Blog - Strona 745 z 1425 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 745

Analizy Online: 8,97 mld zł aktywów w PPK

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W czerwcu poziom aktywów funduszy Pracowniczych Planów Kapitałowych obniżył się po raz drugi w ich krótkiej historii, choć jedynie o 3 mln zł. Łącznie aktywa PPK wynoszą niemal 9 miliardów złotych, a tylko w pierwszej połowie obecnego roku wzrosły o 1,3 mld zł – wynika z danych zgromadzonych przez Analizy Online

Największym spośród 19 podmiotów, które prowadzą PPK, pozostaje PKO TFI. Na dzień 30 czerwca towarzystwo zarządzało 2,85 mld zł aktywów, stanowiących 31,8% rynku. Na drugim miejscu znalazło się TFI PZU z 1,77 mld zł, odpowiadające udziałowi rynkowemu na poziomie 19,7%. Natomiast trzecia lokata przypadła Nationale-Nederlanden PTE, zarządzającemu aktywami rzędu 1,02 mld zł (11,4%). Te trzy towarzystwa zarządzają niemal dwiema trzecimi łącznej wartości aktywów PPK (62,9%).

Połączenie towarzystw Avivy i Allianz wyniosło drugie z TFI na czwarte miejsce pod względem aktywów PPK (812 mln zł, 9,1%). Miesiąc wcześniej Aviva była na piątym miejscu, a Allianz na ósmym.

(AM, źródło: Analizy Online)

Gallagher Re: Wzrost składek w reasekuracji na Florydzie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Przy odnowieniach 1 lipca stawki za reasekurację majątkową na Florydzie wzrosły aż o 50%, a w całych Stanach Zjednoczonych do 40% – zauważa Gallagher Re. 

Reasekuratorzy zmagają się z wyższą inflacją i ryzykiem katastrof naturalnych. Niektóre ceny na Florydzie były bliskie poziomów zaporowych dla nabywców reasekuracji.

Zmieniające się otoczenie gospodarcze zaczyna mieć wpływ na bilanse reasekuratorów – stwierdził James Kent, dyrektor generalny Gallagher Re. – Reasekuratorzy obecnie wydają się bardziej wrażliwi na szkody i zdarzenia zewnętrzne niż kiedykolwiek od 2008 r.

(AC, źródło: Reuters)

Sophos: Polskie firmy wśród najchętniej ubezpieczających się od ryzyk cyber

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z badania zleconego przez firmę informatyczną Sophos wynika, że absolutna większość dużych polskich przedsiębiorstw posiada ubezpieczenie cyber. Nasz kraj plasuje się pod tym względem w czołówce nie tylko w europejskiej, ale i światowej.

Odpowiedzi uczestników badania „Cyber Insurance 2022: Reality from the InfoSec Frontline” dotyczącego ubezpieczeń cyber wskazują, że w ubiegłym roku 92% badanych firm posiadało polisę cyber. W Polsce odsetek ten wynosił 97%. Pośród państw europejskich lepszym wynikiem legitymowały się jedynie Czechy – 99%, oraz Szwecja i Belgia – po 98%. Najniżej uplasowały się Węgry z rezultatem na poziomie 82% – podał stooq.pl za PAP.

Z deklaracji ogółu ankietowanych wynika ponadto, że w minionym roku 83% z nich posiadało ubezpieczenie chroniące na wypadek szkód z tytułu ataków typu ransomware, tj. instalacji oprogramowania blokującego dostęp do systemu komputerowego lub danych do czasu otrzymania okupu. Polska z wynikiem na poziomie 91% uplasowała się ex aequo z Australią i Szwecją na pierwszym miejscu w Europie i na świecie.

Najczęściej ubezpieczają się poszkodowani

Z badania wynika, że ubezpieczenie od ransomware wybiera 89% zaatakowanych w przeszłości firm. Po tego typu ochronę sięgają także przedsiębiorstwa, które jak do tej pory nie doświadczyły próby wyłudzenia okupu za zaszyfrowane dane. Taką deklarację złożyło 70% respondentów z tej grupy.

Sophos zwrócił uwagę, że sytuacja przedsiębiorców jest coraz trudniejsza. W 2021 roku liczba cyberataków na firmy wzrosła o 57% w porównaniu z 2020 r. Ponad połowa ankietowanych przedsiębiorstw jest zdania, że działania przestępców są bardziej złożone i dotkliwe niż w poprzednich latach. Największym problemem jest ransomware, z którym styczność miało 66% badanych. W poprzednim roku odsetek ten wyniósł 37%.

O badaniu:

Badanie zostało przeprowadzone na próbie 5,6 tys. przedstawicieli firm z 31 krajów na całym świecie, które zatrudniały od 100 do 5 tys. pracowników. Zostało przeprowadzone przez agencję badawczą Vansom Bourne na zlecenie Sophos. Badanie zostało przeprowadzone w styczniu i lutym 2022 roku.

Więcej:

Bankier.pl z 8 lipca, Ewa Nehring „Badanie: 97 proc. dużych polskich firm ma polisę cybernetyczną”

AM, news@gu.com.pl

(źródło: stooq.pl, PAP)

Zapraszamy na #ubezpieczeniowyLIVE poświęcony ubezpieczeniom nieruchomości

0

„Ubezpieczenia domów i mieszkań LATO 2022” to tytuł odcinka programu #ubezpieczeniowyLIVE, który zostanie wyemitowany we wtorek 19 lipca w godzinach 13.00–14:30. Partnerem strategicznym odcinka jest Mondial Assistance.

Podczas programu zaproszeni eksperci omówią szereg tematów związanych z ubezpieczeniami nieruchomości. Piotr Ruszowski, CEO Mondial Assistance, przedstawi najnowsze trendy w ubezpieczeniach mieszkaniowych. Z kolei Mateusz Idziński, założyciel usterka.pl, odpowie na pytanie o to, czy w home assistance jest miejsce na innowacje. Marek Wojciechowski, zastępca dyrektora Departamentu Ubezpieczeń Majątkowych i Komunikacyjnych Generali Polska, przedstawi natomiast trendy i „błędy” w ubezpieczeniach mieszkaniowych, a Joanna Szwiec, ekspertka ds. ubezpieczeń nieruchomości Europy Ubezpieczenia, zaprezentuje trendy w ochronie mieszkań i domów na przykładzie ubezpieczenia „Własny Kąt”. 

Wydarzenie Facebook:

https://fb.me/e/2OBKvDZWi

Wydarzenie LinkedIn:

https://www.linkedin.com/events/6952601347959468032

(am)

Unilink: „Nowa Klasa” już w ofercie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ofercie Unilink pojawiła się nowa propozycja ubezpieczenia NNW szkolnego dla dzieci, młodzieży i studentów: „Nowa Klasa”. Charakterystycznymi elementami polisy są m.in. wyższe świadczenia za uszczerbek w placówce oświatowej oraz jeździectwo z uczestnictwem w klubie.

– „Nowa Klasa” to nasza wizja ubezpieczeń szkolnych, którą wspólnie z Signal Iduna kontynuujemy już kolejny rok – opowiada Karolina Drzewiecka, dyrektor Departamentu Współpracy z Partnerami Strategicznymi Unilink. – Pracując nad „Nową klasą”, bardzo uważnie wsłuchaliśmy się w głosy naszych agentów, którzy nie tylko posiadają ogromne doświadczenie, ale przede wszystkim wiedzę o oczekiwaniach klientów w tym zakresie. W naszych rozmowach mocno wybrzmiały potrzeby rodziców, m.in. do odnośnie ryzyk takich jak pobyt w szpitalu czy poważna choroba, ale także sposobu wypłaty świadczeń w przypadku uszczerbku na zdrowiu. Dlatego właśnie w „Nowej Klasie” pobyt w szpitalu liczony jest już od pierwszego dnia, zakres chorób wchodzących w poważne zachorowanie został rozszerzony o cukrzycę typu I, a sami ubezpieczeni w przypadku uszczerbku w placówce oświatowej mogą liczyć na wyższe świadczenie – wylicza.

Ekspertka dodaje, że podczas spotkań z agentami pojawiały się również rozważania odnośnie do sytuacji rodzin wielodzietnych, w których koszty związane z utrzymaniem nie tylko są duże wyższe, ale również odczuwalnie wzrosły rok do roku.

– Dlatego właśnie składka bazowa ubezpieczenia zaczyna się już od 33 zł rocznie – czyli mniej niż za godzinne korepetycje z matematyki, a klienci kupując „Nową klasę” dla drugiego i kolejnego dziecka, otrzymają 15% zniżkę na polisę, a także 25% zniżki na ubezpieczenie turystyczne dla całej rodziny – podkreśla Karolina Drzewiecka.

Ubezpieczenie „Nowa klasa” chroni dziecko przez 24 godziny przez 12 miesięcy, niezależnie od miejsca pobytu – w Polsce i za granicą, w szkole i poza nią. Ubezpieczenie gwarantuje świadczenia m.in. w przypadku zachorowania na cukrzycę typu I, epilepsji, boreliozy, koronawirusa. Polisa w razie konieczności zapewni także opiekę psychologiczną i psychiatryczną. Dostępne są również specjalne warianty ubezpieczenia dla szkół sportowych, a wariant standardowy został wzbogacony o jeździectwo.

Polisę można nabyć za pomocą strony nowaklasa.pl. Złotówka z każdej aktywowanej polisy wesprze działanie Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce.

(AM, źródło: Unilink)

Ryzyka związane ze sportem dobrze chronione

0
Aleksandra Kowalczyk

W ciągu ostatnich dwóch lat pandemia Covid-19 odcisnęła piętno na branży turystycznej. Chcieliśmy podróżować, ale nie zawsze było to możliwe, natomiast w trakcie luzowania obostrzeń podróżowanie było związane z licznymi utrudnieniami.

Obecnie sytuacja uległa polepszeniu, gdyż zachorowań na koronawirusa jest znacznie mniej. To zainicjowało nowe trendy w podróżowaniu. Są nimi:

  • powrót do swobodnego podróżowania,
  • zwiększenie zainteresowania podróżami prywatnymi i służbowymi,
  • zwiększenie świadomości ubezpieczeniowej.

W celu zgłębienia tematu w obszarze kierunków wyjazdów oraz sposobu spędzania wolnego czasu została przeprowadzona ankieta wśród pracowników Signal Iduna dotycząca planów urlopowych na najbliższe miesiące. Wyniki są przedstawione w formie wykresów.

Wszystko wskazuje na to, że większość z nas podczas tego lata skorzysta w urlopu. Nasze wyjazdy będą skoncentrowane na terenie Polski i Europy. Zamierzamy aktywnie spędzać czas i robić to, co sprawia nam przyjemność.

Przed wyjazdem warto sprawdzić, czy aktywności, jakie planujemy podczas urlopu, są objęte standardową ochroną ubezpieczeniową w ramach polisy na wyjazd zagraniczny na bazie ubezpieczenia Bezpieczne Podróże.

Amatorskie uprawianie sportu

Sporty uprawiane amatorsko służą utrzymaniu i regeneracji sił, są formą czynnego wypoczynku. Sporty te są w standardzie ochrony ubezpieczeniowej i nie powodują dodatkowej zwyżki w składce. Obecnie jest to lista 104 aktywności*, poniżej przykłady:

  • bieganie, pływanie, wspinaczka ściankowa, surfing, kajakarstwo, narciarstwo wodne, wioślarstwo,
  • nurkowanie z aparatem powietrznym do 30 m, żeglarstwo do 20 mil morskich od brzegu, trekking do 5 tys. m n.p.m.,
  • jazda: konna, na wielbłądzie, na słoniu, motorówką, na rowerze, na rolkach, jeep safari,
  • jazda na przedmiotach ciągniętych przez pojazdy przeznaczone do poruszania się na wodzie,
  • uczestnictwo w obozach sportowych dzieci i młodzieży do 18. roku życia (z wyłączeniem obozów narciarskich i snowboardowych).

Sporty ekstremalne

Tę grupę sportów wyróżniają aktywności wymagające ponadprzeciętnych umiejętności, odwagi i działania w warunkach dużego ryzyka oraz uczestniczenie w ekspedycjach do miejsc charakteryzujących się ekstremalnymi warunkami klimatycznymi lub przyrodniczymi.

Z uwagi na znacznie wyższe ryzyko uprawianie tych sportów podczas wakacji powoduje konieczność dodatkowej zwyżki w składce. Sporty ekstremalne to zdefiniowanych 66 aktywności*, poniżej przykłady:

  • bungee jumping, rajdy terenowe, freediving,
  • nurkowanie wrakowe i jaskiniowe, żeglarstwo powyżej 20 mil morskich od brzegu, trekking powyżej 5000 m n.p.m.
  •  freeride, freeskiing, heli-skiing, treeclimbing, parkur, motocross, hydrospeed

*Pełna lista sportów określona jest w załączniku 3. do OWU Bezpieczne Podróże.

Inną grupą aktywności są sporty zimowe. Do ich dokładnego omówienia powrócę w publikacji przed sezonem zimowym.

Szkody związane z uprawianiem sportów

Aktywny wypoczynek niesie ze sobą podwyższone ryzyko urazów i wypadków. Aby zobrazować ten obszar, przedstawiam w tabeli kilka przykładów szkód naszych ubezpieczonych, dla których Signal Iduna zorganizowała pomoc.

Wymienione w tabeli szkody miały miejsce w ciągu kilku ostatnich miesięcy. Ich koszt był rozliczany przed wzrostem inflacji, który ma obecnie miejsce i dotyczy już całej gospodarki światowej. To ważna informacja, należy liczyć się z tym, że koszty leczenia na świecie będą wyższe i będą cały czas rosły.

Zachęcam Państwa do wyboru jak najwyższych sum ubezpieczenia kosztów leczenia, gdyż tylko naprawdę wysokie (kilkaset tysięcy euro) dają realną ochronę w sytuacji zachorowania lub wypadku. Ochrona ubezpieczeniowa w ramach kosztów leczenia obejmuje nie tylko same procedury medyczne, ale również lekarstwa, niezbędne zabiegi dodatkowe i konsultacje oraz inne koszty towarzyszące, np. transport.

Warto przeanalizować także zakres oferowanej ochrony. W Signal Iduna choroby przewlekłe znajdują się w standardzie w każdym z wybranych wariantów ubezpieczenia bez konieczności dodatkowych rozszerzeń i opłat. Koszty transportu są natomiast bez limitu i nie wyczerpują sumy ubezpieczenia kosztów leczenia. To duży atut.

Dobra polisa na wyjazd zagraniczny to doskonała inwestycja w zabezpieczenie naszego zdrowia, posiadanego majątku i budżetu domowego. W obecnych czasach zadbanie o te strefy życia to po prostu konieczność.

Ubezpieczenie turystyczne Bezpieczne Podróże dostępne jest do sprzedaży w portalu SIGnet.

W razie zainteresowania zapraszam do kontaktu z menedżerami regionalnymi, kontakt dostępny jest na naszej stronie internetowej www.signal-iduna.pl/partnerzy/dla-agentow.

Aleksandra Kowalczyk
dyrektorka Biura Ubezpieczeń Turystycznych i Affinity, Signal Iduna

Klienci szukają potwierdzenia

0
Michał Lipiński

Rozmowa z Michałem Lipińskim, dyrektorem konkursu „Teraz Polska”

Rafał Rostkowski: – Aż 91% Polaków kojarzy Godło „Teraz Polska” ze stabilną jakością, a dla 88% ten znak jest zachętą do kupna – wynika z badań przeprowadzonych przez ASM Centrum Badań i Analiz Rynku. Jak do tego doszło, że Godło „Teraz Polska” stało się symbolem wiarygodnej weryfikacji produktów, usług i od ponad 30 lat jest gwarantem jakości?

Michał Lipiński: – Przede wszystkim duża w tym zasługa sposobu, w jaki wybierani są laureaci. To nie jest konkurs, w którym nagrody przyznawane są na zasadzie uznaniowej, ponieważ wszystko jest efektem ocen eksperckich, a na etapie finałowym decyzje podejmuje niezależna Kapituła.

Głównym kryterium oceny jest oczywiście jakość i innowacyjność produktu lub usługi, która trafia do konkursu, oraz satysfakcja klienta. Jeżeli klient jest niezadowolony z produktu lub usługi, to na pewno nie byłby zadowolony, gdyby na bublu zobaczył znak „Teraz Polska”. To od razu dyskredytowałoby nagrodę.

Tylko jak uniknąć takiego ryzyka?

– Przyjęliśmy założenie, że ocenę produktów lub usług będziemy powierzali osobom niezależnym, czyli ekspertom, którzy z jednej strony znają się na tym, co oceniają, a z drugiej strony nie są w żaden sposób zaangażowani w konkurencyjny biznes ani nie są pracownikami firmy, która zgłasza się do konkursu „Teraz Polska”.

Jak wybierani są eksperci?

– Zatrudniamy przede wszystkim towaroznawców, ekspertów w danej dziedzinie. Wybierając ich, korzystamy z biur jakości przy instytutach badawczych. Tam pracują osoby, które mają uprawnienia do certyfikacji produktów. To jest najlepsza gwarancja, że osoba, która dokonuje oceny w konkursie „Teraz Polska”, ma odpowiednie kompetencje.

Korzystamy też z ekspertów uczelni wyższych, a czasami również z organizacji branżowych, na przykład izb gospodarczych, ale pod warunkiem, że spełniają kryterium neutralności.

Czy zdarzyło się, że przyznanie nagrody „Teraz Polska” wzbudziło jakieś kontrowersje lub protesty?

– Przez ponad 30 lat trwania konkursu nagrodziliśmy 823 laureatów i nie zdarzył nam się ani jeden przypadek, żeby ktoś kwestionował przyznaną nagrodę. Ani konkurencja, ani klient. Nie mieliśmy żadnych reklamacji na nagrodzone produkty bądź usługi.

A czy zdarzają się pytania lub pretensje, dlaczego jakiś produkt czy usługa nie została nagrodzona, „skoro tamta dostała nagrodę”?

– Bardzo często zdarza się, że sami zainteresowani pytają, dlaczego ich oferta nie została wyróżniona. A tutaj odpowiedź jest bardzo prosta. Punktacja i rekomendacja ekspertów decyduje o tym, czy dana firma otrzymuje nominację, czyli przepustkę i szansę na otrzymanie nagrody „Teraz Polska”. Bez rekomendacji ekspertów jurorzy nie rozważają danej kandydatury.

Ile produktów lub usług ubezpieczeniowych uczestniczyło w tegorocznej edycji konkursu?

– W tym roku ocenialiśmy jedną usługę ubezpieczeniową, która spełniła warunki formalne. To ubezpieczenie domu lub mieszkania Bezpieczny Dom marki TUZ Ubezpieczenia. Ale trzeba zaznaczyć, że jako uczestników konkursu liczymy tylko te firmy, które spełniły wszystkie warunki regulaminowe. Nie liczymy firm, które złożyły dokumentację konkursową niespełniającą naszych wymogów.

Kiedy wcześniej firma ubezpieczeniowa została nagrodzona Godłem „Teraz Polska”?

– Ostatni raz nagrodziliśmy firmę oferującą usługi ubezpieczeniowe dziesięć lat temu. Ale w ubiegłym roku nagrodę „Teraz Polska” otrzymała firma Inter-Broker z Torunia, oferująca usługi brokerskie w zakresie ubezpieczeń.

Ile razy w historii „Teraz Polska” nagrodzone były firmy ubezpieczeniowe?

– Dotychczas 11, przy czym pojęcie „firmy ubezpieczeniowe” jest dosyć szerokie. Warto więc sprecyzować, że towarzystwa ubezpieczeniowe zostały przez nas nagrodzone dziewięć razy, a brokerzy ubezpieczeniowi dwa razy.

Na 32 lata konkursu to chyba niezbyt dużo. Dlaczego według Pana ubezpieczyciele są doceniani tak rzadko?

– Dużo zależy od tego, kto w firmie odpowiada za promocję i za strategię promocji. Są takie branże, jak budowlana, chemii przemysłowej, teleinformatyczna, informatyczna, gdzie znak „Teraz Polska” jest bardzo popularny. W tych obszarach jest wielu producentów, którzy posługują się tym znakiem. Bardzo często zdarza się, że po nagrodzeniu „rodzynka”, czyli jedynego reprezentanta danej branży, jego konkurencja zwraca na to uwagę i rok później również się zgłasza.

Nie możemy wykluczyć sytuacji, że po sukcesie TUZ do kolejnej edycji konkursu zgłoszą się inne firmy ubezpieczeniowe. Poza tym firm działających na rynku ubezpieczeniowym jest mniej niż firm działających na rynku budowlanym czy spożywczym, więc uwzględniając proporcje, można stwierdzić, że liczba nagród dla branży ubezpieczeniowej jest adekwatna do liczby podmiotów w niej funkcjonujących.

Czy z Pańskiego punktu widzenia specyfika branży ubezpieczeniowej utrudnia zdobywanie takich nagród jak „Teraz Polska”?

– Moim zdaniem nie. Uważam, że znak „Teraz Polska” jest narzędziem promocyjnym bardzo przydatnym i sprawdzonym przez branżę ubezpieczeniową. Firmą, która przez wiele lat posługiwała się znakiem „Teraz Polska”, była Hestia. Nie uważam, żeby wymogi konkursu były tak trudne, że firmy z sektora ubezpieczeniowego nie byłyby w stanie im sprostać.

Które firmy odniosły największy czy najbardziej według Pana spektakularny sukces po przyznaniu im Godła „Teraz Polska”?

– To trudne pytanie z uwagi na fakt, że w ciągu ostatnich 30 lat nagrodziliśmy już ponad 800 firm. Wybór dwóch czy trzech jest niezwykle trudny. Ponadto należy pamiętać, że wśród laureatów są krajowi liderzy, jak i małe rodzinne firmy, których możliwości promocyjne są mniejsze.

Odpowiadając na Pana pytanie, chciałbym podać przykład firmy, która najdłużej posiada prawo posługiwania się znakiem „Teraz Polska”, bo od 1996 r., a więc od 26 lat. To nowosądeckie Fakro, producent okien dachowych, który zajmuje drugie miejsce w światowym rynku tych produktów. Gdy Fakro zostało nagrodzone, było o wiele mniejszą firmą niż obecnie. Oczywiście Fakro rozwinęło się dzięki geniuszowi swoich właścicieli, dzięki temu, że odnaleźli pewną niszę, że przekonali rynek i klientów, że okna dachowe mogą być nowoczesne, mogą upiększać bryłę budynku, ale swoją kampanię promocyjną w pewnym momencie firma oparła właśnie na naszym znaku.

Ale były też przypadki mniej udane.  

– Tak, oczywiście. Znak „Teraz Polska” jest narzędziem, które znakomicie pomaga w promocji, o ile oczywiście laureat chce z tego narzędzia korzystać. Jest bardzo dobrze odbierany przez rynek, przez konsumentów, cieszy się 73-procentową rozpoznawalnością i jest utożsamiany przede wszystkim z jakością i polskim pochodzeniem.

Dla klientów, którzy z roku na rok są bardziej świadomi, odpowiedzialni i coraz bardziej wymagający, takie potwierdzenie jakości jest ważną informacją. Klienci takich potwierdzeń szukają. W związku z tym, jeżeli firma ma znak „Teraz Polska” i dociera z tym przekazem do klienta, klient zazwyczaj wybiera produkt oznaczony Godłem „Teraz Polska”. Dzieje się tak, nawet jeśli produkt jest trochę droższy od produktów konkurencyjnych. To zjawisko, ta prawidłowość zostały potwierdzone badaniami.

Dziękuję za rozmowę.

Rafał Rostkowski

PZU oficjalnym sponsorem Tour de Pologne

0
Źródło zdjęcia: PZU

PZU został sponsorem oficjalnym 79. Tour de Pologne. Największy polski ubezpieczyciel jest także sponsorem klasyfikacji górskiej. Tegoroczny Tour de Pologne odbędzie się pod hasłem „Wyścig dla Pokoju”. Impreza kolarska rozpocznie się 30 lipca w Kielcach, a zakończy 5 sierpnia na krakowskich Błoniach.

– Od lat staramy się rozwijać nasz narodowy wyścig i możemy to robić dzięki pracy, pasji oraz sprawdzonym sponsorom. Jestem dumny, że kolejny raz mogę ogłosić, że razem z nami jedzie przez Polskę największy krajowy ubezpieczyciel, czyli PZU, który będzie też patronem klasyfikacji górskiej tegorocznego Tour de Pologne – powiedział dyrektor generalny wyścigu Czesław Lang.

– Grupa PZU z zaangażowaniem wspiera polski sport. Po raz kolejny z dumą zostaliśmy sponsorem Tour de Pologne – największej cyklicznej imprezy sportowej w Polsce oraz najważniejszego wyścigu kolarskiego w Europie Środkowo-Wschodniej. W tym roku kolarze będą walczyć o koszulkę najlepszego górala PZU. Cieszę się, że możemy wspierać tak prestiżową imprezę , a dzięki niej promować aktywność fizyczną. Tour de Pologne znakomicie wpisuje się w tradycję wspierania przez nas najważniejszych imprez sportowych w Polsce – mówi Sylwia Matusiak, dyrektor zarządzająca ds. marketingu, sponsoringu i prewencji PZU.

(AM, źródło: PZU)

Wefox pozyskał 400 mln USD od inwestorów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Wefox zamknął rundę finansowania serii D o wartości 400 mln dolarów. W efekcie wycena insurtechu wzrosła z 3 do 4,5 mld USD.

– Nowa wycena jest wyraźnym potwierdzeniem trafności naszego modelu biznesowego, który koncentruje się na dystrybucji za pośrednictwem agentów, a nie bezpośredniej. To sprawia, że nasza firma jest obecnie jednym z najbardziej wiarygodnych insurtechów na rynku – powiedział Julian Teicke, dyrektor generalny i założyciel Wefox. Podkreślił że firma wciąż zwiększa swoje przychody. W ubiegłym roku wyniosły one 320 mln USD. W ciągu pierwszych czterech miesięcy tego roku insurtech wygenerował ponad 200 mln USD przychodów, co powinno umożliwić osiągnięcie celu, jakim jest 600 mln USD przychodów do końca 2022 r.

– Wefox ma teraz ponad dwa miliony klientów i zamierzamy osiągnąć poziom trzech milionów klientów do końca tego roku – dodał Julian Teicke.

Wefox zamierza wykorzystać pozyskane fundusze na rozwój produktów i ekspansję w Europie, a następnie w Azji i Stanach Zjednoczonych.

(AM, źródło: wefox)

Lloyd’s: Rynek przyszłości w prestiżowej siedzibie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Lloyd’s postanowił, że charakterystyczny budynek One Lime Street w Londynie pozostanie jego siedzibą, jeśli warunki dzierżawy przy odnowieniu będą do przyjęcia. W styczniu rynek Lloyd’s przeprowadził analizę swojej dzierżawy w obliczu nowych praktyk pracy hybrydowej wdrożonych podczas pandemii.

Wiele firm na świecie podejmuje teraz decyzje w sprawie swoich kosztownych siedzib w centrach wielkich miast. Chociaż dzierżawa budynku nie wygaśnie do 2031 r., kontrakt zawiera opcję wycofania się wcześniej, w 2026 r. W oświadczeniu rzecznika Lloyd’s czytamy: „Budujemy rynek przyszłości, co oznacza posiadanie zarówno w pełni zintegrowanej oferty cyfrowej, jak i doskonale funkcjonującej przestrzeni fizycznej dla naszego rynku. Podczas gdy nasza strategia miejsca pracy i przyszłe zobowiązania dotyczące dzierżawy są rozważane, preferujemy pozostanie w budynku, jeśli uzgodnione zostaną odpowiednie warunki. Nasze plany potwierdzimy w późniejszym okresie tego roku”.

Od 1986 r. Lloyd’s mieści się w słynnym budynku określonym jako „wnętrze na zewnątrz” projektu Richarda Rogersa (pracownia architektoniczna Richard Rogers & Partners). Wszystkie rury znajdują się na zewnątrz budynku, którego centrum stanowi underwriting room. W 2013 r. chiński Ping An Insurance nabył budynek od oddziału Commerzbanku za 260 mln funtów. Pomimo zmieniających się praktyk pracy, Lloyd’s wciąż prowadzi w swoim underwriting roomie spotkania bezpośrednie, ważne dla handlu na rynku. Według danych z grudnia 2021 r. w Lloyd’s działa 75 syndykatów.

11 lipca Lloyd’s ogłosił też powołanie Bertranda Heuguesa na stanowisko Chief Underwriting Officer (CUO) w Lloyd’s Europe z mocą od 14 lipca. W ramach swoich obowiązków będzie on odpowiadać za nadzorowanie strategicznego kierunku działalności ubezpieczeniowej, zarządzanie uprawnieniami delegowanymi, roszczeniami i reasekurację.

Bertrand Heugues przeszedł z Ageas, gdzie pełnił funkcję Global Head of Pricing and Underwriting. Ma ponad 18-letnie doświadczenie w branży ubezpieczeniowej jako aktuariusz ubezpieczeń majątkowych. Karierę zaczął w 2005 roku w AXA, a następnie przeniósł się do Marsh. Później zajmował również szereg wyższych stanowisk w Generali, w tym we Francji oraz w Belgii.

(AC, am, źródło: Insurance Journal, Lloyd’s)

18,197FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie