Blog - Strona 1182 z 1497 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1182

Monika Spadło-Kolano zatwierdzona na stanowisku prezesa MetLife

0
Monika Spadło-Kolano

15 lutego Komisja Nadzoru Finansowego jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Moniki Spadło-Kolano na stanowisko prezesa zarządu MetLife TUnŻiR.

Monika Spadło-Kolano została powołana na stanowisko prezesa zarządu MetLife TUnŻiR 9 października ubiegłego roku. Z ubezpieczycielem jest związana od 2001 r., kiedy to rozpoczęła pracę na stanowisku starszego specjalisty ds. reklamacji w należącym do grupy Powszechnym Towarzystwie Emerytalnym. W 2007 roku przeniosła się do Departamentu Prawnego, w którym zapewniała obsługę prawną spółki życiowej, jak również PTE i TFI. W listopadzie 2012 r. objęła stanowisko dyrektora Departamentu Prawnego. Od 2014 r. w ramach struktury korporacyjnej nadzorowała również działania prawne spółek MetLife w Rosji, Grecji i na Ukrainie. W lipcu 2018 r. została powołana na prezesa zarządu i dyrektora generalnego MetLife na Ukrainie.

W trakcie swojej kariery Monika Spadło-Kolano brała czynny udział w pracach organizacji branżowych mających na celu rozwój polskiego rynku ubezpieczeń. W 2016 roku otrzymała odznakę PIU „Za zasługi dla ubezpieczeń”. Posiada tytuł magistra prawa Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Jest członkiem Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie.

(AM, źródło: KNF, gu.com.pl)

Czego oczekuje współczesny pracodawca?

0
Xenia Kruszewska

Pandemia wymusiła wiele zmian w życiu społeczno-gospodarczym naszego kraju. Jednym z efektów jest nowe podejście pracodawców i pracowników do grupowych ubezpieczeń zdrowotnych. W ciągu zeszłego roku ten benefit pozapłacowy zyskał szczególnie na znaczeniu.

O czym warto pamiętać w rozmowach z pracodawcami? Na co warto zwracać uwagę?

Opieka pod kątem Covid-19

Dodatkowa ochrona przed zarażeniem samym koronawirusem, a także zminimalizowanie ryzyka wszelkich innych chorób, w szczególności zakaźnych, stała się priorytetem w wielu firmach. Dlatego zainteresowanie ubezpieczeniami zdrowotnymi nie zmalało.

Co więcej, ubezpieczyciele, w tym i SALTUS Ubezpieczenia, zaczęli modyfikować oferty, żeby jeszcze lepiej dopasować się do oczekiwań i potrzeb pracodawców. W tym trudnym czasie każde dodatkowe wsparcie jest doceniane.

Dlatego np. w zakresie ubezpieczenia albo w ramach nadprogramowej usługi zaczęły być oferowane testy przesiewowe na obecność koronawirusa dla pracowników. My uruchomiliśmy nawet specjalny Pracowniczy Program Profilaktyczny: Walka z Covid-19.

Dużym wyzwaniem będą też uruchomione już szczepienia populacyjne. Narodowy Program Szczepień przeciw Covid-19 zakłada możliwość zorganizowania mobilnych punktów szczepień, m.in. w siedzibie przedsiębiorstwa, na co także się szykujemy i nawiązujemy współpracę z kolejnymi partnerami, którzy będą mogli je zorganizować.

Dostosowanie do zróżnicowanej wiekowo kadry

Innym czynnikiem, który koniecznie trzeba brać pod uwagę, jest ciągle zmieniająca się struktura demograficzna pracowników. Starzenie się społeczeństwa spowodowało, że w coraz większej liczbie firm pracują równocześnie przedstawiciele wielu pokoleń, o często diametralnie różnych potrzebach zdrowotnych.

Dlatego, wybierając zakres ochrony, który będzie kwalifikowany jako medycyna pracy, oprócz świadczeń przewidzianych w ramach ustawowo wymaganych badań okresowych i kontrolnych warto zapewnić im również pracownicze programy profilaktyczne, umożliwiające dostęp do konsultacji i testów pozwalających wykryć i zwalczyć schorzenia najpowszechniejsze wśród danych grup wiekowych.

Ponadto w wyniku pandemii zdecydowanie wzrosło zainteresowanie ochroną zdrowia psychicznego pracowników.

Profilaktykę należy dostosować do pracy zdalnej

Wielu pracowników nadal wykonuje swoje obowiązki z domu i może się to szybko nie zmienić. Tę kwestię również należy uwzględniać w rozmowach z ubezpieczającymi. Pracując zdalnie, po pierwsze, nie zawsze mamy odpowiednie warunki, żeby miejsce, z którego realizujemy zadania służbowe, spełniało wymagania BHP. Po drugie, nie zawsze pracownicy pamiętają o przestrzeganiu odpowiednich zasad, co prowadzi zazwyczaj do wad postawy i problemów z kręgosłupem.

To jednak nie koniec listy. Praca siedząca i brak ruchu przyczyniają się również do rozwoju m.in. otyłości, nadciśnienia, cukrzycy typu 2, zakrzepicy naczyń żylnych nóg, astmy czy zespołu cieśni nadgarstka. Do tego dochodzi często jeszcze dodatkowy stres wywołany pandemią i zmianami w codziennym życiu, który również ma bardzo szkodliwy wpływ na zdrowie.

Dlatego zakres ubezpieczenia powinien uwzględniać świadczenia, które pozwolą zwalczyć także te problemy. W przypadku naszej oferty polecamy przede wszystkim Pracowniczy Program Profilaktyczny Nabytych Wad Postawy oraz program Walka dla Serca.

Dostęp do wielu placówek

Niezmiennie istotnym czynnikiem jest także lista placówek, w których można skorzystać ze świadczeń w ramach ubezpieczenia. Obecnie, w czasie pandemii ma to jeszcze większe znaczenie wobec skupienia się NFZ na walce z koronawirusem. W efekcie już i tak długi czas oczekiwania na badania, konsultacje i zabieg w ramach państwowego systemu opieki wydłużył się jeszcze bardziej.

Ubezpieczenia grupowe, dzięki dostępowi zarówno do sieci medycznych, jak i pojedynczych placówek wysokospecjalistycznych, znacząco skracają te terminy.

Xenia Kruszewska
dyrektor Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych Saltus Ubezpieczenia

Gala Gigantów Nationale-Nederlanden

0
Źródło zdjęcia: Nationale-Nederlanden

W czwartek 21 stycznia 2021 r. najlepsi agenci Nationale-Nederlanden świętowali sukcesy sprzedażowe podczas dorocznej gali. Tym razem spotkanie odbyło się wirtualnie. Wyróżnienia trafiły do 38 laureatów, którzy wykazali się w niełatwym pandemicznym roku ponadprzeciętnymi wynikami, dowodząc, że profesjonalizm i zaangażowanie pomagają osiągać to, co dla większości wydaje się niemożliwe.

Imprezę prowadzili Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden, oraz Rafał Ząbczyk, dyrektor regionalny Region Wschód Nationale-Nederlanden.

Spotkanie otworzyło wystąpienie Pawła Kacprzyka, prezesa Nationale-Nederlanden Polska, który podkreślił, że agenci to najcenniejsze aktywo firmy.

Dziękuję, że codziennie pomagacie klientom podejmować słuszne decyzje dotyczące ochrony życia i zdrowia. Za nami rok próby, której byśmy nie przeszli bez waszej determinacji i codziennego zaangażowania – powiedział agentom prezes. – Pokazaliście, że można osiągać bardzo wiele również w trudnych warunkach – dodał, na koniec życząc wszystkim równowagi, uśmiechu i realizacji marzeń.

Potem nastąpiło wręczanie nagród „najlepszym z najlepszych”. Wyróżnieni zostali zarówno debiutanci, jak i doświadczeni doradcy.

Nationale-Nederlanden premiowało tych, którzy osiągnęli najlepsze wyniki w nowej sprzedaży indywidualnych ubezpieczeń na życie, ubezpieczeń grupowych oraz ubezpieczeń majątkowych. Statuetki gigantów trafiły też do najlepszych menedżerów za wyniki w rekrutacji. Wyróżniono również najlepsze obszary i regiony w całym kraju.

Wszystkim na pewno brakowało możliwości osobistego spotkania się, uścisków dłoni i silnych emocji, które towarzyszą zazwyczaj kongresom sprzedaży. Nationale-Nederlanden pokazało jednak, że potrafi osiągać wyniki i cieszyć się nimi również w nietypowych okolicznościach.

Gościem specjalnym była terapeutka i psycholog Julia Izmałkowa, która mówiła o klientocentryczności i nieprzemijającej roli relacji i wzajemnego słuchania się także w świecie zdominowanym przez nowe technologie.

Przekonywała, że zarówno psychologowie, jak i agenci ubezpieczeniowi nie zostaną zastąpieni przez roboty, ponieważ oferują empatyczne zrozumienie. Wystąpienie gościa specjalnego było pełne humoru i ciekawych metafor.

W piątek, 22 stycznia 2021 r. agenci mogli wysłuchać prezentacji dotyczących strategii Nationale-Nederlanden oraz planów na nadchodzący rok. Jeszcze raz wybrzmiała informacja, że ubezpieczyciel bardzo stawia na kanał agencyjny i planuje w niego mocno inwestować.

Aleksandra E. Wysocka


ZDANIEM AGENTA

Sposób na sukces to spotkania osobiste

Bożena Duda

Początek roku miałam bardzo dobry. Potem przyszła pandemia, która wszystkim pokrzyżowała plany. Początkowo sprzedawałam głównie zdalnie, przede wszystkim obecnym klientom. W kwietniu i maju klienci zaczęli być już bardziej otwarci na spotkania. Zdecydowanie preferuję spotkania osobiste, które pozwalają mi dobrze zbadać potrzeby, a klientowi dokładniej zapoznać się z warunkami umowy.

Produkty ubezpieczeniowe nie są proste. To ważne, żeby klient dokładnie wiedział, co mu przysługuje i w jakich okolicznościach, żeby mógł zadawać pytania i rozwiać wszystkie wątpliwości.

W 2020 r. zauważyłam wśród klientów zwiększone zainteresowanie ubezpieczeniami na życie i produktami zdrowotnymi. Dostałam też bardzo wiele pytań o ubezpieczenie w razie poważnych zachorowań i pobytu w szpitalu – czy ono obejmuje Covid-19. W przypadku naszych produktów odpowiedź brzmi „tak” i wielu nowych klientów zdecydowało się na zakup polisy.

Podsumowując – mój sposób na sukces to właśnie spotkania osobiste, analiza potrzeb i rozmowa.

Bożena Duda


Moje plany na ten rok to aktywność, aktywność, aktywność

Ubiegły rok przyniósł wiele zmian. Zacząłem znacznie częściej sprzedawać przez telefon, przez komputer. To nie są idealne metody, ale warto się przełamać.

Michał Wegner

Wyniki mówią same za siebie – pomimo wielu przeciwności 2020 r. był dla mnie rekordowy pod względem sprzedażowym. To efekt dużej mobilizacji i aktywności. Bałem się, że w obecnej sytuacji mogę stracić klientów, i to mnie tym bardziej motywowało do działania. W efekcie wypracowałem wynik o 30–40% lepszy niż w poprzednich latach…

Kluczem do sukcesu w ubezpieczeniach jest aktywność. Nieważne, czy przez telefon, czy przez internet, czy osobiście – trzeba po prostu działać. Jestem na rynku ponad dziesięć lat i obecnie większość nowych klientów mam z poleceń. Nie boję się jednak „zimnych” telefonów i wiem, jak je wykonywać.

W sprzedaży koncentruję się na ubezpieczeniach na życie i dodatkach zdrowotnych. Choroby cywilizacyjne, takie jak nowotwory czy choroby układu krążenia, to prawdziwa plaga XXI w.

Moje plany na ten rok to aktywność, aktywność, aktywność. Nie czuję się wyjątkowy. Po prostu pomagam ludziom, angażuję się i to przynosi efekty.

Michał Wegner


Jeśli klient jest najważniejszy, to wyniki same przychodzą

Konsekwencja w działaniu i motywacja to podstawa sukcesu w zawodzie agenta ubezpieczeniowego. Do tego niezbędny jest, moim zdaniem, autentyczny entuzjazm. Jestem wielkim entuzjastą tego, co robię. Nie męczę się w pracy.

Ostatni rok był wyjątkowy. Jeszcze nie tak dawno było nie do pomyślenia, żeby zawrzeć umowę ubezpieczenia na życie w sposób zdalny. To się zmieniło. Byłem przedstawicielem, który każdy dzień od rana do wieczora spędzał na osobistych i bezpośrednich spotkaniach z klientami. Z dnia na dzień okazało się, że z powodu Covid-19 nie da się tak dłużej pracować. Szok trwał tylko chwilę.

Bardzo szybko przestawiłem się na spotkania zdalne, które od tej pory odbywałem „w pełnym rynsztunku”, czyli w garniturze, z mojego domowego gabinetu. Nigdy o sobie nie myślę jak o sprzedawcy. Jestem doradcą. Dla mnie najistotniejsze jest to, żeby klienta wyedukować i dobrze się nim opiekować w okresie trwania polisy.

Trudno wymagać, by klient znał się na ubezpieczeniach. Mimo to moja praca polega przede wszystkim na słuchaniu, nie na mówieniu. Z klientami rozmawiam przede wszystkim o ich potrzebach i życiu, a dopiero potem o rozwiązaniach finansowych, które będą dopasowane do celów i potrzeb konkretnej osoby.

Romuald Papiorok

Mam wieloletnie doświadczenie i niejedno już widziałem. Wiem o każdej wypłacie świadczenia dokonanej dla mojego klienta. Jak już mówiłem, jestem entuzjastą. Mnie nie interesują „targety”. Czuję się zmotywowany, gdy pomagam innym.

Klienci dzwonią do mnie nie tylko wtedy, gdy szukają ubezpieczenia lub w sprawie pomocy w wypłacie świadczenia. Czasem radzą się, szukając lekarza czy eksperta lub fachowca od remontów itp. Wiedzą, że do mnie można zadzwonić w każdej sprawie i zawsze dam z siebie wszystko, żeby konkretnie pomóc. Taka postawa przekłada się na wyniki sprzedażowe, ale dla mnie one nigdy nie są na pierwszym miejscu. Jeśli klient jest najważniejszy, to wyniki same przychodzą.

Należę do różnych organizacji i stowarzyszeń branżowych zrzeszających przedsiębiorców, to bardzo pomaga w pozyskiwaniu nowych klientów. Najwięcej jednak osób przychodzi do mnie z polecenia. To efekt kilkudziesięciu lat pracy!

Romuald Papiorok


Narzędzia do sprzedaży elektronicznej to był strzał w dziesiątkę

Pracuję w ubezpieczeniach już prawie 20 lat. Ostatni rok był trudny, ale to wcale nie znaczy, że nie było możliwości sprzedażowych, wręcz przeciwnie. To kwestia systematyczności i samodyscypliny.

Marek Ryczan

Nationale-Nederlanden ma szeroką ofertę produktową: ubezpieczenia na życie, umowy zdrowotne, produkty emerytalne, inwestycyjne, a od jakiegoś czasu również ubezpieczenia majątkowe. Jest co zaproponować klientom, tylko trzeba to regularnie robić.

Narzędzia do sprzedaży elektronicznej to był strzał w dziesiątkę. Mogę rozmawiać zarówno z osobami z mojej miejscowości, jak i z drugiego końca Polski. Tak naprawdę zyskałem zupełnie nowe możliwości działania. Pandemia była dużym wyzwaniem, ale nie okazała się przeszkodą niemożliwą do pokonania.

Marek Ryczan


Coraz rzadziej słyszę: „nie potrzebuję ubezpieczenia”

Rok 2020 był dla mnie biznesowo bardzo udany. Przede wszystkim doceniłam swój wybór zawodu. Wielu moich klientów pandemia mocno dotknęła – ucierpieli m.in. właściciele pensjonatów, biur podróży, restauracji, pubów, fryzjerki, kosmetyczki. My, agenci możemy dalej spokojnie wykonywać swoją pracę.

W tej branży pozyskiwanie klientów nigdy nie było łatwe i ten rok od lat wcześniejszych pod tym względem nie był inny. Kiedyś jednak na spotkaniach często słyszałam od rozmówców, że polisy nie są im potrzebne. Teraz, wobec globalnego zagrożenia zdrowia i życia, niefrasobliwie byłoby podważać sens ubezpieczeń. Finansowe wsparcie w sytuacji kłopotów ze zdrowiem trudno przecenić.

Coraz rzadziej słyszę: „nie potrzebuję ubezpieczenia”, znacznie częściej: „na ubezpieczenie mnie nie stać”. Niemało jest takich osób, które zmuszone były wypłacić środki z wieloletniej polisy albo wręcz ją zamknąć, to jednak zawsze jest ostateczność. Klienci bardzo potrzebują wsparcia merytorycznego, często proszą mnie o pomoc w uporządkowaniu wszystkich polis, również tych, których nie jestem opiekunem. Chcą się rozeznać, co w nich jest, przed pandemią wielu z nich nie czuło takiej potrzeby.

Dominika Nakoneczny

Mój sukces jest dowodem na to, że również w obecnych czasach można osiągać bardzo dobre wyniki sprzedażowe. Nie ma co czekać na „normalność”, bo ona może już nie wrócić…

Kto jeszcze tego nie zrobił, powinien oswoić się z narzędziami do zdalnych spotkań i zdalnego polisowania. Wszyscy lubimy kontakt osobisty, ale wydaje mi się, że młodsi klienci coraz częściej będą preferować spotkania online. W czasach spotkań tradycyjnych nie było mi obojętne, gdzie się odbędą, pilnowałam, aby nie otrzymywać leadów ponad 50 km od Leszna. Teraz mogę mieć klientów z całego kraju. To ogromna oszczędność czasu: kwadrans może dzielić spotkanie z szefem firmy w Małopolsce od „wizyty” na Pomorzu.

Zdalną pracę doceniam też jako mama dwójki dzieci. Wcześniej często zdarzało mi się wracać po spotkaniach z klientami dopiero późnym wieczorem. Teraz pracuję przeważnie w biurze lub w domu.

Praca zdalna przynosi zbyt wiele korzyści zawodowych i osobistych, aby od niej stronić. Zdalnie czy tradycyjnie, jednak i tak najważniejsze są wiedza, przygotowanie i empatia, a te, na szczęście, nie zależą od odległości, narzędzi i technologii.

Dominika Nakoneczny


Pierwszego dnia lockdownu z niepewnością patrzyłem w przyszłość

Wbrew pozorom koronawirus nie zaburzył naszego rytmu pracy. Zyskałem nagle więcej czasu na dotarcie do klientów. Chociaż pierwszego dnia marcowego lockdownu nie ukrywam, że zacząłem się mocno zastanawiać nad tym, co nas czeka, jak będzie wyglądał świat finansów i jak zmieni się postrzeganie naszej pracy przez klientów oraz NN.

Odpowiadam za bardzo duży portfel zarówno inwestycyjny, jak i ochronny. Starałem się nadal, pomimo otaczającej rzeczywistości, utrzymać standard pracy na możliwie najwyższym poziomie. Przecież wszędzie w mediach i nie tylko było głośno o problemach i zakazach. Zastanawiałem się, czy kryzys zdrowotny będzie miał bezpośrednie przełożenie na kontakt z klientem. Brak możliwości spotkań wydawał mi się czynnikiem utrudniającym współpracę z klientem oraz centralą. Jednak już następnego dnia rozpocząłem pracę przed ekranem komputera, w garniturze. Byłem gotowy do realizacji tych celów, które sam przed sobą postawiłem na początku roku.

Wszystko bardzo dokładnie przeanalizowałem i okazało się, że kontakt ze mną był dla klientów ważny w czasie pandemii. Telefon nie przestawał dzwonić… Moim pierwszym celem było uspokojenie i rzetelne informowanie obecnych klientów, przede wszystkim z portfela inwestycyjnego (krach na giełdach).

Łukasz Kaczmarek

Pamiętam, jak przez te wszystkie lata pracy zadałem sobie wiele trudu, żeby wzbudzić zaufanie klientów do siebie oraz marki NN. Właśnie to pozytywnie zaprocentowało. Odnoszę wrażenie, że wiedza i doświadczenie miały wpływ na wynik w 2020 r.

Portfel inwestycyjny utrzymałem na bardzo wysokim poziomie i aktywa wzrosły o 10%, a udział ochrony w moim portfelu wzrósł aż o 50%. Rok 2020 okazał się rekordowy w mojej 13-letniej karierze w finansach. Nie twierdzę, że było łatwo, bo nie było.

Trzeba było zmienić nawyki w pracy. Jeszcze nie tak dawno nie wierzyłem, że ubezpieczenie na życie będzie można zakontraktować w 100% zdalnie. Nie wolno jednak zapominać, że taki rodzaj pracy jest możliwy dzięki nabytym przez lata referencjom oraz zaufaniu do doradcy i marki NN. Jest elementem wspomagającym, musi być umiejętnie wykorzystany i wówczas przynosi wiele korzyści wszystkim zainteresowanym.

Łukasz Kaczmarek

Generali gruntownie odświeża ofertę produktową

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

19 lutego będzie pierwszym dniem funkcjonowania zmodyfikowanej oferty produktowej Generali Polska. Ubezpieczyciel rozszerzy limity odpowiedzialności, a także wprowadzi nowe elementy do ubezpieczeń mieszkaniowych, komunikacyjnych, podróżnych oraz dla małych i średnich przedsiębiorstw.

– Ostatni rok dla naszych klientów przyniósł wiele zmian, a wraz z tym zrodziły się nowe potrzeby. Przygotowując odświeżenie oferty, planowaliśmy odpowiedzieć na jak najwięcej z nich. Chcemy być dla klientów partnerem na całe życie, dlatego wspieramy ich w domu, w podróży, gdy prowadzą auto oraz, jeśli są przedsiębiorcami, w ich biznesie. Ważne jest dla nas to, żeby objąć ochroną jak najwięcej aspektów życia naszych klientów – mówi Jakub Janecki, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Majątkowych i Komunikacyjnych Generali Polska.

Oferta mieszkaniowa z dodatkami z innych obszarów

Ubezpieczenie Generali, z myślą o domu, po rozszerzeniu o nowe elementy zyskało nowy człon w nazwie – teraz nazywa się „Generali, z myślą o domu i rodzinie”.

– Przyzwyczailiśmy naszych klientów i agentów, że ubezpieczenie domu w Generali ma bardzo szeroki zakres i jest uznawane za najlepsze na rynku. Teraz postanowiliśmy pójść krok dalej i uzupełnić nazwę produktu o „rodzinę”, bo wprowadzając nowości, wzięliśmy pod uwagę potrzeby wszystkich domowników. Dom dla każdego z nas ma wiele różnych definicji, a my chcemy objąć ochroną jak najwięcej jego elementów – podkreśla Jakub Janecki.  

W ubezpieczeniu mieszkań i domów Generali zwiększone zostały limity odpowiedzialności wynikającej z „zapominalstwa”. Jeżeli klient nie zrobi przeglądu kominiarskiego, gazowego lub elektrycznego, Generali zwiększa odpowiedzialność z 50 do 100 tys. zł. Jeśli ubezpieczony nie zamknie okna i zostanie okradziony, może liczyć na 15 tys. zł odszkodowania, o 5 tys. zł więcej niż wcześniej.

W nowej ofercie mieszkaniowej Generali wprowadza ochronę aut. W przypadku ubezpieczenia garażu ochrona obejmuje kradzież z włamaniem do znajdującego się tam samochodu. Limit wynosi w tym przypadku 30 tys. zł. Od kradzieży będzie można ubezpieczyć również meble ogrodowe. Ochroną od kradzieży, zalania czy pożaru Generali obejmie również rzeczy umieszczone w komórkach lokatorskich zlokalizowanych zwykle w garażach podziemnych.

Dodatkowo klient, który posiada w Generali dowolne ubezpieczenie „Generali, z myślą o domu i rodzinie”,  będzie mógł skorzystać z pakietu medycznego – bez konieczności wykupywania dodatkowej opcji. Jeżeli po jakimkolwiek nieszczęśliwym wypadku trafi do szpitala na co najmniej trzy dni, będzie mógł skonsultować swój stan zdrowia z lekarzem specjalistą, wykonać badania lub zapisać się na rehabilitację.

Auto assistance obejmie także rowery

Kierowcy, którzy wykupią w Generali assistance samochodowe, w każdym wariancie będą mogli skorzystać jednocześnie z assistance rowerowego. Zakład udzieli pomocy w sytuacjach, które uniemożliwią dalszą jazdę roweru, np. przebita opona. Zorganizuje transport jednośladu (np. do serwisu rowerowego lub domu) oraz transport samych ubezpieczonych – w limicie do 100 km.

Generali rozszerza również zakres assistance dla klientów, którzy posiadają OC ppm. Ubezpieczony uzyska pomoc lawety nie tylko w razie wypadku, ale też awarii. Wszystko to w ramach dodawanego do każdego OC assistance w wariancie Komfort.

Firma wprowadza również nowe limity i zakres w ramach krótkoterminowego assistance. Każdy klient, niezależnie od tego, czy posiada ubezpieczenie w Generali, będzie mógł je kupić na okres 15 lub 30 dni. W ramach ochrony otrzyma do 500 km holowania zarówno w Polsce, jak i  w Europie, assistance rowerowy oraz – w razie kradzieży, awarii lub wypadku – pojazd zastępczy na okres 5 dni.

Ubezpieczenia dla firm odpowiadają na ryzyka związane z Covid-19

Z kolei w zmodyfikowanej wersji ubezpieczenia „Generali, z myślą o firmie”, klienci znaleźć mogą pakiet zmian, które są odpowiedzią na sytuację związaną z pandemią, m.in. assistance medyczny, assistance pracownik tymczasowy, mobile IT, ochrona dla elektroniki stacjonarnej czy nowe OC.

W przypadku zachorowania pracownika (nie tylko na Covid-19), klient będzie mógł zatrudnić pracownika zastępczego. Generali pomoże w jego rekrutacji i pokryje koszt wynagrodzenia do łącznej wartości 10 tys. zł w ciągu roku.

Przedsiębiorcy oraz ich pracownicy będą mogli skorzystać również z pomocy informatyka. Usługa świadczona jest przez telefon. Informatyk, podłączając się do komputera klienta, pomoże rozwiązać zgłaszany problem.

W ofercie Generali pojawiło się również ubezpieczenie OC za szkody powstałe wskutek utraty danych osobowych, do których doszło w wyniku niewłaściwego działania pracownika poza siedzibą przedsiębiorcy. Zakład obejmuje ochroną również sprzęt, który służy pracownikom podczas home office.

Dla małych i średnich firm Generali przygotowało również assistance windykacyjny w cenie 49 zł na rok. Ochrona przyda się w momencie, gdy kontrahenci będą spóźniać się z zapłatą faktury.

– Pandemia spowodowała, że wiele firm ma problemy z płynnością finansową. Assistance windykacyjny pomoże naszym klientom działać dalej, nawet jeśli nie otrzymają zapłaty na czas – zauważa Jakub Janecki.

Oferta turystyczna uwzględnia choroby przewlekłe

W ubezpieczeniu „Generali, z myślą o podróży” do podstawowego zakresu ochrony włączono „zaostrzenie choroby przewlekłej” bez konieczności dopłaty. Tym samym klient nie będzie musiał informować o swoich chorobach przewlekłych podczas wyliczania składki. Ryzyko to uwzględnione będzie w cenie ubezpieczenia. Jeżeli klient będzie potrzebował pomocy, bo choruje przewlekle np. na cukrzycę i podczas podróży jego stan zdrowia ulegnie nagłemu pogorszeniu, otrzyma odpowiednią pomoc oraz pokrycie kosztów leczenia.

Produkty w odświeżonej odsłonie będą dostępne już od 19 lutego we wszystkich kanałach sprzedaży.

(AM, źródło: Generali)

Asseco CE wesprze cyfrowo ekspansję Youplus

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Spółka informatyczna Asseco Central Europe podpisała umowę o współpracy z towarzystwem ubezpieczeniowym Youplus Insurance International AG z Liechtensteinu na kolejne cztery lata. Dzięki temu będzie mogła kontynuować partnerstwa w obszarze rozwiązań IT w modelu Platform as a service (PaaS) dla nowo zakładanych towarzystw ubezpieczeń na życie pod marką Youplus na Słowacji, w Czechach i Austrii.

– Razem z Asseco, naszym partnerem strategicznym w obszarze IT, w roku 2019 wprowadziliśmy na rynek towarzystwo ubezpieczeń na życie Youplus w Czechach. Po bardzo udanym otwarciu w Czechach, w roku 2020 poszerzyliśmy jego funkcjonowanie na Słowację. Pomimo trwającej pandemii podjęliśmy decyzję o rozszerzeniu naszych nowych inicjatyw biznesowych Youplus również na niemieckojęzyczne kraje europejskie i o dalszych inwestycjach w nasze możliwości cyfrowe. Długookresowa współpraca z firmą Asseco umożliwia dalszą rozbudowę naszej platformy ubezpieczeniowej o topowe rozwiązania IT i poszerzanie naszego zasięgu w Europie – wyjaśnia Martin Vogl, prezes zarządu Youplus Insurance International AG.

Asseco CE mogło spełnić wymogi Youplus Insurance International AG dzięki kompleksowemu rozwiązaniu informatycznemu w obszarze front-end i back-office pod nazwą IooX – Insurance out of the Box, wspierającemu digitalizację dokumentów i procesów ubezpieczeniowych przy wysokim stopniu elastyczności. Rozwiązanie front-end, wspierające automatyzację procesów, w tym underwritingu medycznego, zostało opracowane w bliskiej współpracy z Youplus jako narzędzie „szyte na miarę”, spełniające konkretne wymagania rynku lokalnego.

Celem firmy jest sukcesywna ekspansja do krajów niemieckojęzycznych, w czym będą ją wspierać rozwiązania technologiczne od Asseco CE.

– Podpisana umowa stanowi wyraz strategicznej współpracy między towarzystwem ubezpieczeniowym Youplus Insurance International AG a firmą Asseco, w której rolą Asseco jest implementacja rozwiązania IooX – Insurance out of the Box dla nowopowstających placówek towarzystwa Youplus w krajach niemieckojęzycznych (Austria, Niemcy, Szwajcaria) – potwierdza Jozef Klein, CEO i prezes zarządu Asseco Central Europe.

– Dzięki rozwiązaniom techniczno-ubezpieczeniowym Asseco umożliwiamy naszym klientom osiąganie ich celów biznesowych. Na każdym kroku procesu underwritingu, agentom oraz klientom towarzystwa ubezpieczeniowego umożliwiamy pełną cyfrową komunikację z ubezpieczycielem („full digital”), przy atrakcyjnym dizajnie interfejsu użytkownika („user friendly”) – podsumowuje Krzysztof Bondyra, dyrektor Insurance Business Unit Asseco Central Europe.

(AM, źródło: Asseco)

Quantee pracuje nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji w procesach aktuarialnych

0
Źródło zdjęcia: Quantee

Startup Quantee inwestuje w badania naukowe nad sztuczną inteligencją do szacowania ryzyka i wyceny produktów ubezpieczeniowych. Firma jako jeden z nielicznych startupów dostała się do piątej edycji programu akceleracyjnego Plug & Play w Monachium, przygotowującego innowacyjne przedsiębiorstwa z rynku europejskiego do współpracy z największymi ubezpieczycielami i reasekuratorami. Partnerami programu są m.in. Generali, VIG czy Swiss Re.

Zespół aktuariuszy i programistów pozyskał ostatnio 4 miliony złotych dotacji na rozwój swojego produktu stosującego algorytmy wyjaśnialnej sztucznej inteligencji w wycenie produktów ubezpieczeniowych oraz innych procesach ryzyka w departamentach aktuarialnych. Dzięki dodatkowym środkom prace badawcze i rozwojowe nad dalszym ulepszaniem produktu ActuAI znacznie przyspieszą i obejmą opracowanie autorskich algorytmów niedostępnych w innych rozwiązaniach na rynku.

– Jesteśmy w trakcie ekscytującej, ale też trudnej drogi, aby zrewolucjonizować procesy aktuarialne w firmach ubezpieczeniowych na całym świecie. Wstępne wyliczenia wskazują, że wdrożenie ActuAI pozwoli firmom ubezpieczeniowym uzyskać korzyści liczone w milionach euro dzięki większej precyzji modeli oraz automatyzacji – komentuje Dawid Kopczyk, CEO Quantee.

– Już teraz obserwujemy duże zainteresowanie naszymi rozwiązaniami, zarówno na rynku polskim, jak i wśród ubezpieczycieli z Włoch, Niemiec i Wielkiej Brytanii – dodaje Mateusz Gintrowski, Chief Growth Officer.

Quantee jest pierwszą firmą w Europie oferującą wyspecjalizowane rozwiązania dla firm ubezpieczeniowych i reasekuracyjnych z obszaru Actuarial Data Science. Quantee rozwija również platformę ActuAI służącą do automatyzacji i poprawy efektywności procesów aktuarialnych i wyceny ubezpieczeń z wykorzystaniem uczenia maszynowego i wyjaśnialnej sztucznej inteligencji.

nowe

(AM, źródło: Quantee)

Bez winy nie ma zadośćuczynienia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Przepisy nakazują właścicielom nieruchomości, spółdzielniom i wspólnotom sprzątać i odśnieżać chodniki, podwórka, dojścia i wejścia do klatek budynków wielorodzinnych. Z orzecznictwa sądowego wynika jednak, że odpowiedzialność ta jest ograniczona do zawinienia właściciela czy zarządcy posesji – wskazuje „Rzeczpospolita”.

Jako dowód gazeta przytacza sprawę kobiety, która odniosła obrażenia po upadku wskutek poślizgnięcia się na mokrej nawierzchni po wejściu do klatki schodowej w bloku należącym do spółdzielni. Sąd Okręgowy w Przemyślu zasądził na rzecz poszkodowanej 150 tys. zł zadośćuczynienia od ubezpieczyciela spółdzielni oraz 300 zł miesięcznej renty. Według sądu przyczyną zdarzenia było nienależyte wywiązanie się spółdzielni  z obowiązków w zakresie utrzymywaniu wejść do klatki schodowej. Jednak Sąd Apelacyjny w Rzeszowie oddalił powództwo w całości. Bazując na zeznaniach świadków, wskazał, że na klatce mogło być mokro, ale tylko w zakresie, w jakim wchodzący nanosili wodę, która tam nie zalegała. Dlatego nie istniała potrzeba potrzeby posypywania jej piaskiem lub solą.

SA zwrócił uwagę, że wymaganie, by po każdej wchodzącej do klatki osobie w trakcie opadów atmosferycznych klatka była wycierana, nie ma oparcia w przepisach prawa i jest niezgodne z zasadami doświadczenia życiowego. Zaś odpowiedzialny za utrzymanie klatki schodowej może odpowiadać jedynie za zdarzenie pozostające w związku przyczynowym z jego zawinionym zachowaniem (odpowiedzialność na zasadzie winy). Sąd Najwyższy nie uwzględnił skargi kasacyjnej powódki (sygn. akt: I CSK 684/18).

Więcej:

„Rzeczpospolita” z 15 lutego, Marek Domagalski „Na śliskim przejściu licz głównie na siebie, niełatwo o odszkodowanie za wypadek – wyrok Sądu Apelacyjnego”:

https://www.rp.pl/Ubezpieczenia-i-odszkodowania…l

(AM, źródło: „Rzeczpospolita”)

Lockdown zmienił chwilowo nawyki w zarządzaniu oszczędnościami

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Spowodowane pandemią Covid-19 zamykanie gospodarki zmieniło zachowanie ludzi związane z oszczędzaniem – więcej dostępnych środków finansowych przekierowano na akcje i fundusze inwestycyjne. W analizie przeprowadzonej przez Allianz Research i Euler Hermes obejmującej 6 krajów zidentyfikowano znaczący wzrost nabycia aktywów netto w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku.

W Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Austrii i USA wzrosła suma zakupów aktywów netto na rynku kapitałowym. W Niemczech o 35%, a we Włoszech o 223%. W większości badanych krajów w czasie pandemii Covid-19 wzrósł udział akcji i funduszy inwestycyjnych w nowych oszczędnościach – Niemcy (z 15% do 24%), Francji (z 3% do 11%), Austrii (z 20% do 25%). Jedynie w USA spadł udział akcji i funduszy inwestycyjnych w nowych oszczędnościach, ale suma aktywów wzrosła o 25%. Równocześnie 40% respondentów we Włoszech, Francji i Hiszpanii po zakończeniu pandemii chce nabyć mniej akcji niż dotychczas. Tylko kilkanaście procent deklaruje zwiększenie zaangażowania w akcje.

Procentowe zmiany r/r w ilości nabytych aktywów finansowych w I półroczu 2020

źródła: Eurostat, Fed, Allianz Research

Procentowy udział akcji i funduszy inwestycyjnych w oszczędnościach ogółem

źródła: Eurostat, Fed, Allianz Research

Zainteresowanie akcjami według kraju po pandemii Covid-19

źródła: Allianz Research

Covid-19 ujawnił kruchość współczesnego życia i rażące luki w zabezpieczeniu. W tym kontekście należałoby się spodziewać wzrostu świadomości ryzyka i zapotrzebowania na ochronę przed nim. Jednakże badanie rozwiewa te nadzieje – większość respondentów chciałaby utrzymać dotychczasowy zakres ochrony ubezpieczeniowej. Aby lepiej zrozumieć przyszłe zapotrzebowanie na ochronę przed ryzykiem, zadano pytanie: „Jeśli chodzi o Pana(i) ubezpieczenie, czy chciał(a)by Pan(i) zmniejszyć zakres ochrony ubezpieczeniowej, utrzymać ja czy zwiększyć, gdy pandemia się skończy?”. Preferowaną opcją respondentów jest powrót do poziomu ubezpieczenia sprzed kryzysu. Jednakże kraje, które najbardziej ucierpiały z powodu pandemii, mają najwyższy poziom zainteresowania zwiększeniem ochrony ubezpieczeniowej: Stany Zjednoczone (18%), Hiszpania (16%), Francja (15%) i Włochy (11%). W USA i Hiszpanii tych respondentów jest więcej niż tych, którzy twierdzą, że chcieliby zmniejszyć swoją ochronę ubezpieczeniową, aczkolwiek z niewielkim marginesem. Austria (7%) i Niemcy (8%) wykazują najmniejsze zainteresowanie zwiększeniem zakresu ochrony ubezpieczeniowej.

Zaskakujące jest to, że znaczna liczba respondentów, szczególnie we Włoszech (24%) i Francji (21%), chciałaby zmniejszyć zakres ochrony ubezpieczeniowej, którą posiadali przed pandemią. W Austrii i Niemczech liczby te są niższe, ale mimo to takich odpowiedzi było więcej niż tych wskazujących zwiększenie zakresu ubezpieczenia. W ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy nie wszędzie zwiększyła się więc świadomość ryzyka.

Zainteresowanie ubezpieczeniem od ryzyka po Covid-19 według kraju

źródła: Allianz Research

Zdaniem autorów raportu odpowiedzi ankietowanych wskazują, iż pandemia wydaje się mieć mniej trwały wpływ na decyzje inwestycyjne, niż wielu obserwatorów przypuszcza. Wydaje się, że wielu respondentów postrzega Covid-19 jako chwilowy szok, który przeminie, nie powodując żadnych zmian w planach, rutynie czy preferencjach.

(AM, źródło: MultiAN)

Trwa rywalizacja o francuskie i włoskie aktywa Avivy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Aviva plc. prowadzi zaawansowane rozmowy w sprawie sprzedaży swoich operacji we Włoszech i Francji. Dezinwestycje w tych krajach są elementem planów brytyjskiej grupy przewidującej zbycie części aktywów za około 6 miliardów euro (7,3 miliarda dolarów).

Według anonimowych źródeł informacji Bloomberga, Aviva negocjuje z francuskim CNP Assurances sprzedaż włoskiego biznesu na życie. Z kolei rozmówcą w sprawie przejęcia jednostki ubezpieczeń ogólnych ma być Allianz SE. Porozumienie może zostać osiągnięte w ciągu kilku tygodni. Obie transakcje we Włoszech mogą przynieść łącznie ponad miliard euro.

Równolegle trwają rozmowy o sprzedaży działalności Avivy we Francji. Według źródeł agencji, liderem w wyścigu do ich przejęcia jest tamtejszy Macif, dla którego zakup Aviva France byłby największą transakcją w historii. Konkuruje on z francuskim funduszem private equity Eurazeo SE, który prowadzi rozmowy z Assicurazioni Generali SpA na temat potencjalnego połączenia sił. Sprzedaż Aviva France może przynieść ponad 3 miliardy euro.

Przedstawiciele Allianz, Aviva, CNP, Eurazeo, Generali i Macif odmówili komentarza. Dezinwestycje są częścią planu CEO Avivy Amandy Blanc, mającego na celu ograniczenie działalności firmy w Europie i Azji i skoncentrowanie się na głównych rynkach: w Wielkiej Brytanii, Irlandii i Kanadzie.

(AM, źródło: Bloomberg)

Ubezpieczenia korporacyjne wchodzą w nowy etap rozwoju

0
Źródło zdjęcia: ERGO Hestia

Usługi inżynierskie wspierające zapobieganie szkodom, zdalna ocena ryzyka umożliwiająca sprzedaż ubezpieczeń na życie i majątkowych oraz zaawansowany pricing w ubezpieczeniach komunikacyjnych – to główne kierunki rozwoju ubezpieczeń korporacyjnych w 2021 r.

Po pierwsze: nowoczesna prewencja i predykcja

Z klientami współpracujemy kompleksowo. Zaczynamy, tradycyjnie, od oceny ryzyka, czyli analizy działalności przedsiębiorstwa z perspektywy zagrożeń typowych dla charakteru zabudowy, wykorzystywanych maszyn, procesów, specyfiki surowców i produktów, usług, ale też lokalizacji, otoczenia i wielu innych czynników. Pozwala nam to opracować dopasowane rekomendacje – co zrobić, by zmniejszyć lub wyeliminować ryzyko.

Hubert Rutkowski

W zakresie bezpieczeństwa pożarowego takim pierwszym krokiem powinien być audyt termograficzny instalacji elektrycznej – częstego „punktu zapalnego”. Dla klientów użytkujących floty pojazdów – wypracowanie zasad i procedur bezpiecznego zarządzania nimi, połączone z profesjonalnym szkoleniem kierowców. Dla wszystkich – choć to ryzyko nadal powoli przebija się do świadomości przedsiębiorców – badanie podatności infrastruktury IT na cyberataki i pomoc w jej „uszczelnianiu”.

Najnowsze zaś rozwiązanie, także dla każdego i przeznaczone newralgicznym obiektom czy urządzeniom w zakładzie, to system całodobowego monitoringu ryzyka, zbudowany na podstawie sieci sensorów internetu rzeczy (IoT).

Hubert Rutkowski
dyrektor Hestia Corporate Solutions

Po drugie: przygotować się na przyszłość

Zachowanie ciągłości biznesu to element, który w wyniku pandemii szczególnie zyskał na znaczeniu. Każdy przedsiębiorca stanął przed dużym wyzwaniem, by zmienić system pracy i zachować dostęp do oferty dla klientów poprzez narzędzia online. Dotyczy to również ubezpieczeń korporacyjnych.

W ERGO Hestii wdrożyliśmy wiele rozwiązań technologicznych oraz administracyjnych, które miały na celu zachowanie ciągłości. Od #TotalnieZdalnie, w ramach którego umożliwiliśmy partnerom biznesowym sprzedaż ubezpieczeń bez wychodzenia z domu, po aktywizację działań różnych sektorów. Efekty obserwowaliśmy przez cały 2020 r. i widzimy je również dziś.

Krzysztof Grelewicz

W poprzednim roku underwriterzy naszej firmy przygotowali o 15% więcej ofert niż w 2019. I to mimo wprowadzenia w ERGO Hestii pracy zdalnej. Wyzwaniem było również stałe przeprowadzanie audytów u klientów, które były wymagane do oceny ryzyka. W tym celu odwiedziliśmy o 30% więcej klientów niż w 2019 r.

Jak to możliwe? Tylko dzięki rozwijaniu technologii umożliwiającej audyty online. To pewnego rodzaju przewidywanie przyszłości. Chociaż kilka lat temu nie myśleliśmy o pandemii, dziś radzimy sobie z nią głównie dzięki długotrwałemu inwestowaniu w rozwiązania online.

Krzysztof Grelewicz
dyrektor ds. ubezpieczeń majątkowych i technicznych

Po trzecie: ubezpieczenia na życie ważniejsze niż kiedykolwiek

Pandemia Covid-19 spowodowała, że w Polsce odnotowano znacznie więcej zgonów niż w poprzednich latach. W ubiegłym roku było ich 76 tys. więcej niż w roku 2019.

Ta sytuacja zdecydowanie zmieniła podejście Polaków do zdrowia, pracy oraz rodziny. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek we współpracy z ERGO Hestią, podczas pandemii dla co drugiej osoby zdrowie i rodzina zyskały na znaczeniu.

Sławomir Kamiński

Dziś potrzeba więc szczególnej wrażliwości w prowadzeniu rozmów o ofercie życiowej. Istotne jest również zapewnienie odpowiednich produktów oraz technologii. W ERGO Hestii mamy za sobą wiele lat doświadczeń w spółce majątkowej, budując naszą przewagę rynkową w tych dwóch obszarach. Teraz wykorzystujemy je z powodzeniem w ubezpieczeniach na życie.

Syriusz jest potwierdzeniem tej tezy. To środowisko pracy dla pośrednika, klienta i ekspertów ERGO Hestii. Umożliwia dystrybucję grupowych ubezpieczeń na życie całkowicie online – bez obiegu papierowej dokumentacji. Zapewnia dużą elastyczność w konstrukcji zakresu ubezpieczenia. To środowisko przyjazne i intuicyjne dla wdrażania nowych programów ubezpieczeniowych, jak również dla obsługi procesu rocznicowego.

Sławomir Kamiński
dyrektor Biura Ubezpieczeń Grupowych

Po czwarte: zaawansowany pricing w komunikacji

Ubezpieczenia komunikacyjne dla przedsiębiorstw – w szczególności flot czy leasingów – były i będą dla zakładów ubezpieczeń pożądaną częścią portfela. Oferta musi jednak być atrakcyjna pod względem zakresu i składki, a jednocześnie zapewniać rentowność.

Leszek Ignaczewski

Ocena ryzyka w tym obszarze była dotychczas oparta w dużej mierze na czynnikach deklaratywnych, których przełożenie na cenę niekoniecznie prowadziło do adekwatności składki względem potencjału odszkodowawczego. W drugiej dekadzie XXI w. sytuacja ulega jednak zmianie. Firmy posiadające programy zarządzania użytkowanymi pojazdami, które przekładają się na ograniczenie ekspozycji, będą otrzymywały znacząco niższe wyceny składek.

W ERGO Hestii postawiliśmy na zaawansowane metody pricingu, opartego w coraz mniejszym stopniu na danych deklaratywnych. Dzięki temu ubezpieczenia komunikacyjne stają się bardziej przewidywalne i możemy ryzyko oceniać w perspektywie wieloletniej.

Archaiczne metody oceny ryzyka, bazujące na kilku ledwie czynnikach taryfikacyjnych, dziś są zastępowane zaawansowanym pricingiem, wykorzystującym blisko setkę czynników z weryfikowalnych źródeł.

Leszek Ignaczewski
kierownik w Biurze Ubezpieczeń Korporacyjnych

18,374FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie