Rynek ubezpieczeń: Robotyzacja w Generali
poniedziałek, 26 lutego 2018 09:52

Generali już zautomatyzowało proces opłacania polis ubezpieczeniowych. Teraz rozpoczęło automatyzację w obszarze likwidacji szkód. To kolejny etap robotyzacji masowych procesów ubezpieczyciela.

- Automatyzując proces, dążymy do podniesienia efektywności i wydajności pracy. Robotyzacja pozwoli na uwolnienie potencjału pracowników od czynności czysto manualnych i pozwoli im się skupić na merytorycznych aspektach pracy. Chcemy bowiem, aby potencjał naszych pracowników był wykorzystywany do zmierzania się z istotnymi wyzwaniami – powiedział Maciej Fedyna, członek zarządu Generali TU.

W oparciu o technologię Robotics Process Automation (RPA) Generali zautomatyzowało proces opłacania polis, obejmujący wolumen kilkuset tysięcy płatności miesięcznie. Obecnie przebiega on automatycznie, co oznacza, że po opłaceniu przez klienta składki ubezpieczeniowej następuje automatyczna wymiana danych między Generali a bankiem, a płatności zostają natychmiast zaczytane do systemów ubezpieczyciela, niezależnie od pory dnia (również w nocy).

Ubezpieczyciel zapewnia, że na wprowadzanych przez niego technologicznych zmianach skorzystają również agenci i klienci. Ci pierwsi, dzięki przyspieszeniu procesu opłacania polis, będą jeszcze szybciej otrzymywali prowizje. W przypadku klientów polisy będą opłacane szybciej, a ryzyko jakichkolwiek pomyłek znacznie się zmniejszy.

- Robotyzacja procesu obsługi wpłat składek wytycza nową, technologiczną ścieżkę naszych działań i stanowi pierwszy krok Generali ku automatyzacji innych procesów. Prace nad robotyzacją obejmują bowiem nie tylko Departament Księgowości w naszej spółce. W ostatnich tygodniach uruchomiliśmy również robotyzację w kilku procesach likwidacji szkód, dzięki czemu powtarzalne czynności, zarówno w przypadku ubezpieczeń na życie, jak i ubezpieczeń majątkowych, wspierane są przez rozwiązania RPA – dodał Maciej Fedyna.

Generali wdrożyło również boty, które samodzielnie rejestrują i wspierają obsługę prostych szkód. Dzięki automatyzacji tego obszaru likwidacji czas niezbędny do wypłaty świadczenia ma ulec skróceniu, a efektywność procesów ma się poprawić. W planach Generali są kolejne robotyzacje w obszarze szkód.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

Prudential: Sławomir Bełz dyrektorem sprzedaży agencyjnej

Sławomir Bełz został dyrektorem sprzedaży agencyjnej Prudential w Polsce. Swoje obowiązki pełni od 11 czerwca. Robert Zagata, dotychczasowy...


czytaj dalej

Friss: Krzysztof Jabłoński pokieruje rozwojem biznesu w regionie CEE

Z początkiem maja Krzysztof Jabłoński dołączył do zespołu Friss – globalnego dostawcy rozwiązań informatycznych w zakresie oprogramowania do...


czytaj dalej

Mundial w Rosji: Terroryzm i chuligaństwo odczuwalne w cenach polis

Ryzyko ataków terrorystycznych i szkód spowodowanych wybrykami chuligańskimi wywindowało w górę składki dla firm i zawodników za ubezpieczenie...


czytaj dalej

Aon Inpoint: Kto płaci najwięcej składek

Z cyklu raportów o globalnym rynku komercyjnych ubezpieczeń majątkowych i wypadkowych, opracowanych przez zespół analityczny Aon Inpoint, wynika,...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Rentowność w „komunikacji” nadal rośnie

Opublikowany przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) raport podsumowujący wyniki finansowe rynku ubezpieczeń w pierwszym kwartale tego roku...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: PZU uruchomił serwis dla agentów

PZU uruchomił agentpzu.pl – pierwszą na rynku platformę internetową skierowaną do obecnych i przyszłych agentów ubezpieczeniowych. Można na niej...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook