Blog - Strona 753 z 1394 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 753

Inflacja, zdrowie, benefity i… Manufaktura Drinków na Kongresie Brokerów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Już jutro, 25 maja, w Mikołajkach rozpocznie się dwudziesta czwarta edycja Kongresu Brokerów. Podczas trzydniowego spotkania odbędzie się szereg aktywności organizowanych przez partnerów Kongresu oraz Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych.

Kongres Brokerów odbywać się będzie pod hasłem „Nowa rzeczywistość, nowe możliwości”. Jego otwarcia dokona Łukasz Zoń, prezes zarządu SPBUiR, a chwilę później wykład inauguracyjny zatytułowany „Całe szczęście w nieszczęściu, czyli co nas trzyma w pionie” wygłosi dr hab. prof. UW Janusz Czapiński. Zwieńczeniem dnia będzie wręczenie nagród Fair Play oraz świętowanie 30-lecia Stowarzyszenia. Najwięcej atrakcji będzie miało miejsce w czwartek 26 maja. Wymieniamy tylko wybrane z nich, zachęcając do zapoznania się z pełnym programem.

Inflacja i benefity ze Skarbcem

26 maja w godzinach 10:00–11:00 w sali 6/1 będzie miał miejsce panel zatytułowany „Inflacja i ubezpieczenia”. Jednym z ekspertów biorących udział w dyskusji będzie członek zarządu i CIO Skarbiec TFI, Radosław Cholewiński. Z kolei o godzinie 12:30 w sali 5/8 odbędzie się organizowane przez towarzystwo spotkanie pt. „Z czego wynika rosnąca popularność pozapłacowych benefitów pracowniczych?”. Skarbiec TFI jako partner Kongresu zaprasza też na swoje stoisko numerem 1.

Floty, zdrowie i zarządzanie ryzykiem z PZU

Natomiast w sali 5/10 znajdować się będą strefy merytoryczne PZU. Jedną z nich będzie PZU iFlota, w której eksperci zakładu służyć będą wszelkimi informacjami o tym rozwiązaniu dla fleet managerów. W strefie Ryzyko Pro będzie można poznać możliwości w zakresie zarządzania ryzykiem w zakładach przemysłowych, a w TUW PZUW – ofertę ubezpieczeń medycznych towarzystwa. Dodatkowym bonusem jest możliwość skorzystania z porad diabetyka. Z kolei Akademia Brokera przedstawi swoją ofertę szkoleń i spotkań z ekspertami rynku.

PZU Cash i PZU Życie o nowej ofercie benefitowej

Natomiast w PZU Cash i PZU Życie będzie można poznać portal benefitów pracowniczych, m.in. ofert finansowych różnych spółek z Grupy PZU oraz nowości w zakresie ubezpieczeń na życie. Zakład zachęca też do odwiedzenia strefy Kawa z PZU, gdzie przy kawie przygotowanej przez profesjonalnych baristów będzie można porozmawiać o szkoleniach IDD dla brokerów.

Gościem specjalnym PZU będzie kierowca rajdowy Tomasz Kuchar, który wystąpi 26 maja w godzinach 10.00–10.45 oraz 11.00–13.00 w salach 6/2 i 5/10. Wielokrotny mistrz Polski opowie m.in. o ryzykach związanych z uprawianiem sportów motorowych.

O zdrowiu z MediSky

26 maja o godzinie 11.00 odbędzie się tez prezentacja Laurenta Pochat-Cottilloux, CEO AXA Life & Reinsurance Solutions, zatytułowana „Ubezpieczenia zdrowotne w erze post-covidowej”. Na wydarzenie zaprasza MediSky.

Brokerska autoprezentacja z PFR Portal PPK

Tego samego dnia w godzinach 15.00–16.00 w sali 6/1 Katarzyna Rosińska oraz Patryk Wyczółkowski z PFR Portal PPK poprowadzą wspólnie panel zatytułowany „Skuteczny broker – techniki efektywnej autoprezentacji”. Podczas wydarzenia skierowanego do osób, które występują lub zamierzają występować przed innymi, jego uczestnicy będą mogli m.in. nauczyć się prostych technik antystresowych do wykorzystania w codziennym życiu oraz poznać elementy uatrakcyjniające przekaz.

Relaks z Saltusem

Ciekawą propozycję przygotował również Saltus Ubezpieczenia. Zakład zaprasza brokerów 26 maja w godzinach 11.00–16.00 na rozmowy do swojej Strefy Relaksu, zlokalizowanej na plaży przy jeziorze Tałty w porcie przy Hotelu Gołębiewski, goszczącego uczestników Kongresu. Odwiedzający Strefę będą mogli spróbować napojów serwowanych przez Manufakturę Drinków oraz wziąć udział w losowaniu voucherów na lekcje gry w golfa. Saltus Ubezpieczenia organizuje też 26 maja pokaz sztuki barmańskiej wraz z degustacją alkoholowych lodów molekularnych przed sceną koncertową w porcie przy Hotelu Gołębiewski w godzinach 19.45–20.45.

(AM, aw)

Rekomendacje nadzoru zakończą konflikt zakładów z warsztatami?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego kończy prace nad ostateczną wersją projektu rekomendacji dotyczących likwidacji szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych. Ma ona ostatecznie rozstrzygnąć konflikt pomiędzy zakładami ubezpieczeń a warsztatami naprawczymi dotyczącymi kosztów napraw z OC posiadaczy pojazdów mechanicznych – podał portal Money.pl.

UKNF nie odpowiedział na pytanie serwisu o dokładną datę publikacji poprawionego projektu, ale przyznał, że pierwotna data wejścia w życie rekomendacji, tj. 30 czerwca tego roku, zostanie przesunięta o kilka miesięcy. W ocenie Łukasza Wawrzeńczyka, prezesa Profika Group, projekt próbuje doprecyzować w formie dobrych praktyk niektóre kwestie, gdzie wciąż toczą się spory, ale wciąż jego ostrze jest skierowane w kierunku zakładów ubezpieczeń. Tymczasem, jak twierdzi, ubezpieczyciele robią bardzo wiele, żeby zapewnić poszkodowanym odpowiednią jakość procesu likwidacji szkody. Łukasz Wawrzeńczyk jest zdania, że nadzór nie docenił tych starań oraz nie doszacował „skali patologii na rynku napraw powypadkowych”.

Łukasz Szarama, biegły ekspert branży motoryzacyjnej i członek Rady Przedsiębiorców przy Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców, uważa, że gdyby w ostatniej dekadzie warsztaty regularnie i skutecznie podnosiły stawki roboczogodziny chociażby o wskaźnik inflacyjny, dziś nie byłoby problemu. Jego zdaniem były jednak często dławione przez firmy ubezpieczeniowe. Łukasz Szarama uważa, że w efekcie występujących obecnie czynników, np. inflacji, wojny czy problemów w łańcuchach dostaw, warsztaty w ciągu najbliższych miesięcy podniosą ceny usług nawet o 50%, gdyż inaczej upadną. Zdaniem eksperta konieczna jest równoczesna interwencja państwa w zakresie określenia przez towarzystwa ubezpieczeniowe faktur za naprawy, gdyż ma to negatywny wpływ na poszkodowanego konsumenta i bezpieczeństwo ruchu drogowego.

Money.pl zauważa, że spór toczy się w warunkach ostrej rywalizacji cenowej, w wyniku której stawki w OC ppm. od dawna spadają. Tymczasem, jak wskazuje Marek Czerski, prezes EINS Polska, przedstawiciela wyłącznego Euroins, koszty naprawy aut są obecnie wyższe o 40% niż rok wcześniej. Według jego szacunków, aby biznes w OC ppm. był rentowny, składki powinny wzrosnąć o 60–70 %.

KNF w odpowiedzi na pytania serwisu dotyczące adekwatności składek w OC ppm. do kosztów napraw stwierdził m.in., że ubezpieczyciele powinni podchodzić do trendów wynikających z danych historycznych z dużą dozą ostrożności i zakładać wyższe koszty napraw w przyszłości niż wynika to ze statystyk.

Money.pl z 23 maja, Karolina Wysota „Zbliża się kres taniego OC. Ubezpieczyciele stąpają po cienkim lodzie”

(AM, źródło: Money.pl)

UFG oszacuje ryzyko towarzyszące danemu kierowcy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym trwają prace nad Elektronicznym Systemem Centralnej Oceny Ryzyka. eSCOR ma służyć do sporządzania wystandaryzowanej oceny punktowej prawdopodobieństwa spowodowania szkody, z której będą mogli korzystać zarówno ubezpieczyciele, jak i kierowcy – informuje cashless.pl.

Serwis wyjaśnia, że ocena wystawiana poszczególnym kierowcom z wykorzystaniem metod zaawansowanej analizy statystycznej ma odzwierciedlać poziom ryzyka związanego z nowo zawieraną umową ubezpieczenia. Zindywidualizowane raporty sporządzane przez narzędzie mają na celu podniesienie świadomości kierowców na temat charakterystycznych dla nich czynników ryzyka oraz umożliwić im podjęcie działań prewencyjnych, skutkujących minimalizacją zagrożeń.

Dzięki raportom eSCOR kierowcy dowiedzą się również, jakie czynniki są brane pod uwagę przez ubezpieczycieli przy kalkulowaniu składki ubezpieczeniowej. Z kolei ubezpieczyciele pozyskają dodatkowe informacje, które umożliwią im precyzyjniejsze oszacowanie ryzyka towarzyszącego danemu kierowcy i właściwe oszacowanie składki w polisie.

Więcej:

cashless.pl z 23 maja, Ida Krzemińska-Albrycht „UFG pracuje nad ubezpieczeniowym odpowiednikiem scoringu kredytowego. Dowiecie się, jak ryzykownymi kierowcami jesteście”

(AM, źródło: cashless.pl)

Compensa: Przychodnia Online to szybki dostęp do lekarza i badań za rozsądne pieniądze

0
Dorota Bartkowska

Rozmowa z Dorotą Bartkowską, dyrektorką Departamentu Ubezpieczeń Zdrowotnych w Compensie

Aleksandra E. Wysocka: – Za nami kolejny rok, w którym temat zdrowia był bardzo istotny i dla Polaków, i dla ubezpieczycieli. Rozwijane są w tym obszarze technologie i produkty. Jak to wygląda w Compensie?

Dorota Bartkowska: – W 2021 r. minęło 15 lat od wprowadzenia produktów zdrowotnych do oferty Compensy. Jest to jedna z naszych strategicznych linii biznesowych i dużo robimy, aby na tym rynku być postrzeganym jako jeden z liderów. Z naszej oferty ubezpieczeniowej korzysta ponad 250 tys. klientów i rokrocznie obserwujemy ponad 30-procentowe wzrosty w tym obszarze.

Staramy się stale rozszerzać ofertę. Modyfikujemy, wprowadzamy udogodnienia, rozszerzamy sieć placówek medycznych, a także rozwijamy się technologicznie. W zeszłym roku wdrożyliśmy Portal Klienta, z którego korzysta już bardzo wiele osób.

Pierwszy kwartał tego roku był rekordowy, jeśli chodzi o pozyskaną liczbę nowych klientów, i przewidujemy, że ten trend się utrzyma, chociażby ze względu na obecną sytuację w publicznej służbie zdrowia. Ostatnie wyniki badań CBOS z października 2021 r. pokazują, że aż dwie trzecie Polaków jest niezadowolonych z funkcjonowania opieki zdrowotnej, a największą bolączką jest dostęp do specjalistów i do badań diagnostycznych w ramach NFZ. Nasze ubezpieczenia są odpowiedzią na to zapotrzebowanie.

Ponadto świadomość Polaków w obszarze ubezpieczeń zdrowotnych ciągle wzrasta, a pandemia tylko ten trend umocniła. Branża ubezpieczeniowa ma za zadanie przekonać Polaków, że prywatne ubezpieczenie zdrowotne z punktu widzenia klienta jest znacznie bardziej efektywną formą wydawania pieniędzy na leczenie niż na przykład płacenie za poszczególne konsultacje czy badania.

Jednym z czołowych trendów w ubezpieczeniach zdrowotnych jest telemedycyna. Compensa wprowadza właśnie Przychodnię Online. Jaki był pomysł na ten produkt?

– Przychodnia Online łączy konsultacje lekarskie w formie telemedycyny z dostępem do badań laboratoryjnych i diagnostycznych. Klient ma do wyboru trzy warianty ubezpieczenia. W każdym z nich gwarantujemy dostęp do pięciu telekonsultacji w roku.

Zakres dostępnych specjalizacji lekarskich jest bardzo szeroki – to nie tylko internista czy pediatra, ale także wiele innych, jak endokrynolog, dermatolog, kardiolog czy ortopeda. Można z nich skorzystać bardzo wygodnie – czy to umawiając się przez naszą infolinię, czy też korzystając z platformy, na której możemy konsultację umówić, a potem ją tam przeprowadzić. W wyższych wariantach gwarantujemy także dostęp do badań laboratoryjnych, a w wariancie premium także do badań diagnostycznych, które klient może zrealizować w placówkach współpracujących z nami w całej Polsce. Na platformie jest też możliwość zamieszczenia wyników badań, aby lekarz mógł się z nimi zapoznać.

Koszt tego ubezpieczenia waha się od 70 do 200 zł rocznie, co wydaje się być przystępną ceną w porównaniu z cenami usług medycznych. Jest to produkt samodzielny – każdy klient może wykupić taką polisę, ale nie ukrywam, że liczymy również na to, że nasi pośrednicy będą go swoim klientom dosprzedawać w ramach kompleksowej obsługi swojego portfela.

Czy wydaje się Pani, że Polacy polubili telemedycynę?

– Oparliśmy nasz produkt na telemedycynie, bo nasze doświadczenia wskazują, że na dobre zadomowiła się w świadomości. Pokazała też, że w wielu przypadkach potrafi być skuteczną metodą leczenia. W związku z tym Polacy rzeczywiście bardzo ją polubili. Ostatnie wyniki badań na naszym portfelu pokazują, że około 30% konsultacji, jakie realizujemy, odbywa się właśnie w formie telemedycyny, i to z wyboru klientów.

Oczywiście nie każdą dolegliwość zdrowotną uda się tak zdiagnozować czy wyleczyć. Niemniej jest bardzo dużo sytuacji, w których telemedycyna znakomicie się sprawdza. Chociażby w przypadku nagłych zachorowań typu przeziębienie, grypa czy dolegliwości układu oddechowego. Dobrze działa ona również przy kontrolowaniu chorób przewlekłych czy konieczności odnowienia co jakiś czas e-recepty. Często korzystają z niej osoby, które wyjeżdżają za granicę i czują dyskomfort, gdy muszą iść do lekarza, który nie komunikuje się w języku polskim, albo w ogóle mają trudność z poruszaniem się po systemie służby zdrowia w obcym kraju.

Wydaje mi się, że jest to dzisiaj na tyle powszechna metoda leczenia, że klienci będą chcieli z niej korzystać, a na pewno ci zabiegani. Również rodziny z małymi dziećmi bardzo sobie cenią możliwość konsultacji zdalnej – tym bardziej że wizyty domowe stają się coraz kosztowniejsze.

Czy w związku z wprowadzeniem nowego produktu agenci mogą liczyć na szkolenia? A może oferujecie im narzędzie, które pozwala jeszcze sprawniej ten produkt dystrybuować?

– Produkt jest dostępny na naszej platformie sprzedażowej CPortal. Przygotowaliśmy bardzo prostą, intuicyjną ścieżkę dla agenta, z licznymi podpowiedziami i argumentami sprzedażowymi. Co ważne, nie ma żadnych dodatkowych formalności przy zawieraniu tego ubezpieczenia – nie wymagamy ankiety medycznej.

Oczywiście mamy całą serię szkoleń, na które serdecznie agentów zapraszamy. Przygotowaliśmy też zestaw materiałów reklamowych wspierających dystrybucję tego produktu. Jak zwykle też zapewniamy wsparcie merytoryczne w naszych oddziałach u menedżerów, z którymi agenci współpracują.

Jakie są plany Compensy w stosunku do Przychodni Online? Ile takich polis chcecie sprzedać do końca roku?

– Liczymy na to, że produkt spotka się z pozytywnym przyjęciem i że będzie przyciągającym uzupełnieniem naszej oferty dla klienta indywidualnego. O liczbach na razie nie chciałabym jednak mówić. Pracujemy nad rozwojem świadomości ubezpieczeniowej naszych klientów, dlatego chcemy zbudować paletę produktów indywidualnych, która systematycznie będzie ich edukować.

Pierwszym takim krokiem było wdrożenie produktu Powrót do Zdrowia. Dzięki niemu gwarantujemy dostęp do prywatnego leczenia w sytuacji wypadku komunikacyjnego. Klienci mogą skorzystać ze świadczeń medycznych, które uwzględniają specyfikę leczenia powypadkowego, na przykład z rezonansu, rehabilitacji czy opieki psychologicznej dotyczącej leczenia skutków zespołu pourazowego.

Bardziej kompleksowe, pełne pakiety medyczne kierujemy w stronę klientów najbardziej świadomych. Natomiast Przychodnia Online znajduje się gdzieś pośrodku, łączy te dwa poprzednie. Chcemy też, żeby klienci mogli coraz lepiej dopasowywać produkt do swoich potrzeb i możliwości.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka


POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Czego multiagencja może nauczyć się od Google’a?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że obecna sytuacja makroekonomiczna uderza rykoszetem w branżę ubezpieczeniową. Rosnące koszty administracyjne, wojna cenowa, nieuczciwe zagrania towarzystw ubezpieczeniowych, galopująca inflacja zżerająca ciężko zarobione prowizje. Nagle, okazuje się, że bycie dobrze zarabiającym agentem staje się nie lada wyzwaniem.

Multiagencje, niekiedy skostniałe, trzymające się archaicznych form pracy, bez elastyczności i konkretnych kroków w kierunku odpracowania strat, mocno odczują wpływ tych problemów na swoje zyski.
Drogą do wyjścia z tej trudnej sytuacji jest nowe podejście do sprzedaży oparte na danych. Jak podaje Polski Instytut Ekonomiczny, ich wartość w Polsce wynosiła w 2020 r. ponad 6 mld zł.

W stosunku do innych branż ubezpieczenia są niemal uprzywilejowane, bo w zasadzie zbieranie danych wrażliwych mają wpisane w obowiązki. Pozyskują przeróżne informacje, żeby dowiedzieć się o swoich klientach jak najwięcej i poznać ryzyka, jakie mogą ich dotyczyć. Ale czy wiedząc o nich tak wiele, potrafią to odpowiednio wykorzystać i zarabiać więcej?

Niedocenianie bazy klientów

Znasz to uczucie, kiedy szukasz od 10 minut długopisu, który… leży przed tobą? Podobnie jest z danymi. Agenci szukają rozwiązania dla słabych zarobków, ale nie widzą prostych rozwiązań, które w zasadzie mają w zasięgu ręki.

Mają dostęp do danych o klientach, o rzeczach stanowiących majątek danej osoby i o jej polisach, ale kompletnie nie umieją czerpać z tego korzyści sprzedażowych. Najczęściej skupiają się po prostu na rzeczach, które im idą – typu OC komunikacyjne i ich wznowienia, nie patrząc na to, co można dodatkowo zaoferować klientom, dzięki wyciąganiu odpowiednich wniosków z pozyskanych od nich informacji.

A to takie proste. Wiedząc, że klient to zapalony sportowiec, można wnioskować, że np. potrzebuje ubezpieczenia na życie z dodatkowym pakietem do ortopedy. Mając informację, że klient ma dzieci, można zainteresować go NNW dla najmłodszych. Osoba mająca kredyt hipoteczny będzie natomiast potrzebowała ubezpieczenia dla swojej nieruchomości.

To tylko kilka podstawowych przykładów, pokazujących, jak interpretować to, co już wiemy o kliencie. Możliwości jest dużo, dużo więcej.

Marcin Konopka

Giganci wiedzą, co robią

Największe firmy, takie jak Google czy Facebook, źródło swoich przychodów już dawno oparły na tym, co wiedzą o swoich użytkownikach. Codziennie korzystamy z ich z pozoru darmowych narzędzi. Oni zaś zbierają informacje m.in. o tym, czego szukamy, czym się interesujemy, co lubimy, gdzie i z kim spędzamy czas itd.

Są dzięki temu w stanie stworzyć profil naszej osoby i udostępnić go reklamodawcom, którzy wiedząc np., że lubimy biegać czy bierzemy udział w maratonach, będą wyświetlać nam w sieci reklamy butów dla biegaczy lub innych gadżetów dla sportowców.

Bądź jak Google

Teoretycznie, firmy takie jak multiagencje ubezpieczeniowe, robią to samo – zbierają dane o klientach. Dodatkowo, są w tym wszystkim w uprzywilejowanej sytuacji, bo nie muszą „śledzić” swoich klientów, tak jak robią to firmy technologiczne.

Wygrywa jednak ten, kto potrafi połączyć kropki i dzięki wykorzystaniu danych umie rozwinąć swój biznes i zwiększać zyski.

– Agenci specjalizujący się wyłącznie w sprzedaży OC komunikacyjnego mają duży problem, kiedy chcą zrobić krok do przodu i zacząć sprzedawać swoim klientom inne niż dotychczas produkty ochronne. W swoich bazach danych mają numer polisy, dane o pojeździe, a to daje im jedynie możliwości wznowieniowe na już sprzedanych ubezpieczeniach i małe perspektywy na duży zarobek.

Cała reszta informacji to często niepoukładane dane, przez co przeanalizowanie np. 500 klientów pod kątem tego, czy posiadają dzieci, jest trudne do wykonania i demotywuje w podjęciu próby sprzedaży innych ubezpieczeń niż samochodowe – zwraca uwagę Marcin Konopka, prezes Berg System.

Agenci powinni przestać traktować badanie potrzeb klienta jako przykry obowiązek, i zacząć patrzeć na nie jak na szansę na zwiększenie sprzedaży.

Wystarczy zebrać kilka podstawowych informacji, takich jak: wiek, stan cywilny, forma zatrudnienia, liczba osób na utrzymaniu oraz posiadane produkty ubezpieczeniowe, żeby tworzyć własne, rozbudowane grupy klientów o podobnym profilu, które skłonne by były kupować wyselekcjonowane dla nich produkty.

Proste rozwiązania

Dane można zbierać w Excelu, i to w zasadzie pierwszy program, który kojarzy się z możliwością zbierania i obróbki dużej ilości danych. Można w nim tworzyć złożone tabele, zastosować odpowiednie filtry i formuły, które pomogą wyodrębniać w kolumnach czy wierszach poszukiwane informacje. Ale to żmudna praca i w dodatku wymagająca ogromnego skupienia, żeby czasem plik się „nie wykrzaczył” albo nie zniknął na zawsze.

– Przy ilości danych, jakie agenci ubezpieczeniowi zbierają o klientach, Excel to zdecydowanie za mało. Potrzebne jest im przejrzyste i łatwe w obsłudze narzędzie, które pokaże klienta w widoku 360°, by czytać informacje o nim jak z otwartej księgi. W Berg System CRM, w prosty sposób przypisując odpowiednie tagi do konkretnych informacji w karcie klienta (np. dom, dziecko, samochód itp.) i mając przy tym zgody RODO, można działać dużo zwinniej.

Filtrując klientów po tagu, można wysyłać do nich specjalne oferty, które z dużym prawdopodobieństwem zaspokoją ich potrzeby: ubezpieczenie na życie, NNW dla dziecka, OC samochodu itd.

Nasz CRM to również bezpieczny program, który gwarantuje, że danym nie stanie się nigdy nic złego i zawsze będzie można je zabrać ze sobą w dowolne miejsce – tłumaczy prezes Berg System.

Kluczem do rozwoju sprzedaży jest planowanie swoich działań już na samym początku budowania biznesu. Tworząc bazę klientów, należy określić sobie, jakie informacje będą dla nas wartościowe i istotne w procesie sprzedaży, i tworzyć z nich tagi, które łatwo będzie przypisywać klientom. W ten sposób łatwo można filtrować i dokonywać segmentacji klientów na różne grupy zakupowe.

– Jako właściciele Berg System rozmawiamy z agentami, małymi i dużymi multiagencjami. Wiemy, co im idzie, a co nie. Widzimy też, jak na ich biznesy wpływa uporządkowana praca i posługiwanie się w naszym narzędziu CRM tagami.

Znalezienie w bazie kilkuset klientów, tych, którzy mogliby zakupić OC dla osób wykonujących wolne zawody, typu lekarz czy księgowa, to dla nich żaden problem. Chcemy pokazać to również innym. W związku z tym osoby, które zainteresowane są rozwojem i odpowiednim przygotowaniem swojej bazy danych do dosprzedaży, ale również zastanawiają się, jakich tagów używać i do jakich produktów i działań można je wykorzystać, zapraszam na mój webinar, który odbędzie się już 25 maja 2022 r. o godz. 19.00. Formularz zapisu na to wydarzenie znajduje się pod linkiem: bergsystem.pl/bezplatny-webinar podaje Marcin Konopka.

ERGO Hestia: Gotowi do sprawnej likwidacji szkód rolnych

0
Jakub Welz

O sprawnej i rzetelnej likwidacji szkód ERGO Hestii decydują lata doświadczeń i nowoczesne systemy informatyczne. Dzięki wieloletniemu know-how, zaufanym ekspertom i technologii ERGO Hestia jest dla rolników ogromnym wsparciem, gdy dochodzi do zniszczeń – mówi Jakub Welz, menedżer projektu w ERGO Hestii.

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Od niedawna rolnicy mogą już ubezpieczyć się w ERGO Hestii. Jakiego typu polisy oferujecie?

Jakub Welz: – W pierwszym etapie wdrożyliśmy ubezpieczenia obowiązkowe gospodarstwa rolnego i OC rolnika, rozszerzone o gamę dodatkowych ubezpieczeń dobrowolnych: budynków, sprzętu rolnego oraz fotowoltaiki, a także OC agroturystyki czy OC w życiu prywatnym. Wiosną rozszerzyliśmy ofertę o ubezpieczenia upraw i zwierząt gospodarskich.

Oferta oczywiście jest ważna, jednak z perspektywy rolnika nie mniej istotna jest sprawna likwidacja szkód. Jak wygląda proces likwidacji szkody w ERGO Hestii?

– Rolnik, u którego doszło do szkody, ma kilka sposobów na zgłoszenie tego faktu: online, u przedstawiciela naszej firmy lub telefonicznie. Każda szkoda otrzymuje swojego opiekuna, który prowadzi klienta przez proces likwidacji, w trakcie którego pozostajemy z klientem w stałym kontakcie.

Przy likwidacji szkód rolnych współpracujemy z wysoko wykwalifikowanymi ekspertami, którzy dysponują szeroką wiedzą i doświadczeniem w tym obszarze. Natomiast wiedząc, jak istotną rolę przy likwidacji szkód z upraw może odgrywać czas, w konkretnych sytuacjach oględziny mogą być wykonywane również przez naszych likwidatorów mobilnych. To zależy od poziomu skomplikowania sprawy.

W jaki sposób ERGO Hestia jest przygotowana na szkody masowe?

– Choć rynek ubezpieczeń rolnych jest dla nas stosunkowo nowy, weszliśmy w ten obszar, bazując na ponad 30-letnim doświadczeniu w ubezpieczeniach majątkowych. Pozwala nam to stosować najlepsze praktyki oraz technologie, dzięki którym możemy reagować szybko i profesjonalnie.

Mamy przygotowane specjalne procedury likwidacji szkód rolnych. Bazujemy także na know-how wypracowanym przy współpracy z rzeczoznawcami, którzy doskonale znają specyfikę pracy rolnika. Również w tym przypadku gotowi do działania są nasi likwidatorzy mobilni.

Jaka technologia wspiera ERGO Hestię?

– ERGO Hestia jest znana z tego, że stawia na nowoczesną technologię. Tak jest również w przypadku ubezpieczeń rolnych. Obecnie pracujemy nad możliwością wykorzystania analizy obrazowej w procesie likwidacji szkód. Bardzo interesującym dla większych gospodarstw i przedsiębiorstw rolnych będzie również system monitoringu ryzyka, który pozwoli na zapobieganie szkodom przy wykorzystaniu nowoczesnej technologii internetu rzeczy. Dzięki systemowi sensorów będziemy mogli w większym stopniu skupić się na prewencji, czyli zapobieganiu ewentualnym szkodom, aniżeli wyłącznie je likwidować.

Czy w kolejnych miesiącach planujecie jeszcze jakieś zmiany w obszarze ubezpieczeń dla rolników?

– Na lato i jesień mamy ambitne plany. Zaoferujemy ubezpieczenie sprzętu i maszyn rolniczych – tzw. Agrocasco, a także ubezpieczenia upraw ozimych. Cykl wdrożeń ubezpieczeń rolnych w ERGO Hestii odpowiada czterem porom roku, w których oferta jest stopniowo poszerzana o produkty najbardziej poszukiwane w danym sezonie.

fot. Rajmund Barnaś

Wiener rozwija ubezpieczenia podróżne dla touroperatorów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Wiener poszerzył ofertę produktową dla przedsiębiorstw o pakiet ubezpieczeń podróżnych dla organizatorów turystyki – biur podróży, firm organizujących zakup usług turystycznych oraz nowych organizatorów turystyki poszukujących obowiązkowych gwarancji.

Nowa oferta obejmuje m.in. gwarancje dla organizatorów turystyki. Każda z nich jest przygotowywana indywidualnie przez zespół wyspecjalizowanych ekspertów, w oparciu o roczne obroty, charakter prowadzonej działalności i sytuację finansowo-operacyjną firmy. Gwarancje turystyczne zapewniają pokrycie niezbędnych kosztów kontynuacji imprezy turystycznej lub powrotu uczestników do kraju, zwrot wpłat za imprezę, gdy ta nie zostanie zorganizowana, lub zwrot części wpłat przy częściowym braku jej realizacji. 

Innym nowym produktem jest ubezpieczenie w podróży dla klientów biur. Polisa umożliwia objecie ochroną całego wyjazdu, łącznie z kosztami leczenia za granicą i następstw nieszczęśliwych wypadków, OC, bagażem podróżnym czy sprzętem sportowym. W ofercie są także ubezpieczenia kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej lub ubezpieczenia od anulacji biletu lub noclegu dla klientów organizatorów wyjazdu.  

– Postanowiliśmy uzupełnić naszą ofertę ubezpieczeń dla firm o produkty przygotowane specjalnie dla organizatorów turystyki. Widzimy duży potencjał w tym zakresie i chcemy dynamicznie rozwijać ten segment ubezpieczeń. Na polskim rynku obecnie funkcjonuje ponad 4,4 tys. organizatorów turystyki i wierzymy, że po trudnym okresie pandemii, sektor ten czeka szybki rozwój. Dlatego stworzyliśmy zespół doświadczonych specjalistów, którzy doskonale znają rynek ubezpieczeń podróżnych i jego realia, co gwarantuje, że nasi klienci otrzymają świetną ofertę i doradztwo na najwyższym poziomie – wyjaśnia Adam Dwulecki, członek zarządu Wiener.

Do dyspozycji organizatorów wyjazdów turystycznych Wiener stworzył wyspecjalizowany zespół ekspertów. Nowym klientom oferowane jest bezpłatne szkolenie z obsługi systemów i produktów zarówno online, jak i w siedzibie touroperatora, a także dostęp do łatwego i intuicyjnego portalu do ubezpieczania klientów B2B.

(AM, źródło: Wiener)

Nationale-Nederlanden wzbogaciło zakres „Ochrony Jutra”

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ujednolicona i obniżona minimalna składka oraz podwyższony maksymalny wiek wejścia do ubezpieczenia do 70. roku życia to najbardziej charakterystyczne cechy odświeżonej wersji ubezpieczenia Nationale-Nederlanden „Ochrona Jutra”. W ramach jednej umowy właściciel będzie mógł również samodzielnie skomponować pakiet dostosowany do jego aktualnej sytuacji życiowej.

„Ochrona Jutra” zapewnia zabezpieczenie finansowe na wypadek śmierci, problemów zdrowotnych czy potrzeb inwestycyjno-oszczędnościowych. Właściciel umowy może skorzystać z dostępnych w ramach polisy pakietów lub samodzielnie skomponować optymalny dla siebie wariant. Polisa dostępna jest od 39 zł miesięcznie, a minimalna suma ubezpieczenia na umowie głównej została obniżona do 1 tys. zł.

„Ochrona Jutra” Nationale-Nederlanden oferuje gotowe pakiety: wypadkowy, zdrowotny oraz dziecięcy. Klienci mogą zdecydować się także na zawarcie umów dodatkowych obejmujących m.in. choroby nowotworowe czy cukrzycę.

– Z przeprowadzonych w kwietniu badań wynika, że 66% ankietowanych przy wyborze ubezpieczenia kieruje się przede wszystkim ceną. Zgodnie z oczekiwaniami naszych klientów, w ostatnim czasie wprowadziliśmy kilka istotnych zmian do jednego z naszych flagowych produktów „Ochrona Jutra”. Od teraz mogą oni wybrać każde ubezpieczenie w formule stand alone, np. na wypadek zachorowania na nowotwór w dowolnym zakresie i w dowolnym czasie rozbudować je o inne usługi, jak np. onkolog, pre-diagnoza czy inne poważne zachorowania. W ten sposób sam może zdecydować o kwocie składek oraz zakresie ochrony – mówi Joanna Walczuk, dyrektor ds. produktów Nationale-Nederlanden.

W „Ochronie Jutra” klient może wybrać ubezpieczenie na wypadek zachorowania na nowotwór w wariancie „Ona” lub „On”, a każdy z nich występuje dodatkowo w trzech wersjach: podstawowym, rozszerzonym oraz pełnym (obejmującym wszystkie rodzaje nowotworów łagodnych oraz złośliwych). Polisę można rozszerzyć o pakiet Onkolog, który zapewnia m.in. dostęp do niezbędnych specjalistów w celu uzyskania i potwierdzenia diagnozy. Do ubezpieczenia można dokupić także pakiet Pre-Diagnoza, w ramach którego klient zyskuje możliwość wykonania badań przesiewowych i genetycznych pozwalających na szybkie wykrycie choroby.

Pełny zakres ubezpieczenia na wypadek chorób onkologicznych uwzględniający umowy dodatkowe obejmuje także wypłatę do 600 tys. na leczenie oraz pakiet assistance. Zapewnia on pacjentowi i jego bliskim wsparcie w codziennym funkcjonowaniu, w tym transport medyczny, opiekę pielęgniarską, pomoc w opiece nad dziećmi czy profesjonalną pomoc psychologiczną.

– Obniżyliśmy próg wejścia minimalnej składki, co pozwala klientom zawrzeć ubezpieczenie zgodnie z ich realnymi potrzebami, bez konieczności podwyższania składki do wcześniej obowiązującego minimalnego progu. Dzięki takiemu rozwiązaniu każda osoba zyskuje realną ochronę oraz pomoc w sytuacjach nieprzewidzianych – dodaje Joanna Walczuk.

Kompleksowa ochrona dla seniorów

Nationale-Nederlanden zmieniło też maksymalny wiek wejścia do ubezpieczenia. Teraz ochroną w ramach polisy mogą zostać objęci seniorzy, którzy nie przekroczyli 70 lat. W nowej odsłonie obniżone zostały również bariery wejścia. Minimalna suma ubezpieczenia na umowie wynosi obecnie 1 tys. zł. Z kolei minimalny czas trwania polisy to 5 lat. „Ochroną Jutra” można zabezpieczyć także dzieci, które ukończyły 1. rok życia.

Z nowej odsłony produktu mogą skorzystać zarówno obecni klienci towarzystwa, jak i nowi, którzy w ramach przejęcia MetLife w Polsce mogą dołączyć do Nationale-Nederlanden.

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)

Banki chętnie oferują polisy w kanałach elektronicznych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Najszerzej dostępnymi ubezpieczeniami niepowiązanymi z produktem bankowym, dostępnymi w aplikacjach i serwisach transakcyjnych banków działających na polskim rynku są obecnie polisy turystyczne. W kanałach elektronicznych rzadziej można natomiast spotkać polisy stand alone zapewniające ochronę życia i zdrowia – informuje cashless.pl.

Z danych zebranych przez serwis od banków wynika, że ubezpieczenia turystyczne są dostępne w kanałach elektronicznych Alior Banku, Getin Banku, ING, mBanku, Millennium, PKO BP, Santander Bank Polska, Pekao SA i BNP Paribas. Oprócz dwóch ostatnich banki te oferują również zakup ubezpieczeń komunikacyjnych w aplikacji. Z kolei ochrona nieruchomości jest dostępna w Alior Banku, Getin Banku, ING, mBanku, PKO BP i Santander Bank Polska.

W przypadku ubezpieczeń życia i zdrowia banki stawiają na dystrybucję za pośrednictwem swoich jednostek terenowych. Portal cashless.pl podkreśla jednak, że np. w kanale elektronicznym ING dostępne jest ubezpieczenie na wypadek zachorowania na nowotwór oraz NNW. Z kolei w mBanku klienci mogą skorzystać z ubezpieczenia życia i zdrowia, w PKO BP ze szkolnego oraz ubezpieczenia MojeŻycie24, natomiast w Santanderze – z polisy na życie oraz NNW. Serwis przypomina, że w kanałach elektronicznych Pekao SA wkrótce mają pojawić się ubezpieczenia komunikacyjne.

Partnerami ubezpieczeniowymi banków są zazwyczaj podmioty z tej samej grupy, joint venture lub partnerzy strategiczni. I tak polisy niepowiązane z produktem bankowym w Alior Banku czy Pekao SA pochodzą z oferty PZU lub LINK4. Santander oferuje głównie produkty Santander Allianz, a Millenium – Ergo Hestii.

Więcej:

cashless.pl z 23 maja, Ida Krzemińska-Albrycht „W którym banku kupicie travelkę, a gdzie ubezpieczenie komunikacyjne. Przegląd oferty ubezpieczeń stand alone w bankowości”

(AM, źródło: cashless.pl)

AXA Partners i eSky namawiają do ubezpieczania się na wypadek rezygnacji z podróży

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

AXA Partners i eSky.pl rozpoczęły wspólną kampanię reklamową. W akcji pod hasłem „Podróżujesz teraz? Tak. Teraz” przekonują odbiorców, że nie warto martwić się o to, czego nie możemy przewidzieć, jednocześnie zachęcając do zakupu ubezpieczenia od rezygnacji z podróży.

Kampania jest kolejną wspólną akcją AXA Partners i eSky.pl. Jej celem jest wzmocnienie świadomości bezpiecznego planowania podróży wraz z kompleksowym ubezpieczeniem, bez obaw o koszty z tym związane. Kampania prowadzona jest równolegle na dwóch rynkach: polskim i rumuńskim. Działania reklamowe wykorzystują formaty internetowe, social media i własne kanały komunikacji.

– Ubezpieczenie od rezygnacji lub przerwania podróży to produkt, na który decyduje się coraz więcej podróżujących. Z naszych analiz widać wyraźnie, że klienci chcą znowu podróżować, ale też zmieniły się ich priorytety. Kluczowe stało się dla nich poczucie bezpieczeństwa. W AXA Partners chcemy chronić wszystko to, co dla podróżujących jest najważniejsze, tak aby nie musieli się martwić o to, czego nie mogą przewidzieć. Taką ochronę zapewnia nasze ubezpieczenie od rezygnacji lub przerwania podróży, które oferujemy wspólnie z naszym partnerem biznesowym eSky. Polisa AXA Partners pozwala na zwrot wydatków poniesionych w związku z zakupem biletu na podróż w sytuacji jej odwołania lub skrócenia. To jeden z kluczowych naszych produktów pozwalający klientom poczuć się bezpiecznie już na etapie planowania podróży. Polecam ją szczególnie planującym podróże z dużym wyprzedzeniem – komentuje Łukasz Hajkowski, dyrektor sprzedaży, Country Manager w Polsce oraz członek zarządu AXA Partners CEE.

– W eSky.pl wierzymy, że aby zapewnić klientom usługę na najwyższym poziomie, musimy zadbać także o ich poczucie komfortu podczas planowania podróży. Dlatego współpraca z AXA Partners i możliwość oferowania ubezpieczenia od rezygnacji lub przerwania podróży jest dla nas bardzo ważna. Nowa kampania nie bez powodu startuje właśnie teraz, kiedy znoszone są obostrzenia pandemiczne, a wiele osób planuje urlopy na zbliżające się wakacje. Chcemy zapewnić podróżujących, że niezależnie od okoliczności nie muszą się martwić o swoje finanse w razie konieczności odwołania podróży – dodaje Inga Wawrzyniak-Gacek, Global Marketing Communication Director eSky Group.

(AM, źródło: AXA Partners)

18,150FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie