Blog - Strona 1030 z 1518 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1030

Ergo Biznes pozwoli agentom samodzielnie tworzyć pakiety dla firm

0
Źródło zdjęcia: ERGO Hestia

11 października w Parku Hestii w Sopocie odbyła się premiera Ergo Biznesu – nowego rozwiązania Ergo Hestii dla agentów do sprzedaży ubezpieczeń dla firm. Zakład podkreśla, że nowe narzędzie ułatwi pośrednikom sprzedaż produktów skierowanych do przedsiębiorstw różnej wielkości.

– Ergo Biznes przynosi tak duże zmiany w ubezpieczeniach dla firm, jak wcześniej iHestia, która jako system zrewolucjonizowała sprzedaż i obsługę produktów detalicznych – podkreśla Bartosz Zwoliński, dyrektor ds. Ubezpieczeń Małych i Średnich Przedsiębiorstw Ergo Hestii. – Ograniczeniem w sprzedaży ubezpieczeń korporacyjnych była ich złożoność. W Ergo Biznes udało nam się zaprezentować te produkty w prosty i przejrzysty sposób.

Ergo Biznes powstał na bazie nowoczesnych rozwiązań wspierających agenta w ocenie i taryfikacji ryzyka, a także przygotowaniu ofert i obsłudze polis. Nowe narzędzie to 33 produkty dla firm oraz blisko 600 klauzul, które umożliwiają pośrednikowi samodzielne przygotowanie polisy. Wśród ofert pojawiają się dodatkowo ubezpieczenia ryzyk cybernetycznych Cyber M oraz Cyber XL, ubezpieczenia instalacji fotowoltaicznych ZE, jak i  ubezpieczenie mienia, elektroniki czy odpowiedzialności cywilnej. 

Jak podał serwis cashless.pl, nowe rozwiązanie jest zintegrowane z iHestią, a dostęp do niego może uzyskać nawet 6 tys. agentów. Ergo Hestia rozpoczęła już wdrażanie systemu, a zakończy je za kilka miesięcy.

– Przy tworzeniu tego rodzaju systemu bardzo dużo uwagi poświęciliśmy kwestii bezpieczeństwa agenta i klienta. Większe uprawnienia zawsze wiążą się z większą odpowiedzialnością – podkreśla Jakub Golko, zastępca dyrektora ds. Ubezpieczeń Małych i Średnich Przedsiębiorstw Ergo Hestii. – Dlatego proces powstawania Ergo Biznes odbywał się w konsultacji z agentami, underwriterami, regionalnymi menedżerami sprzedaży. Dzięki tym rozmowom znaleźli­śmy złoty środek, dając agentom z jednej strony możliwość rozwoju na rynku ubezpieczeń korporacyjnych, a z drugiej – oferując odpowiednią wiedzę i technologię pozwalającą na odpowiedzialną ocenę ryzyka – zaznacza.

Sopocki ubezpieczyciel zapowiedział, że wkrótce wdroży dwa kolejne rozwiązania: szkoleniowy Program Certyfikacji Sieci Agencyjnej oraz motywacyjny Program Statusowy w iPunkcie. Wraz z Ergo Biznes stworzą one jeden ekosystem.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

KNF przybliża zasady kontroli pośredników ubezpieczeniowych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Komisja Nadzoru Finansowego opracowała wykazy zagadnień, jakie mogą być przedmiotem kontroli brokera ubezpieczeniowego lub agenta ubezpieczeniowego i agenta oferującego ubezpieczenia uzupełniające. Ponadto przygotowała wykazy podstawowych materiałów dowodowych, których może żądać w toku prowadzonej kontroli.

Dokumenty zostały przygotowane w odpowiedzi na postulaty zgłaszane przez pośredników ubezpieczeniowych, będące efektem wejścia w życie ustawy o dystrybucji ubezpieczeń, która przyznała Komisji nowe kompetencje dotyczące kontroli działalności pośredników, w szczególności agentów i brokerów ubezpieczeniowych. 

„Liczymy, że opracowane materiały nie tylko pozwolą na lepsze przygotowanie się pośredników ubezpieczeniowych do potencjalnych kontroli, ale także staną się pretekstem do przeglądu zasad i organizacji prowadzonej działalności dystrybucyjnej oraz wprowadzenia odpowiednich rozwiązań służących zapewnieniu zgodności tej działalności z przepisami prawa” – podkreśliła Komisja.

Więcej:

Informacje dotyczące kontroli pośredników ubezpieczeniowych

(AM, źródło: KNF)

Beata Siwczyńska-Antosiewicz nowym CFO Generali Polska

0
Beata Siwczyńska-Antosiewicz

11 października do zarządu Generali Polska dołączyła Beata Siwczyńska-Antosiewicz. Obejmie tam funkcję dyrektora finansowego (CFO).

– Beata posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w obszarze finansów w sektorze ubezpieczeń. Zorientowana jest na biznes i wyniki, jednocześnie koncentrując się na rozwoju ludzi i pracy zespołowej. Wierzę, że wniesie ogromny wkład w rozwój Generali w Polsce –podkreślił Roger Hodgkiss, prezes zarządu Generali Polska.

Beata Siwczyńska-Antosiewicz ostatnio związana była z Grupą UNIQA Polska. W ramach obszaru finansów i ryzyka podlegały jej następujące funkcje: Chief Data Officer, Management Information System, optymalizacja i automatyzacja procesów, wsparcie systemów IT oraz zarządzanie projektami. Wcześniej zajmowała stanowisko dyrektora finansowego oraz członka zarządu w Grupie AXA w Polsce, z którą związana była od 2000 roku. Pełniła kluczową funkcję w przygotowaniu procesu przejęcia części spółek AXA Polska przez UNIQA oraz za wszystkie działania integracyjne związane z tym procesem.

Wcześniej przy połączeniu BRE Ubezpieczenia i Liberty Ubezpieczenia ze spółkami AXA w Polsce wdrożyła system finansowy SAP dla czterech połączonych podmiotów, zapewniając jedno wspólne raportowanie zarządcze oraz wspólne dla biznesu detalicznego źródło danych wraz z przebudowanymi modelami danych. Była też właścicielem biznesowym projektu fuzji prawnej spółek majątkowych w Polsce: BRE Ubezpieczenia, AXA Direct Polska, Liberty Ubezpieczenia oraz AXA TUiR.

Beata Siwczyńska-Antosiewicz jest absolwentką studiów ekonomicznych, podyplomowych studiów ENAss/Polsko-Francuskiego Instytutu Ubezpieczeń, GSMP Wharton School/AXA University i AMP IESE Business School. Biegle włada językiem angielskim i francuskim.

– Bardzo dziękuję moim nowym szefom: Luciano Cirinie, Carlo Schiavettemu, Andrei Simoncellemu oraz Rogerowi Hodgkissowi za okazane zaufanie i zaproszenie do pracy dla Grupy Generali. Cieszę się, że dołączam do zespołu, przyczyniając się do jego przyszłych sukcesów oraz do umocnienia i wzrostu pozycji Generali w Polsce – mówi Beata Siwczyńska-Antosiewicz.

(AM, źródło: Generali)

Regaty Ubezpieczeniowe: LINK4 Mistrzem Polski

0
Źródło zdjęcia: Comarch

Organizator regat, firma Sailing Event rozszerzyła Mistrzostwa o nowe kategorie. Po raz pierwszy Regaty Ubezpieczeniowe odbyły się w trzech kategoriach. Najważniejsza z nich to klasyfikacja Mistrzostw Polski Branży Ubezpieczeniowej, w której zaliczaliśmy wszystkie zespoły. Tutaj bezkonkurencyjna okazała się załoga LINK4 pod dowództwem pani prezes Agnieszki Wrońskiej, która wygrała 5 z 8 wyścigów, zdobywając tytuł Mistrza Polski.

Bardzo dobrze radziła sobie ekipa Europ Assistance / Credit Agricole z debiutującym w Regatach Grzegorzem Nowickim za sterem, która wywalczyła srebrny medal. Ekipę wspierał prezes Ryszard Grzelak w roli trymera.

Wielką niespodzianką regat okazała się przesympatyczna załoga z DCU pod dowództwem Małgorzaty Jakubowskiej-Gdyry, która zdobyła brązowy medal, żeglując jako jedyna z pierwszej trójki bez lidera/trenera na jachcie.

DCU zdobyło jednocześnie Mistrzostwo Polski w kategorii Agentów, tym bardziej należą się załodze wielka brawa.

Dalej w kategorii Agentów srebro powędrowało do załogi z Unilink – sternik Jan Młynarczyk, a brąz zdobyli Darek Migdal i Krzysztof Kica.

Mistrzostwa Polski w kategorii TU zwyciężył LINK4, przed Europ Assistance / Credit Agricole.

Na uwagę zasługuje fakt, że do zdobycia brązowego medalu dla TUZ przyczyniła się bardzo dobra współpraca zarządu – Piotra Zadrożnego jako trymera grota oraz Dawida Piaseckiego jako trymera żagli przednich. Jak widać, dobra współpraca liczy się wszędzie!

Puchar Prezesów

Jak co roku Puchar odbywa się na największych jachtach żaglowych na Mazurach Antila 33/ Tango 33. Tutaj emocji również nie brakowało. Blisko siebie żeglujące jachty i ciasne manewry na znakach podgrzewały rywalizację.

Dość pewnie Puchar Prezesów ponownie powędrował do załogi Partnera Strategicznego regat firmy Comarch, której kapitanem i sternikiem był Tomasz Jędroszkowiak.

II miejsce wywalczyła załoga TUZ, która również sterowała jachtem bez pomocy zawodowego skipera, wygrywając 2 z 8 wyścigów.

III miejsce przypadło Benefii, która się chyba najlepiej bawiła na wodzie. Liderem załogi był prezes Michał Gomowski w roli trymera żagli przednich.

IV miejsce przypadło w tym roku załodze LINK4, której przewodziła Katarzyna Wojdyła –członek zarządu.

Wymiana doświadczeń

Jak co roku, regaty potwierdzają słuszność i potrzebę takiej inicjatywy w branży. Swobodne rozmowy kuluarowe, wymiana doświadczeń i spostrzeżeń oraz integracja branży zarówno na wodzie, jak i na lądzie – od zawsze były główną ideą tego wydarzenia.

O doskonałe nastroje pierwszego wieczoru w klimacie szantowym zadbał Grzegorz Polakowski, który grał znane i mniej znane utwory szantowe oraz polskiego rocka.

Drugi dzień to tradycyjnie impreza dla osób ubranych na biało pt. Comarch White Jazz Party. Zabawa trwała do późnych godzin nocnych, a goście nie chcieli schodzić z parkietu.

Comarch Cup

Podczas regat odbyła się również szósta edycja konkursu na Najwszechstronniejszą Załogę, czyli Comarch Cup. W tym roku pod uwagę wzięto: wyścigi Mistrzostw i Pucharu Prezesów, wyścigi w przebraniach oraz Regaty Charytatywne.

Najwszechstronniejszą załogą okazał się zespół LINK4! Nie mają sobie równych, wygrywając tę konkurencję nieprzerwanie od 2017 r. Brawo, LINK4!

Podczas regat zaprezentowany został Punkt Diagnostyczny Comarch w formie wolno stojącego kiosku, umożliwiający samodzielne sprawdzenie podstawowych parametrów życiowych. Uczestnicy wykonywali pomiary ciśnienia tętniczego, temperatury ciała, saturacji, wagi, BMI oraz EKG. Otrzymane wyniki, wraz z referencjami i opisem medycznym były widoczne na ekranie monitora zaraz po skończeniu „wirtualnej wizyty”. Badanie wymagające weryfikacji przez ratowników medycznych, tj. EKG, docierało e-mailowo w formie pełnego podsumowania, wraz z dalszymi zaleceniami.

Badania cieszyły się dużym zainteresowaniem, a także zapoczątkowały rozmowy o szerszych możliwościach wykorzystania telemedycyny w sektorze ubezpieczeń.

Jeziorak Yacht Club

Warto wspomnieć również, że partnerem regat była nowa firma organizatora wydarzenia Karola Górskiego Jeziorak Yacht Club, która ufundowała voucher na Akademię Regatową, czyli szkolenie na wyjątkowych jachtach N’FUN 30 z genakerem.

Voucher otrzymała Małgorzata Jakubowska-Gdyra z DCU.

Regaty charytatywne

Sailing Event we współpracy z Fundacją Ocean Marzeń i jej prezesem Adamem Wiśniewskim już po raz kolejny zorganizowali pomoc dzieciom z domów dziecka poprzez rywalizację w Charytatywnych Regatach Ubezpieczeniowych pt. „Mile Dobra”. Ideą było zainspirowanie uczestników do zasilenia funduszu stypendiów żeglarskich wychowanków domów dziecka.

Wszystkie firmy biorące udział w regatach miały przypisane przez fundację konta, na które przez trzy tygodnie mogły dokonywać wpłat, odpowiednio przeliczając 1 zł = 1 mila. Akcja zawsze cieszy się dużym zainteresowaniem.

Najwięcej zebrała nieobecna (plany zawodowe wykluczyły ich z fizycznej obecności, ale nie z wirtualnej) Compensa – 9316 zł! Dziękujemy prezesowi Jarosławowi Szwajgierowi i Compensie – zawsze można na Was liczyć!

W tych regatach pobiliśmy wszelkie rekordy, zbierając 31 957 zł!!!

Widzimy się za rok

Tradycyjnie po ceremonii zakończenia regat Dariusz Migdal – pomysłodawca, dokonał zamknięcia regat i zaprosił na przyszły rok.

Bardzo cieszymy się, że mogliśmy po raz kolejny wziąć udział w Regatach jako Partner Strategiczny. To były dwa emocjonujące dni żeglarskiej rywalizacji oraz drużynowej współpracy w świetnej atmosferze. Gratulujemy Mistrzowi Polski – LINK4 oraz wszystkim pozostałym drużynom. Dziękujemy za wspaniały, wspólnie spędzony czas – powiedział Tomasz Jędroszkowiak, Business Unit Insurance Director w Comarch.

TUZ ubezpiecza uprawy z dopłatą

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

TUZ Ubezpieczenia rozpoczyna sprzedaż ubezpieczeń upraw rolnych z dopłatą do składki z budżetu państwa.

W ofercie TUZ jest ubezpieczenie upraw zbóż ozimych, takich jak pszenica ozima, pszenżyto ozime, jęczmień ozimy, żyto ozime, oraz ubezpieczenie upraw rzepaku ozimego. Zakład ubezpiecza od ryzyka gradu, wiosennych przymrozków i ujemnych skutków przezimowania.

Dodatkowo TUZ proponuje ubezpieczenie od pięciu ryzyk dodatkowych. Są nimi deszcz nawalny, huragan, piorun, lawina i osuwanie się ziemi. Możliwe jest także zawarcie ubezpieczenia od ognia (składka bez dotacji). Oferta jest dostępna u agentów TUZ.

Maksymalny poziom dopłaty do składki wynosi 65%. Po niedawnym podniesieniu dotacji z budżetu państwa o 500 mln zł łączna kwota przeznaczona w 2021 roku na ten cel wynosi 900 mln zł.

(AM, źródło: TUZ, gu.com.pl)

TUW PZUW: „Polisa na biznes” zainteresowała franczyzobiorców

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

– Już po tygodniu od ogłoszenia współpracy z Żabką zgłosiły się trzy kolejne sieci. To pokazuje, jak potrzebne jest stworzone przez nas rozwiązanie: pierwsze na rynku ubezpieczenie od ryzyka biznesowego dla franczyzobiorców – powiedział prezes TUW PZUW Wzajemnych Rafał Kiliński w wywiadzie dla miesięcznika „My Company”.

„Polisa na biznes” TUW PZUW chroni drobnych przedsiębiorców. – To rozwiązanie przeznaczone dla przedsiębiorców związanych z sieciami franczyzowymi. Pierwszym beneficjentem tego projektu są franczyzobiorcy sieci sklepów Żabka, z którą rozpoczęliśmy współpracę. Dla Żabki uszyliśmy je pod potrzeby tej sieci. Ale każda franczyza jest inna i dla każdej możemy stworzyć inny produkt. Na tym właśnie polega elastyczność ubezpieczeń wzajemnych i naszej oferty – wyjaśnił Rafał Kiliński.

Jak podkreśla, oferta natychmiast spotkała się z zainteresowaniem innych sieci. – Widać, że franczyzobiorcy potrzebują takiego rozwiązania. W Polsce jest 1300 franczyzodawców i około 80 tys. franczyzobiorców. Potencjał do rozwoju jest wielki – dodał.

W jego ocenie atutem „Polisy na biznes” jest jej składka. – W przypadku Żabki: od kilkudziesięciu złotych miesięcznie. To nie są koszty, które mogą powalić franczyzobiorcę, a polisa daje mu olbrzymią ochronę. Wszyscy na tym korzystają. Franczyzodawca chce mieć bezpieczną sieć, ale bezpośrednio chroniony jest interes franczyzobiorcy. Franczyzodawca ma zabezpieczone należności, a franczyzobiorca jest zabezpieczony przed windykacjami – powiedział prezes TUW PZUW.

Jego zdaniem korzystne rozwiązanie może zachęcać franczyzobiorców do przystępowania do sieci. – Okres pandemii, gdy wiele firm z sektora MSP stanęło nagle w obliczu problemów, nawet groźby bankructwa, pokazał, jak bardzo potrzebna jest ich ochrona. Mały przedsiębiorca nie ma dużych zapasów finansowych i w dodatku ryzykuje swoim majątkiem – opowiedział Rafał Kiliński.

Dla TUW PZUW, który dotąd koncentrował się na ubezpieczaniu dużych firm, a także szpitali i samorządów, propozycja dla drobnych przedsiębiorców to nowość. – Uznaliśmy, że potrzebne jest im rozwiązanie, które pozwoli zniwelować ryzyko biznesowe – wyjaśnił Rafał Kiliński.

(AM, źródło: TUW PZUW)

Signius umożliwia zakup podpisów kwalifikowanych dla innych podpisujących

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Dzięki nowej funkcji osoba zlecająca dokumenty do podpisu przez platformę Signius Professional może teraz zapłacić za podpisy kwalifikowane swoich podpisujących. Zlecający wybiera osobę, której kupuje dostęp do podpisów kwalifikowanych, a w kolejnym kroku wybiera pakiet np. pięciu podpisów. Nowa funkcja usprawnia wiele procesów w firmie.

– Szybsze podpisanie umów przekłada się np. na zwiększenie i przyspieszenie konwersji sprzedaży. Ale to nie wszystko. Możliwość opłacenia złożenia podpisu kwalifikowanego przez drugą stronę jest niezwykle przydatna, a czasem niezbędna, w przypadku zawierania umów z klientem lub nowym pracownikiem – mówi Jack Piekarski, CEO Signius.

Wybranie nowej opcji na platformie Signius Professional przez osobę zlecającą złożenie podpisu kwalifikowanego sprawi, że osoba zaproszona do podpisu nie poniesie żadnych kosztów. W pakiecie zawarte jest także potwierdzenie tożsamości podpisującego, które odbywa się poprzez wideoweryfikację. Ten krok jest podstawą do wydania certyfikatu, który umożliwia natychmiastowe złożenie podpisu kwalifikowanego.

Oprócz szybszego zawierania transakcji i umów, a także skrócenia procesu formalnego do minimum, rozwiązanie ogranicza konieczność druku i fizycznego wysyłania dokumentów oraz zapewnia dużą wygodę dla użytkowników. Nie trzeba też instalować żadnej aplikacji, a cała czynność podpisywania odbywa się w trakcie jednego procesu na jednej platformie – Signius Professional. 

Szybki rozwój skłonił firmę do wprowadzenia nowych wersji językowych oraz rozbudowy zespołu. W ostatnich tygodniach na platformie wprowadzono dwa nowe języki (rosyjski i ukraiński), w których można dokonać wideoweryfikacji. Tym samym tożsamość można potwierdzać już w pięciu językach. Z interfejsu samej platformy można korzystać w językach polskim, niemieckim i angielskim.

(AM, źródło: Signius)

SPBUiR zaprasza na szkolenie o interpretacji prawa cywilnego i ubezpieczeniowego

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

19 października odbędzie się szkolenie online „Zasady interpretacji przepisów prawa cywilnego i ubezpieczeniowego dla brokerów (oparte na przykładach)”. Wydarzenie organizowane przez Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych poprowadzi prof. dr hab. Marcin Orlicki.

Podczas szkolenia omówione zostaną następujące kwestie:

  1. Potrzeba interpretacji przepisów prawa.
  2. Kompetencja do dokonywania interpretacji przepisów: broker, ubezpieczyciel, sąd, KNF?
  3. Pisma KNF – kwestia mocy wiążącej zawartych w nim interpretacji prawa ubezpieczeniowego.
  4. Przepis prawny a norma prawna.
  5. Przepisy „jasne” językowo – potrzeba ich interpretacji.
  6. Przepisy, których znaczenie wzbudza wątpliwości.
  7. Zasady wykładni językowej.
  8. Zasady wykładni systemowej.
  9. Zasady wykładni funkcjonalnej.
  10. Sposoby dokonywania przepisów, które pozostają w sprzeczności względem siebie.
  11. Rozróżnienie na prawo ubezpieczeniowe prywatne a prawo ubezpieczeniowe publiczne i skutki tego rozróżnienia w odniesieniu do zasad interpretacji przepisów.
  12. Prawo polskie a prawo obce.
  13. Prawo polskie a prawo Unii Europejskiej.

Rozpoczęcie szkolenia jest zaplanowane na godz. 11.00, a jego zakończenie na 15.00.

Link do rejestracji:

Po zakończeniu szkolenia dostępny będzie test sprawdzający przyswojoną wiedzę. Link do testu znajduje się pod oknem wideo, ale aktywny będzie dopiero po zakończeniu szkolenia. Test będzie dostępny w ciągu godziny po zakończeniu szkolenia i składa się z 5 losowo wybranych pytań z opcją zaznaczenia „tak” lub „nie”. Test zaliczają 3 poprawne odpowiedzi (60%). Czas wypełniania testu – do 30 minut.

Certyfikaty zaświadczające o ukończeniu szkolenia zostaną przekazane uczestnikom drogą elektroniczną – będą dostępne po zalogowaniu się na stronę szkolenia. Informacja o możliwości pobrania certyfikatu zostanie podana na stronie polbrokers.pl.

Szkolenie jest skierowane do pośredników ubezpieczeniowych, w szczególności brokerów ubezpieczeniowych, kandydatów na pośredników ubezpieczeniowych oraz osób pracujących w instytucjach rynku ubezpieczeniowego i instytucjach okołorynkowych.

(AM, źródło: SPBUiR)

Indywidualizacja polis argumentem za otwartą bankowością

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Dla ponad jednej trzeciej uczestników badania „Otwarta bankowość w Polsce w 2021 roku” usługi oparte na otwartej bankowości, tworzone przez firmy i instytucje niebędące bankami, mają spory potencjał. Za przydatną opcję, na wprowadzenie której pozwoliła dyrektywa PSD2, ankietowani uważają m.in. możliwość otrzymania indywidualnie dopasowanej oferty ubezpieczeniowej.

Z badania dla Easy Check i Krajowego Rejestru Długów wynika, że 35,5% respondentów zdaje sobie sprawę z funkcjonowania dyrektywy PSD2, która dotyczy otwartej bankowości i umożliwia bezpieczne udostępnianie danych ze swojego rachunku bankowego innym podmiotom. Najlepszą wiedzę na ten temat mają osoby w wieku 25–34 lata (47% z nich deklaruje, że wie o tych regulacjach) oraz między 35. a 44. rokiem życia (40%). Zapytani o to, jakie dokładnie dane mogą być udostępniane na podstawie prawa dotyczącego otwartej bankowości, ankietowani nie zawsze potrafili jednak poprawnie odpowiedzieć.

Wśród potencjalnych korzyści, jakie mogą przynieść rozwiązania oparte na otwartej bankowości, 53,5% badanych wskazało na możliwość otrzymania indywidualnie dopasowanej oferty ubezpieczeniowej.

– Dzięki udostępnionym i odpowiednio uporządkowanym danym usługodawcy mogą dokonać rzetelnej oceny sytuacji finansowej swojego kontrahenta. W ten sposób mogą nie tylko dopasować ofertę do jego możliwości, ale przede wszystkim lepiej ocenić ryzyko i zadbać o swoje bezpieczeństwo finansowe. Przykładowo, firma ubezpieczeniowa, która otrzymuje informację o historii transakcji rachunku bankowego, może się dowiedzieć, kiedy i w jakiej wysokości klient płaci składki i na podstawie tego przygotować indywidualnie dopasowaną ofertę uwzględniającą również jego wydatki na dzieci lub zabezpieczenie planowanej podróży. Korzysta na tym również jej kontrahent, który otrzymuje lepszą niż standardowa ofertę dopasowaną do swoich potrzeb i możliwości. Takie możliwości doceniła ponad połowa naszych ankietowanych – mówi Zbigniew Hordecki, prezes zarządu Easy Check.

O badaniu:

Ogólnopolskie badanie „Otwarta bankowość w Polsce w 2021 roku” zostało przeprowadzone przez IMAS International na zlecenie spółki Easy Check i Krajowego Rejestru Długów w czerwcu 2021 r. na reprezentatywnej grupie 709 osób.

(AM, źródło: prnews.pl)

Niemcy: Insurtech uzbierał na samodzielność

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Getsafe, cyfrowy MGA z siedzibą w Niemczech, pozyskał kolejne 63 mln dol. finansowania, które planuje wykorzystać na uzyskanie własnej licencji ubezpieczeniowej do końca 2021 r. i przyspieszenie ekspansji w Europie. W tej rundzie finansowania insurtechu wzięło udział kilku nowych inwestorów, w tym Abacon Capital, oraz inwestorzy dotychczasowi – Earlybird, Commerz Ventures i Swiss Re.

Środowisko inwestycyjne sklasyfikowało tę rundę jako rozszerzenie rundy serii B przynoszącej w sumie 93 mln dol.

– Pełna samodzielność da nam konieczną swobodę wyboru niekonwencjonalnych dróg i realizowania innowacji szybciej niż kiedyś – powiedział Christian Wiens, dyrektor generalny i współzałożyciel Getsafe.

Insurtech zaczął oferować ubezpieczenia dla najemców w Niemczech pod koniec 2017 r. W 2020 r. wszedł z tym produktem do Wielkiej Brytanii. Pod koniec 2020 r. firma wprowadziła ubezpieczenie komunikacyjne. Obsługuje 250 tys. klientów w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Getsafe koncentruje się na digitalizacji całego procesu ubezpieczeniowego i jego dostępności przez aplikację w smartfonie, przez którą klienci mogą kupować polisy, zarządzać nimi i adaptować je. Mogą też na bieżąco zgłaszać szkody. Infrastruktura Getsafe jest nastawiona na wielość linii produktowych, języków i rynków – pozwala to na stosunkowo szybką ekspansję rynkową.

(AC, źródło: Carrier Management)

18,415FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie