Blog - Strona 576 z 1524 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 576

UNIQA Życie nic nie wskórała w Sądzie Apelacyjnym

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Sąd Apelacyjny utrzymał w mocy ubiegłoroczną decyzję UOKiK o ukaraniu UNIQA Życie jako sukcesora AXA Życie za stosowanie klauzul niedozwolonych i oddalił apelację zakładu.

Sprawa dotyczyła kary w wysokości nieco ponad 10 mln zł, jaką 3 czerwca 2022 roku nałożył na towarzystwo prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny. Zakwestionowane przez niego postanowienia dotyczyły mechanizmu naliczania opłat dystrybucyjnych i alokacyjnych w umowach ubezpieczenia na życie z UFK, stosowanego przez przejętą przez ubezpieczyciela spółkę AXA Życie. Opłaty te były tak skonstruowane, że zniechęcały konsumentów do rozwiązania umowy w pierwszych latach jej trwania. Niezależnie od tego ubezpieczyciel pobierał kilka innych opłat, np. administracyjną, transakcyjną, za zarządzanie czy za ryzyko ubezpieczeniowe.

Kara dla UNIQA za stosowanie klauzuli niedozwolonej wyniosła ponad 10 mln zł (10 018 523 zł). Oprócz tego spółka miała jeszcze poinformować konsumentów – listownie, na swojej stronie internetowej oraz na Facebooku – o decyzji i jej skutkach, czyli o tym, że zakwestionowane klauzule należy traktować tak, jakby ich nie było w umowie. Po uprawomocnieniu się decyzji poszkodowani będą się mogli na nią powoływać w sądzie przy dochodzeniu roszczeń.

14 czerwca Sąd Apelacyjny podtrzymał decyzję prezesa UOKiK i tym samym oddalił apelację spółki. UNIQA może jeszcze wystąpić o kasację do Sądu Najwyższego.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Uczennice z Warszawy na podium II Szkolnej Olimpiady Wiedzy Ubezpieczeniowej

0
Ewa Krzykowska, zwyciężczyni szkolnej olimpiady

Zapadło rozstrzygnięcie w drugiej edycji Szkolnej Olimpiady Wiedzy Ubezpieczeniowej. Na podium konkursu stanęły wyłącznie uczennice warszawskich szkód. Patronem medialnym wydarzenia organizowanego przez multiagencję ubezpieczeniową Unilink była „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Blisko 500 nastolatków z całej Polski zgłosiło się w tym roku do udziału w Szkolnej Olimpiadzie Wiedzy Ubezpieczeniowej. To trzykrotnie więcej niż w zeszłorocznej edycji. W rywalizacji startowali uczniowie klas 6–8 szkół podstawowych. W projekt aktywnie włączyli się również sami agenci, którzy szeroko promowali olimpiadę, a także prowadzili lekcje dotyczące ubezpieczeń w szkołach.

– Cieszy nas tak duże zainteresowanie olimpiadą, która miała na celu propagowanie wiedzy ubezpieczeniowej wśród młodzieży. Jesteśmy zdania, że edukacja ubezpieczeniowa jest przejawem dbania i troski o klienta. Dlatego szczególne podziękowania należą się naszym ambasadorom akcji – agentom Unilink, którzy bardzo zaangażowali się w projekt, m.in. przeprowadzając warsztaty ubezpieczeniowe w szkołach oraz promując zapisy do udziału w olimpiadzie. To lokalni bohaterzy, cieszymy się, że jako Unilink mogliśmy ich wesprzeć materiałami edukacyjnymi i promocyjnymi, by jeszcze mocniej zaistnieli wśród miejscowej społeczności – powiedziała Agnieszka Błoch, dyrektor Departamentu Marketingu i PR  Unilink.

Poziom rywalizacji był bardzo wysoki. W ostatnim etapie olimpiady wzięło udział 115 uczniów, z czego aż 95 uczniów uzyskało wynik na poziomie minimum 90%. Laureatkami trzech pierwszych miejsc zostały uczennice z warszawskich szkół.

  • I miejsce – Ewa z Prywatnej Szkoły Podstawowej nr 92 w Warszawie
  • II miejsce – Martyna ze Szkoły Podstawowej nr 150 w Warszawie
  • III miejsce – Amelia ze Szkoły w Chmurze w Warszawie

Uczennice, które stanęły na podium, oprócz praktycznej wiedzy ubezpieczeniowej, zdobyły: smartwatcha firmy Garmin, drukarkę wielofunkcyjną HP, głośnik JBL oraz ubezpieczenie NNW.

Placówką, która zgłosiła najwięcej podopiecznych do udziału w olimpiadzie okazała się Szkoła Podstawowa nr 2 w Luboniu. 14 czerwca nastąpiło uroczyste przekazanie nagród przez przedstawicieli Unilink oraz partnerów projektu.

– Czuję satysfakcję, że udało mi się zaciekawić tematyką ubezpieczeniową tylu uczniów i zachęcić ich do udziału w olimpiadzie. Jestem niesamowicie dumna, że aż czwórka nastolatków z naszej szkoły została laureatami olimpiady! – komentuje Justyna Ofierzyńska, agentka ubezpieczeniowa Unilink.

Partnerami Olimpiady były Wiener, Signal Iduna i InterRisk. Ten ostatni od wielu lat angażuje się w działania mające na celu edukowanie społeczeństwa w zakresie tematyki ubezpieczeniowej.

– Cieszymy się, że InterRisk był jednym z Partnerów Szkolnej Olimpiady Wiedzy Ubezpieczeniowej. Jestem przekonany, że wspólnie z Unilink i agentami, realnie przyczyniliśmy się do zwiększenia świadomości ubezpieczeniowej wśród młodego pokolenia.  – stwierdził Daniel Kaliszuk, członek zarządu InterRisk.

– Partnerstwo na rzecz edukacji ubezpieczeniowej młodzieży jest kluczowe, by wprowadzić realną zmianę w tym obszarze – dodała Agnieszka Kiełbasińska, prezes zarządu Signal Iduna Polska.

– W Ogólnopolskiej Szkolnej Olimpiady Wiedzy Ubezpieczeniowej postawiliśmy z Unilink na praktyczne zagadnienia, bliskie uczniom. Cieszymy się z tak dużego zainteresowanie tą inicjatywą. Budowanie kompetencji finansowych i świadomości ubezpieczeniowej wśród dzieci i młodzieży jest dla Wienera niezwykle ważne, a Olimpiada i kampania edukacyjna wokół niej zorganizowana wspierają naszą misję edukacyjną – podkreślił Krzysztof Kulasza, menedżer ds. komunikacji Wiener.

(AM, źródło: InterRisk)

Edyta Lewandowska wyrusza na Route 66, aby zwiększyć świadomość o nowotworach mózgu, szyi i głowy

0
Edyta Lewandowska

Edyta Lewandowska, multimedalistka Mistrzostw Polski, wicemistrzyni Świata Masters w biegach górskich oraz mistrzyni Polski w maratonie ulicznym, maratonie górskim, Skyrunningu Ultra i długodystansowym biegu ultra, ogłosiła plan przebiegnięcia amerykańskiej trasy Route 66 o długości 3940 km w rekordowym czasie 50 dni. Jeśli zrealizuje to wyzwanie, będzie pierwszą kobietą na świecie, która osiągnie ten sukces. W przedsięwzięciu wspiera ją „Gazeta Ubezpieczeniowa” jako patron medialny.

Edyta Lewandowska ma nadzieję, że jej osiągnięcie zostanie odnotowane w Księdze Rekordów Guinnessa. Oprócz aspektu sportowego przedsięwzięcie ma także duże znaczenie społeczno-edukacyjne. Celem zawodniczki jest bowiem zwiększenie świadomości na temat nowotworów mózgu, szyi i głowy.

Data 8 czerwca jest szczególna, ponieważ przypada na Światowy Dzień Świadomości Raka Mózgu. W 2005 roku Edyta Lewandowska straciła swoją matkę na skutek nowotworu mózgu, tuż przed maratonem w Rzymie, w którym zajęła szóste miejsce. Jej matka obchodziłaby w tym roku 70. urodziny.

W jednym z wywiadów prasowych zawodniczka wspomina: – Dowiedziałam się o śmierci mojej mamy przed startem maratonu w Rzymie. Kazała mi biec za marzeniami i prosiła, żebym żyła tym, co kocham. Mimo że była w zaawansowanym stadium choroby, mogłam z nią rozmawiać tylko w chwilach, gdy czuła się lepiej. Nie pamiętam tego biegu. Biegłam i połykałam łzy. W głowie krążyły myśli, że życie jest niesprawiedliwe i że powinnam zrezygnować i wrócić do Polski. Ale ukończyłam ten maraton. Nie wiem jak, ale wybiegłam w Rzymie jeden z moich najlepszych wyników. Wiem, że biegła ze mną.

Po upływie 18 lat Edyta Lewandowska postanowiła zmierzyć się z Drogą Matki, Drogą Wszystkich Dróg, Drogą Nadziei, jaką jest słynna trasa Route 66. Będzie to bieg dla niej samej i dla wszystkich tych, którzy nie mogą biegać.

„Gazeta Ubezpieczeniowa” z przyjemnością objęła inicjatywę Edyty Lewandowskiej patronatem medialnym. Decyzja ta wynika z uznania dla roli profilaktyki onkologicznej oraz sportu w kontekście ubezpieczeń. Zdrowie jest jednym z najważniejszych aspektów naszego życia, a sport, aktywność fizyczna i świadomość dotycząca nowotworów mają ogromne znaczenie dla naszego dobrostanu.

Wspierając Edytę w jej wyzwaniu, „Gazeta Ubezpieczeniowa” pragnie podkreślić ważność prewencji i ochrony zdrowia w ubezpieczeniach. Dążymy do promowania odpowiedniej opieki medycznej oraz edukacji na temat nowotworów i świadomego podejścia do profilaktyki. Wierzymy, że inicjatywa Edyty Lewandowskiej przyczyni się do zwiększenia świadomości społecznej na temat tych kwestii.

– Cały czas poszukujemy partnerów, którzy chcieliby dołączyć do tego projektu. W pierwszej kolejności zwracamy się do firm, dla których zdrowie i profilaktyka nowotworowa są wartością. Jeśli jesteś zainteresowany wsparciem projektu Route 66 i promowaniem zdrowego stylu życia, zapraszamy do kontaktu. Zachęcamy wszystkich do śledzenia postępów Edyty Lewandowskiej w jej wyzwaniu oraz dołączenia do niej w walce o zwiększenie świadomości dotyczącej nowotworów mózgu, szyi i głowy. Biegnijcie razem z Edytą, by promować profilaktykę, dawać siłę i wspierać innych w walce, tak aby na mecie łzy były tylko łzami radości, a nie bezsilności i bólu. Ponieważ życie to droga – mówią organizatorzy.

Kontakt z organizatorami:

Fundacja Biegiem przez życie

tel. 504 120 935

(gu)

Google Play i App Store udostępniły ubezpieczeniową aplikację OLO Clever

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W marketach Google Play i App Store pojawiła się aplikacja do zakupu i obsługi ubezpieczeń – OLO Clever. Narzędzie ułatwia zakup polisy z możliwością swobodnego zarządzania jej zakresem i wyboru dostawcy ochrony – podał cashless.pl.

Aplikacja jest autorskim dziełem agencji Top Ubezpieczenia i jest adresowana do segmentu masowego. Za jej pośrednictwem dostępne są obecnie ubezpieczenia komunikacyjne i podróżne. Nieaktywne są na razie pola NNW Dziecka oraz Mieszkanie i Dom.

Aplikację może pobrać każdy zainteresowany kupnem polis za jej pośrednictwem.

Więcej:

cashless.pl z 19 czerwca, Ida Krzemińska-Albrycht „Apka OLO Clever już dostępna w Google Play i App Store. Służy do zakupu ubezpieczeń i zarządzania polisami”

(AM, źródło: cashless.pl)

TU Zdrowie podszkoliło i uhonorowało brokerów ubezpieczeniowych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

„Algorytm na zdrowie” – pod takim hasłem w połowie czerwca odbyły się kolejne warsztaty TU Zdrowie skierowane do brokerów. Kluczowym punktem programu były algorytmiczne warsztaty sprzedaży.

W wydarzeniu wzięło udział kilkudziesięciu przedstawicieli kancelarii brokerskich z całej Polski, z którymi TU Zdrowie zrealizowało w minionym roku najwięcej transakcji i osiągnęło najlepsze wyniki biznesowe.

– Udział sprzedaży pośredniej TU Zdrowie stanowi ok. 70% całego portfela. Z kolei nowa sprzedaż w kanale pośrednim w 2022 roku była prawie dwa razy wyższa niż w roku poprzednim. Doceniając naszych partnerów, staramy się jednocześnie aktywnie kształtować nasze relacje i współpracę z brokerami i multiagentami. Dlatego zapraszamy ich na warsztaty, szkolenia i burze mózgów, w trakcie których dzielimy się naszą wiedzą i wieloletnimi doświadczeniami w budowaniu, ofertowaniu i wdrażaniu programów opieki medycznej. To ważne, aby nasi partnerzy, którzy w naszym imieniu spotykają się z klientami, mieli jak najlepszą, szeroką wiedzę. Jednocześnie wsłuchujemy się w ich pytania i wątpliwości, relacje ze spotkań z klientami. Uwzględniamy te informacje, myśląc o naszych produktach i rozwiązaniach – podkreśla Bernard Kucharski, dyrektor sprzedaży TU Zdrowie odpowiedzialny za współpracę z pośrednikami.

Merytoryczną część ostatniego spotkania otworzyło szkolenie aktualizujące i poszerzające wiedzę brokerów i multiagentów na temat rozwiązań oferowanych przez TU Zdrowie w kontekście ostatnich zmian na rynku prywatnej opieki medycznej. Głównym punktem spotkania w Powidzu był „Algorytmiczny warsztat o KONTR_Skutecznych i WPROST_Skutecznych zachowaniach i czynnościach w sprzedaży i zarządzaniu nią”, który poprowadził Tristan Tresar, założyciel „Algorytmia.com”.

– Algorytmia sprzedaży to skuteczny model sprawnego osiągania rezultatów, który jest także inspiracją i metodologicznym punktem odniesienia także dla nas. Zależy nam na tym, aby pokazać naszym brokerom ubezpieczeniowym bardzo konkretne i bardzo praktyczne narzędzia do doskonalenia ich codziennego warsztatu. Jestem przekonany, że praca nad naszą wspólną metodologią przyniesie jeszcze lepsze zrozumienie i bardzo dobre efekty naszej współpracy – wyjaśnia Bernard Kucharski.

Spotkanie w Powidzu było także okazją, aby docenić pośredników, przyznając im nagrody za ich osiągnięcia.

– Symbolicznym i, mam nadzieję, miłym wyrazem podziękowania naszym partnerom i docenienia ich wkładu w naszą współpracę i świetnych rezultatów są nasze nagrody. Wyróżniliśmy pośredników, z którymi osiągnęliśmy najlepsze wyniki sprzedażowe – powiedział prezes zarządu TU Zdrowie Aleksander Roda

TU Zdrowie cyklicznie zaprasza swoich partnerów biznesowych do udziału w spotkaniach, szkoleniach i warsztatach. Rok temu towarzystwo zrealizowało spotkanie pod hasłem „Od Zdrowia do Życia”, w którym wzięło udział blisko 100 przedstawicieli kancelarii brokerskich z całej Polski. Wówczas brokerzy poznawali nowości produktowe oraz narzędzia przeznaczone do obsługi polis i klientów grupowych.

(AM, źródło: TU Zdrowie)

Ubezpieczenie wkładu własnego uchroni przed utratą kaucji w wypożyczonym aucie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Europ Assistance Polska radzi turystom zamierzającym wypożyczyć auto w docelowym miejscu podróży, aby rozważyli zakup dodatkowego ubezpieczenia zwiazanego z eksloatacją takiego pojazdu.

Przeważnie wypożyczalnie oferują OC posiadaczy pojazdów mechanicznych oraz podstawową wersję autocasco, w ramach którego przewidziany jest udział własny wypożyczającego w razie uszkodzenia auta. Blokuje on na karcie kredytowej wynajmującego odpowiednią kwotę (tzw. kaucja). Wynosi ona zazwyczaj 1–2 tys. euro w zależności od rodzaju auta. Europ Assistance Polska radzi rozszerzyć ochronę o ubezpieczenie wkładu własnego (DW). Taki produkt powstał w ubiegłym roku we współpracy operatora i KioskPolis.pl. Przedmiotem ubezpieczenia jest ryzyko przepadku części lub całości kaucji z zawartej umowy najmu samochodu. Polisa dostępna jest w dwóch wariantach: podstawowym i rozszerzonym.

W ramach ubezpieczenia można liczyć na wypłatę odszkodowania z tytułu:

  • udziału własnego od szkód i kradzieży,
  • opłaty za późny odbiór pojazdu i poniesionych przez to kosztów dodatkowych powstałych na skutek opóźnień lotu powyżej 2h,
  • utraty lub uszkodzenia kluczyków do pojazdu,
  • zatankowania auta niewłaściwym paliwem i konieczności czyszczenia silnika, układu paliwowego czy holowania pojazdu,
  • rozładowania akumulatora i konieczności wezwania pomocy drogowej.

Dodatkowo w wariancie rozszerzonym zagwarantowany jest zwrot kosztów wypożyczenia auta zastępczego. Ochrona nie obejmuje sytuacji, jeżeli do zdarzenia dojdzie w wyniku celowego działania wynajmującego. Ubezpieczenie swoim zakresem obejmuje cały świat. Wyjątek stanowią państwa i terytoria objęte całkowitym embargiem i sankcjami (Afganistan, Białoruś, Mjanma, Iran, Korea Północna, Kuba, region Krymu oraz Ługańskiej i Donieckiej Republiki Ludowej, Rosja, Syria, Wenezuela).

Zakupu ubezpieczenia CDW można dokonać bez wychodzenia z domu. Zarówno oferta, jak i późniejsze dokumenty są w języku polskim. Polisa zostanie wystawiona w języku polskim i angielskim (w tym drugim przypadku przy wynajmie za granicą).

(AM, źródło: Europ Assistance Polska)

O czym pamiętać przed udaniem się autem na zagraniczny urlop?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W związku ze zbliżającym się sezonem urlopowym Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny i Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych przypominają wybierającym się w zagraniczną podróż własnym autem, że w takiej sytuacji trzeba mieć ze sobą dokument potwierdzający posiadanie ważnego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Warto też sprawdzić, jakie przepisy obowiązują kierowców w docelowym kraju podróży.

Sprawdzenie ważności zajmuje tylko chwilę i można to zrobić nawet ze smartfona. Wystarczy do tego znać numer rejestracyjny pojazdu (albo VIN) i wpisać go na stronie UFG.

– Zbliżający się okres wakacyjny to dobra okazja do przypomnienia o ustawowym obowiązku ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Sprawdźmy jego ważność, a w przypadku wyjazdu za granicę zadbajmy o potwierdzenie w formie wymaganej przez prawo krajów tranzytowych i kraju docelowego. Przypominamy, że poruszanie się pojazdem bez ochrony ubezpieczeniowej to potencjalne ryzyko osobistej odpowiedzialności majątkowej. Może to oznaczać konieczność pokrycia kosztów naprawy pojazdu poszkodowanego z kieszeni sprawcy, a w niektórych przypadkach kosztów leczenia, a nawet dożywotnio wypłacanych rent. Nie opłaca się nie posiadać ważnego ubezpieczenia OC komunikacyjnego, bo jego brak może oznaczać wydatki sięgające dziesiątek czy setek tysięcy złotych – przypomina Małgorzata Ślepowrońska, prezeska Funduszu.

Koniecznie trzeba zabrać ze sobą prawo jazdy, dowód rejestracyjny z ważnym badaniem technicznym oraz ważną polisę OC ppm. i Zieloną Kartę (w przypadku podróży poza Europejski Obszar Gospodarczy). Należy mieć przy sobie także dokument tożsamości – dowód osobisty lub paszport. Przed podróżą warto także sprawdzić przepisy drogowe w krajach tranzytowych oraz w docelowym miejscu wyjazdu.

– Brak odpowiedniego przygotowania się do wyjazdu, nieznajomość przepisów i niedostosowanie się do warunków oraz zwyczajów panujących na drogach innych państw jest przyczyną ogromnej liczby wypadków, jakie nasi zmotoryzowani powodują poza granicami Polski. W 2022 r. byli sprawcami ponad 63 tysięcy zdarzeń drogowych. To aż 170 dziennie! Dlatego przed zagraniczną podróżą warto należycie się do niej przygotować – zauważa Mariusz Wichtowski, prezes PBUK.

W przypadku braku OC ppm. podczas zagranicznych wojaży należy się liczyć z poważnymi konsekwencjami. Aż 9 państw za brak ważnego OC przewiduje nawet kary pozbawienia wolności. Są to: Belgia, Cypr, Grecja, Irlandia, Luksemburg, Malta, Niemcy, Serbia i Szwajcaria. Z konfiskatą pojazdu lub wycofaniem tablic rejestracyjnych można się spotkać na Cyprze, w Danii, Francji, Finlandii, Grecji, na Islandii, Malcie, w Niemczech, Wielkiej Brytanii oraz Włoszech. Z kolei stracić prawo jazdy można na Cyprze, we Francji, Grecji, Irlandii, na Malcie i we Włoszech. Do tego dochodzą wysokie kary finansowe sięgające w wielu krajach kwoty w przedziale 5–8 tys. euro.

(AM, źródło: UFG)

EKObarometr: W społeczeństwie przybywa ekozagubionych

0

Ekoentuzjastów jest aż trzykrotnie więcej niż ekokrytyków. Pozycja ekotroskliwych jest stabilna, przybywa natomiast ekologicznie zagubionych – to wnioski z najnowszej, piątej edycji badania EKObarometr realizowanego przez instytut badawczy SW Research. Patronem medialnym przedsięwzięcia była „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Badanie zidentyfikowało cztery eko segmenty w polskim społeczeństwie: entuzjaści, troskliwi, krytycy i zagubieni. Po raz pierwszy w historii struktura segmentów nie uwzględnia grupy ekooportunistów (d. eko „na pokaz”), których elementy wybrzmiewają jednak w wyróżnionych osobowościach.

Na przestrzeni ostatnich czterech lat można zauważyć, że dynamika typów postaw ekologicznych ulegała istotnym wahaniom. EKOBarometr pokazuje, że pomimo pewnych fluktuacji, ogólna świadomość ekologiczna rośnie. Świadczy o tym istotne ożywienie ekoentuzjastów, w której to grupie odnotowano wzrost o 9 pkt proc. po spadku w poprzedniej fali badania. Jednocześnie zmalał udział ekokrytyków (do 10%). Ich najniższy odsetek w historii pomiarów może oznaczać zmniejszenie poziomu sceptycyzmu wobec ekologii.

Najbardziej stabilną grupą okazali się ekotroskliwi, którzy od prawie roku stanowią około jedną czwartą polskiego społeczeństwa. Reprezentują oni postawę umiarkowanego, ale konsekwentnego zainteresowania sprawami ekologicznymi z przewagą pragmatycznych motywów. Na uwagę zasługuje również wzrost liczby ekozagubionych, którzy aktualnie stanowią najliczniejszy segment w polskim społeczeństwie (32%).

– Badanie dostarcza nam fascynujących informacji o dynamice ekologicznych postaw w polskim społeczeństwie. Rosnący odsetek ekoentuzjastów wskazuje na nasilające się zrozumienie i docenianie ekologii, co jest pozytywnym sygnałem, że ekologia staje się coraz bardziej istotna w publicznym dyskursie. Z drugiej strony, wzrost grupy ekozagubionych, jako najliczniejszego segmentu, podkreśla konieczność zwiększenia edukacji ekologicznej – jak pokazuje historia, samo zwiększenie świadomości nie jest wystarczające. Najbardziej stabilnym elementem jest umiarkowane zaangażowanie ekotroskliwych, co może sugerować, że pragmatyczne i praktyczne podejście do ekologii jest najbardziej trwałym i zrozumiałym dla większości społeczeństwa – komentuje Piotr Zimolzak, wiceprezes SW Research i szef zespołu badawczego EKObarometr.

Na czym polega pomiar eko osobowości? Badani podlegają segmentacji psychograficznej. Odpowiadają oni na zestaw 55 pytań na temat ich opinii, wartości i postaw dotyczących środowiska naturalnego. Następnie na bazie udzielonych odpowiedzi profilowani są pod względem konkretniej osobowości ekologicznej.

O badaniu:

EKObarometr to jedyny w swoim rodzaju cykl badań poświęcony analizie aktualnych postaw i nastrojów polskich konsumentów wobec szeroko pojętej ekologii obecnej w różnych sferach codziennego życia. Realizowany jest przez agencję SW Research nieprzerwanie od I kwartału 2020 roku. V edycję badania przeprowadzono w dniach 8–16.05.23 techniką CAWI na reprezentatywnej próbie 1500 Polaków w wieku 16–80 lat.

(AM, źródło: SW Research)

CUK Ubezpieczenia: Bez polisy nie wyruszaj w podróż zagraniczną

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Bez względu na to, jak długo potrwa zagraniczny urlop, należy posiadać polisę turystyczną. Jej zakres w szczególności zabezpieczy leczenie, ratownictwo czy transport medyczny. Odpowiednio dobrana ochrona zapewni ponadto wypłatę świadczenia w związku z trwałym uszczerbkiem na zdrowiu lub śmiercią oraz pokryje koszty szkód wyrządzonych osobom trzecim. Dodatkowo zapewni odszkodowanie przy zniszczeniu, zagubieniu lub kradzieży bagażu – przypomina CUK Ubezpieczenia.

 Podróż za granicę bez prywatnego ubezpieczenia wiąże się z dużym ryzykiem, ponieważ sama karta EKUZ nie zagwarantuje oczekiwanego bezpieczeństwa. Co więcej, jej posiadanie nie zawsze da bezpłatny dostęp do publicznej służby zdrowia. Przykładowo we Francji EKUZ pokryje maksymalnie 70% wydatków na wizytę u lekarza ogólnego, a przy leczeniu szpitalnym konieczna będzie 20% partycypacja w kosztach. Również polisa grupowa, dostępna w ramach biura podróży, nie zabezpieczy nas w pełnym stopniu. Z reguły posiada bowiem niskie sumy ubezpieczenia oraz nie daje możliwości dopasowania zakresu do indywidualnych potrzeb – mówi Karolina Markowska z CUK Ubezpieczenia.

Polisa zabezpieczy rezygnację oraz udział własny

– Wybierając się za granicę, warto decydować się na wysokie sumy ubezpieczenia. Zasadniczo im dalej jedziemy, tym powinny być one wyższe. Mam tu na myśli głównie koszty leczenia, ale także NNW czy pakiet assistance, który będzie uwzględniał adekwatny do miejsca pobytu limit na transport medyczny. Przydatne okaże się dodatkowo objęcie zakresem kosztów rezygnacji z wyjazdu czy udziału własnego w wynajmowanym samochodzie. Co więcej, jeżeli w trakcie urlopu planujemy aktywności, tj. wspinaczkę górską, nurkowanie czy jazdę skuterem wodnym, ochronę trzeba rozszerzyć o klauzulę sportów wysokiego ryzyka – podkreśla Karolina Markowska.

Komfort na drodze

Osoby, które nie decydują się na wykupienie wycieczki z biurem podróży, często wybierają własny środek transportu. Na czas jazdy autem przyda się dobry pakiet assistance.

– Przy samochodowym assistance należy zwrócić uwagę na wysokość przysługujących limitów. I tak na rynku są już dostępne oferty z dużym spektrum usług pomocowych obowiązujących nawet do 2 tys. km od miejsca zamieszkania. Dla zainteresowanych przydatną opcją będzie też możliwość uzyskania auta zastępczego w opcji „klasa za klasę”, ochrona szyb czy zapewnienie zapomogi na wypadek kradzieży (do określonego limitu). Taki tygodniowy wariant wiąże się z wydatkiem na poziomie 89 zł, tj. niespełna 4 groszy za kilometr – stwierdza Karolina Markowska.

Zbita szyba w hotelu – przyda się OC

W Polsce, bez względu na miejsce pobytu, przyda się NNW oraz OC w życiu prywatnym.

– Bez względu na to, czy wyczekiwany urlop spędzimy nad polskim morzem, jeziorem czy w górach warto rozważyć zakup co najmniej dodatkowego NNW. Pozwoli to na uzyskanie świadczenia, jeżeli podczas wypoczynku przydarzy się niespodziewany wypadek, skutkujący uszczerbkiem na zdrowiu. Polisa OC zabezpieczy natomiast przed finansowymi konsekwencjami wyrządzonych przez nas lub np. przez nasze dzieci szkód osobowych czy majątkowych tj. potrącenia i spowodowania urazu u pieszego podczas wycieczki rowerowej czy zbicia szyby w hotelu – podsumowuje Karolina Markowska.

(AM, źródło: Brandscope)

Odc. 230 – TIK TOK na ubezpieczeniowo

0

Czy TikTok może być przydatną platformą dla ubezpieczyciela? O tym w podcaście ubezpieczeniowym #RozmowyBezAsekuracji mówi Karolina Tworzydło, dyrektorka Departamentu Strategii Marketingowej i Komunikacji w firmie Compensa. Rozmawia Aleksandra E. Wysocka.

Dowiesz się:

  • Jak Compensa wykorzystuje TikTok w swojej strategii marketingowej, aby zwiększyć swoją obecność wśród młodszej grupy odbiorców?
  • Jaki rodzaj treści wideo na TikToku cieszy się największym zainteresowaniem wśród odbiorców Compensy?
  • Co jest największym wyzwaniem w prowadzeniu profilu na TikToku przez firmę ubezpieczeniową?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W APPLE PODCASTS | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

18,429FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie