Reklama

Brexit: Klienci mogą być spokojni
środa, 02 października 2019 08:53

Trzy pytania do Adama Uszpolewicza, prezesa Avivy w Polsce.

Aleksandra E. Wysocka: – Wszystko wskazuje na to, że brexit już niedługo stanie się faktem. Co to oznacza dla brytyjskich instytucji finansowych działających w Polsce?
Adam Uszpolewicz: - Wciąż nie zostało ostatecznie przesądzone, kiedy Wielka Brytania wyjdzie z Unii Europejskiej, z umową czy bez, i jakie będą warunki brexitu. Raczej nie stanie się to 31 października, ale nie można tego wykluczyć. Ta brexitowa saga będzie więc mieć dalsze odcinki, emocji nie zabraknie. Biznes nie lubi przedłużającego się okresu niepewności.


Dotyczy to firm, dla których ważna jest wymiana handlowa z Wielką Brytanią. Dotyczy też brytyjskich instytucji finansowych, których biznes zależy od transgranicznego eksportu usług do krajów UE, dotyczy banków inwestycyjnych, inwestorów aktywnych na londyńskiej giełdzie. Brexit nie ma natomiast większego znaczenia dla grup finansowych, które funkcjonują w poszczególnych krajach UE poprzez podmioty zależne, podlegające miejscowemu nadzorowi i skupiające się na krajowych rynkach. Taki właśnie model przyjęła grupa Aviva w Europie. Zanim Polska weszła do UE w 2004 roku, już od 12 lat działaliśmy w naszym kraju poprzez lokalne spółki pod polskim nadzorem. Brexit nie będzie miał bezpośredniego wpływu na nasze relacje z klientami. Zmieni się tylko to, że nasz główny akcjonariusz będzie zlokalizowany w wysoko rozwiniętym kraju poza UE. Podobnie działają u nas renomowane firmy, których akcjonariusze pochodzą ze Szwajcarii, Norwegii, USA, Kanady czy Japonii.

Czy Aviva będzie dalej podlegać polskiemu nadzorowi?
- Tak, Aviva w Polsce będzie nadal podlegać polskiemu nadzorowi.  

Co jeszcze się zmieni po wyjściu Wielkiej Brytanii z UE z punktu widzenia klientów ubezpieczonych w Avivie?
- Nic się nie zmieni. Klienci Avivy w Polsce bezpośrednio nie odczują brexitu. Mogą być spokojni i ignorować pojawiające się czasem obawy i plotki, jakoby wyjście Wielkiej Brytanii z UE miało mieć wpływ na ich ubezpieczenia, fundusze czy PPK. Takie plotki to przejaw nieuczciwej konkurencji. Ubezpieczyciela powinniśmy oceniać po jego stabilności, doświadczeniu, pozycji kapitałowej, wynikach finansowych, produktach, standardach obsługi klienta i po reputacji marki. Aviva ma mocną pozycję w rzetelnej konkurencji i to się nie zmieni po brexicie. Jesteśmy największym brytyjskim inwestorem w polskim sektorze finansowym i tak pozostanie.
AW


 

April Polska: Robert Świergocki nowym CEO

April Polska ma nowego prezesa zarządu. W związku z zakończeniem kadencji Gregoire’a Ezanno nowym CEO spółki został Robert Świergocki. Do zespołu...


czytaj dalej

Signal Iduna: Adam Malinowski nowym szefem sprzedaży

Po sześciu miesiącach nieobecności Adam Malinowski wraca na rynek ubezpieczeń. Z dniem 1 listopada obejmie stanowisko szefa sprzedaży obu spółek...


czytaj dalej

Liberty Mutual: Ekspansja przez europejską akwizycję

Liberty Mutual Insurance ogłosił, że zakończył akwizycję trzech europejskich spółek zależnych AmTrust Financial Services: Nationale Borg,...


czytaj dalej

Marsh: Cyberataki i kryzysy finansowe kluczowymi zagrożeniami dla biznesu

Problemy gospodarcze znalazły się wśród kluczowych obaw kadry zarządzającej reprezentującej różne regiony świata – wynika z najnowszego raportu...


czytaj dalej

Rzecznik Finansowy: Istotny pogląd skutecznym wsparciem dla klientów

Na przestrzeni trzech lat sądy rozstrzygnęły spory w 580 sprawach dotyczących ubezpieczeń, w których Rzecznik Finansowy wydał istotny pogląd. W...


czytaj dalej

PZU: Ostrzeżenie przed fałszywymi wiadomościami

PZU opublikował ostrzeżenie przed fałszywymi wiadomościami, które mogą trafić na skrzynkę mailową albo telefon klientów. Wysyłają je nadawcy,...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook