Blog - Strona 1412 z 1497 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1412

Warta: 10 mln zł na walkę z koronawirusem zamiast na kampanię jubileuszową

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Grupa Warta przekaże 10 mln zł na wsparcie walki z epidemią COVID-19. Firma wykorzysta na ten cel m.in. środki, które miały być przeznaczone na kampanię jubileuszową z okazji 100-lecia działalności. Ubezpieczyciel wesprze szpitale zakaźne pomagające Polakom w czasie epidemii. Ponadto uruchomi akcję „Zostań w domu i pomagaj”, która zakłada, że część składki ze sprzedaży zdalnej zostanie przeznaczona na lokalne działania w ramach walki z epidemią.

– W obliczu wielkiego wyzwania, przed jakim wszyscy stanęliśmy, Warta dołącza do szerokiej koalicji ludzi, firm i instytucji wspierających walkę z koronawirusem. Jesteśmy w sytuacji, gdy solidarność i odpowiedzialność społeczna jest najważniejsza. Dlatego też chcemy skierować nasze działania nie tylko do jednej wybranej grupy, ale szeroko – aby przeciwdziałać wszelkim skutkom wirusa, również społecznym i psychologicznym. Zadaniem ubezpieczycieli, w tym Warty, jest pomagać – i to właśnie staramy się robić w przemyślany i punktowy sposób. Chcemy, aby nasza pomoc trafiła bezpośrednio tam, gdzie jest obecnie najbardziej potrzebna, w tym także do społeczności lokalnych – mówi Jarosław Parkot, prezes zarządu Warty.

Połowę z 10 mln zł Warta przekaże szpitalom, które są na pierwszej linii frontu walki ze skutkami koronawirusa. Środki finansowe zostaną rozdzielone pomiędzy wybrane placówki zakaźne. W ten sposób zakład zamierza wspomóc te miejsca, gdzie pomoc w danej chwili jest najbardziej potrzebna.

Z kolei w ramach akcji „Zostań w domu i pomagaj” firma przekaże część składki z każdej zawartej polisy na działania związane z walką z epidemią COVID-19. Kwota wsparcia może łącznie wynieść nawet 5 mln. Do pomocy zaangażowano także agentów pracujących obecnie w trybie zdalnym. W myśl hasła „Zostań w domu” pośrednicy, którzy znają dobrze potrzeby w swoim otoczeniu, zarekomendują lokalne organizacje wymagające wsparcia w walce z koronawirusem. Całkowita pomoc zostanie równo podzielona na poszczególne województwa i przekazana zgodnie z rekomendacją agentów.

– Dziś ludzie potrzebują działań, które ich wzmocnią, pomogą budować wspólnotę i poczucie solidarności. Szukają pozytywnych wzorców i codziennych bohaterów, którzy dadzą im nadzieję. To oczywiste, że w tych trudnych chwilach powinniśmy być razem i działać wspólnie. Dlatego nasi agenci będą mieli realny wpływ na to, jak środki zostaną wykorzystane. Wierzymy, że chętnie włączą się w akcję i będąc blisko swoich społeczności, pomogą nam wybrać obszary wymagające bezpośredniego wsparcia. Chcemy w ten sposób, aby każdy z naszych agentów miał możliwość zaangażowania się i wniósł swój wkład w niesioną pomoc – dodaje Jarosław Parkot.

(AM, źródło: Warta)

GrECo Polska: Marcin Demiańczuk pokieruje sektorem budownictwa i nieruchomości

0
Marcin Demiańczuk

Z początkiem kwietnia do zespołu GrECo Polska dołączył Marcin Demiańczuk. Jako dyrektor Sektora Budownictwa odpowiada za obsługę dużych projektów inwestycji budowlanych.

– Do dołączenia do zespołu GrECo Polska przekonała mnie wizja rozwoju i silna pozycja w zakresie ubezpieczeń związanych z inwestycjami. Sektor budownictwa to jeden z sektorów, który pozwoli GrECo Polska zwiększyć udziały w rynku i stać się jednym z wiodących konsultantów ds. ryzyka w tej dziedzinie – mówi Marcin Demiańczuk.

– Marcina Demiańczuka znam od wielu lat – dał się poznać jako wysokiej klasy specjalista oraz człowiek, z którym chciałbym współpracować. Jestem przekonany, że jego wieloletnie doświadczenie w przygotowywaniu i obsłudze kompleksowych programów ubezpieczeniowych dla dużych przedsiębiorstw zwiększy jakość obsługi świadczonej przez GrECo Polska. Razem ze swoim zespołem Marcin będzie w stanie dostarczyć naszym klientom doskonałych rozwiązań, tym bardziej że w związku ze skutkami gospodarczymi pandemii koronawirusa przed rynkiem budowlanym (i nie tylko) będzie stało wiele wyzwań – komentuje Paweł Paluszyński, prezes zarządu GrECo Polska sp. z o.o.

Marcin Demiańczuk jest związany z rynkiem ubezpieczeniowym od 25 lat. Karierę rozpoczynał w Warcie, a przez ostatnie 6 lat związany był z Aon Polska, gdzie zajmował stanowisko dyrektora Praktyki Inwestycji Budowlanych. Przygotowywał indywidualne programy ubezpieczeniowe dla największych inwestycji i projektów, obejmujące m.in. ubezpieczenia budowlano-montażowe, ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej ogólnej i zawodowej, ubezpieczenia cargo, ubezpieczenia majątkowe i utraty zysku.

Od 1 kwietnia jest dyrektorem Sektora Budownictwa i Nieruchomości GrECo Polska. Odpowiada za obsługę inwestycji i ryzyk z tym związanych, zarówno dla umów cyklicznych, jak i rozwiązań dedykowanych dla poszczególnych kontraktów, umów cyklicznych czy pojedynczych kontraktów drogowych i infrastrukturalnych.

Branża budowlana to specjalizacja, która wraz z sektorem energetycznym i przemysłem wydobywczym oraz transportem i logistyką są kluczowe w strategii rozwoju GrECo w Polsce.

(AM, źródło: GrECo)

UFG: Damian Ziąber nowym rzecznikiem prasowym

0

1 kwietnia Damian Ziąber objął funkcję rzecznika prasowego Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG). Do jego obowiązków będzie należało między innymi prowadzenie komunikacji z mediami.

Małgorzata Ślepowrońska, prezes zarządu UFG, komentując powołanie nowego rzecznika prasowego, podkreśliła jego doświadczenie na rynku ubezpieczeniowym. – Cieszymy się, że Damian Ziąber dołączył do zespołu UFG. Cenię jego doświadczenie, które budował od lat w zakładach ubezpieczeń i jestem przekonana, że wspomoże nas w prowadzeniu efektywnej komunikacji z rynkiem ubezpieczeniowym i innymi interesariuszami Funduszu.

Damian Ziąber przez ostatni rok był rzecznikiem prasowym i dyrektorem komunikacji korporacyjnej Grupy PZU, a jego wcześniejsze doświadczenie w branży ubezpieczeniowej obejmuje pracę m.in. dla Prudential w Polsce i pierwszego polskiego ubezpieczyciela w modelu direct – Link4. Komunikacją i budowaniem relacji z mediami zajmuje się od niemal 20 lat, zaś z branżą finansową i ubezpieczeniową związany jest od 2006 r. W swojej karierze był również jednym z pierwszych rzeczników klientów w Polsce w sektorze finansowym. Damian Ziąber jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego, studiował również w Europejskim Instytucie Uniwersyteckim we Florencji i Quadriga University w Berlinie.

(AM, źródło: UFG)

IV Europejski Kongres FECMA przełożony na sierpień

0

IV Europejski Kongres FECMA (Federation of European Credit Management Associations)  dla zarządzających należnościami handlowymi, który początkowo miał odbyć się w dniach 13–14 maja w Krakowie, został przesunięty na 26–27 sierpnia tego roku. Miejsce kongresu nie zmienia się. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Ogłoszona przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) pandemia spowodowana koronawirusem SARS-COV-2 oraz wejście w życie Rozporządzenia Ministra Zdrowia RP w sprawie ogłoszenia stanu epidemii uniemożliwiają bezpieczne i odpowiedzialne przygotowanie oraz organizację Kongresu FECMA w II kwartale 2020 roku.

Sytuacja, w jakiej znalazł się świat, będzie z pewnością jednym z tematów omawianych podczas wydarzenia. W chwili obecnej nadal trudno przewidzieć rozwój i konsekwencje pandemii koronawirusa.

Podczas kongresu odbywającego się pod hasłem „Managing Credit in Europe” zaprezentowane zostanie ponadto zróżnicowanie w podejściu do zarządzania kredytem kupieckim w najważniejszych gospodarkach europejskich. Wydarzenie będzie okazją do poznania specyfiki zarządzania należnościami w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Włoszech, a także wielu innych krajów w całej Europie.

Podczas kongresu omówione zostaną takie kwestie, jak kluczowe ryzyka dla przedsiębiorstw działających w Polsce oraz na rynkach zagranicznych, praktyki handlowe na europejskich rynkach eksportowych, specyfika zarządzania ryzykiem kredytowym oraz windykacji zagranicznej, najefektywniejsze instrumenty zabezpieczenia ryzyka kredytu kupieckiego oraz najlepsze praktyki związane z procesem zarządzania należnościami handlowymi.

Podczas kongresu mają wystąpić wybitni specjaliści – praktycy świata finansów. Prelekcje wygłoszą: Glen Bullivant, wiceprezes Chartered Institute of Credit Management, Ludo Theunissen, prezes Belgijskiego Instytutu Credit Management, Carsten Jünger, Head of Business Development, Consulting and Client Onboarding CRIF Credit Solutions GmbH, Eefje Van Craen, Head of Risk Solutions CEE, Bureau van Dijk – A Moody’s Analytics Company, Krisztina Szigeti, Regional Credit Manager CEE Ingram Micro, Josef Busuttil, przewodniczący FECMA, dyrektor wykonawczy MACM, John Lorié i Francesco Adorni, główni ekonomiści Atradius Credit Insurance, Andreas Schmitt, Head of Group Credit Management Rational AG, Cees Jansen, Nederlandse Vereniging voor Credit Management, Vincent-Bruno Larger, sekretarz generalny l’Association Française des Credit Managers et Conseils, dr Thomas Voller, partner EuroCollectNetLawyers, Robert Dyrcz, założyciel i prezes zarządu Polskiego Instytutu Credit Management oraz Chantal Joosse, Business Development Director & Strategic Partnerships Stenn International Ltd.

Kongres, który odbędzie się w Qubus Hotel Kraków, jest skierowany w szczególności do credit managerów, dyrektorów finansowych, głównych księgowych, kontrolerów oraz osób odpowiedzialnych za zarządzanie należnościami handlowymi i kredytem kupieckim.

Warunki uczestnictwa i rejestracja:

(am)

PFR: Przewodnik antykryzysowy dla przedsiębiorców

0

Wraz z wejściem w życie Tarczy Antykryzysowej Polski Fundusz Rozwoju (PFR) przygotował „Przewodnik Antykryzysowy dla Przedsiębiorców”. Materiał napisany przez ekspertów Grupy PFR zawiera informacje, jak w praktyce skorzystać z rozwiązań zawartych w Tarczy, jaką pomoc oferuje dla przedsiębiorstw i samorządów PFR oraz jak prowadzić firmę w dobie pandemii i dostosować się do nowej rynkowej rzeczywistości. 

Tarcza Antykryzysowa to pakiet ustaw obejmujący nowelizację ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (tzw. specustawy), ustawy o udzielaniu pomocy publicznej w celu ratowania lub restrukturyzacji przedsiębiorców oraz nowelizację ustawy o systemie instytucji rozwoju (PFR).

Pakiet ustaw tworzących Tarczę zawiera takie rozwiązania, jak m.in. zwolnienie ze składek na ZUS przez 3 miesiące dla samozatrudnionych i firm zatrudniających do 9 pracowników, dofinansowanie wynagrodzeń w firmach ze spadkiem obrotów – tzw. postojowe i niższy wymiar czasu pracy – dzięki czemu przedsiębiorca może aż o 80% obniżyć koszty zatrudnienia, możliwość odroczenia płatności do ZUS i fiskusa bez żadnych kosztów, wypłata 2080 zł dla osób na umowach cywilnoprawnych i samozatrudnionych czy dofinansowanie z urzędu pracy zatrudnienia pracownika (do 2500 zł miesięcznie) oraz bezzwrotna pożyczka na biznes. – Dodatkowo, w ramach wsparcia przedsiębiorców przesunięty został termin wdrożenia II etapu PPK – uzupełnia Robert Zapotoczny, prezes PFR Portal PPK. Według rządu, całkowita wartość pakietu to co najmniej 10% PKB.

Filary tarczy to:

  • Bezpieczeństwo Pracowników – o wartości 30 mld zł;
  • Finansowanie Przedsiębiorstw – 74,2 mld zł;
  • Ochrona Zdrowia – 7,5 mld zł;
  • Wzmocnienie Systemu Finansowego – 70,3 mld zł;
  • Program Inwestycji Publicznych – 30 mld zł.

PFR zaznacza, że dzięki powyższym rozwiązaniom do przedsiębiorców może trafić w najbliższym czasie dodatkowo ok. 30 mld zł (zarówno w formie wsparcia, jak i zwolnienia z danin publicznych). Fundusz radzi, aby zapoznać się z nimi przed podjęciem decyzji o ewentualnym zwolnieniu pracownika, która w dłuższym okresie czasu może okazać się niekorzystna, skutkując brakiem wykwalifikowanych rąk do pracy. Przykładowo dzięki objęciu go przestojem ekonomicznym czy obniżeniu mu wymiaru czasu pracy można przez kilka najbliższych miesięcy obniżyć koszty zatrudnienia nawet o 60–80%.

Istotną rolę we wspieraniu finansowania przedsiębiorstw i samorządów mają także instytucje rozwojowe skupione w Grupie PFR. I tak BGK wystawia dla firm gwarancje zabezpieczające do 80% wartości kredytu, który dzięki temu powinien być łatwo dostępny dla przedsiębiorstw. KUKE ubezpiecza obrót handlowy i pomaga w finansowaniu eksportu. ARP udostępnia pożyczki dla małych i średnich firm oraz preferencyjny leasing dla branży transportowej. PARP zapewnia dofinansowanie w postaci dotacji, a PAIH obsługę inwestycji zagranicznych. PFR z kolei umożliwia otrzymanie finansowania w postaci obejmowania udziałów lub akcji, obligacji lub pożyczek. Wszystkie te rozwiązania wraz z przykładami i sposobami korzystania zostały w praktyczny sposób opisane w Przewodniku Antykryzysowym dla Przedsiębiorców. 

Dzięki ekspertyzie PFR w obszarze start-upów i innowacji, przewodnik zawiera także praktyczne porady dotyczące pracy zdalnej, transformacji cyfrowej czy korzystania z narzędzi, które mogą pomóc w zapewnieniu funkcjonowania firmy i pozwolić na szybszy powrót do pełnej aktywności po zahamowaniu pandemii.

– W trudnych warunkach jednego z największych w historii kryzysów gospodarczych oraz ścisłych restrykcji sanitarnych najważniejsze jest szybkie dostosowanie się do zmieniającego się otoczenia zarówno przez przedsiębiorstwa, jak i samorządy oraz pracowników. Ważne jest zarządzanie antykryzysowe oraz wsparcie ze strony państwa i jego instytucji, aby solidarnie przejść przez ten kryzys. Jako Polski Fundusz Rozwoju zrobimy wszystko, co możliwe, aby zapewnić wsparcie dla polskiej gospodarki, kontynuację działalności firm oraz ochronę miejsc pracy. Mam nadzieję, że poza wsparciem  nasz przewodnik okaże się pomocny – powiedział Paweł Borys, prezes zarządu PFR.

Przewodnik będzie na bieżąco aktualizowany w miarę pojawiania się nowych rozwiązań i praktyk, a na specjalnej stronie przedsiębiorcy znajdą również artykuły, analizy oraz dodatkowe materiały dotyczące zagadnień zawartych w podręczniku oraz często zadawane pytania i odpowiedzi przygotowane przez ekspertów PFR. Na pytania odpowiadają także konsultanci w ramach centrum doradztwa dla przedsiębiorstw poprzez stronę internetową lub telefonicznie.

Przewodnik jest dostępny w formie elektronicznej na stronie:

www.pfr.pl/tarcza.

W nawiązaniu do przygotowanego „Przewodnika”, PFR Portal PPK opracował „Pakiet rozwiązań antykryzysowych”. Materiał ten prezentuje – w formie zestawienia – najważniejsze rozwiązania Tarczy Antykryzysowej, które mają umożliwić przedsiębiorcom obniżenie kosztów pracy oraz kontynuowanie  działalności pomimo trudności związanych z COVID-19. W przypadku pojawiania się nowych regulacji, materiał ten będzie na bieżąco aktualizowany.

„Pakiet rozwiązań antykryzysowych” jest dostępny do pobrania pod adresem:

https://www.mojeppk.pl/

PFR, koronawirus

(AM, źródło: PFR, Informacja dnia ISBNewsLetter, mojeppk.pl)

PIU: Europejskie projekty ubezpieczeniowe a COVID-19

0

Na blogu Polskiej Izby Ubezpieczeń Iwona Szczęsna, szefowa przedstawicielstwa PIU w Brukseli, zastanawia się, jakie konsekwencje dla ubezpieczeń będzie miało spowolnienie tempa prac nad projektami europejskimi, wynikające z przejścia misji Europejskiej i EIOPA na tryb zdalny.

Ekspertka zwraca uwagę, że obecnie tematem numer jeden tak w Polsce, jak i całej Europie jest pandemia COVID-19. W obu przypadkach troską instytucji jest zachowanie stabilności ubezpieczeń jako gwaranta bezpieczeństwa w długiej perspektywie. Iwona Szczęsna przypomina, że z tego powodu EIOPA wydała zalecenia dotyczące elastyczności nadzoru w odniesieniu do terminów sprawozdawczości nadzorczej i publicznego ujawnienia przez ubezpieczycieli, a polska Komisja Nadzoru Finansowego od razu je zastosowała. 

– Mimo utrudnionej sytuacji prace legislacyjne toczą się dalej. Tworzone są nowe dokumenty. Kraje członkowskie zgłaszają uwagi, dyskutują o nich podczas telekonferencji. Nie zmieniono żadnych terminów, poza wydłużeniem terminu na ocenę wpływu nowych wymogów wynikających z rewizji Solvency II. Tak więc poza tym przypadkiem mamy teoretycznie tyle samo czasu na europejskie projekty, co przed wybuchem pandemii. Teoretycznie, bo praktyka wygląda już inaczej – zaznacza przedstawicielka PIU. – Sytuacja w Brukseli dość szybko się zmienia. To, co tydzień temu było pewnikiem, dziś już nim nie jest. Mimo szerokich analiz dokumentów przygotowywanych na spotkania i wyposażenia krajowych reprezentantów w instrukcje do głosowania, brakuje czasu na decyzje w sprawach ubezpieczeniowych. Nie ma nawet dyskusji na ten temat. Są przekładane na kolejne spotkania. Kluczowa dla branży rewizja Solvency II spada więc teraz z agendy – dodaje.

Iwona Szczęsna nie ma wątpliwości, że choć oficjalnie nie pojawiła się informacja o wydłużeniu procesów legislacyjnych dotyczących branży ubezpieczeniowej, to należy się tego spodziewać. – Zdrowy rozsądek podpowiada, że zaraz po pandemii trzeba będzie w pierwszej kolejności nakręcić europejską gospodarkę, pierwszeństwo więc będą miały regulacje sprzyjające inwestycjom i rozwojowi. Inne będą musiały poczekać. Nie łudźmy się jednak, że będą to dowolne inwestycje – Unia nadal będzie naciskać, aby wszystkie miały kolor zielony oraz wspierały transformację cyfrową – podkreśla ekspertka.

Zastrzega jednocześnie, że choć Solvency II nie będzie priorytetem dla brukselskich urzędników, to jednak nie oznacza to, że stracą oni zainteresowanie pomysłami branży. – To będzie dla nas szansa na to, aby Solvency II umożliwiło branży jeszcze lepsze wspieranie gospodarki poprzez ograniczenie obecnych obciążeń regulacyjnych. Ostrożnościowe podejście nadzorcze zejdzie na drugi plan, a argument dużych kosztów będzie więcej ważył niż dotychczas – podsumowuje Iwona Szczęsna.

(AM, źródło: blog PIU)

Crawford Polska przygotowany na wzrost liczby roszczeń związanych z koronawirusem

0

Crawford Polska, spodziewając się w najbliższym okresie zwiększonej liczby roszczeń finansowych, zwiększa swoje zasoby w zakresie specjalistów likwidatorów o wykształceniu finansowo-księgowym z doświadczeniem w likwidacji skomplikowanych szkód utraty zysku w Polsce i za granicą.

Będąc częścią międzynarodowej niezależnej sieci ekspertów szkód finansowych CFAS (Crawford Forensic Accounting Services), firma dysponuje dostępem do informacji na temat roszczeń bezpośrednio i pośrednio związanych z COVID-19 w krajach, gdzie rozwój epidemii jest bardziej zaawansowany, a liczba roszczeń ubezpieczeniowych jest rozpatrywana na szerszą skalę niż w Polsce. 

Crawford Polska podkreśla, że prowadzi nieprzerwaną działalność, zapewniając klientom pełen zakres dotychczas świadczonych usług, jednak większość pracowników firmy pracuje już zdalnie. Wszystkie osoby pracujące z  domu posiadają sprzęt i oprogramowanie zapewniające pełne bezpieczeństwo pracy zdalnej i przesyłanych danych oraz przeszły odpowiednie szkolenia dotyczące zarówno ochrony danych osobowych, jak i bezpieczeństwa pracy poza biurem.

Z uwagi na obowiązujący na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stan epidemii Crawford Polska apeluje o przesyłanie wszelkiej dokumentacji oraz korespondencji wyłącznie drogą elektroniczną. Powyższe jest podyktowane bezpieczeństwem zarówno klientów, jak i pracowników i ma na celu przeciwdziałanie potencjalnemu rozprzestrzenianiu koronawirusa.

(AM, źródło: Crawford)

Link4: Specjalna infolinia szkodowa dla walczących z epidemią

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

1 kwietnia Link4 uruchomił specjalną infolinię szkodową dla klientów, którzy pracują w służbach medycznych i publicznych oraz pomagają w czasie pandemii COVID-19 w ramach wolontariatu. Ich zgłoszenia będą realizowane w pierwszej kolejności. Firma chce w ten sposób wesprzeć klientów, którzy stoją dziś na pierwszej linii frontu w walce z wirusem.

– W czasie epidemii staramy się działać holistycznie. Wspieramy finansowo służby medyczne, ale też myślimy o naszych klientach, którzy z narażeniem własnego zdrowia i życia pomagają w tym czasie innym – wyjaśnia Marek Wasilewski, dyrektor Pionu Szkód  Link4. – To oni, jak nikt inny, zasługują dziś na priorytetową obsługę i to jeden ze sposobów, w jaki chcemy docenić ich zaangażowanie – dodaje.

(AM, źródło: Link4)

Mondial Assistance: Ruszyła bezpłatna platforma z poradami lifestyle’owymi

0

Mondial Assistance zdecydowało się wesprzeć akcję #zostanwdomu i 27 marca uruchomiło portal DzialamyZdalnie.pl zawierający porady lifestyle’owe, m.in. rady dietetyczki, treningi, pomysły na zabawy z dziećmi i rekomendacje książkowe. Serwis ma służyć jako inspiracja dla osób, które stosują się do zaleceń rządu i w czasie epidemii zostają w domu.

– Wielu z nas, którzy dla bezpieczeństwa swojego i innych zostają i pracują w domach, szuka w internecie sposobów na nudę i atrakcyjne spędzenie wolnego czasu. My zebraliśmy pomysły z różnych dziedzin i przekazujemy je jako inspiracje w formie wideo – najbardziej atrakcyjnej dla odbiorcy. Widzimy, że zapotrzebowanie na tego typu treści jest ogromne, szczególnie w ostatnich dniach, kiedy zaczął obowiązywać zakaz przemieszczania się – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Mondial Assistance.

W dziale Dieta dostępne są porady dotyczące zdrowego gotowania i potraw, które wzmacniają odporność, co jest szczególnie istotne w czasie zwiększonego ryzyka zachorowania. W dziale Fitness użytkownicy znajdą przykładowe plany treningowe, które łatwo wykonać w domu, nawet jeśli brak odpowiedniego sprzętu. Dla tych, którzy chcieliby zachęcić do ruchu dzieci, przygotowano przykładowe lekcje różnych stylów tańca. Z kolei w dziale Uroda znajdują się porady dotyczące tajników makijażu.

Użytkownicy serwisu znajdą w nim również rekomendacje ciekawych książek i poznają gry planszowe dla tych najmłodszych i trochę starszych.

– To nasza odpowiedź na lawinę zapytań spływających od naszych partnerów biznesowych, którzy szukali tego typu produktu. Teraz dostaną od nas specjalne kody dostępu do platformy, które będą mogli dystrybuować wśród swoich klientów, czyli posiadaczy różnego typu produktów ubezpieczeniowych i bankowych – mówi Piotr Ruszowski.

Jak zapewnia, treści dostępne na platformie będą stale rozwijane i uzupełniane.

– Planujemy długofalowy rozwój tego produktu. Chcemy zbudować prężnie działającą platformę, nie tylko na czas kryzysu – zapewnia Piotr Ruszowski.

(AM, źródło: Mondial Assistance)

Coface: Moody’s dokonała rewizji sektora ubezpieczeń należności

0

Agencja ratingowa Moody’s utrzymała dla Coface ocenę ratingową IFS (Insurance Financial Strength) na poziomie A2. Prognozę tej oceny zmieniła na negatywną.

Agencja Moody’s, w ramach analizy sektora ubezpieczeń kredytowych, szacuje, że postęp pandemii koronawirusa oraz środki podejmowane przez rządy w celu spowolnienia jej rozprzestrzeniania, mogą postawić w najbliższym czasie wszystkich ubezpieczycieli należności w trudnej sytuacji. W ocenie agencji utrzymanie ratingu na poziomie A2 potwierdza odporność i wytrzymałość Coface, dzięki możliwości korygowania krótkoterminowego ryzyka oraz dzięki stabilności finansowej.

Dodatkowo agencja dostrzega działania wdrożone przez rządy państw, mające na celu wsparcie sektora MŚP, co mogłoby obniżyć koszty ubezpieczycieli kredytowych.

Na koniec 2019 r. współczynnik wypłacalności Coface (Solvency ratio) osiągnął poziom 190%, wyższy niż wymagany zakres wynoszący 155–175%. Dodatkowo na początku kryzysu ubezpieczyciel zmniejszył w znaczącym stopniu ryzyko portfela inwestycyjnego, którego płynne aktywa zwiększyły się do poziomu 22% w porównaniu z około 7% na koniec ub.r. W związku z tym spadek na rynkach finansowych nie spowodował obniżenia współczynnika wypłacalności w wyższym stopniu niż korekta przewidywana przez grupę.

(AM, źródło: Coface:

18,374FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie