Sollers Consulting: Ubezpieczyciele muszą unowocześniać architekturę IT
wtorek, 05 grudnia 2017 09:48

Podczas międzynarodowej konferencji „Innovation in Insurance” ponad 250 specjalistów z branży ubezpieczeniowej pochodzących z 12 państw rozmawiało o czynnikach biznesowych, które będą miały decydujący wpływ na modernizację. Ich wnioski poparte były doświadczeniami zdobytymi na projektach przez ubezpieczycieli.

– Firmy borykają się z przestarzałymi strukturami biznesowymi oraz istniejącymi systemami IT – powiedział Michał Trochimczuk, partner zarządzający Sollers Consulting. – Ubezpieczyciele działający w silosach nie będą mieć umiejętności niezbędnych do tego, aby konkurować w nowoczesnej gospodarce – dodał.

Start-upy ubezpieczeniowe (tzw. insurtech) stawiają wyzwanie towarzystwom, które utknęły w nieelastycznych i nieprzyjaznych dla użytkowników strukturach biznesowych. Jednak tylko niektóre z tych start-upów przetrwają. – Firmy typu insurtech nie wyprą z rynku tradycyjnych ubezpieczycieli, ale zapewne będą lepsze w określonych obszarach łańcucha wartości – skomentował Michał Trochimczuk. Firmy ubezpieczeniowe czerpią korzyści z innowacyjności i zwrotności insurtechów, ale w dalszym ciągu muszą zwiększać dynamikę własnych transformacji. – Wierzymy, że elastyczność i możliwość włączenia zewnętrznych partnerów do ekosystemów ubezpieczycieli stanowią klucz do ich sukcesu w przyszłości – podsumował Michał Trochimczuk

Osiągnięcie tych zwiększonych możliwości będzie wymagającym zadaniem, gdyż firmy ubezpieczeniowe statystycznie wydają 65% budżetu IT na bieżące koszty prowadzenia działalności, a jedynie 15% nakładów przeznaczają na transformacje, jak podał Grzegorz Podleśny, partner w Sollers Consulting.

Temat ten został szczegółowo omówiony podczas panelu dyskusyjnego, który poprowadził Marcin Pluta, partner zarządzający Sollers Consulting. Christian Kromann (TIA Technology), John Macdonald (Fadata) oraz Keith Stonell (Guidewire) rozmawiali o tym, jak proponowane przez nich rozwiązania wspierają transformacje i innowacyjność ubezpieczycieli. Uczestnicy panelu położyli nacisk na to, jak ważna jest modernizacja systemu centralnego, oraz pokazali, jak firmy ubezpieczeniowe mogą zmniejszać ryzyko związane z implementacją. Dyskutowali także o wpływie SaaS (ang. Software as a Service – oprogramowanie jako usługa) na różne rynki ubezpieczeniowe oraz skupili się na funkcjonalnościach, które firmy ubezpieczeniowe muszą pozyskać, aby budować swoją pozycję w nowej erze cyfryzacji.
(AM, źródło: Sollers Consulting)

 

Prudential: Sławomir Bełz dyrektorem sprzedaży agencyjnej

Sławomir Bełz został dyrektorem sprzedaży agencyjnej Prudential w Polsce. Swoje obowiązki pełni od 11 czerwca. Robert Zagata, dotychczasowy...


czytaj dalej

Friss: Krzysztof Jabłoński pokieruje rozwojem biznesu w regionie CEE

Z początkiem maja Krzysztof Jabłoński dołączył do zespołu Friss – globalnego dostawcy rozwiązań informatycznych w zakresie oprogramowania do...


czytaj dalej

Mundial w Rosji: Terroryzm i chuligaństwo odczuwalne w cenach polis

Ryzyko ataków terrorystycznych i szkód spowodowanych wybrykami chuligańskimi wywindowało w górę składki dla firm i zawodników za ubezpieczenie...


czytaj dalej

Aon Inpoint: Kto płaci najwięcej składek

Z cyklu raportów o globalnym rynku komercyjnych ubezpieczeń majątkowych i wypadkowych, opracowanych przez zespół analityczny Aon Inpoint, wynika,...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Rentowność w „komunikacji” nadal rośnie

Opublikowany przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) raport podsumowujący wyniki finansowe rynku ubezpieczeń w pierwszym kwartale tego roku...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: PZU uruchomił serwis dla agentów

PZU uruchomił agentpzu.pl – pierwszą na rynku platformę internetową skierowaną do obecnych i przyszłych agentów ubezpieczeniowych. Można na niej...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook