Blog - Strona 921 z 1545 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 921

PZU zaprasza brokerów na szkolenie IDD dotyczące rozwiązań dla flot korporacyjnych

0
Źródło zdjęcia: PZU

27 kwietnia odbędzie się szkolenie zawodowe poświęcone rozwiązaniom ubezpieczeniowym PZU dla korporacyjnych klientów flotowych. Wydarzenie skierowane do brokerów odbędzie się w trybie IDD, a jego patronem medialnym jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Podczas szkolenia, które odbędzie się w trybie online, eksperci Pionu Klienta Korporacyjnego przybliżą ofertę ubezpieczeń komunikacyjnych dla flot, opowiedzą o ocenie ryzyka i korzyściach ze współpracy z Zespołem Zarządzania Ryzykiem we Flotach. Zaprezentują również, jak w praktyce wygląda zarządzanie flotą, ubezpieczeniem i bezpieczeństwem w systemie PZU iFlota. 

W szkoleniu udział wezmą: Anna Kostewicz i Joanna Gadomska, Senior Underwriterki PZU SA, Rajmund Wyrodek, inżynier oceny ryzyka PZU SA, oraz Piotr Ratajski, kierownik projektu PZU iFlota.

Szkolenie odbędzie się w godz. 11:00–13:15. Pierwsze 90 minut zostanie poświęconych na zagadnienia merytoryczne, a kolejne 45 na rozwiązanie testu wiedzy. Aby go zdać, należy udzielić poprawnych odpowiedzi na minimum 6 z 10 pytań.

Każdy uczestnik jest zobowiązany do rejestracji na szkolenie za pomocą adresu mailowego w służbowej domenie (domena kancelarii brokerskiej). W przypadku problemów technicznych niezależnych od PZU nie ma możliwości powtórzenia szkolenia. Odpowiedzi na pytania zadane podczas szkolenia zostaną przesłane zbiorczo do wszystkich uczestników w ciągu maksymalnie 3 tygodni.

Szkolenie odbędzie się w trybie ustawy o dystrybucji ubezpieczeń.

Rejestracja:

https://webinarpzu.clickmeeting.com/rozwiazania-pzu-dla-flot-korporacyjnych-szkolenie-idd/register

(AM)

W nowej kampanii Rankomat promuje ubezpieczenia nieruchomości

0
Źródło zdjęcia: rankomat.pl

Rankomat rozpoczął kampanię reklamową, w której zachęca do ubezpieczenia nieruchomości. W spotach kampanijnych ambasador marki Hubert Urbański podkreśla, że to, co dla nas drogie, można niedrogo ubezpieczyć.

Widzimy rosnącą świadomość konsumentów w obszarze ubezpieczeń nieruchomości. Odnotowujemy znacznie większe  zainteresowanie  treściami dotyczącymi zakresu ubezpieczenia, a co za tym idzie, także większe zainteresowanie samym produktem – klienci chcą jak najlepiej chronić swój majątek. Mogą liczyć na nasze kilkunastoletnie doświadczenie oraz wsparcie, które zapewniają im wybór najlepiej dopasowanych polis – mówi Dawid Pożoga, CMO Rankomat. 

W najnowszej kampanii pokazujemy, że to, co  dla naszych klientów jest drogie, zarówno pod względem emocjonalnym, jak i materialnym, można niedrogo ubezpieczyć. Pieczołowicie dobieramy detale wystroju naszego domu oraz jego wyposażenie, jednak zdarzenia losowe mogą przytrafić się w najmniej spodziewanym momencie. Mimo to odpowiednio dobrana polisa pomaga się przed nimi uchronić – komentuje Michał Gołota, Brand Manager Rankomat.

W reklamie ponownie wystąpił ambasador marki Hubert Urbański, który pomaga uchronić przed potencjalnymi niebezpieczeństwami i stratami jedną z rodzin. W tym wypadku wskazuje na burze, zalanie i kradzież, a także daje do zrozumienia, że czyhają na nich również inne zagrożenia. 

Spot bazuje na nowej platformie komunikacyjnej porównywarki. Rankomat wskazuje, że dzięki portfolio usług takich jak ubezpieczenia komunikacyjne, nieruchomości, podróżne, na życie czy kredyty i pożyczki, a także oferty GSM, klient może samodzielnie wybrać najlepszą dla siebie ofertę (online) lub skorzystać ze wsparcia doradców.

Kampanię można zobaczyć w TV, internecie, będzie ona także wspierana przez działania w social mediach. Pierwsze jej efekty są widoczne w mediach i sieci od 19.04. Spot jest dostępny także na kanale YouTube porównywarki.

(AM, źródło: Rankomat)

KNF: Przedstawiciele Rosji oraz Białorusi nie dają rękojmi prawidłowego prowadzenia działalności

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Niewytłumaczalna, bezprawna, otwarta i na niespotykaną od dziesięcioleci skalę agresja militarna wobec Ukrainy połączona z atakowaniem ludności cywilnej nakazuje uznać Federację Rosyjską i Republikę Białorusi za państwa działające w sprzeczności z podstawowymi regułami praworządności, prawami człowieka, wartościami demokratycznymi i zasadami prawa międzynarodowego. Dlatego w ocenie Komisji Nadzoru Finansowego nie sposób traktować pochodzących z tych państw podmiotów i osób aktywnych gospodarczo, zwłaszcza poza ich granicami, jako wiarygodnych i budzących zaufanie, niemających żadnych związków z działającymi w tych państwach reżimami – głosi najnowsza uchwała KNF.

W dokumencie przyjętym 15 kwietnia nadzór oświadczył, że „wszelkie powiązania podmiotu licencjonowanego, jego znaczących udziałowców oraz osób nim zarządzających z Federacją Rosyjską lub Republiką Białorusi w postaci pochodzenia (obywatelstwa) z tych państw, koncentrowania w tych państwach swojej aktywności społecznej, zawodowej czy biznesowej lub bliskich powiązań osobistych lub biznesowych z podmiotami koncentrującymi tam swoją aktywność, Komisja Nadzoru Finansowego traktuje i traktować będzie jako istotną wątpliwość co do tego, że działalność podmiotu licencjonowanego będzie prowadzona w sposób prawidłowy – praworządny, uczciwy, transparentny, ostrożny i stabilny”.

Dlatego zdaniem Komisji, istnieje duże prawdopodobieństwo, że w postępowaniach licencyjnych lub autoryzacyjnych, w których „rękojmia prawidłowego prowadzenia działalności stanowi wymóg dopuszczenia do rynku usług finansowych i funkcjonowania na tym rynku lub zarządzania podmiotem działającym na tym rynku, wymóg ten, w stosunku do podmiotów posiadających tego typu powiązania, będzie uznawany za niespełniony”.

Pełna treść uchwały:

https://www.knf.gov.pl/knf/pl/komponenty/img/Uchwa%C5%82a_111_2022_77789.pdf

(AM, źródło: KNF)

Niemiec ma do ubezpieczenia zdrowie, samochód (elektryczny) i dom

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W niemieckiej branży ubezpieczeń ogólnych spodziewany jest wzrost składki przypisanej wyrażony skumulowanym rocznym wskaźnikiem wzrostu (CAGR) na poziomie 6,8%, z 165,4 mld dol. w 2021 r. do 229,6 mld dol. w 2026 r.

Po skurczeniu się niemieckiej gospodarki o 2,1% w 2020 r. wskutek pandemii, w 2022 r. oczekiwany jest jej wzrost o 2,8% – przewiduje firma analityczna Global Data. W dochodzeniu do normy pomocne są podjęte przez rząd środki fiskalne, do których zaliczają się zwiększone wydatki na opiekę zdrowotną, krótkoterminowe subsydia służące ochronie miejsc pracy, granty dla małych firm i osób samozatrudnionych oraz tymczasowe zmniejszenie VAT-u.

Oczekuje się, że gospodarcza normalizacja wesprze wzrost w branży ubezpieczeń ogólnych, w 2022 r. spodziewany na poziomie 4,7%. Ashish Raj, analityk ubezpieczeniowy Global Data, przedstawia swoje spostrzeżenia na temat najważniejszych segmentów niemieckiej branży ubezpieczeń ogólnych.

Ubezpieczenia wypadkowe i zdrowotne to największy segment ubezpieczeń ogólnych w Niemczech, z udziałem w składce przypisanej 38,8% w 2020 r. W 2020 r. w segmencie nastąpił wzrost o 3,6%, wskutek zwiększenia świadomości zdrowotnej w czasie pandemii i rosnących kosztów opieki zdrowotnej. Pandemia doprowadziła do wzrostu kosztów zdrowotnych, zwiększając o 4% straty poniesione przez ubezpieczycieli, z 36,8 mld dol. w 2019 r. do 38,3 mld dol. w 2020 r., czego skutkiem był wzrost stawek. Na lata 2021–2026 spodziewany jest skumulowany roczny wskaźnik wzrostu w wysokości 7%.

Ubezpieczenia komunikacyjne to drugi co do wielkości segment, odpowiadający za 23,4% składki przypisanej w 2020 r. Jego wzrost o 1,1% w 2020 r. spowodowany był powrotem do normy sprzedaży samochodów po wcześniejszym spowolnieniu w pandemii. Działania rządu promującego korzystanie z samochodów elektrycznych i zwiększenie ich sprzedaży do 7–10 mln do 2030 r. skłaniają ubezpieczycieli do opracowywania odpowiednich produktów. W rezultacie CAGR dla ubezpieczeń komunikacyjnych na lata 2021–2026 wyniesie 4,6%.

Ubezpieczenia nieruchomości to trzeci największy segment z 17,2% udziału w składce przypisanej w 2020 r. Ożywienie sprzedaży nieruchomości wskutek niskich stóp procentowych dla kredytów mieszkaniowych i hipotecznych pozwala przewidywać CAGR dla tego segmentu na lata 2021–2026 na poziomie 9,4%.

Normalizacja niemieckiej gospodarki będzie przez następne lata pod negatywnym wpływem nowej fali przypadków Covid-19 i wojny w Ukrainie. Niemniej jednak rosnące koszta opieki zdrowotnej, wzrost w przemyśle i popyt na nieruchomości będą przez następne pięć lat działać na korzyść wzrostu w ubezpieczeniach ogólnych.

AC

WTW: Wydarzenia w Europie Wschodniej przyspieszają transformację energetyczną

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Potrzeba zarządzania ryzykiem związanym z transformacją energetyczną została spotęgowana przez konieczność poszukiwania alternatywnych źródeł energii w stosunku do ropy naftowej i gazu w następstwie wydarzeń w Europie Wschodniej – ocenia WTW w dorocznym Przeglądzie Rynku Energetyki.

W raporcie przeanalizowano m.in. poziomy stawek w ubezpieczeniach dla sektora energetyki. Analitycy WTW zauważyli, że we wszystkich liniach biznesowych procentowe wzrosty poziomu stawek są znacznie mniejsze niż w 2021 roku, a w niektórych przypadkach udaje się obecnie uzyskać „płaskie” (lub nawet lepsze) warunki odnowienia. Jednak połączenie wielu czynników, w tym ograniczone możliwości kierowania ubezpieczycielami oraz obawy dotyczące wpływu sytuacji w Europie Wschodniej na strumienie przychodów ze składek, uniemożliwiają złagodzenie sytuacji na rynku hurtowym.

W raporcie omówiono również zmienność w sektorze energetycznym, w którym ceny surowców osiągnęły rekordowe poziomy w związku ze zwiększonym popytem w gospodarkach wychodzących z pandemii Covid-19, a także ujęto obawy związane z wyższą inflacją. W raporcie podkreślono również, że chociaż trudne warunki na rynkach ubezpieczeń energetycznych ulegają złagodzeniu, firmy energetyczne będą potrzebowały lepszych danych, bardziej przekonujących strategii ESG i uważnego monitorowania trendów w zakresie ubezpieczania ryzyka, aby poradzić sobie z przyszłą niestabilnością rynku.

– Obecnie sytuacja na wszystkich naszych rynkach jest bardzo zrównoważona – komentuje Graham Knight, szef działu zasobów naturalnych WTW. – Z jednej strony większość segmentów odzyskała rentowność, z drugiej zaś brak nowych liderów w dziedzinie underwritingu i niechęć ubezpieczycieli do „wyłamania się z szeregu” uniemożliwia brokerom wymuszenie zasadniczych zmian w dynamice rynku. Nie wiadomo jeszcze, jak rynki zareagują na zmniejszenie przychodów ze składek w wyniku sankcji i krótkoterminowy wzrost aktywności w sektorze paliw kopalnych. Jednocześnie transformacja energetyczna nie będzie na nikogo czekać; każdy menedżer ryzyka związany z branżą będzie musiał zmierzyć się z niepewnością, wynikającą zarówno z nowego krajobrazu geopolitycznego, jak i z dążeniami do coraz szybszego osiągnięcia celów zeroemisyjności – dodaje.

– Pomimo znacznej poprawy przebiegów szkodowych w sektorze paliwowo-energetycznym w 2021 roku  rynek w dalszym ciągu pozostaje rynkiem ubezpieczycieli. Skala podwyżek stawek jest jednak znacznie mniejsza niż w 2021 roku, a dla ryzyk postrzeganych przez rynek jako bardzo dobrze zarządzane oraz bezszkodowe zdarzają się nawet nieduże obniżki stawek. Kwestie związane z transformacją energetyczną oraz efekty sankcji nałożonych na Rosję niewątpliwie wpłyną na „apetyt”  ubezpieczycieli na ryzyka w trakcie najbliższych odnowień – dodaje Wojciech Woźnica, dyrektor ds. Ubezpieczeń Majątkowych i Head of Natural Resources WTW Polska.

(AM, źródło: WTW)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 16/2022

0

Dodatek specjalny LIDERZY INNOWACJI:

  • Adam Pasternak-Winiarski, Deloitte: Jak ubezpieczyć nieubezpieczalne? – str. 4–5
  • Aleksander Surowiak, Tractable: AI nie tylko przyśpiesza likwidację, ale też realizuje misję – str. 5
  • Michał Dworakowski, Polskie Polisy: iBooster – dopalamy możliwości agenta – str. 6
  • Magdalena Kanarek, Łukasz Kundera, CUK Ubezpieczenia: Zdalna platforma egzaminacyjna to innowacja w systemie szkoleń – str. 6
  • Sylwia Frątczak, Comarch: Giganci na glinianych nogach, czyli o tym, że nic nie jest na zawsze – str. 7
  • Jakub Lewandowski, IKOR: Mam złą wiadomość: Integracja nigdy się nie skończy. Co można z tym zrobić? – str. 8
  • Tomasz Ludwiczak, ecom: Technologia w służbie komfortu – str. 9
  • Grzegorz Podleśny, Acini: Czy może być jeszcze fajniej w IT? – str. 10
  • Wojciech Mikucki, Sellions: Cztery trendy fintech i insurtech, które warto śledzić – str. 11
  • Izabela Madejska: DMSales to narzędzie nowoczesnego agenta – str. 12
  • Marcin Jastrzębski, Solutions for Agents: System APK. Na przykład koń – str. 12

Poza tym w numerze:

  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Alarm w komunikacji – str. 2
  • Dagmara Wieczorek-Bartczak, BFG: Nowa dyrektywa. Resolution w ubezpieczeniach – str. 3
  • PIU: Polacy powrócili do ubezpieczeń na życie – str. 14
  • PIU: Bancassurance wraca na ścieżkę wzrostu – str. 15
  • Michał Smolny, Squire Patton Boggs: Próba ognia dla ubezpieczeń kredytów eksportowych – str. 17
  • Paweł Kowalski, Quantum: Pojazd wolnobieżny – ubezpieczać czy nie? – str. 19
  • Tomasz Gaj, Findia: Wojna w Ukrainie a ryzyka cyber i tech – str. 21
  • Biblioteczka ubezpieczeniowca: Philipp J. Müller, Twoje pieniądze. Jak więcej zarabiać, mniej wydawać i lepiej inwestować – str. 22

KNF zgodziła się na przejęcie MetLife przez NN Group

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

NN Group jest już tylko o krok od sfinalizowania transakcji zakupu polskiego biznesu MetLife. Zielone światło tej transakcji dał bowiem nadzór finansowy.

Decyzja w sprawie przejęcia zapadła 14 kwietnia na posiedzeniu Komisji Nadzoru Finansowego. Instytucja jednogłośnie stwierdziła brak podstaw do zgłoszenia sprzeciwu wobec bezpośredniego nabycia akcji MetLife TUnŻiR przez NN Continental Europe Holdings oraz pośredniego przez NN Group w liczbie zapewniającej przekroczenie przez oba podmioty 1/2 ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu oraz udziału w kapitale zakładowym firmy. Ponadto Komisja nie zgłosiła sprzeciwu wobec bezpośredniego nabycia akcji MetLife przez Nationale-Nederlanden TUnŻ oraz pośredniego przez NN Group w liczbie zapewniającej przekroczenie przez nabywców 10% ogólnej liczby głosów na WZ oraz udziału w kapitale zakładowym. W obu przypadkach termin nabycia akcji MetLife ustalono na termin do 31 maja 2022 r. 

Grupa NN ogłosiła zawarcie porozumienia w sprawie nabycia biznesu MetLife w Polsce i w Grecji w lipcu ubiegłego roku. Wartość transakcji oszacowano na 584 milionów euro. Przejęcie wzmocni pozycję NN Group na rynku ubezpieczeń na życie oraz emerytalnym w Polsce. W naszym kraju udział NN w rynku ubezpieczeń na życie wzrośnie z 8% do 12%, z łącznym przypisem składki brutto na poziomie około 500 mln euro rocznie. Ponadto skala dystrybucji zostanie znacznie poszerzona dzięki dołączeniu 1200 doradców oraz zewnętrznym partnerstwom.

W grudniu 2021 r. NN Group ogłosiła, że uzyskała od Komisji Europejskiej zgodę na przejęcie w obu krajach i pozostało jej już tylko uzyskanie odrębnych zgód od polskich i greckich organów regulacyjnych. Grupa poinformowała także, że biorąc pod uwagę krajowe procedury uzyskiwania zezwoleń, zakończenie nabycia spółek MetLife w Polsce i Grecji może nastąpić w różnych terminach. I tak się stało: proces przejęcia działalności MetLife w Grecji został zakończony 31 stycznia tego roku, natomiast finalizacja zakupu aktywów w Polsce ma nastąpić jeszcze w tym miesiącu.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Brokerski sojusz dla rynku offshore

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Dwie firmy brokerskie – Howden Specialty i Smartt Re – postanowiły współpracować ze sobą na rynku morskich farm wiatrowych. Partnerzy będą przekonywać graczy z tego sektora do odpowiedniego zabezpieczenia posiadanych instalacji – informuje „Puls Biznesu”.

Jonas Dalsgaard z Howden Specialty uważa, że polska branża offshore, jako stosunkowo młoda, powinna korzystać z doświadczeń światowych ubezpieczeń, które już od lat 90. ubiegłego wieku zabezpieczają ten sektor. Ekspert radzi rynkowi morskich farm wiatrowych, aby jak najszybciej włączył do procesu sektor ubezpieczeniowy w roli doradców, by wszyscy mogli się uczyć. Zaleca też uważne analizowanie błędów popełnionych w sektorze offshore w innych krajach, aby samemu ich uniknąć.

„PB” zwraca uwagę, że Smartt Re rozmawia z Howden Specialty również o ubezpieczaniu aktywów węglowych. Tomasz Libront, szef brokera, wskazuje, że jeszcze przez kilka lat węgiel będzie obecny w produkcji energii, ale mogą pojawić się problemy z ubezpieczeniami przedsięwzięć węglowych ze względu na rezygnacje zakładów z ochrony takich aktywów.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 15 kwietnia, Magdalena Graniszewska „Trudne przypadki morskich wiatraków

https://www.pb.pl/trudne-przypadki-morskich-wiatrakow-1147748

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Czy wystarczy kilka kliknięć, by zautomatyzować marketing?

0
Łukasz Nienartowicz

„Next, Next, Next” to chyba najpopularniejsza technika instalowania oprogramowania na komputerach osobistych. Polega na klikaniu przycisku „dalej” nawet bez czytania treści z wyskakujących okien – aż dotrzemy do ekranu instalacji. Ktoś powie – „niezbyt mądre”. Ktoś inny – „życie jest za krótkie na czytanie warunków licencji”. Ale nie oszukujmy się – każdy z nas przynajmniej raz w życiu tak zrobił.

To jednak, co wydaje się nie najgłupszym pomysłem w przypadku instalowania aplikacji otwierającej dokumenty pdf czy kompresującej pliki, nie może zostać przeniesione na wdrażanie dużych systemów informatycznych. A jednak wiele firm, które obserwuję, na to „nie może” odpowiada: To potrzymaj mi piwo i patrz.

Skomplikowane wdrożenie

Kiedy myślę o najtrudniejszych do wdrożenia systemach IT wspierających procesy biznesowe, w pierwszej kolejności przychodzi mi na myśl klasa systemów automatyzujących marketing. Dlaczego?

Po pierwsze, systemy tego typu mają wiele funkcjonalności związanych z budowaniem kampanii marketingowych, wyborem grup docelowych, kanałów kontaktu, uruchamianiem kampanii oraz ich monitorowaniem i badaniem ich skuteczności. Taka różnorodność wymaga jednak dobrze przemyślanego sposobu wdrożenia tego typu systemu.

Po drugie, mamy całe otoczenie IT: różnorodne kanały kontaktu, z którymi trzeba nasz system połączyć, oraz systemy wewnętrzne, takie jak CRM, które potrzebują wymiany informacji z systemem marketingowym.

Po trzecie zaś – to, co jest sercem systemu, czyli dane, które trzeba odpowiednio wyczyścić i przetworzyć analitycznie, tak aby były gotowe do użycia przez nasz wdrożony system. Zresztą pod hasłem przetworzenia danych może się znajdować zarówno proste policzenie wartości klienta (które często nie jest w rzeczywistości takie proste), jak i zbudowanie modelu machine learning, pozwalającego na segmentację klientów lub proponowanie next best offer.

Aspekty biznesowe

Szczególny brak zrozumienia zauważam jeszcze przed rozpoczęciem wdrażania narzędzi automatyzujących marketing, na etapie analizy biznesowej, której w wielu projektach po prostu nie ma. Jaka jest konsekwencja tego typu podejścia? Wdrożenia ciągnące się latami lub wdrożenia narzędzia, z którego i tak nikt nie korzysta. Na co więc warto zwrócić uwagę?

Po pierwsze, potrzebny będzie biznesowo opisany i zmapowany proces kampanijny. Kluczem są w nim trzy aspekty: spisanie istniejącego w firmie procesu zarządzania kampaniami, zoptymalizowanie go z uwzględnieniem możliwości wybranego przez nas narzędzia oraz ustalenie osób odpowiedzialnych za tworzenie, uruchamianie, realizację, monitorowanie i decydowanie o zakończeniu kampanii marketingowych.

Po drugie, kluczem do budowy dobrego systemu automatyzacji marketingu jest prawidłowe rozpoznanie cyklu życia klienta. Zauważmy, że zaproponowanie ulubionego produktu spożywczego, który konsument kupuje co tydzień, a którego tym razem zapomniał, zostanie odebrane jako troska. Z drugiej strony – jeśli kupił już on u nas samochód, proponowanie mu kolejnego po tygodniu jest po prostu SPAM-em. Dlatego rozumienie cyklu życia klienta jest kluczowe w doborze komunikacji, jaką będziemy z nim prowadzić. I to z tego zrozumienia (lub jego braku) wynika pytanie – czy ta komunikacja będzie dla klienta interesująca czy niechciana.

Po trzecie, potrzebujemy dobrego planu i opisu kampanii, które planujemy zrealizować. Należy w nich uwzględnić kampanie jednorazowe, cykliczne, okolicznościowe (np. wejście na rynek nowego produktu) oraz związane z cyklem życia klienta.

Planuje się zwykle w okresie rocznym, ale – jak wiadomo – „dobry plan to elastyczny plan”. Zachowajmy więc przestrzeń dla dodatkowych kampanii związanych z bieżącymi wydarzeniami. Każda z nich powinna być opisana – najlepiej w tym celu stworzyć standardowy dokument opisujący każdą.

Może i nie brzmi to zbyt spontanicznie, ale wszystkie te zabiegi są niezbędne, by mieć szansę wykorzystać potencjał automatyzacji marketingu i uruchamiać dziesiątki, a nawet setki kampanii naraz.

Dobry zespół

Jak widać nawet w powyższym, krótkim opisie, wdrożenie narzędzia automatyzacji marketingu to skomplikowany proces. Obejmuje aspekty biznesowe, samo wdrożenie narzędzia, integrację z kanałami kontaktu, przygotowanie danych oraz budowę narzędzi analitycznych, w tym machine learning.

Łatwo zauważyć, że we wdrożeniu tej klasy potrzebujemy kilkunastu typów specjalistów – od analityków biznesowych, przez specjalistów od narzędzi i kampanii, aż po specjalistów od integracji i analityki danych. Dlatego zanim wybierzemy się w taką drogę, warto zweryfikować, czy nasz zespół jest kompletny albo czy partner wdrażający narzędzie ma zdolność do realizacji zadań we wszystkich tych obszarach.

Łukasz Nienartowicz
Britenet

ZDS chce zmian w projekcie likwidacyjnych rekomendacji KNF

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Związek Dealerów Samochodów w ramach konsultacji publicznych projektu rekomendacji Komisji Nadzoru Finansowego dotyczących likwidacji szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych przedstawił łącznie 8 poprawek merytorycznych oraz propozycję nowego brzmienia przepisów. Postulaty ZDS zostały zaprezentowane podczas spotkania, które odbyło się 12 kwietnia w siedzibie UKNF.

Organizacja zaproponowała m.in. uwzględnienie w świadczeniu kosztów związanych z myciem pojazdu (każdorazowo przed rozpoczęciem naprawy powypadkowej i przed zakończeniem naprawy samochodu) oraz koniecznością realizacji wszystkich niezbędnych procedur likwidacji szkody przez warsztat naprawczy i jego pracowników. Wynika to z przyjętych w 2018 roku rekomendacji Ogólnopolskiej Motoryzacyjnej Rady Technicznej. ZDS chce też wykreślenia Rekomendacji nr 16, czyli możliwości organizacji naprawy pojazdu przez zakład ubezpieczeń. Zdaniem Związku może to stanowić zagrożenie dla rynku serwisów blacharsko-lakierniczych, zwłaszcza autoryzowanych. Dealerzy postulują też wykreślenie punktu 17.4 rekomendacji tj. możliwości pomniejszania  wartości  świadczenia  o kwotę  wzrostu wartości rynkowej pojazdu w stosunku do wartości sprzed zdarzenia wyrządzającego  szkodę  i  po  dokonaniu  naprawy  przy  użyciu  nowych  części  i materiałów.

Organizacja zgłosiła również postulat wpisania obowiązku zgłaszania przez ubezpieczycieli do CEPiK wystąpienia „szkody istotnej” w rozumieniu przepisów Prawa o ruchu drogowym oraz tego, aby wycena wraku pojazdu przy szkodzie całkowitej była dokonywana przez niezależną od ubezpieczyciela platformę.

ZDS nie chce także, aby ubezpieczyciele oferowali poszkodowanym auta zastępcze. Jego zdaniem nie jest to prawidłowy model, a oferowane przez ubezpieczycieli auta „są fikcją”. Związek uważa, że dostawcą auta zastępczego powinien być w pierwszej kolejności serwis lub wypożyczalnia.

(AM, źródło: ZDS)

18,508FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie