Blog - Strona 437 z 1471 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 437

Insuramore: Ilu jest miliarderów ubezpieczeniowych?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W 2022 r. 638 grup ubezpieczeniowych pozyskało sumę składek bezpośrednich brutto przekraczającą 1 mld dolarów. 32 grupy spośród „miliarderów”, którymi zostały w ciągu roku, ma siedziby na rynkach szybkiego rozwoju. Globalnie 100 największych grup zebrało w 2022 r. 60,6% składki bezpośredniej brutto, a 500 grup – 90%.

W podziale na segmenty wśród ubezpieczycieli na życie znalazło się 304 takich miliarderów, wśród zdrowotnych 220, a wśród majątkowych 275. W tym ostatnim segmencie 158 grup ubezpieczeniowych przekroczyło 1 mld dol. składki z ubezpieczeń majątkowych dla firm, 153 z majątkowych dla osób prywatnych, 119 z ubezpieczeń komunikacyjnych i 48 z ubezpieczeń domów i mieszkań. Należy zauważyć, że niektóre grupy osiągnęły miliard w więcej niż jednej klasie ubezpieczeń – wynika z globalnych rankingów uaktualnionych przez Insuramore.  

32 spośród grup, które przekroczyły 1 mld dol. składki brutto, w 2021 r. uzyskało wynik poniżej progu.  

Specjalizująca się w ubezpieczeniach zdrowotnych UnitedHealth Group, największa na świecie grupa ubezpieczeniowa, w 2022 r. osiągnęła składkę bezpośrednią brutto o ok. 80% większą niż Allianz, grupa zajmująca pod tym względem drugie miejsce. Tymczasem te dwie grupy mają udział w globalnym rynku działalności ubezpieczeniowej powyżej 2%. Na globalnym rynku ubezpieczeniowym wartym 7 bln dol. pod względem składki bezpośredniej brutto, największych 20 grup odpowiadało w 2022 r. za 28,3%.

Większość grup ubezpieczeniowych uruchomionych w ostatnich latach, w tym te na pierwszej linii innowacji insurtechowych, ma jeszcze do przejścia długą drogę, zanim zostaną miliarderami. Wyjątkiem jest amerykańska grupa Oscar Health, która chociaż w połowie 2023 r. wciąż ponosiła straty, to jednak szybki wzrost wywindował ją na 200. pozycję w rankingu ogólnym za 2022 r. i na 54. w ubezpieczeniach na życie.

AC

TSUE: Rower ze wspomaganiem to nie pojazd, więc nie musi mieć OC

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rower ze wspomaganiem elektrycznym nie jest objęty obowiązkiem ubezpieczenia pojazdów mechanicznych, ponieważ nie jest napędzany wyłącznie siłą mechaniczną. A takie urządzenia nie odznaczają się charakterem, z którym wiązałoby się powodowanie u osób trzecich uszkodzeń ciała lub szkód majątkowych porównywalnych do tych, które mogą powodować pojazdy napędzane wyłącznie siłą mechaniczną – orzekł Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

Czy rower odpowiada definicji pojazdu?

Sprawa dotyczyła rowerzysty z Belgii, który został potrącony przez auto i wkrótce później zmarł. W późniejszym postępowaniu sądowym mającym na celu ustalenie ewentualnego prawa do odszkodowania powstał spór dotyczący kwalifikacji prawnej roweru ze wspomaganiem elektrycznym: czy należy go uznać za „pojazd”?

W tym przypadku silnik roweru zapewniał jedynie wspomaganie pedałowania, w tym poprzez wykorzystanie funkcji „turbo”. Funkcja ta może zostać aktywowana dopiero po użyciu siły mięśni (przez pedałowanie, prowadzenie roweru pieszo lub jego pchanie). Kwalifikacja prawna rozpatrywanego roweru ma zasadnicze znaczenie dla ustalenia, czy ofiara była kierującym „pojazdem mechanicznym”, czy też zgodnie z prawem belgijskim mogła ubiegać się o automatyczne odszkodowanie jako „słabszy użytkownik drogi”.

Pytanie do TSUE

Ponieważ pojęcie „pojazdu” w ustawodawstwie belgijskim odpowiada temu pojęciu zawartemu w dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/103/WE z dnia 16 września 2009 r. w sprawie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w związku z ruchem pojazdów mechanicznych i egzekwowania obowiązku ubezpieczania od takiej odpowiedzialności (Dz.U. 2009, L 263, s. 11), belgijski Cour de cassation postanowił zwrócić się do Trybunału z pytaniem dotyczącym wykładni tego pojęcia.

Ubezpieczenie dotyczy pojazdów mechanicznych

W wydanym 12 października wyroku TSUE stwierdził przede wszystkim, że dyrektywa nie zawiera wskazówek celem ustalenia, czy siła mechaniczna powinna odgrywać wyłączną rolę w napędzaniu „pojazdu” (warto pamiętać, że definicja pojęcia „pojazdu” zostanie zmieniona z dniem 23 grudnia 2023 r., kiedy wejdzie w życie dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/2118 z dnia 24 listopada 2021 r. zmieniająca dyrektywę 2009/103 (Dz.U. 2021, L 430, s. 1). Nowa definicja wyraźnie określi w sposób wyraźny, że „pojazd” stanowi „każdy pojazd silnikowy […] napędzany wyłącznie siłą mechaniczną” oraz doprecyzuje wagę i prędkość pojazdu. Wskazał jednak, że dyrektywa odnosi się do „ubezpieczenia komunikacyjnego”, które to wyrażenie oznacza tradycyjnie w języku potocznym ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w związku z ruchem pojazdów mechanicznych, takich jak motocykle, samochody i samochody ciężarowe, które są poruszane wyłącznie za pomocą siły mechanicznej. Trybunał przypomniał również cel dyrektywy, jakim jest ochrona poszkodowanych w wypadkach drogowych spowodowanych przez pojazdy mechaniczne. Cel ten nie wymaga, aby rowery ze wspomaganiem elektrycznym wchodziły w zakres pojęcia „pojazdu” w rozumieniu dyrektywy.

Wyrok TSUE z 12 października 2023 r. w sprawie C-286/22 | KBC Verzekeringen.

(AM, źródło: TSUE)

Oliver Bäte prezesem Allianz na kolejne pięć lat

0
Oliver Bäte Żródło zdjęcia: www.allianz.com

Rada nadzorcza Allianz SE ogłosiła, że decyzją Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy mandat Olivera Bäte jako prezesa zarządu Allianz SE został przedłużony do 2028 r. Podobną decyzję podjęto również odnośnie do Andreasa Wimmera, członka zarządu odpowiedzialnego za biznes życiowy oraz zarządzanie aktywami. Jego mandat został przedłużony do 30 września 2029 r.

Oprócz przedłużenia wspomnianych mandatów Zgromadzenie zdecydowało, że Claire-Marie Coste-Lepoutre, obecnie główna aktuariuszka oraz dyrektorka ds. planowania i kontrolingu Allianz SE a wcześniej dyrektorka finansowa i zastępczyni CEO Allianz Global Corporate & Specialty SE zostanie członkinią zarządu. Jej powołanie ma moc obowiązującą ze skutkiem od 1 stycznia 2024 r., z zastrzeżeniem zwyczajowych zgód organów regulacyjnych. Claire-Marie Coste-Lepoutre zastąpi Giulio Terzariola, który przeszedł do Generali.

– Rada nadzorcza w pełni popiera decyzję o kontynuacji przywództwa Olivera Bäte, wspieranego przez jego kolegów z zarządu, w celu utrzymania zrównoważonego i rentownego wzrostu Allianz, dalszego rozwoju dobrze prosperującej i produktywnej organizacji oraz wzmocnienia jej konkurencyjnej pozycji w przyszłości – powiedział przewodniczący RN Allianz SE Michael Diekmann.

– Dziękuję radzie nadzorczej za zaufanie i wsparcie i nie mogę się doczekać, aby nadal służyć interesariuszom Allianz w zmieniającym się świecie – dodał Oliver Bäte.

(AM, źródło: Allianz)

Cyfrowa rewolucja LINK4 napędziła wrześniową sprzedaż „komunikacji”

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Wrześniowy przypis składki brutto LINK4 z ubezpieczeń motoryzacyjnych w kanale online był o 133% wyższy od uzyskanego w analogicznym miesiącu poprzedniego roku. Zakład podkreśla, że tak znaczący wzrost był możliwy dzięki konsekwentnie realizowanej przez niego strategii omnichanel, zakładającej zwiększenie integracji kanałów sprzedażowych oraz automatyzację procesów.

 – Ten imponujący wzrost i utrzymanie dynamiki sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych to zasługa dobrej współpracy naszych zespołów. Konsekwentnie realizujemy nasze założenia, które przekładają się na widoczne wzrosty dla biznesu. Nowy portal internetowy z innowacyjnym kalkulatorem produktów motoryzacyjnych w połączeniu z automatyzacją i personalizacją procesów sprzedażowych zapewnia jeszcze lepsze doświadczenia zakupowe naszym klientom. Idziemy dobrą drogą, by jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów i wprowadzać kolejne innowacyjne rozwiązania – mówi wiceprezes LINK4 Michał Chyczewski.

W ramach realizacji strategii omnichannel zakład udostępnił klientom na początku września nowy portal obsługowo-sprzedażowy. W ramach serwisu dostępny jest m.in. szybki kalkulator ubezpieczeń, który dzięki integracji z bazami CEPiK i CEP pozwala w kilka sekund obliczyć składkę za OC czy AC. Oprócz kalkulatora klienci LINK4 znajdą także w nowym serwisie czytelny i intuicyjny interfejs z łatwą nawigacją, wygodną wyszukiwarkę, uproszczone i przejrzyste formularze oraz opcję wyboru preferowanej formy kontaktu (np. czat lub rozmowa telefoniczna). Jednocześnie ubezpieczyciel zintegrował oferty w kanale online i call center oraz wprowadza na szeroką skalę automatyzację procesów sprzedażowych.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Konferencja o praktycznych i prawnych problemach w likwidacji szkód komunikacyjnych

0
Źródło zdjęcia: Uczelnia Łazarskiego

25 października na Uczelni Łazarskiego w Warszawie odbędzie się konferencja naukowa zatytułowana „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym a standardy likwidacji szkód komunikacyjnych w ramach ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych i rola biegłego sądowego”. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Konferencja skierowana jest m.in. do sędziów, biegłych sądowych, rzeczoznawców samochodowych, pracowników naukowych z zakresu prawa cywilnego, ubezpieczeniowego i technologii napraw, likwidatorów szkód komunikacyjnych, towarzystw ubezpieczeniowych, prawników.

Program wydarzenia przewiduje krótkie merytoryczne prelekcje w ramach trzech moderowanych paneli tematycznych. Ich uczestnikami będą m.in. sędziowie, pracownicy naukowi, eksperci. W trakcie konferencji omówione zostaną m.in. aktualne trendy linii orzeczniczej oraz ich wpływ na wysokość świadczeń w ramach ubezpieczeń OC ppm., rola instytucji nadzorujących ochronę poszkodowanych oraz rynek finansowy, aspekty prawnej i etycznej odpowiedzialności spoczywającej na biegłych i rzeczoznawcach, procesowe, ustrojowe i etyczne aspekty dotyczące roli biegłego w toku postępowania sądowego oraz zasad sporządzania postanowienia o dopuszczeniu dowodu z opinii biegłego a także problemy w toku postępowania sądowego, z jakimi borykają się sędziowie, biegli, rzeczoznawcy, prawnicy oraz poszkodowani i pracownicy towarzystw ubezpieczeń.

Uczestnicy spotkania sformułują również wnioski de lege ferenda oraz propozycje dla ustawodawcy.

Koszt uczestnictwa w konferencji to 350 zł.

Rejestracja i agenda możliwa jest TUTAJ.

źródło: Uczelnia Łazarskiego

(AM, źródło: gu.com.pl, Uczelnia Łazarskiego)

Jak spełnić obowiązek szkoleniowy wymagany ustawą

0
Joanna Jastrzębska

Przed nami gorący czas – rozpoczął się wzmożony ruch w szkoleniach zawodowych dla branży ubezpieczeniowej (IDD). To dobry moment, aby przypomnieć kilka istotnych kwestii związanych z obowiązkiem szkoleniowym.

Kogo dotyczą szkolenia zawodowe (IDD)?

  • osoby wykonującej czynności agencyjne,
  • osoby wykonującej czynności brokerskie w zakresie ubezpieczeń,
  • osoby wykonującej czynności brokerskie w zakresie reasekuracji,
  • osoby wykonującej czynności dystrybucyjne zakładu ubezpieczeń,
  • osoby wykonującej czynności dystrybucyjne zakładu reasekuracji,

Osoby wchodzące do branży ubezpieczeniowej pierwsze szkolenie zawodowe w wymiarze minimum 15 h zobowiązane są zrealizować w terminie 18 miesięcy od dnia:

  • wpisu do rejestru pośredników ubezpieczeniowych osoby wykonującej czynności agencyjne, osoby wykonującej czynności brokerskie w zakresie ubezpieczeń lub osoby wykonującej czynności brokerskie w zakresie reasekuracji;
  • rozpoczęcia wykonywania czynności dystrybucyjnych zakładu ubezpieczeń lub czynności dystrybucyjnych zakładu reasekuracji przez osoby wykonujące takie czynności.

Osoba doskonaląca swoje umiejętności zawodowe ma obowiązek zrealizowania przynajmniej 15 godzin szkoleń zawodowych zgodnie z Ustawą o dystrybucji ubezpieczeń.

Dla ułatwienia, rynek w większości przyjął zasadę, że obejmuje obowiązkiem osoby zarejestrowane i wpisane do rejestru w poprzednim roku kalendarzowym.

Czy 15 godzin szkoleń w ciągu roku jest wystarczające w stosunku do ryzyka związanego z wykonywaniem zawodu pośrednika ubezpieczeniowego? Jak wygląda to w praktyce.

Stanowisko UKNF dotyczące realizacji obowiązku doskonalenia umiejętności zawodowych z 12 lutego 2020 r. doprecyzowuje i jednoznacznie określa, że w sytuacji, gdy osoba obowiązana proponuje klientom zawarcie umów z różnych działów, grup i rodzajów ubezpieczeń, wymiar 15 godzin będzie niewystarczający.

Zatem właściwe będzie realizowanie szkoleń w wyższym wymiarze, adekwatnym do zakresu oferowanych umów.

Co rekomendujemy?

Realizując szkolenia w obszarze IDD, wydając oraz konfekcjonując zaświadczenia dla TU wystawiane przez inne organizacje, mamy szeroki pogląd na praktyki rynku. 
Dla dobra wszystkich stron zaangażowanych w proces IDD dzielimy się doświadczeniem i wnioskami sprawdzonych praktyk rynkowych.

O czym należy pamiętać:

  • Dostarczenie zaświadczeń do TU majątkowego – minimum 15 h z grupy II
  • Dostarczenie zaświadczeń do TU Życiowego – minimum 15 h z grupy I
  • Multiagencje mające w ofercie zarówno ubezpieczenia majątkowe, jak i życiowe – należy ustalić proporcjonalnie w zależności od wielkości przypisu z danej grupy. Dla przykładu multiagencja dystrybuująca w 70% majątek, w 30% życie – minimum 15 h z działu II oraz 6 h z działu I.

Jeśli jesteś osobą odpowiedzialną lub wystawiającą zaświadczenie z przebytego szkolenia:

  • Zwróć szczególną uwagę na wpisanie wszystkich danych wymaganych ustawą o IDD.
  • Wpisz grupę ubezpieczeń, której dotyczy szkolenie (nie jest to jednoznaczny wymóg ustawowy, ale w świetle konieczności „wylegitymowania się” z 15 h osobom, które proponują klientom zawarcie umów ubezpieczenia z różnych działów, grup i rodzajów ubezpieczeń – naszym zdaniem staje się konieczne podanie działu, do którego kwalifikuje się szkolenie.
  • Podpisz dokument elektronicznie – naszą rekomendacją jest podpis elektroniczny kwalifikowany (U.d.u. nie zawiera definicji podpisu elektronicznego. Znajduje się ona w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady UE nr 910/2014 z 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylające dyrektywę 1999/93/WE (OJ L 257, 28.8.2014, p. 73–114), zwane dalej: rozporządzeniem. Art. 3 pkt 10 rozporządzenia definiuje podpis elektroniczny, jako „dane w postaci elektronicznej, które są dołączone lub logicznie powiązane z innymi danymi w postaci elektronicznej, i które użyte są przez podpisującego jako podpis”.
  • Stosuj przejrzysty wzorzec zaświadczenia, łatwy do analizy dla osób sprawdzających dokument.

Jeśli jesteś osobą szkoloną (agent, OFWCA, dystrybutor, broker), sprawdź:

  • czy twoje dane na zaświadczeniu są poprawne,
  • czy zaświadczenie dotyczy aktualnego roku kalendarzowego,
  • czy jest podpisane (często się zdarza, że osoby szkolone pobierają dokument elektroniczny przed podpisaniem go przez osobę uprawnioną).

Jeśli twój dokument zawiera błędy, zwróć się do jego wystawcy i poproś o korektę.

To ciebie dotyczy obowiązek realizacji szkoleń, a w razie kontroli okazania prawidłowo wystawionego zaświadczenia.

Pamiętaj, aby przekazując zaświadczenia do osób je sprawdzających:

  • dokumenty były czytelne,
  • niepodzielone na odrębne strony (ciężko przyporządkować drugą stronę do dokumentu źródłowego),
  • dokument elektroniczny pozostał w oryginalnej wersji (jako plik elektroniczny, nigdy skan),
  • nie skanować wielu dokumentów – zaświadczeń z podpisem odręcznym,
  • nie przekazywać tego samego dokumentu kilka razy (dubel).

Warto pamiętać, że na końcu całego procesu związanego z IDD jest ktoś, kto musi przeanalizować wszystkie dokumenty, sprawdzić liczbę godzin w danych grupach ubezpieczeń i je zaraportować.

W eOFWCA.pl podczas sprawdzania zaświadczeń korzystamy z automatycznego narzędzia opartego na robotyce – co znacznie przyspiesza proces sprawdzania i raportowania. Analiza wymaga, aby przekazane dokumenty były jak najbardziej zunifikowane.

Ułatwmy sobie wzajemnie pracę. Będzie to korzyścią dla całej branży.

Joanna Jastrzębska
członkini zarządu, obszar szkoleń
eOFWCA.pl

Inwestycja w grunty z pomocą pośrednika

0
Grzegorz Kaliszuk

Grunty to jeden z wielu rodzajów aktywów trwałych, które nabywamy także w celach inwestycyjnych. Według badania „Postawy Polaków wobec finansów 2022” aż 11% badanych zapytanych o to, co robią ze swoimi oszczędnościami, wskazało inwestycje w nieruchomości.

Na pytanie, na jakie cele oszczędzamy, 17% ankietowanych w tym samym badaniu wskazało nieruchomości, dom, mieszkanie lub działkę. Badanie przeprowadzono na zlecenie Fundacji Think! oraz Fundacji Citi Handlowy im. L. Kronenberga.

Lokowanie środków w nieruchomości gruntowe to wciąż bardzo popularna forma inwestycji. Możemy inwestować w działki w centrum miasta lub na przedmieściach, działki w turystycznych obszarach Polski lub rolne oraz siedliskowe. Naszym celem może być w końcu zakup gruntu na terenach przemysłowych.

Potencjał inwestycji

Jakie są zatem główne argumenty na rzecz takiej właśnie formy inwestycji? Jest ich naprawdę dużo, ale główne, na które warto zwrócić tutaj uwagę, to że ziemia z natury jest dobrem rzadkim, którego nie przybywa, więc wraz ze wzrostem popytu rośnie jego cena.

Inwestycja w ziemię daje inwestorowi pełną swobodę dysponowania tym aktywem, ze świadomością, że płynność tego rodzaju inwestycji może być obniżona z uwagi na jej wartość.

Środki ulokowane w nieruchomości charakteryzują się relatywnie największą odpornością na wahania koniunkturalne. Należy mieć jednak także na uwadze aspekt podatkowy, a mianowicie istnieje obowiązek uiszczenia podatku dochodowego od sprzedaży działki, ale tylko wtedy, gdy transakcja sprzedaży nastąpi przed upływem pięciu lat od jej nabycia.

Grunty, podobnie jak złoto, są powszechnie uznawane przez inwestorów za aktywo na niepewne czasy, jednak jak każda inwestycja, i ta związana jest z ryzykiem inwestycyjnym. Popyt na atrakcyjne lokalizacje lub działki z dużym potencjałem stopy zwrotu jednak nie słabnie. Wśród głównych czynników napędzających popyt jest obserwowany od lat długofalowy wzrost wartości ziemi, wysoka inflacja, bardzo szybko rosnące koszty zakupu własnego M oraz wciąż wysokie (jednak obniżone m.in. przez program Bezpieczny Kredyt) koszty kredytu hipotecznego.

Jako przykład potencjału tego rodzaju inwestycji można podać zmiany ceny gruntów rolnych za 1 ha w obrocie prywatnym, które w 2003 r. wynosiły 5753 zł, zaś niespełna dwie dekady później, w ubiegłym roku ich poziom uplasował się już wokół wartości 60 tys. zł (czyli ponad dziesięć razy większym).

Jaką wartość dodaje pośrednik?

Zakup nieruchomości gruntowej to zarówno prosta, jak i pełna niuansów transakcja. Warto zatem posłużyć się fachową pomocą. Korzystając z usługi pośrednika, uzyskujemy dostęp do szerokiej oferty gruntów w ramach banku ziemi, dostęp do takiej oferty, której skompletowanie i porównanie własnym sumptem zajęłoby nam długie miesiące lub nawet lata.

Wykorzystanie usługi pośrednika to także swojego rodzaju polisa ubezpieczeniowa, która chroni nas przed ryzykiem podjęcia złych decyzji pod kątem prawnym lub administracyjnym. Pośrednik bowiem dokonuje audytu gruntów, biorąc pod uwagę właśnie aspekt prawny, planistyczny, komunikacyjny oraz środowiskowy. Bada także potencjał inwestycyjny ze względu na lokalizację gruntu.

Myśląc o inwestycji w grunty, warto skorzystać z usług profesjonalnych instytucji działających na tym rynku, które przeważnie nie pobierają dodatkowych opłat. Cena zakupu pokrywa najczęściej całość kosztów.

Grzegorz Kaliszuk
dyrektor Departamentu Produktów Inwestycyjnych w Phinance SA

UFG będzie zwracać pieniądze za odwołane wyjazdy do Izraela

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny jako operator Turystycznego Funduszu Pomocowego rozpoczął 12 października przyjmowanie wniosków od podróżnych oraz organizatorów turystyki o zwrot pieniędzy wpłaconych na wycieczki do Izraela, które zostały odwołane z powodu działań wojennych.

Ochrona funduszu obejmuje wyłącznie imprezy turystyczne (połączenie co najmniej dwóch różnych rodzajów usług turystycznych na potrzeby tej samej podróży lub wakacji, np. przelotu i noclegu) odwołane przed ich rozpoczęciem. Środki z TFP nie są przeznaczone na zwrot wpłat za inne aktywności turystyczne, takie jak np. przejazd autokarem, koleją czy transport lotniczy.

Wnioski można składać wyłącznie za pośrednictwem portalu tfg.ufg.pl, nie później niż przed upływem 14 dni od powiadomienia przez podróżnego lub organizatora o rozwiązaniu umowy o udział w imprezie turystycznej realizowanej na terytorium Izraela. Zwrotom z TFP podlegają wyłącznie wpłaty za imprezy turystyczne realizowane na terytorium Izraela, w odniesieniu do których powiadomienie o odstąpieniu od umowy przez podróżnego lub powiadomienie o rozwiązaniu umowy przez organizatora turystyki nastąpiło w terminie od 7 do 22 października, zgodnie z komunikatem wydanym przez Ministra Sportu i Turystyki w porozumieniu z Ministrem Finansów.

Zwrot środków będzie możliwy w przypadku złożenia przez organizatora imprezy turystycznej i podróżnego wniosków ze zgodnymi danymi. Weryfikacja nastąpi w ciągu 30 dni od dnia otrzymania późniejszego z wniosków. W razie konieczności przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego termin przedłuży się do 4 miesięcy. W ciągu 14 dni od dnia pozytywnej weryfikacji UFG dokonuje wypłaty z TFP na rzecz podróżnych, nie wcześniej jednak niż przed uzyskaniem od organizatora turystyki wpłat, których musi on dokonać wraz ze złożeniem swojego wniosku. Do złożenia wniosku niezbędne jest posiadanie przez organizatora oraz podróżnego konta w portalu TFG. Nie można składać wniosków pocztą elektroniczną (email), tradycyjną oraz osobiście.

(AM, źródło: UFG)

Unilink kolejny rok z Polską Ligą Siatkówki

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Unilink już trzeci rok będzie wspierać rozgrywki Polskiej Ligi Siatkówki. W tym roku multiagencja stworzyła „Klub Kibica Unilink” ze specjalną strefą korzyści dla agentów współpracujących z firmą w modelu UniPartner.

– Piłka siatkowa to rodzinny sport, kojarzony wyłącznie pozytywnie. Polscy siatkarze odnoszą wiele sukcesów, dlatego cieszymy się, że możemy wspierać ten fantastyczny sport oraz jednocześnie zwiększać rozpoznawalności marki Unilink. Dzięki współpracy z Polską Ligą Siatkówki mamy kolejną przewagę konkurencyjną zwiększającą rozpoznawalność współpracujących z nami agentów komentuje Sebastian Kozak, dyrektor Sprzedaży Agencyjnej Unilink.

W ramach współpracy z Polską Ligą Siatkówki odbędzie się m.in. kampania reklamowa Unilink w trakcie meczy Polskiej Ligi Siatkówki (stoiska, bandy) oraz na kanale Polsat Sport.

Nowość dla agentów – „Klub Kibica Unilink”

Agenci współpracujący z Unilink w modelu UniPartner, poza dotychczasowymi benefitami ze współpracy, takimi jak np. oznakowanie placówki marką multiagencji, wsparciem sprzedażowym i marketingowym, mogą od teraz czerpać korzyści wynikające z dołączenia do „Klubu Kibica Unilink”.

– W tym roku przygotowaliśmy kolejną nowość dla agentów współpracujących z nami w ramach programu UniPartner – „Klub Kibica Unilink”. To specjalna społeczność zrzeszającą fanów piłki siatkowej ze strefą korzyści: bezpłatnymi biletami na mecze Polskiej Ligi Siatkówki, konkursami z atrakcyjnymi nagrodami sportowymi, a także możliwością zamówienia materiałów promocyjnych i gadżetów dla klientów – podkreśla Janusz Bednarczyk, dyrektor Programu UniPartner i Placówek Własnych Unilink.

(AM, źródło: Unilink)

Lloyd’s of London: Katastrofy naturalne mogą wygenerować koszty liczone w bilionach dolarów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

5 bilionów dolarów w ciągu pięciu lat – na taką kwotę Lloyd’s of London oszacował globalne straty gospodarcze powstałe wskutek ekstremalnych zjawisk pogodowych, powodujących nieurodzaje oraz niedobory żywności i wody.

Lloyd’s, który przeprowadził badanie wraz z Cambridge Centre for Risk Studies, podkreślił, że opracowany przez niego „scenariusz ryzyka systemowego”, który modeluje globalny wpływ ekstremalnych warunków pogodowych na gospodarkę, ma charakter hipotetyczny. Stwierdzono jednak, że prace te poprawią wiedzę przedsiębiorców i decydentów na temat ich narażenia na krytyczne zagrożenia, takie jak ekstremalne warunki pogodowe.

Pierwsze badanie z serii

W opracowanym we współpracy z Cambridge Centre for Risk Studies scenariuszu ryzyka systemowego zbadano, jak hipotetyczny, ale prawdopodobny wzrost liczby ekstremalnych zjawisk pogodowych w związku ze zmianą klimatu może doprowadzić do nieurodzaju i znacznych globalnych niedoborów żywności i wody. Badanie, będące pierwszym z serii dziewięciu scenariuszy ryzyka systemowego, ma za zadanie zwiększyć świadomość decydentów oraz przedsiębiorców w zakresie ich podatności na krytyczne zagrożenia, takie jak ekstremalne warunki pogodowe, oraz roli ochrony ubezpieczeniowej dla budowania ich odporności.

Nawet 17,6 bln dol. strat w najgorszym scenariuszu

Lloyd’s modelował globalne straty gospodarcze spowodowane ekstremalnymi zjawiskami pogodowymi, szacując wpływ szoków żywnościowych i wodnych na światowy produkt krajowy brutto w okresie pięciu lat. Średnia ważona strata w trzech modelowanych poziomach dotkliwości – dużej, poważnej i skrajnej – wyniosła 5 bln dol. w ciągu pięciu lat i wahała się od 3 bln dol. w scenariuszu o najniższej dotkliwości do 17,6 bln dol. w ekstremalnym.

W badaniu podkreślono, że istnieje znaczna luka w ochronie przed ryzykiem klimatycznym, a szacunki wskazują, że obecnie ubezpieczona jest jedynie jedna trzecia światowych strat gospodarczych spowodowanych ekstremalnymi warunkami pogodowymi i ryzykami związanymi z klimatem.

– Lloyd’s angażuje się w budowanie zrozumienia i odporności społeczeństwa w odniesieniu do ryzyka systemowego oraz w ochronę naszych klientów przed rosnącymi zagrożeniami klimatycznymi. Niezwykle istotne jest, aby nasz rynek w dalszym ciągu współpracował z sektorem publicznym i prywatnym, aby stawić czoła temu wyzwaniu na dużą skalę i zapewnić wszystkim zrównoważoną przyszłość – powiedział John Neal, dyrektor generalny Lloyd’s.

– Globalna gospodarka staje się coraz bardziej złożona i coraz bardziej narażona na zagrożenia systemowe. Cieszymy się, że możemy współpracować z Lloyd’s i innymi podmiotami, aby pomóc firmom i decydentom w badaniu potencjalnych skutków tych scenariuszy – dodał dr Trevor Maynard, dyrektor wykonawczy ds. ryzyka systemowego Cambridge Center for Risk Studies.

(AM, źródło: Lloyd’s)

18,295FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie