Blog - Strona 984 z 1516 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 984

Cztery najważniejsze strategie rozwijania sprzedaży

0
Adam Kubicki

W prawie każdej strukturze sprzedażowej można określić kategorię osób zajmujących się sprzedażą. Zazwyczaj niewielka grupa to tak zwani liderzy sprzedaży, czyli osoby, których wyniki plasują się dużo powyżej średniej. Druga grupa to rzemieślnicy. Ich sprzedaż oscyluje wokół średniej firmowej. Mamy też grupę najsłabszych osób, których wyniki są poniżej średniej.

Ktoś, kto nie zna się na sprzedaży, mógłby zapytać: Jak to jest możliwe, że w tej samej firmie mamy te same narzędzia, ten sam rynek potencjalnych klientów, a wśród sprzedawców występuje tak ogromna różnica wyników?

Wszystko opiera się na tym, jakie strategie działania stosują poszczególne osoby. Oczywiście to bierze się z motywacji, osobowości czy charakteru. Jednak to strategie działania są podstawą sukcesu, przeciętności lub porażki w sprzedaży.

Od wielu lat obserwuję najlepszych i zadaję sobie pytanie: Jakimi strategiami posługują się w swojej codziennej pracy? Analizuję również moje działania i sprawdzam, które z nich w największym stopniu przyczyniają się do mojego sukcesu.

Okazuje się, że wystarczy stosować kilka najważniejszych reguł, żeby realizować stabilny wzrost, zarówno na poziomie obrotów, jak i dochodów. Specjalnie rozgraniczam te dwa elementy, ponieważ wzrost obrotów i wysiłek włożony w jego osiągnięcie nie zawsze dają proporcjonalny przyrost zysku. To zysk jest prawdziwym parametrem wskazującym na poziom naszego sukcesu.

Wiele osób tłumaczy sobie, że obrót jest najważniejszy, ponieważ oznacza rozwój rynku, zwiększenie liczby klientów czy sprzedawanych produktów. Jednak składki i marże w różnych kategoriach produktów ubezpieczeniowych są ogromne. A to oznacza, że w tym samym czasie, koncentrując się na innych działaniach, można zwielokrotnić swój dochód.

Wróćmy do najważniejszych reguł liderów sprzedaży. Na pierwszym miejscu postawiłbym hasło: Skup się na poznawaniu nowych ludzi. W rzeczy samej sprzedaż polega na kontaktach międzyludzkich i budowaniu wizerunku profesjonalisty. Jeśli jesteś nim faktycznie, ale nie poznajesz nowych ludzi, to nie dajesz im szans na to, żeby skorzystali z twoich usług.

Dlatego trzeba dbać o to, aby być ciągle w tzw. terenie. Przyjmować wszelkie propozycje, które do nas docierają, zaproszenia na spotkania towarzyskie, uczestniczyć w różnego rodzaju klubach, organizacjach pozarządowych, zrzeszeniach hobbystów, szkoleniach i konferencjach. To wszystko składa się na rozszerzenie twojego potencjalnego rynku. Nigdy nie wiesz, kiedy i kogo spotkasz w danym miejscu, lecz jeśli po 8 godzinach przyjmowania klientów w biurze wrócisz do domu, to z pewnością nie spotkasz nikogo nowego.

Wszyscy liderzy, których poznałem na swojej drodze, to osoby bardzo otwarte na poznawanie nowych ludzi. Nie ma tygodnia, żeby nie pozyskali nowej znajomości, i to jest podstawą ich sukcesu. Więc jeszcze raz z socjalistycznym zacięciem: Jeśli chcesz rozwijać się w sprzedaży, to wyjdź do ludzi!

Drugą regułą jest stwierdzenie: Rozwijaj wiedzę specjalistyczną, żeby docierać do zamożnych klientów. W ubezpieczeniach mamy wiele kategorii rozwiązań, z których mogą korzystać nasi klienci. Pamiętaj, że przewagą lidera jest to, iż większość ludzi nie lubi się uczyć. Dlatego to właśnie lider czyta dokładnie ogólne warunki ubezpieczenia, poznaje procedury, zadaje pytania specjalistom produktowym, zdobywa wiedzę teoretyczną i praktyczną. Dzięki temu potrafi doradzić klientom tam, gdzie inni agenci rozkładają ręce.

W ubezpieczeniach na życie może stać się specjalistą od sukcesji i zabezpieczania sytuacji finansowej rodziny zmarłego przedsiębiorcy. Może być również specjalistą od ubezpieczeń grupowych i zdrowotnych w dużych firmach i organizacjach. Może skutecznie zabezpieczać niestandardowy majątek klienta, ubezpieczać floty, optymalizować koszty ubezpieczeń, włączać lub wyłączać odpowiednie klauzule, tworzyć wraz z firmą ubezpieczeniową nietypowe rozwiązania, odpowiadające potrzebom specyficznych klientów.

Klient, który ocenia agenta w kategorii nie sprzedawcy, ale specjalisty, nie tylko będzie jego wiernym fanem, ale również będzie polecał jego usługi swoim znajomym.

Trzecia reguła liderów sprzedaży brzmi: Rozwijaj wiedzę sprzedażową i umiejętności wpływania na drugiego człowieka. Wiedza specjalistyczna jest bazą, na której pracujemy z klientem, a wiedza związana z psychologią komunikacji pomaga nam przekonać klienta w sytuacji, kiedy ma zastrzeżenia i wątpliwości. Pomaga nam rozwiązywać problemy interpersonalne, uspokajać klienta niezadowolonego z likwidacji szkody, budować z nim trwałe relacje poza sprzedażowe.

Dzięki tej wiedzy, nabywanej poprzez książki, nagrania czy szkolenia, agent zwiększa swoją skuteczność sprzedażową. To powoduje, że przy tym samym nakładzie pracy osiąga wyższe dochody.

Ostatnia reguła, o której warto wspomnieć, to skalowanie swoich działań, czyli wykorzystanie zasobów zewnętrznych do tego, żeby rozwijać wyniki sprzedażowe. Mogą to być kooperacje z ludźmi, którzy mają dostęp do dużej liczby ciekawych potencjalnych klientów, osoby współpracujące, które pomagają w sprzedaży, pracownicy odciążający od spraw administracyjnych.

Wspomaganie się pracą innych ludzi jest na pewnym etapie niezbędne do tego, aby skupić się na tych czynnościach, które pasują do kompetencji lidera i jego umiejętności.

Adam Kubicki
adam.kubicki@indus.com.pl

Pierwsza w Polsce porównywarka zakresów ubezpieczeń

0
Joanna Malinowska

Rozmowa z Joanną Malinowską z Comadso

Aleksandra E. Wysocka: – Porozmawiajmy o porównywaniu zakresów ubezpieczeń, które od jakiegoś czasu oferuje Comadso. Jak to dokładnie działa?

Joanna Malinowska: – Comadso zajmuje się porównywaniem kryteriów w poszczególnych produktach ubezpieczeń indywidualnych. Dostarczamy narzędzie SaaS (Software as a Service) dla zakładów ubezpieczeń i dla multiagencji, które generuje porównanie zakresów ubezpieczenia.

Nie skupiamy się w ogóle na cenie i to jest nowość na polskim rynku, bo porównywarka ogólnych warunków ubezpieczeń w tak zaawansowanej formie do tej pory u nas nie funkcjonowała.

Jakie linie produktowe znajdują się w Waszym systemie?

– Oferujemy linie ubezpieczeń pojazdów, czyli autocasco, auto assistance i auto NNW, następnie mamy ubezpieczenie obejmujące mury i elementy stałe, i ruchomości domowe, czyli ubezpieczenia mieszkania i domu. Kolejne linie to domek letniskowy, ubezpieczenie podróży, ubezpieczenie na życie wraz z umowami dodatkowymi i dodatkową umową ubezpieczenia poważnego zachorowania, ujętą jako osobny produkt.

Które zakłady ubezpieczeń porównujecie?

– W naszej bazie znajduje się 26 zakładów ubezpieczeń, ale nie wszystkie mamy we wszystkich produktach z racji tego, że niektóre zakłady ubezpieczeń zajmują się np. jedynie ubezpieczeniami życiowymi czy też podróży. Na przykład w ubezpieczeniach pojazdów mamy 17 zakładów ubezpieczeń, w ubezpieczeniu podróży 16, a w ruchomościach domowych 18.

A czy te zmiany w poszczególnych ubezpieczeniach rzeczywiście występują często? Może jednak agent świetnie jest w stanie to wszystko sam rozpoznać?

– Problemem jest to, że agent często nie wie, kiedy te zmiany się pojawiają, a nasz system monitoruje produkty ubezpieczeniowe trzy razy dziennie. Jeśli następuje zmiana, dostajemy informację z systemu, że coś się zmieniło, więc wprowadzamy w naszym backendzie zmiany do kryteriów porównawczych.

W ciągu ostatnich trzech lat co roku zmieniało się ok. 60–61% ogólnych warunków ubezpieczenia, z czego w 2021 r. już mamy ten limit osiągnięty, więc spodziewamy się wyższego wskaźnika zmian na koniec roku.

Jak bardzo produkty ubezpieczeniowe w Polsce różnią się od siebie zakresowo?

– Najwięcej różnic jest oczywiście w limitach czy podlimitach sumy ubezpieczenia, ale także w pokryciu. Niektóre zakłady ubezpieczeń wprowadzają jakieś nowatorskie rozszerzenia do swoich zakresów, których pozostali nie uwzględniają.

Na przykład pokrywają mienie studenta, podczas gdy on jest w trakcie studiów i nie mieszka z rodzicami, tylko np. w akademiku, a jego mienie, ruchomości są ubezpieczone w tym miejscu, w którym się uczy. Niektórzy ubezpieczyciele pokrywają kradzież mienia poza miejscem ubezpieczenia, a niektórzy tylko rabunek itd.

Comadso nawiązało ostatnio współpracę z dość istotną multiagencją na polskim rynku. Czego multiagencje u Was szukają?

– Jedną z funkcji, jaką udostępniamy, jest profilowanie potrzeb ubezpieczeniowych, zawierające tzw. bullet pointy, dzięki którym agenci są w stanie sprzedać ubezpieczenie szersze zakresowo, gdy uzasadnią, dlaczego kosztuje ono więcej w porównaniu z ubezpieczeniem, które nie pokrywa części potrzeb ubezpieczeniowych.

Ponadto multiagencje, jak i zakłady ubezpieczeń szukają u nas przede wszystkim wsparcia w procesie monitorowania i analizy zmian poszczególnych produktów. Jest to proces niezwykle pracochłonny, nawet w przypadku zmian odnoszących się do jednego produktu u jednego ubezpieczyciela, a co dopiero kilku, kilkunastu czy kilkudziesięciu.

Przejmujemy od naszych klientów tę część pracy i dostarczamy już gotową analizę wraz z porównaniem.

W jaki sposób można rozpocząć współpracę z Comadso?

– Na początku umawiamy się na spotkanie i prezentację systemu. Później ustalamy model współpracy, czyli na jaki czas podpisujemy umowę i jakie funkcje naszego systemu będą dostępne dla użytkowników.

Sposób korzystania z naszej bazy danych jest różny. Zakłady ubezpieczeń mogą używać jej w celu doskonalenia swojego produktu ubezpieczeniowego, ponieważ widzą, gdzie rynek ma przewagę w stosunku do ich produktu. Natomiast multiagencje mogą wykorzystywać to narzędzie do sprzedaży, po prostu sprawdzając zakresy.

A nad czym teraz pracujecie? Czy będą jeszcze jakieś nowe grupy produktów? Czy zakładacie jakiegoś rodzaju rozwój tego systemu?

– System rozwija się regularnie: wprowadzamy cały czas nowe kryteria, nowe zakłady ubezpieczeń do naszego porównania. Zdarza się tak, że jedno kryterium porównawcze dzielimy na cztery–pięć bardziej szczegółowych, a podział powstaje w wyniku analizy o.w.u., które jest akurat aktualizowane. Wprowadzone przez ubezpieczyciela zmiany zakresowe w tym o.w.u. powodują, że taki podział jest niezbędny do prawidłowego porównania. I na tym się na razie skupiamy.

W planach mamy również wprowadzenie nowych produktów w przyszłym roku, po ustaleniu, które produkty są dla naszych klientów najbardziej atrakcyjne.

Czy widać jakieś różnice w sposobie, w jaki polscy ubezpieczyciele korzystają z Waszego systemu?

– Ubezpieczyciele w Polsce korzystają z rozwiązań Comadso w sposób analogiczny do zagranicznych zakładów, różni się natomiast liczba zakładów ubezpieczeń na rynku, które korzystają z naszego rozwiązania. Jesteśmy dosyć młodą firmą, jeszcze teoretycznie startupem na polskim rynku, jednak np. w Danii naszymi klientami jest 95% ubezpieczycieli.

Międzynarodowość naszej firmy pozwala naszym klientom również zajrzeć do o.w.u. zagranicznych zakładów ubezpieczeń w celu poszukiwania inspiracji co do wprowadzenia innowacyjnych zmian swojego zakresu ubezpieczenia.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

Zrobili kawał dobrej roboty

0
Elżbieta Woźniak-Sitek, Dariusz Radaczyński

TUZ Ubezpieczenia znalazł się w gronie firm wyróżnionych przez KNF tytułem „Instytucja finansowa przyjazna mediacjom”. W uzasadnieniu napisano, że laur został przyznany za wdrożenie i rozwijanie projektu rozwiązywania sporów w drodze mediacji oraz postawę prokliencką, przejawiającą się kierowaniem wniosków o mediację.

Dziękujemy za zaangażowanie w promowanie idei polubownego rozwiązywania sporów z klientem – czytamy w uzasadnieniu.

– Słowo „zaangażowanie” jest tutaj jak najbardziej na miejscu – przyznał Dariusz Radaczyński, dyrektor Departamentu Likwidacji Szkód. – Nie pracowaliśmy na ten sukces sami w naszym Departamencie Likwidacji Szkód, lecz zaangażowaliśmy w ten projekt pracowników również innych departamentów. To była, jak teraz widać, owocna praca zespołowa.

– Mediacje to trudny i ważny obszar, ale od czterech lat ciężko pracujemy, żeby i tu zwiększyć zadowolenie naszych klientów. Liczyliśmy, że to zostanie docenione, więc z ponownego przyznania nagrody od KNF bardzo się cieszymy – powiedziała Elżbieta Woźniak-Sitek, kierownik Biura Likwidacji Szkód Osobowych i Odpowiedzialności Cywilnej w Departamencie Likwidacji Szkód firmy TUZ Ubezpieczenia, która w firmie odpowiada za rozwój mediacji z klientami.

– Nie zawsze pracuje się dla nagród, czasem ważniejsze są inne względy, ale akurat w tym przypadku wiedzieliśmy, że nagroda będzie potwierdzeniem, że robimy dla naszych klientów kawał dobrej roboty – zaznaczyła.

Elżbieta Woźniak-Sitek podkreśliła, że spotkania pełnomocników stron w obecności przedstawiciela KNF nadają mediacjom charakter, który wpływa zarówno na wiarygodność stron, jak i samą skuteczność procesu mediacji.

– Oczywiście nikt w KNF nie wyręcza ani klienta, ani towarzystwa ubezpieczeniowego, ale dzięki odpowiedniemu charakterowi takich spotkań wszystkim jest łatwiej zrozumieć w pełni sytuację, racje obu stron i znaleźć najlepsze rozwiązanie. Cieszę się, że jesteśmy postrzegani jako zakład ubezpieczeń, który dąży do polubownego zakończenia procesu likwidacji – stwierdziła.

Mediacje są niezwykle istotne nie tylko z biznesowego punktu widzenia, ale też ze względu na zwykły ludzki szacunek do osób, które znalazły się w nieszczęśliwej sytuacji.

Chcemy unikać sporów sądowych, ponieważ co do zasady są one niekorzystne zarówno dla samych poszkodowanych, jak i dla zakładów ubezpieczeń – tłumaczy Elżbieta Woźniak-Sitek.

Dla poszkodowanych procesy sądowe bywają przedłużeniem lub odświeżeniem traumy po nieszczęśliwych zdarzeniach, czasem tragicznych, nawet śmiertelnych. W procesach sądowych poszkodowani muszą przeżywać pewne przykre historie jakby na nowo. Chcielibyśmy, żeby nikogo takie sytuacje nie spotykały.

Nagrodę dla „Instytucji finansowej przyjaznej mediacjom” TUZ po raz pierwszy otrzymał w 2019 r. Nagroda przyznawana jest jednak za mediacje w roku poprzednim. Od tego czasu TUZ z roku na rok systematycznie powiększa liczbę mediacji.

– W każdym kolejnym roku mediujemy prawie dwa razy więcej niż w poprzednim – mówi z radością Elżbieta Woźniak-Sitek. – Teraz dostaliśmy nagrodę za wyniki z roku 2020, w którym mieliśmy sporo mediacji, a w roku bieżącym mamy ich już dwukrotnie więcej, więc z nadzieją czekamy na wyniki, które KNF ogłosi w roku 2022.


Metamorfoza TUZ doceniona i nagrodzona

„Za dokonanie jednej z najbardziej spektakularnych metamorfoz na rynku ubezpieczeniowym” – brzmi początek uzasadnienia nagrody „Menedżer Roku w Finansach”, którą Piotr Zadrożny jako prezes TUZ Ubezpieczenia otrzymał od redakcji miesięcznika „Home & Market”.

W uzasadnieniu wyróżnienia czytamy również: „Pod zarządzaniem Piotra Zadrożnego TUZ stał się firmą nowoczesną, elastycznie reagującą na potrzeby klientów, a przede wszystkim bardzo dla nich przyjazną”.

Tak naprawdę to nagroda dla zespołu ludzi pracujących na sukcesy TUZ, które ja mam przyjemność firmować moim nazwiskiem – mówi Piotr Zadrożny. – Mimo pandemii i różnych związanych z nią trudności nasza firma nadal dynamicznie się rozwija i realizuje kolejne cele. Taki produkt jak Bezpieczny Dom, czyli nowoczesne i kompleksowe ubezpieczenie domu lub mieszkania oraz rodziny i bliskich, stał się jedną z naszych wizytówek. To jest „Ubezpieczenie takie, jakiego potrzebujesz”, że zacytuję jedno z naszych haseł reklamowych.

Systematycznie poprawiamy i rozszerzamy naszą ofertę. Jako Polak cieszę się, że mogę pracować w polskiej firmie, która tak pięknie się rozwija – podkreśla prezes TUZ.

Redakcja w uzasadnieniu wyróżnienia przypomina, że Piotr Zadrożny jest prezesem TUZ Ubezpieczenia od lutego 2016 r. I podkreśla: „Od tego czasu TUZ przeszedł jedną z największych metamorfoz w historii polskich towarzystw ubezpieczeniowych. Stał się firmą nowoczesną, elastycznie reagującą na potrzeby klientów, a przede wszystkim bardzo dla nich przyjazną”.

Redakcja nawiązała w ten sposób do sukcesów TUZ w poprzednich latach, kiedy TUZ był już wyróżniany taką nagrodą i innymi wyróżnieniami.

Potwierdzenie celności uzasadnienia dla nagrody od „Home & Market” przyszło niemalże natychmiast. „Instytucja finansowa przyjazna mediacjom” – to wyróżnienie, które Urząd Komisji Nadzoru Finansowego przyznał TUZ jako jednej z zaledwie kilku firm ubezpieczeniowych.

To jedno z najbardziej prestiżowych wyróżnień przyznanych TUZ. W przeszłości KNF już doceniał TUZ w podobny sposób.

Firma TUZ Ubezpieczenia była też dwukrotnie uznana „Ubezpieczycielem Miesiąca” przez redakcję branżowej „Gazety Ubezpieczeniowej” oraz otrzymała nagrodę dla „Najlepszego ubezpieczyciela cyfrowego” przyznaną podczas Insurance Forum.

Sam Piotr Zadrożny za dokonania z TUZ był też nagrodzony tytułem „Menedżera Roku” przez „Gazetę Ubezpieczeniową”, a rok temu był po raz pierwszy wyróżniony tytułem „Menedżera Roku w Finansach” przez redakcję „Home & Market”.

Rzecznik Finansowy wybrał najlepsze prace dyplomowe

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rozstrzygnięto V edycję konkursu o nagrodę Rzecznika Finansowego za najlepszą rozprawę habilitacyjną i doktorską oraz pracę magisterską i licencjacką z zakresu ochrony klienta na rynku finansowym.

Uroczystość wręczenia dyplomów odbędzie się 20 grudnia w formie spotkania online.

W kategorii „praca licencjacka” zwyciężyła Alicja Stankiewicz z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, nagrodzona za pracę zatytułowaną „Wpływ reklamy na postrzeganie ryzyka wypadku”. Za najlepszą pracę magisterską uznano z kolei napisaną przez Michała Basaka z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, noszącą tytuł „Niedozwolone postanowienia umowne w umowach ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym”.

Laur dla pracy doktorskiej przypadł Michałowi Marszelewskiemu z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Jego praca nosiła tytuł „Umowy wiatykalne a rynek ubezpieczeń na życie.” Nagrodę jury otrzymał natomiast Paweł Smaga ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie za pracę pt. „Polityka makroostrożnościowa w sektorze bankowym. Teoria i praktyka”.

(AM, źródło: Rzecznik Finansowy)

Lepsze ubezpieczenie pod choinkę od pracodawcy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Według najnowszego badania Randstad Polska tylko 13% firm nie planuje żadnych bonusów świątecznych. Część przedsiębiorców planuje premie okolicznościowe, a część zakup prezentów świątecznych dla pracowników i ich rodzin. EIB radzi pracodawcom, aby rozważyli możliwość wzbogacenia systemu comiesięcznych dodatków pozapłacowych, np. ubezpieczeń.

– Owszem, koniec roku to specyficzny czas, w którym dodatkowe, doraźne wsparcie finansowe zawsze jest ważne. Zwłaszcza obecnie, wobec rosnących cen. Uważam jednak, że właśnie z tego powodu pracodawcy powinni rozważyć też działania długofalowe. Zachęcam do rozważenia podziału budżetu na premie świąteczne na wypłatę natychmiastową i inwestycję we wzbogacenie comiesięcznych dodatków pozapłacowych. Przecież inflacja ma także wpływ na ostateczną wartość ochrony zapewnianej np. przez grupowe polisy na życie. Koniec roku to dobry moment na negocjacje z ubezpieczycielem i rozszerzenie warunków i zwiększenie sumy ubezpieczenia. Szczególnie że nie jest to zazwyczaj duży wydatek – czasem to raptem kilkanaście złotych miesięcznie – zauważa Tomasz Kaniewski, dyrektor Biura Ubezpieczeń na Życie EIB.

Broker radzi, aby pracodawcy zaczęli od zwiększenia sumy ubezpieczenia czy zakresu podstawowej ochrony.

  • Aktualizacja sumy ubezpieczenia – w przypadku ubezpieczeń na życie firmy zazwyczaj co roku otrzymują od towarzystw propozycję jej waloryzacji, żeby przeciwdziałać inflacji, co oczywiście ma wpływ na zmianę składki. Dlatego często ta coroczna zwyżka jest pomijana. Biorąc jednak pod uwagę obecną sytuację gospodarczą, prognozy na przyszłość oraz rosnącą rolę polis grupowych w oczach pracowników EIB uważa, że teraz jest dobry moment na jej zwiększenie. Zwłaszcza że wzrost nie musi to oznaczać równie znacznego wzrostu comiesięcznej składki. Przykładowo, wzrost sumy ubezpieczenia o 100 tys. oznacza zazwyczaj zwiększenie miesięcznej składki jedynie o 15–20 zł.
  • Zwiększenie zakresu ubezpieczenia – zmodyfikować można zarówno listę świadczeń uwzględnianych przez polisy na życie, jak i ubezpieczenia zdrowotne. W przypadku tych pierwszych pod lupę warto wziąć przede wszystkim warunki i wysokość wypłaty świadczeń w razie hospitalizacji, poważnego zachorowania oraz utraty zdolności do wykonywania pracy. W przypadku ubezpieczeń zdrowotnych za to zawsze będzie docenione przejście na wariant wyższy polisy, co zazwyczaj wiąże się z poszerzeniem listy badań i konsultacji lekarskich zapewnianych w ramach ubezpieczenia oraz zmianą ewentualnych limitów. Najbardziej docenione będzie włączenie do polisy świadczeń dentystycznych.
  • Uzupełnienie polis o dodatkowe świadczenia – na koniec warto zastanowić się również nad urozmaiceniem posiadanych ubezpieczeń o mniej standardowe usługi. Największe możliwości oferują polisy na życie. Można je uzupełnić np. o assistance domowe wykraczające poza pomoc udzielaną jedynie w razie poważnego zachorowania. Pakiet może obejmować również zwykłe naprawy i pomoc w razie awarii. W dobie pracy zdalnej szczególnie cenne może być wsparcie serwisu IT. Ubezpieczenie można też uzupełnić o usługi concierge, czyli pomoc asystenta w zaradzeniu skutkom nagłych zdarzeń, jak organizacja wizyty lekarskiej czy zamówienie hydraulika lub innego fachowca.

– Te z pozoru niewielkie zmiany, także pod względem zwiększenia składki, mogą być bardzo istotne w razie, gdy trzeba będzie skorzystać z ochrony zapewnianej przez polisy. Co więcej, modyfikacja sumy ubezpieczenia, zakresu polisy czy dodanie kolejnych świadczeń w przypadku umów grupowych zawsze będzie wiązało się z mniejszym wzrostem comiesięcznych opłat niż w przypadku ubezpieczeń indywidualnych. To efekt skali, rozłożenia ryzyka na grupę ubezpieczonych. Dlatego uważam, że ubezpieczenia grupowe są cennym dodatkiem i warto je rozwijać, modyfikować, celem zwiększenia zadowolenia pracowników z ochrony. Owszem ubezpieczenia indywidualne mają swoje przewagi, ale to polisy grupowe są łatwiej dostępną formą ochrony, a często jedyną, na jaką niektórzy mogą sobie pozwolić – mówi Tomasz Kaniewski.

(AM, źródło: Brandscope)

M&A: Stawki za ubezpieczenia transakcji jeszcze nigdy nie były tak wysokie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Koszt ubezpieczenia od problemów związanych z transakcjami fuzji i przejęć uległ niemal podwojeniu w ciągu zaledwie dwóch lat, po eksplozji aktywności akwizycyjnej podczas pandemii. Potencjalni nabywcy wykupują ubezpieczenie, które ma ich chronić przed takimi problemami, jak wprowadzające w błąd przedstawienie przez cel akwizycyjny wyników finansowych, natomiast sprzedającym ochrona ubezpieczeniowa zapewnia bezproblemowe pozbycie się własności.

– Na istniejącym od ponad 20 lat rynku ubezpieczeń transakcji fuzji i przejęć po latach spadków stawek będących efektem zaciekłej konkurencji 2021 był pierwszym rokiem, kiedy stawki wzrosły – zauważa Andrew Johnson z firmy brokerskiej Paragon.

Niektórzy obserwatorzy z branży ubezpieczeniowej twierdzą, że brak przestrzegania procedur należytej staranności doprowadził do gwałtownego wzrostu roszczeń, podczas gdy boom na fuzje i przejęcia przełożył się na zdecydowanie wyższe składki.

– Od przełomu sierpnia i września 2020 r. obserwowaliśmy niebywałe wolumeny transakcji, co ośmieliło ubezpieczycieli do podniesienia stawek – powiedział James Swan, partner w firmie brokerskiej McGill and Partners.

Wraz z pozycjonowaniem się firm w postcovidowej rzeczywistości, w ciągu pierwszych 9 miesięcy 2021 r. globalna aktywność M&A osiągnęła rekordowe 4,33 bln dol., dokonując skoku o 97%, z 2,2 bln dol. w analogicznym okresie naznaczonego pandemią 2020 r. Rynek ubezpieczeń M&A wzrósł do ponad 5 mld dol., z poniżej 3 mld dol. przed rokiem. Swan ujawnił, że kontrakt, nad którym pracował w Europie, był wyceniony na ok. 1,9% dostępnej ochrony, natomiast dwa lata temu cena wynosiła ok. 1%. Caroline Rowlands z Howden powiedziała, że stawki dla niektórych transakcji w Wielkiek Brytanii wzrosły do 1,5% ochrony, z 1%. William Monat z firmy ubezpieczeniowej Mosaic stwierdził, że stawki za niektóre transakcje w USA wzrosły do ok. 4% sumy ubezpieczenia z poziomu poniżej 3%.

(AC, źródło: Reuters)

Poważne skazy na wizerunku osiągnięć finansowych rynku

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Na pierwszy rzut oka wyniki rynku ubezpieczeń na koniec września tego roku prezentują się okazale: sprzedaż wyraźnie poszła w górę, zyski też są wyższe niż przed rokiem zaś żywioły mniej dokuczliwe niż dwanaście miesięcy. Jeśli jednak przyjrzeć się uważnie, to łatwo można zauważyć rysy na tym wizerunku, z inflacją szkodową w segmencie komunikacyjnym i gwałtownym skokiem wartości wypłat w życiowych polisach ochronnych na czele.  

Z danych zebranych przez Polską Izbę Ubezpieczeń (PIU) wynika, że na koniec trzech kwartałów 2021 roku wartość całego rynku mierzona przypisem składki wyniosła 50 913,92 mln zł. Rezultat ten był o 9,49% wyższy od odnotowanego w analogicznym okresie ubiegłego roku, czyli 46 500,01 mln zł. W ciągu trzech kwartałów 2021 r. Polacy otrzymali 30,3 mld zł odszkodowań i świadczeń ubezpieczeniowych. To prawie 3% więcej niż rok wcześniej. W największym stopniu wzrosły wypłaty z tytułu ochronnych ubezpieczeń na życie, głównie na skutek zwiększonej śmiertelności. Na koniec września 2021 r. ubezpieczyciele odprowadzili do budżetu państwa ponad 989 zł podatku dochodowego. Wypracowali w tym czasie 5,3 mld zł zysku netto, czyli o 2,3% więcej niż przed rokiem. Lokaty zgromadzone w krajowych obligacjach i innych bezpiecznych instrumentach wyniosły ponad 87 mld zł.

Dział I rośnie, „uefki” lekko spadają

Na koniec września 2021 r. dział I legitymował się przypisem wielkości 16 562,79 mln zł. Był to rezultat o 7,59% lepszy od uzyskanego rok wcześniej (15 394,63 mln zł). Na uwagę zasługuje fakt, że wskaźnik tempa obniżki za 3 kwartały był wyraźnie wyższy od odnotowanego w I kw. (6,56%) a jednocześnie niższy od wykazanego w I półroczu (8,96%).

Pozycję sektorowego lidera utrzymały ubezpieczenia z gr. 1 (na życie), które wypracowały 6765,82 mln zł składek, wobec 5916,41 mln zł przed rokiem (+14,36%). Na drugim miejscu pozostały ubezpieczenia wypadkowe (gr. 5), których sprzedaż przyniosła towarzystwom życiowym 5282,97 mln zł – o 6,73% więcej niż po 9 miesiącach 2020 r. (4949,96 mln zł). Natomiast polisy z UFK (gr. 3) pozostały segmentem numer trzy pod względem wielkości generowanego przypisu. Po 3 kwartałach 2021 r. uplasował się on na poziomie 4317,68 mln zł – o 0,33% niższym od odnotowanego rok wcześniej (4331,9 mln zł). Warto zwrócić uwagę, że na koniec I oraz II kwartału grupa trzecia wykazywała wzrost przypisu względem analogicznego okresu poprzedniego roku.

– Obserwujemy zwiększone zainteresowanie ochroną, na co z pewnością miała wpływ pandemia oraz obawy Polaków o życie i zdrowie, zarówno swoje, jak i najbliższych. Pandemia przyniosła też tragiczne skutki w postaci zwiększonej śmiertelności, co miało przełożenie na wyższe wypłaty świadczeń. Ich wzrost wyniósł aż 26,5% – mówi Jan Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu PIU.

Więcej wypłat, niższe zyski

Wynik finansowy netto towarzystw życiowych na koniec września 2021 r. uplasował się na poziomie 1486,8 mln zł – o 27,92% niższym od ubiegłorocznego (2175,37  mln zł). O 5,48% wzrosła natomiast łączna kwota wypłaconych odszkodowań i świadczeń brutto, osiągając wartość 13 533 mln zł (12 829,96 mln zł rok wcześniej). Najwyższy poziom wypłat odnotowano w gr. 3 – 5798,06 mln zł, wobec 6462,9 mln zł na dzień 30 września ubiegłego roku (-10,29%). Niewiele mniej wypłacono z ubezpieczeń na życie – łączna wartość wypłat wynosząca 5553,46 mln zł była o 26,51% wyższa od ubiegłorocznej (4389,9 mln zł).

Wynik techniczny wyniósł 1902,61 mln zł, wobec 2722,52 mln zł przed rokiem (-30,12%). Sektor życiowy zapłacił w sumie 374,75 mln zł podatku dochodowego. Rok wcześniej kwota ta wyniosła 519,91 mln zł, co oznacza, że obecna jest o 27,92% niższa.

„Majątek” na niewielkim plusie

Z kolei towarzystwa z działu II zebrały przez 3 kwartały tego roku 34 351,13 mln zł – o 10,43% więcej niż przed rokiem (31 105,38 mln zł). Niewielki wzrost był efektem wyraźnego spadku przychodów w segmencie komunikacyjnym, który udało się zniwelować zwiększonym przychodom z pozostałych polis majątkowych.

Więcej składek z OC i AC…

Przypis składki z OC posiadaczy pojazdów lądowych (w tym posiadaczy pojazdów mechanicznych) wyniósł 11 178,24 mln zł. Rok wcześniej zakłady z działu II zebrały z powyższego tytułu 10 916,94 mln zł. Wzrost o 2,39% r/r oznacza, że w grupie 10 nie tylko utrzymano widoczny od początku lekki trend wzrostowy, ale też jego tempo minimalnie przyspieszyło. Warto bowiem przypomnieć, że po 3 miesiącach tego roku odnotowano pierwszy wzrost przypisu od I kw. 2019 r. wynoszący 0,79%. W I połowie 2021 r., wskaźnik ten wzrósł zaś do 2,33%. Z podobną sytuacją mieliśmy do czynienia w segmencie AC pojazdów lądowych. Po 9 miesiącach tego roku towarzystwa zebrały z tego typu polis 7086,92 mln zł składek – o 10,58% mniej niż przed rokiem (6408,7 mln zł). W pierwszym kwartale wzrost w autocasco wyniósł 1,36% r/r, natomiast na koniec półrocza – już 10,17%.

W analizowanym okresie towarzystwa wypłaciły w sumie 6790,45 mln zł odszkodowań i świadczeń z OC – o 2,6% więcej niż przed rokiem (6617,77 mln zł). Z kolei łączna kwota zaspokojonych roszczeń z AC uplasowała się na poziomie 4393,89 mln zł, wobec 4078,82 mln zł rok wcześniej (+7,72% r/r).

…ale średnie stawki w OC spadają

Jednocześnie pomimo wzrostu kosztów szkód, spadła średnia składka w OC ppm. Na koniec września 2021 r. wyniosła ona 486,8 zł, o 2% mniej niż rok wcześniej. W tym samym czasie średnia szkoda z OC ppm wzrosła o 5,7%, do 8367,7 zł. Średnia składka z AC wyniosła z kolei 993,4 zł, o 1% więcej niż przed rokiem, a koszt średniej szkody wzrósł o 7%, do 6984,6 zł.

– Mamy do czynienia z dużą inflacją szkodową. Zadaniem ubezpieczycieli jest utrzymanie równowagi między wypłatami a składkami, które muszą być akceptowalne dla kierowców. Musimy utrzymywać koszty napraw na rozsądnym ekonomicznie poziomie, pamiętając, że naszym obowiązkiem jest przywrócenie pojazdu do stanu sprzed szkody lub wyrównanie straty materialnej, jaką poniósł poszkodowany. Nie jest natomiast naszym obowiązkiem maksymalizacja zysków podmiotów, świadczących usługi związane z naprawą pojazdów – mówi Jan Grzegorz Prądzyński.

Żywioły mniej dokuczliwe niż przed rokiem

W trakcie trzech kwartałów tego roku w Polsce nie odnotowano zjawisk pogodowych, które przyniosłyby znaczące wzrosty odszkodowań w ubezpieczeniach majątkowych. Wypłaty związane z żywiołami oraz pozostałymi szkodami rzeczowymi wyniosły 2,5 mld zł, czyli o 4,7% mniej niż rok temu.

– Musimy pamiętać, że zjawiska związane z żywiołami będą się pojawiały w Polsce co roku, na większą lub mniejszą skalę. Ubezpieczyciele są przygotowani finansowo na to, by nieść swoim klientom pomoc w takich przypadkach – mówi Andrzej Maciążek, wiceprezes zarządu PIU.

Spadek wyniku technicznego

Wynik finansowy netto firm majątkowych za 3 kwartały 2021 r. wyniósł 3851,26 mln zł i był o 26,56% wyższy od rezultatu uzyskanego 12 miesięcy wcześniej (3042,93 mln zł). Wynik techniczny sektora osiągnął poziom 2253,2 mln zł. Rezultat ten było o 4,83% niższy od wykazanego na koniec września 2020 r. (2367,62 mln zł). Przez 9 miesięcy tego roku dział II wypłacił łącznie 16 750,63 mln zł odszkodowań i świadczeń brutto – o 0,84% więcej niż rok wcześniej (16 611,22 mln zł).

We wspomnianym okresie sektor majątkowy zapłacił w sumie 614,54 mln zł podatku dochodowego (619,9 mln zł przed rokiem, -0,87%).

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Przepisy o dostępie do danych o punktach karnych z podpisem prezydenta

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

10 grudnia prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych, która m.in. zaostrza kary dla sprawców wykroczeń drogowych. Nowe przepisy przewidują również powiązanie wysokości stawek ubezpieczeń komunikacyjnych z liczbą punktów karnych i rodzajem popełnianych wykroczeń.

Celem ustawy jest poprawa bezpieczeństwa na drogach, w szczególności poprzez walkę z przestępstwami i wykroczeniami drogowymi oraz wsparcie osób najbliższych ofiar wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym.

Oprócz zmian w przepisach ustawy Prawo o ruchu drogowym nowela modyfikuje także postanowienia kodeksu, podwyższając m.in. maksymalną wysokość grzywny z 5 do 30 tys. zł w odniesieniu do niektórych wykroczeń przeciwko bezpieczeństwu i porządkowi w komunikacji. Oprócz tego w przypadku niektórych kategorii wykroczeń podniesiono dolne granice grzywny. Przykładowo prowadzenie pojazdu mechanicznego w stanie po spożyciu alkoholu lub podobnie działającego środka będzie zagrożone grzywną nie niższą niż 2,5 tys. zł. Zmiany we wspomnianym kodeksie wprowadzają również stypizowanie nowych wykroczeń.

Sąd może przyznać zabezpieczenie świadczenia

Ustawa wprowadza także zmiany w kodeksie cywilnym. Jedną z nich jest wpisanie możliwości ustanowienia zabezpieczenia świadczenia na zapewnienie środków utrzymania, w związku ze szkodą poniesioną wskutek czynu niedozwolonego noszącego znamiona:

  • jednego z przestępstw przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji w ruchu lądowym, o których mowa w rozdziale XXI Kodeksu karnego,
  • zabójstwa z użyciem pojazdu mechanicznego w ruchu lądowym,
  • umyślnego spowodowania ciężkiego uszczerbku na zdrowiu z użyciem pojazdu mechanicznego w ruchu lądowym.

Sąd udzieli zabezpieczenia na rzecz każdego uprawnionego w wysokości nie niższej niż kwota najniższej emerytury określonej w ustawie o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, chyba że uzyskanie świadczeń rentowych z innych źródeł przemawiać będzie za zasądzeniem niższej sumy. Łączna kwota zabezpieczenia na rzecz wszystkich uprawnionych w formie miesięcznego świadczenia na zapewnienie środków utrzymania nie może przekraczać wysokości uzyskiwanego przez pokrzywdzonego miesięcznego wynagrodzenia netto lub dochodu w okresie poprzedzającym zdarzenie i pięciokrotnej wysokości kwoty najniższej emerytury. Przewodniczący i sąd będą obowiązani podejmować czynności tak, aby termin posiedzenia, na którym wniosek o zabezpieczenie ma zostać rozpatrzony, przypadł nie później niż w terminie miesiąca od dnia jego złożenia. Wniosek o ustanowienie profesjonalnego pełnomocnika do złożenia wniosku o takie zabezpieczenie będzie mógł złożyć prokurator.

Ubezpieczyciele z dostępem do danych o mandatach

Nowela wprowadza również zmiany w ustawie z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej. Umożliwią one udostępnienie zakładom ubezpieczeń danych z CEPiK i dostosowanie stawek ubezpieczeń komunikacyjnych do historii wykroczeń kierowcy oraz otrzymanych przez niego punktów karnych. Po zakończeniu oceny ryzyka zakład ubezpieczeń będzie miał obowiązek niezwłocznie usunąć dane o punktach karnych kierowcy.

Większość przepisów noweli wejdzie w życie z dniem 1 stycznia 2022 r. Wyjątkiem są postanowienia z art. 22.

AM, news@gu.com.pl

 (źródło: prezydent.pl, gu.com.pl )

PGNiG i Polski Gaz TUW zaoferują ubezpieczenia consumer cyber

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Udane efekty współpracy PGNiG Obrót Detaliczny i Polski Gaz TUW przy oferowaniu ubezpieczenia ochrony prawnej skłoniły oba podmioty do rozszerzenia współpracy. W pierwszym kwartale przyszłego roku oba podmioty planują wprowadzenie do dystrybucji nowego produktu typu consumer cyber.

Po ubezpieczenie ochrony prawnej „Doradca prawny”, opracowanego przez Polski Gaz TUW i oferowanego za pośrednictwem PGNiG Obrót Detaliczny, sięgnęło ponad 30 tys. klientów. Ze statystyk wynika, że jego użytkownicy najchętniej korzystają z porad w dziedzinie prawa cywilnego i rodzinnego, a także prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Najczęściej poruszanymi sprawami są reklamacje usług lub towarów oraz dziedziczenie i darowizny.

– Chcemy w pełni wykorzystywać potencjał sprzedażowy i oferować klientom łatwy dostęp do rozwiązań ściśle dopasowanych do ich potrzeb. Wielkość sprzedaży ubezpieczenia ochrony prawnej potwierdza duże zainteresowanie tym produktem wśród określonych grup naszych klientów. Pomimo zawirowań związanych z pandemią, udało nam się znacznie przekroczyć cele sprzedażowe. Z tego powodu tak dobra współpraca z Polski Gaz TUW zachęciła nas do podjęcia pracy nad uruchomieniem kolejnego produktu – zadeklarował Henryk Mucha, prezes zarządu PGNiG Obrót Detaliczny.

Nowe ubezpieczenie znajdzie się w ofercie PGNiG Obrót Detaliczny w I kwartale 2022 roku. Polisa skierowana do klientów indywidualnych ma im zapewnić ochronę na wypadek kradzieży przedmiotów osobistych, dokumentów i kart kredytowych, a także nieuprawnionych transakcji. Dodatkowo ubezpieczenie ma obejmować m.in. sytuacje, gdy zakupiony przez internet towar z jakichś powodów nie zostanie dostarczony do klienta.

– Proponujemy produkt innowacyjny, zapewniający pierwsze w Polsce rozwiązania z obszaru consumer cyber w otoczeniu innych gwarancji dających poczucie bezpieczeństwa każdemu konsumentowi – dodał Zygmunt Kostkiewicz, prezes zarządu Polski Gaz TUW.

Oba podmioty nie wykluczają, że na dalszym etapie współpracy mogą uruchomić sprzedaż ubezpieczeń na życie.

(AM, źródło: GK PGNiG)

Te narzędzia naprawdę pomagają agentom sprzedawać

0
Andrzej Adamczyk

Agenci dobrze widoczni w internecie, z silną marką osobistą, wyposażeni w nowoczesne narzędzia do zdalnej sprzedaży i dysponujący stałym dopływem potencjalnych klientów nie muszą się martwić o wzrosty sprzedaży. Największym zagrożeniem dla agentów nie jest sprzedaż bezpośrednia, ale zbyt wolne dostosowywanie się do cyfrowego otoczenia.

Kanał agencyjny ma wiele przewag, do których należą przede wszystkim profesjonalizm i relacyjność agentów oraz doświadczenie w bieżącym kontakcie z klientami. Konsultanci infolinii directowych nie mają tej przewagi, często dysponują też mniejszym doświadczeniem i zazwyczaj kontaktują się z klientem tylko raz.

Zupełnie inaczej jest z dobrym agentem ubezpieczeniowym, mocno osadzonym w swojej lokalnej społeczności, który jakością obsługi sprawia, że klienci sami do niego wracają i polecają jego usługi znajomym. Agent nie ma za to przewagi widoczności w sieci oraz całego zaplecza maszyny marketingu internetowego.

Zwiększ zasięg działania na cały kraj

Lokalna społeczność to za mało, jeśli agentowi zależy na rozwoju biznesu. Nie wystarczy również sama sprzedaż obowiązkowego ubezpieczenia OC ppm. Stąd rosnące zainteresowanie agentów z jednej strony nowymi produktami z wyższą marżą, a z drugiej strony narzędziami pozwalającymi na znaczący wzrost efektywności działania. Agenci dostrzegają też rosnące znaczenie budowania marki osobistej w świecie cyfrowym.

Warto przełamać podział rynku na kanał agencyjny i direct, ponieważ cała dystrybucja zmierza w kierunku zdalności. Jeśli agent zyska dostęp do zdalnych narzędzi, zwiększy widoczność swoją i swojej oferty na cały kraj i może skutecznie konkurować w świecie cyfrowym z kanałem direct i pozostałymi 200 tys. OFWCA.

Bezpieczny.pl dostarcza agentom taki zestaw narzędzi. Szukamy teraz nowych osób, które obsługują klientów zdalnie, chcą osiągać ponadnormatywne wyniki, mają otwarte głowy, ambicję i nastawienie na rozwój. Resztą zajmiemy się my – mówi Andrzej Adamczyk, prezes Bezpieczny.pl – Generali Polska.

Niech klienci sami cię znajdą

W ubezpieczeniach na życie najtrudniejsze jest w dzisiejszych czasach pozyskiwanie nowych potencjalnych klientów. Ludzie coraz bardziej cenią własną prywatność i nie chcą się spotykać z agentami ubezpieczeniowymi, zwłaszcza jeśli ich nie znają. Mają też opór przy podawaniu danych swoich znajomych, co przekłada się na mniejszą niż kiedyś liczbę rekomendacji.

W Bezpiecznym agenci dostają do dyspozycji własne transakcyjne strony sprzedażowe, które z jednej strony pozwalają istotnie wzmocnić ich markę osobistą i rozpoznawalność, a z drugiej prowadzić niezwykle skuteczną sprzedaż.

Dzięki technologii klient widzi serwis Bezpieczny.pl, jakby należał tylko do jednego agenta – jest tam jego imię i nazwisko, e-mail, namiary kontaktowe, można zamówić rozmowę telefoniczną, a wszystkie produkty kupione na tej stronie są przypisane danemu agentowi. Wyróżniamy się tym, że w Bezpiecznym klient, kupując u agenta, ma zawsze 10% taniej, a nie drożej… – przekonuje Andrzej Adamczyk.

Bezpieczny.pl dostarcza agentom leady sprzedażowe, czyli namiary na osoby, które już wyraziły chęć zakupu ubezpieczenia.

Dla agenta to jest komfort pracy, ponieważ relacje z potencjalnym klientem zaczynają się zupełnie inaczej niż wtedy, gdy to agent stara się przekonać do rozmowy o ubezpieczeniach. Agenci reagujący natychmiast na zapytanie i potrafiący nawiązywać relacje sprzedają dzięki leadom nawet kilkadziesiąt polis życiowych miesięcznie. Dla tradycyjnego rynku agencyjnego takie liczby są nie do zrealizowania – dodaje Andrzej Adamczyk.

Zupełnie jak w domu u klienta

Dzięki technologii live cooking, służącej do sprzedaży w czasie rzeczywistym, agent łączy się z ekranem klienta i może wspólnie z nim przejść przez cały proces zakupu ubezpieczenia.

Widząc kalkulator i mogąc zmienić każdy parametr ochrony, klient angażuje się, ma poczucie wpływu i zwyczajnie dobrze rozumie, co kupuje. To ogromnie zwiększa zaufanie. Przy produktach wrażliwych, do jakich należą ubezpieczenia na życie, bardzo ważne jest to, żeby klient świadomie wybierał to, co kupuje. Dzięki live cooking klient w bardzo prosty sposób tworzy swoje ubezpieczenie krok po kroku z asystą agenta.

Klienci są pozytywnie zaskoczeni, że to może być takie nieskomplikowane, a zarazem czytelne. Ubezpieczenie na życie kupuje się raz na wiele lat, a nie co roku, jak w przypadku ubezpieczenia majątkowego. Tu nie ma miejsca na korekty, trzeba świetną i dopasowaną ofertę stworzyć za pierwszym razem – uzupełnia Andrzej Adamczyk.

Niech marketing pracuje dla ciebie

Agenci świetnie znający się na ubezpieczeniach niekoniecznie muszą być ekspertami w kampaniach marketingowych. Bezpieczny.pl wspiera ich także w tym zakresie.

Często cytuję Henry’ego Forda, który mówił, że każdy powinien robić to, co umie najlepiej. Agent nie musi się znać na najnowszych technikach marketingowych. Wysyłamy automatyczne kampanie z rabatami, które są przypisane zawsze temu agentowi, który danego klienta obsługuje. Jeśli klient wyrazi zainteresowanie, agent ma o tym informację i może się z nim skontaktować.

Często też sprzedaż przebiega automatycznie, bez bezpośredniego udziału agenta, ale prowizja jest zawsze. Oczywiście w razie dowolnej wątpliwości czy pytania klient od razu może się z agentem skontaktować. W podobny sposób wspieramy też agentów w obsłudze odnowień – mówi Andrzej Adamczyk.

Do kogo będzie należeć rynek w 2022 r.?

W 2020 r. działało w Polsce ponad 239 tys. osób wykonujących czynności agencyjne i ponad 30 tys. agentów ubezpieczeniowych. To ogromna rzesza ludzi i firm, pomiędzy którymi konkurencja z roku na rok rośnie.

Żeby w tej rywalizacji wygrywać, potrzebna jest gotowość na nowe metody działania, zwinność biznesowa, otwartość na nowe technologie wspierające pracę agenta i umiejętność wykorzystywania w pracy nowoczesnych narzędzi. Do tego dochodzi stale aktualizowana wiedza produktowa, strategia rozwoju oraz umiejętność nawiązywania i utrzymywania relacji.

Technologia i ambicja agenta są wspólnym mianownikiem profesjonalizmu i biznesowego rozwoju.

Aleksandra E. Wysocka

Jeśli chcesz dołączyć do grona agentów doskonałych i zyskać dostęp do:

  • stałego dopływu potencjalnych klientów, którzy już wyrazili zainteresowanie ubezpieczeniem,
  • zestawu narzędzi najnowszej generacji wspierających sprzedaż i dosprzedaż,
  • własnej transakcyjnej strony sprzedażowej wzmacniającej twoją markę osobistą,

wypełnij formularz pod adresem: Bezpieczny.pl/rekrutacja


ZDANIEM AGENTA

Dzięki narzędziom Bezpiecznego ubezpieczyłem w tym roku 8 tys. dzieci

Z Bezpiecznym współpracuję od siedmiu lat, a ubezpieczeniami zajmuję się od dziesięciu. W Bezpiecznym zaczynałem od ubezpieczeń szkolnych, a teraz oferuję też inne produkty, w szczególności ubezpieczenia na życie czy ubezpieczenie psa. Dla mnie kluczem do wysokich wyników sprzedażowych jest bardzo uważne słuchanie tego, co klient mówi i czego potrzebuje. Często jest tak, że klient do końca nie wie, czego potrzebuje, i dopiero w trakcie rozmowy trwającej 15–20 minut do tego stopniowo dochodzimy. Każdy klient jest inny i ma specyficzną sytuację, którą trzeba dobrze zrozumieć.

Gdy klient kupuje ubezpieczenie u mnie, dostaje moją merytoryczną opiekę „w pakiecie” i większość bardzo to sobie ceni. Gdy taka osoba szuka innego ubezpieczenia, w pierwszej kolejności zgłosi się do swojego opiekuna, czyli do mnie.

W ubezpieczeniach szkolnych mam w tym roku „pod opieką” 8 tys. dzieci. Wszystkie ubezpieczyłem zdalnie. Rok do roku notuję przyrost 15%. Bezpieczny.pl jest liderem rynku, ale konkurencja rośnie. Rocznie notuję kilkaset świadczeń dla „moich” dzieci, czyli takich, które ubezpieczyłem. Szybka wypłata świadczenia to najlepsza reklama, dlatego rodzice mnie sobie polecają oraz zwracają się do mnie również w sprawie innych ubezpieczeń.

Damian Grzegorzyca

Jako multiagent korzystałem z różnych systemów informatycznych i mogę powiedzieć, że narzędzia Bezpiecznego są po prostu najlepsze. Portal jest banalnie prosty w obsłudze i klienci sami się często obsługują. Nie dałbym rady 8 tys. polis NNW wystawić ręcznie. A we wrześniu zdarza mi się wystawiać 200 polis dziennie. Bez dobrego narzędzia to by się nigdy nie udało. W ubezpieczeniach na życie zdarza mi się wystawiać nawet siedem polis dziennie. Tutaj klienci częściej potrzebują mojej asysty i porady. To jest wykonalne dzięki technologii live cooking, która umożliwia połączenie z ekranem klienta w czasie rzeczywistym i wspólne wypełnianie wniosku. Gdybym miał do każdego z tych klientów dojeżdżać na spotkanie w różnych miejscach Polski, tobym nie dał rady.

Stworzenie oferty dla klienta zajmuje mi około 30 sekund z dowolnego miejsca. Dostaję z Bezpiecznego informację o osobie zainteresowanej ubezpieczeniem, ofertuję, kontaktuję się – dzięki narzędziom Bezpiecznego to przebiega błyskawicznie. Klientom to się też bardzo podoba, są pod wrażeniem i potem już nie chcą kupować inaczej.

Ważne jest to, żeby połączyć rzetelne doradztwo i opiekę posprzedażową z nowoczesnymi narzędziami. Dzięki temu dobra sprzedaż jest możliwa nawet w czasach pandemii.

Damian Grzegorzyca
www.grzegorzyca.pl/

18,410FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie