14 lipca Komisja Nadzoru Finansowego nałożyła na Compensa TU i AXA Ubezpieczenia kary pieniężne w wysokości odpowiednio 80 i 50 tys. zł.
Powodem sankcji było naruszenie przez towarzystwa art. 14 ust. 1-3 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, w związku ze stwierdzeniem przypadków opóźnień w przyznaniu i wypłacie odszkodowania lub niedopełnieniu obowiązków informacyjnych.
KNF podkreśliła, że obaj ubezpieczyciele wdrożyli środki zaradcze oraz usprawnili procedury likwidacji szkód, co zostało uwzględnione przy wymiarze kar.
Ofertę doradztwa prawnego dla klientów uruchomiły wspólnie PGNiG Obrót Detaliczny oraz Polski Gaz Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych. W jej ramach ubezpieczeni mają zapewniony m.in. zwrot kosztów wynagrodzenia adwokata lub radcy prawnego. Ponadto, w zależności od wybranego wariantu, produkt umożliwi dostęp do porad prawnych np. z zakresu prawa rodzinnego, konsumenckiego czy podatkowego.
– Poszerzamy zakres usług dodatkowych dla naszych klientów. Usługi prawnicze w Polsce nadal kojarzą się z wysokimi kosztami, dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie produktu, który za niewielką kwotę zapewni naszym klientom doradztwo prawne przez cały rok. Od lat gwarantujemy bezpieczeństwo energetyczne Polakom, teraz dajemy im możliwość skorzystania z fachowego wsparcia prawnego – powiedział Jerzy Kwieciński, prezes zarządu PGNiG.
Nowy produkt będzie dostępny w dwóch wersjach: „Doradca prawny dla Ciebie” oraz „Doradca prawny dla Firmy”. Ubezpieczenie zagwarantuje zarówno pomoc, jak i poradę prawną. Klienci będą mogli skorzystać z konsultacji telefonicznych i e-mailowych oraz uzyskać opinię prawną. Zyskają także dostęp do wzorów aktów prawnych.
– Z naszych usług korzysta ponad 7 milionów klientów. Aby dobrze odpowiedzieć na ich potrzeby, konsekwentnie rozbudowujemy portfolio produktowe, starając się odpowiadać na konkretne zapotrzebowanie. Oferujemy już między innymi pomoc fachowców w zakresie napraw domowych czy pakiety medyczne. Teraz uruchomiliśmy produkt, który zapewni profesjonalne doradztwo prawne w atrakcyjnej cenie. Jesteśmy przekonani, że dla wielu osób będzie to gwarancja pomocy, która zapewni realne wsparcie w oparciu o wysoką jakość – podkreślił Henryk Mucha, prezes zarządu PGNiG Obrót Detaliczny.
W zależności od wybranego wariantu (dostępne są trzy: podstawowy, rozszerzony i premium) zakres ubezpieczenia może obejmować pomoc prawną i porady z zakresu prawa cywilnego, konsumenckiego, pracy, rodzinnego, budowlanego, a nawet podatkowego.
– Jak pokazują badania, profesjonalne reagowanie na problemy prawne oraz budowanie świadomości i łatwego dostępu do porad prawnych, to w dalszym ciągu ważne i potrzebne działanie w ocenie polskiego społeczeństwa. Produkt, który wspólnie z PGNiG Obrót Detaliczny stworzyliśmy z myślą o klientach, łączy różne zakresy ochrony w zależności od preferencji ubezpieczonych. Jest nowoczesny i kompleksowy, a jednocześnie atrakcyjny cenowo. Cieszymy się, że jako zakład ubezpieczeń działający w GK PGNiG możemy mieć swój wkład w budowanie wartości dla klientów PGNiG – podsumował Jacek Gdański, członek zarządu, p.o. prezesa zarządu Polski Gaz TUW.
Produkt jest skierowany zarówno do obecnych, jak i nowych klientów PGNiG Obrót Detaliczny. Aby skorzystać z oferty, niezbędna jest wizyta w jednym z Biur Obsługi Klienta PGNiG w Polsce.
Oferta ubezpieczeń turystycznych Signal Iduna została rozszerzona o odwołanie lub przerwaniem imprezy turystycznej związane z zachorowaniem na COVID-19. Ubezpieczenie zadziała w przypadku rezygnacji z wyjazdu związanej z nagłym zachorowaniem spowodowanym zakażeniem koronawirusem lub odmowy wpuszczenia na pokład samolotu z powodu wystąpienia objawów infekcji wskazujących na COVID-19.
Możliwość rozszerzenia ochrony ubezpieczeniowej „Koszty Imprezy Turystycznej – Bezpieczne Rezerwacje” o ryzyko związane z zachorowaniem na COVID-19 zostało wprowadzone od 1 lipca. Ubezpieczony uzyska odszkodowanie, jeśli nagle zachoruje w efekcie zakażenia Sars-Cov-1 lub Sars-Cov-2 z ich mutacjami. Ubezpieczenie obejmuje także zachorowanie współuczestnika podróży oraz zadziała również w przypadku odmowy wpuszczenia na pokład samolotu z powodu wystąpienia temperatury równej lub wyższej niż 38 stopni Celsjusza oraz objawów infekcji wskazujących na zakażenie Sars-Cov-1 lub Sars-Cov-2 z ich mutacjami.
– Wydarzenia ostatnich miesięcy pokazują, że nie jesteśmy w stanie wszystkiego przewidzieć. Jeszcze w lutym tego roku nikt nie myślał o tym, jaki wpływ na nasze życie będzie miała pandemia COVID-19. To, co szczególnie dotknęło naszych klientów, to konieczność odwołania lub przełożenia wyjazdów wakacyjnych. Dlatego wspólnie z najlepszymi biurami podróży wprowadzamy dodatkowe rozszerzenie naszego ubezpieczenia związane właśnie z COVID-19 – powiedział Adam Malinowski, wiceprezes Signal Iduna.
Najnowsza propozycja ubezpieczyciela jest kolejną wprowadzoną przez niego opcją związaną z ogłoszeniem pandemii COVID-19. Wcześniej Signal Iduna rozszerzyła ochronę w ubezpieczeniu Bezpieczne Podróże i w Karcie SIC World, World Sport, World Sport Plus o koszty leczenia spowodowane przez koronawirusy Sars-Cov-1 oraz Sars-Cov-2 z ich mutacjami w tym zachorowania na CoVid-19. Z kolei w ubezpieczeniu Bezpieczne Podróże bezpłatnie przedłużono ochronę do 7 dni w zakresie kosztów leczenia i assistance w przypadku odwołania wcześniej zaplanowanego powrotu z podróży zagranicznej wskutek epidemii choroby zakaźnej czy pandemii, których początek nastąpił w trakcie pobytu ubezpieczonego za granicą.
14 lipca Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na nowe ruchy kadrowe w zakładach ubezpieczeń. Zatwierdziła Ireneusza Arczewskiego na stanowisku członka zarządu Compensa TU oraz Compensa TUnŻ odpowiedzialnego za zarządzanie ryzykiem, a także Annę Świderską na stanowisku członka zarządu TUiR Warta oraz TUnŻ Warta odpowiedzialnego za zarządzanie ryzykiem.
Ireneusz Arczewski
Ireneusz Arczewski zasiada w zarządach spółek Compensy od 2000 roku. Jako CFO jest odpowiedzialny za rachunkowość, kontroling, raportowanie, inwestycje oraz reasekurację.
Anna Świderska została powołana do zarządów spółek Warty w maju tego roku. W ramach swoich obowiązków odpowiada za Pion Finansów, w tym m.in. za działalność inwestycyjną, sprawozdawczość, kontroling, podatki, zarządzanie ryzykiem, księgowość i administrację.
Aegon Polska poinformował, że 22 lipca wznowi bezpośrednią obsługę klientów w biurach w Chorzowie oraz Warszawie. Została ona wstrzymana przez ubezpieczyciela pod koniec marca w związku z zaleceniami dotyczącymi zapobiegania rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19.
Przywrócona bezpośrednia obsługa będzie odbywać się z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Klienci będą obsługiwani od poniedziałku do piątku przez 5 godzin, w pokoju obsługi bezpośredniej będzie mogła przebywać maksymalnie jedna osoba. Kolejne osoby czekające na obsługę muszą zachować dystans co najmniej 2 m i będą zapraszane do pokoju przez pracownika. Konieczne będzie zakrycie ust i nosa maseczką oraz dezynfekcja rąk preparatami udostępnionymi przez firmę.
Ruszyła druga edycja przedsięwzięcia Uniwersytet Sukcesu organizowanego przez fundację Digital University. To edukacyjny program zawodowy skierowany do młodych kobiet, które wchodzą na rynek pracy. Jego celem jest wyposażenie uczestniczek w kompetencje cyfrowe i umiejętności komunikacyjne, które ułatwią im start w dorosłe życie.
– Zainteresowanie I edycją przerosło nasze oczekiwania – zgłosiło się prawie 250 dziewczyn, a zakwalifikowało się 120 uczestniczek. To pokazuje, że skala potrzeb jest ogromna. Wierzymy, że każdy powinien mieć równe szanse na rozwój i edukację. Przed I edycją wierzyliśmy, a po jej realizacji jesteśmy przekonani, że Uniwersytet Sukcesu jest szansą i motywacją do rozpoczęcia nowego życia – mówi Jowita Michalska, prezes fundacji Digital University.
W ramach drugiej odsłony „Uniwersytetu sukcesu” kandydatki wybierają jeden z warsztatów – „Akademię Programistki” lub „Akademię Digital Marketerki”. Tegoroczna edycja odbywa się w sześciu lokalizacjach: Poznaniu, Białymstoku, Krakowie, Warszawie, Wrocławiu oraz w Trójmieście. Do udziału w programie zaproszono młode kobiety z całej Polski.
– Cieszymy się, że już po raz drugi zaangażowaliśmy się jako partner strategiczny w Uniwersytet Sukcesu i że poszerza się grono firm, które wspólnie z nami chcą wspierać tę wyjątkową inicjatywę. Pierwsza edycja pokazała, że program pozytywnie wpłynął na wiele młodych kobiet, które muszą mierzyć się z trudnymi wyborami życiowymi. Chcemy w dalszym ciągu pomagać im w budowaniu umiejętności i kompetencji niezbędnych do wejścia na rynek pracy. Jesteśmy przekonani, że udział w programie wzmocni uczestniczki nie tylko w zakresie wiedzy o nowych technologiach, ale także przyniesie doświadczenie pomocne w rozwoju osobistym i zawodowym – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektor komunikacji korporacyjnej Nationale-Nederlanden.
Chiński nadzór bankowy i ubezpieczeniowy poinformował o podniesieniu limitu inwestycji krajowych ubezpieczycieli w akcje, co ma służyć wprowadzeniu większej ilości długoterminowych funduszy na rynek kapitałowy.
Chińska komisja nadzoru (CBIRC) w piątek 17 lipca 2020 r. oświadczyła, że zezwoli firmom ubezpieczeniowym inwestować w akcje do 45% całości ich aktywów zaksięgowanych na koniec poprzedniego kwartału. Obecnie firmy ubezpieczeniowe obowiązuje limit 30% wszystkich aktywów, które wolno im inwestować w akcje. Inwestycje będą ograniczone do 10% całego kapitału zakładowego każdej spółki notowanej na giełdzie. Oficjalny biuletyn giełdy w Szanghaju stwierdza, że podniesienie limitu inwestycji z 30 do 45% powinno skutkować wprowadzeniem na chiński rynek akcji serii A setek miliardów juanów.
W dniu ogłoszenia decyzji CBIRC akcje na giełdzie w Szanghaju zwyżkowały, ale wciąż pozostawały w najgorszym tygodniowym spadku od pięciu miesięcy, jako że lepsze od oczekiwanych dane PKB napędzały niepokój o tempo polityki luzowania, podczas gdy inwestorzy zagraniczni zyskiwali na hossie.
W czwartek 16 lipca Sejm przyjął ustawę o wsparciu dla rynku ubezpieczeń należności handlowych w związku z przeciwdziałaniem skutkom gospodarczym COVID-19. Rządowa ustawa zakłada, że Skarb Państwa przejmie na siebie część ryzyka firm ubezpieczeniowych w zamian za przekazanie przez nie części składek do budżetu państwa.
Celem tego rozwiązania jest uniknięcie sytuacji, w której ubezpieczyciele znacząco obniżą lub zlikwidują limity odszkodowań w kredycie kupieckim dla przedsiębiorców, którzy nie dostaną należności za dostarczone towary lub usługi. To oznaczałoby podniesienie ryzyka transakcji, a tym samym doprowadziłoby do spowolnienia wymiany handlowej.
Proponowany w projekcie mechanizm umożliwia cesję ryzyka wynikającego z portfela limitów ubezpieczeniowych zakładu ubezpieczeń na rzecz Skarbu Państwa w drodze umowy podpisanej z Ministrem Rozwoju a konkretnym ubezpieczycielem.
„Proponuje się, aby udział Skarbu Państwa w ryzyku wynosił 80% do momentu, gdy kwota wypłaconych przez zakład ubezpieczeń odszkodowań objętych ww. umową, pomniejszona o kwoty uzyskane z regresów, osiągnie równowartość 243,75% składki przypisanej brutto, należnej danemu zakładowi z tytułu ubezpieczeń należności handlowych w 2019 roku” – napisano w uzasadnieniu projektu.
W przypadku wypłaty odszkodowań na kwotę powyżej 243,75% składki przypisanej brutto należnej zakładowi ubezpieczeń w 2019 r. udział Skarbu Państwa w ryzyku wynosiłby 100 proc. Zaznaczono jednak, że zobowiązanie Skarbu Państwa wobec zakładu ubezpieczeń nie może przekroczyć kwoty stanowiącej równowartość 375% składki przypisanej brutto zakładu ubezpieczeń z ubezpieczenia należności handlowych w 2019 r.
Przenoszenie ryzyka na rzecz SP dotyczy całych portfeli ubezpieczeniowych, a nie tylko umów obarczonych największych ryzykiem. Przewidziana na reasekurację kwota to 2,7 mld zł, a wypłaty kwot wynikających ze zobowiązań Skarbu Państwa pokrywane będą ze środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19.
Reasekuracją mogą być objęte umowy ubezpieczenia należności handlowych powstałe od dnia 1 kwietnia 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020 r.
Ustawa ma wejść w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
Signal Iduna poinformowała, że w związku z niewypłacalnością Biura Podróży Ruta Tour s.c., które posiada gwarancję ubezpieczeniową wystawioną przez zakład, przyjmuje roszczenia z tytułu zawartych umów o świadczenie imprez turystycznych lub powiązanych usług turystycznych.
W celu sprawnej obsługi klientów Signal Iduna uruchomiła specjalne numery telefonu, pod którymi można uzyskać informacje dotyczące sposobu składania roszczeń: +48 22 50 56 506 lub 0 801 120 120. Roszczenia należy zgłosić poprzez formularz online dostępny na stronie internetowej www.signal-iduna.pl w zakładce „Strefa Klienta”.
Do zgłoszenia należy dołączyć kopię umowy o udział w imprezie turystycznej zawartej między podróżnym a organizatorem turystyki lub kopie dokumentów potwierdzających nabycie powiązanych usług turystycznych, za których realizację jest odpowiedzialny przedsiębiorca ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych, a także dowód wpłaty.
Cztery samochody ratownicze, czyli górskie karetki oraz quada otrzymało od PZU Górskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe. Sprzęt pomoże ratownikom szybciej i skuteczniej nieść ratunek poszkodowanym.
– Stawiamy na bezpieczeństwo. Chcemy je zapewnić Polakom, którzy wypoczywają w górach, a także samym ratownikom, którzy z wielkim zaangażowaniem, a często i narażeniem życia niosą pomoc. Zasługują na najlepszy sprzęt, dzięki któremu będą mogli ratować ludzi, ale i sami będą bezpieczni – mówi członek zarządu PZU Życie Dorota Macieja.
Jak przypomina, od początku współpracy PZU przekazał GOPR-owi już prawie 10 mln zł.
– Finansujemy nie tylko zakup sprzętu, ale również szkolenia dla ratowników oraz liczne programy edukacyjne i prewencyjne dla turystów. Uczymy ich, jak bezpiecznie chodzić po górach i jak zachować się w razie lawiny. Zależy nam, żeby zapobiegać wypadkom, a nie czekać, aż do nich dojdzie – dodaje Dorota Macieja.
Karetki górskie GOPR, które dofinansowało PZU, to specjalnie dostosowane do potrzeb goprowców i wyposażone w profesjonalny sprzęt medyczny i ratunkowy samochody terenowe Toyota Hilux oraz Volkswagen Caravelle. Dzięki nim ratownicy mogą dotrzeć do poszkodowanych tam, gdzie zwykła karetka pogotowia nie jest w stanie dojechać.
– Auta są skonstruowane tak, że można w nich zamontować specjalistyczny sprzęt i przewozić poszkodowanych w pozycji leżącej, w ocieplanej kabinie z wygłuszeniem. Jednocześnie autem może jechać aż sześciu ratowników – wyjaśnia naczelnik GOPR Jerzy Siodłak.
Cztery takie samochody trafią do Beskidzkiej, Krynickiej, Bieszczadzkiej i Karkonoskiej Grupy GOPR. Ratownicy z Podhala otrzymają quad Yamaha Grizzly 700. Po zamontowaniu gąsienic będzie wykorzystywany również zimą. Jest wyposażony w przyczepkę i sanie do przewozu rannych. Kolejny quad trafi do ratowników GOPR jeszcze jesienią.
Jerzy Siodłak podkreśla, że sprzęt ofiarowany przez PZU już nie raz pomagał w ratowaniu zdrowia i życia ludzi. Tak było w lutym tego roku w dolinie Kamienicy w Gorcach, gdy troje turystów zagubiło się podczas wichury i silnej śnieżycy. Na quadach ufundowanych przez PZU poszukiwały ich cztery zespołu ratownicze. Odnalazły w ostatniej chwili – gdy jedna osoba zasłabła już z wychłodzenia, a pozostałe nie miały siły dalej iść.
– Ratownicy górscy wykonują swoje obowiązki w ekstremalnych warunkach. Dzięki wsparciu PZU mamy lepszy sprzęt i możemy działać skuteczniej – mówi naczelnik GOPR.
Ratownicy dostali od PZU także odzież specjalistyczną do pracy w trudnych warunkach pogodowych. Ubrania zaprojektowano z wykorzystaniem najnowszych technologii. Dzięki temu ratownicy mogą nieść pomoc bez względu na porę roku.
– Ratownicy górscy wykonują swoje obowiązki z największym poświęceniem, często w ekstremalnych warunkach. Dzięki wsparciu PZU mamy lepszy sprzęt, a także możemy prowadzić szkolenia ratowników – mówi Witold Tomaka, prezes GOPR.
PZU jest jednym z najdłużej współpracujących z GOPR-em partnerów. Wspiera ratowników już od 2005 roku.
– Kierujemy się dewizą: „Możesz na nas polegać”. I pomagamy jak możemy. Każda osoba, do której dzięki sprzętowi od nas udało się szybciej dotrzeć z pomocą, jest dla nas powodem do dumy – podkreśla Dorota Macieja.
Informujemy, że w celu zapewnienia jak najlepszej obsługi nasza strona korzysta z ciasteczek (plików cookies). Korzystając z naszej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Jednocześnie przypominamy, że w każdej chwili masz możliwość zmiany ustawień plików cookies. OK
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.