Reklama

Rynek ubezpieczeń: Robotyzacja w Generali
poniedziałek, 26 lutego 2018 09:52

Generali już zautomatyzowało proces opłacania polis ubezpieczeniowych. Teraz rozpoczęło automatyzację w obszarze likwidacji szkód. To kolejny etap robotyzacji masowych procesów ubezpieczyciela.

- Automatyzując proces, dążymy do podniesienia efektywności i wydajności pracy. Robotyzacja pozwoli na uwolnienie potencjału pracowników od czynności czysto manualnych i pozwoli im się skupić na merytorycznych aspektach pracy. Chcemy bowiem, aby potencjał naszych pracowników był wykorzystywany do zmierzania się z istotnymi wyzwaniami – powiedział Maciej Fedyna, członek zarządu Generali TU.

W oparciu o technologię Robotics Process Automation (RPA) Generali zautomatyzowało proces opłacania polis, obejmujący wolumen kilkuset tysięcy płatności miesięcznie. Obecnie przebiega on automatycznie, co oznacza, że po opłaceniu przez klienta składki ubezpieczeniowej następuje automatyczna wymiana danych między Generali a bankiem, a płatności zostają natychmiast zaczytane do systemów ubezpieczyciela, niezależnie od pory dnia (również w nocy).

Ubezpieczyciel zapewnia, że na wprowadzanych przez niego technologicznych zmianach skorzystają również agenci i klienci. Ci pierwsi, dzięki przyspieszeniu procesu opłacania polis, będą jeszcze szybciej otrzymywali prowizje. W przypadku klientów polisy będą opłacane szybciej, a ryzyko jakichkolwiek pomyłek znacznie się zmniejszy.

- Robotyzacja procesu obsługi wpłat składek wytycza nową, technologiczną ścieżkę naszych działań i stanowi pierwszy krok Generali ku automatyzacji innych procesów. Prace nad robotyzacją obejmują bowiem nie tylko Departament Księgowości w naszej spółce. W ostatnich tygodniach uruchomiliśmy również robotyzację w kilku procesach likwidacji szkód, dzięki czemu powtarzalne czynności, zarówno w przypadku ubezpieczeń na życie, jak i ubezpieczeń majątkowych, wspierane są przez rozwiązania RPA – dodał Maciej Fedyna.

Generali wdrożyło również boty, które samodzielnie rejestrują i wspierają obsługę prostych szkód. Dzięki automatyzacji tego obszaru likwidacji czas niezbędny do wypłaty świadczenia ma ulec skróceniu, a efektywność procesów ma się poprawić. W planach Generali są kolejne robotyzacje w obszarze szkód.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

Vienna Life: Witold Czechowski członkiem zarządu ds. ryzyka

18 września Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Witolda Czechowskiego na stanowisko członka zarządu Vienna...


czytaj dalej

Saltus TUW: Robert Łoś zatwierdzony na stanowisku prezesa

18 września Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Roberta Łosia na stanowisko prezesa zarządu Saltus...


czytaj dalej

Niemcy: Sabotaż cyfrowy w firmach produkcyjnych

2/3 niemieckich przedsiębiorstw produkcyjnych było obiektem ataków cyberprzestępców, które kosztowały przemysł największej gospodarki europejskiej...


czytaj dalej

Marsh&McLennan: Porozumienie w sprawie przejęcia Jardine Lloyd Thompson

18 września firma Marsh & McLennan Companies (MMC) ogłosiła osiągnięcie porozumienia w sprawie przejęcia Jardine Lloyd Thompson Group (JLT),...


czytaj dalej

Santander Aviva: Rodzinne wzorce motywacją do zakupu polisy

Z badania przeprowadzonego przez Santander Aviva we współpracy z SW Research Agencją Badań Rynku i Opinii wynika, że wzory zachowań ukształtowane...


czytaj dalej

Unilink: Podejście turystów do ubezpieczeń na wyjazd

Z sondy na temat ubezpieczeń turystycznych w minionym sezonie wakacyjnym, przeprowadzonej w placówkach multiagencji Unilink, wynika, że polscy...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook