Blog - Strona 1375 z 1549 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1375

XII Kongres Bancassurance odwołany

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Polska Izba Ubezpieczeń poinformowała, że ze względu na skutki trwającej pandemii organizatorzy podjęli decyzję o odwołaniu planowanego na jesień tego roku XII Kongresu Bancassurance.

PIU wyjaśnia, że powodem decyzji była przede wszystkim niepewność co do sytuacji epidemicznej w drugiej połowie roku i wynikająca z niej troska o zdrowie uczestników wydarzeń organizowanych przez PIU i Związek Banków Polskich.

(AM, źródło: PIU)

W pakiecie PZU Dom dostaniesz ochronę przed wyłudzeniem danych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PZU we współpracy z Biurem Informacji Kredytowej wprowadził nową usługę pod nazwą Alerty BIK. Dzięki niej posiadacze polisy PZU Dom dostaną powiadomienia SMS-em i e-mailem, gdy ktoś będzie próbował wyłudzić kredyt lub pożyczkę z wykorzystaniem ich danych.

– PZU dba o swoich klientów w sposób kompleksowy. Z myślą o ich bezpieczeństwie wprowadziliśmy Alerty BIK – nową usługę ochrony danych osobowych w pakiecie PZU Dom, która chroni przed wyłudzeniem kredytu, pożyczki, czy podpisania umowy na nasze dane – mówi Paweł Żmudzki, dyrektor ds. Ubezpieczeń Majątkowych z PZU.

Partnerem biznesowym PZU w ramach wdrożenia nowej usługi jest BIK, który posiada największy w Polsce zbiór danych o kredytach klientów indywidualnych i przedsiębiorców.

– Alerty BIK to skuteczne narzędzie prewencyjne, które ostrzega o próbie wyłudzenia. Dostajemy powiadomienie SMS i/lub e-mail w momencie, gdy w BIK pojawi się wniosek o kredyt lub pożyczkę złożony na nasze dane, co jest standardowym elementem procesu kredytowego i pożyczkowego. Co więcej, dzięki alertom zostaniemy również poinformowani, kiedy nasze dane są sprawdzane przez inne firmy w Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor (spółka z Grupy BIK), np. kiedy ktoś na nasze dane próbuje kupić smartfon czy podpisać umowę abonamentową – mówi Marcin Gozdek, dyrektor w Departamencie Rynku Detalicznego BIK.

W przypadku próby wyłudzenia kredytu klienci otrzymują także wsparcie ekspertów BIK, którzy pomagają w kolejnych działaniach w związku z wyłudzeniem. Dodatkowo klient będzie mógł szybko zastrzec skradziony lub zgubiony dowód osobisty. W ramach usługi możliwe jest również zastrzeżenie kredytowe, czyli aktywowanie opcji informowania instytucji finansowych o braku zainteresowania kredytami i pożyczkami – rozwiązanie widoczne jest dla tych instytucji, które sukcesywnie przystępują do usługi.

Przy zakupie polisy PZU Dom z ubezpieczeniem ochrony prawnej Super usługa Alerty BIK jest bezpłatna. Po aktywacji Alertów BIK ochrona działa 24 godziny na dobę.

– Wyłudzenie tożsamości to w dzisiejszych czasach jedno z najpopularniejszych przestępstw, dlatego obawy, że ktoś wykorzysta nasze dane i weźmie kredyt, który będziemy musieli przez lata spłacać, są uzasadnione. Teraz klienci PZU nie muszą się już o to martwić, ponieważ przy próbie wyłudzenia otrzymają powiadomienie o wykorzystaniu swoich danych. Usługa Alerty BIK w PZU Dom pozwala w innowacyjny sposób zapewnić poczucie bezpieczeństwa naszym klientom – dodaje Paweł Żmudzki.

(AM, źródło: PZU)

Aplikacja UNIQA Go pozwala docenić ostrożnych kierowców

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

UNIQA wprowadziła nową aplikację, którą ocenia styl jazdy użytkowników. Ci, którzy jeżdżą bezpiecznie – przestrzegają ograniczeń, zwalniają przy szkołach i przedszkolach oraz nie używają telefonu komórkowego podczas jazdy, mogą liczyć na zniżki w ubezpieczeniu OC.

W UNIQA chcemy nie tylko zapewnić klientowi jak najlepszą ofertę i obsługę, ale również dbać o jego bezpieczeństwo. Zgodnie z naszym hasłem, by żyło się nam bezpieczniej, lepiej i dłużej. Dbanie o bezpieczeństwo na drogach kojarzy się zazwyczaj z kontrolami drogowymi czy mandatami. Nasza aplikacja idzie w innym kierunku. Chcemy docenić tych kierowców, którzy jeżdżą bezpiecznie i dają dobry przykład innym – mówi Michał Modzelewski, dyrektor ds. wsparcia klienta UNIQA.

Zadaniem UNIQA Go jest ocena stylu jazdy. Aplikacja bierze pod uwagę takie czynniki, jak przyspieszanie czy hamowanie, ale też przestrzeganie ograniczeń prędkości czy styl jazdy w okolicach szkół i przedszkoli. Najważniejszym czynnikiem jest jednak nieużywanie telefonu w czasie jazdy.

Aplikacji nie trzeba każdorazowo włączać przy wsiadaniu do samochodu. Wykrywa ona automatycznie jazdę autem, a po jej zakończeniu ocenia procentowo poprawność poruszania się na drodze. Kierowca może sprawdzić także swoje wcześniejsze trasy oraz jaką ocenę przyznano mu za jej poszczególne elementy.

– Warto podkreślić, że użytkownik aplikacji najwięcej punktów zdobywa za nieużywanie telefonu komórkowego w trakcie prowadzenia samochodu. Naszą aplikacją chcemy zachęcić Polaków do bezpiecznej jazdy samochodem i do dobrych nawyków za kierownicą. Analizy (Instytutu Transportu Samochodowego  – AM) wskazują, że kierowca rozmawiający przez telefon reaguje kilkadziesiąt razy wolniej na sytuacje występujące na drodze. Używanie telefonu komórkowego w czasie jazdy, bez zestawu głośnomówiącego czy słuchawkowego, może być też przyczyną nawet co czwartego wypadku na polskich drogach – mówi Michał Modzelewski.

Użytkownicy aplikacji już wkrótce za dobrą jazdę będą otrzymywać nagrody w postaci e-voucherów Sodexo. Dobry styl jazdy pozwoli na uzyskanie korzyści w kolejnym roku ubezpieczenia.

– Punkty, które można wymienić na nagrody, zniżki na ubezpieczenie oraz promocja bezpiecznej jazdy to realne korzyści, które daje UNIQA Go – dodaje Michał Modzelewski.

Aplikację można pobrać zarówno na telefony z systemem Android, jak i iOS.

AM, news@gu.home.pl

(źródło: UNIQA)

Aegon wstrzymuje biurową obsługę klientów w Warszawie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W związku z obserwowanym w ostatnich dniach wzrostem liczby zakażeń koronawirusem Aegon Polska zdecydował się na wstrzymanie bezpośredniej obsługi klientów w biurze w Warszawie w dniach od 3 do 14 sierpnia.

Biuro w Chorzowie przy ul. Katowickiej 47 pozostaje dostępne na dotychczasowych zasadach. Otwarte są również biura regionalne. Ponadto możliwe jest składanie dyspozycji poprzez aplikacje internetowe lub drogą pocztową. Kontakt z firmą jest dostępny także za pośrednictwem infolinii.

(AM, źródło: Aegon)

77. Tour de Pologne ze wsparciem PZU

0
Źródło zdjęcia: PZU

PZU zostało nowym Sponsorem Oficjalnym najnowszej edycji Tour de Pologne UCI World Tour, a także Sponsorem Oficjalnym klasyfikacji Najlepszy Góral PZU Tour de Pologne.

– Klasyfikacja Najlepszy Góral PZU to jedna z najważniejszych w całym wyścigu. Co roku mamy na starcie znakomitych specjalistów od jazdy po górach, a rywalizacja o zwycięstwo w tej klasyfikacji jest pasjonująca. TdP to kolarska liga mistrzów, najważniejszy wyścig kolarski w Europie Środkowo-Wschodniej. Dlatego cieszę się z zaangażowania tak uznanej marki jak PZU. Mocno wierzę, że współpraca przyniesie wspaniałe efekty – powiedział Czesław Lang, dyrektor generalny Tour de Pologne.

77. Tour de Pologne będzie pierwszym etapowym wyścigiem drugiej części sezonu World Tour. Najlepsi kolarze świata wznowią rywalizację po przerwie spowodowanej koronawirusem. 77. Tour de Pologne odbędzie się w formule pięcioetapowej. Zawodowy peleton wystartuje 5 sierpnia ze Stadionu Śląskiego w Chorzowie, a będzie finiszować 9 sierpnia na krakowskich Błoniach.

– Dołączenie do rodziny Tour de Pologne to dla Grupy PZU zaszczyt. Najlepsi powinni współpracować z najlepszymi, a wyścig TdP przez lata udowadnia, że nie ma sobie równych pod względem sportowym i organizacyjnym. Trudno o lepszy przykład zaangażowania Grupy PZU w dyscyplinę, która jest uwielbiana i uprawiana przez miliony Polaków, a przy tym na stałe zapisała się w historii polskiego sportu. Tegoroczny Tour de Pologne przyciągnie uwagę fanów kolarstwa na całym świecie. Jestem dumny, że zobaczą tam logo Grupy PZU –powiedział Marcin Eckert, członek zarządu PZU.

(AM, źródło: PZU)

KUKE: Wzrost liczby upadłości jeszcze przed nami

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z danych zgromadzonych przez Korporację Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych wynika, że w czerwcu miało miejsce 96 niewypłacalności (postępowań upadłościowych i restrukturyzacyjnych) Było to o 11,6% więcej niż w maju oraz o 45,5% więcej niż przed rokiem.

W czerwcu upadłość ogłosiło 57 firm, co oznacza wzrost o 16,3 m/m oraz o 50% r/r. W szóstym miesiącu roku ogłoszono też 39 restrukturyzacji, czyli +5,4% m/m i +39,3% r/r.

Suma niewypłacalności z ostatnich 12 miesięcy wzrosła na koniec czerwca do 1029 zdarzeń. To o 26 przypadków (+2,6%) więcej niż w maju. 

– W czerwcu nastąpił dalszy wzrost liczby ogłaszanych niewypłacalności, choć nadal skalę zjawiska można oceniać jako niewielką w stosunku do spowolnienia gospodarki. Upadłości i restrukturyzacje są obecnie na poziomie zbliżonym do tego z początku roku, a więc sprzed wybuchu epidemii – komentuje Tomasz Ślagórski, wiceprezes KUKE. Jego zdaniem główną niewiadomą pozostaje obecnie kwestia, kiedy i w jakim tempie gospodarka będzie powracać do stanu sprzed pandemii, co będzie mieć kluczowe znaczenie z punktu widzenia przychodów uzyskiwanych przez przedsiębiorców. Ekspert uważa, że w przypadku powolnego ożywienia może się okazać, iż część firm może za kilka miesięcy mieć ponowne kłopoty z utrzymaniem płynności finansowej. Z tego względu KUKE ocenia, że wzrost liczby niewypłacalności  jest  dopiero przed nami.

– W ramach swojego portfela ubezpieczeń kredytu kupieckiego KUKE wciąż nie obserwuje zwiększonej szkodowości, co oznacza, że kontrahenci naszych klientów w większości przypadków regulują swoje zobowiązania na czas lub z niewielkim opóźnieniem. Podtrzymujemy oczekiwania zwiększenia szkodowości jeszcze przed końcem roku, choć rosną szanse, że nie zmaterializują się najgorsze scenariusze z okresu lockdownu. Publikowane ostatnio wskaźniki koniunktury gospodarczej notują coraz mniejsze straty względem roku poprzedniego, a przedsiębiorcy deklarują mniejsze obawy o swoją przyszłość, sytuację finansową czy nowe zamówienia – mówi Tomasz Ślagórski. – Cały czas obserwujemy w KUKE rosnące zainteresowanie ubezpieczeniem należności handlowych, zarówno w obrocie krajowym, jak i eksporcie, w tym najnowszym rozwiązaniem z gwarancją Skarbu Państwa dla firm eksportujących do krajów Unii Europejskiej i OECD o nazwie GAP EX i GAP EX+. Jego wprowadzenie było możliwe dzięki marcowej decyzji Komisji Europejskiej, która tymczasowo uznała je za kraje ryzyka nierynkowego i pozwoliła na stosowanie państwowego wsparcia do końca 2020 roku – dodaje.

(AM, źródło: KUKE)

Stabilne wyniki Grupy Generali w trudnym otoczeniu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W pierwszej połowie roku Grupa Generali uzyskała wynik operacyjny na poziomie 2,7 mld euro. Uzyskany wynik operacyjny, wzrost w segmencie ubezpieczeń majątkowych i zarządzania aktywami wsparte przez niedawne przejęcia zrównoważyły spadek w segmencie ubezpieczeń na życie.

W skonsolidowanym raporcie potwierdzono wysoką rentowność techniczną – wskaźnik mieszany uplasował się na poziomie 89,5% (91,8% przed rokiem) – oraz zysk z nowego biznesu na poziomie 3,94% (4,4%). Całkowity przypis składki brutto wyniósł 36,5 mld euro (+1,2% r/r) dzięki pozytywnym wynikom z ubezpieczeń na życie (+1,3%) i majątkowych (+0,9%). Wpływy netto z ubezpieczeń na życie, skoncentrowane na unit-linkach i ubezpieczeniach ochronnych, wyniosły 7 mld euro (-4,9%), a rezerwy techniczno-ubezpieczeniowe na życie wzrosły do 372 mld euro (+0,7%). Zysk z segmentu zarządzania aktywami wyniósł 164 mln euro (+23%).

Zysk netto grupy wyniósł 774 mln euro (-56,7%), co odzwierciedla 226 mln euro utraty wartości netto inwestycji w związku ze spadkami na rynkach finansowych, 183 mln euro z tytułu ugody arbitrażowej dotyczącej sprzedaży BSI oraz przeznaczenie 100 mln euro na rzecz Nadzwyczajnego Międzynarodowego Funduszu na pomoc w pandemii. Skorygowany zysk netto, wyłączając jednorazowy koszt Nadzwyczajnego Międzynarodowego Funduszu Covid-19, wyniósł 1032 mln euro (-21,2%).

Współczynnik wypłacalności utrzymywał się na stałym poziomie 194% (-2 pp w porównaniu do pierwszego kwartału 2020).

Ubezpieczyciel zaznaczył, że mimo wymagającego otoczenia jego pozycja kapitałowa jest stabilna.

(AM, źródło: Generali)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 31/2020

0

Dodatek specjalny LETNIA SZKOŁA INNOWACJI:

  • Jan Kastory, astorya: Najgorętsze inwestycje w startupy insurtech w Europie – str. 9
  • Marcin Nowak, Decerto: Nowy produkt w jeden dzień – utopia czy realna możliwość? – str. 10
  • Mateusz Cieślik, Capital Brokers, VSoft: Technologiczna przyszłość brokerów – str. 11
  • Beata Pałaszewska, Bezpieczeństwo w Biznesie: Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej zawodowej dla branży informatycznej – str. 13
  • W PZU cyfrowo potwierdzisz tożsamość – str. 14
  • AXA oferuje polisę z bransoletką ratującą życie – str. 14
  • Boston Consulting Group: Przepis na trwałość organizacji – str. 15
  • CEE Startup Challenge: Startupy powalczą o milion euro – str. 15
  • ANG Spółdzielnia: Klienci umówią się z agentem przez Booksy – str. 15
  • MetLife: Emplobot wspiera rekrutację – str. 15

Poza tym w numerze:

  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Rozstrzygnięcie Sądu Najwyższego wywołało poruszenie – str.2
  • Jacek Byliński: Doradcy CUK Ubezpieczenia po prostu lubią ubezpieczać – str. 3
  • Aleksandra E. Wysocka: Inspiracje. Ile trzeba czekać na zmianę? – str. 4
  • PKO postawi na ubezpieczenia stand alone – str. 6
  • PGNiG, Polski Gaz TUW: Doradztwo prawne dla ciebie i firmy – str. 7
  • Porowneo.pl: Rośnie zainteresowanie rozszerzonymi polisami turystycznymi – str. 8
  • Rzecznik Finansowy: Abuzywna opłata likwidacyjna – str. 16
  • Global Data: Londyńczyk na rowerze to szansa dla ubezpieczycieli – str. 18
  • Marsh: Skokowy wzrost liczby szkód cybernetycznych – str. 19
  • Waldemar Szubert, Ryszewski Szubierajski Kancelaria Radców Prawnych: Zadośćuczynienie. Im wyższa wypłata, tym większy koszt dla płacących składki – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: Nie chcemy ubezpieczenia na życie – str. 21
  • Adam Kubicki: Rola emocji w sprzedaży – str. 22

Mindsetpivot – czas zmian

0

Zmiany w sposobie myślenia o biznesie („Mindsetchange – mindsetpivot”) będą tematem jesiennej edycji konferencji Fintech & Insurtech Digital Congress, która odbędzie się w Warszawie w dniach 24–25 września 2020 r. Wprowadzeniem do wydarzenia był webinar „Mindsetpivot – czas zmian”, który odbył się 6 lipca 2020 r. pod patronatem „Gazety Ubezpieczeniowej”. Organizatorem obu wydarzeń jest MMC Polska.

Nigdy nie trać kryzysu

W ciągu dwóch godzin odbyły się aż trzy dyskusje, co nadało wydarzeniu dynamikę. Spotkanie otworzyła dyskusja Zbigniewa Jagiełły, prezesa PKO BP, i Marcina Petrykowskiego, przewodniczącego Rady Programowej Fintech & Insurtech Digital Congress i dyrektora zarządzającego S&P Global Ratings. Według prezesa Zbigniewa Jagiełły obecna sytuacja gospodarcza Polski na tle innych państw jest relatywnie dobra. Sprzyja temu m.in. genotyp polskich przedsiębiorców, u których pandemia wyzwoliła duże pokłady kreatywności.

Motywem rozmowy było hasło „Never waste a crisis” (nigdy nie trać kryzysu). Jak więc, zdaniem dyskutantów, wykorzystać pandemię? Poniżej kilka refleksji i rad.

*Hybrydowy model pracy będzie trendem i zarazem wyzwaniem na najbliższe lata. Połączenie pracy stacjonarnej ze zdalną wymaga m.in. dokonania zmian w aranżacji biur pod kątem wykorzystania miejsc pracy, znalezienia sposobu na efektywną współpracę w trybie zdalnym, zastanowienia się nad sposobem przełożenia regulacji, które są realizowane w pracy stacjonarnej, na pracę w systemie home office.

*Okazji należy doszukiwać się w digitalizacji i cyfryzacji. Prezes Zbigniew Jagiełło dostrzega ogromny potencjał w cyfryzacji administracji państwowej i samorządowej. Uważa, że będzie ona katalizatorem zmian dla innych kluczowych sektorów, jak na przykład telemedycyna.
*Pandemia stworzyła niesłychanie duże możliwości dla startupów, dowodem czego są coraz lepsze wyniki finansowe firm technologicznych na giełdzie. W związku z tym każdy wynalazca powinien się zastanowić, czy jego pomysł kreuje wartość, którą można zmaterializować w postaci wyceny finansowej.

 Jak dostosować się do nowej rzeczywistości?

Podczas drugiego panelu eksperci dyskutowali o tym, jak budować przewagi konkurencyjne w sytuacji pandemii, jak Covid-19 zmieni podejście do inwestycji i cyfryzacji branży, w jaki sposób fintech wpłynie na nową rzeczywistość oraz jak dopasować się do nowych realiów branży finansowej i ubezpieczeniowej.

W rozmowie wzięli udział: Katarzyna Królak-Wyszyńska, CEO Innovatika – The FutureMakers, Adam Malinowski, wiceprezes odpowiedzialny za obszar sprzedaży, marketingu i Service Center SIGNAL IDUNA Polska, Małgorzata Szturmowicz, Global CFO Booksy.

Debatę moderował Tomasz Sękalski, Banking &Fintech Expert.

Paneliści zgodzili się co do tego, że aby przejść przez kryzys, trzeba patrzeć na niego z dużo szerszej perspektywy. – Klient powinien być w centrum uwagi. Żeby odnaleźć się w nowej rzeczywistości, zaczęliśmy się w Booksy zastanawiać, jak pomóc naszym konsumentom. Wyszliśmy z wieloma inicjatywami, które ułatwiły funkcjonowanie zarówno klientom indywidualnym, jak i biznesowym – powiedziała Małgorzata Szturmowicz.

To nie są łatwe czasy dla startupów, większość z nich jest zmuszona do pozyskiwania wsparcia publicznego – dodała Katarzyna Królak-Wyszyńska. – My, jako Innovatika, dostrzegliśmy, że budowanie własnych startupów jest dla nas szansą, zwłaszcza jeśli chodzi o projekty z sektora ochrony zdrowia. Zauważyliśmy ogromny potencjał w tzw. valueaddedservices, czyli zapewnieniu klientom dostępu do dodatkowych usług, które pozwolą na jego lepsze funkcjonowanie.

Finansowanie startupów jest obecnie priorytetem – wyjaśnił Adam Malinowski. – Wielu z nich grozi ryzyko upadku z powodu zbyt skomplikowanej procedury uzyskania wsparcia finansowego. Współpraca sektora finansowego ze startupami powinna być dynamiczna. Dobrym rozwiązaniem jest sięgnięcie po pomoc anioła biznesu.

Prelegenci mają kilka bezpośrednich rad dla startupów:

*Trzeba więcej eksperymentować i szukać nowych rozwiązań.
*Należy być uważnym na doświadczenia użytkownika w świecie cyfrowym (UX i UI design).
*Śledzić i dopasowywać się do nowych zachowań konsumentów.
*Trzeba identyfikować problemy, z którymi boryka się klient, i dostarczyć mu możliwie najlepsze rozwiązanie.

 Zmiana świadomości Polaków

Poniedziałkowy webinar zakończył się dyskusją, w której udział wzięli Jacek Byliński, prezes CUK Ubezpieczenia, oraz Magdalena Marciniak, Head Of Business Development Europa Ubezpieczenia. Moderował Cezary Świerszcz, prezes spółki Bacca.

Branża ubezpieczeniowa potrafiła sprostać szybko zmieniającej się sytuacji na rynku. Dzięki temu, że działamy wielokanałowo, byliśmy dobrze przygotowani na obecne wyzwania. Przez lata inwestowaliśmy w rozwiązania IT, lepsze systemy, przygotowaliśmy agentów do zdalnego trybu pracy. Chociaż w przypadku branży ubezpieczeniowej klienci nadal odczuwają potrzebę bezpośredniego kontaktu, sprzedaż zdalna rozwija się w niesłychanie szybkim tempie. Co ciekawe, obserwujemy zmianę świadomości Polaków, którzy zaczęli więcej interesować się ubezpieczeniami zdrowotnymi i na życie, podczas gdy przed pandemią kupowali głównie ubezpieczenia majątkowe – stwierdził Jacek Byliński.

Od lat sprzedajemy swoje produkty przez partnerów oraz online – dodała Magdalena Marciniak. – Obserwując skuteczność drugiego kanału nawet podczas pandemii, możemy jednoznacznie stwierdzić, że za tym kanałem stoi przyszłość. Moim zdaniem, dyskusja na temat „Online czy offline?” przestanie mieć rację bytu za 10–15 lat, kiedy beneficjentami tych usług będą nasze dzieci.

Webinar „Mindsetpivot – czas zmian” był jak najbardziej udany. Obyło się bez większych wpadek technologicznych, a tempo dyskusji było żywe.

Zabrakło większej interakcji z uczestnikami, których pytania i refleksje pozostawały bez odpowiedzi. Organizatorzy powinni zadbać o moderację czatu i przepływ informacji na linii paneliści – uczestnicy webinaru.

Największą wartość merytoryczną miały konkretne przykłady i problemy biznesowe przytaczane przez dyskutantów.

AW

Jak pomogłem agentowi zdobyć pierwszych 120 fanów na Facebooku

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ważne! To nie liczba fanów, like’ów, komentarzy czy wyświetleń wideo jest ważna. Zawsze na koniec dnia liczą się relacje, przeradzające się później w sprzedaż. Ale aby stworzyć relacje… trzeba komunikować.

Wszystko zaczęło się jeszcze przed Covidem. W lutym zgłosił się do mnie Piotr – agent działający pod skrzydłami Generali.

Piotr miał jedną potrzebę. Chciał wystartować z własną stroną agenta ubezpieczeniowego na Facebooku.

Ten agent miał zdecydowaną przewagę nad wszystkimi innymi doradcami, z którymi współpracowałem w przeszłości.

Piotr wiedział dokładnie, do kogo chce dotrzeć. Wiedział, że chce pozyskiwać jako klientów programistów czy informatyków. Oraz że chce ich obsługiwać głównie na terenie Trójmiasta.

Od razu uzgodniliśmy, że docelowym scenariuszem jest samodzielne prowadzenie przez Piotra swojego fanpage’a ubezpieczeniowego. Miałem tylko pomóc wystartować.

Na drodze od zera do 120 fanów było kilka kluczowych momentów. I dzisiaj ci je zdradzę.

Marcin Kowalik

Moment #1

Dodaliśmy jasny opis tego, jak Piotr pomaga swoim klientom ubezpieczeniowym. Czyli „w czym mi może pomóc Piotr”. Dodaliśmy też zdjęcie, na których Piotr jest łatwo rozpoznawalny. To są podstawy.

Moment #2

Pierwszy „peak” w liczbie fanów nastąpił po 21 lutego. Wtedy zaproponowałem, aby Piotr zaprosił swoich obecnych klientów do polubienia jego fanpage’a.

Później publikowaliśmy dwa rodzaje treści:

– treści interesujące dla grupy docelowej – programistów z Trójmiasta. Było to krótkie wideo zapowiadające najbliższe wydarzenia dla programistów z Trójmiasta,

– treści edukacyjne dotyczące IKZE, dodatkowej emerytury.

Moment #3

Jednak prawdziwe sukcesy zaczęły się pojawiać, gdy Piotr zaczął publikować krótkie filmy wideo, nagrane swoim smartfonem, samodzielnie.

Od 17 marca widać, jak gwałtownie, ale w naturalny sposób zaczęła rosnąć liczba fanów na fanpage’u ubezpieczeniowym Piotra.

Liczba fanów, w czasie

Podsumowując:

* szczera, autentyczna komunikacja pokazująca prawdziwe, ludzkie oblicze doradcy ubezpieczeniowego pozwoliła stopniowo budować publiczność wokół fanpage’a,

* publikując treści pomocne dla grupy docelowej, agent utrzymuje kontakt ze swoją „publicznością”, stopniowo zamieniając ją w klientów ubezpieczeniowych.

Marcin Kowalik
marcinkowalik.online

Całe wideo o tym, jak pomogłem Piotrowi, możesz znaleźć pod adresem marcinkowalik.online/120

18,517FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie