Blog - Strona 1371 z 1482 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1371

Willis: Na razie wzrost, ale co dalej – trudno przewidzieć

0

W sytuacji niepewności spowodowanej pandemią Willis Towers Watson wycofuje się z wcześniej przyjętego celu na 2020 r. Broker zapowiedział, że podda założenia ponownej ocenie, kiedy już będzie dysponować konkretną wiedzą na temat rozmiaru, czasu trwania i zasięgu geograficznego pandemii.

„Obecnie nie możemy przewidzieć, jak długo potrwa ta sytuacja. Koncentrujemy się na utrzymaniu silnego bilansu, płynności i elastyczności finansowej” – podano w raporcie o wynikach I kw. Przychód netto WTW wyniósł 305 mln dol. i był wyższy o 6% od 287 mln dol. uzyskanych w I kw. ub.r. Obroty w I kw. wzrosły o 7%, do 2,47 mld dol., w stosunku do 2,31 mld dol. w analogicznym okresie 2019 r.

(AC, źródło: Insurance Journal)

KNF przedstawiła osiągnięcia finansowe rynku ubezpieczeń w 2019 roku

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Jedna trzecia ubiegłorocznego przypisu składki z ubezpieczeń na życie została zebrana z umów grupowych. Z kolei w dziale II blisko dwie trzecie przychodów ze składek pochodziło z ubezpieczeń dla kierowców. Mimo znaczącego spadku sprzedaży komunikacyjnych polis OC, wynik techniczny w tym segmencie zbliżył się do kwoty miliarda złotych – wynika z „Raportu o stanie sektora ubezpieczeń po IV kwartałach 2019 roku”, opublikowanego przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF).

Według dokumentu zamieszczonego na stronie internetowej nadzoru, ubiegłoroczne przychody zakładów ubezpieczeń (ZU) wyniosły 83,12 mld zł. W ich strukturze dominowały: składka przypisana brutto (76,79% ogólnej wartości) i przychody z lokat (8,69%; wraz z niezrealizowanymi zyskami z lokat wyniosły prawie 13,3%). Ogółem przychody zakładów ubezpieczeń były o 3,55 mld zł (4,46%) wyższe od odnotowanych w poprzednim roku. Składka przypisana brutto krajowych zakładów w 2019 r. wyniosła 63,83 mld zł i była o 2,69% wyższa niż rok wcześniej.

Rośnie składka z umów grupowych

W dziale I nastąpił spadek składki o 2,01%, do 21,27 mld zł. ZU na życie zebrały 8,44 mld zł składek brutto z tytułu ubezpieczeń grupowych oraz 12,82 mld zł z umów indywidualnych.  W stosunku do 2018 r. składka z „grupówek” wzrosła o 0,13 mld zł, a z polis indywidualnych zmniejszyła się o 0,57 mld zł. Wzrost składki grupowej wykazało 12 zakładów i tyle samo odnotowało spadek przypisu z umów indywidualnych. Dziewięć spośród 25 ZU działu I (8 przed rokiem) posiadało ponad 50% udział składki z ubezpieczeń grupowych w całym portfelu.

Z danych zebranych przez KNF wynika również, że przypis z wpłat jednorazowych osiągnął w 2019 r. poziom 4,53 mld zł (-0,72 mld zł r/r). Natomiast składka płacona okresowo zwiększyła się o 0,29 mld zł, do 16,73 mld zł. Spadek składki opłacanej jednorazowo rok do roku wykazało 14 zakładów. Jedynie 6 ZU działu I posiadało przekraczający 50% udział składek jednorazowych w całym portfelu ubezpieczeń (wynik identyczny jak przed rokiem).

Ponad ćwierć miliarda mniej z OC

Z kolei towarzystwa majątkowe zebrały 42,56 mld zł – o 5,21% (2,11 mld zł) więcej niż na koniec 2018 r. Wzrost przypisu z działalności bezpośredniej odnotowano w 15 grupach ubezpieczeń. Największy – o 0,37 mld zł (4,41%), do 8,67 mld zł w ubezpieczeniach grupy 3 (AC). W porównaniu z poprzednim rokiem trzy grupy zanotowały spadek składki. Największy z nich – 0,26 mld zł, czyli 1,69%, do 14,92 mld zł – miał miejsce w gr. 10 (OC komunikacyjne).

W ramach reasekuracji czynnej wysokość składki przypisanej brutto wyniosła 2,89 mld zł i była wyższa o 0,58 mld zł (25,16%) niż rok wcześniej.

W strukturze ubezpieczeń osobowych i majątkowych bezpośrednich na koniec 2019 roku dominowała „komunikacja” (grupa 3 i 10), stanowiąca łącznie 59,47% składki przypisanej brutto działu II z działalności bezpośredniej, przy czym udział gr. 10 wyniósł 37,62%, natomiast gr. 3 – 21,85%. Udział ubezpieczeń komunikacyjnych zmniejszył się o 2,09 pkt proc. w porównaniu do poprzedniego roku.

Trzymiliardowy wzrost kosztów

Łączne koszty ZU wyniosły 75,9 mld zł – o 2,89 mld zł (3,96%) więcej niż w 2018 r. W ich strukturze dominowały odszkodowania i świadczenia wypłacone brutto (53,84% ogólnej wartości) oraz łączne koszty akwizycji i koszty administracyjne (22,5%). W 2019 r. wypłacono w ujęciu brutto 40,87 mld zł odszkodowań i świadczeń wraz z kosztami likwidacji szkód i windykacji regresów. Wartość ta zmniejszyła się r/r o 0,81 mld zł (1,95%). Autorzy raportu tłumaczą tę obniżkę efektem spadku wypłaconych odszkodowań i świadczeń z ubezpieczeń na życie.

Coraz bliżej 1 mld zł zysku technicznego w OC

Wynik techniczny ZU wyniósł 6,18 mld zł, co oznacza wzrost o 2,71% r/r. Na lepszą rentowność techniczną całego sektora wpłynął wzrost w dziale I (3,25 mld zł,+5,4% r/r), gdyż dział II odnotował spadek o 0,1%, do poziomu 2,93 mld zł.

W sektorze majątkowym największe pogorszenie wyniku technicznego odnotowano w grupie 3 (-42,19% r/r, do 0,46 mld zł) oraz w grupie 8 (-69,38%, do 0,1 mld zł). Autorzy raportu tłumaczą, że główną przyczyną gorszej rentowności w AC było zwiększenie szkodowości spowodowane wzrostem częstości szkód oraz średniej wypłaty w wyniku wzrostu cen części zamiennych i stawek za roboczogodzinę. Z kolei na spadek wyniku technicznego w ubezpieczeniach szkód spowodowanych żywiołami wpływ miał przede wszystkim wzrost szkodowości spowodowany zaistnieniem ponadnormatywnej liczby szkód powstałych w wyniku zjawisk atmosferycznych (m.in. porywisty wiatr, opady deszczu i gradu). Ponadto wystąpiły duże szkody rzeczowe spowodowane przez pożary.

Największy wzrost odnotowano natomiast w grupie 10 – z 0,44 mld zł do 0,9 mld zł (+102,9% r/r). Według KNF był to w głównej mierze efekt obniżenia szkodowości w związku z niższą częstością szkód. Ponadto w ub.r. nie nastąpiło doszacowanie rezerw dotyczących roszczeń o zadośćuczynienie za ból spowodowany stanem wegetatywnym osoby bliskiej poszkodowanej w wypadku, co wpłynęło na pogorszenie wyniku technicznego w roku poprzednim.

Zyski, aktywa, kapitał

Z kolei wynik finansowy netto sektora wyniósł 7,22 mld zł i wzrósł o 8% r/r. W dziale I zysk netto uplasował się na poziomie 2,58 mld zł (+5,72% r/r), natomiast w dziale II osiągnął wartość 4,64 mld zł (+9,31% r/r).

Na koniec 2019 r. wartość aktywów zakładów ubezpieczeń wyniosła 194,01 mld zł, z czego 93,85 mld zł stanowiły aktywa sektora życiowego, natomiast 100,16 mld zł – majątkowego. W minionym roku wzrost aktywów r/r odnotowano jedynie w zakładach non-life (+2,98%). Z kolei wartość rezerw techniczno-ubezpieczeniowych brutto dla celów rachunkowości zakładów ubezpieczeń wyniosła 149,19 mld zł (78,95 mld zł dział I, 70,24 mld zł dział II).

Na koniec 2019 roku zezwolenie na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej w Polsce posiadało 59 krajowych zakładów ubezpieczeń/reasekuracji – 26 zakładów ubezpieczeń działu I, 32 działu II oraz 1 zakład reasekuracji. Na krajowym rynku ubezpieczeń przeważa kapitał zagraniczny:  jako dominujący występuje w 17 ZU na życie I oraz w 20 ZU majątkowych.

AMnews@gu.home.pl

(źródło: KNF)

PR ubezpieczeń w czasie zarazy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zawirowania gospodarcze i społeczne wbrew pozorom mogą sprzyjać budowaniu efektywnego wizerunku. Marki ubezpieczeniowe mają szansę podkreślić te spośród swoich cech, które są generyczne dla branży: bezpieczeństwo, partnerstwo i misyjność. Stabilność, elastyczność i wrażliwość to atuty, na których towarzystwa ubezpieczeń powinny oprzeć swój wizerunek w czasie kryzysu.

Czas, w jakim się znajdujemy, należy zatem postrzegać jako wielką szansę dla osób, które tworzą wizerunek towarzystw ubezpieczeń. Szansę, której nie wolno przegapić.

Lepiej niż banki

W sytuacji głębokiego kryzysu, z którym mamy do czynienia, rolę stabilizatora systemu finansowego i szerzej – całej gospodarki, przejął na siebie rząd. Tarcze, ulgi, prolongaty i pożyczki stają się domeną komunikacyjną administracji, co widać także na poziomie samorządowym.

Są to bardzo korzystne, mocne konteksty wizerunkowe. Nic więc dziwnego, że politycy wszystkich szczebli chcą je zawłaszczać. Robią to zresztą skutecznie, zostawiając komercyjnym graczom niewielką przestrzeń, ograniczoną do prostych komunikatów produktowych.

Banki mogą pokazywać zatem głównie swoją zdolność do odraczania zobowiązań, co jest formą biznesowej wyrozumiałości, elastyczności. Niesie ona oczywistą wartość wizerunkową, ale czy w praktyce daje klientowi korzyści, trudno na razie wyrokować.

Jednak, co raz jeszcze podkreślę, banki zostały przez polityków zredukowane do roli zwykłych uczestników rynku usług finansowych. Nie są już pozycjonowane jako krwiobieg gospodarki, stają się po prostu graczem, jednym z wielu.

To szansa dla ubezpieczycieli.

Zazwyczaj schowani w kącie, milcząco przyglądają się działaniom swoich kolegów-bankierów, dysponujących zespołami ekonomistów, analityków i rzeczników prasowych.

Teraz ubezpieczyciele są w nieco odmiennej, zaryzykuję, że lepszej niż banki, sytuacji. Kluczem do jej zrozumienia jest wyświechtane i pozbawione, wydawać by się mogło, jakiejkolwiek wartości wizerunkowej słowo bezpieczeństwo.

Okazuje się, że w dobie zawirowań ta generyczna dla branży definicja nabiera szczególnego znaczenia. Ludzie zagubieni w labiryncie często sprzecznych, ale zawsze złych, wiadomości intuicyjnie poszukują oparcia w kimś, kto wie, co robić, i wiedzę tę opiera na doświadczeniu związanym z zarządzaniem ryzykiem.

Co to oznacza w praktyce działań komunikacyjnych towarzystw ubezpieczeń?

  • Konieczność podkreślania stabilności właścicielskiej, asocjacji z zagranicznym kapitałem.
  • Zdolność do umiejętnego podkreślania historii firmy, która „niejedno już przeżyła”.
  • Umiejętność podkreślenia zasobów intelektualnych, będących fundamentem towarzystwa (wzmocnienie wypowiedzi członków zarządu oraz kluczowych menedżerów).

Zawsze tam, gdzie ty

Obecny kryzys to jednocześnie czas, który daje szansę na ucieczkę od mniej lub bardziej niesprawiedliwego wizerunku naszej branży, jako archaicznej i nieelastycznej. Wymuszona koniecznością pracy zdalnej i ograniczeniami administracyjnymi obecność marek w internecie powoduje, że część z nich będzie mogła zakorzenić w umysłach konsumentów (i agentów) takie wartości, jak dopasowanie, elastyczność czy prostota. Nie używam celowo słowa innowacyjność, wydaje się bowiem, że w obliczu kryzysu, jaki zagwarantowała nam pandemia, konteksty innowacyjności będą przez jakiś czas należały do kategorii wspomnień z dobrych czasów. Takich startupowych fanaberii, nazywanych przez złośliwych „problemami pierwszego świata”.

Nie twierdzę, że innowacyjności na poziomie rozwiązań produktowych czy procesowych nie należy nadal poszukiwać. Wręcz przeciwnie. Nie będzie ona jednak w oczach konsumentów czynnikiem kluczowym wizerunkowo.

Decydujące będą wygoda, prostota i dopasowanie – to, co jest naturalnym środowiskiem e-commerce. Nie martwmy się, niestety dla dużej części rynku to wciąż wyróżniki z kategorii innowacyjności.

Co to oznacza w praktyce działań komunikacyjnych towarzystw ubezpieczeń?

  • Położenie większego nacisku na działania związane z content marketingiem oraz social mediami po to, żeby być tam, gdzie agent i klient, w jego smartfonie czy komputerze.
  • Konieczność budowania efektywnej komunikacji zdalnej, co jest zadaniem niebywale trudnym – spytajcie agentów, jaki procent komunikatów produkowanych dla nich czytają.
  • Umiejętność tworzenia treści w różnych formatach, czasem odstających od tego, co znaliśmy i lubiliśmy.

Więcej niż CSR

Ostatnim elementem, na który warto zwrócić uwagę, są działania, które zazwyczaj stanowią margines komunikacji przedsiębiorstw, czyli tzw. społeczna odpowiedzialność biznesu.

Kryzys może powiedzieć „sprawdzam” działaniom CSR na dwa sposoby: przytnie je do zera, w pogoni za oszczędnościami budżetowymi w działach marketingu, lub wręcz przeciwnie – uwiarygodni te z firm, które swoje deklaracje traktowały serio i teraz zaczną się jeszcze bardziej starać.

Wbrew pozorom, te „miękkie” aktywności mogą mieć kolosalne znaczenie w czasie zamieszania. Dają bowiem wiarę we wspólnotowość – obietnicę wykraczającą daleko poza zwyczajne przewagi marek. Są zaczynem do stworzenia społeczności, opierając się na emocjach. Są zatem podstawą do budowania marki tam, gdzie teraz przenosi się jej istotność – czyli w internecie.

Co to oznacza w praktyce działań komunikacyjnych towarzystw ubezpieczeń?

  • Konieczność podejmowania niełatwych decyzji o utrzymaniu wydatków na obszar CSR.
  • Udowadnianie, że nie są one wyłącznie wspomnieniem czasów prosperity, gdzie każda marka „musiała” angażować się społecznie.
  • Poszukiwanie nowych obszarów CSR, które będą skuteczniej odpowiadały na wyzwania będące efektem kryzysu.

Zachęcam do wykorzystania obecnej sytuacji. Tak jak w każdym kryzysie – wygrają ci, którzy będą mieli zdolność do odczytywania zmieniającej się jak w kalejdoskopie sytuacji. Ale równocześnie odwagę do testowania rozwiązań, które w czasach minionej prosperity wydawały się zupełnie niepotrzebne.

Wojciech Wężyk
partner zarządzający w Brandscope, firmie consultingowej specjalizującej się w komunikacji marek ubezpieczeniowych i finansowych

Microsoft zainwestuje miliard dolarów w transformację cyfrową Polski

0

Microsoft ogłosił kompleksowy plan inwestycyjny o wartości 1 miliarda dolarów, którego celem jest przyspieszenie innowacji i cyfrowej transformacji na rzecz rozwoju Polskiej Doliny Cyfrowej. Fundamentem tego wielopoziomowego planu jest otwarcie nowego regionu data center Microsoft w Polsce, w ramach globalnej infrastruktury chmury obliczeniowej, który ma zapewnić krajowemu ekosystemowi start-upów, przedsiębiorców, firm i instytucji publicznych dostęp do bezpiecznych usług chmury obliczeniowej klasy enterprise. Microsoft i Operator Chmury Krajowej podpisali strategiczne porozumienie, którego celem jest zapewnienie eksperckiej wiedzy z zakresu transformacji cyfrowej i szerokiego dostępu do rozwiązań chmurowych dla wszystkich branż i przedsiębiorstw w Polsce.

Ubezpieczenia mogą bezpiecznie wejść do chmury

Jest to ważna wiadomość również dla sektora polskich ubezpieczeń, który do tej pory ostrożnie podchodził do technologii chmurowej, pomimo oczywistych przewag konkurencyjnych, jakie dawała. Barierą była kwestia przechowywania i przetwarzania kluczowych danych poza terytorium Polski i Unii Europejskiej, co dla branż ściśle regulowanych jest raczej niewskazane. Chociaż Komisja Nadzoru Finansowego od początku roku dawała do zrozumienia, że nie widzi większych przeciwwskazań dla zastosowania chmury w ubezpieczeniach, to wciąż odstraszać mogły wyśrubowane normy bezpieczeństwa. Teraz, gdy chmurowe data center będzie się mieściło w Polsce, wiele problemów ubezpieczycieli będzie znacznie prostszych do rozwiązania.

Współpraca strategiczna pomiędzy Chmurą Krajową a Microsoft to przyspieszenie cyfryzacji polskiej gospodarki. Szczególnie jest to szansa dla małych i średnich firm, które dzisiaj w niewielkim stopniu korzystają z usług chmury obliczeniowej. Jest to dla nich możliwość zwiększenia ich konkurencyjności, szansa na łatwiejsze przyspieszenie wzrostu i rozwoju na nowych rynkach. Inwestycja Microsoft w Polsce to także szansa na duże przyspieszenie, kiedy Polska gospodarka będzie wychodziła z kryzysu związanego z koronawirusem – powiedział podczas zdalnej konferencji prasowej Paweł Borys, prezes Polskiego Funduszu Rozwoju.

Rozwój polskich firm i edukacja 150 tys. programistów

Plan jest kontynuacją prawie 30-letniej dobrej współpracy Microsoft z polskimi organizacjami i firmami różnej wielkości oraz siecią ponad 6000 lokalnych partnerów. Inicjatywa łącząca bogate doświadczenia w zakresie transformacji cyfrowej z dużym zaangażowaniem w podnoszenie kwalifikacji z zakresu chmury obliczeniowej będzie realizowana w ciągu najbliższych siedmiu lat. Jej celem jest umożliwienie lokalnym organizacjom przyspieszenia ich transformacji cyfrowej, zwiększania konkurencyjności i możliwości zatrudnienia na rynku.

Jest to bezprecedensowy moment. Co dla nas niezwykle ważne, wpisujący się w misję Microsoftu, czyli zwiększanie możliwości rozwoju każdego człowieka i każdej organizacji. Ze strategicznego partnerstwa z Chmurą Krajową wynikają trzy elementy. Pierwszy – już od dzisiaj rozpoczynamy programy podnoszenia kompetencji chmurowych dla ponad 150 tysięcy polskich programistów, developerów i informatyków. Drugi – już od dzisiaj rozpoczynamy programy transformacji cyfrowej dla polskich firm i przedsiębiorstw. Trzeci – od dzisiaj rozpoczynamy w Polsce budowę potężnych centrów przetwarzania danych – regionu chmury publicznej Microsoftu – podsumował Paweł Jakubik, dyrektor ds. Transformacji Cyfrowej w Chmurze.

Nagranie konferencji prasowej z 5 maja 2020 r.:

(AW, źródło: Microsoft)

Warta wdrożyła zdalną aplikację w ubezpieczeniach grupowych

0

eDeklaracja – taką nazwę nosi nowa aplikacja wdrożona w grupowych ubezpieczeniach na życie Warty. Rozwiązanie pozwala na przystąpienie pracownika do ubezpieczenia grupowego na życie bez wypełniania i przesyłania deklaracji w klasycznej wersji papierowej.

eDeklaracja umożliwia pracownikom przystąpienie do wybranego przez pracodawcę programu w ciągu kilka minut, np. z domu. Zainteresowany ubezpieczeniem może wypełnić elektroniczną deklarację przystąpienia w dowolnym momencie (aplikacja jest dostępna przez całą dobę). Dodatkowo osoby ubezpieczone lub uprawnione mają możliwość szybkiego zgłoszenia wniosku o wypłatę świadczenia poprzez formularz elektroniczny dostępny na stronie ubezpieczyciela

eDeklarację połączono z Aplikacją dla Zakładów Pracy (AZP), dzięki czemu pracodawca ma stały dostęp do informacji o nowych osobach przystępujących do umowy ubezpieczenia. Nowe rozwiązanie Warty zapewnia pełne bezpieczeństwo przekazywanych danych.

eDeklaracja to odpowiedź na potrzeby naszych klientów, którzy oczekują intuicyjnych rozwiązań ułatwiających dokonywanie formalności związanych z procesem zawarcia i obsługi umowy grupowej. Jest to bardzo ważne szczególnie w obecnej sytuacji, w której bezpośredni kontakt z pracownikami może być bardzo utrudniony lub wręcz niemożliwy. Chciałbym równocześnie przypomnieć, jak istotny jest obecnie zakres w ramach ubezpieczeń grupowych na życie oferowanych przez Wartę. Ponosimy m.in. odpowiedzialność za zdarzenia będące następstwem COVID-19, w tym np. pobyt w szpitalu, pobyt na OIOM czy śmierć osoby ubezpieczonej – mówi Sylwester Janiak, dyrektor zarządzający, Departamentem Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych Warty.

(AM, źródło: Warta)

Prokurator Generalny skarży wyrok ws. zwrotu pieniędzy z ubezpieczenia

0

Prokurator Generalny (PG) wystąpi ze skargą nadzwyczajną do Sądu Najwyższego (SN). Jej przedmiotem będzie wyrok warszawskiego Sądu Okręgowego ze stycznia 2017 r., w którym SO stwierdził, iż towarzystwo ubezpieczeń musi zwrócić klientowi tylko część kwoty przyznanej mu przez sąd I instancji – informuje „Rzeczpospolita”.

PG postanowił wystąpić ze skargą nadzwyczajną, gdyż jego zdaniem ubezpieczyciel powinien zwrócić klientowi większą kwotę pieniędzy, niż zasądził SO. Wpłaty powoda w ramach składek w umowie ubezpieczenia inwestycyjnego wyniosły bowiem 21 tys. zł, z czego po roku zostało 6,7 tys. zł. Klient wystąpił o zwrot 100% z odsetkami, a Sąd Rejonowy przyznał mu rację, uznając umowę ubezpieczenia za nieważną. Stwierdził bowiem, że ubezpieczony nie może tracić na skutek umowy zawierającej niedozwolone postanowienia, które są niezrozumiałe dla przeciętnego konsumenta. SO zmienił jednak wyrok na niekorzyść powoda.

Za:

„Rzeczpospolita” z 6 maja, Agata Łukaszewicz „Dostał mniej, niż wpłacił”:

https://archiwum.rp.pl/…

(AM, źródło: „Rzeczpospolita”)

OZZL chce ochrony przed koronawirusem dla wszystkich pracowników medycznych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zarząd Krajowy Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Lekarzy (OZZL) wystosował wniosek do premiera i ministerstwa zdrowia o sfinansowanie przez rząd lub inne organy władzy publicznej odpowiednich odszkodowań (na wzór ubezpieczenia na życie) wszystkim pracownikom ochrony zdrowia, którzy doznają trwałego uszczerbku na zdrowiu lub stracili życie wskutek zarażenia koronawirusem.

W swoim wystąpieniu OZZL przypomniał, że obecnie na odszkodowanie mogą liczyć jedynie ubezpieczeni przez Ministerstwo Zdrowia pracownicy szpitali jednoimiennych zakaźnych. „Tymczasem niebezpieczeństwo zakażenia wirusem SARS-Cov–2, wywołującym w/w chorobę dotyczy nie tylko pracowników tych jednoimiennych szpitali, ale wszystkich pracowników ochrony zdrowia, bo pacjenci z takim zakażeniem trafiają do wszystkich placówek” – podniósł związek.

W wystąpieniu przypomniano, że według niedawnych sugestii jednego z wiceministrów zdrowia (Janusza Cieszyńskiego – AM), odpowiednie ubezpieczenie dla pracowników szpitali niejednoimiennych powinny wykupić dyrekcje tych placówek ze swoich środków. „Wiemy jednak, że szpitale w Polsce funkcjonują od lat w stanie trwałego deficytu środków, co zmusza ich do oszczędności na wszystkim, tym bardziej na ubezpieczeniu swoich pracowników. Tymczasem koszty ewentualnych odszkodowań (…) będą dla budżetu państwa tak niewielkie, że niezauważalne (dużo niższe niż koszty ubezpieczenia wszystkich pracowników)” – pisze OZZL.

(AM, źródło: OZZL)

Link4 nie planuje zwolnień w związku z epidemią

0

W wywiadzie dla Forsal.pl Patrycja Kotecka, członek zarządu Link4, zapewniła, że jej firma dobrze radzi sobie z funkcjonowaniem w warunkach wymuszonych przez epidemię koronawirusa. Zadeklarowała też, że firma nie chce i nie planuje zwalniać pracowników.

Według Patrycji Koteckiej, mimo konieczności przejścia w Link4 na zdalny tryb pracy, jej efektywność nie zmalała, a w niektórych działach nawet wzrosła. Stwierdziła też, że zakład nie chce dokonywać redukcji zatrudnienia, a jego utrzymanie ułatwiają dobre wyniki finansowe. Przyznała, że w pierwszych tygodniach pandemii w firmie nastąpił pewien spadek sprzedaży produktów dobrowolnych, takich jak AC czy ubezpieczenie nieruchomości, ale wraz z normowaniem się sytuacji klienci powracają do dawnych praktyk. Zdradziła też, iż obecnie ubezpieczyciel jest w trakcie modyfikacji jednego z produktów, tak aby w razie poważnego zachorowania na koronawirusa można było uzyskać odszkodowanie. Zadeklarowała także, iż nie ma żadnych opóźnień w wypłacaniu odszkodowań lub w innych formach obsługi klienta.

Więcej:

Forsal.pl z 5 maja, „Pandemia to wyzwania dla branży ubezpieczeniowej”:

https://forsal.pl/…

(AM, źródło: Forsal.pl)

Laury dla GrECo Polska i Unum Życie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Dwa kolejne wyróżnienia dla firm ubezpieczeniowych z polskiego rynku: GrECo Polska została nagrodzona tytułem Firma Dobrze Widziana w konkursie organizowanym przez Business Centre Club, natomiast „Gazeta Finansowa” uhonorowała Unum Życie tytułem Najlepszy Pracodawca 2020.

GrECo Polska otrzymało wyróżnienie za zaangażowanie społeczne oraz realizowanie idei odpowiedzialności społecznej biznesu. Celem konkursu Firma Dobrze Widziana jest promowanie firm prowadzących biznes społecznie odpowiedzialny oraz szerzenie wiedzy na temat społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) i skutecznych metod komunikowania o prowadzonej przez firmę działalności społecznej.

Natomiast „Gazeta Finansowa” doceniła Unum Życie za „wyjątkową troskę o pracowników i współpracowników Unum w dobie pracy zdalnej”.

– Obecna sytuacja epidemiczna wszystkich nas mocno dotknęła, zaburzając nasze poczucie bezpieczeństwa, ograniczając naszą swobodę i wzbudzając w nas większą troskę o zdrowie własne i bliskich. Dziś wszyscy odczuwamy tę zmianę. Na nas, jako pracodawcy, spoczywa ogromna odpowiedzialność, by zatroszczyć się o ludzi, o ich spokój i zdrowie, a także okazać empatię w wymagającym dla nich czasie – skomentował Michał Płaczkiewicz, dyrektor Działu Personalnego Unum Życie. – Tytuł Najlepszego Pracodawcy otrzymany w tak wymagających czasach cieszy podwójnie i jest najlepszym potwierdzeniem tego, że prawdziwa troska i szacunek  do człowieka to najważniejsze wartości niezależne od panujących okoliczności – dodał.

(AM, źródło: GrECo Polska, Unum Życie)

Willis Towers Watson: Drożej niż po 11 września

0

Broker Willis Towers Watson (WTW) oszacował straty ubezpieczone spowodowane pandemią w najważniejszych klasach ubezpieczeń w USA i Wielkiej Brytanii na 32–80 mld dol. Przekraczają one wartość roszczeń po atakach z 11 września.

W raporcie uwzględniono amerykańskie i brytyjskie ubezpieczenia BI i nieprzewidzianych wypadków oraz amerykańskie D&O, pracownicze, odpowiedzialności cywilnej, kredytów hipotecznych i handlowych.

W scenariuszu „optymistycznym” powrotu do stanu sprzed pandemii po 3 miesiącach zachowywania społecznego dystansu straty ubezpieczone szacuje się na 11 mld dol. – podaje agencja Reuters. W scenariuszu „umiarkowanym”, zakładającym stopniowe odmrażanie po 6 miesiącach, straty zgłoszone do ubezpieczycieli wyniosą 32 mld dol.

Zachowywanie społecznego dystansu przez rok w scenariuszu „ciężkim” – skutki zdrowotne zbliżone skalą do pandemii grypy z 1918 r. – będzie oznaczać 80 mld strat ubezpieczonych poniesionych w wyniku COVID-19.

WTW sporządził też model dla ekstremalnego scenariusza pandemii, który może skutkować 140 mld dol. strat.

Poza tragicznym kosztem ludzkim, jaki przyniosła pandemia, szybko wywróciła ona do góry nogami aktywność gospodarczą na całym świecie – stwierdziła Alice Underwood kierująca działem konsultacji i technologii ubezpieczeniowych w Willis. – W tej chwili wydaje się, że poziom strat w ubezpieczeniach ogólnych może przekroczyć ten, jaki był skutkiem ataku na World Trade Center w 2001 r.

Wobec potencjalnej skali i systemowego charakteru strat pandemicznych rozpoczęły się już rozmowy na temat potrzeby jakiegoś rodzaju ochrony udzielanej przez państwo.

AC

18,330FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie