Blog - Strona 753 z 1424 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 753

Multiagencyjne hity i kity

0
Marcin Rachuta

Ostatnie pół roku w branży ubezpieczeniowej to czas, w którym m.in. wszedł w życie Nowy Ład i wybuchła wojna w Ukrainie, ale jednocześnie to moment, kiedy zniesione zostały obostrzenia koronawirusowe.

Gdy wybuchła wojna w Ukrainie, zakłady ubezpieczeń, agenci i firmy branżowe zaangażowały się w pomoc dla uchodźców. Branża aktywnie działała i spisała się na medal. Pomoc przejawiała się w różny sposób, od szykowania paczek z artykułami pierwszej potrzeby, organizowanie zbiórek i transportów, zapewnienie lokali tymczasowych, pomoc psychologiczną, po sprawy, które w pierwszym momencie nie wydają się w ogóle ważne w obliczu tak wielkiej tragedii, jaka się wydarzyła.

Napływ uchodźców zza wschodniej granicy spowodował diametralny wzrost liczby pojazdów zarejestrowanych w Ukrainie, poruszających się po polskich drogach. Allianz, ERGO Hestia, PZU i Warta zaoferowały uchodźcom bezpłatne OC graniczne na 30 dni. Zakłady te i agenci rozpropagowali akcję na szeroką skalę, docierając z informacją tam, gdzie trzeba. W cały proces zaangażowana była również Polska Izba Ubezpieczeń. Brawo.

OC graniczne to nie OC krótkoterminowe

Pojawia się tu jednak pewien szkopuł. Część wspomnianych wyżej zakładów ubezpieczeń, nie będę wymieniać które, OC graniczne nazwało błędnie OC krótkoterminowym. Dlaczego tak zrobili? Nie wiem. Może był to wynik presji czasu, by pomóc uchodźcom?

Wielu czytelników „Gazety Ubezpieczeniowej” pewnie powie, że się czepiam, ale uważam, że taki błąd nie miał prawa się wydarzyć. Błędne nazewnictwo poszło w świat.

Ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych to podstawa, od której zaczyna bądź powinien zaczynać agent ubezpieczeniowy. Tylko jak wymagać od agenta znajomości ustawy, gdy zakłady ubezpieczeń błędnie stosują zawarte w niej zapisy. Do tej pory wielu agentów nie potrafiło niestety wskazać, czym jest OC graniczne, a czym OC krótkoterminowe. Sytuacja związana z wojną w Ukrainie jeszcze bardziej uwypukliła ten problem.

Przypomnę, że art. 27.1 wspomnianej ustawy zawiera zamknięty katalog przypadków, kiedy można zawrzeć „umowę ubezpieczenia krótkoterminowego”. Tak, ten katalog jest zamknięty.

Dla przypomnienia: „Umowę ubezpieczenia granicznego zawiera się przed przekroczeniem przez pojazd mechaniczny granicy w przypadku określonym w art. 29 ust. 1 pkt 3 oraz w przypadku rozwiązania się tej umowy lub wygaśnięcia okresu ważności Zielonej Karty podczas pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, na okres co najmniej 30 dni”.

Dobra ochrona musi kosztować

Towarzystwa ubezpieczeniowe coraz więcej troski przykładają do urealniania sum ubezpieczenia w polisach, bo sumy te bardzo często są zaniżane i nie uwzględniają wzrostu cen nieruchomości. Ciekawym pomysłem jest np. rozwiązanie takie jak podwyższenie sumy ubezpieczenia za proporcjonalnie niższą stawkę niż kwota wynikająca z tradycyjnej taryfy.

Bardzo dobrze, że takie działania są prowadzone, zwłaszcza w kontekście obowiązku przeprowadzania procesu analizy potrzeb klienta.

Zastanawia mnie jedno i wprowadza w pewnego rodzaju zakłopotanie – dlaczego zakłady te strzelają sobie w kolano, reklamując produkty niską ceną: „Ubezpieczenie mieszkania 99 zł”. Te dwie kwestie są z zasady ze sobą sprzeczne i niweczą pracę nas, multiagentów. Idźmy drogą zwiększania świadomości ubezpieczeniowej, odpowiedniego zabezpieczania majątku klientów, jednocześnie mając z tyłu głowy, że dobra ochrona musi odpowiednio kosztować. Bo dobra nie będzie kosztować tyle, ile podają reklamy. A pretensje potem będą i zakłady ubezpieczeń są za nie współodpowiedzialne.

Wynagradzanie agenta

Wszedł w życie Nowy Ład, koszty prowadzenia działalności wzrosły, ceny ubezpieczeń komunikacyjnych zmalały. Działalność gospodarcza ma charakter zarobkowy i nastawiona jest na zysk. Wydawać by się mogło zatem, że wszelkie czynności obsługowe wykonywane przez agenta powinny być wynagradzane. Jak dobrze wiemy, tak nie jest.

Korzystają na tym coraz bardziej zakłady ubezpieczeń i działające wirtualnie porównywarki, które nie ponoszą kosztów obsługi posprzedażowej klienta. Ba, zakłady ubezpieczeń kierują takich klientów do agenta. Tylko dlaczego agent ma ponosić koszty, nie zarabiając nic, a ponosząc odpowiedzialność?

Uważam, że to powinno się zmienić i zakłady ubezpieczeń powinny zaproponować agentom zmiany w tym zakresie. Nie mam żadnego problemu, by zapewnić odpowiedni serwis moim klientom. A ci na szczęście mogą już przyjść do biura bez maseczki. Oby obostrzenia już nie powróciły.

Marcin Rachuta
OFA

Udziałowcy TUW „TUW” przeznaczyli ubiegłoroczną nadwyżkę na kapitał zapasowy

0
Źródło zdjęcia: TUW "TUW"

27 czerwca 2022 roku w Warszawie w hotelu Puławska Residence odbyło się Zwyczajne Walne Zgromadzenie Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW”. Podczas obrad uczestnicy podjęli m.in. decyzję w sprawie nadwyżek wypracowanych przez ubezpieczyciela.

ZWZ zapoznało się i jednogłośnie przyjęło sprawozdania zarządu i rady nadzorczej towarzystwa za 2021 r. Uczestnicy Zgromadzenia podjęli też uchwałę w sprawie przeznaczenia na kapitał zapasowy nadwyżki wypracowanej przez TUW „TUW” w ubiegłym roku. Decyzją rad związków wzajemności członkowskiej kapitał został także zasilony z nadwyżek wypracowanych przez związki w 2021 r. Ponadto ZWZ udzieliło jednogłośnie absolutorium członkom zarządu i rady nadzorczej.

Z okazji 30-lecia towarzystwa na wszystkich uczestników Walnego Zgromadzenia czekała niespodzianka w postaci jubileuszowego tortu.

(AM, źródło: TUW „TUW”)

PZU głównym sponsorem meczu charytatywnego Iga Świątek i Przyjaciele dla Ukrainy

0

Od początku agresji Rosji na Ukrainę Grupa PZU aktywnie działa na rzecz pomocy obywatelom zaatakowanego sąsiada. Całkowity rozmiar pomocy Grupy PZU dla Ukraińców przekroczył 12 mln zł. Teraz oficjalny sponsor Igi Świątek wspiera także zainicjowane przez nią i jej zespół wydarzenie, które przyniesie realną pomoc.

23 lipca w Tauron Arenie Kraków odbędzie się mecz pokazowy, z którego całkowity dochód zostanie przekazany na wsparcie dzieci i nastolatków dotkniętych wojną w Ukrainie.

– Od dłuższego czasu wspominałam, że wraz z zespołem pracujemy nad inicjatywą pomocową dla Ukrainy. W czwartek o 18.00 wystartuje sprzedaż biletów na wyjątkowy mecz charytatywny, do którego zaprosiłam polskich i ukraińskich tenisistów: Agnieszkę Radwańską, Elinę Svitolinę, Serhija Stachowskiego i Martyna Pawelskiego. Wspólnie chcemy poprzez tenis okazać solidarność z Ukrainą oraz realnie pomóc najmłodszym Ukraińcom cierpiącym z powodu wojny – mówi Iga Świątek.

Wydarzenie odbędzie się 23 lipca o 12.00 i będzie dostępne także dla telewidzów TVP, TVP Sport oraz użytkowników tvpsport.pl i aplikacji mobilnej TVP Sport. Agnieszka Radwańska wraz z ukraińskim tenisistą Serhijem Stachowskim zagra mecz deblowego miksta przeciwko Idze i świetnie rokującemu polskiemu juniorowi Martynowi Pawelskiemu. Głównym punktem programu będzie jeden set singla rozegrany między Igą Świątek a Agnieszką Radwańską. Cały mecz będzie sędziowała najlepsza ukraińska tenisistka, wielokrotna zwyciężczyni turniejów WTA Elina Svitolina. Gościem specjalnym wydarzenia reprezentującym Ukrainę będzie były piłkarz Andrij Szewczenko.

Cały dochód z wydarzenia zostanie przekazany na wsparcie dla dzieci i nastolatków dotkniętych wojną w Ukrainie. Środki trafią do trzech organizacji: oficjalnego funduszu pomocowego Ukrainy UNITED 24, fundacji Eliny Svitoliny oraz UNICEF Polska.

– To będzie wyjątkowe wydarzenie. Takiego nigdy dotąd nie było. Wojna w Ukrainie zmobilizowała nas wszystkich, byśmy wsparli ofiary oraz instytucje, które dzięki swoim działaniom zmniejszają tragedie, jaka towarzyszy wojnie w Ukrainie. Jestem zaszczycona, że będę tego dnia z tak wspaniałymi koleżankami i kolegami z kortu grać w słusznej sprawie. Siła sportu teraz nabiera jeszcze większego znaczenia. Teraz jesteśmy razem dla Ukrainy  – komentuje Agnieszka Radwańska.

(AM, źródło: PZU)

CUK Ubezpieczenia: Na wakacjach Polacy chętnie korzystają z auto assistance

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Wraz z sezonem urlopowym rośnie zainteresowanie samochodowym assistance, które można kupić niezależnie od OC i AC. Jego wystawcą może być też inny ubezpieczyciel niż w przypadku obowiązkowej polisy. Z danych CUK Ubezpieczenia wynika, że coroczny pik sprzedaży przypada od maja do sierpnia, a w maju 2022 r. sprzedaż assistance była o 24% wyższa niż przed rokiem.

– Wakacje to tradycyjnie czas, kiedy zainteresowanie kierowców usługami samochodowego assistance rośnie. Największy wzrost popytu notujemy od początku maja do końca sierpnia. Tylko w ubiegłym roku sprzedaliśmy w tym okresie o 15% więcej polis pomocowych niż od stycznia do kwietnia. Spodziewamy się, że w bieżącym roku będzie podobnie – już w maju sprzedaż była o 1/4 wyższa od analogicznego miesiąca ubiegłego roku. Coraz więcej kierowców wie o istnieniu assistance i rozumie, że może być przydatne podczas podróży samochodem. W wakacje nikt nie chce kłopotów, które mogłyby popsuć wypoczynek – wylicza Karolina Ławicka z CUK Ubezpieczenia.

O rosnącej popularności assistance świadczą wyniki badań przeprowadzonych przez IPSOS na zlecenie Mondial Assistance. W 2021 roku z usług pomocowych skorzystała rekordowa liczba 3,14 mln Polaków. Dla porównania trzy lata wcześniej takich osób było około 2,31 mln. Jednocześnie Polacy, pytani o to, jaki rodzaj wsparcia assistance ma dla nich największe znaczenie, najczęściej, bo aż w 80% przypadków, wskazywali pomoc na skutek wypadku lub awarii samochodu.

– Oprócz pewności otrzymania skutecznej pomocy w sytuacji niepożądanej na drodze popularności usługom samochodowego assistance dodaje też fakt, że możemy kupować je niezależnie od posiadanej ochrony OC/AC, w dowolnej ilości oraz wyłącznie na taki okres, na jaki jest nam to potrzebne. Co równie istotne, koszt polisy nie jest w zdecydowanej większości przypadków uzależniony od parametrów pojazdu, którym się poruszamy. Stąd też takie samo wsparcie, za tą samą składkę otrzymamy bez względu na to, czy podróżujemy autem osobowym, kilkuletnim van-em, czy motocyklem. Tym, co różnicuje poziom składki, jest jedynie okres i obszar obowiązywania ochrony oraz zakres usług, który otrzymujemy w wybranym przez nas pakiecie – zauważa Karolina Ławicka.

Z doświadczeń firm asystorskich wynika, że ponad połowa interwencji na miejscu awarii pojazdu kończy się jego usprawnieniem i możliwością kontynuowania podróży. Jeśli to się nie uda lub samochód uległ poważniejszemu wypadkowi, w ramach posiadanej ochrony będzie odholowany do autoryzowanego warsztatu.

(AM, źródło: Brandscope)

Turcja: Ubezpieczyciele w kraju wysokiej inflacji

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Tureccy ubezpieczyciele znaleźli się w najtrudniejszej sytuacji operacyjnej dekady. W latach 2022–2023 zarobki i adekwatność kapitałowa będą najprawdopodobniej mocno obciążone.

Według analityków Fitch efekty pogorszenia warunków makroekonomicznych, rosnąca inflacja i ograniczenia cenowe w komunikacyjnych ubezpieczeniach odpowiedzialności cywilnej mogą zepchnąć niektórych ubezpieczycieli poniżej wymaganego poziomu wypłacalności, zmuszając ich do podniesienia kapitału albo sprzedaży udziałów silniejszym konkurentom. Turecki wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych (CPI – wskaźnik inflacji) wzrósł w maju 2022 r. do ponad 70% i Fitch przewiduje, że pozostanie bardzo wysoki (60% na koniec 2022 r. i 55% na koniec 2023 r.).

Utrzymywanie się inflacji na tak wysokim poziomie będzie miało istotne negatywne konsekwencje dla ubezpieczycieli, windując koszty likwidacji szkód i potencjalnie prowadząc do wyczerpania się rezerw na produkty długoterminowe. Uszczupli również przychód rozporządzalny konsumentów, osłabiając ich zdolność do zakupu ubezpieczeń.

Fitch ostrzega, że ubezpieczyciele nie będą w stanie podnieść cen na tyle, żeby pokryć rosnące koszty likwidacji szkód, są bowiem ograniczeni konkurencją i w przypadku OC komunikacyjnego regulacjami cenowymi. OC komunikacyjne jest największą linią sektora non-life pod względem składki przypisanej netto. W ostatnich latach to ta linia ciągnęła wynik finansowy działalności ubezpieczeniowej sektora. Odgórne ograniczenia cenowe odbierają ubezpieczycielom możliwość wyceny odpowiednio do ryzyka, jakie przyjmują, zmuszając ich do zawierania polis OC komunikacyjnego ze stratą. Wysoka inflacja zaogni jeszcze bardziej ten problem.

(AC, źródło: Fitch Ratings)

PBUK: Nowy skład Rady Biura

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

27 czerwca odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Podczas obrad WZ podjęło m.in. decyzję o wyborze nowego składu Rady PBUK.

Walne Zgromadzenie rozpatrzyło sprawozdanie finansowe i sprawozdanie z działalności PBUK w 2021 roku. Jednogłośnie podjęło też uchwały w sprawie udzielenia absolutorium zarządowi oraz Radzie Biura.

W związku z upływem kadencji tej ostatniej WZ dokonało wyboru nowego składu Rady. Decyzją Zgromadzenia jej członkami w nowej kadencji zostali: Ireneusz Arczewski, wiceprezes zarządu Compensy, Ernest Bejda, członek zarządu PZU SA, Jerzy Lenard, wiceprezes zarządu TUW „TUW”, oraz Jarosław Niemirowski, wiceprezes zarządu TUiR Warta.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Udziałowcy PZU SA dzielą zysk spółki

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Dziś odbędzie się Zwyczajne Walne Zgromadzenie PZU SA. Wśród głównych punktów obrad akcjonariuszy będzie podjęcie uchwał w sprawie podziału zysku oraz zmian kadrowych w składzie rady nadzorczej.

We wniosku do ZWZ popartym przez radę nadzorczą zarząd ubezpieczyciela zarekomendował sposób podziału zysku netto PZU SA za lata 2021 i 2020. Jest to ok. 2,98 mld zł, z czego 2,03 mld zł to zysk za rok 2021, natomiast 949,87 mln zł pochodzi z kapitału zapasowego utworzonego z zysku netto za rok 2020. Środki miałyby być rozdysponowane w następujący sposób:

  • Nieco ponad 1675 mln zł, tj. 1,94 zł na akcję, miałoby trafić na wypłatę dywidendy.
  • 6,98 mln zł zasiliłoby Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych.
  • Około 1,3 mld zł zostałoby przeznaczone na kapitał zapasowy.

Rekomendacja zarządu przewiduje, że dniem dywidendy byłby 29 września, a data wypłaty przypadałaby na 20 października. Proponowany podział zysku jest zgodny z polityką kapitałową i dywidendową Grupy PZU na lata 2021–2024 oraz uwzględnia zalecenia zawarte w stanowisku KNF w sprawie polityki dywidendowej w 2022 r. z dnia 9 grudnia 2021 r.

Oprócz standardowych decyzji dotyczących rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdań zgromadzenie zajmie się również kwestią udzielenia absolutorium, odwołania jednego z członków rady nadzorczej ubezpieczyciela oraz powołania jego następcy. W związku z dokonaniem przez zgromadzenie zmian w składzie RN udziałowcy mają też przyjąć uchwałę o stwierdzeniu odpowiedzialności zbiorowej organu.

Ponadto ZWZ ma rozpatrzyć sprawozdania zarządu o wydatkach reprezentacyjnych, a także wydatkach na usługi prawne, usługi marketingowe, usługi w zakresie public relations i komunikacji społecznej oraz usługi doradztwa związanego z zarządzaniem za 2021 rok.

(AM)

Będą zmiany w radzie nadzorczej Polski Gaz TUW

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Polski Gaz TUW zwołało na 13 lipca Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie towarzystwa. Jego przedmiotem będzie szereg kwestii związanych z radą nadzorczą ubezpieczyciela.

Podczas obrad NWZ ma podjąć uchwały w sprawie dokonania pierwotnej oceny odpowiedniości kandydata na członka RN, zbiorowej oceny odpowiedniości rady oraz oceny odpowiedniości kandydata na członka Komitetu Audytu, a także zbiorowej oceny odpowiedniości KA zgodnie z „Zasadami oceny odpowiedniości kandydatów na członków oraz członków zarządu i rady nadzorczej Polski Gaz Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych”.

Ponadto Zgromadzenie podejmie uchwałę w sprawie dokonania zmian w składzie rady nadzorczej Polski Gaz TUW.

(AM, źródło: Polski Gaz TUW)

Olimpiada dla wszystkich agentów w Polsce

0
Źródło zdjęcia: Unilink

Agenci ubezpieczeniowi są siłą napędową branży ubezpieczeniowej. W gąszczu ofert i zawiłości prawnych podają rękę klientowi i pomagają znaleźć rozwiązania najlepiej dopasowane do jego potrzeb. Olimpiada Wiedzy Ubezpieczeniowej jest jedyną tego typu inicjatywą w Polsce, promującą profesjonalne doradztwo ubezpieczeniowe, szerzenie wiedzy i nagradzającą „najlepszych z najlepszych”.

Do rywalizacji w Olimpiadzie Wiedzy Ubezpieczeniowej mogą przystąpić wszyscy chętni multiagenci (osoby fizyczne) i OFWCA. Pomysłodawcą i organizatorem Olimpiady jest Unilink SA – największa multiagencja w Polsce, która stawia na jakość i profesjonalizację doradztwa ubezpieczeniowego.

Poszukiwany, poszukiwana! Do zgarnięcia tytuł Najlepszy Agent 2022 i cenne nagrody!

Wszystkich agentów ubezpieczeniowych, którzy chcą sprawdzić swoją wiedzę branżową i zawalczyć o cenne nagrody, zapraszamy do udziału w drugiej edycji Olimpiady. Rywalizacja w formule teleturnieju to świetna zabawa i sposób na sprawdzenie swojej wiedzy – przekonuje Aleksandra Friedel, członkini zarządu Unilink.

Na zwycięzców czekają cenne nagrody. Najlepszy Agent roku 2022 otrzyma czek o wartości 10 tys. zł, auto BMW X1 do użytkowania przez rok oraz promocję w mediach ubezpieczeniowych. Udział w Olimpiadzie to także niezwykła okazja do branżowego networkingu –zachęca Aleksandra Friedel.

Pierwszym etapem Olimpiady jest test wiedzy, który zostanie przeprowadzony w formule online 21 września. 100 najlepszych uczestników zakwalifikuje się do II etapu.

W dniach 11–13 października w formie turnieju online agenci sprawdzą swoją wiedzę w zakresie regulacji prawnych, dotyczącą prowadzenia działalności ubezpieczeniowej oraz oferty produktowej największych ubezpieczycieli.

Do kolejnego etapu – finału Olimpiady, który odbędzie się 21 października, przejdzie dziesięciu uczestników z najlepszym wynikiem. Rywalizacja finałowa odbędzie się na żywo w warszawskim studio i będzie można ją śledzić w czasie rzeczywistym, dzięki transmisji online. Wielki Finał zakończy uroczysta kolacja z udziałem finalistów oraz przedstawicieli towarzystw ubezpieczeniowych, którzy są patronami Olimpiady.

Doradcy ubezpieczeniowi mogą zgłaszać się do rywalizacji, wypełniając formularz na stronie: www.olimpiada-ubezpieczeniowa.pl.

Warto niezwłocznie zgłosić się do udziału w Olimpiadzie, ponieważ w przypadku osiągnięcia takiego samego wyniku przez kilku uczestników w I etapie rywalizacji o przejściu do II etapu zadecyduje najkrótszy czas ukończenia testu, a w dalszej kolejności data rejestracji udziału w Olimpiadzie.

Partnerstwo i współpraca – to wszystkim się opłaca!

Unilink we współpracy z największymi towarzystwami ubezpieczeniowymi chce nagrodzić najlepszych agentów, doceniając ich profesjonalizm i wiedzę ekspercką. Do tej pory partnerstwo w projekcie zadeklarowały towarzystwa ubezpieczeniowe: ERGO Hestia (Złoty Partner), LINK4 (Złoty Partner), Warta (Złoty Partner), Uniqa (Srebrny Partner), Vienna Insurance Group Wiener, Compensa, InterRisk (Srebrny Partner), Signal Iduna (Srebrny Partner), Generali (Brązowy Partner), TUW Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych (Brązowy Partner) oraz LUX MED Ubezpieczenia (Brązowy Partner).

Jesteśmy dumni, że po raz kolejny zostaliśmy Partnerem Olimpiady Wiedzy Ubezpieczeniowej dla Agentów. Chętnie wspieramy inicjatywy szerzące wiedzę oraz stawiające na jakość i profesjonalizm. Olimpiada to wyjątkowe wydarzenie łączące merytorykę i dobrą zabawę – mówi Katarzyna Wojdyła, członkini zarządu LINK4, Złotego Partnera Olimpiady. – Jestem pod ogromnym wrażeniem wiedzy, jaką wykazali się uczestnicy poprzedniej edycji. To potwierdzenie, że osoby chcące ubezpieczyć samochód, dom czy wykupić polisę na życie są w dobrych rękach. Z niecierpliwością czekam na tegoroczną rywalizację.

W dobie wszechobecnej digitalizacji, automatyzacji procesów biznesowych i nowoczesnych technologii – tak przecież potrzebnych – nie wyobrażamy sobie rynku ubezpieczeniowego bez profesjonalnej działalności agentów – przekonuje Justyna Wajs, członkini zarządu ERGO Hestia, Złotego Partnera wydarzenia. – Możliwość wsparcia Olimpiady Wiedzy Ubezpieczeniowej to wyraz naszego uznania dla fachowej wiedzy doradców. Ich codzienna praca zapewnia klientom najwyższą jakość usług, która jest filarem działania naszych organizacji. W końcu to doradca, człowiek wsparty nowoczesną technologią, ale przede wszystkim wyposażony w specjalistyczną wiedzę ostatecznie odpowiada na potrzeby klienta, dostarczając mu poczucie bezpieczeństwa. To wiedza doradców wypełnia treścią słowa o humanistycznym wymiarze ubezpieczeń, które chronią w trudnych momentach.

Wysoka jakość obsługi klienta oparta na profesjonalizmie, wiedzy i empatii ma kluczowe znaczenie w budowaniu wizerunku branży ubezpieczeniowej. Tylko w taki sposób można pozyskać zaufanie klientów do ubezpieczeń i osiągnąć ich satysfakcję z dobrze dobranej ochrony. Taką filozofią kierujemy się na co dzień w naszej firmie i takie podejście szeroko promujemy wśród pośredników –zapewnia Krzysztof Stanisławski, dyrektor Sieci Sprzedaży w Warcie.– Olimpiada Wiedzy Ubezpieczeniowej doskonale wpisuje się w podnoszenie standardów na rynku, dlatego z przyjemnością zaangażowaliśmy się w tę inicjatywę.

Patronem medialnym Olimpiady jest „Gazeta Ubezpieczeniowa” oraz „Miesięcznik Ubezpieczeniowy”.

Po więcej szczegółów zapraszamy na stronę www.olimpiada-ubezpieczeniowa.pl oraz fanpage Olimpiady Wiedzy Ubezpieczeniowej na Facebooku, na którym odbędzie się wiele konkursów towarzyszących z nagrodami od partnerów wydarzenia.

Inteligentny wymiar ubezpieczeń w Spectrum

0
Artur Zajdel

W Domu Ubezpieczeniowym Spectrum stawiamy na profesjonalizm oraz innowację, dlatego koncentrujemy nasze działania na rozwoju technologicznym. Tworzymy rozwiązania, które kompleksowo wspierają codzienną pracę doradcy ubezpieczeniowego i zapewniają najwyższy standard obsługi.

Szybko, wygodnie, dokładnie i rzetelnie – tak właśnie działają nasze narzędzia dla partnerów i klientów, my zaś nieustannie pracujemy nad nowościami!

Cyfrowe środowisko pracy – nowości w systemie All in #1

System All in #1 SADUS to nowoczesny kombajn dla multiagenta, który gromadzi wszystkie niezbędne funkcje w ramach jednego, intuicyjnego panelu. Umożliwia przede wszystkim kalkulację i wystawienie polisy z oferty ponad 20 towarzystw w obszarach: komunikacja, dom/mieszkanie, NNW, podróż, GAP, koszty leczenia cudzoziemców czy grupa otwarta.

Warto wyróżnić również moduł APK i RODO, który w zautomatyzowany sposób przypomina o dopełnieniu ustawowego obowiązku wobec klienta i cyfrowo archiwizuje dokumentację, która to potwierdza. Bardzo praktycznym rozwiązaniem jest centralna baza dokumentów ubezpieczeniowych. System umożliwia wysyłanie do klienta e-mailem lub przez SMS linków do odpowiednich dokumentów (np. OWU, Karta Produktu).

System All in #1 SADUS automatycznie generuje druki wypowiedzeń komunikacyjnych i rolnych. Co więcej, jeżeli klient zgłosi sytuację wymagającą modyfikacji w polisie, po zatwierdzeniu zmian w systemie zostaną one automatycznie zarejestrowane w portalu towarzystwa.

Do najnowszych funkcji systemu All in #1 należy moduł do wykonywania inspekcji pojazdów (AC i Auto Szyby), który dodatkowo daje możliwość wysyłki SMS z linkiem dla klienta (samodzielna inspekcja, np. w przypadku polisy zdalnej) – narzędzie krok po kroku instruuje, jakie zdjęcia pojazdu należy wykonać, po czym automatycznie przesyła zdjęcia z inspekcji do ubezpieczyciela.

Aplikacja ubezpieczeniowa SPECTRUM mobile

Niedawno miała miejsce premiera aplikacji ubezpieczeniowej SPECTRUM mobile, która zapewnia naszym klientom wygodny dostęp do portfela wszystkich swoich polis od różnych ubezpieczycieli. Znajdują się tam kluczowe informacje, np. o okresie ubezpieczenia czy płatnościach. Za pomocą aplikacji klient może też w łatwy sposób zgłosić modyfikację lub wypowiedzenie polisy.

Aplikacja upraszcza kontakt z doradcą, pomaga zlokalizować placówkę Spectrum w okolicy, a także zapewnia rzetelne informacje i wsparcie w razie szkody, które obejmuje m.in. instrukcje postępowania, sprawdzenie OC sprawcy czy wygenerowanie dwustronnego oświadczenia o zdarzeniu drogowym. Co istotne, większość tych funkcji jest dostępna dla każdego użytkownika aplikacji, bez względu na to, czy jest on klientem Spectrum.

Obserwujemy rosnące zainteresowanie naszą aplikacją ubezpieczeniową – z dnia na dzień coraz więcej osób pobiera SPECTRUM mobile i odkrywa fascynujący świat ubezpieczeń w swoim smartfonie. Cieszymy się, że możemy oddać tak praktyczne narzędzie w ręce naszych klientów.

Digitalizacja i profesjonalizacja na rynku ubezpieczeniowym to już nie tylko trend, ale fakt kształtujący codzienność osób działających w tej branży. Naszym priorytetem jest, aby nie tylko sprostać tym zmianom, ale wychodzić im naprzeciw z nowoczesnymi rozwiązaniami.

Artur Zajdel
prezes multiagencji Dom Ubezpieczeniowy Spectrum

18,200FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie