Blog - Strona 1068 z 1556 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1068

Regaty Ubezpieczeniowe: LINK4 Mistrzem Polski

0
Źródło zdjęcia: Comarch

Organizator regat, firma Sailing Event rozszerzyła Mistrzostwa o nowe kategorie. Po raz pierwszy Regaty Ubezpieczeniowe odbyły się w trzech kategoriach. Najważniejsza z nich to klasyfikacja Mistrzostw Polski Branży Ubezpieczeniowej, w której zaliczaliśmy wszystkie zespoły. Tutaj bezkonkurencyjna okazała się załoga LINK4 pod dowództwem pani prezes Agnieszki Wrońskiej, która wygrała 5 z 8 wyścigów, zdobywając tytuł Mistrza Polski.

Bardzo dobrze radziła sobie ekipa Europ Assistance / Credit Agricole z debiutującym w Regatach Grzegorzem Nowickim za sterem, która wywalczyła srebrny medal. Ekipę wspierał prezes Ryszard Grzelak w roli trymera.

Wielką niespodzianką regat okazała się przesympatyczna załoga z DCU pod dowództwem Małgorzaty Jakubowskiej-Gdyry, która zdobyła brązowy medal, żeglując jako jedyna z pierwszej trójki bez lidera/trenera na jachcie.

DCU zdobyło jednocześnie Mistrzostwo Polski w kategorii Agentów, tym bardziej należą się załodze wielka brawa.

Dalej w kategorii Agentów srebro powędrowało do załogi z Unilink – sternik Jan Młynarczyk, a brąz zdobyli Darek Migdal i Krzysztof Kica.

Mistrzostwa Polski w kategorii TU zwyciężył LINK4, przed Europ Assistance / Credit Agricole.

Na uwagę zasługuje fakt, że do zdobycia brązowego medalu dla TUZ przyczyniła się bardzo dobra współpraca zarządu – Piotra Zadrożnego jako trymera grota oraz Dawida Piaseckiego jako trymera żagli przednich. Jak widać, dobra współpraca liczy się wszędzie!

Puchar Prezesów

Jak co roku Puchar odbywa się na największych jachtach żaglowych na Mazurach Antila 33/ Tango 33. Tutaj emocji również nie brakowało. Blisko siebie żeglujące jachty i ciasne manewry na znakach podgrzewały rywalizację.

Dość pewnie Puchar Prezesów ponownie powędrował do załogi Partnera Strategicznego regat firmy Comarch, której kapitanem i sternikiem był Tomasz Jędroszkowiak.

II miejsce wywalczyła załoga TUZ, która również sterowała jachtem bez pomocy zawodowego skipera, wygrywając 2 z 8 wyścigów.

III miejsce przypadło Benefii, która się chyba najlepiej bawiła na wodzie. Liderem załogi był prezes Michał Gomowski w roli trymera żagli przednich.

IV miejsce przypadło w tym roku załodze LINK4, której przewodziła Katarzyna Wojdyła –członek zarządu.

Wymiana doświadczeń

Jak co roku, regaty potwierdzają słuszność i potrzebę takiej inicjatywy w branży. Swobodne rozmowy kuluarowe, wymiana doświadczeń i spostrzeżeń oraz integracja branży zarówno na wodzie, jak i na lądzie – od zawsze były główną ideą tego wydarzenia.

O doskonałe nastroje pierwszego wieczoru w klimacie szantowym zadbał Grzegorz Polakowski, który grał znane i mniej znane utwory szantowe oraz polskiego rocka.

Drugi dzień to tradycyjnie impreza dla osób ubranych na biało pt. Comarch White Jazz Party. Zabawa trwała do późnych godzin nocnych, a goście nie chcieli schodzić z parkietu.

Comarch Cup

Podczas regat odbyła się również szósta edycja konkursu na Najwszechstronniejszą Załogę, czyli Comarch Cup. W tym roku pod uwagę wzięto: wyścigi Mistrzostw i Pucharu Prezesów, wyścigi w przebraniach oraz Regaty Charytatywne.

Najwszechstronniejszą załogą okazał się zespół LINK4! Nie mają sobie równych, wygrywając tę konkurencję nieprzerwanie od 2017 r. Brawo, LINK4!

Podczas regat zaprezentowany został Punkt Diagnostyczny Comarch w formie wolno stojącego kiosku, umożliwiający samodzielne sprawdzenie podstawowych parametrów życiowych. Uczestnicy wykonywali pomiary ciśnienia tętniczego, temperatury ciała, saturacji, wagi, BMI oraz EKG. Otrzymane wyniki, wraz z referencjami i opisem medycznym były widoczne na ekranie monitora zaraz po skończeniu „wirtualnej wizyty”. Badanie wymagające weryfikacji przez ratowników medycznych, tj. EKG, docierało e-mailowo w formie pełnego podsumowania, wraz z dalszymi zaleceniami.

Badania cieszyły się dużym zainteresowaniem, a także zapoczątkowały rozmowy o szerszych możliwościach wykorzystania telemedycyny w sektorze ubezpieczeń.

Jeziorak Yacht Club

Warto wspomnieć również, że partnerem regat była nowa firma organizatora wydarzenia Karola Górskiego Jeziorak Yacht Club, która ufundowała voucher na Akademię Regatową, czyli szkolenie na wyjątkowych jachtach N’FUN 30 z genakerem.

Voucher otrzymała Małgorzata Jakubowska-Gdyra z DCU.

Regaty charytatywne

Sailing Event we współpracy z Fundacją Ocean Marzeń i jej prezesem Adamem Wiśniewskim już po raz kolejny zorganizowali pomoc dzieciom z domów dziecka poprzez rywalizację w Charytatywnych Regatach Ubezpieczeniowych pt. „Mile Dobra”. Ideą było zainspirowanie uczestników do zasilenia funduszu stypendiów żeglarskich wychowanków domów dziecka.

Wszystkie firmy biorące udział w regatach miały przypisane przez fundację konta, na które przez trzy tygodnie mogły dokonywać wpłat, odpowiednio przeliczając 1 zł = 1 mila. Akcja zawsze cieszy się dużym zainteresowaniem.

Najwięcej zebrała nieobecna (plany zawodowe wykluczyły ich z fizycznej obecności, ale nie z wirtualnej) Compensa – 9316 zł! Dziękujemy prezesowi Jarosławowi Szwajgierowi i Compensie – zawsze można na Was liczyć!

W tych regatach pobiliśmy wszelkie rekordy, zbierając 31 957 zł!!!

Widzimy się za rok

Tradycyjnie po ceremonii zakończenia regat Dariusz Migdal – pomysłodawca, dokonał zamknięcia regat i zaprosił na przyszły rok.

Bardzo cieszymy się, że mogliśmy po raz kolejny wziąć udział w Regatach jako Partner Strategiczny. To były dwa emocjonujące dni żeglarskiej rywalizacji oraz drużynowej współpracy w świetnej atmosferze. Gratulujemy Mistrzowi Polski – LINK4 oraz wszystkim pozostałym drużynom. Dziękujemy za wspaniały, wspólnie spędzony czas – powiedział Tomasz Jędroszkowiak, Business Unit Insurance Director w Comarch.

TUZ ubezpiecza uprawy z dopłatą

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

TUZ Ubezpieczenia rozpoczyna sprzedaż ubezpieczeń upraw rolnych z dopłatą do składki z budżetu państwa.

W ofercie TUZ jest ubezpieczenie upraw zbóż ozimych, takich jak pszenica ozima, pszenżyto ozime, jęczmień ozimy, żyto ozime, oraz ubezpieczenie upraw rzepaku ozimego. Zakład ubezpiecza od ryzyka gradu, wiosennych przymrozków i ujemnych skutków przezimowania.

Dodatkowo TUZ proponuje ubezpieczenie od pięciu ryzyk dodatkowych. Są nimi deszcz nawalny, huragan, piorun, lawina i osuwanie się ziemi. Możliwe jest także zawarcie ubezpieczenia od ognia (składka bez dotacji). Oferta jest dostępna u agentów TUZ.

Maksymalny poziom dopłaty do składki wynosi 65%. Po niedawnym podniesieniu dotacji z budżetu państwa o 500 mln zł łączna kwota przeznaczona w 2021 roku na ten cel wynosi 900 mln zł.

(AM, źródło: TUZ, gu.com.pl)

TUW PZUW: „Polisa na biznes” zainteresowała franczyzobiorców

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

– Już po tygodniu od ogłoszenia współpracy z Żabką zgłosiły się trzy kolejne sieci. To pokazuje, jak potrzebne jest stworzone przez nas rozwiązanie: pierwsze na rynku ubezpieczenie od ryzyka biznesowego dla franczyzobiorców – powiedział prezes TUW PZUW Wzajemnych Rafał Kiliński w wywiadzie dla miesięcznika „My Company”.

„Polisa na biznes” TUW PZUW chroni drobnych przedsiębiorców. – To rozwiązanie przeznaczone dla przedsiębiorców związanych z sieciami franczyzowymi. Pierwszym beneficjentem tego projektu są franczyzobiorcy sieci sklepów Żabka, z którą rozpoczęliśmy współpracę. Dla Żabki uszyliśmy je pod potrzeby tej sieci. Ale każda franczyza jest inna i dla każdej możemy stworzyć inny produkt. Na tym właśnie polega elastyczność ubezpieczeń wzajemnych i naszej oferty – wyjaśnił Rafał Kiliński.

Jak podkreśla, oferta natychmiast spotkała się z zainteresowaniem innych sieci. – Widać, że franczyzobiorcy potrzebują takiego rozwiązania. W Polsce jest 1300 franczyzodawców i około 80 tys. franczyzobiorców. Potencjał do rozwoju jest wielki – dodał.

W jego ocenie atutem „Polisy na biznes” jest jej składka. – W przypadku Żabki: od kilkudziesięciu złotych miesięcznie. To nie są koszty, które mogą powalić franczyzobiorcę, a polisa daje mu olbrzymią ochronę. Wszyscy na tym korzystają. Franczyzodawca chce mieć bezpieczną sieć, ale bezpośrednio chroniony jest interes franczyzobiorcy. Franczyzodawca ma zabezpieczone należności, a franczyzobiorca jest zabezpieczony przed windykacjami – powiedział prezes TUW PZUW.

Jego zdaniem korzystne rozwiązanie może zachęcać franczyzobiorców do przystępowania do sieci. – Okres pandemii, gdy wiele firm z sektora MSP stanęło nagle w obliczu problemów, nawet groźby bankructwa, pokazał, jak bardzo potrzebna jest ich ochrona. Mały przedsiębiorca nie ma dużych zapasów finansowych i w dodatku ryzykuje swoim majątkiem – opowiedział Rafał Kiliński.

Dla TUW PZUW, który dotąd koncentrował się na ubezpieczaniu dużych firm, a także szpitali i samorządów, propozycja dla drobnych przedsiębiorców to nowość. – Uznaliśmy, że potrzebne jest im rozwiązanie, które pozwoli zniwelować ryzyko biznesowe – wyjaśnił Rafał Kiliński.

(AM, źródło: TUW PZUW)

Signius umożliwia zakup podpisów kwalifikowanych dla innych podpisujących

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Dzięki nowej funkcji osoba zlecająca dokumenty do podpisu przez platformę Signius Professional może teraz zapłacić za podpisy kwalifikowane swoich podpisujących. Zlecający wybiera osobę, której kupuje dostęp do podpisów kwalifikowanych, a w kolejnym kroku wybiera pakiet np. pięciu podpisów. Nowa funkcja usprawnia wiele procesów w firmie.

– Szybsze podpisanie umów przekłada się np. na zwiększenie i przyspieszenie konwersji sprzedaży. Ale to nie wszystko. Możliwość opłacenia złożenia podpisu kwalifikowanego przez drugą stronę jest niezwykle przydatna, a czasem niezbędna, w przypadku zawierania umów z klientem lub nowym pracownikiem – mówi Jack Piekarski, CEO Signius.

Wybranie nowej opcji na platformie Signius Professional przez osobę zlecającą złożenie podpisu kwalifikowanego sprawi, że osoba zaproszona do podpisu nie poniesie żadnych kosztów. W pakiecie zawarte jest także potwierdzenie tożsamości podpisującego, które odbywa się poprzez wideoweryfikację. Ten krok jest podstawą do wydania certyfikatu, który umożliwia natychmiastowe złożenie podpisu kwalifikowanego.

Oprócz szybszego zawierania transakcji i umów, a także skrócenia procesu formalnego do minimum, rozwiązanie ogranicza konieczność druku i fizycznego wysyłania dokumentów oraz zapewnia dużą wygodę dla użytkowników. Nie trzeba też instalować żadnej aplikacji, a cała czynność podpisywania odbywa się w trakcie jednego procesu na jednej platformie – Signius Professional. 

Szybki rozwój skłonił firmę do wprowadzenia nowych wersji językowych oraz rozbudowy zespołu. W ostatnich tygodniach na platformie wprowadzono dwa nowe języki (rosyjski i ukraiński), w których można dokonać wideoweryfikacji. Tym samym tożsamość można potwierdzać już w pięciu językach. Z interfejsu samej platformy można korzystać w językach polskim, niemieckim i angielskim.

(AM, źródło: Signius)

SPBUiR zaprasza na szkolenie o interpretacji prawa cywilnego i ubezpieczeniowego

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

19 października odbędzie się szkolenie online „Zasady interpretacji przepisów prawa cywilnego i ubezpieczeniowego dla brokerów (oparte na przykładach)”. Wydarzenie organizowane przez Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych poprowadzi prof. dr hab. Marcin Orlicki.

Podczas szkolenia omówione zostaną następujące kwestie:

  1. Potrzeba interpretacji przepisów prawa.
  2. Kompetencja do dokonywania interpretacji przepisów: broker, ubezpieczyciel, sąd, KNF?
  3. Pisma KNF – kwestia mocy wiążącej zawartych w nim interpretacji prawa ubezpieczeniowego.
  4. Przepis prawny a norma prawna.
  5. Przepisy „jasne” językowo – potrzeba ich interpretacji.
  6. Przepisy, których znaczenie wzbudza wątpliwości.
  7. Zasady wykładni językowej.
  8. Zasady wykładni systemowej.
  9. Zasady wykładni funkcjonalnej.
  10. Sposoby dokonywania przepisów, które pozostają w sprzeczności względem siebie.
  11. Rozróżnienie na prawo ubezpieczeniowe prywatne a prawo ubezpieczeniowe publiczne i skutki tego rozróżnienia w odniesieniu do zasad interpretacji przepisów.
  12. Prawo polskie a prawo obce.
  13. Prawo polskie a prawo Unii Europejskiej.

Rozpoczęcie szkolenia jest zaplanowane na godz. 11.00, a jego zakończenie na 15.00.

Link do rejestracji:

Po zakończeniu szkolenia dostępny będzie test sprawdzający przyswojoną wiedzę. Link do testu znajduje się pod oknem wideo, ale aktywny będzie dopiero po zakończeniu szkolenia. Test będzie dostępny w ciągu godziny po zakończeniu szkolenia i składa się z 5 losowo wybranych pytań z opcją zaznaczenia „tak” lub „nie”. Test zaliczają 3 poprawne odpowiedzi (60%). Czas wypełniania testu – do 30 minut.

Certyfikaty zaświadczające o ukończeniu szkolenia zostaną przekazane uczestnikom drogą elektroniczną – będą dostępne po zalogowaniu się na stronę szkolenia. Informacja o możliwości pobrania certyfikatu zostanie podana na stronie polbrokers.pl.

Szkolenie jest skierowane do pośredników ubezpieczeniowych, w szczególności brokerów ubezpieczeniowych, kandydatów na pośredników ubezpieczeniowych oraz osób pracujących w instytucjach rynku ubezpieczeniowego i instytucjach okołorynkowych.

(AM, źródło: SPBUiR)

Indywidualizacja polis argumentem za otwartą bankowością

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Dla ponad jednej trzeciej uczestników badania „Otwarta bankowość w Polsce w 2021 roku” usługi oparte na otwartej bankowości, tworzone przez firmy i instytucje niebędące bankami, mają spory potencjał. Za przydatną opcję, na wprowadzenie której pozwoliła dyrektywa PSD2, ankietowani uważają m.in. możliwość otrzymania indywidualnie dopasowanej oferty ubezpieczeniowej.

Z badania dla Easy Check i Krajowego Rejestru Długów wynika, że 35,5% respondentów zdaje sobie sprawę z funkcjonowania dyrektywy PSD2, która dotyczy otwartej bankowości i umożliwia bezpieczne udostępnianie danych ze swojego rachunku bankowego innym podmiotom. Najlepszą wiedzę na ten temat mają osoby w wieku 25–34 lata (47% z nich deklaruje, że wie o tych regulacjach) oraz między 35. a 44. rokiem życia (40%). Zapytani o to, jakie dokładnie dane mogą być udostępniane na podstawie prawa dotyczącego otwartej bankowości, ankietowani nie zawsze potrafili jednak poprawnie odpowiedzieć.

Wśród potencjalnych korzyści, jakie mogą przynieść rozwiązania oparte na otwartej bankowości, 53,5% badanych wskazało na możliwość otrzymania indywidualnie dopasowanej oferty ubezpieczeniowej.

– Dzięki udostępnionym i odpowiednio uporządkowanym danym usługodawcy mogą dokonać rzetelnej oceny sytuacji finansowej swojego kontrahenta. W ten sposób mogą nie tylko dopasować ofertę do jego możliwości, ale przede wszystkim lepiej ocenić ryzyko i zadbać o swoje bezpieczeństwo finansowe. Przykładowo, firma ubezpieczeniowa, która otrzymuje informację o historii transakcji rachunku bankowego, może się dowiedzieć, kiedy i w jakiej wysokości klient płaci składki i na podstawie tego przygotować indywidualnie dopasowaną ofertę uwzględniającą również jego wydatki na dzieci lub zabezpieczenie planowanej podróży. Korzysta na tym również jej kontrahent, który otrzymuje lepszą niż standardowa ofertę dopasowaną do swoich potrzeb i możliwości. Takie możliwości doceniła ponad połowa naszych ankietowanych – mówi Zbigniew Hordecki, prezes zarządu Easy Check.

O badaniu:

Ogólnopolskie badanie „Otwarta bankowość w Polsce w 2021 roku” zostało przeprowadzone przez IMAS International na zlecenie spółki Easy Check i Krajowego Rejestru Długów w czerwcu 2021 r. na reprezentatywnej grupie 709 osób.

(AM, źródło: prnews.pl)

Niemcy: Insurtech uzbierał na samodzielność

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Getsafe, cyfrowy MGA z siedzibą w Niemczech, pozyskał kolejne 63 mln dol. finansowania, które planuje wykorzystać na uzyskanie własnej licencji ubezpieczeniowej do końca 2021 r. i przyspieszenie ekspansji w Europie. W tej rundzie finansowania insurtechu wzięło udział kilku nowych inwestorów, w tym Abacon Capital, oraz inwestorzy dotychczasowi – Earlybird, Commerz Ventures i Swiss Re.

Środowisko inwestycyjne sklasyfikowało tę rundę jako rozszerzenie rundy serii B przynoszącej w sumie 93 mln dol.

– Pełna samodzielność da nam konieczną swobodę wyboru niekonwencjonalnych dróg i realizowania innowacji szybciej niż kiedyś – powiedział Christian Wiens, dyrektor generalny i współzałożyciel Getsafe.

Insurtech zaczął oferować ubezpieczenia dla najemców w Niemczech pod koniec 2017 r. W 2020 r. wszedł z tym produktem do Wielkiej Brytanii. Pod koniec 2020 r. firma wprowadziła ubezpieczenie komunikacyjne. Obsługuje 250 tys. klientów w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Getsafe koncentruje się na digitalizacji całego procesu ubezpieczeniowego i jego dostępności przez aplikację w smartfonie, przez którą klienci mogą kupować polisy, zarządzać nimi i adaptować je. Mogą też na bieżąco zgłaszać szkody. Infrastruktura Getsafe jest nastawiona na wielość linii produktowych, języków i rynków – pozwala to na stosunkowo szybką ekspansję rynkową.

(AC, źródło: Carrier Management)

Kwestie ubezpieczeniowe jednym z głównych elementów Polskiego Ładu dla rolników

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

9 października  w Przysusze odbyła się prezentacja Polskiego Ładu dla polskiej wsi z udziałem premiera Mateusza Morawieckiego, wicepremiera Jarosława Kaczyńskiego, ministra rolnictwa i rozwoju wsi Grzegorza Pudy oraz komisarza UE ds. rolnictwa Janusza Wojciechowskiego. Jedną z siedmiu kluczowych zmian, jakie niesie ze sobą program jest nowy system ubezpieczeń upraw dla rolników, obejmujący m.in. utworzenie nowego ubezpieczyciela rolniczego.

Utworzenie Funduszu Ubezpieczeń Rolniczych zapowiedział Jarosław Kaczyński, który dodał, że w budżecie zagwarantowane zostały na ten cel 3 mld złotych. Z kolei Mateusz Morawiecki zapewnił, że każdy rolnik, który będzie się chciał ubezpieczyć, dostanie dopłatę od państwa w maksymalnej możliwej wysokości, na jaką pozwala prawo unijne.

Drugim elementem programu zmian ma być „powstanie nowego ubezpieczyciela rolniczego”.

– Chcemy, aby te pieniądze, które dopłacamy, środki, które również z budżetu a trafiają do dopłat, do ubezpieczeń rolniczych były lepiej wykorzystywane – powiedział minister Grzegorz Puda. Nowy, rolniczy zakład ubezpieczeń ma rozpocząć działalność już w przyszłym roku.

Minister zadeklarował również podwyższenie kwoty dotacji z budżetu na dopłaty do składek w ubezpieczenia upraw rolnych.

– W tym roku to było pierwotnie 400 mln zł, później 900 mln, a na przyszły rok zaplanowaliśmy 1,4 mld zł samych dopłat do ubezpieczeń dla rolników – powiedział Grzegorz Puda.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

KNF sprawdza praktyki ubezpieczycieli w zakresie kosztorysów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Komisja Nadzoru Finansowego wdrożyła czynności kontrolne dotyczące rozliczeń kosztorysowych u pięciu ubezpieczycieli. Część z nich otrzymała zalecenie zaprzestania praktyk naruszających interesy poszkodowanych. Efekty kontroli zostaną uwzględnione w nowych wytycznych dotyczących likwidacji szkód komunikacyjnych – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.

Jacek Barszczewski, rzecznik KNF, ujawnił „DGP”, że czynności nadzorcze skupiają się przede wszystkim na ustaleniu realności stosowanych stawek za roboczogodzinę, czyli czy na rynku lokalnym występują warsztaty naprawcze, które podejmą się naprawy pojazdu za kwotę wskazaną w kosztorysie. Ustalenia Komisji zmusiły ją do wydania kilku zakładom zaleceń zaniechania naruszania interesów poszkodowanych. Rzecznik podkreślił, że ich wykonanie jest monitorowane i analizowane przez nadzór. Kontrole nie dotyczyły PZU, który wskutek wdrażanej od lipca nowej polityki dotyczącej napraw w zakładach spoza sieci preferowanej, zainicjował cały konflikt. Uniknęła ich także Ergo Hestia, natomiast pod lupę KNF trafiła Warta.

Dawid Korszeń, rzecznik Warty nie chciał komentować sprawy, wskazując, że choć kontrola odbyła się, to całość działań wokół tego tematu nie została jeszcze prawomocnie zakończona.

Adam Rafalski, dyrektor wydziału edukacji i komunikacji w Biurze Rzecznika Finansowego wskazuje, że z odpowiedzi PZU na pismo RzF z sierpnia tego roku wynika, że poszkodowany ma możliwość dokonania wyboru optymalnego z jego punktu widzenia oraz uzyskania adekwatnego do poniesionej szkody odszkodowania. Poszkodowanemu oferowane są trzy warianty wyrównania szkody powstałej w wyniku wypadku, a każdy przypadek będzie podlegał indywidualnej ocenie. Jacek Barszczewski zaznacza, że w pracach nad nowymi wytycznymi dotyczącymi likwidacji szkód komunikacyjnych zostaną uwzględnione dostrzeżone nieprawidłowości w procesie likwidacji szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych.

Więcej:

 „Dziennik Gazeta Prawna” z 11 października, Łukasz Wilkowicz „Kosztorys naprawy auta do kontroli” i „Problemu nie ma, ale są kontrole”:

https://edgp.gazetaprawna.pl/e-wydanie/58143…

https://edgp.gazetaprawna.pl/e-wydanie/58143,11…

(AM, źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”)

KNF zatwierdziła powołanie Katarzyny Laurenzy na prezesa Aviva TUO

0
Katarzyna Laurenza

Nieco ponad pięć miesięcy – tyle czasu Katarzyna Laurenza oczekiwała na zatwierdzenie przez Komisję Nadzoru Finansowego swojej nominacji na stanowisko prezesa zarządu majątkowej spółki Avivy w Polsce. Powołanie Katarzyny Laurenza ogłoszono 5 maja tego roku. KNF wyraziła na nie jednogłośna zgodę na posiedzeniu 8 października.

Katarzyna Laurenza dołączyła do Aviva TUO w kwietniu 2020 roku, wchodząc do zarządu ubezpieczyciela. Od tego czasu odpowiada za ubezpieczenia majątkowe. Od 1992 roku jest związana z polskim rynkiem ubezpieczeniowym jako ekspert w zakresie ubezpieczeń majątkowych, zarządzania produktem, underwritingu oraz reasekuracji. W trakcie swojej kariery zawodowej zajmowała szereg kluczowych stanowisk w polskich i międzynarodowych firmach ubezpieczeniowych oraz brokerskich (m.in. w Generali, Zurich, Aon). W latach 2005–2017 była związana z Grupą PZU, gdzie jako dyrektor Biura Zarządzania Produktami odpowiadała za zarządzanie segmentem klientów indywidualnych i MSP, nadzorując w szczególności obszary produktu i underwritingu. Jest absolwentką Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego oraz IESE Business School w Barcelonie.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

18,537FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie