Blog - Strona 1401 z 1484 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1401

Zdalnie szkolimy pracodawców i pracowników

0
Dariusz Selak

Rozmowa z Dariuszem Selakiem, dyrektorem Biura Relacji z Klientami PFR Portal PPK

Aleksandra E. Wysocka: – Jesteście po ogólnokrajowym maratonie szkoleń stacjonarnych, tymczasem nagle okazało się, że chwilowo szkoleń stacjonarnych prowadzić się nie da. Co dalej z działalnością edukacyjną PFR Portal PKK?

Dariusz Selak: – Tak, to prawda, dotychczas realizowaliśmy szkolenia stacjonarne, ale od jakiegoś czasu trwały prace nad rozpoczęciem szkoleń w formie internetowej. W marcu udało nam się uruchomić platformę szkoleń online, gdzie wszyscy chętni mogą się zapisywać na bezpłatne szkolenia. Pierwsze w zakładach pracy już za nami. Działamy online pełną parą!

Jak takie szkolenie online wygląda?

– Po zapisaniu się na stronie www.mojeppk.pl uczestnik dostaje link bezpośrednio do szkolenia. Wymagane jest tylko podłączenie do internetu. Uczestnik widzi prezentację na monitorze komputera i słyszy eksperta PPK, który prowadzi webinar. Trenerzy omawiają ustawę, zwracają uwagę na terminy wdrożenia programu, przedstawiają korzyści wynikające z uczestnictwa w PPK, zarówno dla pracownika, jak i pracodawcy, odpowiadają na pytania – tak jak podczas szkoleń stacjonarnych.

Pod względem merytorycznym te szkolenia niczym się nie różnią, pod względem technicznym jest to trochę coś innego. Różnica wynika przede wszystkim z tego, że uczestnicy mogą zadawać pytania pisemnie na czacie, co daje nieco mniejsze pole do interakcji z trenerem. W związku z tym szkolenia są krótsze i bardziej urozmaicone przez dodatkowe pytania czy quizy proponowane przez trenera. Biorąc pod uwagę potrzeby uczestników tego typu szkoleń i czas skupienia osoby dorosłej, robimy częstsze przerwy, a nasz materiał został dopasowany tak, by transmisje trwały ok. 45–60 minut.

Kto może skorzystać ze szkoleń online na temat PPK?

Prowadzimy szkolenia online dla pracodawców i pracowników. Szkolenia dla pracowników są krótsze, skupione przede wszystkim na przekazaniu informacji o programie, a dla pracodawców – bardziej szczegółowe, uwzględniające wszystkie obowiązki i terminy nałożone przez ustawę o PPK. Zachęcamy gorąco osoby zajmujące się przygotowaniem i wdrożeniem PPK w firmach do rejestracji i korzystania z naszych bezpłatnych szkoleń online odbywających się obecnie codziennie, jak również wszystkich pracowników, chcących poznać bliżej PPK, do skorzystania ze szkoleń internetowych, które przeprowadzane są kilka razy w tygodniu.

Pytania można kierować bezpośrednio do ekspertów regionalnych PPK. Lista trenerów wraz z kontaktami dostępna jest na stronie: www.mojeppk.pl/szkolenia. Wszyscy zainteresowani mogą także swobodnie korzystać z materiałów edukacyjnych na naszym kanale na YouTube („Pracownicze Plany Kapitałowe”), gdzie będziemy zamieszczać nagrania webinarów. Dzięki temu pracownicy, którzy nie mają dostępu do komputera, będą mogli wziąć udział w szkoleniu, korzystając ze smartfona.

Jak pracodawcy i pracownicy zareagowali na zmianę formuły szkoleń?

– To nie jest zmiana formuły szkoleń, tylko jej rozszerzenie. Szkolenia będą funkcjonować równolegle, choć w zaistniałej sytuacji ograniczamy się tylko do tych online. Bardzo dobrze w trybie zdalnym sprawdzają się szkolenia dla pracowników umysłowych i kadry zarządzającej. Pracownicy biurowi, którzy są przyzwyczajeni do pracy przy komputerze, radzą sobie świetnie. Nieco inaczej jest np. w działach produkcyjnych. Niestety, nie wszystkie branże są w pełni zinformatyzowane. Wiele szkoleń stacjonarnych odbywaliśmy w zakładach pracy, zdarzały nam się szkolenia dla porannej zmiany o godz. 6 rano w magazynie czy tuż przy linii produkcyjnej… Teraz jest to niemożliwe.

Jaka jest reakcja na szkolenia internetowe? Bardzo pozytywna. Szkolenia online to nasza odpowiedź na zapotrzebowanie pracodawców. Już docierają do nas pierwsze głosy, że jest to strzał w dziesiątkę, szczególnie dla tych osób, które z różnych przyczyn nie mogły wziąć udziału w szkoleniach stacjonarnych. Cieszymy się z tak dobrego przyjęcia i będziemy rozwijać naszą ofertę edukacyjną na temat PPK.

Gratuluję tempa reakcji, bo platforma edukacyjna ruszyła praktycznie natychmiast po wprowadzeniu zakazu zgromadzeń powyżej 50 osób.

– Planowaliśmy już uruchomienie szkoleń w formie internetowej, samo wdrożenie akurat zbiegło nam się w czasie. Cieszę się, że zespół PFR Portal PPK stanął na wysokości zadania. Zachęcam do subskrypcji naszego kanału na YouTube i obserwowania udostępnianych przez nas materiałów. Zapraszam także na codzienne otwarte szkolenie dla pracodawców transmitowane online oraz do odsłuchiwania podcastów!

Wszyscy musimy otworzyć się na nowe środki przekazywania i pozyskiwania wiedzy. Każde kolejne szkolenie to dla nas nowe doświadczenie i okazja do wprowadzania dalszych ulepszeń. Ubezpieczenia i finanse to branże relacyjne, ale relacje można budować również przez telekonferencje. Uczymy się tego wszyscy i wierzę, że przełoży się to na wzrost efektywności całego rynku.

Dziękuję za rozmowę,
Aleksandra E. Wysocka

Harmonogram szkoleń oraz link do rejestracji dostępny jest na stronie: www.mojeppk.pl/szkolenia/szkolenia-online

AXA Życie wesprze finansowo sieć sprzedaży własnej

0

Trwająca pandemia koronawirusa (SARS-CoV-2) odciska swoje piętno także na polskiej branży ubezpieczeniowej. Jej konsekwencje (m.in. ograniczenie możliwości osobistego kontaktu z klientami) szczególnie mocno odczuwają pośrednicy ubezpieczeniowi. Dlatego niektóre zakłady postanowiły wesprzeć ich finansowo. Kilka dni temu wsparcie swoich przedstawicieli zadeklarowało Nationale-Nederlanden. Teraz na taki krok zdecydowała się AXA Życie.

Ubezpieczyciel uruchomił do odwołania program wsparcia finansowego i merytorycznego dla agentów wyłącznych i przedstawicieli sieci własnej. Uprościł i zdigitalizował również procesy kontaktu z centralą i klientami, otwierając przy tym możliwość zdalnego zawierania polis na życie. – Nie mogliśmy postąpić inaczej, niż okazać lojalność ludziom, którzy są na wyłączność związani z AXA. W ich przypadku zmiana modelu sprzedaży na zdalny nie zadzieje się z dnia na dzień, klienci nie przestawią się szybko na taki sposób zakup ubezpieczeń na życie, bez dłuższej rozmowy w osobistym, fizycznym kontakcie. A to oznacza spadek dochodów naszych przedstawicieli. Postanowiliśmy im ulżyć i częściowo zrównoważyć ten ubytek bezpośrednimi dopłatami do wynagrodzenia – powiedział Janusz Arczewski, członek zarządu AXA Życie.

Firma zainwestowała również w narzędzia ułatwiające agentom zdalny kontakt z klientami i oprogramowanie ułatwiające pracę zdalną. Organizuje też intensywne szkolenia w formie webinarów.

– Poświęcamy czas, aby nauczyć naszych ludzi, jak się poruszać w nowej rzeczywistości. Nie wiemy dziś, jak długo potrwa epidemia, ale jasne jest, że najważniejsza teraz jest solidarność i wzajemne wsparcie – dodaje Janusz Arczewski.

Z kolei w minionym tygodniu decyzję o uruchomieniu wsparcia finansowego dla przedstawicieli oraz dostosowaniu celów sprzedażowych do obecnej sytuacji podjął zarząd Nationale-Nederlanden. Władze firmy argumentowały, że chce ona pomóc swoim przedstawicielom ubezpieczeniowym, którzy odczuwają skutki ograniczonej aktywności klientów w związku z pandemią koronawirusa.

– W Nationale-Nederlanden czujemy się odpowiedzialni za naszych przedstawicieli i menedżerów sprzedaży, którzy mają teraz trudność w realizacji swoich celów biznesowych, dlatego chcemy ich wesprzeć w tym wymagającym biznesowo czasie. Będziemy na bieżąco analizować sytuację i decydować o ewentualnych sposobach wsparcia w kolejnych miesiącach – tłumaczyła wówczas Edyta Fundowicz, członek zarządu Nationale-Nederlanden.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

Nationale-Nederlanden i AXA uruchomiły zdalną sprzedaż ubezpieczeń na życie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Nationale-Nederlanden i AXA są kolejnymi ubezpieczycielami, którzy w związku z panującą pandemią koronawirusa wprowadzili możliwość całkowicie zdalnego zawarcia umowy ubezpieczenia na życie. Wcześniej takie rozwiązanie uruchomiło Generali.

– Obecna sytuacja w sposób nieunikniony wiąże się z ograniczeniem bezpośrednich spotkań z klientami. Dlatego stawiamy na możliwość zdalnej sprzedaży i obsługi klientów. Robimy wszystko, aby ciągłość operacyjna i biznesowa była zachowana, a procesy działały sprawnie – mówi Michał Walendowicz, dyrektor ds. Digitalizacji Procesów Sprzedaży Nationale-Nederlanden.

Cały proces zakupu na ścieżce elektronicznej

W ramach zdalnej sprzedaży polisy agent przeprowadzi rozmowę, podczas której będzie miał okazję zbadać oczekiwania klienta, a następnie złożyć mu adekwatną do jego potrzeb ofertę. Następnie klient otrzyma na swojego maila wszystkie niezbędne dokumenty, w tym wniosek elektroniczny oraz OWU. Po wypełnieniu formalności, potwierdzeniu tożsamości i opłaceniu pierwszej składki polisa zostanie wysłana na adres mailowy ubezpieczonego oraz będzie dostępna po zalogowaniu w n-serwisie. Zakład zapewnia, że jego przedstawiciele zostali wyposażeni w odpowiednie narzędzia i procedury, które pozwolą na przeprowadzenie klienta przez proces dostosowania oferty i jej kalkulacji drogą elektroniczną.

Dostosowanie do warunków epidemicznych

W przypadku każdej nowo zawartej polisy klientów obowiązuje okres karencyjny, który musi minąć od momentu zawarcia umowy ubezpieczeniowej do czasu rozpoczęcia odpowiedzialności ubezpieczyciela. Jednak oferta nie uwzględnia żadnych dodatkowych terminów przejściowych w związku z rozprzestrzenianiem się choroby COVID-19. Natomiast, tak jak dotychczas, każda osoba przed zakupem polisy na życie będzie zobowiązana odpowiedzieć najpierw na krótką ankietę, która pozwoli ocenić jej sytuację.

W przypadku śmierci ubezpieczonego będącej skutkiem zarażenia się wirusem SARS-CoV-2, polisa na życie zadziała bez zmian – świadczenie otrzymają osoby, które zostały wskazane w umowie ubezpieczeniowej jako uposażone. W ramach umowy dodatkowej w przypadku zdarzenia objętego zakresem ubezpieczenia, związanego z zachorowaniem wywołanym wirusem klient może liczyć na wypłatę świadczenia, która wesprze go m.in. w związku z ewentualnym pobytem w szpitalu.

Zdalna oferta Nationale-Nederlanden obejmuje również polisy majątkowe, umowy dodatkowe do polis życiowych oraz ubezpieczenia grupowe.

AXA Życie też zdalna

Opcję sprzedaży zdalnej uruchomiła również AXA Życie. Ubezpieczyciel uprościł i zdigitalizował też procesy kontaktu z centralą i klientami. Firma zainwestowała również w narzędzia ułatwiające agentom zdalny kontakt z klientami i oprogramowanie ułatwiające pracę zdalną. Organizuje też intensywne szkolenia w formie webinarów.

Generali było pierwsze

Epidemia koronawirusa zmusiła polski rynek ubezpieczeń do przejścia w znacznej mierze na zdalną obsługę. Do niedawna jednak obejmowała ona głównie likwidację szkód, kontakt z zakładem ubezpieczeń czy możliwość nabycia polisy majątkowej. Od tygodnia w ofercie zdalnej pojawiły się ubezpieczenia na życie. Pierwszą firmą, która wprowadziła taką możliwość, było Generali, które udostępniło opcję całkowicie elektronicznego zawarcia umowy ubezpieczenia na życie „Generali, z myślą o życiu Plus”.

– Obecnie, gdy w związku z epidemią koronawirusa zachęcamy do pozostania w domach, wprowadzenie zdalnego zawarcia polisy na życie, bez składania podpisu, stało się niezbędne. Chcieliśmy, aby nasi agenci i nasi partnerzy mogli w bezpieczny sposób obsługiwać swoich klientów i im doradzać – tłumaczył Rajmund Rusiecki, członek zarządu Generali Życie.

Zdalne zawarcie umowy „Generali z myślą o życiu Plus” zostało udostępnione zarówno w sieci agentów wyłącznych Generali, jak i u  multiagentów współpracujących z zakładem oraz w jego placówkach partnerskich. Wszystkie dokumenty związane z zakupem polisy oraz istotne informacje przesyłane są klientom drogą elektroniczną, natomiast ewentualne przypomnienia o płatności składki – drogą esemową. Pierwszą składkę można opłacić za pomocą płatności online, dzięki czemu polisa może być aktywna nawet kolejnego dnia. Zgłoszenia szkody również można dokonać online.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

Link4: 100 tys. zł dla szpitala przy ul. Karowej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Link4 przekazuje 100 tys. zł Szpitalowi Klinicznemu im. ks. Anny Mazowieckiej przy ul. Karowej w Warszawie. To reakcja spółki na rosnące potrzeby placówek medycznych w czasie pandemii koronawirusa.

– Z dużym uznaniem obserwujemy zaangażowanie pracowników służby zdrowia w walce ze skutkami koronawirusa. Wsparcie finansowe płynie szerokim strumieniem do szpitali zakaźnych, ale w potrzebie są także inne szpitale, których funkcjonowanie jest zagrożone przez pandemię. Dlatego w poczuciu społecznej odpowiedzialności zdecydowaliśmy się wesprzeć szpital przy ul. Karowej w Warszawie. To placówka, w której mimo pandemii bardzo prężnie działa oddział położniczy i która pilnie potrzebuje środków finansowych, by zapewnić właściwą ochronę swoim pacjentom i całemu personelowi medycznemu – wyjaśnia Agnieszka Wrońska, prezes zarządu Link4.

Szpital przeznaczy wsparcie finansowe na cele statutowe związane z udzielaniem świadczeń zdrowotnych. Chodzi o uzupełnianie bieżących zapasów, w tym środków ochrony osobistej, a także inne doraźne działania, które placówka podejmuje w celu ochrony pacjentów i personelu szpitala. Szpital apeluje także o przekazanie maseczek, które są niezbędne, by we właściwy sposób zabezpieczyć personel sprawujący opiekę m.in. nad kobietami w ciąży i noworodkami.

– Sprawne i efektywne leczenie to przede wszystkim bezpieczeństwo lekarzy, pielęgniarek i położnych, ale także pozostałych pracowników, niewidocznych na co dzień, w kontaktach bezpośrednich z pacjentem szpitala. Rękawiczki, kombinezony ochronne, maseczki, płyny do dezynfekcji czy przyłbice to wyposażenie niezbędne w czasie pandemii koronawirusa. Lista potrzeb jest znacznie dłuższa, a zasoby, szczególnie dziś, w tym trudnym dla nas czasie, kurczą się w niepokojącym tempie. Poza tym obserwujemy znaczny wzrost cen wymienionych materiałów. Dlatego zabezpieczenie personelu jest priorytetem, bo tylko wtedy będziemy w stanie bezpiecznie leczyć i być nadal w ciągłej gotowości – podkreśla Anastazja Więckiewicz, zastępca dyrektora Szpitala Klinicznego im. ks. Anny Mazowieckiej.

(AM, źródło: Link4)

Aviva wspiera opiekunki PCK

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Aviva włącza się do pomocy ponad 5 tys. opiekunek – sióstr Polskiego Czerwonego Krzyża (PCK), finansując zakupy podstawowego sprzętu (środków dezynfekcyjnych, maseczek i rękawiczek), który pomoże opiekunkom PCK wykonywać ich codzienne obowiązki. Wsparcie pozwoli też Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi zakupić sprzęt do Magazynu PCK, który będzie wykorzystany do organizacji miejsc tymczasowego pobytu dla osób z podejrzeniem zarażenia COVID-19.

Fundusze na realizację tych zadań przekazują wspólnie Aviva, Santander Aviva i Expander. Jednocześnie grupa angażuje do pomocy swoich pracowników, agentów ubezpieczeniowych i współpracowników, organizując internetową zbiórkę na stronie todlamniewazne.pl. Wpłaty zostaną w całości przekazane PCK na sprzęt ochronny dla osób wydających żywność osobom potrzebującym. 

– Postanowiliśmy wesprzeć opiekunki PCK, które ofiarnie pomagają 16 tysiącom seniorów oraz osób przewlekle chorych. Finansujemy też pilny zakup wyposażenia i zapasów, dzięki którym PCK wspiera służbę zdrowia w walce z koronawirusem.– mówi Adam Uszpolewicz, prezes grupy Aviva.

– Społeczna odpowiedzialność biznesu jest dla nas szczególnie ważna. Cieszymy się, że możemy wspólnie z Avivą wesprzeć Polski Czerwony Krzyż w zmaganiach z problemem koronawirusa.– zaznacza Wioletta Macnar, prezes Santander Aviva.

– Niezwykle istotna jest teraz stała pomoc dla osób starszych, przewlekle chorych, samotnych i wszystkich tych, które nie mogą wyjść z domu, aby zrobić najpotrzebniejsze zakupy. Polski Czerwony Krzyż stara się docierać do tych, którzy potrzebują pomocy, aby mogli przetrwać w tych trudnych chwilach. Dodatkowe środki sanitarne zwiększą wspólne bezpieczeństwo opiekunek i ich podopiecznych. Bardzo dziękuję też za fundusze na doposażenie naszego magazynu i wsparcie osób wydających żywność – dodaje Małgorzata Szukała, kierownik działu promocji i pozyskiwania dochodów PCK.

Aviva od kilku lat wspiera grantami program Polskiego Czerwonego Krzyża „Bądź bezpieczny. Przygotuj się”, którego celem jest edukacja związana z przygotowaniem się na wypadek klęsk i katastrof, w tym epidemii. Grupa współpracuje również w skali międzynarodowej ze Stowarzyszeniami Czerwonego Krzyża.

(AM, źródło: Aviva)

PBUK działa nieprzerwanie pomimo pandemii

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (PBUK) poinformowało, że pomimo pandemii koronawirusa działa nieprzerwanie i na bieżąco. Zmianie uległ jedynie sposób przyjmowania zgłoszeń. Sprawy dotyczące szkód można zgłaszać drogą elektroniczną, telefoniczną, a także korespondencyjną.

Z chwilą wybuchu pandemii koronawirusa i pojawieniem się ryzyka nagłego i nieoczekiwanego kryzysu zdrowotnego, ekonomicznego i społecznego PBUK przeszło na zdalny tryb pracy. Zmiana sposobu realizowania bieżących zadań podyktowana była koniecznością ochrony zdrowia i życia zarówno pracowników Biura, jak i interesantów. Sprawy związane z obsługą transgranicznych zdarzeń komunikacyjnych objętych ubezpieczeniem OC posiadaczy pojazdów mechanicznych (ppm.) można zgłaszać drogą elektroniczną, telefoniczną i korespondencyjną. Biuro nie przyjmuje natomiast interesantów zgłaszających się osobiście. 

PBUK podało też, że tryb pracy zdalnej potrwa do 15 kwietnia 2020 r. Zastrzegło jednak, że jeśli sytuacja zdrowotna w Polsce nie ulegnie poprawie lub pogorszy się, okres ten może zostać wydłużony.

(AM, źródło: PBUK)

TUW „TUW”: Ruszyła wiosenna akcja zawierania umów ubezpieczeń upraw rolnych

0

Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” rozpoczęło wiosenną akcję zawierania umów ubezpieczeń upraw rolnych od zdarzeń losowych.

TUW „TUW” umożliwia ubezpieczenie upraw od ryzyka wystąpienia szkód spowodowanych suszą. Producent rolny, wybierając jeden z trzech poziomów franszyzy redukcyjnej, czyli możliwości zmniejszenia odszkodowania o 20%, 25% albo 30% sumy ubezpieczenia, będzie mógł zdecydować, jaki poziom strat w uprawach przyjmie jako swoje ryzyko i z tego tytułu nie uzyska odszkodowania.

Oferowanie ubezpieczeń upraw rolnych z dopłatami do składki ubezpieczeniowej umożliwia TUW „TUW” podpisana 20 grudnia 2019 r., po raz piętnasty już, umowa z Ministrem Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 listopada 2019 r. w sprawie wysokości dopłat do składek z tytułu ubezpieczenia upraw rolnych i zwierząt gospodarskich w 2020 r. dopłata nadal będzie przysługiwała w maksymalnej wysokości 65% składki ubezpieczeniowej, pod warunkiem spełnienia wszystkich ustawowych wymogów.

(AM, źródło: TUW „TUW”)

GDDKiA zaakceptowała postulat dotyczący gwarancji elektronicznych

0

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) uwzględniła postulaty branży drogowej oraz bankowej i ubezpieczeniowej w sprawie o funkcjonowaniu gwarancji finansowych i ubezpieczeniowych. Postulaty te zostały zgłoszone w związku z obecną pandemią koronawirusa.

W piśmie GDDKiA z 30 marca, do którego dotarła „Gazeta Ubezpieczeniowa”, Dyrekcja przekazała autorom petycji, że 24 marca do wszystkich jej oddziałów zostało skierowane stanowisko potwierdzające prawidłowość postępowania w zakresie akceptacji gwarancji przekazywanych elektronicznie opatrzonych podpisem elektronicznym. Z kolei dla inwestycji realizowanych przez GDKKiA będą obowiązywały inne postulowane usprawnienia, m.in. możliwość wniesienia przez wykonawcę 3% wartości umowy w postaci gwarancji (nie tak jak dotychczas 10%), podczas gdy pozostała kwota będzie sukcesywnie zatrzymywana, oraz 5-letni okres gwarancji jakości zabezpieczony gwarancją finansową.

(inf. własna)

Saltus Ubezpieczenia z tytułem „Etycznej firmy”

0

Saltus Ubezpieczenia znalazł się w gronie zdobywców tytułu „Etyczna firma” w szóstej edycji konkursu prowadzonego przez „Puls Biznesu”. Spośród niemal 130 przesłanych ankiet konkursowych jedynie 19 zakwalifikowało się do finału.

– Uzyskanie wyróżnienia „Etyczna firma” w konkursie przeprowadzonym przez redakcję dziennika „Puls Biznesu” to dla nas wielkie osiągnięcie i potwierdzenie, że troska o sprawy społeczne w codziennej działalności jest szczególnie istotna w prowadzeniu działalności biznesowej – podkreśla Joanna Karawacka, manager ds. marketingu i PR Saltus Ubezpieczenia.

Zakład zdobył tytuł „Etycznej firmy” za działania na rzecz budowy i wzmacniania kultury organizacyjnej opartej na etyce i zasadach społecznej odpowiedzialności biznesu, wyróżniając się na tle innych przedsiębiorstw w Polsce.

– Od lat pracujemy nad tym, aby etyka i odpowiedzialność społeczna były nie tylko efektem, ale także fundamentem działalności Saltus Ubezpieczenia – podkreśla Michał Roszczynialski, Compliance Officer Saltus Ubezpieczenia. – Zależy nam na kompleksowym wdrażaniu zasad CSR w każdym aspekcie naszej działalności, od relacji z pracownikami i organizacji pracy po ofertę, jaką kierujemy do naszych klientów i partnerów biznesowych – dodaje.

Konkurs „Etyczna firma” od 2014 roku skupia firmy, dla których kodeks etyki nie jest jedynie elementem marketingowym, ale żyje nim cała organizacja. Tytuł może zdobyć jedynie ta firma, która spełnia rygorystyczne kryteria i przejdzie pomyślnie dwa etapy weryfikacji w formie szczegółowej ankiety, a następnie wywiadu z przedstawicielami PwC.

(AM, źródło: Saltus Ubezpieczenia)

Sąd Najwyższy nie uwzględnił skarg kasacyjnych Towarzystwa Chrystusowego ws. odszkodowania

0

31 marca Sąd Najwyższy (SN) oddalił (częściowo odrzucił) skargi kasacyjne wniesione od wyroku Sądu Apelacyjnego (SA) w Poznaniu z 2 października 2018 r. przez Towarzystwo Chrystusowe dla Polonii Zagranicznej i Dom Zakonny prowadzony przez to stowarzyszenie. W sprawie tej od pozwanych zasądzono rentę i zadośćuczynienie.

Oznacza to, że obie skargi kasacyjne nie zostały uwzględnione, a w mocy pozostają orzeczenia zarówno Sądu Okręgowego w Poznaniu, jak i Sądu Apelacyjnego w Poznaniu i wszystkie konsekwencje wynikające z tych wyroków. Kwoty, które zostały zasądzone, pozostają w dyspozycji osób, na których rzecz zostały zasądzone.

Skarga w tej sprawie trafiła do SN w marcu 2019 r. Zgromadzenie Towarzystwo Chrystusowe i Dom Zakonny Towarzystwa Chrystusowego złożyły wówczas kasację od wyroku SA, który utrzymał w mocy orzeczenie sądu I instancji zasądzającego w styczniu 2018 r. na rzecz kobiety gwałconej w dzieciństwie przez księdza – byłego zakonnika należącego do Towarzystwa – 1 mln zł zadośćuczynienia i 800 zł miesięcznie dożywotniej renty od zgromadzenia.

SN uznał, że związanie prawomocnym wyrokiem skazującym (art. 11 k.p.c.) nie wyłącza poczynienia przez sąd w sprawie cywilnej ustaleń dotyczących okoliczności wyeliminowanych przez sąd karny z opisu czynu zabronionego, wskazujących na popełnienie przez księdza katolickiego przestępstw przy nadużyciu zaufania ofiary, wynikającego z zadań powierzonych sprawcy przez kościelne osoby prawne sprawujące nad nim zwierzchni nadzór. W razie powierzenia przez instytuty zakonne duchownym zakonnym lub zakonnikom czynności służbowych do odpowiedzialności za szkody przez nich wyrządzone przy wykonywaniu tych czynności ma zastosowanie art. 430 k.c. 

W świetle art. 430 k.c., jeżeli sprawca działał w celu osobistym (dla korzyści osobistej), a wykonywanie powierzonej czynności służbowej umożliwiło mu wyrządzenie szkody, zwierzchnik nie może skutecznie podnieść zarzutu, że podwładny wyrządził szkodę tylko przy sposobności (przy okazji) realizacji powierzonych zadań.

Sygnatura sprawy: II CSK 124/19.

(AM, źródło: SN, gu.com.pl)

18,337FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie