Blog - Strona 751 z 1395 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 751

Generali i Unum Życie wspierają dzieci, PZU Zdrowie debiutuje w Raporcie Dobrych Praktyk

0
Źródło zdjęcia: Generali, Unum

Pierwszy w Polsce program stosowania hipotermii leczniczej w transporcie noworodków został zainicjowany pod koniec 2019 roku przez Generali, Fundację The Human Safety Net, Uniwersytet Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu i profesora Jana Mazelę, kierownika Oddziału Neonatologicznego Ginekologiczno-Położniczego Szpitala Klinicznego UM w Poznaniu.

Pierwsze trzy urządzenia trafiły do szpitala w Poznaniu, Uniwersyteckiego Szpitala im. Karola Marcinkowskiego w Zielonej Górze oraz Uniwersyteckiego Szpitala nr 2 im. dr. Jana Biziela w Bydgoszczy. Pandemia Covid-19 zatrzymał na chwilę rozwój programu, który obecnie został wznowiony.

Generali Polska, we współpracy z Fundacją The Human Safety Net oraz Uniwersytetem Medycznym im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu, przekazało kolejny sprzęt do hipotermii leczniczej noworodków w transporcie neonatologicznym. Tym razem otrzymał go Instytut Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi. Z kolei Unum Życie wsparło kobiety i dzieci z Ukrainy. Na uwagę zasługuje również publikacja kolejnej edycji Raportu Dobrych Praktyk, w którym po raz pierwszy pojawiło się PZU Zdrowie.

– Dziękuję Generali, Fundacji THSN i UM w Poznaniu za wybranie naszego szpitala i przekazany nam sprzęt. Dzięki niemu będziemy mieli możliwość rozpoczęcia terapii już  w transporcie noworodka do naszego szpitala nawet z najodleglejszej części naszego regionu. To znacznie skraca czas, który jest kluczowy dla powodzenia tej terapii. Hipotermia terapeutyczna jest uznaną na świecie metodą poprawiającą wyniki leczenia dzieci dotkniętych niedotlenieniem okołoporodowym. Polega ono na kontrolowanym obniżeniu temperatury ciała noworodka. Jednak po przekroczeniu granicy 6 godzin od urodzenia zmiany powstałe w mózgu dziecka w wyniku niedotlenienia są już nieodwracalne i mogą doprowadzić do niepełnosprawności fizycznej, intelektualnej, a nawet do śmierci. Dlatego tak ważne jest, że będziemy mogli poddać dziecko terapii już podczas transportu do naszego szpitala – mówi prof. Iwona Maroszyńska, dyrektor ICZMP.

– Bardzo się cieszę, że kolejny szpital będzie mógł ratować noworodki urodzone poza dużymi ośrodkami przed skutkami asfiksji. W Generali chcemy być partnerem na całe życie dla naszych klientów i partnerów, a także społeczności, w których działamy. Celem Generali  jest umożliwienie ludziom kształtowania bezpieczniejszej przyszłości poprzez troskę o ich życie i marzenia. Jestem  tym bardziej dumny, że przekazany w poniedziałek sprzęt został zakupiony dzięki zaangażowaniu pracowników Generali Polska podczas międzynarodowego wyzwania THSN w 2021 roku, którzy w celu nagłośnienia problemu asfiksji przebyli prawie 22 tysiące kilometrów – powiedział Andrea Simoncelli, przewodniczący rady nadzorczej Generali Polska i patron programu THSN w Polsce. – Będziemy kontynuować rozwój tego programu w Polsce – dodał.

Unum dla najmłodszych uchodźców

W pomoc najmłodszym zaangażowała się również  Fundacja Unum. Organizacja przekazała 2000 osobistych pakietów higienicznych dla ukraińskich kobiet i dzieci uciekających do Polski przed wojną.

Każdy pakiet dla jednej osoby zawiera najpotrzebniejsze środki higieny osobistej. Wolontariusze Fundacji skompletowali także 1000 pakietów dla dzieci, które oprócz środków higienicznych zawierają również kredki, kolorowanki i przytulanki.

– Znaczna część przybywających do Polski rodzin ma ze sobą jedynie najpotrzebniejsze rzeczy, a przebywając w ośrodkach pobytowych, często korzysta ze wspólnych środków higienicznych. Chcielibyśmy podarować kobietom i dzieciom coś osobistego, zapewniającego choć odrobinę komfortu i prywatności w tych trudnych dla nich momentach – mówi Małgorzata Morańska, prezes Fundacji Unum. 

Część skompletowanych pakietów fundacja przekazała Fundacji Ocalenie, która zawozi najpotrzebniejsze rzeczy na granicę. Większość zestawów przekazana została do Urzędu Miasta st. Warszawy, który w swoich miejscach pobytowych opiekuje się kobietami i dziećmi z Ukrainy.

2000 pakietów higienicznych skompletowali wolontariusze – pracownicy Unum Życie oraz ich bliscy.

– Serdecznie dziękuję wszystkim wspaniałym współpracownikom, którzy pomagali nam najpierw w organizacji potrzebnych kosmetyków, środków higienicznych, zabawek, a następnie we wspólnym pakowaniu osobistych pakietów dla każdej z 2000 osób uchodźczych, które obdarowaliśmy. Podziękowania kieruję również do firmy Hortex za przekazanie napojów dla dzieci. Wspólne przygotowywanie pakietów to była niezwykła praca, pełna wzruszeń i dobrej energii, którą przekazujemy wraz z darami – dodaje Małgorzata Morańska.

Ponadto wolontariusze fundacji otrzymali od niej granty na pomoc lokalną w Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Olsztynie, Gdańsku, Szczecinie, Katowicach, Rzeszowie, Bydgoszczy i Łodzi. Współpracownicy towarzystwa diagnozują potrzeby lokalne wśród uchodźców i kupują niezbędne rzeczy: odzież, żywność, środki higieniczne, niezbędne wyposażenie ośrodków pobytowych.

Eko Hestia Spa, odsłona siódma

Natomiast sopocka ERGO Hestia ogłosiła, że już po raz siódmy polskie uzdrowiska będą rywalizowały o miano najbardziej ekologicznego w Polsce. Nagroda Eko Hestia Spa w postaci 100 tys. złotych trafi do tej gminy, która wyróżnia się najciekawszymi inwestycjami, działaniami i inicjatywami na rzecz ochrony środowiska. Merytorycznym i organizacyjnym partnerem konkursu jest Stowarzyszenie Gmin Uzdrowiskowych RP.

– Ten konkurs to naturalna konsekwencja naszych dotychczasowych wieloletnich działań w sferze ochrony środowiska. Z założenia ma on inspirować uzdrowiskowe samorządy, wskazując najlepsze przykłady w zakresie postaw proekologicznych, projektów inwestycyjnych oraz działań edukacyjnych. Uzdrowiska przedstawią realne efekty działań z perspektywy środowiska i klimatu, jak np. redukcja emisji gazów cieplarnianych – zaznaczył Mario Zamarripa, dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju ERGO Hestii.

– Dzięki temu unikatowemu nawet w skali europejskiej konkursowi można realnie wspierać najcenniejsze inicjatywy i inwestycje związane z ochroną środowiska – powiedział dr Jan Golba, prezes Stowarzyszenia Gmin Uzdrowiskowych RP. – Możemy się też przekonać, jak wiele aktywności i działań polskich uzdrowisk dotyczy właśnie tej sfery. Główną nagrodę pieniężną laureat może przeznaczyć wyłącznie na kolejne działania proekologiczne – podkreślił.

Siódma edycja będzie wyjątkowa między innymi dzięki wyraźnym zmianom w regulaminie. Dzięki nim kapituła będzie mogła jeszcze precyzyjniej określić skalę oszczędności energetycznych (w tym ograniczenie emisji CO2) oraz efektywność i unikatowość zastosowanych innowacji ekologicznych w polskich uzdrowiskach. Organizatorzy konkursu przyjrzą się działaniom uzdrowisk szczególnie pod kątem ich zgodności z Celami Zrównoważonego Rozwoju.

Do konkursu można zgłaszać inwestycje w zakresie ochrony środowiska oraz wszelkie działania towarzyszące zrealizowane przez polskie uzdrowiska w latach 2017–2021.

PZU Zdrowie i Europ Assistance wyróżnione za dobre praktyki

25 maja odbyła się premiera 20. Edycji Raportu Dobrych Praktyk. Dokument opracowywany przez ekspertów Forum Odpowiedzialnego Biznesu to największy i najważniejszy w Polsce przegląd działań z zakresu CSR i zrównoważonego rozwoju. Publikacja przedstawia projekty z 7 obszarów odpowiedzialności społecznej, wyznaczonych zgodnie z normą ISO 26 000. Są to: zaangażowanie i rozwój społeczności lokalnej, praktyki z zakresu pracy, środowisko, prawa człowieka, ład organizacyjny, zagadnienia konsumenckie oraz uczciwe praktyki operacyjne.

W jubileuszowej edycji raportu zaprezentowano 1677 działań podjętych przez 283 firmy. W branży ubezpieczeniowej na wyróżnienie zasłużyły PZU Zdrowie oraz Europ Assistance. Ta pierwsza firma zwróciła uwagę autorów raportu m.in. swoimi działaniami w pandemii Covid-19, w tym stworzeniem punktu szczepień drive-thru czy programu Zdalnej Opieki Covid, a także wprowadzeniem sztucznej inteligencji do diagnostyki, szkoleń dla pracowników i przeprowadzeniu lokalnych wydarzeń prozdrowotnych w wielu miejscach w Polsce. Był to debiut firmy w raporcie. Z kolei Europ Assistance została wyróżniona po raz kolejny za wspieranie Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości, stworzenie Zasad Dobrych Praktyk i uruchomienie Help-Line COVID-19 – specjalnej infolinii informacyjnej dla wszystkich pracowników i ich rodzin.

(AM, KS, źródło: ERGO Hestia, Generali, Unum, PZU Zdrowie, Europ Assistance)

Lux Med inwestuje w placówki i zapowiada wzrost cen

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Lider prywatnego rynku opieki medycznej, firma Lux Med, zainwestowała w MC2 Innovations, startup założony przez Annę Streżyńską. Zapowiada też duże akwizycje i wzrost cen usług wymuszony galopującymi kosztami – informuje „Puls Biznesu”.

Na rynku prywatnej opieki medycznej zapanowała zakupowa gorączka. Liderzy – Lux Med i Medicover – kupują spółki w różnych segmentach rynku, a apetyt akwizycyjny mają też mniejsi gracze, tacy jak PZU Zdrowie i Enel Med.

Obok wielomilionowych przejęć aktywów ambulatoryjnych i szpitalnych, realizowane są mniejsze transakcje w rynkowych niszach. W czwartek Lux Med podpisał umowę z MC2 Innovations, startupem założonym przez byłą minister cyfryzacji Annę Streżyńską. Docelowo Lux Med ma stać się głównym udziałowcem firmy.

Inwestujemy w MC2, żeby rozbudować kompetencje informatyczne i wprowadzać innowacje w obsłudze klientów korporacyjnych. Startupy to część naszej strategii akwizycyjnej. W tym roku planujemy zainwestować ok. 300 mln zł, rozglądamy się za ambulatoriami, szpitalami i klinikami stomatologicznymi. Najwięcej pieniędzy pójdzie jednak na wzrost organiczny, który pozostaje fundamentem naszego rozwoju. Akwizycje to ok. 20% całości – mówi Anna Rulkiewicz, prezes Lux Medu.

MC2 powstało w 2018 r. Firma zajmuje się opracowywaniem i wdrażaniem oprogramowania, a także doradztwem technologicznym. Uruchomiła też modułową platformę CarrotSpot, m.in. do obsługi HR, w tym benefitów pracowniczych.

MC2 to zespół z dużą wiedzą i doświadczeniem w zakresie innowacji, mamy też spore kompetencje w cyfryzacji ochrony zdrowia. W grupie Lux Med będziemy opracowywać rozwiązania usprawniające procesy i ułatwiające życie pacjentom – mówi Anna Streżyńska.

Lux Med w 2020 r. miał 2,1 mld zł skonsolidowanych przychodów i 77,5 mln zł zysku netto. W 2021 roku jeszcze poprawił ten wynik – o 23%. Jak wyjaśnia Anna Rulkiewicz, za ponad połowę wyniku odpowiadają klienci korporacyjni.

Wprawdzie przychody szybko rosną, ale marże znalazły się pod silną presją.

Tylko od początku roku podstawowe koszty działalności wzrosły nam o 15 proc. To przede wszystkim efekt gwałtownego wzrostu kosztów pracy personelu medycznego. Od początku roku podnosimy wynagrodzenia. Oprócz tego rosną koszty energii i sprzętu medycznego – wyjaśnia Anna Rulkiewicz. – Do tej pory wzrost cen usług był stopniowy, ale już w drugiej połowie roku może pojawić się potrzeba szerszych podwyżek. Nie da się przed tym uciec – zapowiada szefowa Lux Medu.

Więcej: „Puls Biznesu” z 26 maja, Marcel Zatoński „Lux Med zapowiada cenowy skok”

(KS, źródło: pb.pl)

Saltus Ubezpieczenia: Ile kosztuje polisa na życie?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z danych KNF na koniec 2021 r. wynika, że cena indywidualnych ubezpieczeń na życie wzrosła średnio o 20% w ciągu roku. Eksperci Saltus Ubezpieczenia zwracają uwagę, że na rynku można jednak nadal spotkać polisy w cenie do kilkudziesięciu złotych.

– Polisy na życie nadal przez wiele osób postrzegane są jako świadczenia, na które mogą pozwolić sobie jedynie osoby zamożniejsze. To nieprawda. Rynek ubezpieczeń w ostatnich latach mocno się zmienił. Coraz więcej towarzystw ubezpieczeniowych oferuje zarówno rozbudowane polisy z wysokimi sumami ubezpieczenia, których składka miesięczna liczona jest w setkach złotych, jak i podstawową ochronę w cenie kilkunastu złotych. Co więcej, nawet wzbogacenie zakresu ubezpieczenia o kilka dodatkowych elementów, jak np. odszkodowanie za utratę zdolności do pracy czy inwalidztwo w wyniku nieszczęśliwego wypadku, nie podnoszą ceny polisy drastycznie. Warto też pamiętać, że przy niższych sumach ubezpieczenia do zawarcia polisy wystarczy oświadczenie o stanie zdrowia, bez konieczności wykonywania dodatkowych badań – mówi Alina Jedlikowska, dyrektor sprzedaży ubezpieczeń Saltus Ubezpieczenia

Koszty polisy według Saltus Ubezpieczenia:

  • Do ok. 20 zł miesięcznie – tyle może kosztować podstawowa polisa na życie zapewniająca wypłatę odszkodowania w razie śmierci ubezpieczonego czy niezdolności do samodzielnej egzystencji w wyniku nieszczęśliwego wypadku. Polisy te uwzględniają też zazwyczaj wypłatę świadczenia za pobyt w szpitalu po wypadku. Przy tej wysokości składki sumy ubezpieczenia ustalane są zazwyczaj na pułapie 100 tys. złotych.
  • Od 20 do 50 zł miesięcznie – zakładając, że główna suma ubezpieczenia się nie zmieni (pozostanie na poziomie 100 tys. zł w razie śmierci ubezpieczonego), tyle może kosztować polisa obejmująca swoim zakresem wymienione wcześniej świadczenia, uzupełnione np. o wypłatę środków na pokrycie kosztów operacji medycznych (do ustalonego limitu, np. 100 tys. zł) czy odszkodowanie za poważne zachorowanie (np. na nowotwór) lub trwałą czy czasową niezdolność do pracy.
  • Od 50 do 100 zł miesięcznie – tyle mogą kosztować polisy uwzględniające wszystkie wymienione wcześniej elementy, ale z wyższymi sumami ubezpieczenia, np. 300–500 tys. zł odszkodowania w razie utraty zdolności do pracy czy inwalidztwa w wyniku nieszczęśliwego wypadku.

Ostateczną cenę polisy można też obniżyć, nawet o kilkadziesiąt procent w skrajnych przypadkach, decydując się na płatność jednorazową za cały rok ubezpieczenia w miejsce miesięcznego opłacania składki. Kolejny rabat ubezpieczyciele mogą naliczyć także w momencie, gdy ubezpieczamy kilka osób w rodzinie, np. oboje małżonków naraz. W takiej sytuacji można się pokusić o rozszerzenie ubezpieczenia, np. o świadczenia wspierające powrót do zdrowia po nieszczęśliwym wypadku – dodaje Alina Jedlikowska.

(AM, źródło: Brandscope)

Link4 nagradza zniżką rozwiązanie testu kierowcy

0
Źródło zdjęcia: LINK4

W internecie wystartował Ogólnopolski Test Wiedzy Kierowców. To animowany quiz, który oprócz sprawdzianu z przepisów drogowych, nagradza zniżką na ubezpieczenie OC lub OC/AC w LINK4. Już za samo zaliczenie gry można otrzymać 10% rabatu, a 12%, jeśli udzielimy co najmniej 8 prawidłowych odpowiedzi.

Quiz składa się z 10 pytań. Każde z nich ma tylko jedną prawidłową odpowiedź. Część zadań dotyczy prawidłowego zachowania na drodze. Zaskoczeniem może być pytanie dotyczące nowych przepisów, zwłaszcza tych dotyczących pojazdów z napędem elektrycznym. Seria pytań odnosi się także do sytuacji drogowych, w których przydać się może OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, a także do tego, co należy zrobić, kiedy dochodzi do kolizji.

Ogólnopolski Test Wiedzy Kierowców można rozwiązać w niecałe 5 minut. Nagrodą za sam udział w zabawie jest 10% zniżka na OC ppm. oraz AC w LINK4. Ci, którzy odpowiedzą poprawnie na co najmniej 8 pytań, otrzymają 12% rabatu.

Na końcu testu wyświetla się kod promocyjny, który można zapisać lub wykorzystać od razu, klikając przycisk „Odbierz zniżkę”. Uczestnik zostanie przekierowany na stronę link4.pl z kalkulatorem, który wyliczy składkę ubezpieczenia. Z kodu rabatowego można skorzystać w przypadku zakupu polisy bezpośrednio na stronie internetowej lub telefonicznie u doradcy LINK4. Kody promocyjne obowiązują do końca roku.

Ogólnopolski Test Wiedzy Kierowców dostępny jest na stronie: www.testkierowcow.pl.

(AM, źródło: LINK4)

Allianz: Safari w Afryce Wschodniej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Allianz nabył 51% udziałów w Jubilee General Insurance Co. of Tanzania Ltd. od Jubilee Holdings Ltd. (JHL) i Aga Khan Fund for Economic Development (AKFED). JHL zatrzyma 15% udziałów, a do 6 mniejszościowych udziałowców będzie należeć w sumie 34% udziałów. AKFED jest z kolei największym udziałowcem JHL, posiadającym 37,98%.

Nabywany podmiot zmieni nazwę na Jubilee Allianz General Insurance Co. Ltd. Finansowe szczegóły transakcji nie zostały ujawnione. Jest to czwarta akwizycja w ramach umowy o nabyciu przez Allianz większościowych pakietów w spółkach krótkoterminowych ubezpieczeń ogólnych należących do JHL w 5 krajach Afryki: Kenia, Uganda, Tanzania, Burundi i Mauritius. Zamknięcie transakcji na Mauritiusie nastąpi wkrótce.

Jubilee Insurance jest największym dostawcą ubezpieczeń zdrowotnych w Afryce Wschodniej, ubezpieczającym 1,9 mln mieszkańców regionu.

(AC, źródło: Insurance Journal)

Nowa rzeczywistość, nowe możliwości, ale na kongresie po staremu

0
Łukasz Zoń otwiera XXIV Kongres Brokerów. Fot. Adam Malinowski

XXIV Kongres Brokerów w Mikołajkach odbywa się pod hasłem „Nowa rzeczywistość, nowe możliwości”. W jubileuszowym roku (w marcu minęło dokładnie 30 lat od założenia Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych) organizatorzy zanotowali rekordową frekwencję – ponad 1100 osób. Gości przywitał prezes Łukasz Zoń.

Podczas kongresu wręczono nagrody Fair Play, które w tym roku przyznano Unum (ubezpieczenia na życie) i ERGO Hestii (ubezpieczenia majątkowe). Szczegółowe wyniki prezentowały się następująco:

Ubezpieczenia na życie

  1. Unum
  2. Compensa Życie
  3. PZU Życie

Ubezpieczenia majątkowe

  1. ERGO Hestia
  2. Warta
  3. UNIQA

Wśród kongresowych gości znaleźli się przedstawiciele Komisji Nadzoru Finansowego (wyjątkowo liczna reprezentacja) i Ministerstwa Finansów. Polską Izbę Ubezpieczeń reprezentował wiceprezes Andrzej Maciążek, Polską Izbę Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych – Małgorzata Kaniewska, natomiast Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych  – Mariusz Wichtowski.

SPBUiR otrzymało szereg życzeń z okazji 30-lecia. Podkreślano istotną rolę brokerów w tworzeniu nowoczesnego rynku ubezpieczeń. Wykład inauguracyjny „Szczęście w nieszczęściu, czyli co nas trzyma w pionie” wygłosił prof. Janusz Czapiński. Odwołując się m.in. do wyników Diagnozy Społecznej, wskazywał na to, co wpływa na poczucie dobrostanu: geny, relacje społeczne, styl życia, dochód oraz zdrowie.

W programie merytorycznym w czwartek 26 maja znajdują się następujące tematy:

  • Wybrane aspekty działalności brokerskiej w ocenie KNF (godz. 9:00).
  • Inflacja i ubezpieczenia (godz. 10:00).
  • Przełomowe ubezpieczenie szpitalne Pełna Opieka (godz. 10:00).
  • Klient w nowej rzeczywistości – seminarium AIDA i SPBUiR (godz. 11:00).
  • Rozmowa o sytuacji geopolitycznej i jej konsekwencjach dla sytuacji gospodarczej, w której udział wezmą Radosław Sikorski i red. Jacek Żakowski. (godz. 11:30).
  • Nowe otwarcie PPK (godz. 12:00).
  • Jak oszczędzać na podatkach wykorzystując benefity pracownicze? (godz. 12:30).
  • Debata brokerska: nowa rzeczywistość, nowe możliwości (godz. 16:00).

Aleksandra Wysocka

Podstawowe badania przed złożeniem polisy ubezpieczeniowej

0

Innowacje z zakresu technologii nie przestają nas zaskakiwać. Podczas pandemii Covid-19 zmuszeni byliśmy do ograniczenia kontaktów międzyludzkich, np. w przypadku wizyt u lekarzy. Upowszechnienie się w bardzo krótkim czasie telemedycyny to jeden z większych pozytywnych skutków, jakie przyniosła ze sobą pandemia. Dzisiaj teleporady czy wideokonsultacje należą do podstawowych metod świadczenia usług medycznych, z których każdy z nas może skorzystać – oczywiście posiadając potrzebny do tego sprzęt.

Punkt Diagnostyczny Comarch

Na potrzeby pacjentów, lekarzy, ale również towarzystw ubezpieczeniowych czy korporacji Comarch zaprojektował innowacyjne rozwiązanie. W 2019 roku firma przedstawiła Punkt Diagnostyczny, który umożliwia użytkownikowi samodzielne badanie podstawowych parametrów życiowych, takich jak ciśnienie, saturacja krwi, temperatura oraz masa ciała. Można za jego pośrednictwem wykonać również eventowe badanie EKG. Dodatkowym atutem tego rozwiązania jest możliwość skonsultowania swoich wyników z lekarzem. Dzięki platformie telemedycznej e-Care możliwe jest bezpieczne przesyłanie i analiza danych zebranych podczas badania.

Punkty Diagnostyczne dostępne są w dwóch wersjach:

  • stacjonarnej, w formie zamykanej budki, która idealnie sprawdzi się w miejscach publicznych, takich jak biura towarzystw ubezpieczeniowych, centra handlowe czy hotele;
  • mobilnej, w formie przenośnej walizki zawierającej urządzenia do badań, z której korzystać może między innymi personel medyczny.

Rozwiązanie firmy Comarch przeznaczone jest dla osób dorosłych, które chcą wykonać podstawowe badania w celu kontroli stanu swojego zdrowia. W wersji podstawowej użytkownik sam może wykonać badania, a w wersji rozszerzonej – rekomenduje się przeprowadzenie pomiarów pod okiem pielęgniarki lub innej przeszkolonej osoby. Rozwiązanie składa się z aplikacji dostępnej na tablecie oraz zintegrowanych z nią urządzeń pomiarowych. Obsługa jest bardzo prosta i intuicyjna, a aplikacja prowadzi pacjenta krok po kroku przez cały proces badania. Warto również zaznaczyć, że w każdym wojewódzkim oddziale NFZ można znaleźć kioski profilaktyczne – rozwiązania powstałe w oparciu o Punkt Diagnostyczny firmy Comarch.

Punkt Diagnostyczny sprawdza się nie tylko w sytuacji zagrożenia epidemiologicznego. Odpowiada także na rosnącą świadomość społeczeństwa co do konieczności wykonywania okresowych badań profilaktycznych. Więcej informacji na temat prezentowanego rozwiązania znajduje się na stronie Comarch.

Zmarł Marek Baran

0
Marek Baran

Jak podał serwis Wirtualnemedia.pl, Marek Baran, rzecznik i dyrektor biura komunikacji LINK4 oraz doradca zarządu PZU zmarł w nocy z 24 na 25 maja w wyniku obrażeń odniesionych w wypadku.

Marek Baran miał ponad 25-letnie doświadczenie w komunikacji korporacyjnej w branży finansowej. Pracę zawodową rozpoczął w Commercial Union (Aviva), następnie przez 14 lat pracował w Allianz Polska. Od 2011 roku odpowiadał za komunikację w LINK4. Od 2017 roku łączył te obowiązki ze stanowiskiem doradcy zarządu i dyrektora biura komunikacji korporacyjnej PZU.

(AM)


Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Marka Barana, z którym „Gazeta Ubezpieczeniowa” współpracowała od ponad 20 lat. Jako rzecznik prasowy Allianz, LINK4 i PZU dał się poznać jako osoba życzliwa, kompetentna, spokojna i uśmiechnięta. Branża ubezpieczeniowa straciła wartościowego człowieka, a my dobrego kolegę, na którym zawsze można było polegać.

Ogromne wyrazy współczucia przekazujemy Rodzinie, w szczególności żonie Agnieszce.

Aleksandra E. Wysocka
Bożena Dołęgowska-Wysocka
Zespół redakcyjny „Gazety Ubezpieczeniowej”

Radosław Grzęda członkiem zarządu WDB

0
Radosław Grzęda

Dyrektor Zespołu Ubezpieczeń Grupowych WDB Radosław Grzęda po niemal 7 latach rozwijania departamentu obejmuje funkcję członka zarządu spółki. Jego dotychczasową funkcję pełnić będzie natomiast Sylwia Więckiewicz.

Na nowym stanowisku Radosław Grzęda będzie odpowiadać za nadzór oraz strategiczny rozwój kluczowych kompetencji ubezpieczeniowych WDB. Menedżer ma za sobą ponad 20 lat pracy w branży ubezpieczeniowej, a liczba osób objętych programami ubezpieczeniowymi, którymi zarządza jego zespół, przekracza 120 tysięcy.

– Dziękuję bardzo za zaufanie i z wielką odpowiedzialnością podejmuję kolejne wyzwania na nowym stanowisku. Wciąż przed nami mnóstwo ciekawych projektów i wielu klientów gotowych sięgnąć po unikatowy potencjał naszej grupy – skomentował Radosław Grzęda.

Sylwia Więckiewicz

Jego miejsce zajęła Sylwia Więckiewicz, dotychczasowa zastępczyni dyrektora Zespołu Ubezpieczeń Grupowych, a wcześniej przez ponad 12 lat specjalista, broker oraz menedżer w obszarze zarządzania projektami grupowej ochrony życia i zdrowia dla pracowników.

Sylwia Więckiewicz obejmie dotychczasowe odpowiedzialności swojego poprzednika i zajmie się dalszym rozwojem ZUG.

(AM, źródło: WDB)

Dziewięciu na dziesięciu brokerów zadowolonych ze współpracy z UNIQA

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ponad 90% brokerów uczestniczących w cyklicznym badaniu dotyczącym ich satysfakcji i lojalności, wykonywanym przez Ipsos na zlecenie UNIQA, jest zadowolona ze współpracy z ubezpieczycielem, z czego 49% jest bardzo zadowolonych. Prawie połowa badanych planuje zwiększyć zakres współpracy w najbliższym roku. Najbardziej usatysfakcjonowani współpracą byli brokerzy, którzy przed połączeniem współpracowali zarówno z UNIQA, jak i z AXA.

Najmocniejsze strony w relacji z UNIQA to według brokerów: nieustanne podnoszenie poziomu obsługi, indywidualne podejście do klienta, bycie dobrym partnerstwem w biznesie oraz przejrzystość i łatwość komunikacji.

– Cieszymy się, że brokerzy planują zintensyfikować współpracę z UNIQA. To dla nas bardzo ważni partnerzy biznesowi, z którymi już dziś realizujemy 80% przypisu składki z ubezpieczeń korporacyjnych. Cieszymy się tym bardziej, że za nami trudny czas łączenia dwóch dużych organizacji i mimo tej wyjątkowej sytuacji oceniają nas dobrze. To także ważna dla nas informacja o tym, co działa bez zarzutu, a nad czym wciąż musimy pracować. Dziękujemy za wszystkie głosy, wszystkie rekomendacje bardzo dokładnie przeanalizujemy – mówi Tomasz Szarek, dyrektor zarządzający Pionu Klienta Korporacyjnego i Rozwoju Biznesu UNIQA.

Z badania wynika również, że wśród działań organizowanych przez UNIQA brokerzy chwalą przede wszystkim szkolenia oraz materiały informacyjno-marketingowe.

Inwestycja w edukację partnerów biznesowych to nie tylko jeden z głównych filarów budowania długoterminowej relacji, ale i część naszej strategii. I  z tego powodu prowadzimy trzy duże inicjatywy szkoleniowe: Akademię Mieszkalnictwa UNIQA, Akcelerator Wiedzy Brokera UNIQA oraz UNIQA School of Management. Wszystkie cieszą się niesłabnącą popularnością – mówi Izabela Król, dyrektor Departamentu Klienta Korporacyjnego i Współpracy z Partnerami Biznesowymi UNIQA.

Brokerzy współpracujący z ubezpieczycielem z oferty produktowej najwyżej oceniają ubezpieczenia finansowe – gwarancje. Na kolejnych miejscach pod względem poziomu satysfakcji znalazły się ubezpieczenia majątkowe oraz OC. Wysoko uplasowały się także programy międzynarodowe.

W 2021 roku przypis składki z ubezpieczeń korporacyjnych i dla mieszkalnictwa wyniósł 1,2 mld zł, w tym biznes korporacyjny wypracował 915 mln zł. Pierwszy kwartał 2022 roku pod kątem sprzedażowym okazał się lepszy od planów. Składka przypisana brutto w ubezpieczeniach korporacyjnych (bez mieszkalnictwa) przekroczyła 276 mln zł.

O badaniu:

Badanie Ipsos dla UNIQA zostało zrealizowane między 10 a 22 marca 2022 r. metodą wywiadów CAWI. Łącznie zrealizowano 481 wywiadów. Badanie miało na celu poznanie opinii brokerów na temat współpracy z zespołem UNIQA w zakresie ubezpieczeń korporacyjnych (majątkowych, odpowiedzialności cywilnej, technicznych, transportowych, flotowych, gwarancji i programów międzynarodowych). Ocenie podlegały produkty, działania wspierające sprzedaż i obsługowe oraz współpraca z ekspertami UNIQA dla Biznesu.

(AM, źródło: UNIQA)

18,150FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie