Blog - Strona 298 z 1487 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 298

Warta umożliwia brokerom samodzielne ofertowanie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Portal dla Brokera Warty zyskał nową funkcjonalność – ofertowanie prostych produktów korporacyjnych. Dzięki niej od 19 kwietnia brokerzy mogą w ciągu kilku minut samodzielnie uzyskać wiążącą ofertę. Jeśli klient ją zaakceptuje, to mogą oni również wygenerować polisę.

Nowa sekcja w Portalu dla Brokera nosi nazwę „Sprzedaż”. Dzięki niej broker będzie mógł w każdej chwili, przez 24 godziny na dobę, wygenerować za pośrednictwem serwisu ofertę dla klienta. Pierwszą ofertą produktową w ramach nowej funkcjonalności jest OC Zawodowa Przewoźnika Drogowego. Ubezpieczenie umożliwia przewoźnikowi udokumentowanie przed organem wydającym zezwolenie lub licencję na wykonywanie działalności przewozowej posiadanie minimalnej zdolności finansowej, wymaganej zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (1071/2009 z dn. 21.10.2009 r. ustanawiającego wspólne zasady warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylającego Dyrektywę Rady 96/26 WE – z późniejszymi zmianami).

Kolejne oferty już wkrótce

Warta deklaruje, że obecnie trwają prace nad rozszerzeniem gamy produktów korporacyjnych dostępnych na Portalu dla Brokera. Do końca roku mają w nim znaleźć się kolejne 3–4 oferty. Zakład koncentruje się na prostszych produktach, niewymagających pogłębionej oceny ryzyka. Zastrzega jednak, że ścieżka samodzielnego ofertowania przez Portal dla Brokera będzie pozwalała również na obsłużenie bardziej skomplikowanych zapytań, w których potrzebne będzie zaangażowanie negocjatora czy underwritera.

Prosty mechanizm ze wsparciem

Ilość danych wymaganych do wygenerowania polisy jest minimalna. W ramach procesu broker wybiera z listy negocjatorów opiekuna oferty, który w razie potrzeby będzie wspierać brokera, jeżeli pojawi się taka potrzeba (np. obsługa nietypowego aneksu lub ścieżka akceptacyjna, jeżeli wnioskowany zakres ubezpieczenia będzie wymagał zaangażowania negocjatora).

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Jakub Papuga członkiem zarządu towarzystw Polski Gaz

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Na odbywającym się 26 kwietnia posiedzeniu Komisji Nadzoru Finansowego Jakub Papuga został zatwierdzony jako członek zarządu odpowiedzialny za zarządzanie ryzykiem w Polski Gaz TUW oraz Polski Gaz TUWnŻ.

Jakub Papuga jest absolwentem Wydziału Matematyki Stosowanej Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Od 2011 roku związany jest z Grupą PZU. Od 2018 roku jest członkiem zarządu TUW PZUW, gdzie odpowiada za obszar zarządzania ryzykiem oraz obszar IT.

Towarzystwami Polski Gaz po przejęciu ich przez PZU SA kieruje aktualny zarząd TUW PZUW

(AM, źródło: KNF)

Resort rolnictwa pomoże nieubezpieczonym sadownikom poszkodowanym przez przymrozki

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi pracuje nad formą pomocy dla sadowników, którzy nie ubezpieczyli się od wiosennych przymrozków, a ich uprawy ucierpiały z powodu warunków, z jakimi mieliśmy do czynienia w ostatnich dniach – przekazał 26 kwietnia w Sejmie wiceminister Stefan Krajewski.

Wiceszef resortu zaznaczył jednocześnie, że wbrew niektórym opiniom, można było ubezpieczyć sady owocowe od wiosennych przymrozków – podał farmer.pl za PAP.

– Taka możliwość była, ale nie na wiosnę tego roku, a na jesieni roku ubiegłego – przypomniał Stefan Krajewski. Dodał, że w poprzednich latach było możliwe zawarcie umowy ubezpieczenia na wiosnę, „ale wiele osób, które ubezpieczyło swoje uprawy (na wiosnę) później te wnioski wycofało, w związku z tym zakłady ubezpieczeń zdecydowały się na to, żeby ubezpieczać uprawy od przymrozków wiosennych jesienią roku poprzedniego”.

Wiceminister dodał również, że w uzgodnieniach międzyresortowych i konsultacjach społecznych jest już projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich, przewidujący zwiększenie dotacji z budżetu i podniesienie maksymalnej wysokości dopłat do składki z 65 do 70%.

Więcej

(AM, źródło: farmer.pl, PAP)

Klienci obawiają się o swoje zdrowie

0
Marek Twardowski

Rozmowa z Markiem Twardowskim, dyrektorem Departamentu Rozwoju Produktów w TUnŻ Warta

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Jak wygląda podejście klientów do ubezpieczeń na życie? Czy po zmianach związanych z pandemią widzicie jakieś nowe trendy w tym zakresie?

Marek Twardowski: – Niebawem miną dwa lata od oficjalnego ogłoszenia końca pandemii Covid-19 w naszym kraju. W tym czasie pojawiło się wiele analiz, które podsumowywały ten trudny okres na różnych płaszczyznach. Ja chciałbym zwrócić uwagę na dwie kwestie kluczowe dla rynku ubezpieczeń na życie.  

Po pierwsze, pandemia uświadomiła nam boleśnie kruchość naszego życia – w czasie około dwóch lat doświadczyliśmy blisko 250 tys. nadmiarowych zgonów. To tak, jakby zniknęli z Polski wszyscy mieszkańcy Gdyni!

A druga kwestia, która została boleśnie obnażona przez ograniczenia pandemiczne, to problem z dostępem do publicznego systemu ochrony zdrowia.

Wielu z nas musiało wspierać swoich bliskich w procesie leczenia ciężkich chorób w warunkach bardzo ograniczonego lub wręcz niemożliwego dostępu do służby zdrowia. Ten czas uświadomił nam, jak bardzo potrzebujemy „planu B”. Badanie przeprowadzone przez naszą firmę w grudniu 2023 r. pokazało, że 70% respondentów obawia się ciężkiego zachorowania. Pandemia minęła, ale my wciąż borykamy się z długimi kolejkami do specjalistów i kluczowych zabiegów. Niejednokrotnie zmuszeni jesteśmy szukać innych rozwiązań, aby uzyskać leczenie. A to niestety oznacza wydatki, i to często znacznie przekraczające możliwości wielu chorych. Ze wspomnianego wyżej badania wynika, że jedynie ok. 30% respondentów posiada oszczędności na czas leczenia.

Istnieje więc przestrzeń na wzrost sprzedaży ubezpieczeń.

– Zdecydowanie tak. Przykładem są nasze wyniki, a także wyniki branży, z ubiegłego roku. Zanotowaliśmy wzrost sprzedaży, co przełożyło się na 1,4 mld zł przypisu składki brutto i wzrost liczby klientów posiadających ubezpieczenie na życie Warty o 10% rok do roku.

Co ciekawe, sprzedaż rośnie pomimo wysokiej inflacji i ograniczania wydatków przez klientów. To pokazuje, że Polacy stają się coraz bardziej świadomi problemów dotyczących zdrowia. Starają się jednocześnie zaradzić ograniczonemu dostępowi do leczenia w systemie publicznym.

Co ważne, po rozwiązania ubezpieczeniowe sięgają coraz młodsze osoby, dostrzegające fakt, że ciężkie zachorowania i wypadki nie są tylko domeną osób po sześćdziesiątce. Dla przykładu, co dziesiąty zawał dotyka osoby przed 45. rokiem życia. W ostatnich latach o 35% wzrosła liczba udarów u kobiet w wieku 18–34 lat, a liczba zachorowań na raka jelita grubego u pacjentów poniżej 50 lat zwiększyła się o 50%.

Czy agenci widzą te trendy? Czy chcą oferować ubezpieczenia na życie swoim klientom?

– Wszyscy zdajemy sobie sprawę z faktu, że aby skutecznie oferować produkty ubezpieczeniowe, niezbędni są agenci potrafiący prawidłowo rozpoznać potrzeby klientów oraz dobrać im jak najlepsze rozwiązanie.

Naszą ogromną przewagą jest szeroka sieć sprzedaży, uwzględniająca także agentów ubezpieczeń majątkowych. Od kilku lat wspieramy ich aktywnie w rozwoju kompetencji, zapewniając narzędzia do profesjonalnej sprzedaży ubezpieczeń na życie. Przekłada się to na ich coraz wyższą aktywność. Naszą rolą jest zapewniać im dobre produkty ubezpieczeniowe oraz rozwiązania ułatwiające proces sprzedaży i z tego zadania staramy się wywiązać wzorowo. 

Jakiej więc oferty potrzebują agenci, aby móc spełnić oczekiwania klientów?

– Patrząc na nasze doświadczenie, widzę dwa kluczowe segmenty klientów. Z jednej strony są to osoby, które patrzą na ubezpieczenie głównie przez pryzmat odpowiadającego im zakresu ochrony i sum ubezpieczenia, a nie ceny. Takich klientów z roku na rok jest coraz więcej. Rolą agenta w tej sytuacji jest dokładna analiza potrzeb klienta i dopasowanie zakresu ochrony do tych oczekiwań. Dobrym przykładem są ryzyka chorobowe czy ryzyko niezdolności pracy. Jeśli agent w procesie sprzedaży zaproponuje takie ryzyko, to jest ono zazwyczaj przez ubezpieczającego wybierane. Z klientem świadomym, bardziej zamożnym rozmawia się przez pryzmat potrzeb, a nie ceny.

Druga grupa klientów to osoby poszukujące szerokiego zakresu ochrony w atrakcyjnej cenie. Dla nich większe znaczenie ma liczba zdarzeń objętych zakresem ochrony, nawet jeśli nie są połączone z wysokimi wypłatami. To są klienci, którzy chcą zagwarantować sobie wsparcie finansowe w rozmaitych sytuacjach życiowych. Przykładem rozwiązania dla takich osób jest nasza Warta dla Ciebie i Rodziny.

Odświeżona wersja tego ubezpieczenia właśnie trafiła do sprzedaży. Co nowego proponujecie klientom?

– Przyzwyczajamy się do cyklicznych, znacznych zmian w produkcie Warta dla Ciebie i Rodziny. Kolejna wersja produktu jest już dostępna, a pierwsze dni sprzedaży potwierdzają jej dużą popularność. W nowej odsłonie wprowadziliśmy wiele istotnych zmian, które mają odpowiadać na zmieniające się trendy.

Jedną z nich jest ukierunkowanie nowego zakresu na zapewnienie klientom szerszej pomocy w leczeniu i w powrocie do zdrowia. W nowej odsłonie podnosimy sumy ubezpieczenia na wybranych ryzykach chorobowych oraz limity w określonych usługach medycznych, w tym np. rehabilitacji. Generalnie oferujemy klientom jeszcze szerszą pomoc poprzez wypłatę świadczeń, pomoc w weryfikacji diagnozy przez lekarzy z zagranicznych placówek medycznych czy usługi assistance, uwzględniające np. rehabilitację, konsultacje lekarskie czy badania.

Wprowadziliśmy także nowe opcje rozszerzające zakres ochrony. Mam tutaj na myśli trzy nowe pakiety, w tym obejmujący choroby cywilizacyjne czy niezdolność do pracy. Zoptymalizowaliśmy liczbę wariantów produktu oraz wprowadziliśmy nowe progi wiekowe dla klientów. Teraz mamy jeszcze lepiej dopasowaną ofertę dla osób w różnym wieku. Młode osoby, często spędzające aktywnie swój wolny czas, z pewnością będą zainteresowane zwiększonymi sumami ubezpieczenia w przypadku świadczeń za następstwa nieszczęśliwych wypadków czy wyższymi limitami na rehabilitację. Jestem pewny, że tak jak poprzednie wersje, nowa edycja produktu spotka się z dużym zainteresowaniem agentów i klientów.

Co słychać w ubezpieczeniach zdrowotnych?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Jak kształtowała się aktywność dyskusji na temat ubezpieczeń zdrowotnych? Sprawdzimy to w najnowszej analizie, przeglądając dane z okresu od sierpnia 2023 r. do końca marca 2024 r. i koncentrując się szczegółowo na trendach średnioterminowych.

Rzut oka na wykres natężenia wzmianek oraz interakcji pozwala zauważyć, że aktywność dyskusji w badanym okresie plasowała się na stosunkowo stabilnym pułapie, z dwoma zauważalnymi wzrostami: w listopadzie 2023 oraz marcu 2024 r. W pierwszym przypadku największym zainteresowaniem cieszyła się komunikacja promująca oferty poszczególnych firm, w drugim natomiast, mimo wykluczenia fraz dotyczących ZUS, ubezpieczeń społecznych itp. znaczną popularność zyskiwał kontekst składki zdrowotnej.

Najbardziej widoczny wzrost zaangażowania, przypadający na luty 2024 r., także wiązał się z kwestią promowania oferty towarzystw ubezpieczeniowych w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych.

Można wysnuć więc wniosek, że natężenie komunikacji w tym obszarze cechuje się sezonowością (wyraźny wzrost zainteresowania tematem przed końcem roku), a czynnikiem zauważalnie oddziałującym na ten krajobraz może być komunikacja własna branży.

Najaktywniejsi autorzy

W ścisłej czołówce najbardziej aktywnych profili publikujących na Facebooku znalazły się: LINK4 Mama i Tata (208 wzmianek, 9,3 tys. interakcji) oraz ERGO Hestia (103 wzmianki, 2,6 tys. interakcji). Na wyróżnienie zasługują też Nationale-Nederlanden (tylko 14 wzmianek, które wygenerowały jednak 5 tys. interakcji), Compensa Polska (47 wzmianek, 2,5 tys. interakcji), Allianz Polska (56 wzmianek, 1,2 tys. interakcji) i PZU (34 wzmianki, 1,1 tys. interakcji).

Taka charakterystyka komunikacji w obrębie badanych fraz wskazuje na dominującą rolę profili branżowych w kreowaniu dyskursu związanego z tematem. Można uznać więc, że treści tego rodzaju dla wielu internautów mogą być pierwszym źródłem pozyskiwania wiedzy odnośnie do tego typu ubezpieczeń, a aktywność profili związanych z towarzystwami ubezpieczeniowymi ma niebagatelny wpływ na sumaryczny zasięg badanego obszaru w sieci.

Z kolei na platformie X/Twitter przeważały dyskusje polityczne, związane z ostatnim wzrostem zainteresowania składką zdrowotną – m.in. Ryszard Petru, Michał Szczerba, Anna-Maria Żukowska czy też Alicja Defratyka. Taka charakterystyka ruchu wskazuje na diametralnie inny przebieg komunikacji w tym kanale – był to często emocjonalny dyskurs, skupiony na bieżących wydarzeniach politycznych i społecznych. Jest to więc kanał mniej atrakcyjny stricte z punktu widzenia działań marketingowych firm z branży.

Kluczowe obszary

Analiza najczęściej występujących kontekstów wypowiedzi wskazuje na relatywnie niewielkie zróżnicowanie tematyczne kluczowych wątków, obecnych w popularnych przekazach.

Dominują konteksty odnoszące się do kwestii bezpośrednio związanych z ubezpieczeniami zdrowotnymi, opieką zdrowotną i ochroną zdrowia, kosztami leczenia czy też składkami (być może także w kontekście dyskusji o składce zdrowotnej).

Warto odnotować również obecność treści odnoszących się do nowotworów – wszak obawa przed schorzeniami onkologicznymi może być jedną z przyczyn zainteresowania polisami na zdrowie.

Podsumowanie

Aktywność dyskusji w sieci w średnim terminie, a także analiza trendu długofalowego (zainteresowanie ubezpieczeniami zdrowotnymi w wyszukiwarce Google w ciągu ostatnich pięciu lat) wskazują na stałą i stabilną popularność badanego tematu.

Ubezpieczenia zdrowotne pozostają jednym z kluczowych obszarów branży, niezależnie od koniunktury. Jednocześnie warto zwrócić uwagę na rozwój rynku medycznego i rosnącą świadomość w zakresie profilaktyki.

Warto zauważyć, że zdecydowaną przewagę na Facebooku osiągały profile branżowe, które miały znaczący wpływ na kreowanie komunikacji w tym kanale – w takim ujęciu szerokie dotarcie to nie tylko walor promocyjny, ale także odpowiedzialność w zakresie informowania i budowy świadomości wśród odbiorców.

Michał Ryszka
szef działu analitycznego IBiMS

Rower i polisa, czyli połączenie idealne

0
Grzegorz Piotrowski

Chociaż do niektórych nacji rozkochanych w jeździe na rowerze Polakom wciąż wiele brakuje, to jednak w ostatnich latach widać, że w Polsce cieszą się one coraz większą popularnością.

Trzeba pamiętać, że tak jak w wielu innych sytuacjach, również podczas jazdy na rowerze może dojść do różnych niezbyt przyjemnych zdarzeń.

Poziom bezpieczeństwa na polskich drogach, chociaż wciąż bardzo wolno, ale jednak się poprawia. Dotyczy to także rowerzystów, których z roku na rok przybywa.

Według danych Komendy Głównej Policji w 2016 r. zanotowano 4737 wypadków z udziałem rowerzystów, w których rannych zostało 4 298 osób, a śmierć poniosło 271. Ostatnie statystyki z 2022 r. są zdecydowanie bardziej optymistyczne – wypadków było 3685, rannych 3356, a zabitych zdecydowanie mniej – 170 osób. Trzeba jednak pamiętać, że rower nigdy nie będzie należał do najbezpieczniejszych środków transportu, co rodzi niestety określone konsekwencje dla jego użytkowników.
Wypadki, chociażby ze względu na rosnącą liczbę jednośladów na ulicach i drogach, będą się zdarzać i należy robić wszystko, aby ich uniknąć, dbając o bezpieczeństwo w ruchu. Jeżeli jednak już do nich dojdzie, warto przekonać osoby korzystające z rowerów, nawet jeżeli tylko sporadycznie, do tego, aby pomyślały o tym, jak poradzić sobie w sytuacji, kiedy dojdzie do mniej lub bardziej poważnego zdarzenia na drodze. I z roku na rok udaje się to zrobić, gdyż coraz więcej osób korzysta z ubezpieczeń skierowanych do tej grupy klientów, chociaż jak wynika z badań, nie jest to jeszcze podejście zbyt powszechne.

– Zauważyliśmy zdecydowany wzrost zainteresowania ubezpieczeniami rowerów. Szczególnie zaskakujące jest to, że zimą, gdy tradycyjnie mniej osób korzysta z rowerów, notujemy znaczący wzrost sprzedaży polis rowerowych. Analizując dane, możemy stwierdzić, że w lutym rok do roku obserwujemy nawet ok. 30% wzrostu w sprzedaży. Niemniej jednak naturalnie szczyt zainteresowania tego rodzaju ubezpieczeniami przypada na okres od marca do października – mówi Kinga Piotrowska, specjalistka ds. komunikacji w CUK Ubezpieczenia.

Polisa powinna kompleksowo chronić rower i jego użytkownika. Kradzież lub uszkodzenie sprzętu czy wyposażenia podczas kolizji to paradoksalnie najmniejszy problem. Można wtedy liczyć na pokrycie kosztów naprawy lub zwrot wydatku poniesionego na zakup, kiedy rower zostanie skradziony.

Trzeba też pamiętać, że rowerzysta, będąc uczestnikiem ruchu drogowego, nie tylko jest narażony na szkody, w postaci urazów czy kontuzji, ale może niestety sam być sprawcą podobnych zdarzeń u innych. Uszkodzenie innego pojazdu czy kolizja, podczas której ucierpią inni, to „niebezpieczeństwo” roszczeń ze strony poszkodowanych. Ich wysokość, w zależności od rodzaju zdarzenia, może sięgać kilkudziesięciu lub nawet kilkuset tysięcy złotych.

Zdecydowanie najpoważniejszy kłopot będzie wówczas, kiedy ucierpi sam rowerzysta, doznając uszczerbku na zdrowiu. Wtedy z pewnością przyda się odszkodowanie wypłacone przez ubezpieczyciela, np. na pokrycie kosztów rehabilitacji.
Zaletą dostępnych polis jest m.in. możliwość dopasowania zakresu ochrony i sum ubezpieczenia, np. w kwestii NNW czy OC do potrzeb, ale również własnych możliwości finansowych. Ceny polis nie są wygórowane, a samo zawarcie umowy, z reguły całkowicie online, to dosłownie kilka minut. Warto poświęcić ten czas i rozpocząć sezon w pełni przygotowanym do jazdy.

– Klientów korzystających z ubezpieczeń rowerowych cechuje różnorodność w wyborze zakresu ochrony, która jest uzależniona od wartości roweru oraz rodzaju aktywności w sezonie.

Warto zwrócić uwagę na sposób zakupu polisy. Nasze dane wskazują, że najczęściej wybieranymi kanałami są Contact Center, internet oraz bezpośrednie spotkania z agentem. To szczególnie interesujące z perspektywy agenta, gdyż nasz system OmniCUK integruje wszystkie kanały sprzedaży, co oznacza, że agent otrzymuje prowizję niezależnie od sposobu zakupu lub wznowienia polisy przez klienta – dodaje Kinga Piotrowska.

Grzegorz Piotrowski

gpiotrowski@o2.pl

UFG: O czym pamiętać przed wyjazdem autem na weekend majowy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W związku ze zbliżającym się długim weekendem majowym Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny radzi, aby przed udaniem się w podróż samochodem sprawdzić, czy jego właściciel zadbał o obowiązkowe OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Z usługi często korzystają poszkodowani w zdarzeniach drogowych, by upewnić się, czy i gdzie ubezpieczony był sprawca.

– Z danych zaraportowanych przez ubezpieczycieli do Ośrodka Informacji UFG wynika, że w ubiegłym roku to właśnie maj był rekordowym miesiącem pod względem liczby zaistniałych szkód komunikacyjnych. Było ich wtedy ponad 153 tysiące. Mowa o zdarzeniach zgłaszanych zarówno w ramach obowiązkowego ubezpieczenia OC, jak i dobrowolnego AC – mówi Damian Ziąber, rzecznik prasowy UFG. – Chociaż OC jest obowiązkowe, to w praktyce niestety zdarza się, że niektórzy posiadacze pojazdów z jakiegoś powodu o to nie zadbali. Co roku identyfikujemy mnóstwo takich przypadków, wciąż wiele osób powoduje wypadek, nie posiadając ważnego ubezpieczenia. W takiej sytuacji to my, czyli Fundusz wypłacamy poszkodowanym należne środki. Następnie jednak dochodzimy od sprawcy ich zwrotu. Z powodu braku OC można popaść w naprawdę spore długi. Rekordzista ma do zwrotu ponad 2,3 mln zł – dodaje. 

Ważność OC ppm. można łatwo i szybko sprawdzić przez internet. Wystarczy na stronie UFG.pl wpisać numer rejestracyjny pojazdu. Jest to bardzo popularna usługa, w ubiegłym roku skorzystano z niej ponad 19 mln razy.

Warto też pamiętać, że w razie spowodowania wypadku bez ważnego OC ppm. za szkody solidarnie odpowiadają właściciel pojazdu oraz kierowca. Dlatego należy zachować czujność, pożyczając auto, np. od kogoś z rodziny, z wypożyczalni, korzystając z pojazdu zastępczego czy samochodu w systemie car sharing.

Autem za granicę

Ważna polisa OC jest równie istotna w przypadku wyjazdu autem poza Polskę. W większości krajów europejskich honorowane jest ubezpieczenie wykupione w Polsce. Należy jednak mieć przy sobie papierowe potwierdzenie (certyfikat). W niektórych krajach (m.in. w Albanii, Macedonii Północnej czy Ukrainie) konieczna będzie dodatkowo Zielona Karta. Z kolei w jeszcze innych może być konieczne wykupienie na granicy ubezpieczenia granicznego. W przypadku braku OC podczas zagranicznych wojaży należy się liczyć z poważnymi konsekwencjami. W niektórych krajach grozi za to nawet konfiskata pojazdu lub kary rzędu 5–8 tys. euro, nie mówiąc o wydatkach w razie spowodowania szkody nieubezpieczonym autem.

UFG radzi, aby zadbać też o inne dokumenty i aspekty związane z bezpieczną podróżą poza Polskę. Najważniejsze dokumenty, takie jak dowód osobisty lub paszport, prawo jazdy oraz dowód rejestracyjny, należy mieć w wersji tradycyjnej (nie cyfrowej). Ponadto warto też sprawdzić, jakie przepisy drogowe i zasady dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdu obowiązują w docelowym kraju podróży oraz w tranzytowych. Na wszelki wypadek można też wydrukować i mieć przy sobie oświadczenie o zdarzeniu drogowym. W wersji polsko-angielskiej można je pobrać ze strony Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.

(AM, źródło: UFG)

Warta ponownie liderem jakości obsługi klienta

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

2023 był siódmym rokiem z rzędu, w którym Warta osiągnęła najlepszy rezultat w sprawozdaniu Rzecznika Finansowego w segmencie ubezpieczeń majątkowych (cały dział II), uzyskując wynik na poziomie 64%. Firma zajęła także najwyższą pozycję w ubezpieczeniach komunikacyjnych.

– Już siódmy rok z rzędu sprawozdanie Rzecznika Finansowego jest wyraźnym potwierdzeniem, że to Warta zapewnia najwyższą jakość obsługi klienta na rynku ubezpieczeń majątkowych. Cały czas naszymi działaniami udowadniamy, że nawet w trudnych sytuacjach podchodzimy do spraw klientów empatycznie i rzetelnie. Coroczna pozycja lidera to sukces, który osiągamy przede wszystkim dzięki zaangażowaniu całego zespołu, który dba o długofalowe relacje i podejmuje wszelki wysiłki, by skutecznie rozwiązać ewentualne nieporozumienia. Dzięki temu klienci mogą czuć się pewnie i bezpiecznie – co stanowi istotę naszych działań jako czołowego ubezpieczyciela na rynku – mówi Rafał Stankiewicz, wiceprezes zarządu Warty odpowiedzialny za likwidację szkód i operacje.

Kolejne w rankingu ERGO Hestia i Allianz uzyskały odpowiednio 78% i 90%.  

Coroczne sprawozdanie Rzecznika Finansowego zawiera liczbę interwencji zgłaszanych tej instytucji przez klientów wszystkich towarzystw działających w Polsce. Skala zdarzeń jest następnie porównywana z udziałem w rynku poszczególnych ubezpieczycieli, a następnie wyrażana w procentach. Im niższy wynik, tym proporcjonalnie mniej zastrzeżeń do działania firmy zgłaszają jej klienci. Takie zestawienie wskazuje, które firmy zapewniają klientom najlepszą jakość obsługi klienta.

(AM, źródło: Warta)

TUW PZUW kupiło sprzęt pożarniczy dla leśników

0
Źródło zdjęcia: TUW PZUW

TUW PZUW sfinansowało zakup sprzętu gaśniczego dla Nadleśnictwa Ruszów na Dolnym Śląsku, które dotknął jeden z najtragiczniejszych w ostatnich latach pożarów w tym regionie. Objął prawie 60 hektarów.

– Dbając o lasy, troszczymy się o leśników i strażaków ochotników, którzy pierwsi ruszają na ratunek w przypadku pożarów. Zasługują nie tylko na szacunek, lecz także profesjonalny sprzęt, dzięki któremu będą mogli skuteczni stawiać czoło niebezpieczeństwu i sami go unikać – mówi Rafał Kiliński, prezes TUW PZUW.

Wsparcie TUW PZUW pozwoliło na zakup przenośnego sprzętu gaśniczego i zbiornika na wodę, a także węży i prądownic. Wartość pomocy sięgnęła prawie 50 tysięcy zł. Polegała na zakupie tzw. Jednostek Dwutlenku Węgla w zorganizowanej przez Lasy Państwowe licytacji, z której pieniądze trafiły na cel wskazany przez TUW PZUW.

Przyznany przez Lasy Państwowe „Certyfikat dla klimatu” odebrał Ryszard Roszak, dyrektor ds. ESG TUW PZUW.

– Wielkie cele opierają się na mniejszych. Dlatego w trosce o klimat i zrównoważony rozwój chętnie wspieramy także pojedyncze i lokalne przedsięwzięcia. Takie możliwości stworzyła współpraca z Lasami Państwowymi – zaznaczył. Jak przypomniał, TUW PZUW angażuje się także w rozwój odnawialnych źródeł energii. – Chcemy nie tylko chronić lasy przed pożarami i siłami natury, lecz także ograniczać szkodliwe dla klimatu skutki działalności człowieka – dodał.

(AM, źródło: TUW PZUW)

CUK Ubezpieczenia nagradza partnerów

0
Źródło zdjęcia: CUK Ubezpieczenia

Egzotyczne wycieczki i atrakcyjne nagrody to jeden ze sposobów CUK Ubezpieczenia na docenienie zaangażowania oraz promowanie agentów osiągających najlepsze wyniki. Partnerzy multiagencji, laureaci konkursu Ligi Mistrzów zostali uhonorowani wyjazdem do Marrakeszu.

– Bardzo doceniamy zaangażowanie, które partnerzy włożyli w osiągnięcie rewelacyjnych wyników. Mamy świadomość, ile pracy wymaga pozyskanie i obsługa klienta. CUK jest blisko agentów, zapewniając przestrzeń do wymiany doświadczeń, wspólnego rozwoju, a także zdobywania wiedzy, jak konkurować na  lokalnych rynkach. Cieszy nas również fakt, że podczas wyjazdu zostały docenione narzędzia CUK Direct dla Agenta czy Szybka Ścieżka w WebCUK. To znak, że agenci wykorzystują przygotowane rozwiązania oraz wiedzę zdobytą podczas szkoleń, z powodzeniem budując przewagę na cyfrowych rynkach – mówi Marcin Dyliński, dyrektor Departamentu Marketingu i E-Commerce CUK Ubezpieczenia

Uczestnicy wyjazdu mogli odkrywać urok Maroka zarówno za dnia, jak i w nocy. Wycieczki z przewodnikami wprowadziły ich w lokalną kulturę, zwyczaje i kuchnię. Podczas wypraw partnerzy CUK mieli szansę podziwiać zarówno malownicze wybrzeże oceanu, kosztować trunków z lokalnych winnic, jak i odkrywać bogactwo smaków regionu.

– Wierzymy, że zmiana otoczenia, poznanie nowej kultury oraz integracja to miła odskocznia od świata ubezpieczeń. Dokładamy wielu starań, żeby współpraca z CUK Ubezpieczenia służyła budowaniu relacji na wielu płaszczyznach – dodaje Marcin Dyliński.

Mulitagencja szykuje dla agentów kolejne wyjazdy, tym razem do Lizbony oraz na Maderę.

(AM, źródło: CUK Ubezpieczenia)

18,342FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie