Blog - Strona 1415 z 1480 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1415

Aviva: Sprzedaż udziału w joint venture i wyjście z Indonezji

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Brytyjska Aviva poinformowała o zamiarze całkowitego wycofania się z Indonezji poprzez sprzedaż całego udziału w joint venture PT Astra Aviva Life partnerowi tej operacji. Zakończenie transakcji spodziewane jest w IV kwartale 2020 r. po spełnieniu określonych warunków.

Ubezpieczyciel nie zdradził, ile ma przynieść sprzedaż. Żeby jednak doszła ona do skutku, konieczna będzie akceptacja nadzoru w Indonezji oraz zakończenie transakcji nabycia Permata Banku, indonezyjskiego partnera bancassurance Avivy, przez Bangkok Bank. 5 marca 2020 r. udziałowcy Bangkok Banku wyrazili zgodę na akwizycję Permata Banku.

Rewizję swoich azjatyckich biznesów Aviva rozpoczęła w 2019 r., pod kierownictwem nowego dyrektora generalnego Maurice’a Tullocha. W listopadzie ubezpieczyciel ogłosił, że zdecydował zatrzymać swoje spółki w Singapurze i Chinach, ale rozważa opcje dla biznesów w Indonezji, Wietnamie i Hongkongu.

(AC, źródło: Reuters)

Rząd przyjął przepisy wzmacniające nadzór KNF nad zagranicznymi zakładami

0

10 marca Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (UUO) oraz ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (UDUiR). Celem noweli jest zapewnienie Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) skutecznych i szybkich mechanizmów nadzoru nad zagranicznymi zakładami ubezpieczeń (ZU) oraz reasekuracji (ZR) z państw członkowskich Unii Europejskiej (UE) wykonujących na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (RP) działalność przez oddział lub w ramach swobody świadczenia usług.

Projektowana ustawa przewiduje, że oprócz dotychczasowej zwykłej procedury nadzoru, w pilnych przypadkach będzie istniała możliwość natychmiastowej i nadzwyczajnej interwencji KNF w stosunku do zagranicznych ZU. Chodzi o konieczność szybkiego usunięcia lub zapobieżenia naruszaniu interesów ubezpieczających, ubezpieczonych i uprawnionych z umów ubezpieczenia przez zastosowanie takich samych środków jak w przypadku krajowych zakładów ubezpieczeń.

W akcie prawnym doprecyzowano, że przepisy dotyczące m.in. sankcji za przekroczenie terminów na wypłatę odszkodowania ubezpieczonemu dotyczą również zagranicznych ZU. Wymierzana będzie kara m.in. za niewypłacenie przez zagraniczny zakład odszkodowania w określonym ustawowo terminie, wynikającego np. z obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych (ppm.). W takim przypadku Komisja będzie mogła nałożyć karę pieniężną na zagraniczny ZU lub na członka jego organu zarządzającego. Co więcej, KNF w określonych przypadkach będzie mogła zakazać wykonywania w Polsce działalności przez zagraniczny zakład.

Nowe rozwiązania mają obowiązywać po 14 dniach od daty ich ogłoszenia w Dzienniku Ustaw. Wyjątek stanowi jeden przepis, który ma wejść w życie 1 lipca 2020 r.

Więcej szczegółów na temat planowanych zmian:

AM, news@gu.home.pl

(źródło: premier.gov.pl)

Rok 2019 był dla nas testem, który zdaliśmy wzorowo

0
Anna Włodarczyk-Moczkowska

Rozmowa z Anną Włodarczyk-Moczkowską, prezes zarządu Wiener TU SA Vienna Insurance Group

Aleksandra E. Wysocka: – W 2019 r. zmieniliście właściciela, nazwę, logo… Co planuje Wiener w roku 2020?

Anna Włodarczyk-Moczkowska: – To będzie nasz pierwszy pełny rok w strukturach Vienna Insurance Group. Od lutego 2019 r., kiedy została sfinalizowana transakcja zakupu naszej firmy przez VIG, nastąpił czas niezwykle intensywnych zmian i rozwoju. Uruchomiliśmy wiele projektów i cały czas jesteśmy jeszcze w okresie transformacji i wdrażania do struktur VIG.

Większość projektów realizujemy samodzielnie, są jednak takie, w których jako grupa czerpiemy korzyści z efektów synergii. Do takich procesów należy na przykład likwidacja szkód. Cel jest jeden: proces ma być prosty i przyjazny dla klienta, w przypadku drobnych szkód ma umożliwiać samodzielną likwidację. Wypłata ma następować szybko i w pełni transparentnie.

Na kongresach sprzedażowych pośredników zaprezentowaliście nowy system sprzedażowy. Kiedy nowe narzędzie zastąpi GoNet?

– Rzeczywiście, kolejnym ważnym projektem, będącym w trakcie realizacji, jest uruchomienie nowego systemu sprzedażowego Wie.net. Do systemów tego typu można podejść na wiele sposobów, my wybraliśmy podejście pragmatyczne. Celem jest maksymalne uproszczenie i wygoda użytkowania tego narzędzia przez naszych agentów. Skupiliśmy się na głównych potrzebach pośredników.

System jest bardzo elastyczny i daje możliwość personalizacji. Agent może sobie ustawić samodzielnie login i hasło. Niby prosta rzecz, ale niestety większość systemów działających na rynku takiej opcji nie ma, a agenci na to narzekają. System pozwala też na personalizację wyglądu pulpitu. Ale najważniejsza jest ścieżka sprzedażowa. Agent ma do wyboru trzy ścieżki. Pierwsza jest tradycyjna, gdzie agent wypełnia dokumenty, drukuje, podpisuje i przechowuje je w wersji papierowej. Druga ścieżka pozwala na zdalne wystawienie polisy. Klient otrzymuje od agenta link, zapoznaje się z ofertą i ogólnymi warunkami i je akceptuje, a potem otrzymuje polisę zdalnie. Trzecia ścieżka, która jest moją ulubioną, nie wykorzystuje papieru w ogóle – jest ekologiczna. Agent przechodzi przez cały proces elektronicznie, a w celu akceptacji wysyła SMS do klienta. Klient otrzymuje kod i po wpisaniu tego kodu polisa jest potwierdzona i wysłana w wersji elektronicznej do klienta.

Jestem przekonana, że poza kilkoma wyjątkowymi sytuacjami nie potrzebujemy już papierowych polis. Wierzę, że taki sposób sprzedaży stanie się standardem. Wie.net ruszył w grudniu 2019 r., a pierwszym wdrożonym ubezpieczeniem był pakiet dla rolników Agro.

Jak agenci zareagowali na Wie.net?

– Odzew ze strony agentów nas samych zaskoczył. Już niemal 7 tys. pośredników pracuje na nowej platformie. Przygotowujemy kolejne produkty do umieszczenia w nowym systemie, co jest naszym głównym celem na 2020 r. Zaznaczę, że dla nas produkt to nie tylko sama ochrona, ale również procesy obsługowe, sprzedażowe etc. Tak naprawdę cała oferta ulegnie odświeżeniu, a niektóre produkty zostaną praktycznie stworzone od nowa.

Czy planujecie zmiany w obszarze backoffice?

– Postawiliśmy na robotyzację procesów. Kilka obszarów zostało już zrobotyzowanych, co znacząco skróciło czas obsługi. Wprowadziliśmy chatbota, który działa bardzo dobrze. Robotyzujemy też procesy związane z rejestracją nowych agentów, rozliczeniami prowizji, inkasa, zaległych składek. Dzięki temu agenci otrzymują informacje na bieżąco. Docelowo roboty przejmą większość czynności powtarzalnych.

Realizujemy też wiele projektów związanych z przynależnością do grupy VIG oraz ze zmianą europejskich przepisów, przykładowo tych związanych z nowymi standardami rachunkowości. Kalendarz projektowy jest bardzo napięty, a mobilizacja bardzo duża. W zespole panuje pozytywna energia, dzięki czemu udało nam się zrealizować jeden z najszybszych na rynku procesów rebrandingu. Od początku do końca zamknęliśmy zmianę marki w ciągu trzech miesięcy. Nie byłoby to możliwe dzięki wszystkim zaangażowanym współpracownikom w centrali i w terenie oraz naszym partnerom, którym bardzo dziękuję. Rok 2019 był dla nas testem, który zdaliśmy z najlepszymi w historii wynikami sprzedażowymi i finansowymi, a to jest dobrą prognozą na kolejne lata.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

Aviva: Katarzyna Bem zostanie członkiem zarządu nadzorującym biznes majątkowy

0

Z początkiem kwietnia Katarzyna Bem obejmie stanowisko członka zarządu Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń Ogólnych (TUO). W ramach swoich obowiązków będzie odpowiadać za ubezpieczenia majątkowe polskiego biznesu grupy.

Katarzyna Bem jest uznanym na rynku ekspertem w zakresie ubezpieczeń majątkowych, zarządzania produktem, pricingu, underwritingu oraz reasekuracji, mającym przeszło dwadzieścia osiem lat doświadczenia w branży asekuracyjnej. Zajmowała szereg kluczowych stanowisk w polskich i międzynarodowych firmach ubezpieczeniowych oraz brokerskich (m.in. w PZU, Generali, Zurich, Aon, Gras Savoye Polska, Sedgwick). W latach 2005–2017 była związana z Grupą PZU, gdzie jako dyrektor Biura Zarządzania Produktami odpowiadała za zarządzanie segmentem klientów indywidualnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw, nadzorując w szczególności obszary produktu i underwritingu.

– Ufam, że taka wiedza i doświadczenie pomoże efektywnie zabezpieczać majątek naszych klientów i dalej rozwijać nasz biznes – mówi Adam Uszpolewicz, prezes Avivy w Polsce.

Katarzyna Bem jest absolwentką Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego oraz IESE Business School w Barcelonie.

(AM, źródło: Aviva)

Link4: Ubezpieczenie roweru w kredycie ratalnym Credit Agricole

0

Ruszyła druga edycja wspólnej oferty Credit Agricole i Link4. W jej ramach klienci rozłożą zakup roweru na raty oraz otrzymają roczne ubezpieczenie sprzętu na wypadek kradzieży.

– Kradzieże rowerów są niestety powszechnym problemem. Z obawy przed utratą nowego roweru często nie chcemy przeznaczyć większej kwoty na jego zakup – tłumaczy Mieczysław Putkowski, dyrektor Departamentu Produktów Ubezpieczeniowych i Inwestycyjnych Credit Agricole.

Wspólna oferta Credit Agricole i Link4 przewiduje, że każdy, kto sfinansuje zakup roweru kredytem ratalnym banku, może otrzymać ubezpieczenie sprzętu na cały rok, bez ponoszenia dodatkowych opłat. Oferta dotyczy każdego roweru zakupionego na raty, niezależnie od jego ceny.

– Ochrona ubezpieczeniowa obejmuje przypadki utraty roweru w wyniku kradzieży z włamaniem do domu jednorodzinnego, budynku gospodarczego, mieszkania lub pomieszczenia przynależnego. Świadczenie wypłacimy także w przypadku rabunku lub wskutek kradzieży zwykłej, pod warunkiem jednak że rower był  zabezpieczony łańcuchem, linką stalową lub kłódką szeklową, czyli popularnym U-lockiem – wyjaśnia Mariusz Rosa, dyrektor Pionu Rozwoju Biznesu i Innowacji Link4.

Rower na raty z ubezpieczeniem od kradzieży to oferta, którą obie firmy wprowadziły wspólnie w ubiegłym roku. Cieszy się ona bardzo dużym zainteresowaniem klientów.

– Udogodnieniem dla klienta jest możliwość skorzystania z ubezpieczenia bez dodatkowych formalności. Wystarczy, że kupi on rower na raty w banku, a my zajmiemy się resztą. Co ważne, polisa zadziała również w przypadku kradzieży roweru na ulicy, np. z parkingu pod domem lub biurem – podkreśla Tomasz Kamiński, dyrektor Departamentu Sprzedaży i Relacji z Partnerami banku Credit Agricole.

Jeśli dojdzie do kradzieży, Link4 wypłaci świadczenie równe wartości roweru w chwili zakupu. Klient powinien niezwłocznie zgłosić kradzież na policji i do ubezpieczyciela. Oferta dostępna jest u partnerów ratalnych banku Credit Agricole.

(AM, źródło: Link4)

Technologiczne i prawne wyzwania dla bankowości na konferencji w Warszawie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

25 marca w Warszawie odbędzie się konferencja Banking Tech&Security. Podczas wydarzenia objętego patronatem medialnym „Gazety Ubezpieczeniowej” zostaną omówione najnowsze trendy technologii oraz zabezpieczeń dla sektora bankowego, jak również aspekty prawne oraz ich nowelizacje w standardach europejskich.

Dyskusja podczas konferencji obejmie szerokie spektrum tematów. Najważniejszymi kwestiami omawianymi podczas spotkania będą takie zagadnienia, jak m.in. trwały nośnik przy zastosowaniu blockchaina publicznego, fraudy związane z atakami na klientów bankowości i sposoby na zabezpieczanie się przed nimi, skuteczne metody przyciągnięcia osób z segmentu Z do bankowości, ryzyko koncentracji dostawców rozwiązań chmurowych a stanowisko EBA i KNF. Uczestnicy konferencji spróbują też odpowiedzieć na pytanie, jak sztuczna inteligencja zmieni bankowość w nadchodzących latach. Opowiedzą też o odpowiedzialności banku za cyberbezpieczeństwo na tle ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa.

Aby wziąć bezpłatny udział w konferencji skierowanej do reprezentantów banków i parabanków, wystarczy zarejestrować się na stronie:

Home Gradient

Ilość miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Konferencja odbędzie się 25 marca 2020 r. w warszawskim Golden Floor Plaza, Al. Jerozolimskie 123A. Jej rozpoczęcie jest planowane na godzinę 9:30.

Strona internetowa wydarzenia:

Home Gradient

https://www.facebook.com/events/2520554281595481/

(am)

Kolejny Szczyt Ubezpieczeniowy w Szczecinie

0

16 maja w szczecińskim hotelu Dana odbędzie się drugi w tym mieście Szczyt Ubezpieczeniowy. Patronem medialnym spotkania, w którym będą uczestniczyć agenci ubezpieczeniowi, właściciele multiagencji, szkoleniowcy i praktycy sprzedaży, jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Podczas szczecińskiego Szczytu wystąpi sześciu prelegentów. Będą to m.in. Paweł Skotnicki, dyrektor Placówki Partnerskiej Avivy, który opowie o tym, co daje specjalizacja agentowi i multiagencji, i dlaczego nie ma sensu sprzedawać wszystkiego, oraz Emilia Taraszkiewicz-Michalska, właścicielka ALIEN Nauka Jazdy Szczecin, która zdradzi, jak zwiększa sprzedaż ubezpieczeń w multiagencji dzięki Facebookowi. Natomiast Marcin Kowalik, organizator Szczytu Ubezpieczeniowego, poprowadzi warsztat na temat miesięcznego planu aktywności pozyskujących klientów ubezpieczeniowych na Facebooku.

– Rozmawiałem za każdym razem z większością uczestników wszystkich trzech poprzednich edycji (Szczecin, Poznań, Warszawa). Zawsze pytam ich – czego oczekują po tej konferencji i czy to odnajdują. Odpowiedzi są bardzo różne, jednak można je sprowadzić do pięciu tematów. Większość uczestników przychodzi po praktyczną wiedzę. I to otrzymują, od prelegentów, którzy odnoszą sukcesy w branży ubezpieczeniowej na co dzień. Drugi ważny temat to motywacja. Każdy z nas bowiem ma gorsze dni. Ważne, żeby nie pozwolić, aby ten gorszy dzień przesłonił nam nasz cel, naszą niezależność. I tutaj świetnie sprawdza się wsparcie społeczności, która rośnie wokół Szczytu Ubezpieczeniowego. Networking to kolejny bardzo ważny element, jaki uczestnicy odnajdują podczas konferencji. Dla tych, którzy chcą dać pracę lub szukają pracy, bardzo pomocna jest Giełda Pracy – opowiada Marcin Kowalik.

W poprzedniej edycji lokalnej konferencji dla branży ubezpieczeniowej uczestniczyło ponad 60 osób. Obecnie zostało już sprzedanych 10 z 50 biletów na konferencję.

Dla 5 pierwszych czytelników „GU” organizator przeznaczył kupon rabatowy obniżający cenę biletu. Aby skorzystać z kuponu, należy wejść na marcinkowalik.online/szczecin, wybrać bilety i dodać kod rabatowy „gu16052020”.

Szczegóły na temat Szczytu:

(am)

Szpitale Wielkopolski zapłaciły mniej za ubezpieczenie dzięki zakupom grupowym

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Możliwość zakupów grupowych pozwoliła Szpitalom Wielkopolski zaoszczędzić 1,6 mln zł na zakupie ubezpieczeń.

– Skomplikowana sytuacja polskich placówek medycznych skłania je same oraz samorządy terytorialne do nieustannego szukania sposobów na zmniejszenie kosztów prowadzenia działalności. Jednym z rozwiązań jest organizacja zakupów grupowych. W naszym przypadku wspólna organizacja przetargów na wybrane usługi bądź produkty pozwoliła w ciągu kilku lat wygenerować oszczędności rzędu kilkunastu milionów złotych. Dobrym przykładem są ubezpieczenia – zauważa Izabela Marciniak, prezes zarządu spółki Szpitale Wielkopolski.

Każda placówka medyczna jest ustawowo zobowiązana do zakupienia ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC). Równie ważne jest zabezpieczenie majątku ZOZ-ów przed nieprzewidzianymi zdarzeniami, działaniem żywiołów oraz ewentualnymi katastrofami naturalnymi.

– Nasze doświadczenia, m.in. współpraca ze Szpitalami Wielkopolski, pokazują, że łączenie w jedno postępowanie przetargowe ochrony ubezpieczeniowej dla wielu jednostek może okazać się niezwykle korzystne. Oferta, którą wynegocjowaliśmy wspólnie z wielkopolskimi placówkami, była nie tylko znacząco niższa cenowo, ale zapewniała zakres ochrony szerszy niż dotychczas. Mniejsze podmioty, przychodnie otrzymały przede wszystkim ochronę bardziej rozbudowaną i o wyższych sumach ubezpieczenia, z kolei szpitale dzięki efektowi skali obniżyły cenę za ubezpieczenie OC. Ostatecznie w ramach 3 postępowań grupowych udało nam się wygenerować oszczędności w wysokości 1,6 mln zł, w porównaniu z wydatkami, które wszystkie placówki ponosiły przed przystąpieniem do grupy – dodaje Izabela Zoń, dyrektor Biura Ubezpieczeń Klientów Medycznych EIB.

Choć przepisy dopuszczają różne formy przystąpienia do ubezpieczenia, to najskuteczniejszą metodą jest przetarg. Zwiększa on konkurencyjność składanych ofert. EIB zwraca uwagę, że jest to szczególnie istotne w postępowaniach dotyczących OC, ponieważ tylko kilka towarzystw jest skłonnych wziąć w nich udział.

– Obecnie oferty na ubezpieczenie OC dla dużych i specjalistycznych placówek składają PZU SA, TUW PZUW oraz STU Ergo Hestia. Placówki lecznicze, które nie prowadzą działalności obarczonej podwyższonym ryzykiem jak położnictwo, ortopedia czy chirurgia, mogą liczyć też na współpracę z TU Inter Polska oraz Balcia Insurance SE. Z naszych obserwacji i doświadczeń z prowadzonych postępowań wynika, że Ergo Hestia ubezpiecza w zakresie OC również największe szpitale kliniczne w Polsce oraz szereg szpitali wojewódzkich, w tym placówki z Wielkopolski – wskazuje Izabela Zoń.

(AM, źródło: Brandscope)

Rankomat: Mieszkania drożeją, a ceny polis nadal nie są wysokie

0

W raporcie cen polis mieszkaniowych ranKING, opartym na bazie kalkulacji cen polis mieszkaniowych przeprowadzonych w 2019 r. w rankomat.pl, eksperci porównywarki zauważyli, że wzrost cen mieszkań i dostępność coraz mniejszych lokali za tę samą kwotę nie idą w parze z cenami polis mieszkaniowych.

Eksperci Rankomat sprawdzili średnie ceny ubezpieczenia nieruchomości w miastach wojewódzkich. Z zebranych przez nich danych wynika, że najtańszy w 2019 roku był Rzeszów, gdzie polisa mieszkaniowa kupiona za pośrednictwem porównywarki kosztowała 226 zł. Niewiele drożej było w Kielcach (266 zł) i Bydgoszczy (279 zł). Z kolei najwyższe średnie stawki za ubezpieczenie nieruchomości w 2019 r. nie przekroczyły 400 zł. W Warszawie płacono za ubezpieczenie 395 zł, w Gorzowie Wlkp. 381 zł, a w Krakowie 363 zł.

Obraz zawierający tekst, mapa

Opis wygenerowany automatycznie

– Mieszkania i domy to najcenniejsza część naszego majątku, a mimo to wiele osób nie decyduje się ich ubezpieczyć. Często żyjemy w przeświadczeniu, że cena polisy dla domu czy mieszkania musi być wysoka, skoro już ubezpieczenie samochodu kosztuje sporo. Tymczasem jest ona o ponad połowę niższa niż koszt ubezpieczenia samochodu – zauważa Tomasz Masajło, prezes zarządu Rankomat.

(AM, źródło: Rankomat)

Specustawa dotycząca koronawirusa nie zwalnia z obowiązków w zakresie PPK

0

W celu zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa pracodawca może nakazać podwładnym pracę w domu. Zatrudnieni nie tracą wówczas za wykonaną pracę wynagrodzenia, od którego trzeba naliczać wpłaty do Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) – przypomina serwis mojeppk.pl.

Nowe przepisy, mające zapobiec rozprzestrzenianiu się koronawirusa, zawarto w ustawie z 2 marca o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. Przyjęto w niej m.in., że w celu przeciwdziałania COVID-19 (czyli chorobie spowodowanej koronawirusem) pracodawca może polecić pracownikowi  wykonywanie – przez czas oznaczony – pracy określonej w umowie o pracę poza miejscem jej stałego wykonywania (praca zdalna).

Taki pracownik ma oczywiście prawo do wynagrodzenia, od którego nalicza się wpłaty do PPK, zgodnie z ustawą  z 4 października 2018 r. o PPK. Zgodnie z zawartą  w niej definicją, przez wynagrodzenie rozumie się podstawę wymiaru składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe uczestnika PPK, o której mowa w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych, bez stosowania ograniczenia z art. 19 ust. 1 tej ustawy (tzw. trzydziestokrotność), oraz z wyłączeniem podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe osób przebywających na urlopie wychowawczym oraz pobierających zasiłek macierzyński lub zasiłek w wysokości zasiłku macierzyńskiego.

W razie zamknięcia z powodu epidemii COVID-19 żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły, do których uczęszcza dziecko, ubezpieczonemu – zgodnie z nowymi przepisami zwolnionemu od wykonywania pracy z powodu konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem – przysługuje dodatkowy zasiłek opiekuńczy za okres nie dłuższy niż 14 dni.

Od kwoty zasiłku opiekuńczego otrzymanego przez pracownika nie nalicza się wpłat do PPK. Zgodnie z art. 18 ust. 2 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych w podstawie wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne nie uwzględnia się bowiem m.in. zasiłków.

Jeśli pracodawca zamierza skorzystać z możliwości polecenia podwładnym pracy w domu, ale obawia się, że spowoduje to utrudnienia w zakresie wdrożenia PPK, warto pamiętać, że także informacje dotyczące PPK może przekazywać zatrudnionym zdalnie.

(AM, źródło: mojeppk.pl)

18,324FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie