Blog - Strona 745 z 1395 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 745

Australia: Drożejące polisy dla domów prowadzą do niedoubezpieczenia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Składka za ubezpieczenie mieszkaniowe w Australii wzrosła w 2021 r. o 5,9%, najwięcej w ciągu ostatnich 7 lat. Ze względu na rosnące koszta ubezpieczeniowe wynikające ze zwiększonej częstotliwości katastrof naturalnych, oczekuje się, że przeciętna składka za ubezpieczenie domu wzrośnie z 830,6 dol. austr. w 2021 r. do 916,9 dol. austr. w 2026 r.

Wpływ zdarzeń o charakterze katastrof naturalnych jest najbardziej dotkliwy w indywidualnych ubezpieczeniach nieruchomości, które w 2021 r. stanowiły 80% zgłaszanych szkód. Rosnące koszta ubezpieczeniowe i częstotliwość katastrof sprawią, że do 2030 r. ok. 4% australijskich domów stanie się nieubezpieczalnych. Ceny ubezpieczeń domów w Australii rosną po każdej katastrofie naturalnej. Północna Australia, szczególnie narażona na katastrofy naturalne, odnotowywała wzrosty zarówno szkodowości, jak i składek w ciągu ostatnich 5 lat. W 2019 r. katastrofy naturalne spowodowały wzrost składki za ubezpieczenie domu w tym regionie o 20%, w porównaniu z 11% na pozostałym obszarze kraju.

Wzrost składek doprowadzi do niedoubezpieczenia lub braku ubezpieczenia w grupach o niskich i średnich dochodach, jako że nie mogąc sobie pozwolić na wysokie składki, będą redukować ochronę. W reakcji na rosnące ceny rząd zmobilizował 10 mld dol. austr. w poolu reasekuracyjnym. Obejmie on 880 tys. polis ubezpieczeniowych dla nieruchomości mieszkalnych oraz należących do małych i średnich przedsiębiorstw, zapewniając zniżki w składkach – 46% dla właścicieli domów, 34% dla MŚP.

(AC, źródło: Global Data)

Artur Maliszewski na czele Europy Ubezpieczenia

0
Artur Maliszewski

1 czerwca rady nadzorcze spółek ubezpieczeniowych Europa Ubezpieczenia powołały Artura Maliszewskiego na stanowisko prezesa zarządu. We władzach spółek pozostanie ich dotychczasowy szef, Marat Nevretdinow, który dodatkowo obejmie nową funkcję w międzynarodowych strukturach grupy Talanx.

Nowy prezes Europy Ubezpieczenia ma bogate doświadczenie w branży finansowej. W latach 2017–2021 był szefem grupy AXA w Polsce. Wcześniej był prezesem Nordea PTE oraz wiceprezesem w Alior Banku i Raiffeisen Banku.

Pełniący dotychczas obowiązki prezesa Marat Nevretdinov pozostaje w zarządach obu towarzystw Europy jako wiceprezes. Jednocześnie została mu powierzona funkcja COO International Partnerships, podmiotu z grupy Talanx, w którym będzie odpowiedzialny za rozwój nowego międzynarodowego biznesu.

Z nieoficjalnych ustaleń cashless.pl wynika, że Talanx, którego częścią jest polski ubezpieczyciel, od pewnego czasu analizował możliwości swoich spółek w zakresie rozwijania biznesu w modelu ubezpieczeń wbudowanych, zwłaszcza w e-commerce i na platformach. Serwis wskazuje, że zwycięzcą w tej rywalizacji został polski ubezpieczyciel, który miałby być odpowiedzialny za stworzenie odpowiedniej platformy i narzędzi pozwalających grupie mocniej zaistnieć w tego rodzaju ubezpieczeniach. Całością z poziomu europejskiego ma pokierować Marat Nevretdinov (cashless.pl z 1 czerwca, Ida Krzemińska-Albrycht „Artur Maliszewski prezesem Europy. Marat Nevretdinov będzie rozwijał międzynarodowy projekt Talanxa”).

– Jestem przekonany, że Artur i Marat wraz z pozostałymi członkami zarządu wspólnie zidentyfikują atrakcyjne oraz rentowne możliwości rozwoju dla Europa Ubezpieczenia i całej Grupy HDI International. Arturowi i Maratowi życzę, w imieniu całej Rady Nadzorczej, dobrego startu w ich nowych rolach i już dzisiaj cieszę się na naszą owocną przyszłą współpracę – powiedział Wilm Langenbach, przewodniczący rady nadzorczej spółek Europa Ubezpieczenia.

Nominacja Artura Maliszewskiego wymaga uzyskania zgody ze strony Komisji Nadzoru Finansowego.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

PBUK: Koniec umów dwustronnych z Biurami Rosji i Białorusi

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych wypowiedziało umowy dwustronne łączące je z Biurem Białoruskim oraz z Biurem Rosyjskim. Wypowiedzenie weszło w życie z dniem 1 czerwca 2022 roku.

Zgodnie z dotychczas obowiązującymi umowami zobowiązania dotyczące wzajemnego honorowania certyfikatów Zielonych Kart wystawionych zarówno przez PBUK, jak i biura białoruskie i rosyjskie wygasną 31 maja 2023 roku o godz. 23.59 czasu środkowoeuropejskiego.

– Oznacza to, że po tym terminie jakiekolwiek certyfikaty Zielonych Kart wystawione przez członków Biura w jego imieniu stracą ważność wyłącznie w odniesieniu do terytorium Białorusi i Federacji Rosyjskiej. Pozostaną jednak nadal ważne w pozostałych krajach Systemu Zielonej Karty, o ile symbol danego kraju nie został wykreślony – wyjaśnił Mariusz Wichtowski, prezes zarządu PBUK.

Analogiczne umowy wypowiedziały wszystkie Biura Narodowe z Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Biuro Szwajcarskie.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

PZU zaczyna przeprowadzkę do nowej siedziby centrali

0
Źródło zdjęcia: PZU

1 czerwca PZU oficjalnie odebrał klucze do budynku Generation Park Y przy Rondzie Daszyńskiego w Warszawie. To znak, że rozpoczęła się przeprowadzka siedziby centrali ubezpieczyciela do 140-metrowowego wieżowca. Generation Park Y pozwoli ubezpieczycielowi m.in. zredukować ślad węglowy o ponad 2500 ton CO2 rocznie. PZU będzie najemcą budynku przez 10 lat.

Nowa siedziba centrali PZU, wybudowana przez Skanska, jest odzwierciedleniem i symbolem wartości, które przyświecają największej instytucji finansowej  w tej części Europy. Ze względu na charakterystykę i zalety proekologiczne budynku przeprowadzka jest istotnym elementem realizacji strategii ESG Grupy PZU. 

– Nowa siedziba Grupy PZU to przede wszystkim inwestycja w pracowników. Cieszymy się, że Generation Park Y spełnia najwyższe standardy, jeśli chodzi o warunki, komfort i bezpieczeństwo pracy. Przyjazne środowisko wspierające dobrostan pracowników, ekologiczne rozwiązania oraz fakt, że z obiektu w pełni będą mogły korzystać osoby z niepełnosprawnościami, są dla nas niezwykle ważne. W ten sposób chcemy dać dobry przykład i promować rozwiązania ESG wśród naszych kontrahentów, klientów, partnerów społecznych oraz pracowników. Jest to również ważny element docelowego wdrożenia hybrydowego modelu pracy wraz z pakietem odpowiednich narzędzi i programów poprawiających jakość życia pracowników – mówi Dorota Macieja, członkini zarządu PZU Życie odpowiedzialna za obszar nieruchomości w PZU. 

Budynek wyróżnia się nowoczesną i ekologiczną architekturą oraz energooszczędną technologią, zapewnia bezpieczne i zrównoważone powierzchnie do pracy oraz innowacyjne rozwiązania. Zastosowane w biurowcu materiały wykończeniowe oraz rozwiązania instalacyjne potwierdzone zostały certyfikatami LEED na poziomie Platinum, a także WELL Gold zrealizowanym w schemacie Core & Shell oraz WELL Health-Safety Rating.
– Generation Park to nasz flagowy projekt, który odzwierciedla podejście Skanska do tworzenia ponadczasowych, zdrowych i bezpiecznych przestrzeni do pracy. Nasz pierwszy biurowy wysokościowiec w tej części Europy oddajemy w ręce jednej z największych firm ubezpieczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Zielone rozwiązania budynkowe oraz środowisko wewnętrzne wspierające dobrostan pracowników były niezwykle ważnymi aspektami w rozmowach z Grupą PZU – mówi Katarzyna Zawodna-Bijoch, prezeska i CEO spółki biurowej Skanska w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Dzięki nowej siedzibie w jednym miejscu będą pracować ludzie dzisiaj rozproszeni po całej Warszawie. Na nową siedzibę PZU wybrał miejsce, które staje się jednym z ważniejszych węzłów komunikacyjnych w Warszawie. Zapewnia dobry dojazd komunikacją miejską z każdego punktu w stolicy – mieści się przy stacji metra oraz przystankach tramwajowych i autobusowych. Prawie 3000 połączeń komunikacyjnych dziennie to zachęta dla pracowników, aby odstawili auta i skorzystali z transportu miejskiego – z korzyścią zarówno dla własnych finansów, jak i środowiska. Dla tych, którzy wybiorą rower, przygotowano 187 miejsc postojowych. W nowoczesnych szatniach pracownicy PZU będą mogli wziąć prysznic i zostawić sportowe ubranie. W podziemnym garażu są też stanowiska do ładowania samochodów, rowerów i hulajnóg elektrycznych. Ekologiczny jest nawet chodnik przed budynkiem. Stworzony z fotokatalicznego materiału, redukuje w powietrzu poziom szkodliwych NOx, generowanych przez spaliny samochodowe.

(AM, źródło: PZU)

Brokerzy coraz częściej pytają o produkty życiowe

0
Bartosz Banasiak

Trzy pytania do Bartosza Banasiaka z Departamentu Sprzedaży Ubezpieczeń Indywidualnych w Warcie

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – W sprzedaży agencyjnej można dostrzec rosnące zainteresowanie ochronnymi, indywidualnymi ubezpieczeniami na życie. Jak obecnie wygląda zainteresowanie tymi produktami wśród brokerów?

Bartosz Banasiak: – W zbieranych danych i zapytaniach spływających do naszej sieci sprzedaży widzimy rosnące zainteresowanie ofertą indywidualnych ubezpieczeń na życie. W efekcie coraz więcej brokerów zaczyna dostrzegać potrzebę posiadania w swojej ofercie rozwiązania pozwalającego na spełnienie oczekiwań oraz potrzeb swoich klientów.

Z czego może wynikać rosnący popyt na indywidualne ubezpieczenia w tej sieci sprzedaży?

– Z racji specyfiki naszego rynku brokerzy mają zazwyczaj kontakt w firmach z osobami decyzyjnymi oraz wysoką kadrą menedżerską. Osoby te mają dużą świadomość ubezpieczeniową oraz sprecyzowane potrzeby dotyczące wybieranego produktu. Doświadczenie pokazuje, że zapytania dla takich klientów dotyczą wysokich sum ubezpieczenia oraz kompleksowego zabezpieczenia dla siebie i rodziny.

Mając w ofercie produkty indywidualne na życie, broker jest w stanie przedstawić rozwiązanie zabezpieczające kompleksowo interesy swojego klienta, jednocześnie zapewniając sobie długofalowe relacje z ubezpieczonym.

Dodatkowym atutem ubezpieczeń indywidualnych na życie jest możliwość wykorzystania ich w negocjacjach przy zawieraniu ubezpieczeń majątkowych lub grupowych. Wiemy, że jest to obszar, który cały czas się rozwija i nie jest tak popularny w ofercie brokerskiej jak inne ubezpieczenia. Dlatego te produkty mogą uzupełnić ofertę brokera o rozwiązania niestandardowe, skierowane do osób decyzyjnych na preferencyjnych warunkach.

Co Warta może zaoferować brokerom i ich klientom?

– Posiadamy nowoczesne produkty odpowiadające na potrzeby klientów, zarówno jeśli chodzi o zakres ochrony, jak i wysokość sum ubezpieczenia. Pozwalają one na ubezpieczenie życia i zdrowia klienta oraz bliskich mu osób. Dbają o zabezpieczenie przyszłości rodziny, interesów firmy oraz dają możliwość inwestowania kapitału.

Szeroki zakres ubezpieczenia, brak górnego limitu sumy ubezpieczenia w przypadku śmierci to tylko wybrane przewagi naszych rozwiązań względem konkurencyjnych produktów. Co ważne, zapewniamy również kompleksowe wsparcie dla brokerów w przygotowaniu odpowiedniego rozwiązania dla klienta.

W efekcie nasi eksperci, jak i wachlarz produktów pozwolą skutecznie dopasować ochronę ubezpieczeniową do indywidualnych wymagań klienta.

UNIQA: Ubezpieczamy 70% majątku spółdzielni, 40% wspólnot i mamy apetyt na więcej

0
Rafał Kukier

Rozmowa z Rafałem Kukierem, dyrektorem zarządzającym Pionu Mieszkalnictwa w UNIQA

Aleksandra E. Wysocka: – Co słychać w mieszkalnictwie? Czy pozycja UNIQA jako lidera ubezpieczeń spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych jest niezagrożona?

Rafał Kukier: – Nasz model biznesowy obronił się w 2021 r. Mieliśmy bardzo dobre wyniki sprzedażowe, pozytywną dwucyfrową dynamikę w kluczowych produktach, czyli w pakietach dla spółdzielni mieszkaniowych i wspólnot mieszkaniowych. To był również kluczowy rok, jeśli chodzi o kontynuację trendów współpracy online.

Od początku pandemii zaczęliśmy rozwijać nasze narzędzie i platformę do współpracy z klientami iUNIQA. Ta platforma jest oczywiście również dostępna dla brokerów, którzy obsługują naszych klientów. Mamy prawie 2 tys. indywidualnych kont! Dzięki przejściu w tryb online rozwinęliśmy też bardziej nowoczesny model zgłaszania szkód, który sprawia, że likwidacja następuje o pięć dni szybciej niż w tradycyjnym modelu. Jeśli chodzi o szkolenia dla brokerów, to kontynuowaliśmy Akademię Mieszkalnictwa.

Czy UNIQA odnotowała wzrost szkód w polisach dla mieszkalnictwa? Mamy za sobą rok z całkiem sporą liczbą niekorzystnych zjawisk pogodowych…

– Niestety z punktu widzenia ubezpieczyciela był to trend mocno odczuwalny. Liczbowo mieliśmy ponad 10 tys. szkód więcej, a procentowo od 13 do 15%. Patrząc na zjawiska pogodowe, możemy się spodziewać, że częstość tych szkód nadal będzie rosła.

Drugim negatywnym trendem w tym obszarze jest wzrost wartości szkody będący skutkiem inflacji. Już w 2021 r. zaobserwowaliśmy wzrost średniego roszczenia o kilkanaście procent. Trzeba pamiętać, że w sektorze materiałów budowlanych i prac remontowych inflacja była znacząco wyższa, sięgała nawet 30%.

Wspomniał Pan, że wzrosty sprzedaży były dwucyfrowe. A jaki jest potencjał na przyszłość? Liderowi nie zawsze jest łatwo pozyskiwać nowy biznes.

– Warto podkreślić, że UNIQA ubezpiecza 70% majątku spółdzielni mieszkaniowych w Polsce. Ale mimo tej dominacji na rynku w 2021 r. znalazło się 27 nowych spółdzielni, które do nas przystąpiły. Ponad 40-procentowy udział mamy za to w rynku wspólnot mieszkaniowych i tam widzimy większy potencjał do pozyskiwania nowego biznesu. Ale trwający obecnie boom budowlany, te wszystkie oddawane nowe mieszkania, przekłada się z jednej strony na wyniki sprzedażowe, a z drugiej na liczbę zapytań o nowe ryzyka.

Ile tej sprzedaży pochodzi ze współpracy z brokerami?

– Od czterech lat w kanale brokerskim szybciej rozwijamy się, jeśli chodzi o obszar wspólnot i spółdzielni. Dokładnie 39% tej sprzedaży jest generowane przez brokerów, a zaczynaliśmy zaledwie od kilkunastu procent.

Wynika to z tego, że klienci szukają ofert skrojonych na miarę, a poza tym chcą także delegować wszystkie obowiązki związane z koniecznością zawarcia ubezpieczenia na brokerów.

Czy UNIQA planuje zmiany produktowe? A może wprowadziliście ostatnio coś, o czym brokerzy powinni wiedzieć?

– Rok 2022 na pewno jest ważny w dwóch aspektach. Pierwszym z nich jest nowy produkt PSM, czyli Pakiet Spółdzielni Mieszkaniowych. W Akceleratorze Wiedzy Brokera planujemy na jego temat szkolenie. Będziemy również przypominali brokerom o tym, czym się wyróżniamy na rynku wspólnot, i o szerszych klauzulach w Pakiecie dla Wspólnot Mieszkaniowych, które jeszcze nie do końca przebiły się do świadomości.

Chcemy także zająć się kwestią właściwego szacowania wartości i sumy ubezpieczenia oraz ekspozycji na ryzyko. Pamiętajmy, że wartość metra odtworzeniowego rośnie tak samo szybko jak cena metra kwadratowego, dlatego brokerzy powinni zwrócić uwagę na właściwe szacowanie wartości ubezpieczonych wspólnot czy spółdzielni mieszkaniowych.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

Chubb: Bezpieczne podróże służbowe

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Pandemia zmieniła świat pracy na wielu płaszczyznach. Restrykcje sanitarne drastycznie ograniczyły także podróże służbowe. W miarę jak gospodarki i granice ponownie się otwierają i powracają nadzieje na „normalne” funkcjonowanie, firmy muszą poradzić sobie ze zmieniającym się ryzykiem związanym z podróżami pracowników, którzy odwiedzają partnerów i klientów oraz zarządzają projektami na skalę międzynarodową.

Globalne podróże napędzają gospodarki. Badanie przeprowadzone w ubiegłym roku przez Chubb wśród osób podróżujących służbowo na całym świecie wykazało, że od początku pandemii wydatki na podróże służbowe spadły, a brak możliwości wyjazdów ograniczył zdolność do generowania nowego biznesu i sprzedaży. Prognozy na rok 2022 są jednak optymistyczne – chociaż uważa się, że pandemia trwale wpłynie na podróże służbowe, to przewiduje się, że nastąpi wzrost ich liczby.

Rośnie odpowiedzialność pracodawców

Powrót do podróży służbowych po pandemii wiąże się jednak z wieloma nowymi i zmieniającymi się rodzajami niebezpieczeństw, które firmy muszą wziąć pod uwagę, aby utrzymać solidne ramy zarządzania ryzykiem. Przejawia się to w tzw. obowiązku opieki – prawnej i moralnej odpowiedzialności pracodawcy za zdrowie, bezpieczeństwo i dobre samopoczucie swoich pracowników w miejscu pracy i podczas podróży służbowych.

Ma to na celu ochronę najważniejszych aktywów każdej organizacji, które mają kluczowe znaczenie dla jej działalności – ludzi. Odpowiedzialność ta pomaga również zapewnić ciągłość działalności i zgodność z przepisami, chroni firmę przed utratą reputacji i potencjalnie kosztownymi konsekwencjami prawnymi.

W miarę jak pracownicy zyskują bardziej elastyczne i mobilne możliwości pracy, firmy muszą brać pod uwagę różne czynniki ryzyka związanego z podróżami. Dotyczą one przede wszystkim cyberprzestępczości, chorób zakaźnych, klęsk żywiołowych, drobnej przestępczości, niepokojów społecznych i oszustw związanych z podróżą, ale także dopełnienia wszystkich formalności łączących się z wyjazdem.

Tomasz Rynkiewicz

Zarządzanie ryzykiem może być proste

Choć zarządzanie wszystkimi wymienionymi rodzajami ryzyka może wydawać się skomplikowane, zadanie to staje się łatwiejsze dzięki kompleksowemu planowi zarządzania ryzykiem połączonemu z ubezpieczeniem podróży służbowych (obejmującym także ochronę na wypadek Covid-19). Zostało ono zaprojektowane tak, aby zapewnić pomoc nawet w najbardziej niespotykanych sytuacjach.

Z praktycznego punktu widzenia ważne jest znalezienie rozwiązania obejmującego nagłe przypadki medyczne i ewentualną konieczność repatriacji, a także oferującego przygotowanie pracownika przed podróżą. Dla pracownika ważne jest zaś to, aby mieć jeden punkt kontaktowy czynny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, który zapewni mu wszelką potrzebną pomoc, niezależnie od tego, gdzie i w jakiej sytuacji awaryjnej się znalazł.

Naprzeciw tym oczekiwaniom wychodzi Chubb Travel Smart – kompleksowe narzędzie doradcze, które ma pomóc pracodawcom w lepszym wypełnianiu obowiązku opieki. Składa się ono z trzech modułów o uzupełniających się funkcjach.

Przygotowanie pracowników do podróży

Pierwszy z nich to platforma edukacyjna. Pozwala ona pracodawcom opisać zagrożenia związane z podróżami i pokazać pracownikom kroki, które mogą podjąć, aby uniknąć tych ryzyk lub przynajmniej je ograniczyć.

Jest to seria modułów e-learningowych zawierających krótkie filmy instruktażowe zakończone quizami. Po pomyślnym ukończeniu danego modułu pracownicy otrzymują certyfikat potwierdzający zdobycie odpowiedniej wiedzy. Treści udostępniane są również w formie podręcznego e-dokumentu do wykorzystania w przyszłości.

Osoby odpowiedzialne za zarządzanie ryzykiem i zasobami ludzkimi mogą mierzyć postępy w czasie rzeczywistym za pomocą elektronicznego rejestru, aby upewnić się, że ich współpracownicy posiadają kompetencje pozwalające im unikać ryzyka i bezpiecznie podróżować.

Wsparcie w podróży

Chubb Travel Smart to także aplikacja na smartfony zapewniająca kompleksowe wsparcie dla podróżujących pracowników. Obejmuje ona wiele funkcji, w tym dostęp do alertów w czasie rzeczywistym na podstawie bieżącej lokalizacji podróżującego (np. o zakłóceniach infrastruktury i transportu, klęskach żywiołowych, niepokojach społecznych i politycznych, zagrożeniach terrorystycznych czy zagrożeniach dla zdrowia i chorobach).

Za jej pośrednictwem użytkownik może bezpośrednio skontaktować się z Chubb w celu uzyskania pomocy medycznej, jak również natychmiastowo powiadomić pracodawcę, że jest bezpieczny, używając przycisku „Jestem bezpieczny”.

Aplikacja ta zawiera także podręczną bazę wiedzy, czyli zbiór informacji o najczęściej występujących w danym miejscu chorobach i popularnych lekach, niezbędnych szczepieniach, transporcie lokalnym, specyfice klimatu, cłach, wymaganiach wizowych i paszportowych.

Zarządzanie ryzykiem związanym z podróżami

Ostatnim modułem narzędzia jest pulpit nawigacyjny integrujący obie wymienione wyżej funkcjonalności i zapewniający osobom zarządzającym ryzykiem oraz działowi kadr kontrolę nad realizowanymi podróżami. Pozwala na awaryjne sprawdzenie lokalizacji pracowników oraz tego, czy są oni narażeni na bezpośrednie ryzyko lub niebezpieczeństwo.

Umożliwia komunikację z podróżującymi pracownikami za pośrednictwem poczty elektronicznej lub wiadomości SMS w przypadku sytuacji kryzysowej, gdy konieczny jest szybki i niezawodny kontakt lub w celu poinformowania ich o zmianie planów lub trasy podróży.

Komunikacja SMS wykorzystuje technologię routingu, dzięki czemu ważne wiadomości docierają do podróżnych w każdym miejscu na świecie, nawet tam, gdzie dostępny jest jedynie sygnał telefonii 2G.

Świadomość

Równie ważne jest, aby przed wyruszeniem w podróż służbową ponownie przejrzeć i zrozumieć wszystkie warunki polisy ubezpieczenia podróżnego, aby dokładnie wiedzieć, jaka będzie reakcja ubezpieczyciela w przypadku takich zdarzeń, jak komplikacje w transporcie czy nagłe wypadki medyczne.

Należy przekazać pracownikom praktyczne informacje, aby byli przygotowani i czuli się spokojni, a także upewnić się, że ogólna polityka firmy w zakresie podróży służbowych nadąża za zmieniającymi się ryzykami.

Renomowany broker specjalizujący się w ubezpieczeniach podróży służbowych i zarządzaniu ich ryzykiem będzie nieocenionym wsparciem w bezpiecznym do nich powrocie. Jego wiedza i zrozumienie funkcjonowania podróży służbowych, a także znajomość biznesu i wartości realizowanych przez klienta pozwolą na zaprojektowanie systemu gwarantującego podniesienie poziomu bezpieczeństwa pracowników oraz uniknięcie ryzyk finansowych i reputacyjnych po stronie pracodawców.

Tomasz Rynkiewicz
A&H Corporate & Consumer Lines Manager

„Obudź życie w swojej MULTI!” tym razem online

0
Źródło zdjęcia: Życie w Multi

11 czerwca, po zakończeniu cyklu stacjonarnego w 3 miastach, odbędzie się konferencja online „Obudź życie w swojej MULTI!”. Będzie to pierwsze takie spotkanie multiagentów w Polsce. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Podczas konferencji uczestnicy dowiedzą się, jak zbudować dochód z ubezpieczeń na życie, wykorzystać social media do sprzedaży polis życiowych, a bazę danych do rozmowy z klientem oraz jak system CRM pomoże im zorganizować pracę i sprzedaż ubezpieczeń na życie w multiagencji. Ponadto zdobędą wiedzę i umiejętności w zakresie doradztwa i sprzedaży ubezpieczeń na życie oraz poznają skuteczne sposoby dotarcia do klienta.

Podczas konferencji wystąpią:

  • Marta Piasecka i Waldemar Poberejko, twórcy projektu szkoleń „Życie w Multi”, 
  • Ewelina Kałużna, agentka ubezpieczeniowa, prowadząca szkolenia między innymi w Generali, ERGO Hestii oraz Unilinku,
  • Andrzej Kowerdej, doradca finansowy i koordynator Działu Ubezpieczeń na Życie i Ubezpieczeń Zdrowotnych Phinance, największej multiagencji życiowej w Polsce,
  • Marcin Konopka, współzałożyciel i prezes zarządu Berg System.

Konferencja jest skierowana do:

  • multiagentów ubezpieczeniowych, którzy doradzają swoim klientom w wyborze produktów ubezpieczeniowych,
  • zarządzających zespołami sprzedaży i budujących strategię rozwoju biznesu ubezpieczeniowego w swoich firmach,
  • multiagentów, którzy ubezpieczają mieszkania i samochody, posiadają bazę klientów i chcą zacząć sprzedawać ubezpieczenia na życie.

Bilety można nabyć tutaj – zakupione przed 4 czerwca mają promocyjną cenę.

(AM)

Getin sprzedaje akcje TU Europa

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Getin Holding poinformował, że zamierza sprzedać posiadane przez siebie akcje TU Europa. Ich nabywcami będą większościowi udziałowcy ubezpieczyciela: niemiecki HDI International AG oraz japoński Meiji Yasuda Life Insurance Company.

Aktualnie większościowym akcjonariuszem ubezpieczyciela jest należący do Talanx HDI International, który ma 50% plus 1 akcję towarzystwa. W akcjonariacie Europy są także: Meiji Yasuda (33,46% akcji), Getin Noble Bank (9,08%) i Getin Holding (7,46%).

Getin Holding 1 czerwca pozyskał wymagane zgody korporacyjne na zawarcie następujących umów:

  • umowy zbycia na rzecz Meiji Yasuda 705 079 akcji TU Europa, stanowiących 7,46% kapitału zakładowego towarzystwa, za ok. 70,42 mln zł (słownie: siedemdziesiąt milionów czterysta szesnaście tysięcy pięćset trzydzieści cztery złote 08/100);
  • umowy zbycia przez Getin Noble Bank na rzecz Meiji Yasuda 858 334 akcji TU Europa, stanowiących 9,08% jej kapitału zakładowego za 85,72 mln zł.

W przypadku sprzedaży akcji TU Europa Getin Noble Bank oraz Getin Holding nie będą już posiadały akcji towarzystwa. Realizacja transakcji uwarunkowana jest uzyskaniem braku sprzeciwu do uchwał zarządu i rady nadzorczej GNB ze strony Bankowego Funduszu Gwarancyjnego, jak również zgód korporacyjnych właściwych organów HDI i Meiji Yasuda. W przypadku braku sprzeciwu oraz uzyskania zgód korporacyjnych do zawarcia umowy sprzedaży akcji dojdzie do końca czerwca 2022 r., lecz nie wcześniej niż po upływie 14 dni od złożenia przez Getin Holding zawiadomienia w Komisji Nadzoru Finansowego o zamiarze zbycia akcji TU Europa.

„Realizacja transakcji skutkować będzie ujęciem w wynikach Getin Holding dodatniego wyniku brutto na transakcji w wysokości ok. 4832 tys. zł oraz zwiększeniem stanu środków pieniężnych o 70 416,5 tys. zł” – podała firma.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

PZU SA chce przeznaczyć blisko 1,7 mld zł na dywidendę

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

1 czerwca zarząd PZU SA postanowił wystąpić do Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia spółki z wnioskiem w sprawie podziału zysku netto PZU SA za lata 2021 i 2020 – w sumie ok. 2,98 mld zł. Z tej kwoty 2,03 mld zł to zysk za rok 2021, natomiast 949,87 tys. zł pochodzi z kapitału zapasowego utworzonego z zysku netto za rok 2020.

Władze ubezpieczyciela wnioskują, aby zysk został podzielony w następujący sposób:

  • Nieco ponad 1675 mln zł, tj. 1,94 zł na akcję, miałoby trafić na wypłatę dywidendy.
  • 6,98 mln zł zasiliłoby Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych.
  • Około 1,3 mld zł zostałoby przeznaczone na kapitał zapasowy.

Dniem dywidendy miałby być 29 września, a data wypłaty przypadałaby na 20 października. Proponowany podział zysku jest zgodny z polityką kapitałową i dywidendową Grupy PZU na lata 2021–2024 oraz uwzględnia zalecenia zawarte w stanowisku KNF w sprawie polityki dywidendowej w 2022 r. z dnia 9 grudnia 2021 r.

Wniosek zarządu spółki został już pozytywnie oceniony przez jej radę nadzorczą

(AM, źródło: PZU)

18,152FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie