Blog - Strona 828 z 1524 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 828

Chcemy być w ścisłej czołówce ubezpieczycieli, z którymi pośrednicy współpracują najchętniej

0
Adam Moczydłowski

Rozmowa z Adamem Moczydłowskim, dyrektorem zarządzającym Pionu Sprzedaży – Sieć Franczyzowa i Sieci Partnerskie w UNIQA

Aleksandra E. Wysocka: – Znamy się biznesowo od wielu lat i mocno kojarzy mi się Pan z kanałem multiagencyjnym. Jak to wygląda w UNIQA? Jaki jest dokładnie Pana obszar odpowiedzialności w firmie?

Adam Moczydłowski: – Multiagenci byli, są i zawsze będą dla mnie niezwykle istotni. W UNIQA zajmuję się też innymi zewnętrznymi kanałami dystrybucji. Odpowiadam za sieć franczyzową i sieci partnerskie, a doprecyzowując, jestem odpowiedzialny za współpracę z multiagentami, przedstawicielstwami oraz agencjami generalnymi. Ponadto w zakres moich obowiązków wchodzi rozwój współpracy z firmami leasingowymi i dealerami.

Wspólnie z zespołem odpowiadamy za dystrybucję produktów ubezpieczeń majątkowych i życiowych oraz za dostarczanie jak najlepszych doświadczeń w obszarze wsparcia sprzedaży; przede wszystkim za bieżące wsparcie merytoryczne i procesowe naszych partnerów, za formalności związane z umowami, za rozliczenia, raportowanie, a także za szkolenia. Jest tego niemało!

UNIQA ma mocno rozbudowaną strukturę sprzedaży zewnętrznej, która zapewne generuje dużo biznesu. Jak to konkretnie wygląda? Jaka część sprzedaży przypada na pośredników?

– UNIQA obsługuje klientów kompleksowo w praktycznie wszystkich kanałach dystrybucji. Mamy ofertę dla klienta detalicznego, korporacyjnego, dla spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, działamy w kanale bancassurance i w bezpośrednich kanałach sprzedaży. Jesteśmy organizacją kompleksową z szeroką ofertą produktową, która odpowiada na wszystkie potrzeby naszych klientów, a w każdym razie na zdecydowaną ich większość. Oprócz produktów majątkowych mamy oczywiście ubezpieczenia na życie. Jednocześnie w ofercie mamy całą grupę produktów emerytalnych i inwestycyjnych. To wszystko sprawia, że jeśli chodzi o kompleksowość oferty i zróżnicowanie kanałów dystrybucji, na pewno znajdujemy się w czołówce firm ubezpieczeniowych w Polsce.

Jaką część tego biznesu generujemy na podstawie struktur zewnętrznych, czyli naszych pośredników: multiagentów i brokerów? Mogę powiedzieć, że jest to więcej niż 60% biznesu. Nasza struktura dystrybucji w kanale agencyjnym jest podzielona na trzy zrównoważone części. Pierwsza to jest biznes, który generujemy, bazując na przedstawicielstwach i agencjach generalnych, druga część tej struktury to sieci ogólnopolskie, czyli nasi najwięksi multiagenci na rynku polskim, a trzecia to nasza bezpośrednia współpraca z multiagentami o zasięgu regionalnym. Wszystkie one są dla nas równie ważne.

Jak postrzega Pan obecną sytuację na rynku przez pryzmat działalności UNIQA, ale też ogólnie? Jakie można obecnie wyróżnić mocne strony sektora ubezpieczeń, obszary, w których nadal można rosnąć, a nad jakimi rzeczami trzeba jeszcze popracować?

– Przez ostatni rok w UNIQA skupialiśmy się na uporządkowaniu procesów, uproszczeniu oferty produktowej. Obecnie coraz mocniej wychodzimy na zewnątrz i zajmujemy się działaniami, które są bardziej widoczne z perspektywy rynku. Naszym celem jest oczywiście wysoka pozycja rynkowa i dostarczanie naszym partnerom i klientom jak najlepszych rozwiązań i doświadczeń zarówno w postaci produktów, jak i procesów.

Patrząc na sytuację na rynku, widzimy, że otoczenie ekonomiczne związane z pandemią i innymi wydarzeniami ostatnich miesięcy wymusza zwrócenie dużo większej uwagi na koszty. Wszyscy znajdujemy się pod ogromną presją kosztową i to na pewno nie jest zjawisko pozytywne. Oferowane obecnie stawki w ubezpieczeniach komunikacyjnych odbiegają od oczekiwań pośredników, a często też zaskakują samych klientów – bo w końcu wszystko dookoła dynamicznie drożeje, a ceny ubezpieczeń wręcz przeciwnie. Sytuacja wzrostu kosztów przy jednoczesnym spadku przychodów nie sprzyja nikomu w prowadzeniu i stabilnym rozwoju biznesu. Stanowi to też ogromne wyzwanie dla naszych partnerów.

Z drugiej strony myślę jednak, że taka sytuacja ekonomiczna jak dziś jest zawsze ogromnym impulsem pobudzającym do poszukiwania nowych rozwiązań. W tym przypadku pojawia się konieczność upraszczania procesów i poprawy efektywności, co sprawi, że wszyscy będziemy lepiej przygotowani do wyzwań, które dopiero nadchodzą. Spójrzmy chociażby na obszar likwidacji szkód. Inflacja połączona z potencjalnymi zmianami w regulacjach dotyczących obsługi szkód zdecydowanie wpłynie, zresztą już wpływa, na koszt średniej szkody, co może spowodować konieczność nagłego podnoszenia cen ubezpieczeń komunikacyjnych. Osobiście obawiam się, że powtórzy się scenariusz sprzed kilku lat, kiedy doszło do skokowych podwyżek cen w sektorze ubezpieczeń, co było dla klientów terapią szokową, ale też mocno rozchwiało rynek.

Podsumowując, obecna presja kosztowa zmusi wszystkich, w tym naszych partnerów, do dalszego ograniczania kosztów. Wywoływać będzie również dalszą presję na wzrost składek. Oczywiście dzięki temu z jednej strony staniemy się bardziej efektywni, ale z drugiej nie możemy liczyć na stabilność w biznesach naszych partnerów, tak samo zresztą jak i w biznesie firm ubezpieczeniowych.

Za UNIQA okres integracji i organizowania firmy na nowych zasadach. Co było w tym procesie największym wyzwaniem?

– Zarówno ja, jak i mój zespół jesteśmy menedżerami doświadczonymi w integracjach. Wiemy, ile wysiłku i czasu kosztuje, aby po fuzji takich dwóch dużych organizacji doprowadzić wszelkie procesy i współpracę z naszymi pośrednikami do zadowalającego poziomu. Myślę, że dużo zrobiliśmy, żeby tę fuzję przygotować i uniknąć wielu ryzyk. Ale oczywiście w tak zmieniającym się otoczeniu nie jesteśmy w stanie przewidzieć wszystkiego. Dlatego zdarzyło nam się w ostatnim roku kilka sytuacji, które utrudniały rozwój biznesu z naszymi partnerami. Jednym z nich był obszar likwidacji szkód, drugim bezpośrednie wsparcie agentów, czyli nasza infolinia. Na szczęście wiedzieliśmy, co należy zrobić, by jak najszybciej te elementy poprawić.

Po ostatnim roku jako zespół wychodzimy z nowymi doświadczeniami, z nowymi umiejętnościami oraz wiedzą. Jesteśmy po prostu lepszymi menedżerami. Prywatnie jestem zapalonym żeglarzem i chętnie przywołuję myśl, że spokojne morze nikogo nie uczyni dobrym żeglarzem. W biznesie jest bardzo podobnie. To te trudne warunki i najtrudniejsze wyzwania budują nasze kompetencje.

Jakie cele stawia sobie UNIQA na najbliższy czas, jeśli chodzi o obszar współpracy z pośrednikami?

– Dokładnie wiemy, co chcemy robić w najbliższej przyszłości, jaką firmą chcemy być. Jeśli chodzi o współpracę z naszymi partnerami zewnętrznymi, to mamy ambicję, żeby coraz więcej multiagentów uznawało UNIQA za jednego z topowych ubezpieczycieli na rynku. Chcemy być w Top3 i wiemy, że jest to duże wyzwanie. Przeprowadziliśmy wśród naszych partnerów badanie satysfakcji ze współpracy z nami i mamy jeszcze dużo do zrobienia, ale nieustannie nad tym pracujemy.

W tym celu przygotowaliśmy strategię, w której sercu znajduje się dostarczanie naszym partnerom wysokiej jakości doświadczeń ze współpracy. Opiera się ona na czterech filarach. Pierwszy to znajomość klienta i partnera. Drugi polega na tym, że nie sprzedajemy ubezpieczeń, tylko dostarczamy doświadczeń. Z kolei trzeci filar to upraszczanie procesów – jesteśmy firmą prostą, nie komplikujemy. Wreszcie filar czwarty: skuteczne działanie.

Myślę, że dostarczanie doświadczeń jest z perspektywy agentów kluczowe. Żeby postrzegali nas jako jednego z czołowych ubezpieczycieli na rynku, musimy być doskonali procesowo, oferować im jak najlepsze wsparcie i narzędzia do współpracy. W tej chwili pracujemy nad kilkoma elementami, które w oczach agentów mają nas wyróżnić spośród innych zakładów ubezpieczeń.

Myślę, że też bardzo mocno będziemy stawiali na komunikację, bo pracujemy z ponad 30 tys. OFWCA i mamy grono solidnych ambasadorów wśród naszych partnerów. Będziemy poszerzać to grono o tych multiagentów, którzy w tej chwili pracują z nami sporadycznie. Chcemy ich przekonać do naszej oferty i do ściślejszej współpracy z nami.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

Jak skrócić ścieżkę zakupową do 60 sekund?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Wprowadzenie nowej marki na rynek i skrócenie ścieżki zakupowej do 60 sekund to największe wyzwanie dla zakładów ubezpieczeniowych. Jak prawidłowo wdrożyć sprzedaż polis komunikacyjnych w modelu direct?

BrokerUFG to produkt, dzięki któremu można szybko i sprawnie uruchomić komunikację pomiędzy zakładem ubezpieczeń a Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym (UFG).

System do obsługi UFG wykorzystaliśmy do uruchomienia krótkiej ścieżki zakupowej dla nowej na polskim rynku marki, która w 2021 r. została nagrodzona za zbudowanie w pełni cyfrowej firmy ubezpieczeniowej.

Krótki proces zakupowy jest obecnie najbardziej pożądaną potrzebą na rynku ubezpieczeniowym. Zależało nam na tym, aby pełna oferta ubezpieczenia komunikacyjnego była przygotowana tylko na podstawie numeru rejestracyjnego pojazdu i daty urodzenia właściciela.

Dzięki temu klient w szybki i prosty sposób dowiaduje się, jak wygląda oferta ubezpieczyciela. Nie musi podawać innych danych, ponieważ automatycznie uzupełnia je nasze autorskie narzędzie – BrokerUFG.

W studium przypadku dzielimy się szczegółami wdrożonego rozwiązania oraz efektami, które udało się osiągnąć, wprowadzając lidera europejskiego rynku ubezpieczeniowego na polski rynek.

Klient

Nasz klient jest częścią międzynarodowego koncernu, który jest najwyżej ocenianą firmą według indeksu ATX, czyli indeksu największych spółek na Wiedeńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. To lider ubezpieczeniowy w Europie Centralnej i Europie Środkowo-Wschodniej, który obejmuje kilkadziesiąt spółek w różnych krajach.

W 2021 r. został nagrodzony za zbudowanie w pełni cyfrowej firmy ubezpieczeniowej oraz za ambitny zakres i wyjątkowe tempo projektu. Nasz klient jako pierwszy na rynku oferuje rozwiązanie BrokerUFG w kanale bezpośrednim.

Adam Smółkowski

Wyzwanie

Dla klienta kluczowy był czas wdrożenia – nowa marka chciała zintegrować się możliwie szybko z UFG, bo od tego zależało, kiedy będzie mogła zacząć sprzedawać ubezpieczenia na polskim rynku.

Ubezpieczycielowi zależało na uproszczeniu procesu sprzedaży tak, aby pełna oferta ubezpieczenia komunikacyjnego była weryfikowana tylko na podstawie daty urodzenia posiadacza pojazdu i numeru rejestracyjnego. Dzięki temu klient błyskawicznie uzyskuje kompleksową ofertę ubezpieczeniową dostosowaną do jego potrzeb i wymagań.

Nasze rozwiązanie musiało spełniać następujące oczekiwania zakładu ubezpieczeń:

  • zautomatyzowanie procesu ofertowania w kanale online,
  • zdecydowane skrócenie ścieżki zakupowej klienta końcowego,
  • zmniejszenie czasu potrzebnego na obsługę zapytań,
  • wykorzystanie do całego procesu sprzedaży wyłącznie parametrów klienta takich jak numer rejestracyjny pojazdu i data urodzenia jego posiadacza.

Rozwiązanie

Aby zrealizować założone cele, skorzystaliśmy ze swojego autorskiego rozwiązania BrokerUFG, które umożliwiło zgromadzenie szczegółowych danych dotyczących pojazdu i posiadacza tylko na podstawie numeru rejestracyjnego.

BrokerUFG, czyli system do obsługi UFG to unikalny na polskim rynku produkt, który pełni rolę scentralizowanego repozytorium danych i umożliwia obsługę automatycznego raportowania i kooperacji z Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym w trybie online. Dzięki temu dane, na podstawie których tworzona jest oferta, są zawsze prawdziwe i aktualne.

W ten sposób zakład ubezpieczeniowy może pobrać dane dotyczące pojazdu i jego posiadacza, a następnie przedstawić klientowi ofertę dostosowaną do jego potrzeb w stosunkowo krótkim czasie.

Rozwiązanie korzysta m.in. z dostępu do danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPIK 2.0). Dane te wzbogacają profil klienta i pojazdu potrzebne do taryfikacji polisy komunikacyjnej.

Przeszliśmy przez wiele procedur, które miały na celu uzyskanie pozytywnej decyzji Ministerstwa Cyfryzacji i zapewnienie dostępu do danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPIK 2.0). Naszym zadaniem było:

  • opracowanie wniosku do Ministerstwa Cyfryzacji,
  • przygotowanie scenariuszy testowych wymaganych,
  • przeprowadzenie warsztatów akceptacyjnych wspólnie z Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym.

Scenariusze testowe mają pokazać Ministerstwu Cyfryzacji, w jaki sposób narzędzie, z którego korzysta zakład ubezpieczeniowy, wykorzystuje dane, co dzieje się z nimi, po tym jak są pobierane z CEPIK 2.0.

Na podstawie scenariuszy testowych Ministerstwo Cyfryzacji mogło ocenić, że dane pobierane przez BrokeraUFG z CEPIK 2.0 są bezpieczne (nie grozi im wyciek, złamanie praw RODO oraz że narzędzie nie służy do drenażu danych Ministerstwa Cyfryzacji).

Po przygotowaniu scenariuszy testowych spotkaliśmy się z Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym. Zaprezentowaliśmy scenariusze testowe oraz proces, przez jaki przechodzą dane pobierane z CEPIK 2.0. Stworzyliśmy raport ze scenariuszy testowych i przekazaliśmy go do UFG do ostatecznej akceptacji.

Przemysław Czapliński

Efekty

Dla nowej marki na polskim rynku uruchomiliśmy krótki proces sprzedaży, dzięki któremu klient już w około 60 sekund może uzyskać ofertę pełnego ubezpieczenia komunikacyjnego.

Krótka ścieżka sprzedaży została wdrożona w kanale direct, co oznacza, że osoba, która chce się ubezpieczyć, ma możliwość przejść samodzielnie przez proces taryfikacji. Do tej pory wszyscy zainteresowani musieli skontaktować się z agentem ubezpieczeniowym, który jest przedstawicielem zakładu, podać mu swoje dane, a następnie poczekać, aż agent wyliczy ofertę, która odpowiadałaby jego potrzebom.

Bezpośredni kanał sprzedaży umożliwia uzyskanie oferty polisy w szybki i rewolucyjny sposób – wystarczy, że klient wejdzie na portal, poda dwa parametry (datę urodzenia i numer rejestracyjny pojazdu) i w 60 sekund uzyska dostosowaną do potrzeb pełną ofertę.

Nasz klient stał się pierwszym zakładem na rynku działającym w modelu direct, który uzyskał z sukcesem pozytywną decyzję Ministerstwa Cyfryzacji. Dzięki temu rozwiązanie BrokerUFG obsługuje procesy kooperacji z UFG. Pobiera i interpretuje dane wykorzystywane w procesach taryfikacji i likwidacji szkód, uzupełnia brakujące dane i wysyła je do UFG.

Dodatkowo rozszerzyliśmy dla naszego klienta listę wykorzystywanych modułów o notatki policyjne, które gwarantują marce dostęp do lepszej jakości danych do obsługi procesów likwidacyjnych.

W kilka miesięcy nowa marka na rynku zbudowała cyfrową dystrybucję ubezpieczeń OC/AC, przy innowacyjnym założeniu: klient ma podać maksymalnie dwie informacje, żeby mógł poznać cenę polisy i podjąć decyzję zakupową.

Adam Smółkowski
Przemysław Czapliński

BrokerUFG umożliwia dostęp do informacji o punktach karnych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Narzędzie BrokerUFG zostało wzbogacone o nową funkcjonalność, która umożliwia ubezpieczycielom dostęp do informacji o wykroczeniach, punktach karnych i uprawnieniach kierowców, zgodnie z nowymi przepisami prawnymi.

Nowe prawo umożliwia zakładom ubezpieczeń dostęp do szczegółowych informacji dotyczących uprawnień kierowców, a także do pełnej historii ich wykroczeń. Odpowiadając na potrzeby rynku, firma Makeitright rozszerzyła funkcjonalność narzędzia BrokerUFG tak, aby w jak najprostszy sposób udostępnić potrzebne dane.

Nowa funkcja produktu zapewnia ubezpieczycielom szereg usprawnień, między innymi:

  • przyspieszony proces taryfikacji,
  • kompletny i zweryfikowany obraz kierowcy,
  • lepsze oszacowanie ryzyka,
  • zmniejszenie ryzyka popełnienia błędu przy wystawianiu polisy.

BrokerUFG automatycznie zaciąga potrzebne dane z Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego i udostępnia je firmie ubezpieczeniowej, tym samym umożliwiając wgląd w historię kierowcy.

ProService Finteco przeprowadzi każdego klienta przez proces uzyskania pozytywnej decyzji związanej z certyfikacją CEPiK. Klienci, którzy już dzisiaj korzystają z BrokerUFG, będą mieli jako pierwsi możliwość skorzystania z nowej funkcjonalności.

BrokerUFG to jedyne na rynku rozwiązanie w modelu SaaS, które zapewnia zautomatyzowaną, bezobsługową komunikację z Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym. Narzędzie pełni funkcję scentralizowanego repozytorium danych, które obsługuje raportowanie i kooperację z UFG. Rozwiązanie porządkuje dane rozproszone w archiwalnych systemach, obniża złożoność infrastruktury IT i koszty jej utrzymania.

Narzędzie umożliwia także skrócenie ścieżki zakupowej klienta – do wystawienia polisy ubezpieczeniowej potrzebny jest tylko numer rejestracyjny pojazdu i numeru PESEL jego właściciela.

BrokerUFG został w czerwcu wyróżniony przez „Gazetę Ubezpieczeniową” tytułem Innowacja Miesiąca.

(AM, źródło: ProService Finteco)


POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Ergo Podróż w nowej odsłonie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Sumy ubezpieczenia kosztów leczenia i pomocy medycznej do 3 mln zł oraz włączenie do zakresu ochrony kosztów związanych z zaostrzeniem się chorób przewlekłych, bez konieczności dopłaty składki, pod warunkiem stosowania się do zaleceń lekarza prowadzącego leczenie – to najbardziej charakterystyczne cechy odświeżonego ubezpieczenia Ergo Podróż z oferty ERGO Hestii – informuje cashless.pl.

Portal dodaje, że zmiany objęły także NNW podróżnego sopockiego ubezpieczyciela. W nowej odsłonie polisa zapewnia ochronę następstw nieszczęśliwych wypadków również w Polsce na 24 godziny przed opuszczeniem i 24 godziny po powrocie do kraju oraz przewiduje wartość świadczenia w przypadku śmierci ubezpieczenia do 200% sumy ubezpieczenia. Odświeżone Ergo Podróż obejmuje też koszty związane z przymusową kwarantanną z powodu narażenia na zakażenie Covid-19 (zakwaterowanie, posiłki i transport powrotny do miejsca zamieszkania). Do końca września sopocka firma oferuje 15% zniżki na polisy turystyczne nabywane u agentów.

Więcej:

cashless.pl z 22 lipca, Ida Krzemińska-Albrycht „Do 3 mln zł w ubezpieczeniu podróżnym Ergo Hestii. Dodatkowo NNW chroniące przed wyjazdem i po powrocie”:

(AM, źródło: cashless.pl)

PZU SA nagrodzony za „Dobry zarząd”

0
Źródło zdjęcia: PZU

PZU SA został uhonorowany Nagrodą Gospodarczą Polskiego Radia, zajmując w 6. edycji tego prestiżowego rankingu pierwsze miejsce w kategorii „Dobry zarząd”. Kapituła tworzona m.in. przez wielu znanych ekonomistów doceniła spółkę za osiąganie doskonałych wyników finansowych przy jednoczesnej dbałości o zrównoważony rozwój. Ubezpieczyciel został też partnerem głównym Memoriału Pary Prezydenckiej Lecha i Marii Kaczyńskich.

Statuetkę Nagrody Gospodarczej Polskiego Radia wraz z dyplomem odebrała dr hab. Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU SA.

– Zwycięstwo w tej kategorii ma dla mnie szczególne znaczenie. Celem Grupy PZU jest zrównoważony rozwój – z dużym naciskiem na stabilność finansową, bezpieczeństwo kapitałowe i regularność w wypracowywaniu dobrych wyników. Tego wymaga interes naszych klientów, akcjonariuszy, a także całej polskiej gospodarki, której Grupa PZU jest istotnym filarem. Utrzymanie takiej równej, wysokiej formy biznesowej, zwłaszcza w ostatnich kryzysowych latach, wymaga wielkiego zaangażowania pracowników, sprawnego zarządu i odważnego przywództwa. Bardzo się cieszę, że efekty naszej pracy są dostrzegane i doceniane przez ekonomistów oraz dziennikarzy gospodarczych – mówiła dr hab. Beata Kozłowska-Chyła.

Jak podkreślała, miarą sukcesu dla Grupy PZU nie są wyłącznie wyniki finansowe, ale także osiąganie ich w odpowiedzialny sposób. Świadczy o tym jej wielkie społeczne zaangażowanie – programy wspierające bezpieczeństwo lokalnych społeczności, profilaktykę czy zdrowy tryb życia, mecenat nad najważniejszymi instytucjami kultury oraz sponsoring utalentowanych polskich sportowców, w tym Igi Świątek – najlepszej dziś tenisistki na świecie.

Nagrody Gospodarcze Polskiego Radia to ranking wyróżniający najdynamiczniej rozwijające się polskie firmy i przedsiębiorstwa, które szczególnie w ostatnim, trudnym czasie miały największy wpływ na wsparcie i rozwój naszej gospodarki.

PZU wspiera sport

31 lipca rozpocznie się Memoriał Pary Prezydenckiej Lecha i Marii Kaczyńskich – pierwszy w Polsce turniej tenisowy rangi ITF W100, którego partnerem głównym jest PZU. Turniej zostanie rozegrany na twardych kortach Centrum Szkoleniowego Polskiego Związku Tenisowego w Kozerkach k. Grodziska Mazowieckiego.

Centrum to nowy obiekt sportowy na mapie Polski, którego uroczyste otwarcie 30 lipca poprzedzi rozpoczęcie Memoriału. Na kortach twardych w dniach 31 lipca–7 sierpnia po raz pierwszy w Polsce zostanie rozegrany kobiecy turniej zawodowy z cyklu ITF Women’s World Tour – W100, organizowany przez Polski Związek Tenisowy. Rywalizacja pań w Polish Open będzie się toczyć o pulę nagród w wysokości 100 tys. dolarów. Wydarzenie jest organizowane pod patronatem honorowym Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy.

– PZU zawsze z dumą wspiera polski sport, stanowiący dużą część naszej działalności sponsoringowej. Tenis to rozwijająca się dyscyplina, a obecnie najlepszą na świecie zawodniczką jest Iga Świątek, której głównym sponsorem jest PZU. Nie mogło więc zabraknąć obecności największego polskiego ubezpieczyciela na tak ważnej imprezie, jaką jest Memoriał Marii i Lecha Kaczyńskich. W Centrum Szkoleniowym Polskiego Związku Tenisowego w Kozerkach będą trenowały także dzieci, których rozwój sportowy dla PZU jest szczególnie ważny. Do naszego programu Dobra Drużyna PZU, którego celem jest upowszechnianie sportu wśród najmłodszych, dołączyło już ponad 25 tys. dzieci. Mamy nadzieję, że na nowym obiekcie będziemy świadkami wielu triumfów biało-czerwonych – mówi Sylwia Matusiak, dyrektor zarządzający ds. marketingu, sponsoringu i prewencji.

(AM, źródło: PZU)

Pru: Zaufanie buduje się, dotrzymując złożonych obietnic

0
Źródło zdjęcia: PRU

W połowie lipca ruszyła nowa odsłona kampanii reklamowej marki Pru. Kampania podkreśla ponadczasowe wartości ubezpieczyciela, czyli zaufanie i dotrzymywanie danego słowa. Pokazuje, że firma podchodzi do każdego klienta w sposób indywidualny.

W spotach telewizyjnych i innych materiałach reklamowych ubezpieczyciel komunikuje, że chociaż Prudential zmienia się na Pru, to sposób, w jaki firma funkcjonuje, oraz wartości, którymi się kieruje, pozostają niezmienne. Ubezpieczyciel zawsze robi więcej, aby dotrzymywać złożonych obietnic. Przykładem tego jest kontynuacja programu wypłaty świadczeń wynikających z przedwojennych polis. Ubezpieczyciel na swoim nowym serwisie internetowym uruchomił stronę dotyczącą poszukiwań spadkobierców przedwojennych klientów.

– Najnowsza odsłona kampanii reklamowej podkreśla wartości, którymi kierujemy się niezmiennie od ponad 170 lat. Każdą zawartą polisę traktujemy jako złożoną obietnicę, za którą stoi konkretny człowiek ze swoimi planami i marzeniami, dlatego zrobimy wszystko, by jej dotrzymać. Prudential od lat wypłaca pieniądze spadkobiercom przedwojennych polis, tak i dziś firma pod nową marką Pru dotrzymuje swoich zobowiązań – podkreśla Tomasz Borchowiec, szef marketingu Prudential Polska.

Prudential zaplanował działania reklamowe do końca roku, dzieląc je na kilka etapów. Obejmują one emisję spotów w stacjach telewizyjnych oraz w formatach wideo i display w internecie. Kampania prowadzona jest także w mediach społecznościowych marki oraz poprzez działania z zakresu content marketingu i performance.

Kreację kampanii reklamowej zrealizowała agencja reklamowa Publicis Lion. Planowanie i zakup mediów przygotował dom mediowy Starcom. Spoty reklamowe wyreżyserował Daniel Jaroszek, zaś ich produkcją zajęło się studio Film Reaktor. Reklamy telewizyjne będą wyświetlane w formatach 15” i 30”.  Kampania reklamowa jest wspierana działaniami PR.

(AM, źródło: Pru)

Compensa: Bezpieczna Autostrada, odsłona piąta

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ubiegłym roku liczba wypadków na autostradach i drogach szybkiego ruchu wzrosła o ponad 1/4. Dlatego w Polsce już po raz piąty organizowana jest kampania Bezpieczna Autostrada, której celem jest wyczulenie kierowców na kwestie związane z bezpieczeństwem i edukacja z zakresu pierwszej pomocy w razie wypadku.

– Liczba wypadków drogowych w Polsce maleje, ale odwrotną tendencję widać na autostradach. Niestety tu liczba wypadków rośnie. W ubiegłym roku było ich o 28% więcej niż jeszcze w roku poprzednim. To oznacza prawie 400 wypadków, w których zginęło ponad 70 osób, a 500 zostało rannych. Widać więc, że w tym obszarze cały czas jest miejsce na edukację – mówi agencji Newseria Biznes Karolina Tworzydło, dyrektor marketingu Compensy.

Eksperci wskazują, że na autostradach i drogach szybkiego ruchu najniebezpieczniej jest latem. Dlatego właśnie w tym okresie startuje ogólnopolska akcja Bezpieczna Autostrada, której celem jest rozpowszechnienie wiedzy z zakresu bezpiecznego poruszania się po autostradach i trasach szybkiego ruchu.

– W ramach Bezpiecznej Autostrady organizujemy pikniki rodzinne w mniejszych miastach i miejscowościach. To są spotkania z lokalną społecznością, z dorosłymi, dziećmi, z całymi rodzinami, dla których mamy pięć różnych stref tematycznych o charakterze edukacyjnym – mówi Karolina Tworzydło. – Uczymy również pierwszej pomocy. Pod okiem profesjonalnych ratowników medycznych przeprowadzamy pokazy, dajemy także mieszkańcom możliwość samodzielnego przeprowadzenia akcji ratującej życie na fantomach osób dorosłych, dzieci i noworodków – dodaje.

Organizatorzy kampanii Bezpieczna Autostrada starają się też przemówić do wyobraźni kierowców. Dlatego mają oni możliwość skorzystania z symulatorów zderzenia i dachowania, które pokazują, co się dzieje z samochodem i pasażerami w momencie kolizji. To wielu osobom wystarcza, aby zmienić swoje podejście do ryzykownej jazdy.

– Mamy też tzw. strefę bezpiecznego kierowcy, gdzie wykonujemy podstawowe badania profilaktyczne, typu pomiary cukru we krwi, ciśnienia i wzroku. Od początku kampanii, czyli od 2018 roku, udało nam się już zdiagnozować ponad 400 przypadków nadciśnienia, które skierowaliśmy do dalszej diagnostyki, ponad 200 osób z podejrzeniem cukrzycy, a także ponad 30 przypadków dzieci z potencjalną wadą wzroku, które do tej pory nie były badane – wymienia Karolina Tworzydło.

Oprócz edukacji i organizacji szkoleń z zakresu pierwszej pomocy Compensa przekazuje też władzom miast defibrylatory AED, które mogą uratować życie w przypadkach nagłego zatrzymania krążenia. 

– To jest centralny punkt każdego naszego pikniku, spotkania z lokalną społecznością. Te defibrylatory są później umieszczane w ogólnodostępnym miejscu, żeby każdy mieszkaniec mógł z niego skorzystać, jeżeli zaistnieje taka potrzeba, kiedy trzeba będzie ratować ludzkie życie – mówi Karolina Tworzydło.

Bezpieczna Autostrada wystartowała z początkiem maja i w tym roku zagości łącznie w 16 lokalizacjach w całej Polsce. W tym roku kampania jest prowadzona po raz piąty. Jej organizatorami są Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Compensa.

– Jako towarzystwo ubezpieczeniowe dysponujemy statystykami, które pokazują, że wypadków na drogach jest wciąż bardzo dużo – podkreśla Karolina Tworzydło. – Z drugiej strony jedną z naszych podstawowych linii biznesu są ubezpieczenia komunikacyjne. Dlatego naturalna dla nas jest chęć edukowania społeczeństwa z zakresu bezpiecznego poruszania się po drodze. Stąd decyzja o takiej kampanii i o tym, że chcemy ją prowadzić przez wiele lat. – dodaje.

(AM, źródło: Newseria)

Skyblu określi lokalne ryzyka klimatyczne dla ubezpieczenia nieruchomości

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Polski insurtech Skyblu.ai opracował nowe rozwiązanie dla ubezpieczycieli oferujących ochronę nieruchomości. Firma ma dla nich pełen zestaw danych określających ryzyka klimatyczne występujące w danej lokalizacji. Usługa została opracowana z myślą o rynku francuskim, ale insurtech chce ją wkrótce zaoferować w Polsce i Hiszpanii – informuje cashless.pl.

Serwis tłumaczy, że Skyblu.ai specjalizuje się w dostarczaniu ubezpieczycielom danych umożliwiających daleko posuniętą personalizację składek na podstawie adresu zamieszkania. Wykorzystuje do tego np. zdjęcia lotnicze czy numeryczny model terenu oraz algorytmy sztucznej inteligencji do przekazania dokładnych informacji o cechach opisujących dany adres. Do tej pory partnerzy insurtechu korzystali z jego technologii wskazywania miejsc, gdzie może dojść do powodzi błyskawicznych. Obecnie jego nowe narzędzie jest testowane przez dwóch francuskich ubezpieczycieli.

Więcej:

cashless.pl z 22 lipca, Ida Krzemińska-Albrycht „Polski insurtech Skyblu.ai sprawdzi, jakie jest ryzyko powodzi, gradu, pożaru, porywów wiatru i osuwisk pod danym adresem”

(AM, źródło: cashless.pl)

Rekomendacje KNF dadzą impuls wzrostowi cen OC?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Inflacja, wyższe ceny dla drogowych piratów, a przede wszystkim rekomendacje KNF w sprawie likwidacji szkód komunikacyjnych będą pchały w górę stawki OC – zauważa „Rzeczpospolita”.

W sytuacji ciągle rosnącej inflacji jednym z nielicznych wyjątków są ceny obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, które spadają od trzech lat, mimo że koszty likwidacji szkód nieustannie rosną. Ubezpieczyciele od dawna mówią, że taka sytuacja nie może trwać w nieskończoność, bo zagraża rentowności rynku. Mniej więcej od początku roku z rynku zaczęły napływać pierwsze sygnały o odwracaniu się trendu spadkowego. Okazało się m.in., że w niektórych okresach więcej za polisy OC płacili już młodzi właściciele pojazdów, a także posiadacze aut elektrycznych. Również wprowadzona niedawno możliwość sprawdzenia historii wykroczeń kierowcy przez ubezpieczyciela może dać impuls podwyżkowy na rynku.

Na pewno spowoduje go reakcja Komisji Nadzoru Finansowego na to, co dzieje się na rynku OC. KNF wydała rekomendacje dotyczące likwidacji szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych. Ich celem jest zapewnienie zgodności działalności zakładów ubezpieczeń z przepisami prawa, zapobieżenie naruszaniu interesów ubezpieczających, ubezpieczonych lub uprawnionych z umów ubezpieczenia oraz ograniczenie ryzyka występującego w działalności zakładów ubezpieczeń.

Inflacja, nie tylko szkodowa, oznacza presję na wzrost kosztów napraw, co oznacza droższe ubezpieczenia dla wszystkich kierowców. Rekomendacje KNF będą zjawiskiem, które da kolejny, oprócz inflacji, impuls do wyższych cen – uważa Jan Grzegorz Prądzyński, prezes Polskiej Izby Ubezpieczeń.

Więcej:

„Rzeczpospolita” z 24 lipca, Piotr Skwirowski, Ceny polis OC mogą wkrótce zacząć mocno rosnąć”

(KS, źródło: „Rzeczpospolita”)

Global Data: Zdrowie od Kanady do Meksyku

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Przewiduje się, że składka przypisana sektora ubezpieczeń indywidualnych wypadkowych i zdrowotnych w Ameryce Północnej wzrośnie z 1,2 bln dol. w 2021 r. do 1,5 bln dol. w 2026 r., przy skumulowanym rocznym wskaźniku wzrostu 5,2% będącym efektem wzrostu świadomości ubezpieczeniowej i rosnących kosztów opieki zdrowotnej wynikających z pandemii.

Stany Zjednoczone są największym i najbardziej zaawansowanym rynkiem opieki zdrowotnej na świecie, który odpowiada za 97% składki z indywidualnych ubezpieczeń wypadkowych i zdrowotnych (PA&H) w Ameryce Płn. – wynika z raportu firmy analitycznej Global Data („Personal Accident and Health Insurance Market to 2025”). Na korzyść tego sektora rynku ubezpieczeń działa poprawa sytuacji na rynku pracy, rozluźnienie restrykcji w podróżowaniu i dwucyfrowy wzrost zapisów do programu Medicaid, zwiększając popyt na polisy PA&H. W 2021 r. sektor PA&H branży ubezpieczeniowej w USA odnotował wzrost na poziomie 5,3%.

– W centrum uwagi ubezpieczycieli wypadkowych i zdrowotnych znajdą się zmienione w następstwie decyzji Sądu Najwyższego Stanów Zjednoczonych przepisy prawa aborcyjnego. Ponieważ należy się spodziewać, że w 50% stanów zmiana prawa wejdzie w życie, ubezpieczyciele będą musieli wprowadzić poprawki w polisach, przystosowujące je do tej zmiany – komentuje Katam Prasanth, analityk ubezpieczeniowy Global Data.

Wyrok będzie miał wpływ także na polisy podróżne, indywidualne i korporacyjne, ponieważ ludzie będą szukać dostępu do usług opieki zdrowotnej za granicą. Skutki decyzji sądu zrealizują się w pełni w ciągu przyszłego roku.

Ogółem średnia roczna stopa wzrostu (CAGR) rynku ubezpieczeń PA&H w USA na lata 2021–2026 wyniesie 5,2%.

Z kolei udział Kanady w składkach PA&H w regionie wynosi 1,6%. Rosnące koszta opieki zdrowotnej wytworzyły popyt na ubezpieczenia prywatne, uzupełniające usługi opieki zdrowotnej, których nie pokrywa system publiczny, takie jak leki na receptę, stomatologia, okulistyka i hospitalizacja.

Rosnąca popularność pakietów chroniących wiele ryzyk w ramach jednego planu jest spodziewanym motorem wzrostu rynku ubezpieczeń zdrowotnych. CAGR dla rynku PA&H w Kanadzie na lata 2021–2026 szacowany jest na 5,9%.

Do Meksyku należy pozostałe 1,4% rynku regionu północnoamerykańskiego. Jest to najszybciej rosnący rynek, ze wzrostem 19,3% w 2021 r., kiedy to napędzana pandemią świadomość ubezpieczeniowa przyczyniła się do wzrostu popytu na ubezpieczenia zdrowotne. Spodziewana średnia stopa wzrostu na lata 2021–2026 to 8,1%.

AC

18,427FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie