Na stronie „Dialog w Ubezpieczeniach”, facebookowym profilu społeczności sprzedawców ubezpieczeń Ergo Hestii, został opublikowany list Piotra M. Śliwickiego, prezesa zarządu Grupy Ergo Hestia, wystosowany w związku z rozprzestrzeniającą się w Polsce epidemią koronawirusa.
„Przeżywamy
trudny czas epidemii, która dotyka najcenniejszego dobra budowanego przez lata
– poczucia bezpieczeństwa. Z dużą powagą i poczuciem odpowiedzialności reagujemy
na coraz to nowe informacje napływające z kraju. Dalecy od konkurowania w tej
złożonej sytuacji, intensywnie współpracujemy, aby wprowadzić jak najwięcej
skutecznych rozwiązań, które pomogą zmniejszyć skutki epidemii. Zaangażowanie
wszystkich jest ogromne. Przed nami kilka tygodni zmagań z rosnącą liczbą
zachorowań. Walka trwa na wielu frontach. Wspieramy podejmowane przez ekspertów
decyzje. Dostosowujemy życie naszych organizacji do wszelkich zaleceń, które są
podejmowane na szczeblu rządowym. Dodatkowo wprowadzamy ułatwienia oraz systemy
wsparcia dla członków naszej ubezpieczeniowej wspólnoty, tak aby solidarnie
dawać dowód głębokiej troski o dobro wspólne oraz zwiększać efektywność ochrony
przed epidemią. Musimy dbać o ludzi wokół nas. Chociaż codziennie opieramy swój
byt na ocenie i zarządzaniu ryzykiem, to problem, z którym mamy do czynienia
teraz, wymyka się ocenie biznesowej. To ogromne wyzwanie społeczne, które
wymaga dojrzałości i odpowiedzenia sobie na pytanie, jak zarządzać zasobami i
jak zarządzać emocjami. Przede wszystkim musimy rzetelnie informować się o
wszystkim, co może przyczynić się do obniżenia ryzyka. To siła informacji.
Musimy współdziałać w sposób otwarty z pominięciem dotychczasowych egoizmów. To
siła wspólnoty” – czytamy m.in. w liście prezesa.
Piotr M.
Śliwicki podkreślił, że Ergo Hestia chce, aby jej agenci i pracownicy czuli się
bezpieczni. Dlatego od początku informuje ich o wszystkich aspektach wyzwania,
jakim jest epidemia, oraz o środkach, podjętych w celu minimalizacji ryzyka.
„Co już
zrobiliśmy: uruchomiliśmy projekt <W trosce o wspólne bezpieczeństwo>,
powołaliśmy sztab kryzysowy, uruchomiliśmy infolinię dla pracowników oraz
agentów, wprowadziliśmy pracę zdalną oraz rotacyjny system pracy, ograniczyliśmy
spotkania do niezbędnego minimum, wstrzymaliśmy zagraniczne i krajowe podróże
służbowe, zwiększyliśmy częstotliwość dezynfekcji części wspólnych,
ograniczyliśmy dostęp do biur dla osób trzecich, stworzyliśmy materiały
informacyjne dla przedstawicielstw oraz agencji, m.in. plakaty w trzech
językach, przygotowaliśmy komunikację dotyczącą możliwości zawierania
ubezpieczeń za pośrednictwem iOferty i iKonta – sprzedaż oraz obsługa klienta
na odległość 24h na dobę, dyrektorzy na bieżąco monitorują zdrowie oraz
samopoczucie pracowników” – wyliczył prezes w liście.
Zadeklarował
też, że Ergo Hestia zwraca jeszcze większą uwagę na wsparcie agentów w
bezpiecznej pracy zdalnej, tj. promowanie dostępnych narzędzi np. iOferta,
Pomoc Online, dążenie do bezkontaktowego zawierania ubezpieczeń, dostęp do
informacji – powołanie projektu, w którym codziennie o stałej porze zakład
będzie informować o podejmowanych działaniach w walce z koronawirusem, szybką
wymianę informacji z agentami na temat ich potrzeb, możliwości wsparcia etc.,
stałe upowszechnianie treści gwarantujących wspólne bezpieczeństwo.
„Organizujemy
zatem wyprawę ku solidarnej wspólnocie poprzez nieformalne, otwarte
współdziałanie. To koncept, którego wszyscy potrzebujemy, aby skutecznie
wyznaczać kierunek naszych działań. To formuła – zaproszenie dla wszystkich do
współpracy, dzięki której wspólnie zdamy egzamin z solidarności. Będziemy dbać
o rzetelność informowania się o tym, co niezbędne. Uruchomimy wszelkie dostępne
zasoby, aby zwiększyć poczucie bezpieczeństwa Hestian: pracowników, agentów
oraz ich rodzin. Będziemy sprzyjać wszystkiemu, co pomoże obniżyć poziom
nadmiernych emocji. Deklaruję otwartość Ergo Hestii na nieformalne, otwarte
współdziałanie ze wszystkimi członkami naszego ubezpieczeniowego świata.
Proszę, abyście Państwo wspomagali nas swoją energią i pomysłami. Razem będzie
łatwiej. Razem będzie bezpieczniej” – zapewnił Piotr M. Śliwicki.
(AM, źródło: Dialog w Ubezpieczeniach, Facebook)