Blog - Strona 1289 z 1547 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1289

Ubezpieczyciele docenieni za otwartość na mediację

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Kapituła plebiscytu „Instytucja finansowa przyjazna mediacji” oraz „Ambasador mediacji na rynku finansowym” wybrała laureatów tegorocznej edycji. Wszystkie wyróżnienia trafiły do przedstawicieli rynku ubezpieczeń.

W gronie zdobywców wyróżnienia z grona instytucji znalazło się sześć zakładów ubezpieczeń majątkowych: PZU SA, TUiR Warta, STU Ergo Hestia, Generali TU, InterRisk, AXA Ubezpieczenia TUiR. Oprócz nich nagrodzony został także Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Kapituła przyznała również wyróżnienie dla ambasadorów mediacji na rynku finansowym. Laurem tym zostali uhonorowani Wojciech Kolasa oraz Jakub Sewerynik.

Duża popularność polubownego rozwiązywania sporów

W 2019 roku do Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego wpłynęło 2748 wniosków o przeprowadzenie postępowania polubownego (głównie mediacji). W 1587 przypadkach obie strony sporu wyraziły chęć rozwiązania sporu w drodze mediacji oraz w 2 przypadkach w drodze arbitrażu.

Z danych przekazanych przez KNF wynika, że liczba instytucji finansowych, które angażują się w postępowania mediacyjne w Centrum Mediacji Sądu Polubownego (CMSP) stale rośnie. W 2019 roku 37 podmiotów z różnych sektorów rynku wyraziło wolę rozwiązania sporu ze swoimi klientami w drodze mediacji. Natomiast 16 instytucji finansowych skierowało wnioski do CMSP. Nadal w zdecydowanej większości przypadków mediacje kończą się wypracowaniem porozumienia satysfakcjonującego obie strony sporu.

Formuła zdalna pomogła w czasie pandemii

Duże zainteresowanie polubownymi formami rozwiązywania sporów w Sądzie Polubownym (zwłaszcza mediacją) utrzymuje się również w tym roku. Ogłoszony stan epidemii wymusił zmianę trybu funkcjonowania SP. Od kwietnia działa on w trybie zdalnym, co wiąże się z prowadzeniem postępowań z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość. Nowa formuła zapewnia wymagany w aktualnych okolicznościach odpowiedni poziom bezpieczeństwa dla wszystkich uczestników postępowań polubownych prowadzonych w ramach Sądu Polubownego. Zdalna formuła jest doceniana i została przyjęta jako optymalne rozwiązanie dla stron postępowania. Potwierdzeniem tego jest stały napływ dużej liczby wniosków o przeprowadzenie postępowania polubownego (głównie mediacji) i zgód na nie. Komisja podała, że od 1 stycznia do 20 listopada do SP wpłynęło ponad 1900 wniosków o przeprowadzenie postępowania polubownego. Obecnie w 836 sprawach wyrażono zgodę na mediację i w jednym przypadku na arbitraż. W ocenie nadzoru liczba prowadzonych aktualnie postępowań napawa optymizmem co do rozwoju polubownych metod rozwiązywania sporów na rynku finansowym, a także potwierdza potrzebę funkcjonowania na nim takiego mechanizmu, który cieszy się zaufaniem zarówno instytucji finansowych, jak i ich klientów.

O plebiscycie

Wyróżnienia „Instytucja finansowa przyjazna mediacji” i „Ambasador mediacji na rynku finansowym” zostały ustanowione w celu propagowania wśród instytucji finansowych idei mediacji i polubownego rozwiązywania sporów z odbiorcami świadczonych przez nie usług, a także uhonorowania osób zasłużonych dla instytucji mediacji za działania podejmowane na rzecz upowszechniania idei polubownego rozwiązywania sporów na rynku finansowym.

W skład kapituły plebiscytu weszli: przewodniczący KNF, prezes Sądu Polubownego przy KNF oraz trzech członków Zgromadzenia Ogólnego Arbitrów i Mediatorów Sądu Polubownego przy KNF.

AM, news@gu.home.pl

(źródło: KNF)

Clicket i AXA Partners chcą ubezpieczać studentów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Funkcjonujący od końca października polski start-up Clicket chce zrewolucjonizować rynek ubezpieczeń osobistych, szczególnie wśród młodych klientów. Przygotowana przezeń aplikacja internetowa (a niedługo także mobilna) już teraz oferuje pierwsze produkty opracowane we współpracy z AXA Partners.

– Clicket to szybkie i proste ubezpieczenia. Pamiętam, że gdy sam byłem studentem, brakowało mi miejsca, gdzie mógłbym załatwić swoje sprawy finansowe w prosty i przejrzysty sposób – przyznaje Michał Gałagus, prezes Clicket i jeden z pomysłodawców projektu. – Nasze rozwiązanie kierujemy głównie do ludzi młodych, w szczególności studentów, którzy często są bardzo zabiegani. Obecnie, ze względu na procedury i koszty, osoby te, zniechęcone formalnościami i procesem zakupu ubezpieczenia, zwyczajnie z niego rezygnują lub zdają się na wybór zasugerowany przez kogoś innego – dodaje.

Nowe rozwiązanie proponowane przez Clicket daje możliwość ubezpieczenia się w prosty i intuicyjny sposób, a cały proces zajmie kilka minut. Aby skuteczniej dotrzeć do studentów, firma nawiązuje współpracę z samorządami i organizacjami, a także uczelniami wyższymi. Aplikacja daje możliwość założenia profilu z podstawowymi danymi, jak imię, nazwisko, adres i PESEL klienta. Po zalogowaniu użytkownik wybiera spośród gotowych wariantów ubezpieczenia. Wystarczy, że wskaże produkt, wypełni krótki formularz i dokona płatności. Ochrona zaczyna działać od razu, a wszystkie potwierdzenia i dokumenty trafiają na adres e-mail podany przy rejestracji. Aplikacja nie ma ograniczeń czasowych i lokalizacyjnych. Ubezpieczyć można się z każdego miejsca na świecie i o dowolnej porze.

– Jesteśmy dumni z tego, że dzięki udziałowi w programie akceleracyjnym realizowanym przez Accelpoint mamy możliwość wyszukiwania nisz rynkowych i aktywnego kształtowania trendów. Oferta przygotowana we współpracy z Clicket ma odpowiadać na potrzeby ludzi świadomych, którzy cenią swój czas i są aktywnymi użytkownikami aplikacji mobilnych i internetowych. Nasze ubezpieczenia zapewnią kompleksową ochronę w różnych płaszczyznach naszego życia, a ich zakup jest bardzo prosty – mówi Łukasz Hajkowski, członek zarządu i dyrektor sprzedaży AXA Partners w Polsce 

Obecnie Clicket oferuje ubezpieczenia NNW, turystyczne oraz kosztów leczenia dla cudzoziemców przebywających w Polsce Ambicje jego twórców sięgają jednak dużo dalej.

– Potrzeby naszych klientów nieustannie ewoluują. Wraz z rozwojem technologii, zmianami zasad funkcjonowania społecznego przychodzą nowe ryzyka, przed którymi klienci chcą się uchronić. Kiedyś mało kto myślał o ubezpieczeniu przed uszkodzeniem wyświetlacza w smartfonie, dziś jest to oferowane niemal przy każdej sprzedaży urządzenia – zapewnia Tomasz Wojciechowski, odpowiedzialny w Clicket za rozwój i wdrażanie nowych produktów ubezpieczeniowych w aplikacji.

(AM, źródło: AXA Partners)

Spokojnie, to tylko lockdown

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Jedyna pewna rzecz w życiu to zmiana. Możliwe, że niejeden raz to słyszeliście bądź sami to powtarzacie. Dzisiejsza sytuacja jest bardzo niepokojąca – jak będzie wyglądała przyszłość? Czy będzie praca? Czy firmy przetrwają?

Doradcy ubezpieczeniowi nie są wyjęci z tej rzeczywistości, funkcjonują na dokładnie takim samym rynku jak reszta gospodarki. Można by powiedzieć, że agentowi nie pozostaje nic innego, tylko usiąść i stwierdzić: „jest źle, nie da się…”. Niektórzy zapewne tak zrobią. Ale czy tak musi być?

Doradca ubezpieczeniowy to zawód, który ma możliwości większe niż bardzo wiele innych profesji. Może spotykać się i rozmawiać z każdą grupą społeczną i branżą, dla każdej znajdzie w swojej ofercie rozwiązanie. Co zatem powinien zrobić, by utrzymać sprzedaż na bieżącym poziomie?

Luksus na czasy kryzysu

Przede wszystkim zająć się klientami portfelowymi i trzymać rękę na pulsie, pozostając z nimi w kontakcie. Rozmawiać i pokazywać im, że warto, by kontynuowali swoje polisy, szczególnie w dzisiejszych czasach.

Ubezpieczenia to produkty bardzo elastyczne i można w nich dokonywać w zasadzie nieustannych modyfikacji, np. dodawać czy odejmować umowy dodatkowe, które poszerzają zakres ubezpieczenia, bądź w ogóle je pozmieniać. W najtrudniejszych dla klienta sytuacjach można nawet na pewien czas zawieszać składkę. Dzięki takiej trosce zwiększa się lojalność klientów i buduje się ich poczucie bezpieczeństwa. Tak potraktowany klient będzie nas rekomendował, a obecnie to dla nas niezwykle ważne.

Każdy doradca powinien dbać o swój profesjonalizm, ponieważ to luksus, który pozwala mu przetrwać w czasach kryzysu. Profesjonalizm zarówno w podejściu do klienta, jak i do swojej wiedzy powoduje, że doradca zostaje obdarzony zaufaniem. Co za tym idzie – sam zyskuje poczucie bezpieczeństwa.

Nowa, niezbędna kompetencja

Jedną z kluczowych umiejętności, którą doradca ubezpieczeniowy powinien posiadać, by dalej funkcjonować w obecnej rzeczywistości, powinna być elastyczność i otwartość na zmiany.

Poszerzenie swoich kompetencji i nauka kontaktu z klientem, jego obsługi i prowadzenia z nim spotkań w sposób zdalny staje się koniecznością, nie ma co się już przed tym bronić. Coraz większa liczba klientów oczekuje łączności za pomocą różnego rodzaju komunikatorów. Opanowanie umiejętności prowadzenia spotkań za pomocą komputera czy smartfonu powoduje, że nabieramy nowej, niezbędnej kompetencji do obsługi klienta. Dzięki temu doradca pozostaje na rynku.

Doradca ubezpieczeniowy musi również szybko wprowadzać i zmieniać swoje dotychczasowe plany działania. Powinien zacząć wykazywać się dużą elastycznością, bo może się okazać, że cała rzeczywistość jedną decyzją premiera ulegnie zmianie, a jutro obudzimy się w nowych realiach.

Marka osobista i czujność

Większość doradców jeszcze tego nie wykorzystuje i nie widzi w tym wartości dla siebie. Tymczasem budowanie marki osobistej w mediach społecznościowych, swojego wizerunku i pozycji jako eksperta wydaje się dziś równie kluczowe jak kompetencje, o których wcześniej wspomniałem. Jeżeli mamy korzystać ze sprzedaży zdalnej, to funkcjonowanie w świecie online jest podstawą.

Ponadto, powiedzmy to sobie wprost: są branże, które podczas kryzysów czy innych zawirowań gospodarczych zarabiają na zaistniałej sytuacji i dzięki niej się rozwijają. Dla jednych dane okoliczności są początkiem bankructwa, dla innych – początkiem wzrostu. Dlatego doradca ubezpieczeniowy powinien cały czas monitorować sytuację w gospodarce i brać to pod uwagę w planowaniu swojej pracy.

W czasie kryzysu ludzie także kupują, tyle że mniej. Jeśli doradca będzie chciał uzyskać taki sam efekt jak wcześniej, będzie musiał włożyć więcej wysiłku w swoją pracę, np. spotykać się z większą liczbą klientów, ponieważ przy tej samej liczbie spotkań będzie mniej sprzedaży. Na decyzje zakupowe trzeba będzie dłużej poczekać. Składki będą niższe.

Najistotniejsze jest nastawienie. Informacje dobiegające z mediów i sama wizja lockdownu nr 2 niejednej osobie podetnie skrzydła. Każdy mierzy się z niepokojem, co czeka nas w najbliższej przyszłości, dlatego trzeba też zadbać o swoją kondycję psychofizyczną. Warto zająć się tym, na co mamy wpływ, a resztę odpuścić.

Kryzys jest naturalnym filtrem i ci, którzy nie potrafią się dostosować, przestają funkcjonować w danej branży.

Tomasz Kłosin
dyrektor Obszaru Sprzedaży Gdańsk-Gdynia w Nationale-Nederlanden

Kombajn produktowy, czyli nowe rozwiązanie dla rolnika

0
Źródło zdjęcia: Concordia

Trzymając się analogii bliskiej rolnikom, można śmiało powiedzieć, że w przypadku nowego ubezpieczenia Agro w Concordii Polska Grupa Generali mamy do czynienia z kombajnem. Jest to produkt kompleksowy i nasycony rozwiązaniami, których oczekiwali farmerzy.

Produkt ten oferowany jest w trzech wariantach: podstawowym (obowiązkowym), rozszerzonym oraz w pakiecie zawierającym wszystkie rodzaje ryzyka (all risks), które nie są wyłączone w o.w.u. W Concordii, już w wariancie podstawowym, stałe elementy objęte są ochroną w ramach sumy ubezpieczenia budynku.

Więcej rodzajów ryzyka w wariancie rozszerzonym

Najbardziej popularna dotychczas ochrona – na wypadek: przepięcia, zalania, wandalizmu i stłuczenia szyb – została przeniesiona do zakresu ubezpieczenia już na poziomie wariantu rozszerzonego, bez konieczności wykupowania klauzul dodatkowych. W wariancie tym mogą zostać objęte ochroną różne przedmioty ubezpieczenia, jak chociażby budynki, ruchomości domowe, sprzęt rolniczy, ziemiopłody i zwierzęta.

Warto również zaznaczyć, że w przypadku zwierząt gospodarskich wariant rozszerzony pozwala na rozszerzenie ochrony o ryzyko porażenia prądem.

Warto też zwrócić uwagę, że w przypadku ubezpieczenia stłuczenia szyb ochroną objęte są także np. płyty indukcyjne.

A jeśli rolnik wybierze wariant all risks?

W najszerszym wariancie nowego ubezpieczenia Agro ochroną od wszystkich ryzyk (all risks) można objąć nie tylko budynki mieszkalne, ale również pozostałe zabudowania rolnicze: gospodarskie czy też inwentarskie. To jedyna taka oferta na rynku. W tej formule można także ubezpieczyć ruchomości, materiały i zapasy, ziemiopłody.

Co ważne, wariant all risks to nie tylko ochrona od nienazwanych rodzajów ryzyka, ale również szkody wywołane przez wiatr i deszcz, bez względu na ich siłę, oraz dewastacja i graffiti.

W wariancie tym można, po opłaceniu dodatkowej składki, zabezpieczyć się też przed ryzykiem rozmrożenia środków spożywczych.

Szersze NNW i OC

Samo przystąpienie do ubezpieczenia stało się łatwiejsze dzięki podwyższeniu wieku potencjalnego klienta do 80. roku życia. Wprowadziliśmy również zmiany w NNW, rozszerzyliśmy jego zakres o nieszczęśliwy wypadek przy pracy rolniczej, chorobę zakaźną w rolnictwie czy też pobyt w szpitalu w wyniku nieszczęśliwego wypadku.

Nowe Agro proponuje także ciekawe rozwiązania w obszarze OC. Oprócz znanych klauzul OC agroturystyki i OC usług międzysąsiedzkich w nowym produkcie znajduje się możliwość rozszerzenia ochrony w OC w życiu prywatnym o OC posiadacza konia użytkowanego w celach rekreacyjnych.

Sergiusz Lenhardt

Produkt to również obsługa

W Concordii Polska Grupa Generali rozumiemy produkt jako proces, dlatego zrobiliśmy wszystko, aby m.in. uczynić obsługę systemu sprzedażowego bardziej intuicyjną.

Na przełomie roku planowane jest wprowadzenie uproszczenia, eliminującego np. konieczność wypełniania papierowych druków i znacząco ułatwiającego proces aneksowania.

Zmodyfikowaliśmy etap płatności. Podsumowanie kalkulacji składki i jej przejrzysta prezentacja to na pewno duże wsparcie w procesie sprzedaży.

Upraszczanie i przejrzystość całego procesu polisowania to ważna cecha nowego Agro. Wyeliminowaliśmy wszystko to, co przeszkadzało w codziennej pracy lub nie wnosiło oczekiwanej korzyści. Dodaliśmy rozwiązania, które są intuicyjne – niemalże same podpowiadają agentowi „co dalej”.

Doświadczony zespół to podstawa

Co bardzo ważne, produkt Agro jest efektem dwudziestoletniego doświadczenia ekspertów Concordii Polska, którzy znają potrzeby właścicieli gospodarstw rolnych i słuchają ich.

Zarówno specjaliści z działu produktu, jak i doświadczeni eksperci i rzeczoznawcy likwidacji szkód, od lat wspierający rolników w zarządzaniu ryzykiem jako Concordia Ubezpieczenia, kontynuują swoją pracę i będą pomagać klientom w Generali Agro. W przyszłym roku bowiem ubezpieczenia rolne, dotychczas proponowane przez zespół Concordii, będą oferowane właśnie pod nazwą Generali Agro.

Dzięki wsparciu silnego kapitałowo podmiotu wprowadzamy nowoczesne rozwiązana, jak np. tablety czy drony w likwidacji szkód. To, co jednak najważniejsze – ludzie, pozostaje bez zmian.

Sergiusz Lenhardt
menedżer produktu


ZDANIEM AGENTA

W swojej najnowszej odsłonie Concordia Agro jest – w mojej ocenie – najbardziej przemyślanym i kompleksowym rozwiązaniem dla nowoczesnego gospodarstwa. Modułowa konstrukcja pozwala idealnie dopasować zestaw ubezpieczeń do indywidualnych potrzeb i specyfiki danego przedsiębiorcy rolnego. Nie ogranicza się przy tym do podstawowego zakresu; większość ubezpieczeń bazuje na zakresie all risks, czyli – w uproszczeniu – od wszystkich ryzyk, których nie jesteśmy w stanie zdefiniować w momencie zawierania umowy, a które mogą spowodować określoną szkodę.

Jarosław Muras

Concordia dostrzega także rozwój nowych technologii, w tym odnawialnych źródeł energii. W ramach pakietu Concordia Agro jest możliwość ubezpieczenia takich instalacji i – co jest absolutnie unikatowe – ewentualnych strat zwrotu z inwestycji. Nie ogranicza się przy tym wyłącznie do instalacji posadowionych na budynkach, ubezpieczając również te zlokalizowane na gruncie.

Jarosław Muras
agent Concordii Polska, Szczecin


Zakres ubezpieczenia Concordia Agro jest bardzo szeroki i elastyczny, wprost dopasowany do klienta. Obecnie duża liczba gospodarstw rolnych jest bardzo mocno rozwinięta, wyposażona w wysokiej klasy sprzęt, dlatego ochrona ubezpieczeniowa musi to uwzględniać, aby w razie zaistnienia szkody klient otrzymał odpowiednie odszkodowanie.

W Concordia Agro już od wariantu rozszerzonego klient ma ochronę w razie przepięcia, zalania, wandalizmu i stłuczenia szyb. W wariancie all risks może natomiast ubezpieczyć majątek od wszystkich ryzyk – nie tylko budynki, ale też ruchomości, materiały, zapasy, ziemiopłody i budowle.

Marta Kinas

Obecnie nie ma na rynku tak rozbudowanego produktu przeznaczonego dla gospodarstw rolnych czy przedsiębiorstw rolnych.

Likwidacja szkód w Concordii, z jaką dotychczas do czynienia mieli moi klienci, przebiega sprawnie i fachowo.

Marta Kinas
Centrum Ubezpieczeń CUK, Pleszew

Ergo Hestia dopłaci do ekologicznej odbudowy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ergo Hestia poszerzyła swoją ofertę ubezpieczeń korporacyjnych o tzw. klauzulę zielonej odbudowy. W jej ramach będzie powiększać wypłatę odszkodowania o koszty zastosowania rozwiązań ekologicznych. To pierwsza taka oferta produktowa na polskim rynku.

– W ramach odszkodowania pokryjemy dodatkowe koszty konieczne do zaprojektowania i odbudowy zniszczonego obiektu powodujące, że przyjęte rozwiązania będą bardziej przyjazne środowisku naturalnemu. Koszty te mogą dotyczyć m.in. wykorzystania przyjaznych środowisku materiałów budowlanych, ograniczenia emisji CO2, usuwania elementów zniszczonego budynku czy ekologicznej certyfikacji budynku – mówi Krzysztof Grelewicz, dyrektor w Biurze Ubezpieczeń Korporacyjnych Ergo Hestii.


Klauzula została wprowadzona do wszystkich produktów ogniowych dla klientów korporacyjnych. Umożliwia ona zwiększenie wysokości odszkodowania do 5 mln złotych. Rozwiązanie dotyczy szkód całkowitych.


– Zmiana klimatu i degradacja środowiska stanowią poważne zagrożenie dla Europy i reszty świata. Dlatego zapobieganie postępującym zmianom klimatycznym to obowiązek każdego z nas. Wierzymy, że rolą Ergo Hestii jest nie tylko prowadzenie działalności zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, ale też wspieranie klientów w ograniczaniu negatywnego wpływu na środowisko. Z tego względu systematycznie wdrażamy proekologiczne produkty i usługi oraz podejmujemy działania na rzecz rozwoju eko-inwestycji – komentuje Mario Zamarripa, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Ergo Hestii. – Klauzula zielonej odbudowy to nie tylko wsparcie, ale również zachęta dla innych przedsiębiorców, by zwrócili uwagę na kwestie związane ze środowiskiem. Wspólnymi działaniami możemy osiągnąć znacznie więcej – dodaje.
Klauzula jest elementem strategii Ergo Hestii na rzecz ochrony środowiska.

(AM, źródło: Ergo Hestia)

PZU podkreśla poczucie sensu wykonywanej pracy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PZU rozpoczął kampanię wizerunkową marki, której bohaterami, tak jak w ubiegłym roku, są jego pracownicy. Przez pryzmat swoich doświadczeń zastanawiają się, czym jest dla nich sens w pracy. Kampania opiera się na wypowiedziach pracowników z różnych obszarów biznesowych, którym praca w PZU daje poczucie sensu i satysfakcji.

W ubiegłym roku na tytułowe pytanie kampanii „Czy Twoja praca ma sens?” odpowiadali pracownicy PZU – od poziomu specjalisty do członka zarządu. Podczas rozmów zastanawiali się, co jest sensem ich pracy i wspólnym mianownikiem działań ich oraz firmy. Podkreślali możliwość wpływu na wykonywane obowiązki, które przekładają się na działania biznesowe i projekty wspierające otoczenie.

Niemal wszystkie wypowiedzi potwierdziły, że pracownicy PZU widzą sens i wartość w tym, co robią. Ich działania służą budowie poczucia bezpieczeństwa klientów i wspierają tych, którzy potrzebują pomocy.

– Zdecydowaliśmy się w tym roku kontynuować kampanię, do której materiały przygotowaliśmy pod koniec 2019 roku. Ostatnie miesiące pokazały nam, że bez względu na zmiany w otaczającej nas rzeczywistości nadrzędnymi wartościami w pracy są troska o bezpieczeństwo i chęć pomagania. Pozytywnym sygnałem jest utrzymujące się poczucie sensu wykonywanych zadań i świadomość że bez względu na obszar, w którym pracujemy, mamy wpływ na otoczenie – mówi Anna Wardecka, dyrektor Biura Zarządzania Kadrami PZU.

Kampania potrwa do 31 grudnia i obejmie działania online.

(AM, źródło: PZU)

PFR Portal PPK: Plany, prognozy, komentarze PPK okiem prezesa Mercer

0

26 listopada o godz. 11:00 rozpocznie się webinarium z cyklu „PPK – plany, prognozy, komentarze”. Gościem prezesa PFR Portal PPK Roberta Zapotocznego będzie Krzysztof Nowak, prezes zarządu i konsultant w firmie Mercer Polska.

Podczas rozmowy przedstawiony zostanie punkt widzenia pracodawców, krajowych i zagranicznych, w odniesieniu do Pracowniczych Planów Kapitałowych. Uczestnicy webinarium dowiedzą się m.in., jak oceniają PPK centrale największych firm, czy plan może być atrakcyjną formą benefitu pracowniczego oraz jak oszczędzają na przyszłość pracownicy innych krajów?

Robert Zapotoczny jest współtwórcą ustawy o Pracowniczych Planach Kapitałowych. Politolog i ekonomista, posiada wieloletnie doświadczenie w sektorze ubezpieczeniowym. Od 2016 r. związany jest z grupą kapitałową Polskiego Funduszu Rozwoju jako członek międzyresortowego zespołu pracującego nad ustawą o PPK. Aktualnie kierując spółką PFR Portal PPK, odpowiada za promowanie długoterminowego oszczędzania w ramach PPK.

Krzysztof Nowak, związany z firmą Mercer od początku jej działania w Polsce, tj. od 1999 roku, jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego, posiada licencję zawodową maklera papierów wartościowych oraz brokera ubezpieczeniowego. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w sprawach inwestycji i świadczeń pracowniczych. Jest ekspertem w zakresie ryzyka, świadczeń zdrowotnych i emerytalnych. Wśród prowadzonych lub koordynowanych przez niego projektów znalazło się m.in. doradztwo w zakresie tworzenia zakładowych planów emerytalno-oszczędnościowych dla wielu polskich i międzynarodowych spółek. Doradzał i zarządzał projektami tworzenia trzech polskich pracowniczych funduszy emerytalnych

Udział w webinarium jest bezpłatny. Aby wziąć w nim udział, należy zarejestrować się pod linkiem.

(AM, źródło: PFR Portal PPK)

GrECo Specialty: Paweł Kowalewski wzmacnia Pion Energetyki i Górnictwa

0
Paweł Kowalewski

GrECo Specialty, wyspecjalizowana w zakresie dużych ryzyk korporacyjnych część Grupy GrECo, rozszerza zakres usług świadczonych klientom sektora energetycznego. Ze względu na coraz większe znaczenie sektora energetycznego i odnawialnych źródeł energii powołano wyspecjalizowany dział Energetyki i Odnawialnych Źródeł Energii (Power & Renewables), którego celem jest jeszcze skuteczniejsze wspieranie klientów z tej branży. Działem będzie kierował Paweł Kowalewski jako Nowy Lider Praktyki.

Paweł Kowalewski jest doświadczonym specjalistą w dziedzinie ubezpieczeń i usług finansowych, z 28-letnim doświadczeniem w branży. Do GrECo Specialty dołączył z czołowego polskiego koncernu energetycznego, gdzie kierował obszarem zarządzania ryzykiem i ubezpieczeń.

W związku z wdrażaniem przez kolejnych ubezpieczycieli polityki dekarbonizacyjnej, w nadchodzących latach spodziewane są przełomowe zmiany na rynku specjalistycznych ubezpieczeń korporacyjnych. GrECo Specialty deklaruje, że jego celem jest zapewnienie obecnym i potencjalnym klientom z sektora energetycznego najnowocześniejszych rozwiązań w zakresie transferu ryzyka oraz optymalizacja całkowitego kosztu ryzyka.

Nowo utworzony dział Power & Renewables będzie następujące zadania:

  • Dostarczanie zindywidualizowanych rozwiązań w zakresie reasekuracji i alternatywnego transferu ryzyka dla przedsiębiorstw zajmujących się konwencjonalnymi i nowymi technologiami.
  • Opracowanie długoterminowej strategii obsługi klientów wymagających czasu na dostosowanie się do trendów branży energetycznej, przy jednoczesnym zachowaniu elastyczności wymaganej dla realizacji celów krótkoterminowych.
  • Przygotowanie ekspertyz, z wykorzystaniem zaawansowanych technologii, aby wspierać klientów GrECo w budowaniu i utrzymywaniu efektywnej infrastruktury zarządzania ryzykiem.
  • Uzyskanie pozycji lidera oferującego nowatorskie rozwiązania ubezpieczeniowe dla sektora energii elektrycznej i odnawialnych źródeł energii.

– Paweł posiada wyjątkową wiedzę i zrozumienie celów, oczekiwań oraz wewnętrznych uwarunkowań klientów. Pracując dla największego producenta energii w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, z powodzeniem wdrożył najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie ubezpieczeń. Ma również doskonałe relacje z najważniejszymi podmiotami działającymi na globalnym rynku ubezpieczeniowym i reasekuracyjnym. Dalszy rozwój Pionu Energetyki i Górnictwa jest jednym z naszych priorytetów – podkreśla Zviadi Vardosanidze, dyrektor generalny GrECo Specialty oraz Group Practice Leader Energy, Power & Mining.

(AM, źródło: GrECo)

Europa Ubezpieczenia przegrała bitwę, ale wygrywa wojnę

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Sąd Okręgowy w Warszawie uznał, że TUnŻ Europa ma zwrócić spadkobierczyni posiadacza dwóch polis z UFK blisko 190 tys. zł plus ponad 127 tys. zł odsetek. Większość sporów sądowych dotyczących „uefek” kończy się jednak po myśli ubezpieczyciela – zauważa „Puls Biznesu”.

„PB” pisze, że SO zdecydował, iż obie umowy ubezpieczenia z UFK są nieważne, gdyż nie spełniały funkcji ochronnej. Świadczenie na wypadek śmierci stanowiło bowiem jedynie 1% ulokowanych składek. Pełnomocniczka powódki Mariola Tkaczyk, radca prawny z kancelarii LWB uzupełnia, że w ustnym uzasadnieniu wyroku sąd podkreślił, iż wyceny instrumentów strukturyzowanych, od których wartości zależała wysokość świadczeń, dokonywał podmiot powiązany z ich emitentem, według zasad nieznanych nawet zakładowi i na podstawie nieujawnionych czynników.

Gazeta zwraca uwagę, że jest to czwarte rozstrzygnięcie korzystne dla osoby reprezentowanej przez kancelarię, z czego trzy są już prawomocne. Przypomina jednocześnie, że przez ostatnie dwa lata TUnŻ Europa wygrało blisko sześćdziesiąt spraw. Ubezpieczyciel nie komentuje najnowszego wyroku (sygn. akt XXV C 600/17), czekając na jego uzasadnienie.

Więcej:
„Puls Biznesu” z 24 listopada, Karolina Wysota, Sąd unieważnił kolejne polisy z UFK
https://www.pb.pl/sad-uniewaznil-kolejne-polisy-z-ufk-1101411

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Concordia Polska na Forum Rolników i Agrobiznesu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

24 listopada rozpoczęło się V Forum Rolników i Agrobiznesu. Partnerem tematycznym wydarzenia odbywającego się w formacie online jest Concordia Polska Grupa Generali. W prelekcjach i debatach biorą udział eksperci, naukowcy, rolnicy i politycy związani z branżą rolniczą.

Uczestnicy wydarzenia wspólnie zastanawiają się m.in. nad tym, jak przygotować się do nowych wyzwań w europejskim rolnictwie w kontekście zawirowań gospodarczych i przepisów prawa.

Na rozwój branży i bezpieczeństwa produkcji rolnej ma wpływ także kształt oferty ubezpieczeń specjalistycznych. Podczas pierwszego dnia Forum, w sesji Uprawa i technika, o ochronie ubezpieczeniowej od nieprzewidzianych zjawisk pogodowych opowiadał Krzysztof Mrówka, dyrektor Biura Ubezpieczeń Rolnych Concordii, ekspert zarówno w obszarze ubezpieczeń rolnych, jak i likwidacji szkód, ze szczególnym uwzględnieniem szkód w uprawach.

– Rolnicy są świadomi zagrożeń, które pojawiają się w następstwie m.in. zmian klimatycznych. Szukają zabezpieczenia przed suszą, przymrozkami czy ulewnymi deszczami –mówi Krzysztof Mrówka – Na podstawie pogłębionych analiz, ale i codziennych rozmów z rolnikami, stale dopasowujemy naszą ofertę do nowych zagrożeń w uprawach, jak i  w hodowli. Pakiety ryzyk są poszerzane, czas ochrony wydłużany, a rozwiązania opieramy także o indywidualne potrzeby klientów – dodaje.

(AM, źródło: Concordia)

18,508FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie