Blog - Strona 1240 z 1484 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1240

Nawet w czasie pandemii klienci wolą kupować polisy u agentów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Choć pandemia Covid-19 spopularyzowała sprzedaż internetową, to według CUK Ubezpieczenia trend ten nie objął ubezpieczeń. Z danych multiagencji wynika bowiem, że średnia dynamika przypisu za ostatnie pół roku w jej punktach stacjonarnych uplasowała się na poziomie ok. 350%, natomiast w kanałach online wyniosła ok. 160%.

– Ubezpieczenia to produkty, które wymagają specjalistycznej wiedzy: obeznania w rynku, umiejętności ocenienia ryzyka, analizy Ogólnych Warunków Ubezpieczeń itd. Nie dziwi więc fakt, że klienci wciąż preferują tradycyjną formę zakupu. Korzystając z usług multiagencji ubezpieczeniowej, mogą połączyć szybkość przeanalizowania rynku, jaką oferuje porównywarka, z profesjonalnym doradztwem agenta ubezpieczeniowego – tłumaczy Maciej Kuczwalski, członek zarządu CUK Ubezpieczenia. – Pandemia przyczyniła się do przyspieszenia cyfryzacji segmentu ubezpieczeń. Jednak jak pokazuje nasze doświadczenie, w tym wszystkim ważny jest element ludzki. Nasi doradcy mają wypracowane wieloletnie relacje ze swoimi klientami, znają już ich potrzeby i oczekiwania. Lubimy myśleć o kanale multiagencyjnym jak o hybrydzie człowieka i technologii – wiedza ekspercka doradców jest wpierana przez narzędzia, które ułatwiają i przyspieszają ich pracę, tym samym poprawiając komfort klientów – dodaje.

Ekspert przypomina, że rola agenta ubezpieczeniowego nie kończy się na znalezieniu najlepszej oferty. Musi on ją jeszcze przeanalizować, a do tego jest potrzebna znajomość produktów ubezpieczeniowych. Każdy ubezpieczyciel ma swoje ograniczenia odpowiedzialności, inne sumy ubezpieczenia, inne opcje dodatkowe.

– Do doradcy możemy się zgłosić w przypadku szkody, podpowie on, co należy zrobić, gdzie zgłosić i jakie dokumenty wypełnić. Przypomni nam o tym, że nasza polisa się kończy i należy ją odnowić – podkreśla Maciej Kuczwalski.

(AM, źródło: CUK)

Compensa zachęca do korzystania z bezpiecznej formy wystawiania polis

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Compensa zwraca uwagę, że w epoce koronawirusa korzystanie z polis mobilnych zapewnia nie tylko wygodę, oszczędność czasu i papieru, ale również bezpieczeństwo.

Możliwość zawarcia polisy mobilnej ma w założeniu upraszczać proces zawierania umowy ubezpieczenia, ponieważ działania związane z akceptacją oferty i podpisem klienta dokonywane są online. Dzięki temu zarówno doradca, jak i klient oszczędzają czas, a dodatkowo zyskują komfort działania, ponieważ polisę mobilną można zawrzeć praktycznie z każdego miejsca i o każdej porze. Obecnie możliwość ta zyskuje dodatkowe znaczenie – w czasach, gdy ograniczenie kontaktów z ludźmi staje się koniecznością, zakup ubezpieczenia nadal jest możliwy i łatwy do zrealizowania – komentuje Jarosław Szwajgier, wiceprezes zarządu Compensa TU.

Możliwość zawarcia polisy online w czasie pandemii sprawia, że z zakupem ubezpieczenia nie trzeba czekać do momentu aż bezpośrednie kontakty nie będą się wiązały z ryzykiem zakażenia koronawirusem. Warto także pamiętać, że ubezpieczenie zawarte bezpośrednio przez internet działa na dokładnie takich samych zasadach co papierowa polisa podpisana podczas spotkania z doradcą. W Compensie polisę mobilną zawrzeć można w obszarze ubezpieczeń komunikacyjnych, mieszkaniowych, rolnych, podróżnych, NNW oraz przeznaczonych dla sektora MŚP. 

(AM, źródło: Compensa)

Marsh: Carolina Klint pokieruje europejskim działem zarządzania ryzykiem

0
Carolina Klint

Broker ubezpieczeniowy Marsh ogłosił powołanie Caroliny Klint na stanowisko lidera zarządzania ryzykiem w Europie kontynentalnej. Będzie ona pracować ze Sztokholmu i podlegać Siegmundowi Fahrigowi, dyrektorowi generalnemu Marsh na Europę kontynentalną.

Carolina Klint będzie odpowiedzialna za dostarczanie szerokiego zakresu usług i rozwiązań Marsh największym krajowym i wielonarodowym klientom brokera prowadzącym działalność na kontynencie europejskim.

Carolina Klint ma 18 lat doświadczenia międzynarodowego i kierowniczego. W 2017 r. przeszła z AIG do Marsh, by zostać dyrektorem generalnym na region Europy Północno-Zachodniej, obejmujący Belgię, Danię, Finlandię, Holandię, Luksemburg, Norwegię i Szwecję. Przez ostatnie trzy lata odgrywała zasadniczą rolę w udoskonalaniu dystrybucji usług i rozwiązań wśród klientów w regionie. Jest współautorką książki „Words of Wisdom from Women to Watch: Career Reflections from Leaders in the Commercial Insurance Industry”. Wchodzi w skład zarządu Business Insurance Foundation.

(AC, źródło: Insurance Journal)

Hyperion Insurance Group zmienia się w Howden Group Holdings

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Grupa brokerska Hyperion Insurance Group zmienia nazwę. W ramach procesu ujednolicania marki firma będzie funkcjonować pod szyldem Howden Group Holdings. Do grupy należy działająca w Polsce Howden Donoria.

Grupa została założona w 1994 roku jako Howden Pangborn. Od 1998 r. działała pod marką Hyperion.

– Od ponad 25 lat działamy na rynku brokerskim. Kolejne ćwierćwiecze otworzyliśmy z przychodami w wysokości1 miliarda funtów brytyjskich, prowadząc działalność w 40 krajach i zatrudniając 8 tys. pracowników. Wyznaczamy trendy w branży brokerskiej. Nadszedł więc czas, by w całej grupie ujednolicić nazwę, co przełoży się na przejrzystość działania. Przyjmujemy więc na nowo nazwę Howden. Zawsze było dla nas oczywiste, że budujemy zrównoważony biznes, wnosząc na rynek wartość dodaną dla klientów. Chcemy zapewnić wszystkich, że patrząc w przyszłość i myśląc o rozwoju, pozostaniemy wierni naszym korzeniom i kulturze, która doprowadziła nas do miejsca, w którym jesteśmy dzisiaj – powiedział David Howden, dyrektor generalny Howden Group Holdings.

– Jesteśmy częścią grupy Howden od 2014 r. Z satysfakcją obserwuję, że proces unifikacji pod wspólną marką postępuje tak szybko. Od stycznia tego roku my również działamy pod marką Howden Donoria, łącząc nasza lokalną tradycję z siłą międzynarodowej grupy ubezpieczeniowej – powiedział Dariusz Zajączkowski, prezes Howden Donoria.

Proces zmiany marki przechodzą też poszczególne spółki grupy Howden. Charytatywna organizacja Hyperion Foundation będzie działała jako Howden Group Foundation, a Hyperion X, technologiczna spółka specjalizująca się w analizie danych, przyjmie nazwę HX.

(AM, źródło: Howden Donoria)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 45/2020

0

Dodatek specjalny MULTIAGENT:

  • Roger Hodgkiss, Generali: Generalnie agenci mogą na nas liczyć – str. 6
  • Igor Rusinowski, Unilink: Unilink startuje z biznesem w Bułgarii, a w Polsce nie zwalnia tempa – str. 7
  • Tomasz Domalewski, Leadenhall: W Leadenhall pośrednik ubezpiecza zdalnie… nawet życie – str. 8
  • Jakub Butta, CUK Ubezpieczenia: Jak przetrwać w czasie kryzysu – str. 9
  • dr Stanisław Kuta, Alwis: Co ma robić OFWCA w lockdownie – str. 10
  • Paulina Ciastoń, Call4You: Wykonujemy pracę, której agenci najbardziej nie lubią – str. 10
  • Monika Woźniak-Wołek, Aegon: Rozwijamy się dzięki partnerom – str. 11
  • Michał Jakubowski, Aegon: Dajemy narzędzia do pracy z grupówką – str. 11
  • Sonia Lech, Generali: Generali partnerem przedsiębiorców w czasie pandemii – str. 12
  • Piotr Bartos, Insly: Jak dokumentować działania w chmurze obliczeniowej – str. 13
  • Wojciech Soliński, Signal Iduna: Mity o ubezpieczeniach na życie – str. 14
  • Sylwia Lendzion, OFA: Czego nauczył nas pierwszy lockdown? – str. 14

Poza tym w numerze:

  • PZU Życie: Superagent Szoł 2020 – str. 2
  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Załoga Rzecznika zaczyna opuszczać pokład – str. 4
  • PZU: Panel dyskusyjny. Nikt nie ma immunitetu na cyberryzyko – str. 5
  • Aviva, PZU, TUW „TUW”, Compensa: Ubezpieczyciele społecznie odpowiedzialni – str. 16
  • Biznes z perspektywy kobiety, która była mężczyzną – str. 18
  • Marcin Olejnik: Co robią chatboty w branży ubezpieczeniowej? – str. 20
  • Tomasz Kłosin: Brak planowania to planowanie porażki! – str. 21
  • Katarzyna Pilczuk: Agent – sprinter czy maratończyk – str. 24

Marsh: Stawki w ubezpieczeniach dla firm rosną w coraz szybszym tempie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Średnie ceny ubezpieczeń na świecie wzrosły o 20% w trzecim kwartale 2020 r. Jest to największy od 2012 r. wzrost, który nastąpił po 19% zwyżce cen w drugim kwartale i 14% w I kw. 2020 r. – wynika z najnowszego cyklicznego zestawienia stawek odnowieniowych oferowanych przez ubezpieczycieli „Marsh Global Insurance Market Index”.

– Niepewność związana z Covid-19 i doświadczenia szkodowe z różnych linii spowodowały, że utrzymujący się od trzech lat trend wzrostowy nasilił się. Dla wielu klientów wyzwania te pojawiają się w trudnym dla nich okresie, co skłania firmy do zmiany podejścia do zakupu ubezpieczeń, w tym zwiększenia retencji, zmniejszenia limitów czy modyfikacji warunków polisy. Spodziewamy się, że obecna, wymagająca sytuacja utrzyma się do 2021 r., dlatego dokładamy wszelkich starań, aby dostarczyć naszym klientom możliwie jak najlepsze warunki dostępne aktualnie na rynku – komentuje Lucy Clarke, president Marsh JLT Specialty and Marsh Global Placement.

Z raportu wynika, że do średniego wzrostu cen ubezpieczeń przyczyniły się w głównej mierze wyższe stawki linii majątkowych, finansowych i profesjonalnych. W skali globalnej ceny ubezpieczeń majątkowych osiągnęły 21% wzrost. Z kolei stawki w ubezpieczeniach finansowych i profesjonalnych poszły w górę średnio o 40%. W obu przypadkach wskaźniki procentowe wzrostu uplasowały się na wyższym poziomie niż w II kwartale. Stawki ubezpieczeń od następstw nieszczęśliwych wypadków odnotowały średnio 6% zwyżkę. W poprzednim kwartale wyniosła ona 7%.

Dwucyfrowe wzrosty niemal w każdym regionie

Trzeci kwartał 2020 r. jest ósmym z rzędu takim okresem, który zakończył się wzrostem cen ubezpieczeń we wszystkich regionach na świecie. Co więcej, oprócz Ameryki Łacińskiej (9%) wszystkie one odnotowały dwucyfrową zwyżkę, na czele z Wielką Brytanią (34%), regionem Pacyfiku (33%) i USA (18%). Stawki ubezpieczeniowe pozostały równe lub wzrosły w porównaniu do wyników odnotowanych w II kwartale 2020 r.

Autorzy raportu wskazują również na kontynuację wzrostowego trendu cen ubezpieczeń D&O dla sektora publicznego. W Wielkiej Brytanii i Australii poszły one w górę o ponad 100%. W Stanach Zjednoczonych, gdzie ponad 90% klientów tego sektora doświadczyło podwyżki cen, stawki D&O wzrosły o blisko 60%.

– Analizując wnioski z raportu, możemy potwierdzić obserwowane wzrosty również na rynku polskim – średnio na poziomie 20%. Jest to podyktowane zarówno aktualną sytuacją związaną z Covid-19, jak i niepewnością rynku, ale również faktem, że generalnie poziom stawek na rynku polskim był niski, co po głębszej analizie i ocenie wyników technicznych przez zakłady ubezpieczeń przyczyniło się do wzrostu oferowanych stawek. Wydaje się, że kolejny rok również wpisze się w aktualne trendy – komentuje Blanka Kuzdro-Chodor, dyrektor Działu Klienta Korporacyjnego Marsh Polska.

Klienci z Polski stanęli na wysokości zadania

Małgorzata Splett, dyrektor Działu FINPRO (ubezpieczenia finansowe i profesjonalne) i PEMA (fuzje i przejęcia) Marsh Polska przyznaje, że tendencje dotyczące linii FINPRO wskazane w raporcie coraz mocniej wpływają na programy lokalnych klientów jej firmy. Wśród dwóch największych wyzwań wskazuje bardzo wysokie stawki, szczególnie widoczne w programach plasowanych na rynku europejskim i UK, oraz problemy z pojemnością.

– Potwierdzam obserwacje Lucy Clarke, która wskazuje, że trudny rynek wielu klientów zmusza do przemyślenia strategii zabezpieczenia swoich ryzyk – nie tylko w zakresie linii finansowych, ale też całej polityki ubezpieczeniowej ich organizacji – dodaje Małgorzata Splett.

Podkreśla, że aktualny rok potwierdził ogromną świadomość klientów Marsh Polska, którzy pomimo wzrostu stawek ubezpieczeń linii finansowych (D&O, Crime/PI, PI, cyber) w znaczącej większości nie obniżyli limitów sum ubezpieczenia kupowanej ochrony. Wśród kilkuset lokalnych organizacji, z którymi aktualnie współpracuje zespół FINPRO Marsh Polska, odnotowano jedynie pojedyncze przypadki odnowienia polisy przy niższym niż rok temu limicie.

– Warto dodać, że klienci nie decydowali się też bardzo często na limity wyższe, pomimo że przede wszystkim w przypadku polis D&O i Cyber Covid-19 zdecydowanie zwiększa ryzyko roszczeń do menedżerów oraz wystąpienia szkody związanej z ryzykiem cybernetycznym – zaznacza Małgorzata Splett.

Problemy z pojemnością

Podkreśla ona jednocześnie, że szczególnie w przypadku bardzo szerokich zakresowo programów D&O, na które apetyt mają tylko wybrane rynki zagraniczne, pomimo chęci zakupu dodatkowej ochrony przez klientów, nie zawsze takie oferty były dostępne. Ekspertka ujawnia, że biorąc pod uwagę trudną sytuację na rynku, priorytetem jej firmy jest zapewnienie zakresu ochrony i pojemności na poziomie polisy wygasającej.

– Wielu z klientów, którzy do tej pory korzystali z konkurencyjnych cenowo programów globalnych aranżowanych na poziomie spółki matki, decydują się na lokalne pokrycie. Korzystniejsza cena i mniejsze problemy z lokalną pojemnością i apetytem rynków to nie jedyny czynnik decyzji o ochronie aranżowanej lokalnie. Bardzo istotny jest także lokalny proces likwidacji szkód, który często przebiega znacznie sprawniej z brokerem i ubezpieczycielem z rodzimego rynku – wskazuje Małgorzata Splett. – Nie dla wszystkich linii ubezpieczeń i warunków możliwa jest ochrona oferowana przez rynki polskie czy regionalne. W odniesieniu do bardziej złożonych programów czy potrzeb uplasowania programu z wysokim limitem ochrony, konieczne jest zaangażowanie do współpracy rynków zagranicznych. W takim przypadku wartością dodaną jest partner lokalny z międzynarodowym know-how i siecią oddziałów w kilkuset krajach na świecie, który nie tylko zapewni odpowiedni benchmark i wiedzę, ale również ma najlepszą przewagę konkurencyjną w rozmowach z ubezpieczycielami – zaznacza.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

ABC (4). Kontrola obowiązku posiadania ubezpieczenia zawodowej OC

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Obowiązek posiadania ubezpieczenia OC zawodowego przez osoby i podmioty zobowiązane jest kontrolowany, a organ kontrolujący jest wyznaczony w ustawie o danym zawodzie. Może to być organ państwa, np. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (OC zarządcy nieruchomości) lub organ samorządowy danej grupy zawodowej, np. Okręgowa Izba Radców Prawnych (OC radcy prawnego).

Gdy w toku kontroli okaże się, że osoba fizyczna lub prawna nie ma ważnej polisy OC, będzie zmuszona ponieść karę określoną w aktach prawnych dotyczących danego zawodu. Dla przykładu, agent ubezpieczeniowy, który nie dopełni obowiązku zawarcia OC, zapłaci karę w wysokości 1000 euro na rzecz budżetu państwa zgodnie z ustawą o dystrybucji ubezpieczeń. Zapłata kary nie zwalnia go z obowiązku zawarcia i posiadania umowy ubezpieczenia.

Składka za ubezpieczenie jest obliczana głównie w zależności od wysokości sumy ubezpieczenia oraz wykupionych dodatkowych klauzul rozszerzających odpowiedzialność. Pod uwagę brane są często także: staż wykonywania zawodu lub prowadzenia działalności gospodarczej, dotychczasowy przebieg ubezpieczenia (szkodowość) oraz zakres terytorialny ochrony (kraj, Europa, świat).

Przykładowo, adwokat za ubezpieczanie na minimalną sumę gwarancyjną 50 000 euro w większości zakładów ubezpieczeń zapłaci składkę ok. 45–60 zł miesięcznie, a agent ubezpieczeniowy od 100 do 120 zł miesięcznie. Nie są to więc zbyt wysokie składki, biorąc pod uwagę zakres udzielanej ochrony ubezpieczeniowej.

Dobrowolne ubezpieczenia ZOC

Przy zawodach wymagających dużej specjalizacji oraz niosących większe ryzyko powstania szkód, nawet jeśli nie jest wymagane obowiązkowe ubezpieczenie OC zawodowej, należy takie ubezpieczenie posiadać.

Jeden z naszych pośredników powiedział mi kiedyś: Dziś nie wolno prowadzić żadnej działalności gospodarczej, wykonywać żadnego zawodu, a nawet wychodzić z domu bez odpowiedniego ubezpieczenia OC. I ma rację.

Dobrowolne ubezpieczenie OC zawodowej mogą posiadać:

  • Osoby posiadające zawarte obowiązkowe ubezpieczenie OC, ale podwyższające swoją sumę gwarancyjną. I jest to dla nich tzw. ubezpieczenie nadwyżkowe.
  • Inne osoby, które nie muszą mieć ubezpieczenia obowiązkowego, ale chcą mieć takie ubezpieczenie, aby być pewnym i mieć bezpieczeństwo finansowe podczas wykonywania swoich obowiązków zawodowych.

Ubezpieczenia zawodowej odpowiedzialności cywilnej mogą występować w różnej formie, w poszczególnych zakładach ubezpieczeniowych:

  • Ubezpieczyciel posiada Ogólne Warunki Ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej zawodowej i według nich ubezpiecza. Są to przepisy ogólne do ubezpieczania wszystkich zawodów, które do ubezpieczenia przyjmuje. Dla wybranych zawodów – często występujących – posiada szczegółowe przepisy i włącza je poprzez klauzule rozszerzające zakres udzielanej ochrony lub uszczegóławiające warunki ubezpieczenia. ZU posiadają od kilku nawet do kilkudziesięciu klauzul zawodowych i branżowych. Klauzule określają szczegółowe warunki ubezpieczenia wynikające ze specyfiki danego zawodu, wyłączenia, sublimity itd.
  • Dla każdego ubezpieczenia ZU posiada oddzielne ubezpieczenie, z własnymi o.w.u.
  • Do każdego ubezpieczenia ZOC istnieje możliwość dołożenia dodatkowych klauzul i ubezpieczeń, np. ubezpieczenie ochrony prawnej, ubezpieczenia szkód polegających na wystąpieniu czystych strat finansowych, za szkody wyrządzone nieumyślnie lub z rażącym niedbalstwem, koszty wynagrodzenia rzeczoznawców i niezbędnych kosztów obrony sądowej. Można rozszerzyć zakres terytorialny ubezpieczenia poza Polskę, objąć ochroną podwykonawców lub zniszczenie, uszkodzenie lub utratę dokumentów związanych z wykonywaną umową lub zawodem. To tylko wybrane, dodatkowe klauzule z ubezpieczeń ubezpieczycieli, z którymi Alwis & Secura posiada podpisaną umowę agencyjną.

Wykonywanie każdego zawodu może być ubezpieczone

Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej zawodowej może zawrzeć osoba fizyczna lub inny podmiot wykonujący określone usługi dla swoich pracowników. Istnieją także możliwości zakupienia polisy przez pracodawcę dla swojego pracownika i wtedy to on opłaca składkę. Te ubezpieczenia – w zależności od konstrukcji – gwarantują ochronę poszczególnym osobom fizycznym wykonującym dany zawód, a także ochronę firmom w zakresie prowadzonej przez nie działalności.

W większości ubezpieczeń istnieje możliwość wykupienia udziału własnego. Ale – i o tym należy pamiętać – nie zastąpi ono normalnego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej firmy (deliktowej i kontraktowej).

Wśród dobrowolnych ubezpieczeń OC zawodowej lub o zbliżonym charakterze – w ZU partnerach Alwisa – można wymienić:

  • ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej osób fizycznych, osób prawnych lub jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, uprawnionych do badania sprawozdań finansowych lub prowadzenia ksiąg rachunkowych,
  • ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej osób fizycznych wykonujących zawód w służbie zdrowia,
  • ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej nauczycieli, wychowawców i innych pracowników pedagogicznych,
  • ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej członków władz spółek kapitałowych,
  • ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej osób prowadzących strzeżone parkingi samochodowe,
  • ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej jednostek organizacyjnych sprawujących funkcję zarządu drogi publicznej,
  • ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej użytkowników jachtów śródlądowych,
  • ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej przewoźników drogowych w ruchu międzynarodowym – osób fizycznych, osób prawnych lub jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej,
  • ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej przewoźników drogowych w ruchu krajowym – osób fizycznych, osób prawnych lub jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej,
  • ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej pracowników służby BHP,
  • ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej instruktorów sportu,
  • ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej działalności konsultingowej,
  • ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej lekarza weterynarza i lecznicy weterynaryjnej,
  • ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej doradcy systemów komputerów,
  • ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej geodetów i pracowni geodezyjnych,
  • ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej tłumaczy i biur tłumaczeń,
  • ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej farmaceutów i innych pracowników farmacji,
  • ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej pielęgniarek i położnych,
  • ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej wychowawcy kolonii i obozu,
  • ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej ratownika GOPR, WOPR,
  • ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej przewodnika turystyki: górskiej, pieszej etc.,
  • ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej psychologa,

i wielu, wielu innych. I w zasadzie wykonywanie każdego zawodu może być ubezpieczone. W niektórych ubezpieczeniach będzie to wymagało indywidualnej oceny ryzyka i ustalenia wysokości składki.

Stanisław Kuta

Ochrona standardowa lub na miarę

Na zakończenie trzeba jeszcze raz przypomnieć, że warto i trzeba się ubezpieczać od odpowiedzialności cywilnej z tytułu wykonywania zawodu lub prowadzenia określonej działalności zawodowej. To zabezpieczenie finansowe ubezpieczonego i gwarancja dla klientów.

Zakres ochrony ubezpieczeniowej w przypadku dobrowolnego ubezpieczenia OC zawodowego lub firmy może być zróżnicowany. Gdy chodzi o osoby fizyczne oraz małe i średnie firmy, to ochrona najczęściej jest standardowa (czasem pakiety) i obejmuje podstawowe rodzaje ryzyk. Często ten podstawowy zakres ubezpieczenia jest węższy od zawartego w ubezpieczeniu obowiązkowym.

Dla dużych firm ubezpieczenia takie tworzone są na miarę i pod potrzeby konkretnego klienta. Zawsze ochrona ubezpieczeniowa powinna być adekwatna do rodzaju zagrożeń występujących w danej branży i przedsiębiorstwie, także wielkości firmy. W każdym przypadku należy do takiego ubezpieczenia podchodzić bardzo rozważnie, dobrze rozpoznać wszystkie potrzeby i zaproponować naprawdę najlepsze rozwiązanie i ochronę ubezpieczeniową. Tak postępują wszyscy współpracownicy Alwis & Secura.

dr Stanisław Kuta
doradca zarządu
Alwis & Secura sp. z o.o.

Jak pozyskiwać klientów ubezpieczeniowych na Facebooku dzięki historiom

0
Marcin Kowalik

Opowiem dziś o jednym z kluczowych slajdów mojej prezentacji, którą pokazywałem na webinarze „Kurs na wzrost” dla „Gazety Ubezpieczeniowej”.

Podczas webinaru uczestnicy mogli dowiedzieć się:

  1. jak wykorzystywać historie o swoich klientach do budowania biznesu ubezpieczeniowego
  2. co publikować w mediach społecznościowych, aby pozyskiwać klientów ubezpieczeniowych
  3. jakie posty „klikają się” częściej
  4. z czego składa się idealne wideo pozyskujące klientów w mediach społecznościowych
  5. jak zautomatyzować pozyskiwanie pozytywnych opinii od nowo pozyskanych klientów.

Skupmy się dzisiaj na punkcie pierwszym. Agenci, multiagenci – jesteście mistrzami budowania relacji. Te relacje doprowadzały was często do sprzedaży zakończonej sukcesem. Często jesteście po prostu zaprzyjaźnieni ze swoimi klientami. Znacie ich historie. Opowieści, jak pomogliście swoim klientom ubezpieczeniowym, są idealnym materiałem do postów np. na Facebooku.

Ludzie chcą poznawać historie. Jako klienci nie chcemy czytać kolejnych suchych informacji o ubezpieczeniach, o.w.u. czy wykluczeniach. To historie kilka tysięcy lat temu, „przy ognisku w jaskini” pozwalały przekazywać ważne informacje o tym, gdzie jest żywność czy przed jakim przeciwnikiem należy się schować. Tak samo teraz, w dobie internetu, ludzie łatwiej przyswajają treści, gdy są one podane w postaci historii.

Aneta wskazuje, że choroba może dotknąć nas niezależnie od wieku. Pokazuje w ten sposób, jak ważna jest też rola agenta ubezpieczeniowego, który w jednym momencie edukuje, w innym wspiera i zapewnia porządek w procedurach i dokumentach.

Do historii Aneta dołączyła też swoje zdjęcie, zgodnie z hasłem „Twoje zdjęcie jest najlepszą grafiką do umieszczania w social mediach”.

Marcin Kowalik
marcinkowalik.online
Zapis webinaru dostępny na: marcinkowalik.online/webinar06102020/

DMSales zapewnia gorące leady ubezpieczeniowe dla agentów

0

Agenci ubezpieczeniowi sporo korzystają z dobrodziejstw, jakie oferują social media, strony www czy innowacyjne narzędzia dostępne na platformie DMSales. Celem jest jak największa liczba sprzedanych polis. Jak jednak dotrzeć do potencjalnych klientów? Na to i wiele innych pytań odpowiemy w poniższym poradniku.

Dlaczego ludzie nie zmieniają agenta?

Nie ulega wątpliwości, że zawarcie umowy ubezpieczeniowej to bardzo istotna kwestia. Polisa chroni zarówno nas, jak i naszą rodzinę w różnych sytuacjach w życiu. Zdecydowana większość Polaków decyduje się na wykupienie polisy ubezpieczeniowej w tradycyjnej formie i najczęściej robi to zawsze u tego samego ubezpieczyciela. Przywiązani do dotychczasowych usług klienci niechętnie podejmują jakiekolwiek zmiany w tym zakresie. Najczęściej wynika to z braku zrozumienia umów, jakie przedstawiają agenci ubezpieczeniowi. Polacy boją się także ryzyka związanego z niewypłacalnością nowego zakładu ubezpieczeniowego. Żyją w przekonaniu, że sprawdzone towarzystwo ubezpieczeniowe, z usług którego korzystają, gwarantuje im bezpieczeństwo finansowe i dobrze zainwestowane pieniądze.

Brak edukacji produktowej to czynnik, który również przekłada się na niechęć do zakupu określonych produktów ubezpieczeniowych. Potencjalni klienci w większości przypadków znają jedynie standardowe formy ubezpieczenia, tj. obowiązkowe ubezpieczenie samochodu czy ubezpieczenie zdrowotne. Bardzo często także odrzucają oferty zakupu różnych polis, bo myślą, że zwyczajnie nie przytrafią się im nieszczęścia, od których ewentualnie mogliby być ubezpieczeni. Klienci przyzwyczajeni są też do swojego obecnego ubezpieczyciela. Wszystkie te aspekty sprawiają, że niechętnie kupują produkty ubezpieczeniowe i nie korzystają z usług innych zakładów ubezpieczeniowych.

Jakie pozyskać klientów na ubezpieczenia?

Zdecydowana większość Polaków boi się podejmować ryzyko związane z zakupem polisy u innego ubezpieczyciela. Czynnik ten bez wątpienia staje się sporym problemem w branży. Kluczowe jest poszukiwanie optymalnych rozwiązań, ukierunkowanych na pozyskiwanie nowych klientów.

ubezpieczenia

Załóż darmowe konto na platformie DMSales i generuj leady ubezpieczeniowe

Nie da się ukryć, że w dzisiejszych czasach jedną z najskuteczniejszych form dotarcia do klienta jest Internet. Nieszablonowy kontakt online z pewnością pomaga w budowaniu zaufania, a jednocześnie dodaje wiarygodności przedsiębiorstwu. Sporym ułatwieniem w tej sytuacji jest skorzystanie z usług, jakie oferuje platforma DMSales. Dzięki niej codziennie pozyskiwane są wysokiej jakości leady dla agentów ubezpieczeniowych. A więc zyskujemy pewność, że klient, z którym nawiązujemy kontakt, jest rzeczywiście zainteresowany ofertą ubezpieczeniową.

Rozwiązaniem problemu w branży ubezpieczeniowej jest również dostępność oferty. Powinna być ona skierowana do każdego – bez względu na wiek, płeć i inne czynniki. Wchodząc w interakcję z potencjalnym klientem, dobry agent ubezpieczeniowy nie może być nastawiony jedynie na sprzedaż swoich produktów. W takiej sytuacji warto najpierw budować zaufanie poprzez rozmowę, a następnie przedstawić klientowi atrakcyjne warunki i możliwości współprac. W tym celu dobrze jest pracować nad własną edukacją oraz monitorować proces sprzedażowy. Agent 2.0 to osoba, która swoim działaniem z pewnością pomoże w rozwijaniu biznesu.

Badanie wiarygodności firmy

W pozyskiwaniu klientów ubezpieczeniowych bez wątpienia dużą rolę odgrywa wiarygodność firmy. Dzięki algorytmom Refer Score możemy łatwo ją sprawdzić na platformie DMSales. Innowacyjne narzędzia na podstawie różnych źródeł skutecznie pozyskują najważniejsze informacje na temat danego przedsiębiorstwa, co z kolei ułatwia podejmowanie dobrych decyzji biznesowych. Wiedza na temat struktury spółki jest bezsprzecznie bardzo ważna dla potencjalnych klientów.

Firma ubezpieczeniowa to niewątpliwie instytucja zaufania publicznego, dlatego kadra pracownicza powinna bezwzględnie odznaczać się wiedzą w poszczególnych dziedzinach ubezpieczeniowych. Do wykonywania zawodu agenta ubezpieczeniowego niezbędna jest również fachowa wiedza prawnicza.

Podsumowanie

Ubezpieczenie odgrywa bardzo ważną rolę w życiu każdego człowieka. Dlatego wielu z nas decyduje się podjąć długoterminową współpracę z firmą ubezpieczeniową. Agenci 2.0 to osoby, które wykonują swój zawód stacjonarnie, w różnych miejscach, przez co mogą nawiązywać interakcję z różnego rodzaju klientami. W skutecznym pozyskiwaniu nowych klientów z pewnością pomoże nam platforma DMSales, dzięki której otrzymujemy leady ubezpieczeniowe i możemy nawiązać kontakt z osobami zainteresowanymi ofertą.

ubezpieczenia

InterRisk wdrożył platformę antyfraudową UFG

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

InterRisk jako pierwszy na rynku wdrożył we wrześniu Zintegrowaną Platformę Przeciwdziałania Przestępczości Ubezpieczeniowej UFG. Nowe narzędzie ma podnieść efektywność ubezpieczyciela w zakresie identyfikacji przestępstw oraz ścigania sprawców i ich karania.

InterRisk pobiera scoring z platformy Funduszu, jednak podstawą automatycznej detekcji są wewnętrzne algorytmy ubezpieczyciela wspierane algorytmami wdrożonymi przez UFG. Zakład spodziewa się, że połączenie obu rozwiązań umożliwi mu przyspieszenie procesu weryfikacji szkód oraz podniesienie poziomu wykrywalności szkód z ryzykiem fraudowym już na etapie zgłoszenia, szkody i po zawarciu polisy.

– Mamy świadomość, jak istotne jest przeciwdziałanie przestępstwom ubezpieczeniowym. Jako pierwsi na rynku wdrożyliśmy platformę, która pozwoli już od pierwszych etapów procesu likwidacji szkód weryfikować potencjalne zagrożenia. Jest to niezwykle ważne z punktu widzenia zakładów ubezpieczeń, ale również klientów – mówi Piotr Narloch, prezes zarządu InterRisk.

Zintegrowana Platforma Przeciwdziałania Przestępczości Ubezpieczeniowej UFG wystartowała 4 lutego ubiegłego roku. Mogą z niej korzystać bezpłatnie członkowie Funduszu. UFG, wykorzystując zaawansowane techniki analityczne (m.in. modele predykcyjne i narzędzia typu data mining), typować będzie podejrzane roszczenia i wypłaty oraz sieci powiązań przestępczych dotykające jednocześnie wielu  firm ubezpieczeniowych. Wszystko to na podstawie analizy danych ubezpieczycieli znajdujących się w prowadzonej przez UFG ogólnopolskiej bazie polis komunikacyjnych oraz wypłaconych z tego tytułu odszkodowań – wzbogaconych o dane z rejestrów zewnętrznych.

Istotnym elementem platformy UFG jest ponadto baza wiedzy o schematach i przypadkach przestępczych. Na stronie Funduszu udostępniono informacje dla kierowców wskazujące m.in., co robić, aby nie paść ofiarą oszustwa. Opisano najczęstsze przypadki działań przestępców np. „polowanie na sprawcę”, czyli świadome doprowadzenie przez oszusta do kolizji tak, żeby zostać uznanym za ofiarę zdarzenia. Inne to np. wykorzystanie polisy zbywcy auta do wyłudzenia odszkodowania, wymuszenie uznania winy, zgłaszanie fikcyjnych szkód osobowych, oferowanie pośrednictwa w zgłaszaniu szkód ubezpieczycielom czy też nielegalne użycie danych osobowych.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

18,336FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie