Jak rozpocząć z klientem rozmowę na temat ubezpieczeń na życie?
Na pytanie zadane w tytule należy odpowiedzieć przewrotnie: nie powinno się od tego tematu rozpoczynać rozmowy. Jeśli agent pracuje w klasyczny sposób, docierając do...
Od czego zależy motywacja sprzedawcy
Będąc w roli trenera, dość często otrzymuję telefony z prośbą o szkolenia motywacyjne. Padają wtedy określenia typu: zmotywuj mi moich ludzi; czuję, że są...
Jak skutecznie zepsuć sprzedaż za pomocą e-maila
Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, komu nigdy w życiu nie zdarzyło się stracić sprzedaży przez niewłaściwy e-mail. To często wygodna forma kontaktu (a w...
Zdążyć przed północą z polisami NNW dla dzieci
Przez lata mojej pracy zauważyłam, że są miesiące, w których klienci szczególnie interesują się jednym produktem. W grudniu są to ubezpieczenia rolne, w wakacje...
Autodestrukcja na rynku brokerskim?
Zostałem poproszony przez Aleksandrę Wysocką o napisanie artykułu do „Gazety Ubezpieczeniowej” wydawanej na Kongres Brokerów 2021. Nie jest to proste zadanie. Przecież nie można...
Ubezpieczycielu, automatyzuj z głową
2020 i 2021 to lata olbrzymich zmian w procesie sprzedaży ubezpieczeń – sprzedaż i obsługa online, szkolenia itd. – co się działo, wszyscy wiemy....
Trwa odwrót ubezpieczycieli od inwestycji węglowych
Odwrót ubezpieczycieli od inwestycji węglowych jest coraz bardziej zauważalny, wszak dziś nikt przy zdrowych zmysłach nie jest w stanie zakwestionować oczywistej prawdy, że spalanie...
Przemyślane ubezpieczenie dla dziecka
Wrzesień dla wielu rodziców oznacza wyprawkę dla dziecka i nowy rok szkolny. Niektórzy po podjęciu decyzji, do której placówki wysłać swoją pociechę, zastanawiają się,...
Poszło o gwarancję ubezpieczeniową
Mój klient życiowy – przedsiębiorca zajmujący się projektowaniem i wykonawstwem hal magazynowych – zwrócił się do mnie z następującym problemem: ubiega się o intratny...
Jak możesz poprawić swoją skuteczność sprzedażową
Na wielu szkoleniach i spotkaniach motywacyjnych można usłyszeć takie słowa: pamiętaj, że sprzedaż to statystyka; bądź aktywny i spotykaj jak najwięcej klientów; wyjdź do...