiarą oszustów są młodzi mężczyźni w wieku od 17 do 29 lat, który najdrożej płacą za ubezpieczenie auta. Ofiarami mogą być również kierowcy mający na swoim koncie kilka punktów karnych lub wypadki czy kolizje, a zatem płacący wyższą składkę.

Ofiary przestępstwa często dowiadują się o fałszerstwie dopiero, gdy zgłaszają szkodę lub podczas kontroli policji, wtedy jednak agent który sprzedał polisę jest już nieosiągalny. Oszukiwanie metodą „agenta widmo” ma również polski wątek. W ubiegłym miesiącu w Cambridge na dwa lata i sześć miesięcy pozbawienia wolności skazany został Marek C. (l. 51). Działał on właśnie jako „agent widmo”, wybierając na swoje ofiary głównie polskich kierowców mieszkających w Wielkiej Brytanii i słabo mówiących po angielsku. Co więcej, „zatrudniał” on jeszcze inne osoby do wyszukiwania potencjalnych ofiar.

Nie wszystkie rodzaje przestępstw ubezpieczeniowych trafiają do Polski, dobrze jednak znać metody działania oszustów, szczególnie, że również u nas są młodzi kierowcy, którzy drożej płacą z polisy – mówi Wojciech Rabiej, prezes porównywarki ubezpieczeń Porówneo. – Warto pamiętać też, że w Polsce każdy agent ubezpieczeniowy ma obowiązek okazania pełnomocnictwa ubezpieczyciela, którego reprezentuje. Jeżeli unika tego, lepiej zastanowić się, czy należy skorzystać z jego pośrednictwa – dodaje. Agent musi też być wpisany do rejestru pośredników ubezpieczeniowych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego. Wyszukiwarka na stronie KNF umożliwia sprawdzenie, czy pośrednik pracuje legalnie.

W Polsce rzadko dochodzi do sprzedaży fałszywych polis komunikacyjnych, choć zdarzają się pojedyncze przypadki. Jeden z nieuczciwych agentów inkasował na przykład składki i sam wypłacał odszkodowania, do czasu, gdy trafił na bardzo dużą szkodę. Rodzimi oszuści częściej zajmują się aranżowaniem sfingowanych wypadków i wyłudzaniem odszkodowań. Z kolei w Wielkiej Brytanii mają jeszcze inne pomysły. Jeden z nich polega na tworzeniu fałszywych stron internetowych, poprzez które kierowcy zgłaszają szkody. W zdenerwowaniu po wypadku kierowcy poszukują w internecie kontaktu z ubezpieczycielem i klikają w link na fałszywej stronie. Następnie podają oszustom swoje dane osobowe. Według Insurance Fraud Bureau, instytucji zajmującej się wykrywaniem przestępstw ubezpieczeniowych, dane te przekazywane są nieuczciwym firmom zajmującym się likwidacją szkód. Ze statystyk IFB wynika, że rocznie w Wielkiej Brytanii ujawnionych zostaje około 300 tego typu przestępstw.

(AM, źródło: Porówneo)

CUK Ubezpieczenia przygotuje agentów 2.0

0

Postęp technologiczny wymaga diametralnej zmiany w sposobie myślenia i funkcjonowania na rynku ubezpieczeń. Postępująca cyfryzacja stała się faktem, a w związku z tym nadszedł czas na aktualizację narzędzi wspierających sprzedaż ubezpieczeń.

W ramach transferu wiedzy z obszaru nowych technologii i sprzedaży CUK Ubezpieczenia wspólnie z „Gazetą Ubezpieczeniową” zapraszają na spotkanie #CUKmeet Agent 2.0 SUPERmożliwości rynku ubezpieczeń.

Podczas wydarzenia eksperci CUK Ubezpieczenia podpowiedzą, jak autorskie rozwiązania CUK pomagają budować bazę klientów i rozwijać biznes. Uczestnicy poznają także dobre praktyki w obszarze obsługi, które przy wykorzystaniu najnowszych technologii przekładają się na monetyzację.

Webinar będzie także okazją do poznania możliwości marketingowych CUK Ubezpieczenia w zakresie budowania silnej marki lokalnej. Eksperci skupią się również na przedstawieniu wsparcia w zakresie rozwoju sieci sprzedaży, a w obszarze produktowym zwrócą uwagę na zalety unikatowych porównywarek warunków ubezpieczeń wielu Towarzystw Ubezpieczeniowych. 

– Jako eksperci branży ubezpieczeń chcemy zwrócić szczególną uwagę, że aktualna sytuacja na rynku ubezpieczeń to nie tylko podążanie za trendami, ale generowanie nowych, innowacyjnych rozwiązań w zakresie docierania do klientów – mówi Marcin Dyliński, dyrektor Departamentu Marketingu i E-Commerce CUK Ubezpieczenia.

Spotkanie w odbędzie się w czwartek 25 listopada o godz. 18.00. Aby wziąć udział, należy wypełnić formularz: 

https://cuk.pl/webinary/webinar-2511-2021

(am)

SPBUiR: Szkolenie o ubezpieczeniach obowiązkowych i przymusowych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

24 listopada odbędzie się szkolenie online „Ubezpieczenia obowiązkowe i przymusowe w prawie polskim – analiza ukrytych i nietypowych przypadków”. Wydarzenie organizowane przez Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych poprowadzi dr Michał P. Ziemiak z Katedry Prawa Ubezpieczeniowego i Medycznego Uniwersytetu Mikołaja Kopernika  w Toruniu.

Podczas szkolenia zostaną omówione następujące zagadnienia:

1. Pojęcie ubezpieczenia obowiązkowego i przymusowego.

2. Ubezpieczenia obowiązkowe i przymusowe – ile ich dokładnie jest?

3. Problem ubezpieczeń „wariantywnych”.

4. Problem ubezpieczeń nadwyżkowych”.

5. Jak nie drzwiami, to oknem – ubezpieczenia wprowadzane rozporządzeniami wykonawczymi do ustaw.

6. Studium przypadków:

6.1. Wspólny mianownik.

6.2. Rejs po prawie polskim, czyli ubezpieczenia obowiązkowe i przymusowe a prawnicy, medycyna, pojazdy, cudzoziemcy i repatrianci, odpady, usługi finansowe i płatnicze, praca na morzu i żegluga, służby mundurowe, promocja zatrudnienia, czworonogi…

Rozpoczęcie szkolenia jest zaplanowane na godz. 11.00, a jego zakończenie na 15.00.

Link do rejestracji:

Po zakończeniu szkolenia dostępny będzie test sprawdzający przyswojoną wiedzę. Link do testu znajduje się pod oknem wideo, ale aktywny będzie dopiero po zakończeniu szkolenia. Test będzie dostępny w ciągu godziny po zakończeniu szkolenia i składa się z 5 losowo wybranych pytań z opcją zaznaczenia „tak” lub „nie”. Test zaliczają 3 poprawne odpowiedzi (60%). Czas wypełniania testu – do 30 minut.

Certyfikaty zaświadczające o ukończeniu szkolenia zostaną przekazane uczestnikom drogą elektroniczną – będą dostępne po zalogowaniu się na stronę szkolenia. Informacja o możliwości pobrania certyfikatu zostanie podana na stronie polbrokers.pl.

(AM, źródło: SPBUiR)

Generali docenione za działania na rzecz zrównoważonego rozwoju

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Generali zostało potwierdzone w Dow Jones Sustainability World Index (DJSI) oraz w Dow Jones Sustainability Europe Index (DJSI Europe), umacniając swoją pozycję lidera pod względem wyników w zakresie zrównoważonego rozwoju i plasując się w pierwszej piątce firm sektora ubezpieczeniowego na świecie. Ubezpieczyciel ogłosił też, że do końca roku zakończy renowację budynku Procuratie Vecchie w Wenecji.

Zapoczątkowany w 1999 r. jako globalny benchmark poświęcony zrównoważonemu rozwojowi, DSJI klasyfikuje wiodące firmy w oparciu o analizę RobecoSAM kryteriów środowiskowych, społecznych i ładu korporacyjnego (ESG) oraz metodologię S&P Dow Jones Indices. Dla Generali kwestionariusz S&P CSA jest środkiem do ciągłego doskonalenia praktyk i wyników w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Wśród najważniejszych działań, w ramach strategii „Generali 2021” ubezpieczyciel zwiększył już wartość przypisu składki pochodzącej z produktów ubezpieczeniowych o wartości społecznej i środowiskowej do około 17 mld euro oraz dokonał zrównoważonych inwestycji o wartości 6 mld euro.

Renowacja Procuratie Vecchie na finiszu

Równolegle Generali ogłosiło, że Procuratie Vecchie na Placu Świętego Marka zostanie otwarty dla publiczności wiosną 2022 roku, po raz pierwszy w swojej 500-letniej historii, po pięcioletniej renowacji przeprowadzonej przez David Chipperfield Architects z Mediolanu.

Jako symbol początku odliczania do inauguracji model budynku przedstawiający część zmian został wystawiony na widok publiczny w  Human Garden w Ogrodach Królewskich, które zostały ponownie otwarte dla publiczności w 2019 r. po pięcioletniej renowacji przeprowadzonej przez Fundację Ogrody Weneckie we współpracy z Generali.

Na trzecim piętrze budynku powstaną otwarte dla publiczności przestrzenie wystawiennicze związane z fundacją The Human Safety Net, przestrzeń do pracy oraz audytorium. Historyczny budynek, który ciągnie się wzdłuż północnej krawędzi placu św. Marka, stanie się nowym ważnym miejscem i centrum aktywności, a także obiektem o przeznaczeniu społecznym. Stanie się siedzibą The Human Safety Net, globalnego ruchu organizacji pozarządowych, wolontariuszy i partnerów, pracujących z ludźmi w trudnej sytuacji życiowej.

Procuratie Vecchie będzie również częścią ambitnego projektu, którego celem jest uczynienie Wenecji Światową Stolicą Zrównoważonego Rozwoju.

Philippe Donnet, CEO Grupy Generali, stwierdził: – Firmy mają do odegrania rolę, która wykracza poza ich podstawową działalność. Mogą one wpływać na społeczności, w których działają, poprzez działania, które mają znaczący i długotrwały wpływ. W ramach naszego zaangażowania w zrównoważony rozwój oraz jako zwieńczenie obchodów 190-lecia Generali, chcemy nadać nowe życie i cel budynkowi Procuratie Vecchie. Jako siedziba The Human Safety Net ten ikoniczny budynek stanie się centrum wymiany pomysłów, jak pokonać współczesne wyzwania społeczne i zainspiruje odwiedzających do podjęcia działań, które mają na celu uwolnienie potencjału osób w trudnej sytuacji życiowej. Dziękuję wszystkim z bliska i daleka, którzy pomogli urzeczywistnić to marzenie.

Można obejrzeć ostatnie etapy do ponownego otwarcia Procuratie Vecchie i dowiedzieć się więcej o budynku, jego renowacji i nowym przeznaczeniu na www.thehomevenice.com i @thehomevenice na Instagramie.

(AM, źródło: Generali)

Hannover Re: Reasekuracja i nic więcej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Hannover Re sprzedaje 49,8% udziałów w HDI Global Specialty SE większościowemu udziałowcowi, HDI Global SE, który stanie się jedynym właścicielem. Udziały przejdą na własność HDI Global SE 31 grudnia 2021 r.

Hannover Re realizuje w ten sposób strategię pozycjonowania się wyłącznie jako reasekurator. Finansowe szczegóły transakcji nie zostały ujawnione.

Poprzez akwizycję HDI Global poszerzy swój biznes ubezpieczeń specjalistycznych, jednocześnie upraszczając ten strategiczny segment rozwojowy. Od zawiązania joint venture z Hannover Re w 2019 r. wolumen składek HDI Global Specialty wzrósł z ponad 1 mld euro w 2018 r. do 2,5 mld euro obecnie.

– Na rynku reasekuracji nastąpiła poprawa cen i warunków. Sprzedając nasze udziały, uwalniamy kapitał na dochodowy rozwój naszej zasadniczej działalności – powiedział Jean-Jacques Henchoz, dyrektor generalny Hannover Re. – Na mocy naszej umowy o współpracy będziemy nadal wspierać HDI Global Specialty naszym doświadczeniem, jako stały partner reasekuracyjny, co znaczy, że możemy nadal mieć znaczący udział w rozwoju portfela poprzez nasze uczestnictwo w programie reasekuracji.

Z kolei dr Edgar Puls, członek zarządu grupy Talanx i dyrektor generalny HDI Global powiedział: – Nabycie pozostałych udziałów jest kolejnym krokiem do celu, jakim jest zbudowanie jednego z najlepszych i najbardziej dochodowych ubezpieczycieli specjalistycznych na światowym rynku.

(AC, źródło: Insurance Journal)

Odc. 161 – Jak dobrze ubezpieczyć mieszkanie?

0

Na co zwracać uwagę ubezpieczając mieszkanie? O tym w podcaście ubezpieczeniowym #RozmowyBezAsekuracji mówi Agnieszka Włodarska-Poloczek, kierownik Wydziału Ubezpieczeń Majątkowych i Osobowych w Wiener.

Dowiecie się:

  • Jakie błędy najczęściej popełniają klienci ubezpieczając swoje mieszkania?
  • W jaki sposób odpowiednio ubezpieczyć ruchomości domowe?
  • OC w życiu prywatnym – do czego się przydaje najczęściej?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Sąd po stronie agentów w sporze z Allianz

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

8 listopada Sąd Okręgowy w Warszawie wydał dwa wyroki w sprawie świadczeń wyrównawczych. Sąd uznał 100% roszczeń zarówno dla agentów, jak i dla właścicieli agencji – poinformowało Stowarzyszenie Agencji i Agentów Ubezpieczeniowych Forum na swoim profilu facebookowym.

„Co dla nas szczególnie ważne, sąd w całości podzielił naszą argumentację. Z ustnego uzasadnienia można powtórzyć, że sąd uznał zasługi właścicieli agencji/agentów dla rozwoju sieci sprzedażowej Allianz za ewidentne, a sposób rozwiązania umowy agencyjnej po wieloletniej współpracy, w ramach wprowadzonej przez Allianz kampanii Agent Odnowa, za nielojalny. Sąd wskazał, że ustalając prawo do świadczenia wyrównawczego, kierował się przede wszystkim zasadami słuszności, które w ocenie sądu jednoznacznie przemawiają na korzyść agenta/właściciela agencji, przy czym szczegółowe wyliczenie nie jest dla tego rodzaju roszczenia konieczne, a zasądzona maksymalna kwota jest i tak w ocenie sądu umiarkowana. Sąd uznał, że nie ma podstaw, aby obliczać świadczenie wyrównawcze z pomniejszeniem o koszty działalności, a korzyści, jakie czerpie Allianz są tym większe, że Allianz przejął nie tylko portfele klientów, ale również zespoły sprzedażowe (agentów)” – czytamy w oświadczeniu.

Wyroki są nieprawomocne. Stowarzyszenie zwraca uwagę, że wcześniejsze rozstrzygnięcia w tego typu sprawach zapadały w sądach rejonowych. Forum podkreśla, że w dotychczasowych wyrokach zasądzono na rzecz agentów i właścicieli agencji około 848 tys. zł z łącznej kwoty 888 tys. zł roszczeń.

Oprócz powyższych sporów w sądach toczy się blisko 100 tego typu spraw opiewających w sumie na kilkadziesiąt milionów złotych. Ponadto warszawski sąd rozpatruje pozew 55 byłych właścicieli agencji. Jego przedmiotem jest „nielojalne rozwiązanie umów, likwidacja agencji i wrogie przejęcie zespołów sprzedażowych agencji w ramach zrealizowanej przez Allianz kampanii Agent Odnowa w latach 2017/2018. Obsługę prawną spraw prowadzi kancelaria Drzewiecki, Tomaszek i Wspólnicy.

Allianz nie odpowiedział na prośbę „Gazety Ubezpieczeniowej” o komentarz do wspomnianych powyżej rozstrzygnięć sporów sądowych.

Stowarzyszenie Agencji i Agentów Ubezpieczeniowych Forum powstało w połowie września 2017 roku. Była to oddolna inicjatywa właścicieli agencji Allianz, zaś impulsem do jej powołania były planowane przez Allianz zmiany w modelu sieci agencyjnej.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Saltus Ubezpieczenia z pracowniczą ofertą profilaktyki cukrzycy i leczenia następstw epidemii

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W październiku Saltus Ubezpieczenia uruchomił dwa nowe Pracownicze Programy Profilaktyczne, funkcjonujące w ramach ubezpieczeń grupowych. Były one reakcją ubezpieczyciela na rosnące ryzyko zachorowań w przedsiębiorstwach.

Dwa nowe zestawy świadczeń medycznych, służące zapobieganiu i zwalczaniu najważniejszych problemów ze zdrowiem pracowników, to profilaktyka diabetologiczna i następstwa epidemii.

–  Rozszerzenie listy programów o profilaktykę cukrzycy i następstw epidemii to odpowiedź na rosnące zagrożenie pracowników tymi chorobami. Zdecydowaliśmy się na ich uruchomienie na podstawie zarówno własnych obserwacji potrzeb pracowniczych, jak i sugestii pracodawców, z którymi współpracujemy. Udostępnienie dodatkowej opieki dla osób dotkniętych przez wciąż trwającą pandemię jest naturalnym rozwinięciem oferowanych już wcześniej świadczeń ułatwiających walkę z Covid-19. Z kolei u podstaw uruchomienia profilaktyki diabetologicznej leży fakt, że jest to pogłębiający się problem. Cukrzyca nazywana jest obecnie pierwszą niezakaźną epidemią na świecie. Co więcej, wiele osób nie robi regularnie badań i nie zdaje sobie sprawy z tego, że musi zmierzyć się z problemem – mówi Xenia Kruszewska, dyrektor Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych Saltus Ubezpieczenia.

Pomoc dla osób zmagających się z powikłaniami po Covid-19

Choć cały czas nie wiadomo dokładnie, jaki długofalowy wpływ na zdrowie ma zarażenie koronawirusem, to lekarze są już w stanie wyciągnąć pewne wnioski z dotychczasowych obserwacji ozdrowieńców. Wirus atakuje przede wszystkim płuca, dlatego nawet osoby łagodnie przechodzące chorobę mogą mieć kłopoty z wydolnością tego narządu. Inne powikłania to m.in. długotrwałe zmęczenie, problemy układu sercowo-naczyniowego, duszności czy bóle w klatce piersiowej. Ponadto obserwuje się także zaburzenia neurologiczne, m.in. kłopoty z koncentracją, zapamiętywaniem, dezorientacją czy nawet komunikacją. Dlatego Saltus Ubezpieczenia zapewnia nielimitowane konsultacje (również telekonsultacje) internistyczne, kardiologiczne, pulmonologiczne i neurologiczne. Program przewiduje też nielimitowane badania, konieczne w profilaktyce i leczeniu następstw po przechorowaniu Covid-19, czyli m.in. RTG płuc, EKG, tomografię komputerową płuc (HRCT) i echo serca.

Profilaktyka diabetologiczna

Profilaktyka diabetologiczna obejmuje nielimitowane konsultacje i telekonsultacje lekarskie u diabetologa, internisty, kardiologa oraz okulisty. Ponadto w programie przewidziano także nielimitowane badania laboratoryjne, niezbędne w profilaktyce i leczeniu cukrzycy, czyli m.in. kompleksową kontrolę poziomu glukozy, białka, kreatyniny oraz badania obrazowe EKG.

Obecnie Saltus Ubezpieczenia oferuje łącznie 10 Pracowniczych Programów Profilaktycznych w ramach grupowych ubezpieczeń zdrowotnych.

(AM, źródło: Brandscope)

Europ Assistance z pomocą dla klientów programu Hyundai 5+

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Hyundai Motor Poland wspólnie z Europ Assistance Polska przygotował program dla posiadaczy pojazdów marki Hyundai, których pojazdy mają więcej niż 5 lat i są regularnie serwisowane w autoryzowanych stacjach obsługi Hyundai. Ochrona zapewnia organizację i pokrycie kosztów pomocy assistance.

Ubezpieczenie zapewnia ochronę w trakcie podróży po Polsce, a klient w sytuacji awarii czy wypadku może skontaktować się z całodobowym Centrum Pomocy. Program Hyundai 5+ gwarantuje usprawnienie pojazdu, holowanie do najbliższej ASO i dostarczenie paliwa. Ponadto, jeżeli w wyniku unieruchomienia pojazdu został on odholowany i nie może być naprawiony tego samego dnia, klient może skorzystać z samochodu zastępczego, zakwaterowania w hotelu lub transportu do miejsca zamieszkania czy miejsca docelowego podróży, a także przechowania pojazdu i przeładunku towaru (tylko dla modelu LCV). 

Po każdym okresowym przeglądzie ochrona ubezpieczeniowa jest przedłużana na kolejne 12 miesięcy, chyba że klient wcześniej dokona kolejnego przeglądu.

Z programu mogą skorzystać wszyscy posiadacze pojazdów Hyundai bez względu na miejsce zakupu, również jeżeli pojazd pochodzi z dystrybucji zagranicznej.

(AM, źródło: Europ Assistance Polska)

18,424FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie