Blog - Strona 1385 z 1484 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1385

Rzecznik Finansowy przypomina o pilnowaniu terminów kupna OC

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rzecznik Finansowy (RzF) radzi posiadaczom aut, aby pilnowali terminów zakupu nowej polisy OC. Z danych Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego wynika, że 40% wykrytych nieubezpieczonych dotyczy osób, które wcześniej zakupiły używane auto, a blisko jedna czwarta to kierowcy, którzy płacili składkę w ratach.

Najczęściej przerwa w ochronie OC powstaje w dwóch przypadkach. Po pierwsze, gdy posiadacz auta nabył używany samochód i korzysta z polisy sprzedającego. Po drugie, gdy płatność za dotychczasową polisę dokonywana była w ratach i nie opłacono choćby jednej z nich. W takich sytuacjach ubezpieczenie nie przedłuża się automatycznie i ważne jest tylko do końca okresu, który widnieje na polisie. Po tej dacie właściciel pojazdu musi wykupić nowe OC.

– Osoba, która nie może obecne dopełnić wszystkich formalności ze względu na przykład na zły stan zdrowia, kwarantannę czy dodatkowo brak dostępu do usług elektronicznych i ma przerwę w ochronie ubezpieczeniowej – bezwzględnie nie powinna używać takiego pojazdu. Apelujemy też do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego o odroczenie bądź anulowanie kary za brak tej polisy w takiej udokumentowanej sytuacji – mówi Andrzej Kiciński, zastępca Rzecznika Finansowego.

W zdecydowanej większości przypadków umowa ubezpieczenia zawierana jest na 12 miesięcy i – o ile dotychczasowa polisa nie została wypowiedzialna – przedłuża się automatycznie na kolejny rok. Zabezpiecza to klientów przed sytuacją, w której np. z powodów zdrowotnych nie mogą dopełnić formalności, a dzięki takiemu rozwiązaniu mogą korzystać z ochrony. Pozostaje tylko kwestia uregulowania składki.

– Liczymy, że w obecnej sytuacji stanu epidemii ubezpieczyciele wyjdą z propozycjami ustalenia dogodnego harmonogramu płatności składki bez obciążania klientów ewentualnymi kosztami z tytułu zwłoki – mówi Andrzej Kiciński.

(AM, źródło: Rzecznik Finansowy)

Mondial Assistance: Assistance medyczny najbardziej ceniony przez klientów

0

Po raz dziewiąty opublikowano wyniki badania „Rynek usług assistance widziany oczami klientów” zrealizowanego przez Ipsos na zlecenie Mondial Assistance. Z odpowiedzi respondentów wynika, że w 2019 roku z assistance skorzystało ponad 2,3 mln konsumentów, a świadomość usług wynosi 75%.

Świadomość na stabilnym poziomie

Z 17,8 mln osób posiadających usługi finansowo-ubezpieczeniowe ponad 13,3 mln prawidłowo rozumie, czym one są. Rozumienie assistance jako szeroko pojętych usług pomocowych/ratunkowych wynosi 52% (wzrost o 8 p.p.), jako samochodowo/komunikacyjnych 31% (+9 p.p.).

– Assistance większości badanych kojarzy się z czymś więcej niż jedynie pomocą w obszarze motoryzacji. Badani deklarują, że może dotyczyć ich zdrowia, być wsparciem w codziennych problemach w domu, np. w ramach pomocy hydraulika, elektryka czy ślusarza. Respondenci doskonale zdają sobie sprawę, że na assistance mogą liczyć w nagłych sytuacjach. Assistance to kompleksowa pomoc – komentuje Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Mondial Assistance.

Assistance medyczny najbardziej atrakcyjny

W najnowszej edycji badania największą deklarowaną wartość dla badanych Polaków miał assistance medyczny, np. domowa wizyta lekarska (73%), który wyprzedził dotychczasowego lidera – assistance komunikacyjny (70%). Na trzecim miejscu znalazł się assistance domowy, np. pomoc hydraulika lub elektryka (64%).

– Badani deklarowali, że najchętniej skorzystaliby z usług assistance medycznego, czyli między innymi bardzo popularnej pośród oferowanych przez nas serwisów rehabilitacji (68%, +10 p.p.), dostępu do badań specjalistycznych takich jak tomografia (64%, +9 p.p.). Trzecim najbardziej atrakcyjnym serwisem jest holowanie pojazdu (54%, +5 p.p.) – dodaje Piotr Ruszowski. – W porównaniu z zeszłorocznym badaniem istotny wzrost odnotowała obawa związana z awarią sprzętów RTV/AGD (54%, +7 p.p.), wyraźnie widać, że z roku na rok assistance domowe zyskuje na wartości – zauważa. 

Zakres assistance ma znaczenie

74% badanych uważa, że produkty finansowo-ubezpieczeniowe zyskują na wartości, gdy dodane są do nich usługi assistance. – Zakres dodawanych usług pomocowych ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe Polaków. Największe znaczenie ma w przypadku zakupu ubezpieczenia na życie (69%), ubezpieczenia NNW (66%) oraz ubezpieczenia domu (63%) – mówi Piotr Ruszowski.

O badaniu:

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Mondial Assistance przez Ipsos Polska w dniach 17.01.–19.02.2020 roku. Metoda realizacji badania to wywiady ilościowe przeprowadzone techniką CATI. Uwzględniono ogólnopolską próbę reprezentatywną ze względu na płeć, wiek, województwo i wielkość miejscowości (N = 1700). Badanie zrealizowano dziewiąty raz z rzędu według tych samych parametrów badawczych i jest ono źródłem wiedzy na temat trendów i tendencji dla usług assistance na rynku finansowym.

Celem badania był monitoring świadomości i potrzeb klientów w zakresie assistance. Sprawdzono sposoby rozumienia tych usług przez klientów, określono najbardziej pożądane rodzaje świadczeń. Zbadano również, czy dołączenie assistance do produktu finansowo-ubezpieczeniowego czyni go bardziej atrakcyjnym. W badaniu sprawdzono też w ramach jakich produktów finansowych klienci najczęściej wykorzystują usługi assistance. 

(AM, źródło: Mondial Assistance)

Link4 sięgnął po blockchainowy trwały nośnik

0

Link4 jest pierwszym towarzystwem ubezpieczeń na polskim rynku, które udostępnia swoim klientom dokumenty publiczne z wykorzystaniem trwałego nośnika stworzonego w oparciu o rozwiązanie blockchain, stworzonego przez Krajową Izbę Rozliczeniową (KIR), IBM i Hyperledger Fabric. Projekt jest realizowany we współpracy z Coinfirm.

Trwały nośnik, wykorzystujący technologię blockchain, umożliwia przekazywanie przez instytucje do swoich klientów, dokumentów w wersji elektronicznej z gwarancją ich niezmienności i nieusuwalności w czasie. Taki mechanizm ułatwia komunikację oraz ogranicza konieczność przesyłania korespondencji papierowej. Rozwiązanie oparte o wspomnianą technologię stosują już banki, m.in. PKO BP czy BNP Paribas Bank Polska. Teraz na wdrożenie tej opcji zdecydował się Link4. Ubezpieczyciel dostarczy usługę swoim klientom w postaci portalu służącego do prezentacji i weryfikacji dokumentów, które zostały opublikowane na trwałym nośniku, na stronie internetowej ubezpieczyciela. Projekt został poprzedzony podobnym wdrożeniem w PKO BP. Integracją z rozwiązaniem trwałego nośnika, dostarczonego przez KIR we współpracy z IBM i wykorzystującego technologię blockchain Hyperledger Fabric zajmie się Coinfirm.

– Link4 jest pierwszym towarzystwem ubezpieczeniowym, które w komunikacji z klientami zastosuje nasze rozwiązanie trwałego nośnika w technologii blockchain. Wierzymy, że korzyści biznesowe związane z wyborem tej technologii zostaną szybko zauważone. – mówi Piotr Alicki, prezes zarządu KIR.

Dzięki wdrożonemu rozwiązaniu klienci mogą w dowolnym momencie sprawdzić autentyczność i integralność dokumentów na stronach internetowych zarówno Link4, jak i KIR, wykorzystując specjalny skrót (hash), czyli identyfikator składający się z ciągu cyfr i liter.

– Od dłuższego czasu stawiamy na nowoczesne i bezpieczne rozwiązania, a takim bez wątpienia jest blockchain, który gwarantuje trwały zapis dokumentów bez możliwości ich edycji. To przede wszystkim udogodnienie dla naszych klientów, którzy takie dokumenty jak karta produktu czy ogólne warunki ubezpieczenia zawsze znajdą w tym samym miejscu, w niezmienionej formie – wyjaśnia Agnieszka Wrońska, prezes zarządu Link4. – Tego typu rozwiązania co do zasady zwiększają bezpieczeństwo dokumentów w cyfrowym świecie, który dziś przenika do kolejnych obszarów naszego życia – dodaje.

Przekazywanie istotnych informacji i dokumentów za pomocą trwałego nośnika jest wymogiem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. UOKiK za trwały nośnik uznaje rozwiązanie, które daje klientowi pewność, że dokument nie był i nie będzie edytowany, a także pozwala na dostęp do niego nawet po wygaśnięciu umowy.

(AM, źródło: Link4)

PZU doceniony przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu

0

24 społeczne inicjatywy PZU zostały docenione w prestiżowym raporcie „Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2019. Dobre Praktyki”. Wśród nich znalazły się tzw. opaski życia monitorujące parametry życiowe pacjentów, zakup sprzętu ratowniczego dla Ochotniczych Straży Pożarnych, rozdawanie świateł odblaskowych pieszym, a także kampania społeczna „Prowadzisz? Odłóż telefon”. Twórcami raportu są eksperci Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

– PZU to nie tylko ubezpieczenia, to również społeczna troska i zaangażowanie. To poczucie odpowiedzialności w stosunku do wszystkich konsumentów, społeczeństwa i państwa. Społeczna odpowiedzialność biznesu, służebność i myślenie kategoriami interesu publicznego są nieodzownym elementem zdrowej wolnorynkowej gospodarki. Jako PZU chcemy pod tym względem wyznaczać najwyższe rynkowe standardy. Dowodem są zeszłoroczne inicjatywy wyróżnione w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu, ale także niesiona w ostatnim czasie przez PZU szeroka pomoc w walce z pandemią koronawirusa – mówi prezes PZU SA Beata Kozłowska-Chyła.

– Społeczne projekty, które realizujemy, wyzwalają wśród pracowników PZU niesłychaną kreatywność i energię. Mobilizują do działania i dają osobistą satysfakcję z jego efektów. Tak było w zeszłym roku, gdy angażowaliśmy się m.in. w inicjatywy na rzecz bezpieczeństwa na drogach. Tak jest teraz, gdy organizujemy i finansujemy zakup sprzętu i środków ochronnych dla szpitali opiekujących się zarażonymi koronawirusem albo dostarczamy służbom sanitarnym brakujące im auta – podkreśla prezes PZU Życie Aleksandra Agatowska.

PZU wspiera również długofalowe projekty, czego przykładem jest ogólnopolska akcja „Pomoc To Moc”. – Tylko w minionym roku w ramach akcji „Pomoc To Moc” przekazaliśmy społecznościom lokalnym i organizacjom pozarządowym prawie dziewięć milionów złotych. Udało się zrealizować kilkaset inicjatyw, zwłaszcza na rzecz zdrowia i bezpieczeństwa. Zaletą akcji jest fakt, że pomysłodawcami projektów są sami zainteresowani. Dzięki temu nasza pomoc trafia tam, gdzie jest najbardziej potrzebna – podkreśla członek zarządu PZU Życie Dorota Macieja.

Wśród docenionych przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu inicjatyw PZU jest wsparcie aktywności fizycznej i imprez sportowych, jak PZU Maraton Warszawski i PZU Półmaraton Warszawski, a także liczne projekty Fundacji PZU. Należą do nich stypendia dla uzdolnionych dzieci, badania prewencyjne, wolontariat, pomoc społecznościom lokalnym. Wyróżnione zostały także takie inicjatywy, jak pomoc ofiarom wypadków czy obsługa klientów w języku migowym.

(AM, źródło: PZU)

Inter Polska: Maseczki i porady prawne dla lekarzy z Porozumienia Zielonogórskiego

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ramach umowy podpisanej z Porozumieniem Zielonogórskim TU Inter Polska przekaże lekarzom podstawowej opieki zdrowotnej 9 tys. maseczek medycznych. Towarzystwo zapewni też bezpłatne porady prawne związane z epidemią koronawirusa SARS-CoV-2 dla podmiotów leczniczych oraz pracodawców zrzeszonych w Federacji Związków Pracodawców Ochrony Zdrowia Porozumienie Zielonogórskie.

Asystę prawną realizują wyspecjalizowani w prawie medycznym prawnicy, którzy współpracują z Inter Polska w ramach ubezpieczeń ochrony prawnej. Porady świadczone są w formie telekonsultacji 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu i umożliwiają uzyskanie pisemnej opinii prawnej sygnowanej przez adwokata bądź radcę prawnego.

– Mając na uwadze naszą wieloletnią, dobrą i twórczą współpracę z Porozumieniem Zielonogórskim oraz zgłaszane do nas potrzeby, podjęliśmy decyzję o bezpłatnym udostępnieniu wszystkim podmiotom zrzeszonym w Federacji usługi w formie asysty prawnej oraz przekazaniu partii jednorazowych maseczek medycznych. Przesyłamy też słowa wielkiego uznania całemu personelowi pracującemu na co dzień w podmiotach leczniczych – mówi Janusz Szulik, prezes zarządu TU Inter Polska.

(AM, źródło: Inter Polska)

Generali: Wypłata dywidendy mimo zaleceń regulatora

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Największy włoski ubezpieczyciel poinformował, że wypłaci dywidendę za 2019 r. w dwóch transzach. Potwierdził całkowitą wypłatę 0,96 euro na akcję, powołując się na swoją silną pozycję kapitałową. EIOPA zaapelowała do ubezpieczycieli i reasekuratorów w Unii Europejskiej o zawieszenie wypłat dywidendy i odkupu akcji oraz rozważenie rezygnacji z premii, aby zapewnić kontynuację obsługi podczas pandemii koronawirusa.

Generali zamierza wypłacić pierwszą transzę dywidendy, w wysokości 0,50 euro na akcję, w maju, a pozostałą część do końca roku, zależnie od oceny kapitału przez zarząd i wymogów regulacyjnych. Ubezpieczyciel zapewnia, że wziął pod uwagę rekomendacje EIOPA, a jego decyzja jest w zgodzie z faktem spełniania nadal wszystkich uwarunkowań dystrybucji dywidendy za 2019 r.

Współczynnik wypłacalności Generali, podstawowa miara siły finansowej, dnia 6 marca wynosiła 200%, w porównaniu z 224% na koniec 2019 r. – częściowo wskutek akwizycji w Portugalii oraz z powodu spadających cen włoskich obligacji skarbowych. Na koniec 2019 r. Generali miał 63 mld euro we włoskich obligacjach, które ucierpiały wskutek kryzysu epidemicznego i narodowej kwarantanny. Dyrektor generalny Philippe Donnet i członkowie kierownictwa ponoszący odpowiedzialność strategiczną zdecydowali o obcięciu swoich stałych płac o 20% do końca roku.

(AC, źródło: Reuters)

Swiss Re: Ian Haycock pierwszym CDO

0
Ian Hanycock

Ian Hanycock został powołany na nowo utworzone stanowisko dyrektora generalnego ds. danych Swiss Re, które obejmie z dniem 1 maja 2020 r. Wspólnie z Youngran Kim, która została dyrektorem ds. technologii, Haycock będzie kształtować transformację cyfrową Swiss Re.

Haycock ma ponad 32 lata doświadczenia pracy w dziedzinie technologii i analityki, w tym 23 lata w branży usług finansowych. W Swiss Re zaczął pracę w 2003 r., jako szef działu technologii zarządzania i doradztwa kapitałowego. W 2008 r. objął kierownictwo programu odbudowy po kryzysie finansowym platformy zarządzania aktywami. Od 2012 r. pełnił funkcję dyrektora operacyjnego działu zarządzania aktywami.

(AC, źródło: Swiss Re)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 16/2020

0

Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Obawy przemieszane z ostrożnym optymizmem – str. 2

Aleksandra E. Wysocka: Inspiracje. Jakim gadem jesteś? – str. 2

Konsultacje. Elektroniczny egzamin agencyjny spełni oczekiwania branży – str. 3

Concordia Polska – Grupa Generali: Większa odpowiedzialność ubezpieczyciela w ofercie rolnej – str. 4

Agenci szlifują wirtualny warsztat pracy na Insurance Summit – str. 5

ERGO Hestia: #TotalnieZdalnie – str. 6

SPBUiR: W czasie kryzysu nie rezygnujcie z ubezpieczeń – str. 7

Gwarancje środowiskowe w ofercie KUKE – str. 8

Rozporządzenie ministra finansów: Ubezpieczyciele dostali więcej czasu na wykonanie niektórych obowiązków sprawozdawczych – str. 9

Rada Międzynarodowych Standardów Rachunkowości: MSSF 17 wejdzie w życie dopiero 1 stycznia 2023 r. – str. 11

Robert Nogacki, Krzysztof Surdyk, Kancelaria Prawna Skarbiec: Cień koronawirusa nad światową gospodarką – str. 12

PZU, LINK4, Generali, MetLife, Compensa, Volkswagen Financial Services, Gwarancje24: Inicjatywy ubezpieczycieli. Wszystko dla klientów – czyli co? – str. 14

Nationale-Nederlanden: Solidarni z bohaterami czasu epidemii – str. 16

Rzecznik Finansowy: Sprawozdanie z działalności za 2019 r. Co czwarty wniosek o interwencję dotyczył ubezpieczeń – str. 17

Rankomat: Dacia najtańszym, a BMW najdroższym autem w utrzymaniu – str. 18

Ubea: Ile kosztuje OC z ratalną płatnością składki – str. 19

dr Jerzy Podlewski: Ryzykonomia. Długi marsz – str. 20

Grzegorz Piotrowski: Oszczędności Polaków. Finanse w czasach zarazy – str. 20

Sławomir Dąblewski: Czas obaw, czas nadziei… – str. 21

Adam Kubicki: Wzmacnianie motywacji własnej – str. 22

UNIQA: Klienci wolą zdalne wsparcie agenta od zdalnego zakupu polisy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Niemal 40% uczestników badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie UNIQA Polska zadeklarowało, że kupuje ubezpieczenia online. Najczęściej wybieranym produktem ochronnym nabywanym drogą internetową są polisy komunikacyjne. Natomiast ponad połowa respondentów oczekuje zdalnej pomocy agenta przy zakupie lub wznowieniu ubezpieczenia trakcie pandemii.

Z odpowiedzi ankietowanych wynika, że 61% z nich preferuje tradycyjną formę zakupu ubezpieczeń. Pozostałe 39% nabywa polisy online. Najchętniej wybieranym produktem ochronnym w tej grupie respondentów (66% wskazań) jest ubezpieczenie komunikacyjne, które dość wyraźnie dystansuje nr 2 w klasyfikacji, jakim jest ubezpieczenie mieszkania lub domu (35%).

– Od lat wszelkie badania, także te prowadzone przez nas, pokazują, że preferowanym sposobem zakupu ubezpieczeń przez Polaków jest bezpośredni kontakt z agentem. Z kalkulatorów na stronach www ubezpieczycieli korzystają osoby zainteresowane przede wszystkim ubezpieczeniem turystycznym oraz komunikacyjnym – mówi Adam Łoziak, wiceprezes ds. klienta UNIQA Polska.

Badanie wskazało również, że trwająca pandemia i zakaz wychodzenia z domów nie skłania do zakupu lub odnowienia polisy przez internet. Taką chęć deklaruje zaledwie co czwarty pytany, a 30% nie ma zdania na ten temat. Osoby, które planują zakup lub odnowienie ubezpieczenia, wskazują ponownie przede wszystkim ubezpieczenie komunikacyjne oraz domu lub mieszkania (odpowiednio 70 i 36%).

– Polacy nie są przyzwyczajeni do kupowania polis przez Internet. Najczęściej na taki sposób zakupu decydują się młodsze osoby. Być może właśnie obecny trudny czas i niemożliwość kupienia lub odnowienia polisy bezpośrednio u agenta skłoni niektórych do zmiany tego podejścia. Jednak nie spodziewam się istotnej zmiany naszych nawyków i lawinowego wzrostu sprzedaży ubezpieczeń online. Gdy czas pandemii się skończy, Polacy chętnie wrócą do dawnych przyzwyczajeń – mówi Adam Łoziak.

Odpowiedzi respondentów pozwalają jednak zauważyć, że choć badani nie są specjalnie skłonni do internetowego nabywania lub wznawiania umów ubezpieczenia, to 51% z nich oczekuje zdalnej pomocy agenta przy zakupie lub odnowieniu ubezpieczenia w czasie trwającej epidemii COVID-19. Takiego wsparcia nie chce 32%, a 17% nie ma zdania. Ankietowani najbardziej oczekują zdalnego wsparcia agenta przy zakupie lub wznowieniu ubezpieczenia auta (70% wskazań) oraz mieszkania lub domu (36%). Spory odsetek (31%) wskazuje także na ubezpieczenia na życie.

Agent podpowie, jakie są dzisiaj możliwości załatwienia spraw z ubezpieczycielem, jakie ułatwienia wprowadził. Wyjaśni, czy wprowadzenie stanu epidemicznego wpływa na zakres posiadanego ubezpieczenia albo odpowiedzialność towarzystwa – mówi Adam Łoziak. – Klienci ufają agentom i jest to bardzo dobra wiadomość. Są oni ambasadorami towarzystw i przewodnikami w ubezpieczeniach. Rozmawiając dziś z naszymi agentami czy dyrektorami regionalnymi, obserwujemy, ile pracy wkładają w relacje z klientami i jak zwłaszcza w tym obecnym czasie wspierają ich. Zgodnie z naszą strategią chcemy patrzeć oczami klientów i dziś jak nigdy takie podejście procentuje – dodaje.

O badaniu:

Badanie ARC Rynek i Opinia na zlecenie UNIQA Polska. Badanie Omnibus CAWI zrealizowane na próbie reprezentatywnej: N=1009. Próba reprezentatywna pod względem: płci, wieku, wielkości miejscowości, wykształcenia oraz regionu GUS. Zostało zrealizowane w dniach 1–6 kwietnia 2020 r. 

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

Na co mogą liczyć właściciele polis na życie

0
Joanna Walczuk

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) ogłosiła stan pandemii w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2. Oznacza to, że koronawirus zasięgiem obejmuje już niemal wszystkie części świata i stanowi realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Od kilku tygodni obserwujemy wzmożony ruch we wszystkich kanałach obsługi.

Wielu klientów dopytuje, czy w ramach polisy na życie, zarówno indywidualnej, jak i grupowej, zostaną objęci ochroną w przypadku zarażenia się wirusem. Dlatego szczególnie ważna jest transparentna i prosta komunikacja ubezpieczycieli, dzięki której ubezpieczeni będą dokładnie wiedzieć, na jaką pomoc mogą liczyć.

Na ten moment wirus dotarł już do blisko 200 krajów na świecie. Skala problemu rośnie, dlatego tak ważne jest stosowanie się do wszystkich zaleceń organizacji zajmujących się ochroną zdrowia. W obecnej sytuacji wiele osób zastanawia się, jak zabezpieczyć się na wypadek zachorowania, a także czy wykupiona już wcześniej przez nich polisa na życie zapewni im wsparcie w trudnej sytuacji.

W Nationale-Nederlanden chcemy zawsze stawać po stronie klienta. Dlatego wiele skomplikowanych czy nieoczywistych spraw rozpatrujemy indywidualnie. Chcemy bowiem obejmować ochroną osoby, które znajdą się w trudnej sytuacji, tak jak się do tego zobowiązaliśmy przy zawarciu z klientem umowy.

Zarządzanie polisą możliwe bez wychodzenia z domu

Nie ulega wątpliwości, że ubezpieczyciele, dla których w tym czasie priorytetem pozostaje pomoc klientom, stoją przed ogromnym wyzwaniem. Szczególnie duża odpowiedzialność spoczywa na pracownikach infolinii, którzy codziennie otrzymują coraz więcej zapytań o zakres działania ochrony ubezpieczeniowej.

W Nationale-Nederlanden dokładamy starań, aby problemy i potrzeby klientów nie pozostawały bez odpowiedzi. Dlatego bardzo szybko udostępniliśmy im szereg narzędzi do zdalnego zarządzania polisą. Dzięki temu mogą oni bez wychodzenia z domu zgłosić zaistniałe zdarzenie, a także dokonać zmian w swojej umowie ubezpieczenia. Poprzez n-Serwis możliwe jest m.in. częściowe zlecenie wypłaty, modyfikacja funduszy oraz wysokości składki inwestycyjnej. System pozwala również na zmianę osób uposażonych. Proces autoryzacji wprowadzonych zmian przebiega szybko przy użyciu haseł SMS.

Świadczenie w związku z pobytem w szpitalu

W Nationale-Nederlanden przyjmujemy, że w przypadku zdarzenia, objętego zakresem ubezpieczenia – również związanego z zachorowaniem wywołanym wirusem SARS-CoV-2 – klient może liczyć na wypłatę świadczenia, która wesprze go m.in. w związku z ewentualnym pobytem w szpitalu. Warto podkreślić, że w tej sytuacji pieniądze będą wypłacane osobom spełniającym warunki określone w umowie ubezpieczeniowej.

Wypłata z tytułu śmierci ubezpieczonego

Mamy świadomość, że pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 stanowi ogromne zagrożenie zdrowia i życia, dlatego w Nationale-Nederlanden dokładamy wszelkich starań, aby nasi klienci oraz ich bliscy mieli poczucie, że w tej trudnej sytuacji otrzymają od nas pełne wsparcie.

W przypadku śmierci ubezpieczonego, będącej skutkiem zarażenia wirusem SARS-CoV-2, polisa na życie zadziała bez zmian, a to oznacza, że świadczenie otrzymają osoby, które zostały wskazane w umowie ubezpieczeniowej jako uposażone. To jedna z największych obaw klientów, którzy przez infolinię lub kontakt z agentem zgłaszają ją do nas. Mitem jest więc informacja, że w przypadku śmierci wskutek zarażenia się koronawirusem ochrona ubezpieczeniowa nie zadziała.

Usługi assistance gotowe na koronawirusa

Klienci Nationale-Nederlanden mogą liczyć także na dodatkowe wsparcie, jeśli w ramach polisy mają zagwarantowane usługi assistance. Partnerzy zewnętrzni NN zapewniający organizację świadczeń medycznych wdrożyli instrukcje wydane przez Ministerstwo Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego i stosują się do nich. Dzięki temu każda osoba, która zgłosi się na infolinię w celu realizacji usługi (np. wizyty u lekarza specjalisty), zostanie poddana uproszczonemu procesowi prediagnostyki w kierunku wystąpienia ryzyka zakażenia wirusem. W trakcie weryfikacji zostanie zapytana o to, czy w ciągu ostatnich 14 dni:

  • miała bliski kontakt z osobą, u której stwierdzono zakażenie koronawirusem SARS-CoV2 (kontakt z przypadkiem potwierdzonym lub przypadkiem prawdopodobnym);
  • pracowała lub przebywała jako odwiedzający w jednostce opieki zdrowotnej, w której leczono pacjentów zakażonych SARS-CoV;
  • podróżowała lub przebywała w regionie, w którym utrzymuje się transmisja koronawirusa SARS-CoV-2.

Powyższa prediagnoza będzie dotyczyć zarówno osób ubezpieczonych w ramach polisy indywidualnej, jak i grupowej. W następnym kroku natomiast otrzymają one propozycję wzięcia udziału w zdalnej konsultacji medycznej, czyli telekonsultacji lekarskiej, by w pełni bezpieczny sposób mogli skorzystać z potrzebnego im wsparcia.

Obejmujemy ochroną ubezpieczeniową nowych klientów

Otrzymujemy bardzo dużo zapytań, czy w związku z ogłoszeniem stanu epidemiologicznego w Polsce nowych klientów obowiązuje karencja, czyli okres, który musi minąć od momentu zawarcia umowy ubezpieczeniowej do czasu rozpoczęcia odpowiedzialności ubezpieczyciela. W Nationale-Nederlanden podjęliśmy decyzję o tym, że przed zawarciem nowych umów będziemy przeprowadzać krótkie ankiety, które pozwolą nam indywidualnie ocenić sytuację każdego klienta.

Ponieważ zdrowie obecnych i przyszłych klientów jest dla nas bardzo ważne, promujemy mocno akcję „Zostań w domu” i zachęcamy wszystkich do kontaktu z wykorzystaniem kanałów zdalnych. Każdego dnia pracujemy nad tym, aby zarówno obsługa dotychczasowych klientów, jak i sprzedaż nowych ubezpieczeń przebiegała sprawnie i bez zakłóceń mimo tej nowej i nietypowej dla wszystkich sytuacji.

Na bieżąco udzielamy też informacji klientom poprzez bezpośrednie newslettery oraz na specjalnie przygotowanej stronie internetowej: www.nn.pl/zostan-w-domu.

Joanna Walczuk
menedżer ds. portfela produktów w Nationale-Nederlanden

18,336FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie