Blog - Strona 860 z 1524 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 860

Bancassurance z wynikiem o 300 mln zł słabszym niż przed rokiem

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Bardzo słabe wyniki sprzedaży w ubezpieczeniach na życie – zwłaszcza inwestycyjnych – spowodowały, że w bankowym kanale dystrybucji produktów ochronnych zebrano najmniej składek od kilku lat. Negatywnego wpływu „życiówki” nie udało się zneutralizować bancassurance majątkowemu, które po raz kolejny poprawiło swoje osiągnięcie względem rezultatu sprzed roku.

Według danych zebranych przez Polską Izbę Ubezpieczeń, na dzień 31 marca 2022 roku przypis składki w kanale bankowym uplasował się na poziomie 1,34 miliarda złotych. Był to rezultat o 19% niższy od uzyskanego 12 miesięcy wcześniej (1,65 mld zł). Obecny wynik był też dużo słabszy niż w I kwartale 2020 r. (1,52 mld zł) oraz po 3 miesiącach 2019 r., kiedy to w bancassurance zebrano 1,7 mld zł składek.

Sektor życiowy: najgorszy wynik od lat

Z raportu Izby wynika, że kwartalny przypis składki w bancassurance życiowym wyniósł 761 mln złotych – o 30% mniej niż w I kw. 2021 r., tj. 1,08 mld zł. Składka wypracowana przez kanał bankowy w I kw. 2020 r. uplasowała się na poziomie 1,03 mld zł, a w I kw. 2019 r. wyniosła 1,2 mld zł. Na dzień 31 marca 2022 roku udział bancassurance życiowego w wyniku całego działu I uplasował się na poziomie 14,5%. Z kolei w latach 2021–19 wynosił on odpowiednio: 19,4%, 19,7% oraz 22,9%. Największy udział w składce w bancassurance życiowym miały ubezpieczenia do produktów bankowych – one to bowiem wypracowały 62% sprzedaży w pierwszych trzech miesiącach obecnego roku. To wyjątkowe wydarzenie, gdyż do tej pory najwyższym rezultatem legitymowały się polisy inwestycyjne. Jeszcze rok wcześniej generowały one 56% przypisu. Teraz już tylko 27%. Za 11% składek odpowiadały polisy stand alone, co też jest wyjątkowym osiągnięciem, gdyż po raz pierwszy ich udział osiągnął dwucyfrowy poziom.

Historyczna zmiana

557 mln zł wpływów z bancassurance życiowego pochodziło ze sprzedaży ubezpieczeń ochronnych. Rok wcześniej wypracowały one 474 mln zł składek, co oznacza wzrost o 18% r/r. Z kolei przypis składki z polis inwestycyjnych wyniósł 205 mln zł – o 66% mniej niż przed rokiem, kiedy to sprzedaż takich umów przyniosła 607 mln zł. Takie wyniki oznaczają historyczną zmianę, gdyż do tej pory to polisy inwestycyjne stanowiły główne źródło przychodów bancassurance życiowego. Dominującą formą umów w dziale I były umowy indywidualne – w I kw. 2022 r. pochodziło z nich 84% przypisu (87% rok wcześniej).

Składki jednorazowe nadal dominują

76 mln zł przypisu w segmencie inwestycyjnym stanowiły wpłaty z produktów ze składką regularną. Przed rokiem było to 95 mln zł, co oznacza spadek o 20% r/r. Z kolei 129 mln zł pochodziło z polis ze składką jednorazową (512 mln zł, -75%).

W pierwszym przypadku 68 mln zł było zasługą ubezpieczeń z gr. 3, czyli polis z UFK (87 mln zł, -22%), natomiast około 8 mln zł wypracowały umowy z gr. 1 działu I (8 mln zł, +2% r/r). Jeśli zaś chodzi o umowy ze składką jednorazową, to za 53 mln zł przypisu odpowiadały „uefki” (425 mln zł, -88%!), a 76 mln zł wypracowały polisy na życie (87 mln zł, -13% r/r).

Z kolei w ubezpieczeniach ochronnych powiązanych z produktem bankowym składki jednorazowe odpowiadały za 287 mln zł przypisu, wobec 238 mln zł rok wcześniej (wzrost o 21%). Wartość składki regularnej uplasowała się na poziomie 188 mln zł, wobec 164 mln zł przed rokiem (+15% r/r). Z odmienną sytuacją mieliśmy natomiast do czynienia w przypadku produktów stand alone – tam składki regularne przyniosły 80 mln zł, wobec 68 mln zł na koniec marca 2021 r., co oznaczało wzrost o 17%, natomiast ok. 1 mln zł pochodziło z wpłat w ramach składki jednorazowej (3 mln zł, -58%).

Spadają średnie w segmencie inwestycyjnym

Średnia uroczniona składka na polisę inwestycyjną pozyskaną w kanale bankowym osiągnęła poziom 2555 zł dla umów ze składką jednorazową (8567 zł rok wcześniej, spadek o 70%) oraz 2984 zł dla umów ze składką okresową (3197 zł, -7%).

W polisach powiązanych z produktem bankowym średnia uroczniona składka w ubezpieczeniach z płatnością jednorazową wyniosła 590 zł (509 zł, +16%), a w przypadku polis ze składką okresową było to 295 zł (251 zł, +18%).

Natomiast w polisach ochronnych stand alone i pozostałych powiązanych (np. zdrowotne) średnia uroczniona składka wyniosła, przy składce jednorazowej, 375 zł (803 zł, spadek o 53% r/r), przy okresowej – 467 zł (431 zł, +8%). W swoim opracowaniu PIU zwróciła uwagę, że relatywnie wysoka średnia składka jednorazowa w 1 kw. 2021 r. była efektem zdarzenia jednorazowego – gwałtownego zmniejszenia liczby ubezpieczonych w segmencie grupowym przez jeden z raportujących zakładów ubezpieczeń.

Najwięcej umów okołoproduktowych

Podobnie jak w latach poprzednich, największy udział w ogólnej liczbie produktów w bancassurance życiowym miały polisy powiązane z produktem bankowym – 4,5 mln z ogólnej liczby 5,5 mln szt. umów zawartych bankowym kanale dystrybucji ubezpieczeń z działu I w I kw. 2022 r. Oprócz tego zawarto również 0,7 mln szt. umów stand alone i 0,3 mln szt. inwestycyjnych.

Sektor non-life: powoli, ale cały czas w górę

W bancassurance majątkowym zebrano z kolei 579 mln zł składek, o 1% więcej niż rok wcześniej, tj. 571 mln zł. Na dzień 31 marca 2022 roku udział tego segmentu w wyniku całego działu II uplasował się na poziomie 4,5%. W latach 2021–19 było to z kolei odpowiednio: 4,7%, 4,3% i 4,5%.

Polisy wypadkowe ze słabszym wynikiem, ale wciąż najwyższym

Najwięcej składki w bancassurance majątkowym zebrano z ubezpieczeń z grup 1–2, czyli wypadkowych i chorobowych. Przypis w tej gałęzi produktów wyniósł 178 mln zł, o 19% mniej niż przed rokiem, tj. 218 mln zł. Wyprzedziły one polisy z gr. 8–9, czyli od szkód spowodowanych żywiołami i pozostałych szkód rzeczowych, które wygenerowały 158 mln zł, o 22% więcej niż w I kwartale 2021 r., kiedy to zebrano z nich 129 mln zł. Trzecie miejsce zajęły ubezpieczenia z gr. 14–16, czyli kredytu, gwarancje i ryzyka finansowe: 122 mln zł wobec 105 mln zł na koniec marca ub.r., co oznacza wzrost o 16% r/r.

Ponad 17 mln umów

Łącznie w I kw. 2022 r. w bancassurance non-life funkcjonowało 17,52 mln szt. umów. Największą ich liczbę odnotowano w przypadku ubezpieczeń z gr. 14–16: 4,87 mln szt. Drugie miejsce zajęły  umowy z gr. 8 i 9 – 4,87 mln szt., natomiast trzecia lokata przypadła polisom z gr. 1 i 2 – 4,32 mln szt.

W raporcie uwzględnione zostały wyniki 19 towarzystw życiowych, kontrolujących ok. 97,1% przypisu działu I na koniec I kw. 2022 r., oraz 16 towarzystw majątkowych, odpowiadające za 88% wyniku sprzedażowego działu II.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Startuje druga odsłona Olimpiady Wiedzy Ubezpieczeniowej

0
Źródło zdjęcia: Unilink

„Najlepszy Agent 2022” – taki tytuł zdobędzie zwycięzca drugiej edycji Olimpiady Wiedzy Ubezpieczeniowej. Turniej jest jedyną tego typu inicjatywą w Polsce, promującą profesjonalne doradztwo ubezpieczeniowe, szerzenie wiedzy i nagradzającą „najlepszych z najlepszych”. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

– Wszystkich agentów ubezpieczeniowych, którzy chcą sprawdzić swoją wiedzę branżową i zawalczyć o cenne nagrody, zapraszamy do udziału w drugiej edycji Olimpiady. Rywalizacja w formule teleturnieju to świetna zabawa i sposób na sprawdzenie swojej wiedzy – przekonuje Aleksandra Friedel, członkini zarządu Unilink. – Na zwycięzców czekają cenne nagrody. Najlepszy Agent roku 2022 otrzyma czek o wartości 10 tys. zł, auto BMW X1 do użytkowania przez rok oraz promocję w mediach ubezpieczeniowych. Udział w Olimpiadzie to także niezwykła okazja do branżowego networkingu – zachęca.

Pierwszym etapem Olimpiady jest test wiedzy, który zostanie przeprowadzony w formule online 21 września. 100 najlepszych uczestników zakwalifikuje się do II etapu. W dniach 10–14 października w formie turnieju online agenci sprawdzą swoją wiedzę w zakresie regulacji prawnych, prowadzenia działalności ubezpieczeniowej oraz oferty produktowej największych ubezpieczycieli.

Do finału Olimpiady, który odbędzie się 21 października, przejdzie 10 uczestników z najlepszym wynikiem. Rywalizacja finałowa odbędzie się na żywo w warszawskim studio i będzie można ją śledzić w czasie rzeczywistym dzięki transmisji online. Wielki finał zakończy uroczysta kolacja z udziałem finalistów oraz przedstawicieli towarzystw, którzy są patronami wydarzenia.

Do tej pory chęć zostania partnerem Olimpiady zadeklarowały: ERGO Hestia (Złoty Partner), Link4 (Złoty Partner), Warta (Złoty Partner), UNIQA (Srebrny Partner), Vienna Insurance Group (Srebrny Partner), Generali (Brązowy Partner) oraz TUW „TUW” (Brązowy Partner).

– Jesteśmy dumni, że po raz kolejny zostaliśmy partnerem Olimpiady Wiedzy Ubezpieczeniowej dla agentów. Chętnie wspieramy inicjatywy szerzące wiedzę oraz stawiające na jakość i profesjonalizm. Olimpiada to wyjątkowe wydarzenie łączące merytorykę i dobrą zabawę – mówi Katarzyna Wojdyła, członkini zarządu Link4. – Jestem pod ogromnym wrażeniem wiedzy, jaką wykazali się uczestnicy poprzedniej edycji. To potwierdzenie, że osoby chcące ubezpieczyć samochód, dom czy wykupić polisę na życie są w dobrych rękach. Z niecierpliwością czekam na tegoroczną rywalizację – podsumowuje.

Pomysłodawcą i organizatorem Olimpiady Wiedzy Ubezpieczeniowej jest Unilink. Do rywalizacji mogą przystąpić wszyscy chętni multiagenci (osoby fizyczne) i OFWCA. Mogą zgłaszać się do rywalizacji, wypełniając formularz na stronie https://olimpiada-ubezpieczeniowa.pl/.

W przypadku osiągnięcia takiego samego wyniku przez kilku uczestników w I etapie rywalizacji, o przejściu do II etapu zadecyduje najkrótszy czas ukończenia testu, a w dalszej kolejności data rejestracji udziału w Olimpiadzie.

14 czerwca o godz. 10:00 odbędzie się ubezpieczeniowy live na profilu „Gazety Ubezpieczeniowej”, w trakcie którego Agnieszka Błoch, dyrektorka Departamentu Marketingu i PR w Unilink, opowie więcej o tej inicjatywie.

(AM, źródło: Unilink)

Outsourcing IT to recepta na szybki i bezpieczny rozwój biznesu

0
Sebastian Niklewicz

Usługi outsourcingu IT dostarczane przez ESKOM pomogły firmie TUZ Ubezpieczenia lepiej skoncentrować się na podstawowych zadaniach i przyspieszeniu rozwoju biznesu. To była kolejna dobra decyzja TUZ. Potwierdzają to wyniki finansowe, które stawiają firmę w gronie liderów wzrostu sektora ubezpieczeniowego.

Marka TUZ Ubezpieczenia należy do polskiego TUZ Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych. Powstała w 2003 r. firma ma wielkie ambicje i dynamicznie się rozwija. Z roku na rok realizuje swoje plany, co potwierdzają też wyniki finansowe oraz kolejne nagrody i wyróżnienia: zarówno dla takich produktów, jak absolutnie hitowy Bezpieczny Dom, czyli nowoczesne i kompletne ubezpieczenie domu lub mieszkania oraz rodziny i domowych czworonogów, dla Bezpiecznej Nauki, czyli najlepszego na rynku ubezpieczenia dla dzieci i młodzieży (według rankingu „Gazety Ubezpieczeniowej”), jak również wyróżnień za przyjazny sposób traktowania klientów, czyli nagroda Instytucja Finansowa Przyjazna Mediacjom przyznane TUZ już po raz drugi przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego.

Nic więc dziwnego, że firma zgodnie z planem zbliża się do osiągnięcia połowy miliarda złotych przypisu składki w ciągu roku, a jej prezes Piotr Zadrożny dostaje kolejne nagrody: Menedżer Roku, Menedżer Roku w Finansach i Finansista Roku („Gazeta Ubezpieczeniowa”, „Home & Market”, „Gazeta Finansowa”, 2020–2022).

Wszystko to stało się możliwe dzięki elastyczności, z jaką firma podchodzi do wszystkich obszarów swojej działalności, oraz koncentracji na osiąganiu w każdym z nich maksymalnej efektywności i produktywności.

Wyzwanie: ludzie i infrastruktura

Jak każda dynamicznie rozwijająca się współczesna organizacja, także TUZ Ubezpieczenia potrzebuje wsparcia IT na najwyższym poziomie. W 2018 r., jeszcze na początku metamorfozy i rozwoju TUZ, organizacja musiała zmierzyć się z poważnymi brakami kadrowymi w dziale informatyki. Podtrzymanie wysokiego tempa rozwoju wymagało wzmocnienia zespołu wysokiej klasy ekspertami.

Musieliśmy w krótkim czasie znaleźć specjalistów w zakresie administracji systemami IT. Ówczesny zespół nie był w stanie zapewnić ciągłości utrzymania infrastruktury i usług. Zresztą sama infrastruktura także wymagała gruntownej znaczącej modernizacji – wspominają pracownicy firmy.

TUZ nie mógł pozwolić sobie na awarie i przestoje, nie chciał stracić ani jednego dnia, który mógłby poświęcić na rozwój biznesu, dlatego kluczowe znaczenie miał czas. Wtedy zwrócił się do ESKOM z pytaniem o wsparcie w postaci usług typu body leasing.

ESKOM przekonał jednak zarząd TUZ, że lepszym rozwiązaniem, które zapewni więcej istotnych korzyści, będzie outsourcing usług IT. Później okazało się, że był to strzał w dziesiątkę.

Rozwiązanie: nowoczesny outsourcing

ESKOM błyskawicznie dostarczył usługę Service Desk, w ramach której w siedzibie TUZ TUW rezyduje specjalista ESKOM świadczący usługi wsparcia w siedzibie klienta, wzmacniając istniejący zespół HelpDesk. Usługi outsourcingu objęły także bieżące utrzymanie kluczowej infrastruktury, pozwoliły przede wszystkim na zapewnienie firmie ciągłości działania biznesu. Wreszcie istotnym elementem był audyt, którego celem była inwentaryzacja i ocena kondycji całej firmowej infrastruktury IT.

Pierwotny problem, jakim były braki kadrowe, był stosunkowo prosty do rozwiązania. Nowoczesne usługi outsourcingowe doskonale się do tego nadają. Przy bliższej analizie okazało się jednak, że istniejąca infrastruktura ma duży potencjał optymalizacji. Podobnie jak szybko udało się dostrzec znaczne możliwości obniżania wydatków na IT – mówi Sebastian Niklewicz, prezes zarządu ESKOM.

Wykonany audyt był podstawą do zaprojektowania i zaplanowania modernizacji infrastruktury IT, która miała doprowadzić do stopniowej likwidacji długu technologicznego, a w konsekwencji zwiększenia niezawodności usług. Na bazie przygotowanego projektu zostały dobrane elementy sprzętowe i programowe, które były podstawą do przeprowadzenia postępowania zakupowego i zakupu niezbędnych elementów oraz ich wdrożenia.

Zakres usług obejmował zarówno prace w obszarze sprzętu, jak i usług biznesowych. Zbudowano m.in. platformę wirtualną, zrekonfigurowano istniejącą platformę HCI, zbudowano centralny system backupu, a także zapewniono odpowiednią przestrzeń dyskową i dokonano modernizacji usług sieciowych. W tym drugim obszarze działania skupiły się m.in. na rekonfiguracji AD, wirtualizacji urządzeń i usług fizycznych czy rekonfiguracji serwera plików.

Ostatecznie trudno powiedzieć, że dostarczyliśmy TUZ jedno rozwiązanie. Był to kompletny pakiet usługowy, na który składało się wiele rozwiązań i usług cząstkowych, dopasowanych do stanu wyjściowego infrastruktury, założeń dotyczących jej bieżącego utrzymania, a także planów w zakresie modernizacji i optymalizacji – podsumowuje Sebastian Niklewicz.

Korzyści: bezpieczeństwo i przyspieszenie biznesu

Wybór usług outsourcingu IT oferowanych przez ESKOM pozwolił TUZ Ubezpieczenia zrealizować wszystkie cele w obszarze IT. Przede wszystkim zapewnił firmie bezpieczeństwo i ciągłość działania biznesu w ramach procesu, których jakość gwarantowana jest przez umowy SLA.

Usługi ESKOM zapewniły TUZ pełne bezpieczeństwo, ponieważ firma ma do dyspozycji personel IT niezbędny do obsługi infrastruktury ESKOM i usług, a także do wspierania pracowników. Taki nowoczesny outsourcing zabezpiecza przed rotacją w zespole IT, a także pośrednio chroni przed niekorzystnymi zjawiskami zachodzącymi na rynku specjalistów IT, które nasiliły się zwłaszcza w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy.

Do osiągnięcia celów IT, które TUZ sobie postawił, potrzeba wielu specjalistów różnych specjalności. Ich zatrudnianie w tradycyjnym modelu nie miałoby ekonomicznego sensu.

Niezwykle istotne jest także, że elastyczne usługi ESKOM to także najprostszy i najbardziej ekonomiczny sposób na dostęp do najnowszych, sprawdzonych technologii IT. Usługi świadczone są na podstawie m.in. rozwiązań IBM, HPE, Aruba, Red Hat, VMware czy Veeam.


W skrócie

Klient: TUZ Ubezpieczenia

WWW: https://tuz.pl/

Branża: ubezpieczenia

Liczba pracowników: 350

Wyzwanie: szybka budowa zespołu IT, który zapewni bieżące utrzymanie IT i wsparcie dla użytkowników biznesowych oraz będzie modernizował infrastrukturę i procesy w optymalny i zarazem efektywny ekonomicznie sposób

Rozwiązanie: nowoczesne usługi outsourcingowe ESKOM dostarczane przez wysokiej klasy specjalistów, z wykorzystaniem najnowszych technologii i gwarantowane przez umowy SLA

AXA zawiniła, UOKIK ukarał UNIQA

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

10 mln zł – karę w takiej wysokości nałożył na UNIQA Życie prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny za stosowanie klauzul niedozwolonych. Zakwestionowane przez niego postanowienia dotyczyły mechanizmu naliczania opłat dystrybucyjnych i alokacyjnych w umowach ubezpieczenia na życie z UFK, stosowanego przez przejętą przez ubezpieczyciela spółkę AXA Życie. Opłaty te były tak skonstruowane, że zniechęcały konsumentów do rozwiązania umowy w pierwszych latach jej trwania.

Decyzja dotyczy 4 rodzajów polis oferowanych między grudniem 2015 r. a majem 2019 r. przez AXA Życie, przejętą w 2021 r. przez Grupę UNIQA. Zastrzeżenia wzbudziły postanowienia umowne określające sposób naliczania opłat dystrybucyjnych i alokacyjnych. Są to opłaty wstępne, które w założeniu miały pokryć koszty związane z akwizycją, reklamą, prowizjami pośredników, przygotowaniem umów itp. W pierwszym roku polisy ich wysokość wynosiła od 60 do 100% składki podstawowej m.in. w zależności od wieku ubezpieczonego. Dla niektórych produktów także w drugim roku spółka potrącała sobie z tego tytułu 50% wpłaconych pieniędzy, a w kolejnych latach – 5%. Niezależnie od tego ubezpieczyciel pobierał kilka innych opłat, np. administracyjną, transakcyjną, za zarządzanie czy za ryzyko ubezpieczeniowe.

– Konsument ma prawo w każdej chwili, z zachowaniem okresu wypowiedzenia, rozwiązać umowę ubezpieczenia na życie z UFK. Przedsiębiorca nie może utrudniać mu takiej decyzji, np. wprowadzając opłaty, które czynią odstąpienie od umowy nieopłacalnym. Groźba utraty całości lub większości zgromadzonych pieniędzy jest faktycznym ograniczeniem ustawowego prawa konsumenta – powiedział Tomasz Chróstny.

Kilka lat temu głośno było o tzw. opłatach likwidacyjnych pobieranych przez ubezpieczycieli, gdy konsumenci chcieli rozwiązać polisy z UFK przed terminem. W niektórych przypadkach oznaczało to utratę wszystkich oszczędności klientów. Takie postanowienia w umowach były uznawane za abuzywne i wpisywane do rejestru klauzul niedozwolonych. Prezes UOKiK zobowiązał wówczas zakłady ubezpieczeń, w tym AXA Życie, do znaczącego obniżenia opłat likwidacyjnych.

– Towarzystwa ubezpieczeniowe nie mogą przerzucać na konsumentów kosztów, które powinny być zaliczane do ryzyka prowadzenia działalności gospodarczej. Opłaty dystrybucyjne i alokacyjne stosowane przez firmę AXA po zakwestionowaniu opłat likwidacyjnych miały podobny do nich cel – zniechęcenie konsumentów do wypowiedzenia umowy w pierwszych latach jej trwania. To niedopuszczalne – oświadczył Tomasz Chróstny.

Kara dla UNIQA za stosowanie klauzuli niedozwolonej to ponad 10 mln zł (10 018 523 zł). Oprócz tego spółka musi poinformować konsumentów – listownie, na swojej stronie internetowej oraz na Facebooku – o decyzji i jej skutkach, czyli o tym, że zakwestionowane klauzule należy traktować tak, jakby ich nie było w umowie. Po uprawomocnieniu się decyzji poszkodowani będą się mogli na nią powoływać w sądzie przy dochodzeniu roszczeń.

Decyzja jest nieprawomocna, spółce przysługuje odwołanie do sądu.

AM, news@gu.com.pl

(źródło: UOKiK)

Ubezpieczenia zdrowotne mamy w DNA

0
Edyta Salamon

Ubezpieczenia grupowe to wciąż jeden z najważniejszych i najbardziej cenionych przez pracowników benefitów. Jeszcze do niedawna oferty rynkowe były dość standardowe, a różnica między nimi to głównie wysokość składek. Dzisiaj zarówno pracodawcy, jak i pracownicy mają znacznie większe możliwości. Mogą skorzystać z propozycji wielu towarzystw ubezpieczeniowych, które dopasowują warunki ubezpieczeniowe do konkretnych potrzeb klienta.

Ubezpieczenia dopasowane do grup pracowników, dodatkowe benefity w postaci opieki zdrowotnej czy zniżki na inne produkty – to nowe trendy na rynku ubezpieczeń grupowych ochronnych i zdrowotnych.

Oferta grupowych ubezpieczeń ochronnych przechodzi od jakiegoś czasu sporą ewolucję. Ubezpieczenie nie jest już tylko gotowym pakietem złożonym z ryzyk ubezpieczeniowych, takim samym dla wszystkich pracowników. Pojawiają się oferty przeznaczone dla poszczególnych grup pracowników.

Tak właśnie działamy w Signal Iduna. Po wyodrębnieniu przez pracodawcę konkretnych grup pracowników proponujemy rozwiązania dopasowane do ich zadań w firmie czy też sytuacji życiowych.

Elastyczność firm ubezpieczeniowych jest coraz większa – ważnym trendem w dziedzinie ubezpieczeń grupowych jest postępująca indywidualizacja, wprowadzanie tzw. cegiełek. Warto podkreślić, iż w sektorze ubezpieczeń ochronnych oprócz indywidualizacji oferty towarzystwa proponują coraz to nowe możliwości rozszerzenia swoich usług dla firm, jak choćby pakiety nowotworowe, pakiety covidowe czy pakiety assistance.

Oferta grupowych ubezpieczeń zdrowotnych przechodzi prawdziwy renesans – coraz to nowe firmy wprowadzają ten produkt na rynek. Nie ma się co dziwić, ponieważ Polski rynek usług medycznych należy do jednych z najszybciej rozwijających się w UE i z pewnością nadal będzie dynamicznie rósł, a to w związku ze zmianami społeczno-demograficznymi oraz rosnącą świadomością Polaków.

Nie mniej ważnym powodem dużej dynamiki w tym sektorze ubezpieczeń jest spore rozczarowanie społeczeństwa publiczną służbą zdrowia. W sektorze tym oprócz sponsorowanych programów dla pracowników obserwujemy także coraz więcej programów fakultatywnych, które umożliwiają korzystanie z prywatnej opieki medycznej. Rosnące wydatki out-of-pocket oraz coraz większa troska Polaków o stan zdrowia stwarzają potencjał dla rozwoju ubezpieczeń zdrowotnych.

Ubezpieczenia zdrowotne od zawsze wpisane są w DNA Signal Iduna, dlatego tak ważne dla nas jest zadowolenie klientów i troska o zdrowie ich pracowników i rodzin.

Na rynku ubezpieczeń grupowych mimo pandemii spowodowanej Covid-19, która była z nami ponad dwa lata, podejście pracodawców i pracowników do grupowych ofert ubezpieczeniowych nie uległo zbyt dużej zmianie.

Wciąż największy nacisk kładziony jest na ubezpieczenie na wypadek śmierci, następstw nieszczęśliwych wypadków czy chorób, przy zapominaniu, jak ważne są ubezpieczenia zdrowotne… A to właśnie dzięki nim pracownicy, którzy byli objęci tym ubezpieczeniem w czasie pandemii, czuli się bezpieczniej w momencie, kiedy placówki medyczne ograniczały działalność, a prym wiodły takie ridery jak „telemedycyna”.

Nie można nie wspomnieć o nowych trendach technologicznych, które pojawiły się w ostatnich latach także w sektorze ubezpieczeń grupowych. Mam na myśli zdalne zawarcie ubezpieczenia (e-deklaracja, portal obsługowy) czy możliwość zgłoszenia roszczeń online. To właśnie te rozwiązania technologiczne w ostatnim czasie mocno przyspieszyły i wyznaczyły nowe trendy w ubezpieczeniach grupowych. Połączenie nowoczesnych rozwiązań i nowych technologii stało się zarówno przejawem innowacyjności, jak i znakiem czasów.

W Signal Iduna wsłuchujemy się w potrzeby klientów grupowych, zawsze starając się dostarczyć ofertę w pełni dopasowaną do ich potrzeb.

Porozmawiajmy o wspólnych możliwościach!

Edyta Salamon
dyrektorka Biura Sprzedaży Korporacyjnej Signal Iduna Polska
tel. 694 751 387
edyta.salamon@signal-iduna.pl

Mamy kompetencje i zapał do szerzenia wiedzy

0
Sylwia Prokorym-Bogdan

Rozmowa z Sylwią Prokorym-Bogdan, dyrektorką Biura Redakcyjnego i Szkoleń PFR Portal PPK sp. z o.o.

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: PFR Portal PPK kojarzy się przede wszystkim z pracowniczymi planami kapitałowymi.

Sylwia Prokorym-Bogdan: – Spółka została powołana ustawą o pracowniczych planach kapitałowych i od trzech lat jest oficjalnym źródłem informacji o programie. Naszym głównym zadaniem jest szerzenie wiedzy na temat PPK i upowszechnianie założeń programu, zarówno jeśli chodzi o proces wdrożenia PPK w firmach, jak i dotarcie z rzetelnymi informacjami do pracowników, uczestników programu. W tym celu prowadzimy portal mojeppk.pl, a także oferujemy wiele bezpłatnych szkoleń stacjonarnych i online.

Na portalu można znaleźć wszelkie niezbędne informacje o PPK, jak również oferty instytucji finansowych, prowadzących PPK, wzory dokumentów, poradniki i materiały informacyjne.

W tym roku uruchomiliśmy także serwis MojePPK, w którym uczestnik programu może w prosty sposób, np. za pomocą profilu zaufanego, sprawdzić stan swoich oszczędności na wszystkich rachunkach PPK, jakie posiada. Co istotne, informacje o programie są także dostępne w języku angielskim i ukraińskim. Działamy również aktywnie w mediach społecznościowych.

Wszystkie szkolenia z PPK są bezpłatne?

– Tak, to nasz obowiązek ustawowy. W pierwszych etapach wdrożenia skupiliśmy się na szkoleniach stacjonarnych, w tym m.in. organizowaliśmy wraz z wojewodami konferencje „PPK blisko Ciebie”, docierając bezpośrednio do zainteresowanych w każdym województwie.

Podczas pandemii, dzięki szerokim kompetencjom naszych trenerów, niemal natychmiast przenieśliśmy szkolenia do świata wirtualnego. Formuła online przyjęła się i obecnie większość szkoleń, zwłaszcza cyklicznych, odbywa się w ten sposób. 

Niezależnie jednak od tego, w jakiej formule organizowane jest szkolenie oraz gdzie się odbywa, zawsze jest ono dla uczestnika bezpłatne.

Na jakie szkolenia z zakresu PPK mogą teraz liczyć pracodawcy oraz pracownicy?

– Dla pracodawców oraz pracowników kadr i płac mamy aż sześć cyklicznych szkoleń online tygodniowo. Osoby, które po raz pierwszy stykają się z tematem PPK lub chciałyby całościowo odświeżyć swoją wiedzę, zapraszam na szkolenie „Pracodawcy, płace, kadry – jak obsługiwać PPK”.

Pracownikom kadr, którzy chcieliby uzupełnić informacje o programie, polecam „PPK w praktyce” oraz naszą nowość „TOP 5 w PPK”. Są to krótkie webinaria, dotyczące konkretnego zagadnienia, wybranego spośród tematów najczęściej poruszanych na forach dla księgowych lub zgłaszanych poprzez infolinię PPK.

Pracownik, uczestnik lub potencjalny uczestnik PPK może dowiedzieć się wszystkiego o programie ze szkolenia „PPK w pigułce” oraz „Poznaj PPK”. Poza powyższymi, organizowane są także dla uczestników programu szkolenia „Zaloguj się do PPK” we współpracy z instytucjami finansowymi. Pokazują one, w jaki sposób logować się i zarządzać swoim rachunkiem PPK.

Niezależnie od szkoleń stałych, otwartych dla wszystkich zainteresowanych, prowadzimy także szkolenia przeznaczone specjalnie dla pracowników konkretnych firm i dostosowane do specyfiki ich działalności.

Państwa trenerzy, eksperci PPK, działają na terenie całego kraju.

– Zespół naszych ekspertów to grupa trenerów z ogromnym doświadczeniem szkoleniowym. Udało nam się zgromadzić osoby, które posiadają bardzo duże kompetencje, a przede wszystkim niesłabnący zapał do szerzenia wiedzy. Znakomicie obrazują to wyniki szkoleń – w firmach, w których nasi trenerzy przeprowadzili szkolenia dla pracowników, partycypacja w PPK była średnio o 15% wyższa.

Zasada jest prosta – tworzymy takie szkolenia, w których sami z przyjemnością wzięlibyśmy udział. Każde szkolenie to przede wszystkim niezbędna wiedza i warsztaty, pokazujące, jak wykorzystać teorię w praktyce.

Doświadczenie i umiejętności trenerskie ekspertów zostały także bardzo wysoko ocenione przy okazji bezpłatnych szkoleń z wnioskowania oraz rozliczania Tarcz Finansowych. Od niedawna nasi trenerzy prowadzą także szkolenia rozwijające umiejętności miękkie. Zachęcam do kontaktu i zapoznania się z naszą propozycją współpracy.

Kontakt: sylwia.prokorym@pfrportal.pl

Grupówka Open Life – czy wiesz, że…?

0
Michał Jakubowski

Rozmowa z Michałem Jakubowskim, dyrektorem Departamentu Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych Open Life TU Życie SA

Aleksandra Wysocka: – Od Twojego dołączenia do Open Life i przejęcia odpowiedzialności za obszar sprzedaży grupowych ubezpieczeń na życie minęło już pół roku. Jak zmieniły się grupówki w Open Life od tego czasu?

Michał Jakubowski: – Rzeczywiście, po zakończeniu poprzedniego projektu zdecydowałem się podjąć wyzwanie i przyjąłem zaproszenie do współpracy oraz do objęcia pozycji dyrektora Departamentu Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych w Open Life.

Czas szybko leci i faktycznie minęło już sześć miesięcy, które były dla mnie etapem budowania zespołu, pracy nad ulepszaniem procesów, produktów oraz nad rozszerzaniem kanałów dystrybucji ubezpieczeń grupowych na życie.

Zainicjowałeś i wprowadziłeś zmiany. Co konkretnie w ramach grupowych ubezpieczeń na życie Open Life ma obecnie do zaoferowania swoim klientom?

– To jest pytanie na długą rozmowę, bowiem tych nowości, przewag konkurencyjnych czy zalet naszej oferty grupówkowej jest bardzo wiele, ale skupię się na tych najważniejszych z punktu widzenia klienta poszukującego ochrony dla swoich pracowników i reprezentujących go brokerów ubezpieczeniowych.

Po pierwsze, powiększyliśmy o prawie 100% zespół zajmujący się sprzedażą ubezpieczeń grupowych i współpracą z brokerami i innymi pośrednikami. Obecnie mamy dużą ogólnopolską kadrę profesjonalistów z wieloletnim doświadczeniem zarówno w sprzedaży, wdrażaniu i obsłudze ubezpieczeń grupowych, jak i we współpracy i rozumieniu specyfiki pracy z brokerami. Jest to ważne, bo teraz ponad 70% naszej sprzedaży realizujemy poprzez współpracę z brokerami ubezpieczeniowymi.

Po drugie, lokowanie ryzyka zdrowia i życia pracowników firm i ich rodzin w Open Life obecnie jest czystą przyjemnością! Tak uważam ze względu na m.in. uproszczone procedury czy też w pełni zdalny proces ofertowania, zawarcia, wdrożenia, polisowania, obsługi i wypłaty świadczeń – jest to możliwe dzięki najlepszym na rynku narzędziom IT, m.in. e-deklaracji czy systemowi do obsługi grupówki przez osoby wyznaczone ze strony pracodawców, czy wreszcie możliwości zgłoszenia wszystkich rodzajów wniosków o wypłatę świadczeń ubezpieczeniowych elektronicznie, co znacząco skraca proces oczekiwania na wypłatę świadczenia.

Potwierdzeniem powszechnej bardzo wysokiej oceny naszych narzędzi, procesu zdalnego i jakości obsługi ubezpieczeń są wyniki ankiety przeprowadzonej ostatnio wśród wszystkich osób zajmujących się z ramienia pracodawców obsługą naszych grupówek. Wynik satysfakcji klientów płynący z tej ankiety zawiesza nam wysoko poprzeczkę na kolejne miesiące i lata, ale też jest dla nas źródłem nieustannej radości i satysfakcji, że nasza praca, obsługa jest zauważana i tak wysoko ceniona przez klientów firmowych.

To wszystko jest oczywiście bardzo ważne, ale gdybyś miał wskazać unikatowe przewagi, które Open Life ma w grupówce w porównaniu z konkurentami, to co byś wymienił?

– Mamy bardzo szeroki zakres oferty grupowej z ok. 50 różnymi rodzajami ryzyk, umów dodatkowych, z których jak z klocków budujemy na wymiar program ubezpieczeniowy skrojony do realnych potrzeb danego klienta firmowego. Dodatkowo, każda osoba może dożywotnio kontynuować nasze ubezpieczenie, z czego w pierwszym roku po odejściu z grupy ma takie same warunki, jakie miała, np. taki sam zakres, sumy ubezpieczeniowe czy składki.

Również niezwykle mocną stroną oferty Open Life w grupówce jest naprawdę rozbudowany zakres ochrony zdrowotnej i medycznej, w którym połączyliśmy nasze innowacje, jak np. ryzyko wystąpienia męskich czy żeńskich nowotworów z pakietami zdrowotnymi TU Zdrowie SA, tu nasi klienci mogą liczyć na bardzo szerokie, bezgotówkowe wsparcie w zakresie onkologicznym, pourazowym, pozawałowym czy poudarowym.

Wart podkreślenia jest też jeden z najszerszych na rynku zestaw usług assistance, w którym wyróżnikiem rynkowym jest na pewno pakiet funeralny wspomagający naszych klientów finansowo i logistycznie w sytuacji śmierci bliskiej osoby i konieczności organizacji pogrzebu, transportu czy innych czynności.

Wspomniałeś, że większość sprzedaży w zakresie ubezpieczeń grupowych na życie w Open Life robicie we współpracy z brokerami ubezpieczeniowymi. Czy ten kanał dotarcia do klienta jest rzeczywiście tak dla Was ważny?

– Tak, w tej chwili i pewnie jeszcze długo współpraca z brokerami jest i będzie dla Open Life najważniejszym sposobem dotarcia do klientów firmowych (głównie do średnich i większych podmiotów). Jesteśmy dumni z faktu, że nie tylko brokerzy coraz liczniej z nami współpracują, rekomendują nasze oferty grupowych ubezpieczeń na życie swoim klientom, ale również już około 20 kancelarii brokerskich zdecydowało się ubezpieczyć swoich pracowników i ich rodziny w Open Life. Na pewno nie zawiedziemy tego zaufania.

W naszej strategii zdecydowaliśmy się w głównej mierze skoncentrować na kliencie zatrudniającym minimum 50 osób oraz szukamy też takich sytuacji, w których pracodawca jest gotów dopłacić część składki za ubezpieczenie swoich pracowników lub nawet całkowicie zasponsorować składkę. A ten segment jest domeną brokerów ubezpieczeniowych.

Jakie są dalsze plany na rozwój oferty oraz współpracy z brokerami w obszarze grupowych ubezpieczeń na życie?

– W najbliższych tygodniach będziemy kontynuować prowadzoną już od paru miesięcy akcję bilateralnych, osobistych spotkań z poszczególnymi kancelariami brokerskimi, w trakcie których wraz z wiceprezesem Piotrem Twardokęsem mam przyjemność prezentować ofertę, uzgadniać poszczególne zapytania czy wdrożenia, jak również omawiać zasady odnowień polis grupowych naszych wspólnych klientów na kolejne okresy.

Dodatkowo w czerwcu planujemy dwa duże szkolenia dla brokerów – jedno na północy kraju, a drugie na południu, gdzie przedstawimy wszystkie nowości, zespół oraz przypomnimy nasze przewagi konkurencyjne. Cały czas prowadzimy też prace nad usprawnieniami, nowościami produktowymi, tak więc w grupówce rok 2022 będzie dla nas na pewno intensywny, ale mamy nadzieję, że również bardzo owocny!

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

„Travel Polska” – nowa polisa turystyczna Europy Ubezpieczenia dla podróżujących po kraju

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Europa Ubezpieczenia wprowadziła do sprzedaży nowe ubezpieczenie podróżne dla osób, które wypoczywają w Polsce. Klienci mogą liczyć na szeroki zakres ochrony, m.in. w trakcie uprawiania sportu podczas urlopu.

Produkt „Travel Polska” zastąpił oferowane wcześniej ubezpieczenie „NNW Polska”. Nowa polisa zapewni klientom kompleksową ochronę podczas wypoczynku i jest dopasowana do potrzeb osób wyjeżdżających samodzielnie lub w grupach zorganizowanych.

– Naszą misją jako jednego z liderów rynku ubezpieczeń turystycznych w Polsce jest zapewnienie klientom spokojnego i beztroskiego wypoczynku. Z tego powodu zdecydowaliśmy się na odświeżenie krajowego produktu podróżnego. W ubezpieczeniu „Travel Polska” połączyliśmy szeroki zakres ochrony z atrakcyjną ceną – mówi Tomasz Janas, ekspert ds. ubezpieczeń turystycznych Europy Ubezpieczenia.

Do dyspozycji klientów są cztery warianty ochrony, różniące się zakresem i sumami ubezpieczenia, wynoszącymi do 40 tys. zł w przypadku NNW i do 150 tys. zł w przypadku OC. „Travel Polska” został dostosowany do potrzeb osób stawiających podczas urlopu na aktywny, sportowy wypoczynek. W wariancie VIP i The Best ubezpieczenia mogą oni liczyć m.in. na ochronę podczas uprawiania sportów wysokiego ryzyka (np. windsurfing, kitesurfing czy narciarstwo), ochronę sprzętu sportowego, pokrycie kosztów akcji ratowniczej czy rehabilitacji pod wypadku.

Ubezpieczenie „Travel Polska” jest dostępne w cenie od 35 groszy za jeden dzień ochrony. Rodziny i grupy zorganizowane mogę liczyć na dodatkowe zniżki. Produkt można kupić u agentów turystycznych i ubezpieczeniowych współpracujących z Europą Ubezpieczenia oraz za pośrednictwem infolinii towarzystwa.

(AM, źródło: Europa Ubezpieczenia)

W nowym AC Trasti wypłaci całość wartości auta

0

Trasti poszerzyło swoją ofertę o ubezpieczenia autocasco. Ich cechą charakterystyczną jest to, że ubezpieczyciel wypłaca z polisy do 100% wartości pojazdu, a nie do 70%, co jest obecnie standardem rynkowym.

Wśród innych cech swojego AC Trasti wymienia brak udziałów własnych, amortyzacji części, podwójnych standardów kosztorysowania, doubezpieczenia czy ubytku sumy ubezpieczenia po szkodzie.

Więcej na temat nowego produktu Trasti można będzie dowiedzieć się podczas programu #ubezpieczeniowyLIVE, który odbędzie się 7 czerwca w godz. 13.00–13.30. W odcinku zatytułowanym „Najlepsze AC na świecie” Aleksandra E. Wysocka, redaktorka naczelna „Gazety Ubezpieczeniowej”, będzie rozmawiać z Krzysztofem Skarbkiem oraz Markiem Jędrasiewiczem z Trasti.

Trasti działa w Polsce na zasadach swobody świadczenia usług finansowych (FoS) w Unii Europejskiej jako agent generalny Zavarovalnica Triglav – największego w Europie Południowej ubezpieczyciela z siedzibą w Słowenii, we współpracy z reasekuratorem Swiss Re.

(AM, źródło: Trasti, LinkedIn)

LINK4 odwołuje się do lokalnego kolorytu w nowej kampanii

0

„Nieważne skąd jesteś i co Ci się przytrafi, w LINK4 zadbamy o Ciebie” – pod takim hasłem LINK4 rozpoczął nową kampanię na platformie YouTube. Jej celem jest pokazanie, że niezależnie od tego, gdzie na terenie Polski kierowcę spotka nieszczęście lub szkoda, zawsze może liczyć on na swojego ubezpieczyciela.

Każdy z pięciu spotów kampanijnych o długości 20 sekund ma formę historyjki opowiedzianej w języku gwarowym przez mieszkańców różnych regionów Polski. Podkreśla to lokalny koloryt i nadaje całości zabawny, a zarazem edukacyjny charakter.

Poszczególne odcinki serii odnoszą się do gwary poznaniaków, mieszkańców regionu Podhala, Śląska, języka Kaszubów, a także warszawskiej „korpomowy” – języka używanego przez pracowników dużych międzynarodowych korporacji. Każdą historię dodatkowo ilustruje krótka animacja.

Spoty będą miały emisję w mediach społecznościowych: na platformie YouTube, FB, Instagramie, TikToku i na wybranych portalach internetowych.

(AM, źródło: LINK4)

18,429FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie