TFI Allianz Polska: Strategie inwestycyjne w czasach dużej zmienności
poniedziałek, 07 grudnia 2015 09:37

30 listopada odbyła się zorganizowana przez TFI Allianz Polska konferencja poświęcona strategiom inwestycyjnym w czasach dużej zmienności na rynkach finansowych. W czasie spotkania przedstawiciele firmy zaprezentowali plany rozwoju oferty produktowej, a w szczególności rozwiązania inwestycyjne typu Multi Asset oraz fundusz inwestycyjny Allianz Discovery.

Stefan Hofrichter, główny ekonomista Allianz Global Investors, specjalistycznej spółki inwestycyjnej Grupy Allianz, mówił o perspektywach dla globalnych rynków. Wśród czynników istotnych dla globalnych inwestycji wskazywał on m.in. niską aktywność inwestycyjną w rozwiniętych gospodarkach, ryzyko stóp procentowych, oprocentowanie obligacji skarbowych czy sytuację geopolityczną na świecie. Podkreślał rolę aktywnego inwestowania i dywersyfikacji w ramach poszczególnych klas aktywów, szczególnie w czasach dużej zmienności.

Z kolei Marcus Bayer, specjalista ds. produktów Multi Assets, prezentował rozwiązania oferowane przez Allianz Global Investors. Przekonywał, że fundusze oparte o tę strategię mogą przynieść potencjalne wyższe stopy zwrotu, przy niższym ryzyku strat. Potencjał wyższego wzrostu takich funduszy wynika z aktywnej alokacji aktywów, która jest podstawą strategii Multi Asset. Prezentacje gości zakończyło omówienie Allianz Discovery Europe przez zarządzającego funduszem Haralda Sporledera, który zwrócił uwagę na stosowaną przez fundusz neutralną rynkowo strategię długich/krótkich pozycji w akcjach. Strategia koncentruje się na akcjach spółek z siedzibą w krajach europejskich i pozwala na czerpanie korzyści ze względnych zmian kursów indywidualnych akcji bez względu na kierunek ruchu na szerokim rynku akcji.

Spotkanie zakończył panel dyskusyjny oraz sesja pytań poprowadzone przez Roberta Hoerberga, prezesa TFI Allianz Polska. Konferencja była zapowiedzią zmian w ofercie produktowej Allianz Polska, która ma w najbliższym czasie powiększyć się o rozwiązania oferowane przez Allianz Global Investors oraz Pimco (w formule master feeder).
(AM, źródło: Allianz)

 

Prudential: Sławomir Bełz dyrektorem sprzedaży agencyjnej

Sławomir Bełz został dyrektorem sprzedaży agencyjnej Prudential w Polsce. Swoje obowiązki pełni od 11 czerwca. Robert Zagata, dotychczasowy...


czytaj dalej

Friss: Krzysztof Jabłoński pokieruje rozwojem biznesu w regionie CEE

Z początkiem maja Krzysztof Jabłoński dołączył do zespołu Friss – globalnego dostawcy rozwiązań informatycznych w zakresie oprogramowania do...


czytaj dalej

VIG: Milion euro na rozwój pięciu innowacji

Vienna Insurance Group (VIG) rozstrzygnęła wewnętrzny konkurs na innowacyjne rozwiązania cyfrowe. W ramach inicjatywy VIG Xelerate grupa wybrała...


czytaj dalej

Lemonade: Pozew w imię standardów etycznych

Funkcjonująca z wykorzystaniem sztucznej inteligencji firma z branży insurtech, Lemonade Insurance Company, wniosła pozew przeciwko ONE Insurance,...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Koncentracja i stabilizacja w sektorze życiowym

W pierwszym kwartale tego roku rynek życiowy utrzymał, a nawet nieco zwiększył utrzymujący się od lat silny poziom koncentracji. Pięć największych...


czytaj dalej

Sotrender: Maj na ubezpieczeniowym Facebooku

Z najnowszej odsłony raportu „Facebook Trends” autorstwa firmy Sotrender wynika, że w maju największą liczbą fanów legitymowały się „Wrzucam na...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook