Blog - Strona 751 z 1424 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 751

Jarosław Matusiewicz opuszcza stanowisko przewodniczącego Rady UFG

0
Jarosław Matusiewicz

30 czerwca odbyły się wybory do Rady Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. W związku z zakończeniem kadencji dotychczasowego przewodniczącego, Jarosława Matusiewicza, oraz kadencji innych członków, skład Rady wymagał uzupełnienia. Dokonało go Walne Zgromadzenie Członków UFG obradujące tego samego dnia.

W czerwcu 2022 r. upłynęła kadencja Jarosława Matusiewicza, dotychczasowego przewodniczącego, oraz Piotra Zadrożnego, członka Rady. W wyniku przeprowadzonych w związku z tym wyborów ukształtował się następujący skład organu (alfabetycznie): Beata Kozłowska-Chyła, Michał Litwiniuk, Piotr Narloch, Rafał Stankiewicz (wiceprzewodniczący), Krystian Wiercioch, Arkadiusz Wiśniewski, Mariusz Wójcik, Agnieszka Wrońska oraz Piotr Zadrożny.

– Radę funduszu od początku jego historii tworzyły osoby silnie związane z rynkiem ubezpieczeniowym i świetnie rozumiejące rolę UFG dla ubezpieczeń w Polsce. Tak jest i teraz, co nas bardzo cieszy. Gratuluję dołączenia do Rady Mariuszowi Wójcikowi i kolejnej kadencji Piotrowi Zadrożnemu. Dziękujemy przewodniczącemu Jarosławowi Matusiewiczowi za jego sześcioletni wkład w pracę Funduszu i kierowanie Radą przez ostatnie lata. Dla wszystkich nas był to okres efektywnej i partnerskiej współpracy na rzecz branży ubezpieczeniowej oraz poszerzenia zakresu działalności Funduszu o branżę turystyczną i deweloperską – powiedziała Małgorzata Ślepowrońska, prezes UFG.

Zgodnie z ustawą w skład rady Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego wchodzą osoby rekomendowane przez zakłady ubezpieczeń, przedstawiciel organu nadzoru oraz przedstawiciel Ministerstwa Finansów. 

(AM, źródło: UFG)

KUKE: Jan Sarnowski i Wiktor Grudzień wchodzą do zarządu

0
Jan Sarnowski

Biuletyn Informacji Publicznej Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych informuje, że pod koniec czerwca doszło do zmian w zarządzie spółki. Władze KUKE opuścił Tomasz Ślagórski, a dołączyli do nich Jan Sarnowski oraz Wiktor Grudzień.

Jan Sarnowski to ekspert w zakresie polskiego i niemieckiego prawa podatkowego. Doświadczenie zawodowe zdobywał w kancelariach doradztwa prawnego i podatkowego w Berlinie i Warszawie. Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Uniwersytetu w Kolonii (LL.M.), a także podyplomowych studiów w zakresie prawa podatkowego (Uniwersytet Warszawski) oraz prawa krajów systemu common law (WWU Münster i Thomas M. Cooley Law School).

W latach 2016–2018 był doradcą ministra rozwoju i finansów, odpowiedzialnym za koordynację procesu uszczelnienia polskiego systemu podatkowego. Współtwórca i zastępca dyrektora programu GovTech Polska, research fellow Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Od czerwca 2018 r. zastępca dyrektora Departamentu Podatków Dochodowych oraz szef zespołu analiz prawno-porównawczych w Ministerstwie Finansów. Autor i współautor publikacji na temat opodatkowania dochodu oraz podatku VAT.

14 października 2019 r. powołany na stanowisko pełnomocnika ministra finansów, inwestycji i rozwoju ds. współpracy międzynarodowej w zakresie VAT. 28 listopada otrzymał nominację na podsekretarza stanu w Ministerstwie Finansów. Funkcję tę pełnił do11 lutego tego roku, kiedy to został zdymisjonowany.

Obecnie skład zarządu KUKE prezentuje się następująco:

  • Janusz Władyczak – prezes zarządu
  • Katarzyna Kowalska – wiceprezes zarządu
  • Wiktor Grudzień – członek zarządu
  • Jan Sarnowski – członek zarządu

(AM, źródło: KUKE)

MedApp i Laven rozpoczynają współpracę w zakresie wykorzystania technologii CarnaLife Holo

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

MedApp i Laven nawiązały współpracę, dzięki której pacjenci zyskają lepszy dostęp do zabiegów z użyciem technologii holograficznego obrazowania danych diagnostycznych. Rozwiązanie stworzone przez MedApp będzie dostępne w komplementarnych polisach zdrowotnych oferowanych przez Laven. W pierwszej kolejności nowe możliwości uzyskają klienci Mondial Assistance. Jeszcze w tym roku rozwiązanie będzie oferowane przez kolejne firmy ubezpieczeniowe.

– Partnerstwo MedApp z insuretechem Laven proponuje nowy sposób finansowania innowacyjnych procedur medycznych, wspierających ratowanie życia i zdrowia oraz zwiększających komfort pacjentów w Polsce. Widzimy potencjał rynkowy dla stopniowego rozszerzania zakresu naszej oferty w ramach oferowanych przez Laven polis. Dotyczy to zarówno kolejnych towarzystw ubezpieczeniowych, jak i zakresu procedur, w ramach których mogą być wykorzystywane nasze technologie – mówi Krzysztof Mędrala, prezes zarządu MedApp.

– Dzięki współpracy ze spółką MedApp, która została wybrana przez Google jako jedna z 15 najlepszych firm medtech w Europie, możemy zaoferować klientom i ubezpieczonym kolejną innowacyjną technologię medyczną, która wspiera leczenie nawet najtrudniejszych przypadków medycznych. Za pośrednictwem naszych komplementarnych ubezpieczeń zdrowotnych polscy pacjenci zyskają łatwy dostęp do nowoczesnego rozwiązania, które może okazać się kluczowe dla ich zdrowia, a nawet ratowania życia – mówi Piotr Karda, prezes zarządu Laven.

Technologia CarnaLife Holo opracowana przez MedApp wspiera planowanie i zwiększa możliwości precyzyjnych zabiegów medycznych, redukując możliwy czas ich trwania. Dzięki wykorzystaniu gogli HoloLens 2 firmy Microsoft lekarz widzi w rzeczywistej przestrzeni trójwymiarowy hologram odzwierciedlający strukturę obrazowanego obszaru anatomicznego. Może nim dowolnie zarządzać, obracając i przesuwając, może go powiększać lub pomniejszać, a nawet wejść do jego wnętrza. Odbywa się to za pomocą gestów i komend głosowych, bez naruszenia sterylności zabiegu czy konieczności współpracy z dodatkowym technikiem.

Rozwiązanie umożliwia wizualizację różnego rodzaju struktur anatomicznych, np. serca, mózgu, wątroby, płuc, struktur kostnych, nerek, naczyń krwionośnych. CarnaLife Holo ma szerokie zastosowanie w wielu dziedzinach medycyny, takich jak m.in. kardiologia interwencyjna, onkologia chirurgiczna, urologia, laryngologia czy ortopedia. Hologramowy obraz jest tworzony na podstawie danych z tomografii komputerowej, rezonansu magnetycznego, angiografii rotacyjnej czy trójwymiarowej echokardiografii. System daje również możliwość bezpośredniego połączenia z urządzeniami obrazującymi, zapewniając wyświetlanie hologramów podczas badania, także w czasie rzeczywistym.

(AM, źródło: Laven)

Sollers Consulting: Przyszłość należy do chmury

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Branża ubezpieczeniowa wkroczyła w decydującą fazę modernizacji infrastruktury IT. Badania przeprowadzone przez Sollers Consulting wśród kadry kierowniczej sektora ubezpieczeń pokazują, że rozwiązania chmurowe odegrają kluczową rolę w tym procesie.

– Chmura to technologia, do której ubezpieczyciele podchodzą z dużą ostrożnością. Pomimo tego, CIO oraz specjaliści IT stawiają na oparte na niej rozwiązania. Jak wynika z badania Sollers z 2021 roku, do 2030 roku ośmiu z dziesięciu największych ubezpieczycieli na każdym rynku będzie wykorzystywać rozwiązania chmurowe. Badani eksperci stwierdzili, że głównymi ograniczeniami w procesie są koszty związane z chmurą i kwestie zgodności. Potrzebna jest również większa świadomość kierownictwa – wskazuje Dominik Kamiński, Head of Cloud Sollers Consulting. W jego ocenie wraz ze wzrostem zaufania do rozwiązań chmurowych ich wdrożenie stanie się w branży ubezpieczeniowej coraz powszechniejsze. Podmioty przyspieszają modernizację swoich systemów informatycznych, a chmura podobnie jak w innych branżach, stanie się standardowym narzędziem. Dominik Kamiński podkreśla, że zwrot w kierunku chmury już się rozpoczął i jej użycie stanie się powszechne do 2030 roku.

Konkurencja wśród dostawców usług w chmurze będzie rosła

– Pomimo coraz liczniej pojawiających się inicjatyw i powstawaniu w wielu krajach nowych firm, dominacja największych dostawców usług w chmurze nie zniknie. Nie stanowi to jednak bariery dla innowacji. Konkurowanie pomiędzy dostawcami chmury zwiększy się i będzie miało zauważalny wpływ bezpośrednio na usługi, co sprawi, że dostawcy będą oferować coraz więcej lepszych rozwiązań w zakresie wykorzystania sztucznej inteligencji, analizy danych i bezpieczeństwa – przewiduje ekspert Sollers Consulting. – Do niedawna dwóch dostawców, AWS i Microsoft Azure, dominowało w ofercie chmur obliczeniowych. Jednak Google stał się równorzędnym graczem, wspierając dodatkowo nowe usługi, takie jak cyberubezpieczenia oferowane przez Munich Re i Allianz oraz oferując wysoko zaawansowane rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji. Mniejsi, lokalni gracze inwestują na wielu rynkach, aby odpowiedzieć na rosnący popyt. We Francji, na przykład, OVH Cloud przyspiesza rozwój, w Niemczech są to Deutsche Telekom, Ionos i Stackit. Jednak lokalni dostawcy nie będą w stanie dorównać poziomowi technologicznemu i bezpieczeństwu czołowej trójki. Duzi gracze oferują bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa oraz certyfikaty zgodności ze stardardami i są w stanie lepiej niż lokalni dostawcy pomóc klientom w spełnianiu wymogów prawnych – dodaje.

Zdaniem Dominika Kamińskiego, AWS, Azure i Google Cloud nadal będą dominować i będą postrzegani jako „zaawansowani” dostawcy usług w chmurze, podczas gdy lokalne firmy technologiczne będę oferować klientom „podstawowe” rozwiązania chmurowe.

Multi-cloud stanie się preferowaną opcją

Ekspert Sollers Consulting przewiduje ponadto, że w miarę dojrzewania rynku usług w chmurze multi-cloud stanie się preferowaną opcją dla wielu ubezpieczycieli. – W podejściu wielochmurowym ubezpieczyciel korzysta równolegle z usług dwóch lub więcej dostawców. Dzięki strategii wielu chmur ubezpieczyciele mogą korzystać z zalet poszczególnych środowisk chmurowych. Multi-cloud stanie się powszechne z dwóch powodów. Pierwszym z nich jest zgodność z przepisami, które wymagają od firm posiadania strategii wyjścia. Ubezpieczyciele i inne instytucje finansowe muszą mieć zdolność przenoszenia swoich zasobów informatycznych z jednego dostawcy chmury do drugiego lub do własnego centrum danych w zależności od potrzeb – zaznacza Dominik Kamiński.

W ocenie eksperta drugą ważną kwestią jest wyższa sprawność w zarządzaniu obszarem IT, która wynika ze strategii opartej na wielu chmurach. Jego zdaniem ubezpieczyciele będą chcieli mieć możliwość przełączania się do innych dostawców usług w chmurze, jeśli dotychczasowy dostawca zmieni politykę cenową lub zakres usług z czasem przestanie spełniać potrzeby ubezpieczyciela. W związku z tym narzędzia techniczne, które ułatwiają pracę w wielu chmurach, staną się coraz bardziej powszechne.

Ryzyko „vendor-lock” zmniejszy się

Dominik Kamiński prognozuje, że wraz ze wzrostem wykorzystania chmury ubezpieczyciele będą unikać rozwiązań, które powodują zależność technologiczną od dostawcy. Pojawia się coraz więcej rozwiązań i technologii, które pomagają uniknąć takiej sytuacji.

– Przedsiębiorstwa ponownie przemyślą swoją migrację do chmury. Nowe rozwiązania typu Infrastructure-as-a-Code (IaC) oraz dostępne w chmurze usługi niezależne od konkretnego dostawcy oferują szeroki wachlarz możliwości budowania wydajnych rozwiązań w chmurze, które są bardziej przenośne i nie powodują uzależnienia technologicznego od dostawcy – tłumaczy.

Regulacje dotyczące chmury skupią się na użyteczności

W ramach strategii Open Data europejski regulator rynku ubezpieczeń EIOPA uruchomił inicjatywę Open Insurance, której celem jest stworzenie wspólnych interfejsów API (Application Programming Interface) dla sektora ubezpieczeń. Zdaniem eksperta Sollers Consulting przyspieszy to cyfryzację sektora, która przez dziesięciolecia była blokowana przez indywidualne, niejednorodne rozwiązania software’owe.

– Regulacja w obszarze rozwiązań chmurowych zmusi sektor ubezpieczeń do przyspieszenia działań w zakresie digitalizacji poprzez przejście od prewencji do praktyki. W Niemczech rząd podjął decyzję o zwiększeniu intensywności wykorzystania chmury, a w Wielkiej Brytanii chmura jest postrzegana jako element innowacji cyfrowych i kluczowy cel atrakcyjności rynkowej – uważa Dominik Kamiński. – Regulator branży finansowej we Francji zaczął badać korzyści płynące z chmury w 2013 roku. Obecnie czołowi gracze w sektorze ubezpieczeń, tacy jak MACIF, Covéa, BNP Paribas, MAIF, Generali czy agregator Les Furets, korzystają z chmury, przechodzą na nią lub modernizują swoje cyfrowe strategie. Oczekuje się, że nowy rząd francuski weźmie pod uwagę wezwanie branży do wprowadzenia bardziej przejrzystych zasad korzystania z chmury. W Polsce inicjatywa Chmura Krajowa już tworzy krajowe ramy dla wdrożenia strategii multi-cloud łączącej usługi Microsoft Azure, Google Cloud i własną, rozwijającą się infrastrukturę chmurową. Została ona uruchomiona, aby umożliwić firmom z branż, w których obowiązują specyficzne przepisy, pełne wykorzystanie chmury zgodnie z polskim prawem. Chmura Krajowa jest pionierem dla ubezpieczycieli i innych firm z sektora finansowego w zakresie wdrażania solidnej strategii chmurowej – dodaje.

Automatyzacja biznesu poprzez AI istotnym celem przy przechodzeniu do chmury

Ekspert Sollers Consulting zwraca uwagę, że wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) jest obecnie rzeczywistością, dzięki czemu wiele usług działa szybciej i lepiej. Przypomina, że według badania przeprowadzonego przez IBM, już co trzecia firma korzysta ze sztucznej inteligencji. Ta jest wykorzystywana w fotografii, optycznym rozpoznawaniu znaków, inżynierii dźwięku, narzędziach mowy, rozpoznawaniu głosu, marketingu i wielu innych dziedzinach.

– Istnieje również wiele zastosowań sztucznej inteligencji w branży ubezpieczeniowej, ponieważ może ona przyspieszyć, a w niektórych przypadkach zautomatyzować proces obsługi szkód. W praktyce jednak ubezpieczyciele niechętnie stosują dostępne rozwiązania AI ze względu na przestarzałą infrastrukturę informatyczną. W badaniach przeprowadzonych przez Sollers Consulting chmura została wymieniona obok automatyzacji procesów i sztucznej inteligencji jako najważniejsza technologia dla ubezpieczycieli do roku 2030. Wykorzystanie chmury jest w większości przypadków warunkiem koniecznym do wdrożenia z sukcesem AI. Dostawcy usług w chmurze oferują najbardziej zaawansowane i dojrzałe rozwiązania AI i stale je rozwijają. Opracowanie własnych narzędzi w tym obszarze byłoby ogromną inwestycją obarczoną wysokim ryzykiem. Dlatego będziemy świadkami powszechnego ruchu w kierunku chmury w celu wdrożenia rozwiązań opartych na AI – przewiduje ekspert Sollers Consulting.

Rosnące zagrożenia sieciowe będą kierować przedsiębiorstwa do chmury

Dominik Kamiński przypomina, że zagrożenia pochodzące z cyberprzestrzeni stały się istotnym zagadnieniem w branży ubezpieczeniowej. Jej członkowie zmuszeni są ponosić koszty związane z coraz większą liczbą incydentów bezpieczeństwa. Jednocześnie ich infrastruktura jest w dużym stopniu narażona na ataki. Częścią rozwiązania tego problemu będzie przyjęcie chmury.

– Teoretycznie chmura jest podatna na zagrożenia cybernetyczne. Oferuje ona jednak de facto lepsze bezpieczeństwo za niższą cenę. Dostawcy chmury mogą w pełni wykorzystać efekt skali i zainwestować w cyberbezpieczeństwo znacznie więcej środków niż poszczególne firmy na własną rękę w swoich centrach danych. Ubezpieczyciele będą w pełni wykorzystywać szyfrowanie i inne środki ochrony danych, stale rozwijane przez dostawców chmury. Chmura w znacznym stopniu przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa cybernetycznego w branży – uważa ekspert Sollers Consulting.

(AM, źródło: Sollers Consulting)

Aegon Smart – nowa polisa terminowa z malejącą sumą ubezpieczenia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Na koniec czerwca Aegon rozszerzył swoją ofertę ubezpieczeń życiowych o nowy produkt ochronny. Aegon Smart jest terminowym ubezpieczeniem na życie z malejącą sumą ubezpieczenia i stałą składką przez cały czas trwania umowy.

Punktem wyjścia do zakupu Aegon Smart jest analiza potrzeb ubezpieczeniowych klienta. Na jej podstawie ustalana jest początkowa suma ubezpieczenia oraz dynamika jej spadku w trakcie trwania umowy. Założeniem produktu jest dostosowanie polisy, tak aby kwota zabezpieczenia podążała za wartością zobowiązań i potrzeb klienta, które zmieniają się w czasie. Dzięki temu, że suma ubezpieczenia maleje, składka od początku do końca umowy może być niezmienna i utrzymana na niskim poziomie.

– Przy rosnącej inflacji i stałym wzroście naszych comiesięcznych wydatków, w tym rat kredytowych, wprowadzamy na rynek produkt bardzo konkurencyjny cenowo, który pozwala klientom zabezpieczyć swoich bliskich. To propozycja dla tych, którzy szukają ubezpieczenia na życie, automatycznie zmieniającego się w czasie. Nasz produkt umożliwia doradcy finansowemu indywidualne dopasowanie polisy do tempa, w jakim będą zmniejszać się zobowiązania i potrzeby klienta związane przykładowo ze spłatą zadłużenia czy z wydatkami na utrzymanie dorastających dzieci. Aegon Smart może też być znacząco tańszą alternatywą dla klasycznych produktów tego typu, zachowując jednocześnie wysoką wartość dla klienta – mówi Jan Zimowicz, członek zarządu Aegon Polska.

Nowy produkt może być dobrą opcją dla obecnych kredytobiorców, którzy w ramach przeglądu swoich zobowiązań szukają tańszego zamiennika dotychczasowego ubezpieczenia pod zaciągnięty kredyt.

Przy zawarciu umowy ubezpieczenia klient razem z doradcą tworzy indywidualnie dobrane rozwiązanie w zakresie zabezpieczenia finansowego na czas trwania polisy. Określa wysokość sumy ubezpieczenia oraz poziom, do jakiego ma ona spaść na koniec trwania umowy. Może się on mieścić w przedziale od 5 do 50% początkowej sumy ubezpieczenia. Kupujący indywidualnie ustala także czas utrzymania początkowej sumy. Najwcześniej może ona zacząć maleć po 2. roku trwania umowy, a najpóźniej od połowy okresu, na jaki została zawarta polisa. Wszystko zależy od indywidualnej sytuacji klienta i jego oczekiwań. Aegon w procesie sprzedaży wspiera doradcę ubezpieczeniowego stosownymi narzędziami, które czytelnie pokazują, czy klient ma wystarczające zabezpieczenie pod swoje zobowiązania i potrzeby przez cały czas trwania umowy.

W zależności od potrzeb klient może zdecydować się tylko na wariant podstawowy, w którym świadczenie wypłacane jest w przypadku śmierci ubezpieczonego, lub poszerzyć ochronę o umowy dodatkowe. Są to polisy m.in. na wypadek poważnego zachorowania, nieszczęśliwego wypadku, operacji medycznej, całkowitej i trwałej niezdolności do pracy, trwałego uszczerbku na zdrowiu w wyniku czy przejęcia opłacania składek w sytuacji trwałej i całkowitej niezdolności do pracy ubezpieczonego.

Suma ubezpieczenia w Aegon Smart mieści się w kwotach od 50 tys. do 3 mln zł. Umowa zawierana jest na okres od 10 do 40 lat, a ochrona może być kontynuowana aż do 80. roku życia ubezpieczonego. Dodatkowo, jeśli zajdzie taka potrzeba, od 5. roku trwania umowy klient może obniżyć sumę ubezpieczenia, a tym samym zmniejszyć składkę.

(AM, źródło: Aegon)

KNF i Rzecznik Finansowy będą współpracować na rzecz skuteczniejszej ochrony konsumentów rynku finansowego

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rzecznik Finansowy oraz Komisja Nadzoru Finansowego podpisały porozumienie o współpracy i wymianie informacji między instytucjami. Jego celem jest skuteczniejsza współpraca w dziedzinie ochrony konsumenta rynku finansowego, w tym sprawniejsza i szybsza reakcja na pojawiające się sygnały o nieprawidłowościach.

– Rzecznik Finansowy jest nierzadko pierwszą instytucją, do której kierują się klienci poszkodowani w wyniku działań instytucji finansowych – komentuje dr Bohdan Pretkiel, Rzecznik Finansowy. – To do nas w pierwszej kolejności trafiają sygnały o nieuczciwych praktykach lub wykorzystywaniu pozycji przez podmioty tego rynku w relacji z ich własnymi klientami. Poszkodowani klienci, kontaktując się z Rzecznikiem Finansowym, oczekują nie tylko ochrony, jaką Rzecznik może im zapewnić ustawowo, korzystając z dostępnych narzędzi prawnych, ale chcą także zwrócić uwagę organów państwa na zaobserwowane praktyki. Podpisane porozumienie usprawni wymianę informacji pomiędzy KNF oraz Rzecznikiem Finansowym, ułatwiając podejmowanie działań w ramach ustawowych kompetencji każdej z tych instytucji w celu poprawy działania rynku i ochrony jego uczestników – zapewnia.

(AM, źródło: RzF)

Nagrody dla LINK4 i ERGO Hestii

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Pakiet ubezpieczenia komunikacyjnego OC LINK4 zajął pierwsze miejsce w rankingu przygotowanym przez „Gazetę Bankową”. Redakcja wzięła pod uwagę zakres i korzyści wynikające z polisy rozszerzonej o pomoc assistance. Z kolei ERGO Hestia zajęła 2. miejsce w klasyfikacji ogólnej 16. edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm, zostając jednocześnie najlepszym ubezpieczycielem w zestawieniu.

Ranking ubezpieczeń samochodu 2022 „Gazety Bankowej” powstał na podstawie badań multiagencji Unilink. Porównała ona ofertę siedmiu towarzystw, które oferują pakiety OC, czyli nie tylko samo obowiązkowe ubezpieczenie, ale również assistance.

W zestawieniu najwięcej, 27 punktów zdobył LINK4 i jego produkt OC wraz z Programem Pomocy z Samochodem Zastępczym i Assistance Opony. Drugie miejsce zajęła UNIQA (23 pkt.), a podium zamyka Wefox (10 pkt.). W rankingu najwyższe oceny przyznano za holowanie po wypadku i wynajem samochodu zastępczego po kradzieży.

– Bardzo nas cieszy, że po raz kolejny nasz pakiet OC okazał się najmocniejszą pozycją na tle silnej konkurencji na rynku ubezpieczeniowym. Warto pamiętać, że samo OC to nie wszystko, i szukać dla siebie najkorzystniejszej oferty rozszerzonej o pomoc assistance. W czasach kiedy coraz bardziej liczymy się z każdą wydaną złotówką, praktyczne dodatkowe usługi poprawiające nasze bezpieczeństwo w trasie i podnoszące komfort podróżowania liczą się podwójnie. Warto więc świadomie wybierać z dostępnej oferty na rynku to, co najlepsze, bez ponoszenia zbędnych kosztów – przekonuje Katarzyna Wojdyła, członek zarządu Link4.

ERGO Hestia na 2. miejscu w Rankingu Odpowiedzialnych Firm

Eksperci zewnętrzni docenili także ERGO Hestię. Sopocka firma zajęła drugie miejsce w klasyfikacji ogólnej 16. edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm, będąc jednocześnie najlepszym ubezpieczycielem w zestawieniu.

– Od wielu już lat podejmujemy konkretne działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Staramy się nieustannie rozwijać w tym kierunku, ale również promować ESG wśród naszych interesariuszy, takich jak klienci, agenci i brokerzy ubezpieczeniowi, a także społeczność wokół nas. Jesteśmy dumni, że ERGO Hestia po raz kolejny znalazła się na podium Rankingu Odpowiedzialnych Firm. To istotne, by doceniać firmy za ich konsekwentne działania w zgodzie z 17 Celami Zrównoważonego Rozwoju – mówi Mario Zamarripa, dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju ERGO Hestii.

Ranking Odpowiedzialnych Firm to zestawienie spółek działających w Polsce, ocenianych pod kątem jakości systemu zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu. Umożliwia dokonanie wiarygodnej oceny zaawansowania firmy w podejmowaniu wyzwań zrównoważonego rozwoju, a także jest cennym instrumentem edukacyjnym, który pozwala sprawdzić poziom przygotowania organizacji na różnorodne wyzwania najbliższej przyszłości.

(AM, źródło: LINK4, ERGO Hestia)

RzF: Poradnik o ubezpieczeniach turystycznych dla udających się za granicę

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W związku z rozpoczęciem sezonu wakacyjnego Rzecznik Finansowy przygotował poradnik o ubezpieczeniach turystycznych. Urząd wskazuje w nim m.in., czy wybierając się na zagraniczne wakacje należy się ubezpieczyć, co faktycznie można ubezpieczyć, a co ubezpieczeniu nie podlega oraz na co zwrócić uwagę, zawierając umowę.

Rzecznik przypomina, że ubezpieczenia turystyczne pomogą pokryć koszty niezbędnych wydatków na leczenie i rehabilitację, koszty ewentualnego transportu do kraju, utraty bagażu lub kradzieży. Jeśli turysta niechcący wyrządzi komuś krzywdę w czasie urlopu to polisa również może pokryć ewentualne roszczenia pokrzywdzonych. Istotny jest jednak wybór odpowiedniego ubezpieczenia. Odpowiedniego dla aktywności, potrzeb i oczekiwań.

Dlatego Rzecznik w przygotowanym poradniku „Ubezpieczenia turystyczne – rozsądny wybór” przypomina najważniejsze zagadnienia dotyczące zawierania i konstrukcji ubezpieczeń turystycznych. Poradnik jest skierowany do turystów wyjeżdżających za granicę. Eksperci RzF opisują w nim poszczególne składowe ubezpieczeń turystycznych, jak również elementy, na które trzeba zwrócić szczególną uwagę, zawierając takie polisy.

Poradnik jest dostępny na stronie internetowej Rzecznika.

(AM, źródło: RzF)

Generali zamknęło fuzję z La Médicale

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Generali sfinalizowało przejęcie La Médicale od Crédit Agricole Assurances oraz zakup od Predica portfela ubezpieczeń na wypadek śmierci, sprzedawanego i zarządzanego przez La Médicale. Było to możliwe dzięki uzyskaniu wszystkich niezbędnych zgód od odpowiednich organów regulacyjnych i organów ochrony konkurencji.

Przejęcie stanowi element strategii Generali polegającej na wzmocnieniu dystrybucji poprzez agentów i umocnieniu pozycji na rynku specjalistów przez przejęcie określonej sieci niezależnych pracowników służby zdrowia.

– Sukces tego przejęcia wzmacnia naszą obecność we Francji, jednym z naszych najważniejszych rynków. Transakcja ta jest zgodna z naszym planem strategicznym „Lifetime Partner 24: Driving Growth” i pozwala nam wzmocnić naszą pozycję w segmentach zdrowia, ochrony osobistej oraz mienia i wypadków przy jednoczesnym rozszerzeniu ambicji naszego Lifetime Partner na nowych klientów. To przejęcie pokazuje również naszą zdolność do identyfikowania zewnętrznych możliwości rozwoju na kluczowych rynkach, na których chcielibyśmy się rozwijać – powiedział Philippe Donnet, CEO Generali Group.

(AM, źródło: Generali)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 27-28/2022

0

Dodatek specjalny UBEZPIECZENIA PODRÓŻNE LATO 2022

  • Anna Pawelec, ERGO Hestia: ERGO Podróż pomoże na wypadek kwarantanny – str. 10
  • Aleksandra Kowalczyk, Signal Iduna: Ryzyka związane ze sportem dobrze chronione – str. 11
  • Rafał Buczak, ISON Care: Globalna inflacja a rentowność ubezpieczeń podróżnych – str. 12
  • Katarzyna Barszcz-Mrozicka, KBM Ubezpieczenia: Latem jest sezon na owoce, podróże i travelki – str. 13
  • Anna Piorun-Wilczek, Robert Jaliński,kancelaria Strażeccy, Jaliński i Wspólnicy s.k.a.: Ubezpieczenia na bliskie i dalekie wyprawy – str. 14
  • CUK Ubezpieczenia: Mimo inflacji ceny polis turystycznych pozostają bez zmian – str. 15
  • Europ Assistance: Wakacyjne plany Polaków – str. 15

Poza tym w numerze:

  • Aleksandra E. Wysocka: Inspiracje. Ubezpieczeniowcy wciąż w lesie – str. 2
  • Marek Wilczewski, PZU: 25 lat analityki danych w ubezpieczeniach – str. 3–4
  • Joanna Walczuk, Nationale-Nederlanden: Dbamy bez granic, odpowiadając na realne potrzeby klientów – str. 5
  • PIU: Ubezpieczenia mocno odczuły wpływ czynników zewnętrznych – str. 6
  • Andrzej Szymański, Insly: Agencie, wynajmij sobie technologię! – str. 7
  • Aleksandra Bońkowska, Jakub Sobieski, ALTO: Polski Ład 2.0. Co się ostatecznie zmienia w PIT po 1 lipca – str. 16
  • Katarzyna Ciechońska, Nationale-Nederlanden: Znowu zdrowi tylko w połowie – str. 19
  • mec. Marta Olczak-Klimek: Zadośćuczynienie, odszkodowanie, a może kompensata państwowa? – str. 20
  • Łukasz Nienartowicz, Britenet: Paliwo automatyzujące marketing – str. 26
  • Mateusz Bukowski: Skąd brać pomysły na wpisy do mediów społecznościowych? – str. 27
  • Wojciech Wężyk, Brandscope: Dlaczego opłaca się budować wizerunek? – str. 27
  • Michał Wawiórko, First Byte: Skuteczna robotyzacja w ubezpieczeniach – str. 28
  • Tadeusz Prochwicz, Climatica: Biznes potrzebuje produktów na czasy zmian klimatycznych – str. 28
  • Artur Sójka, Biznes Klub Polska: Zarządzanie oczekiwaniami… wobec siebie – str. 30
  • Michał Lipiński, „Teraz Polska”: Klienci szukają potwierdzenia – str. 32

18,200FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie